Jump to content

2008.12.02 Burnley B


pekkiry

Hvem vinner?  

42 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 285
  • Created
  • Last Reply

Bare å bøye seg i støvet for Burnley som slåt ut nok et storlag (riktignok ikke A-lag). Jeg håper de vinner nå.

 

Vi kan se tilbake på årets ligacupeventyr med hevet hake. Ungguttene har vist fantastiske ferdigheter og fått seg verdifull erfaring. Desverre holdt det ikke helt i kveld.

Link to comment
Share on other sites

Bendter syns jeg var blandt de svakeste i dag. Han er a-lags materiale og bør man egentlig forvente mer, men dette var en dårlig dag på jobben av alle sammen. Det er en typisk kamp hvor alt går imot oss. Hadde det vært normalt så hadde sjansene til Bendtner, Vela og Randall gått inn.

 

All ære til Burnley i alle fall, som kjempet seg videre og gjorde oss dårlige i dag. Uansett en grei leksjon for spillerne våre å ta med seg videre. Ungguttene må tåle noen trøkker i trynet også, og ikke bare forvente at alt skal gå rosenrødt i hver kamp.

 

Come on you Young Guns! :(

Link to comment
Share on other sites

Da var dette eventyret over, desverre ble det ingen finale og ei heller en trofee, men unggutta har vist at det bor mye bra i mange av dem...

idag er en typisk stang ut kamp der vi mangler det lille ekstra...

 

Hadde vi stilt med noen førstelagspillere så hadde det sett noe annerledes ut, men dette er jo unggutta sin cup..

 

Men det hadde jo vært greit med et trofee snart, trofeeskapet har ikke akkurat blitt overfyllt de siste årene...

 

Satser på at burnley vinner hele cupen, det har jo muligheten for det beste laget gikk jo ut idag....

Link to comment
Share on other sites

All honnør til Burnley,men ikke alt for imponerende av guttene.

Syns det var flere som var under pari idag.

Vela virker alt for lett på dette nivået. Hadde forventet mye mer av både han og Bentner.

Men takk for innsatsen gutter.

Link to comment
Share on other sites

God læring for unggutta. Trur det var viktig at dei ikkje vann ligacupen og eit tap mot Burnley er ein fin reality check....

 

Svært skuffa over stjernene våre idag. Bendtner er mykje involvert, men lykkast med ingenting. Utrulig at det er mulig å miste ballen så mykje. Vela er fullstendig borte. Dersom han ikkje kan motivere seg til å spele kalde bortekampar i England kan han berre finne seg ein ny klubb. Vi har eit forsvar som ikkje er urutinert på dette nivået, og Silvestre klarer ikkje å ta tak. Fabianski er ok, men er langt unna keeperen i andre enden av bana denne kvelden. Ramsey hadde eg håpt prega meir, men han er enda ung, og får i dag lite hjelp sentralt...

 

Alt i alt eit fortjent tap. Vi skaper nok sjansar til å putte både 3, 4 og 5 mål, men er ikkje heldige/dyktige når det trengs. Burnley spelar godt og klokt samt at dei puttar måla som trengs.

Link to comment
Share on other sites

I dag var Burnley rett og slett bedre enn oss. Likevel spilte vi ikke en så dårlig kamp som mange skal ha det til. Dere glemmer at det er ungguttene som er der ute, og ja man kan bli blendet etter flere knallgode prestasjoner i Carling Cup tidligere, men i dag var ikke konsentrasjonen på topp og vi hadde litt stang ut. I tillegg var Brian Jensen i knallform. Han var overraskende raskt ute ved flere anledninger når vi kom alene igjennom.

 

En bra leksjon for ungguttene våre.

 

Men noe jeg begynner å bli fryktelig irritert over er at flere debattanter her på forumet hetser spillerne våre! De er tross alt en del av laget de og! Bendtner spilte langt fra så dårlig som mange skal ha det til, og var involvert i mange sjanser. Han jobbet lenge og godt og var klart bedre enn både Vela, Wilshere og Ramsey. Han hadde en dårlig dag på jobben som mange av ungguttene. Og Bendtner er tross alt bare 20 år enda.

 

Det er så jeg begynner å skjønne Anelkas forklaring(hvis den er sann) på hvorfor han forsvant. Han fikk ikke støtte når han trengte det, og bestemte seg for å dra med en gang han var blitt en publikumsfavoritt.

 

Jeg sier ikke at det ikke skal være lov å kritisere, men når det beveger seg inn på hetsing av enkeltspillere burde man virkelig tenke seg om. Det er stor forskjell på hetsing og saklig kritisering!

Link to comment
Share on other sites

I dag var Burnley rett og slett bedre enn oss. Likevel spilte vi ikke en så dårlig kamp som mange skal ha det til. Dere glemmer at det er ungguttene som er der ute, og ja man kan bli blendet etter flere knallgode prestasjoner i Carling Cup tidligere, men i dag var ikke konsentrasjonen på topp og vi hadde litt stang ut. I tillegg var Brian Jensen i knallform. Han var overraskende raskt ute ved flere anledninger når vi kom alene igjennom.

 

En bra leksjon for ungguttene våre.

 

Men noe jeg begynner å bli fryktelig irritert over er at flere debattanter her på forumet hetser spillerne våre! De er tross alt en del av laget de og! Bendtner spilte langt fra så dårlig som mange skal ha det til, og var involvert i mange sjanser. Han jobbet lenge og godt og var klart bedre enn både Vela, Wilshere og Ramsey. Han hadde en dårlig dag på jobben.

 

Det er så jeg begynner å skjønne Anelkas forklaring(hvis den er sann) på hvorfor han forsvant. Han fikk ikke støtte når han trengte det, og bestemte seg for å dra med en gang han var blitt en publikumsfavoritt.

 

Jeg sier ikke at det ikke skal være lov å kritisere, men når det beveger seg inn på hetsing av enkeltspillere burde man virkelig tenke seg om. Det er stor forskjell på hetsing og saklig kritisering!

bra poeng!

Link to comment
Share on other sites

Får prøve på en liten spillervurdering:

Fabianski rotet skikkelig et par ganger, synes ikke han var skyld i målet.

Hoyte klarte seg brukbart, men må ta si del av skylden for at forsvaret vårt ikke hang skikkelig sammen.

Silvestre slet forferdelig i første omgang mot Paterson. Skuffende av kapteinen.

Rodgers synes jeg var den beste midtstopperen vi hadde i dag. Rart han ble tatt av i pausen.

Lansbury ga bort ballen litt enkelt noen ganger, og var aldri noen trussel offensivt.

Gibbs er konstant feilplassert! Det var alltid rom for Burnley å spille i bak Gibbs, og det er for dårlig.

 

Merida er vår beste midtbanespiller offensivt i dag, nydelig raid i andre omgang.

Ramsey helt på det jevne.

Wilshere for mye på tvers. Blir litt lett skubbet unna i dag. Bare 16, så kan ikke forvente at han presterer jevnt.

Randall; skrekk og gru. Dette var bare elendig. Flott løp i første omgang, men ellers var han dårlig. Burde ryddet opp enkelt på andre målet.

Bischoff usynlig.

 

Vela gjør et par positive ting i første omgang, sender Bendtner alene gjennom et par ganger. Ellers var han usynlig, bortsett fra de gangene han gikk seg fast i midten.

Bendtner bommer på et utall sjanser. Setter nydelig opp Randall og Vela, men manglet helt tydelig "sharpness" i dag.

Simpson var et friskt pust når han kom inn. Hadde fortjent å starte etter sine to mål forrige runde.

 

Så kampen på stream, så kan hende jeg har gått glipp av et par insidenter :(

Link to comment
Share on other sites

Forferdelige avslutninger ødela for oss i dag. Ser man på sjansene som ble skapte i denne kampen, er det liten tvil om hvilket lag som burde vunnet. Men når ALLE alene-mot-keeper-avlsutningene alene mot keeper er lave skudd som blir stopper hver gang, er det ikke så rart at vi ikke vinner. Vi kunne fort scort 6 mål i dag, og de to målene vi får mot oss er to skikkelig drittmål. Vi gir bort målene rett og slett. Ellers sliter vi mye i duellene i andre. Dommeren tillot alt for mye i mine øyne, noe som gjorde at våre mindre duellsterke spillere ble kastedukker på banen. I første klarte laget å spille på små marginer, men i andre gikk det ikke like bra. Banens bredde ble dårlig utnyttet og spillerne skviste seg sammen og gjorde det vanskelig for seg selv. Burnley forsvarte seg bra etter det andre målet og man så fort at det ville bli vanskelig for arsenals spillere. Jeg synes det er fryktelig rart at Coqueli (eller hvordan det skrives) ikke startet i dag. Han er en kriger som ville gjort det bra der ute - i det minste bedre enn Randall som desverre ikke hadde sin beste kamp for oss.

 

Nå er årets cup-eventyr over for unggutta i CC. Det har vært to fine oppturer, men spillerne ble satt ned på jorda igjen i dag. Spillerne sleit med duellspillet i dag som mange spådde og det endte med tap. Neste kamp for unggutta tror jeg blir FA-cupen - forhåpentligvis ser Wenger at han trener noen flere krigere på banen til den kampen.

Link to comment
Share on other sites

Fabianski rotet skikkelig et par ganger, synes ikke han var skyld i målet.

Simbad: Han har iallefall ingenting å gjøre i den duellen hvor det faktisk ser ut som om Silvestre har kontroll... Men det er ikke han sin skyld at vi taper i dag, selv om han virket veldig usikker til tider. Spesielt i førsteomgangen

 

Bendtner bommer på et utall sjanser. Setter nydelig opp Randall og Vela, men manglet helt tydelig "sharpness" i dag.

Simbad: Virket som om det var en nedtur for ham å spille i dag. Selv mener jeg han ikke burde ha startet. Mye med tanke på Simpsons to mål i forrige runde, og at han var med på seieren mot Chelskij og ble matchvinner i Kiev forrige uke..

 

Simpson var et friskt pust når han kom inn. Hadde fortjent å starte etter sine to mål forrige runde.

Simbad: Burde helt klart ha startet kampen, og iallefall ikke spilt på høyrekanten når han kom innpå. Er nok spiss han bør satses på.

Link to comment
Share on other sites

Dette var en meget god fotballkamp. Burney hadde 11 gode spillere på banen, en god organisering og lidenskapen som må til for å vinne. Arsenal hadde mer enn nok sjanser til å vinne kampen selv, men når de ikke utnyttes er det vel fortjent at Burnley vinner. Vi brenner 5-6 klare sjanser og gjør to personlige feil som utnyttes av Burnley. Fabianski roter fælt på første målet og fomler litt for mye etterpå også. Han har også gode øyeblikk. Randall sover på det andre målet. Ungguttene spillte en stort sett en brukbar kamp, men tapte kampen oppe i hodet igjen. Arsenal har problemer med å sette det rette spenningsnivået. Har dem mistenkt for å ha overbevist seg selv om at de var jævlig gode og at Burnley kun var et championshiplag. Manglet fokus i avgjøreende situasjoner. Slik slapp de inn målene og slik ungikk de å score selv. Har likevel vondt for å direkte klage på noen av dem, kanskje med unntak av Bendtner som ble utfordret på det som burde være hans styrke, styrken, og tapte.

 

Fabianski 5 - både positivt og negativt, men feil og fomling trekker ned.

Hoyte 6 - gjør en brukbar kamp. Ikke mer, ikke mindre.

Rodgers 5 - møtte spillere han ikke helt var i stand til å håndtere i kveld.

Silvestre 7 - gamlefar i denne sammenhengen og den som kom best fra det i forsvaret.

Gibbs 4 - gir Burnley fri passasje om og om igjen.

Wilshere 5 - ble med sine 16 år litt lett.

Ramsey 6 - forsøker fremspill til spissene som ikke får gjort noe ut av det.

Randall 5 - stort sett på det jevne, men sovnet på andremålet.

Merida 7 - positivt synes jeg, og den som kom best fra den offensive delen.

Bendtner 4 - skulle være vårt fremste våpen. Et par bra flikker, men jevnt over en svak kamp. Misser også tre gigantsjanser.

Vela 6 - løper og jobber, men lykkes ikke helt. Sørget for kampens beste redning fra Burnleys keeper.

 

Lansbury 6 - nå som back i mangel av gode alternativ når Rodgers gikk ut. Coquelin kunne gjort det også, men Lansbury var sikkert like greit.

Simpson 6 - ingen innflytelse etter byttet.

Bicshoff (6) - ditto.

Link to comment
Share on other sites

Snipp snapp snute, så var eventyret ute...

 

Dette er ingen krise, katastrofe eller verdens undergang, til de som mener det. Vi har egentlig spilt over evne i de to foregående kampene som har vært helt vanvittige, og forventningene har etter hvert blitt så store at dette plutselig ble et skuffende tap. Egentlig, som jeg nevnte før kampen, så trodde jeg at vi kom til å få en aldri så liten leksjon i dag, og det fikk jeg desverre rett i. Burnley var best på alle felt, selv om vi hadde nok sjanser til å vinne kampen.

 

Det eneste som egentlig skuffer meg i kveld er innsatsen til Bendtner, Vela, Silvestre og Fabianski som alle egentlig bør kjempe som pokker for en plass i startelleveren. Fabianski er helt håpløs på det første målet, og virker skjelven i mange situasjoner. Pluss for gode igangsettinger. Bendtner og Vela har helt mistet samspillet og formen fra pre season, og skuffer enormt. Bendtner prøver en del men er enormt klønete, mens Vela mister ballen gang på gang.

 

Det største problemet i dag er vel det kollektive. Vi fungerer ikke sammen i det hele tatt, noe det har virket som om vi har gjort tidligere. Forsvaret var forferdelig, med debutant Rodgers i spissen. Synes heller han burde blitt brukt på backen, og hatt Gavin sentralt.

 

Den sentrale midtbanen ble brutt gjennom som kniv i smør. Ramsey skuffer meg, mens Randall nok en gang bekrefter at han ikke er i nærheten av dette nivået. Skjønner, som jeg tidligere har nevnt, ikke hva Wenger ser i gutten. Godt at han viser unggutta tillit, men å bruke Randall foran spillere som Bischoff, Coquelin og Frimpong er horribelt.

 

Vingene sliter med å komme inn i kampen. Merida prøver og prøver, men kommer ingen vei på siste tredjedel. Det samme gjelder lille Jack på andre siden, som riktinok viser en del små finesser, men virker litt lett og uinspirert. Tror faktisk Jack ville gjort det bedre på førstelaget i Premier League der han får større rom og har bedre medspillere. Det er da han briljerer.

 

Alt i alt en skuffende forestilling, men ikke annet enn forventet. Å komme som favoritter på Turf Moor med en gjennomsnittsalder på under 20 år er slett ikke enkelt. Når vi i tillegg havner under tidlig, har to spisser som ikke makter å sette sjansene, og en alt for offensiv sentral midtbane så sier det seg selv at vi vil slite.

 

Nei, vi kommer sterkere tilbake neste år, med samme lag bare ett år eldre!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan vel prøve meg på en liten oppsummering av hver enkelt spiller:

 

Fabianski: Har en del "blemmer" som ikke ender i det store. Mener ikke han skal lastes altfor mye for det første baklengsmålet.

Hoyte: Jeg ser potensialet, og han klarte seg brukbart

Silvestre: Til å være den eldste og kaptein så er dette absolutt ikke godt nok. Paterson(Peterson?) herjer jo med han i første omgang, og han klarer ikke å samle forsvaret.

Rodgers: Synes han spilte en grei kamp. Lurer på om det var skade som resulterte i at han ble byttet ut?

Gibbs: Han er bra frammover, men sliter med posisjoneringen og valgene bakover. Minner mye om Gaël Clichy i spillestilen. En av få lyspunkt i dag.

 

Wilshere: Blir for liten og lett i dag. Men han er bare 16 år.

Ramsey: Hadde forventet at han kom til å få en kjempekamp i dag, men han mister ballen altfor mye og fører kanskje ballen litt for mye til tider. Men han er fortsatt ung.

Randall: Huff. Hva er det Wenger ser i ham?

Merida: En av få som tar tak i andre omgang, og eneste som viser skikkelig vinnervilje mot slutten av kampen. Kan bli stor. Kanskje han ville fungert bedre i en sentral midtbaneposisjon sammen med Ramsey?

 

Bendtner: Han var ikke så aller værst som mange skal ha det til. Han kommer til sjanser, spiller både Randall og Vela perfekt igjennom. Men han mangler det siste lille. Forventer egentlig mye mer av han i slike kamper.

Vela: Sliter i det kalde klimaet og jeg la knapt merke til han på banen i dag. Må klare å motivere seg til tross for kulda

 

Reserver:

Lansbury: Er det noe jeg ikke har fått med meg, eller er Lansbury back?!

Bischoff: Totalt usynlig. Kan ikke huske å sett han med ballen i beina?

Simpson: Pussig at han ikke fikk sjansen etter forrige rundes prestasjoner. Prøver og vil mye. Pluss for det.

Link to comment
Share on other sites

Har sett kampen i reprise nå, og det er rett som folk sier; Bendtner var ikke horribelt dårlig sammenlignet med resten av laget. Men, og det er et stort men, Bendtner har mer erfaring på høyt nivå enn nesten samtlige spillere på laget. Det forventes dermed mer av han, og spesielt når han selv kan avgjøre situasjoner.

 

Og det er på dette punktet at Bendtner skuffer så til de grader. Det virket rett og slett som at han ikke hadde bryteren på i dag, og at han ikke egentlig ville spille kampen. Fremfor å banke hardt på a-lags døren så gikk han nå litt lenger bort fra laget.

 

Jeg syntes Bendtner har utrolig mye i seg, både styrke, timing, vilje og teknikk, og vil gjerne se mer av han i Arsenal. Men da må han også prestere i de "mindre viktige" kampene mot antatt svakere motstand. Dessverre har dette vært en tendens for hele Arsenal i år, og flere antatt dårligere motstandere har blitt et stort problem.

 

Å ryke ut av CC er ikke et STORT problem, men det hadde vært deilig å kommet til semifinalen og fått to spennende kamper til, For ikke å snakke om at det hadde vært fint å komme til finalen og endelig vinne en pokal. Det er tross alt snart 4 år siden det skjedde, og det er på tide at vi begnner å fylle skapet på Emirates.

 

La oss håpe at a-laget nå fremover viser forrykende form igjen, og at poeng kan plukkes i PL, FA cup kamper kan vinnes og ikke minst CL kamper vinnes. Da kan våren blir spennende; meget spennende for alle Gunners!!

 

8 poeng opp til L'pool er ingen umulighet, men da må formen heves 2-3 hakk, og sjangsene sittes.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...