Jump to content

2008.10.21 Fenerbache B


gunnersfan

Recommended Posts

  • Replies 259
  • Created
  • Last Reply

Synes at vi spilte en meget svak kamp i går, og resultatet var meget ufortjent(heldigvis). Av de som startet er det kun Clichy og Almunia som fikk godkjent.

 

Enig i at det defensive arbeidet var svakt, men det var jo absolutt ikke noe ufortjent resultat?

Fabregas slår 2 perfekte stikkere og "gjør" kampen for oss tidlig. Det vil hvertfall jeg kalle godkjent :withstupid:

Link to comment
Share on other sites

Synes at vi spilte en meget svak kamp i går, og resultatet var meget ufortjent(heldigvis).

 

Ærlig talt, mener du dette eller er det ironi? Jeg bare spør fordi jeg ikke så kampen. Fullstendig klar over at slike siffer ofte er flatterende, men jeg så jo målene på TV, og de var jo glimrende. Så noe riktig må man jo simpelthen ha gjort...? Men at to baklengsmål også forteller noe om lagets defensive problemer er vel også tilfelle, men med så mange omrokeringer bakover pga skader var det kanskje ikke annet å vente?

Link to comment
Share on other sites

Knallkamp av guttene i går. Kan godt også trekke frem at vi sleit en del defensivt, men dette var da allerede klart at vi kom til å gjøre?

Sagna, Gallas og Toure ute. Altså spilte kun 3/4 av de som faktisk spiller fast. Føler ikke vi kan klage for mye på forsvaret i går, siden de før denne kampen kun hadde spilt 45 min sammen mot Everton!!

 

Tror vi skal vente med å bedømme Silvestre som enten en "flopp" eller en forsterkning før han har fått seg noen flere kamper i drakta vår, og med enten Toure eller Gallas ved siden av seg.

Link to comment
Share on other sites

De meste er sagt om hvordan spillerne klarte seg offensivt. Vi scorer 5 mål og kunne fort fått flere. Herlig å se at vi gjør en god kamp offensivt med 4-5-1. Diaby viser mange fine finter og holdt på å sette opp Nasri i første etter at han lekte seg med venstrebacken til Fenerbahce. Samtlige offensive spillere gjorde det veldig bra bortsett fra Nasri som jeg synes driblet seg litt bort og ble usynlig til tider. Men ingen vits i å slakte vår nye spiller, da han er ny i spillesystemet og fortsatt er ung.

 

Dessuten var det veldig hyggelig at Ramsey scorte. I likhet med Wilshere har Rambo stor selvtillit. Han jobber, takler så det suser og VIL ha ballen. Den selvtilliten skal nok Wenger ha mye skryt for. Å spille 20 minutter borte på en stadio med så mye trøkk og score i en alder av under 18, vil være en meget god erfaring for waliseren. Det største problemet nå blir å beholde flest mulig av talentene!

 

Defensivt er det derimot meget svakt. Først det lille lyspunktet: Eboue gjør en strålende kamp. Ivorianeren hadde vistnok en pasningsprosent på 91 !! Videre redder han ballen på strek og har en assist i sluttminuttene (selv om han dog burde scoret i angrepet rett før). Clichy slurvet litt i første og hadde noen feilpasninger, men var ellers god. Målet til Song trekker opp, men ellers var det mye slurv fra både han og stopperpartneren. Jeg kan ikke huske sist gang vi fikk så mange målsjanser imot oss. Hvorfor i all verden ligger offsidelinja så høyt oppe når hverken Song eller Silvestre er spesielt raske? Greit nok, de klarte å lure Guiza en del ganger i offside, men han scorte til slutt. Videre er det er fort gjort at man får feilaktige avgjørelser fra linjedommeren i løpet av en kamp når han hele tide må ta marginale avgjørelser.

 

Almunia fortjener stor skryt for hans innsats. Han setter fort igang angrep og et god til å komme ut. Greit nok at han kanskje var litt på bærtur ved det andre målet, men det er gogtatt når han gjør så mange andre gode redninger når midtforsvaret feiler. Man kan kanskje også stille seg spørsmålet om det var mange kommunkiasjonsfeil mellom keeper og Silveste (siden det var han som skulle styre forsvaret). Det er faktisk første gangen jeg har vært redd for å miste poeng når vi har hatt en tomåls-ledelse. En siste faktor kan kanskje også være Denilson sitt defensive bidag i kampen. Nå har ikke jeg fått sett kampen på nytt igjen, så det bli mye synsing fra min side, men det er klart at det var minst en spiller som sviktet totalt på det defensive i går. Mest sannsynlig er det nok en kombinasjon av alternativene, så det blir helt sikkert feil å skylde på én person.

 

Hvis forsvarsproblemene fortsetter, vil vi bli straffet av lag som er mer effektive. At vi kun slapp inn 2 mål, gir faktisk et helt feil bilde av kampen (selv om vi fortjente å vinne den). Nå vet vi i alle fall at Gallas ikke er den store synderen i frosvarsproblemet våre (i alle fall ikke når motstanderne spiller mot etablert forsvar), og at Almunia har hevet seg stort i år. Laget må nå prøve å punktere kamper tidlig, slik at vi kan drepe kampene og ikke slite ut spillerne i det tette kampprogrammet.

 

Kiev og Fenebahce hjemme, og Porto borte er de kampene vi har igjen. Vi leder med to poeng på Kiev, og har den uten tvil beste målforskjellen. I praksis er vi videre, men jeg ønsker at vi skal vinne gruppen med tanke på motstanderen i åttendels-finalen. De to neste mesterliga-kampene spilles før oppgjør mot Man U hjemme og Chelsea borte. Derfor er det veldig positivt at vi nå kan hvile viktige spillere. Fenerbahce har i praksis liten sjansen til å komme videre, så 3 poeng bør være innenfor god rekkevidde neste kamp - selv om vi stiller med et litt mer reservepreget lag.

Link to comment
Share on other sites

Det er jo ganske klart hva vi mangler i forsvar. Enten en skikkelig hardhaus av en midtstopper ala det Keown/Adams var, eller et defensivt midtbaneanker i verdensklasse som også er god på hode.

 

Med Gallas-Toure/Silvestre og Denilson på midtbanen mangler vi nettopp det, hodestyrke og vilje til å virkelig trø til i duellene. Håper Wenger skjønner dette og begynner enten å utvikle Djourou til en slik "trø-til-i-duellene"-spiller, eller handler inn en som går rett inn på laget og forsterker oss.

 

Uten dette tror jeg vi vil komme til å slite både mot de beste lagene og også en del av de lagene som sloss om overlevelse.

I tillegg skal vi slite enormt med å vinne noe som helst.

Link to comment
Share on other sites

Jeg blir ganske matt av mange av innleggene her. Er det noen som tror at Fenerbache er et svakt lag? De har ikke tapt hjemme på 15 kamper i CL og sendte både Inter og Chelsea hjem med tap i fjor.

De har etter dette hentet toppscoreren fra La Liga som i sommer viste stor klasse under EM.

 

Fenerbache er et lag som sender alle i angrep og selvf vil de komme til noen sjanser. De spiller hjemme og med ryggen mot veggen. Vi slår dem likefullt med 3-tre mål. Noen har sågar gått så langt som å si at vi var heldige... Det er fryktelig sjeldent at man er heldig når man scorer 5 mål borte og i tillegg har 5-6 andre enorme sjanser.

La oss oppsummere:

- vi scorer flest mål

- vi har ballen mest

- vi kommer til flest sjanser

- vi har flest cornere

- vi bytter spillere underveis for at de skal få hvile og setter inn en forsvarsspiller på midten og en guttunge på 17 og en på 18- dvs vi topper ikke laget og setter ned tempoet

 

Alt dette tyder jo på griseflaks og en elendig kamp..

 

Syns det er 3 spillere som fortjener ekstra skryt for kampen i går:

 

Almunia: noen gode blokkeringer en mot en. Virker mer på hugget enn tidligere. Blitt mer offensiv i stilen.

Eboue: Helt fantastisk hele kampen. Dominerer høyresiden både offensivt og def. Meget gode valg med og uten ball. Slår nesten alle pass blindt med blikket bort fra mottaker. Helt umulig å lese for motspillere.

Diaby: Nær-teknikk på høyde med Hleb i enkelte situasjoner. Mer direkte i spillestilen og gjør veldig mange gode valg fremover. Kan med fordel avslutte oftere fra distanse. Gutten har et meget tungt skudd og nokså god presisjon. Viser i tillegg god arbeidsmoral og styrke.

 

Lar meg stadig imponere av hvor rutinert Song virker. Han har en ro og modenhet i spillet sitt som få andre på hans alder. I tillegg har han veldig bra fysikk og balanse. Noen skjønnhetsfeil blir det, med det var nok Silvestre som slet mest med plasseringene og tempoet. Tror ikke jeg kan huske en eneste feilpassning fra Song i går. Han er i tillegg utrolig god til å føre ballen gjennom første pressledd for å skape ubalanse i motstanders midtbane. Flink til å variere mellom å bryte foran evnt vente ut motspiller.

Gutten kommer til å bli enormt god.

Link to comment
Share on other sites

Synes at vi spilte en meget svak kamp i går, og resultatet var meget ufortjent(heldigvis).

 

Ærlig talt, mener du dette eller er det ironi? Jeg bare spør fordi jeg ikke så kampen. Fullstendig klar over at slike siffer ofte er flatterende, men jeg så jo målene på TV, og de var jo glimrende. Så noe riktig må man jo simpelthen ha gjort...? Men at to baklengsmål også forteller noe om lagets defensive problemer er vel også tilfelle, men med så mange omrokeringer bakover pga skader var det kanskje ikke annet å vente?

 

Siden du ikke så kampen skal jeg opdatere deg.

 

1: Dette mener jeg. To møkkalag møttes på en fotballbane i Istanbul. Det var muligheter begge veier, og det var yatsytilfeldigheter som avgjorde utfallet av de fleste sjansene. Arsenal hadde nok muligheter til å score ti mål, og tyrkerne kunne fort ha puttet fem til. Vi har tapt kamper vi har dominert mer, enn hva som var tilfellet denne kampen. Som jeg skrev lengre opp, var kun Clichy og Almunia de eneste som fikk godkjent.

 

2: Målene var bra de, men hvis du ser på sesongvideoen fra 01/02 så fremstår Sylvain Wiltord som en klassespiller også. Det som ikke kommer med på slike innslag er feilpasninger, spillere som prøver å gå rett igjennom motspillere og tror de klarer å få med seg ballen, samt et forsvar som ikke er godt nok for championship engang.

 

3: Rotet i midtforsvaret kan nok forklares med at kun 1 av de 4 faste spilte, men mye kan nok midtbanen også lastes for. Altfor my slapp forbi rett og slett.

Link to comment
Share on other sites

Dette var hawaii-fotball av godt gamalt merke. Strekket i lagdelane var, særleg i fyrste omgang, hårreisande stort. Når begge lag går inn for dette spelet for det må jo resultatet bli som det blir. Og me slepp unna med det fordi me har eit giftigare og langt meir potent angrepsvåpen.

Det som undrar meg er om dette er ein bevisst taktikk frå Wenger's side, eller om ting liksom berre flyt av garde av seg sjølv. Eg veit eigentleg ikkje kva som er verst..

 

Sidan me denne gongen stillte med ei såpass lite samspelt forsvarsrekkje, ville eg kanskje heller ha satsa på ein meir kynisk og forsiktig spelestil. Men altså ikkje Wenger og Arsenal anno 2008. Om me skal satse på meir tut og køyr framover, vert det sjølvsagt storveges underhaldning, men me kjem neppe til å vinne noko i år heller. Og dei verkeleg gode laga kjem til å utnytte vårt noko vaklevorne forsvar nådelaust.

Link to comment
Share on other sites

Dette var hawaii-fotball av godt gamalt merke. Strekket i lagdelane var, særleg i fyrste omgang, hårreisande stort. Når begge lag går inn for dette spelet for det må jo resultatet bli som det blir. Og me slepp unna med det fordi me har eit giftigare og langt meir potent angrepsvåpen.

Det som undrar meg er om dette er ein bevisst taktikk frå Wenger' side, eller om ting liksom berre flyt av garde av seg sjølv. Eg veit eigentleg ikkje kva som er verst..

 

Sidan me denne gongen stillte med ei såpass lite samspelt forsvarsrekkje, ville eg kanskje heller ha satsa på ein meir kynisk og forsiktig spelestil. Men altså ikkje Wenger og Arsenal anno 2008. Om me skal satse på meir tut og køyr framover, vert det sjølvsagt storveges underhaldning, men me kjem neppe til å vinne noko i år heller. Og dei verkeleg gode laga kjem til å utnytte vårt noko vaklevorne forsvar nådelaust.

 

Ikke helt enig med deg. Kampen utvikler seg slik fordi vi leder tidlig med 2 mål og Fenerbache kaster spillere fremover. For dem var et tap likestilt med exit CL. Klart Arsenal vil kjøre kontringer med mange spillere når det er så enormt med rom fra midtbanen og fremover. I en annen kamp, mot en annen motstander ville kampbildet vært helt forskjellig.

Link to comment
Share on other sites

Ikke overraskende gjør vi en heller svak kamp defensivt. Med tanke på spillerne vi hadde i backrekka var det faktisk ikke annet enn forventet. Det er spillere som har spilt lite for Arsenal, unge og uerfarne spillere, og ikke minst spillere som aldri har spilt sammen tidligere. Likevel er det litt bekymrende at vi ser såpass rustne ut bakover som vi gjør, til tross for at vi møter et sterkt hjemmelag med gode offensive kvaliteter. Såpass mange personlige feil og unødvvenduge balltap burde ikke forekomme, da det tross alt er snakk om dyktige enkelitspillere. Det var i hvert fall godt vi hadde en opplagt keeper som reddet oss flere ganger i går.

 

Offensivt var vi ganske bra, med tanke på hvor vanskelig denne kampen egentlig er og i den heksegryta av en bane det ble spilt på, var det faktisk ganske bra. Godt at Cesc får litt assists igjen, han har ikke hatt så altformange av dem i serien til nå. Hærlig at Walcott fortsetter å storspille og score mål, Ade blir veldig alene og får ikke til all verdens, men scoring ble det hvertfall, og det er flott. Ellers er det mange av spillerne som gjør masse bra og viser seg godt frem. Diaby har en fin og slepen teknikk, gjør en del feil utover i kampen, men alt i alt en nokså god kamp av franskmannen. Denilson er en av de som skuffer meg litt. Han er etter mitt syn for svak bakover på banen til å være vårt anker, og viser det igjen her.

 

Det som kanskje gledet meg personlig aller mest er at 17 år gamle Aaron Ramsey kommer innpå og gjør en såpass god figur og topper det hele med en klassescoring. Det gror godt i de yngre rekker når man hiver innpå 17 åringer borte i CL som bare birdar til å styrke laget. Nå har vel dessuten alle midtbanespillerne (og alle spissene) våre scort denne sesongen, og det viser bare at vi har mange potensielle matchvinnere.

Link to comment
Share on other sites

Youngest players to score:

 

* 17 years, 195 days: Peter Ofori-Quaye[7]

* 17 years, 216 days: Bojan Krkic[7]

* 17 years, 218 days: Cesc Fabregas[7]

* 17 years, 241 days: Martin Klein[7]

* 17 years, 353 days: Karim Benzema

 

Så han blir vel 5 yngste :(

Hvor fant du det der?

 

Martin Klein har jeg aldri hørt om, ellers husker jeg Ofori-Quaye fra gamle cm 01-02, et kjempetalent :(

Eller så er vel de andre 3 der ganske etablerte vidunderbarn ;)

 

 

Sorry er litt sen, men her er det i alle fall

 

http://en.wikipedia.org/wiki/European_Cup_..._and_statistics

 

Wikipedia har det meste ;)

Link to comment
Share on other sites

 

 

Siden du ikke så kampen skal jeg opdatere deg.

 

1: Dette mener jeg. To møkkalag møttes på en fotballbane i Istanbul

 

Deilig man verdsetter å vinne mot en av fjorårets kvarfinalister som bl.a slo Chelsea & Inter på veien... :( De hadde ikke tapt på 15 kamper hjemme. Hva gjør vi? Jo vi vinner 5-2... Herregud mann, ikke kall oss et møkkalag! Tåpelig

Link to comment
Share on other sites

 

 

Siden du ikke så kampen skal jeg opdatere deg.

 

1: Dette mener jeg. To møkkalag møttes på en fotballbane i Istanbul

 

Deilig man verdsetter å vinne mot en av fjorårets kvarfinalister som bl.a slo Chelsea & Inter på veien... :( De hadde ikke tapt på 15 kamper hjemme. Hva gjør vi? Jo vi vinner 5-2... Herregud mann, ikke kall oss et møkkalag! Tåpelig

Tosk, så du ikke kampen? Fener var møkk og vi var møkk, ergo: to møkkalag.

Fener har vært ekstremt dårlige denne sesongen, og var ikke bra på tirsdag heller. Resultatet er uansett misvisende for hvordan kampen utartet seg.

Link to comment
Share on other sites

Synes at vi spilte en meget svak kamp i går, og resultatet var meget ufortjent(heldigvis).

 

Ærlig talt, mener du dette eller er det ironi? Jeg bare spør fordi jeg ikke så kampen. Fullstendig klar over at slike siffer ofte er flatterende, men jeg så jo målene på TV, og de var jo glimrende. Så noe riktig må man jo simpelthen ha gjort...? Men at to baklengsmål også forteller noe om lagets defensive problemer er vel også tilfelle, men med så mange omrokeringer bakover pga skader var det kanskje ikke annet å vente?

 

Siden du ikke så kampen skal jeg opdatere deg.

 

1: Dette mener jeg. To møkkalag møttes på en fotballbane i Istanbul. Det var muligheter begge veier, og det var yatsytilfeldigheter som avgjorde utfallet av de fleste sjansene. Arsenal hadde nok muligheter til å score ti mål, og tyrkerne kunne fort ha puttet fem til. Vi har tapt kamper vi har dominert mer, enn hva som var tilfellet denne kampen. Som jeg skrev lengre opp, var kun Clichy og Almunia de eneste som fikk godkjent.

 

2: Målene var bra de, men hvis du ser på sesongvideoen fra 01/02 så fremstår Sylvain Wiltord som en klassespiller også. Det som ikke kommer med på slike innslag er feilpasninger, spillere som prøver å gå rett igjennom motspillere og tror de klarer å få med seg ballen, samt et forsvar som ikke er godt nok for championship engang.

 

3: Rotet i midtforsvaret kan nok forklares med at kun 1 av de 4 faste spilte, men mye kan nok midtbanen også lastes for. Altfor my slapp forbi rett og slett.

Nå er det faen skjæra meg nukk.

 

Det er kanskje bare meg, men kan ikke innse hvordan du finner gleden ved å være Arsenalsupporter? Det eneste jeg ser du skrive positive innlegg om er da Tottenham taper. (Greit nok)

 

Men er det virkelig bare det? Synes du kun omtaler Arsenalspillere og Arsenal som "Møkkaspiller" og "Møkkalag".

 

Nå kommer sikkert "den eldre garde" til å klikke mentalt på meg, og ramse opp hvor mange ganger han har vært over å sett laget, osv. Men jeg synes du er en møkkasupporter. En bortskjemt drittunge som ikke engang blir glad da laget ditt vinner 5-2 på bortebane i Champions League.

 

Som Arsenalsupporter er det ikke noe som er bedre enn å se Arsenal vinne. Om vi så blir rævkjørt i 120 minutter og vinner på straffer som i FA-cupfinalen 2005, eller om vi banker Everton 7-0 hjemme, så er det like deilig hver gang.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...