Jump to content

2008.12.02 Burnley B


pekkiry

Hvem vinner?  

42 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Burnley v Arsenal

Carling Cup, Turf Moor

Tuesday, December 02, 2008, 20:45

 

Før kamp: Da er det klart for den første kampen i Desember. Vi skal ut i kvartfinale mot Burnley på Turf Moor. Selv om Burnely slo ut Chelsea, så er vel de unge Arsenal gutta favoritter i oppgjøret. Arsenal har vunnet enkelt sine første kamper og fortsetter de i samme sporet kan dette bli underholdning.

 

TV Kanaler/Streams:

Viasat Sport

Sky Sports 1

Fotbollive

MYP2P.eu

 

Dommer

Kommer

 

Spillere som er skadet/suspendert

Skadet:

Theo Walcott

Eduardo Da Silva

Thomas Rosicky

Emmanuel Eboue (usikker)

Kolo Toure (usikker)

Abou Diaby (usikker)

For mer info om skadene, trykk her!

 

Siste møte

Burnley 0-2 Arsenal

The FA Cup sponsored by E.ON, Turf Moor

Sunday, January 06, 2008, 15:00

 

Litt Carling Cup Statistikk

 

Arsenals reise til kvartfinalen

Arsenal 6 - 0 Sheffield United

Arsenal 3 - 0 Wigan Athletic

 

Burnleys reise til kvartfinalen

Bury 0 - 2 Burnley

Burnley 3 - 0 Oldham Athletic

Burnley 1 - 0 Fulham

Chelsea 1 - 1 Burnley

 

Litt om motstanderen

Statistikker, trykk her

Hjemmebane: Turf Moor, Kapasitet : 22610, Manager : Owen Coyle

 

gun__1215010372_20080106_burnley.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 285
  • Created
  • Last Reply

Jepp, da var det ungguttene sin tur. Og denne gangen blir det antageligvis et enda yngre lag enn forrige gang om ikke Silvestre spiller.

 

Fabianski

Rodgers-Hoyte-Thomas-Gibbs

Bischoff-Randall-Wilshere/Merida-Barazite

Simpson-Vela

Link to comment
Share on other sites

Dette burde helt klart bli seier. Men med tanke på at Wenger kommer til å hvile mange A-lagsspillere skal vi ikke ta noe på forhånd. Jeg håper Silvestre spiller slik at vi får litt balanse i laget. Håper på dette:

 

Fabianski

Hoyte - J.Thomas - Silvestre © - Gibbs

Wilshere - Randall - Ramsey - Merida

Vela - Simpson

 

MITT TIPS: Arsenal 1-0 Burnley

Link to comment
Share on other sites

Da er det igjen klart for unggutta. Spiller de på samme måten som de tidligere kampene så blir dette morro. Dette er jo kvartfinalen og veien til finale er jo ganske kort nå.. Jeg syns det er på tide å vinne denne cupen ...

 

Vi møter nok et Burnley lag som kommer til å ligge bakpå så jeg tror ikke på så mange mål i denne kampen..

Jeg håper på en erfaren spiller for å stabilisere, da er Silvestre er smart valg som Hermz sier...

Gleder meg allerede til kampen, og satser på en 2-0 seier til Arsenal :)

Men husk vi møter Chelsea sine overmenn :P

Link to comment
Share on other sites

Jepp, da var det ungguttene sin tur. Og denne gangen blir det antageligvis et enda yngre lag enn forrige gang om ikke Silvestre spiller.

 

Fabianski

Rodgers-Hoyte-Thomas-Gibbs

Bischoff-Randall-Wilshere/Merida-Barazite

Simpson-Vela

 

Noe sånt, og med Fabregas og van Persie på benken i tilfelle vi skulle trenge litt slagkraft. Ikke det at ungguttene ikke er slagkraftige, men det hadde vært tragisk hvis de ikke fikk det til, og vi ikke hadde noen ekstra kort på hånden.

 

Jeg gleder meg. :)

Link to comment
Share on other sites

Det er vel ingen grunn til at ikke Ramsey skal spille? Ser at ingen har han med på laget. Han er jo selvskreven.

 

Tror på noe sånt:

Fabianski

Ogogo - Silvestre - Hoyte - Gibbs

Wilshere - Bischoff - Ramsey - Merida

Simpson - Vela

 

Hvis Toure er klar igjen, går nok han rett inn som midtstopper, ellers kan det vel også hende at Coquelin går inn som midtstopper, og Hoyte ut på høyrebacken for Ogogo. Godt mulig at en av midtbanetalentene våre går ned i forsvar også.

Link to comment
Share on other sites

Skal over på denne, tusler bortover i kveld, og gleder meg til å se Young Guns i levende live.

Framover på banen har vi kvalitetene, men jeg er litt usikker på det defensive. Djourou og Song spilte jo i midten sist, og med mindre Wenger velger å la Silvestre evt Kolo spille tror jeg det kan bli litt tynt bakover.

Gøy blir det lell!

 

"Regner" med at jeg blir nogenlunde alene som nordmann på Turf Moor i morgen..

Link to comment
Share on other sites

Det er vel ingen grunn til at ikke Ramsey skal spille? Ser at ingen har han med på laget. Han er jo selvskreven.

 

Tror på noe sånt:

Fabianski

Ogogo - Silvestre - Hoyte - Gibbs

Wilshere - Bischoff - Ramsey - Merida

Simpson - Vela

 

Hvis Toure er klar igjen, går nok han rett inn som midtstopper, ellers kan det vel også hende at Coquelin går inn som midtstopper, og Hoyte ut på høyrebacken for Ogogo. Godt mulig at en av midtbanetalentene våre går ned i forsvar også.

 

Hvis jeg ikke husker feil er Ogogo på lån hos Barnet. Skulle være der i 1 mnd. Så neppe at han spiller for oss imorgen :)

Link to comment
Share on other sites

Ser det er noen som vil ha med seg litt mer rutinerte spillere i stallen. Dette er guttungenes cup, når de har klart å komme seg så langt, så må vi la dem spille ferdig cupen også. Vi husker vel alle semifinalen ifjor, og Chelsea i finalen året før(?). Begge kampene stilte vi med blandet lag og tapte. Wenger har også uttalt at i år skal ungene få lov til å spille hele veien, og det håper jeg han står får, uansett hva!

 

Jeg må si det er underlig at vi hadde en kamp igår, og at vi har en kamp imorgen? Kan ikke huske vi har hatt de på en god stund? Når PL lag spiller i UEFA cupen på torsdag, spiller de alltid i PL på søndag. Finnes det ikke noen regler for dette?

Link to comment
Share on other sites

Skal bli hyggelig å se en Arsenalkeeper som er i stand til å redde ett skudd igjen.

Vi får bare krysse fingrene for at Fabianski gjør nok en god kamp.

 

Burnley har kun sluppet inn ett mål på 4 kamper i CC. Det er sterkt og kan tyde på at dette muligens ikke blir målrikt.

 

Hvor ble det egentlig av Kåkkelinn (couquelin eller noe sånt). Jeg virket på meg som en positiv spiller i pre season. Har hverken sett eller hørt om han siden.

 

Vi skal ikke se bort i fra at det er en viss Eduardo på benken :-)

 

Jeg er noe skeptisk til kampen, men satser på at vi vinner 0-1.

 

Nilsen, du får heie for alle oss på forumet :-)

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Skal bli hyggelig å se en Arsenalkeeper som er i stand til å redde ett skudd igjen.

Nå får du jammen gi deg! Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du går så til de grader til angrep på Almunia. Nei, han er ikke blant de 5 beste keeperne i PL, men han er langt fra så dårlig som du fremstiller ham. Jeg er enig i deg om at han er et svakt punkt, men du trenger ikke henge han ut så mye som du gjør. Han er fortsatt en bedre keeper enn Fabianski, og et bedre valg på keeperplassen nå som vi faktisk har begynt å vinne hodedueller i feltet.

 

I tillegg har han bare siden sesongen startet klart å forbedre seg på forskjellige deler av spillet. Han står fortsatt litt rart plassert til tider, men han prøver å komme mer ut i feltet, og både mot Manure og Chelskij hadde han en del bra inngripner der. Greit, han hadde et elendig utkast i går, men han prøvde jo å sette igang spillet fort. Noe du og andre mener han er for dårlig på. Almunia prøver faktisk å forbedre seg på det han er dårlig på, noe han skal ha skryt for. I fjor hadde han også en veldig god utvikling, og jeg ser ikke bort i fra at han også kan utvikle seg enda mer i år, selv om han ikke vil bli noen verdensklassekeeper.

 

Men det som gjør meg mest provosert er hvordan du og andre fremstiller ham, som om han skulle vært en elendig keeper som ikke holder 5. divisjonsnivå en gang, noe som jo er helt på trynet.

Link to comment
Share on other sites

Skal bli hyggelig å se en Arsenalkeeper som er i stand til å redde ett skudd igjen.

Nå får du jammen gi deg! Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor du går så til de grader til angrep på Almunia. Nei, han er ikke blant de 5 beste keeperne i PL, men han er langt fra så dårlig som du fremstiller ham. Jeg er enig i deg om at han er et svakt punkt, men du trenger ikke henge han ut så mye som du gjør. Han er fortsatt en bedre keeper enn Fabianski, og et bedre valg på keeperplassen nå som vi faktisk har begynt å vinne hodedueller i feltet.

 

I tillegg har han bare siden sesongen startet klart å forbedre seg på forskjellige deler av spillet. Han står fortsatt litt rart plassert til tider, men han prøver å komme mer ut i feltet, og både mot Manure og Chelskij hadde han en del bra inngripner der. Greit, han hadde et elendig utkast i går, men han prøvde jo å sette igang spillet fort. Noe du og andre mener han er for dårlig på. Almunia prøver faktisk å forbedre seg på det han er dårlig på, noe han skal ha skryt for. I fjor hadde han også en veldig god utvikling, og jeg ser ikke bort i fra at han også kan utvikle seg enda mer i år, selv om han ikke vil bli noen verdensklassekeeper.

 

Men det som gjør meg mest provosert er hvordan du og andre fremstiller ham, som om han skulle vært en elendig keeper som ikke holder 5. divisjonsnivå en gang, noe som jo er helt på trynet.

Huff, på'n igjen.

 

Du skriver "han er fortsatt en bedre keeper enn Fabianski, og et bedre valg på keeperplassen nå som vi faktisk har begynt å vinne hodedueller i feltet"

Kan du fortelle meg hva han har som gjør at han er bedre enn Fabianski? Og hvorfor han er bedre fordi vi har begynt å vinne på hodet? Når du først er i gang kan du fortelle hvorfor han var bedre FØR vi begynte å vinne hodedueller. Dette sier jeg fordi du har forsvart ham hele sesongen?

 

Jeg kan garantere deg at det finnes i allefall en keeper i en 5. divisjon ett sted som hadde gjort en bedre jobb enn Almuia i år.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Har dere tenkt å gjøre dette til en Almunia-diskusjons-kommer-ingen-vei-tråd også? Og det før stakkaren har fått spilt kampen. Noe han neppe kommer til å gjøre heller. Nei, spar dere, og diskuter Burnley-Arsenal heller.

 

Over til kampen er jeg rimelig enig i Helmikn's lag. Jeg tror unggutta undervurderer motstanderen, og tipper de kanskje får seg en liten leksjon her. Håper vi går videre, men frykter et Burnley med selvtillit i denne cupen etter seier på The Bridge.

Link to comment
Share on other sites

Skal bli hyggelig å se en Arsenalkeeper som er i stand til å redde ett skudd igjen.

 

Sorry BE. Du har ofte mange saklige innlegg, men denne kommentaren er så usaklig som det overhodet er mulig å få det.

 

Du skriver i ditt tilsvar til Simbad: "Huff, på'n igjen". Vel, du ber jo så til de grader om det med den setningen du åpner innlegget ditt med.

Link to comment
Share on other sites

Har dere tenkt å gjøre dette til en Almunia-diskusjons-kommer-ingen-vei-tråd også? Og det før stakkaren har fått spilt kampen. Noe han neppe kommer til å gjøre heller. Nei, spar dere, og diskuter Burnley-Arsenal heller.

 

Over til kampen er jeg rimelig enig i Helmikn's lag. Jeg tror unggutta undervurderer motstanderen, og tipper de kanskje får seg en liten leksjon her. Håper vi går videre, men frykter et Burnley med selvtillit i denne cupen etter seier på The Bridge.

 

Greit. Men jeg blir enormt provosert over slikt. Jeg gir meg der...

 

Tror også ungguttene ender opp med å undervurdere Burnley, men håper de går inn med samme fandenivoldskhet og fightervilje som de har gjort mot både Wigan og Sheff. Utd. Da vinner de denne kampen også.

 

Håper Kolo eller Silvestre er klare til å gi de litt rutine i forsvaret, med tanke på at både Djourou og Song spilte mot Chelskij og lite trolig kommer til å spille i morgen. Ellers glemte jeg Ramsey i det første innlegget mitt, og han skal selvfølgelig spille denne kampen. Hadde også vært gøy å se Bischoff fra start. Barazite er også en spiller jeg har fått litt sansen for, siden han minner meg om Pires.

 

Uansett blir det en spennende kamp, som jeg gleder meg til.

Link to comment
Share on other sites

Ser det er noen som vil ha med seg litt mer rutinerte spillere i stallen. Dette er guttungenes cup, når de har klart å komme seg så langt, så må vi la dem spille ferdig cupen også. Vi husker vel alle semifinalen ifjor, og Chelsea i finalen året før(?). Begge kampene stilte vi med blandet lag og tapte. Wenger har også uttalt at i år skal ungene få lov til å spille hele veien, og det håper jeg han står får, uansett hva!

 

Jeg var en av dem, men jeg tar det tilbake da jeg blandet dette med FA-cupen. Teit av meg.

Link to comment
Share on other sites

Greit nok at det er ungguttenes cup, men hvem er da alternativene i forsvar? Både Song og Djourou spilte mot Chelskij og spiller nok ikke i morgen.

Da står vi igjen med disse i forsvar:

Gibbs, Rodgers, Hoyte(som nok spiller midtstopper) og Thomas? Verken Rodgers eller Jay Thomas har vel spilt noe særlig enda for førstelaget.

 

Kan forresten Håvard Nordtveit spille?

Hvis ikke ser jeg ikke noe negativt i at Silvestre eller(!) Toure tar en plass i forsvaret sammen med Gavin.

 

Edit:

Mikael Silvestre, Carlos Vela and Nicklas Bendtner are all likely to start for Arsenal at Burnley on Tuesday in the Carling Cup Quarter-Finals.

Link to comment
Share on other sites

I denne kampen vil ungguttene gå inn i kampen som favoritter. Det skal bli spennende å se hvordan de takler denne rollen. Burnley er tette bakover, har hjemmepublikummet i ryggen og vant mot Chelsea sist runde. Jeg håper virkelig at de vinner denne kampen, for da vil de få to nye kamper i semi-finalen. Dessuten betyr kamper i semi-finalen at vår egen Nordtveit kanskje får sjansen :). Nordmannen kan ikke spille før nyttår ettersom han avbrøt lånekontreakten sin før tiden.

 

Jeg tipper laget blir

Fabianski

Rodgers - Silvestre© - Hoyte - Gibbs

Wilshere - Ramsey - Coquelin - Merida

Bendtner - Vela

Link to comment
Share on other sites

Jeg tipper laget blir

Fabianski

Rodgers - Silvestre© - Hoyte - Gibbs

Wilshere - Ramsey - Coquelin - Merida

Bendtner - Vela

 

Godt vi er enige... :) Mener dog at Fabianski bør forbli kaptein uavhengig av om Silvestre spiller. Det er erfaring han må ta med seg, og han er vel utnevnt som Liga Cup-kaptein i år, og kommer nok til å fortsette.

 

Tror forøvrig også at, som flere andre påpeker, vi fort kan komme til å undervurdere Burnley. Vel vant de på Brua forrige runde, men det faktum at de spiller i Championship og at youngguns akkurat har vunnet mot Sheffield United og Wigan, førstnevnte som faktisk ligger over Burnley på tabellen og sistnevnte som spiller i Premier League, tar nok overhånd i de noe urutinerte hodene. Frykter at de kan få en ganske kraftig smell her.

 

Men, men.. dette er jo som Wenger til stadighet nevner en "educational cup" og en læringsprosess. Å eventuelt tape mot Burnley vil difinitivt være en leksjon å ta med seg videre.

Link to comment
Share on other sites

Skal bli hyggelig å se en Arsenalkeeper som er i stand til å redde ett skudd igjen.

 

Sorry BE. Du har ofte mange saklige innlegg, men denne kommentaren er så usaklig som det overhodet er mulig å få det.

 

Du skriver i ditt tilsvar til Simbad: "Huff, på'n igjen". Vel, du ber jo så til de grader om det med den setningen du åpner innlegget ditt med.

 

Jeg er enig i at det var usaklig og flåsete skrevet (nok en gang prøver jeg å være morsom uten hell. Er det meg eller er det mine medgoonere som ikke eier humor?)

 

Men det ironiske er at når jeg for en gangs skyld (iflg. meg) skriver et usaklig innlegg får jeg skryt for at jeg vanligvis skriver saklig.

De gangene jeg mener jeg er saklig får jeg sjelden "skryt" tilbake.

 

Jeg trekker herved tilbake min påstand: Skal bli hyggelig å se en Arsenalkeeper som er i stand til å redde ett skudd igjen. og endrer den til: Jeg gleder meg til å se Fabianski i mål. Han er ENDA bedre enn Almunia.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig i at det var usaklig og flåsete skrevet (nok en gang prøver jeg å være morsom uten hell. Er det meg eller er det mine medgoonere som ikke eier humor?)

Er nok lettere å være ironisk når man kan høre den ironiske tonen. Ikke akkurat like lett når det står skrevet ned, uten noen form for indikator på at det skal være ironisk ment. Men jeg beklager reaksjonen min. Burde tatt det på en annen måte.

Link to comment
Share on other sites

Arsène Wenger has named an 18-man squad for tonight's Carling Cup Fourth-Round tie against Burnley at Turf Moor.

 

The squad is as follows...

 

12 Carlos VELA

16 Aaron RAMSEY

18 Mikael SILVESTRE

19 Jack WILSHERE

21 Lukasz FABIANSKI (GK)

24 Vito MANNONE (GK)

26 Nicklas BENDTNER

28 Amaury BISCHOFF

35 Francis COQUELIN

40 Kieran GIBBS

41 Gavin HOYTE

42 Henri LANSBURY

43 Fran MERIDA

47 Mark RANDALL

49 Paul RODGERS

50 Jay SIMPSON

51 Rene STEER

56 Emmanuel FRIMPONG

 

 

Tipper laget blir :

 

Fabianski

Steer Hoyte Silvestre Gibbs

Wilshere Ramsey Randall Merida

Vela Bendtner

Link to comment
Share on other sites

Er ikke Steer venstreback? Tviler på at han tar høyresiden da. Tror nok Rodgers tar den backen, om ikke Coquelin får prøve seg? Ellers har du nok rett, om ikke Bischoff og/eller Simpson får starte til fordel for evt Merida og Bendtner.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...