Jump to content

2008.10.21 Fenerbache B


gunnersfan

Recommended Posts

Synes at vi spilte en meget svak kamp i går, og resultatet var meget ufortjent(heldigvis).

 

Ærlig talt, mener du dette eller er det ironi? Jeg bare spør fordi jeg ikke så kampen. Fullstendig klar over at slike siffer ofte er flatterende, men jeg så jo målene på TV, og de var jo glimrende. Så noe riktig må man jo simpelthen ha gjort...? Men at to baklengsmål også forteller noe om lagets defensive problemer er vel også tilfelle, men med så mange omrokeringer bakover pga skader var det kanskje ikke annet å vente?

 

Siden du ikke så kampen skal jeg opdatere deg.

 

1: Dette mener jeg. To møkkalag møttes på en fotballbane i Istanbul. Det var muligheter begge veier, og det var yatsytilfeldigheter som avgjorde utfallet av de fleste sjansene. Arsenal hadde nok muligheter til å score ti mål, og tyrkerne kunne fort ha puttet fem til. Vi har tapt kamper vi har dominert mer, enn hva som var tilfellet denne kampen. Som jeg skrev lengre opp, var kun Clichy og Almunia de eneste som fikk godkjent.

 

2: Målene var bra de, men hvis du ser på sesongvideoen fra 01/02 så fremstår Sylvain Wiltord som en klassespiller også. Det som ikke kommer med på slike innslag er feilpasninger, spillere som prøver å gå rett igjennom motspillere og tror de klarer å få med seg ballen, samt et forsvar som ikke er godt nok for championship engang.

 

3: Rotet i midtforsvaret kan nok forklares med at kun 1 av de 4 faste spilte, men mye kan nok midtbanen også lastes for. Altfor my slapp forbi rett og slett.

Nå er det faen skjæra meg nukk.

 

Det er kanskje bare meg, men kan ikke innse hvordan du finner gleden ved å være Arsenalsupporter? Det eneste jeg ser du skrive positive innlegg om er da Tottenham taper. (Greit nok)

 

Men er det virkelig bare det? Synes du kun omtaler Arsenalspillere og Arsenal som "Møkkaspiller" og "Møkkalag".

 

Nå kommer sikkert "den eldre garde" til å klikke mentalt på meg, og ramse opp hvor mange ganger han har vært over å sett laget, osv. Men jeg synes du er en møkkasupporter. En bortskjemt drittunge som ikke engang blir glad da laget ditt vinner 5-2 på bortebane i Champions League.

 

Som Arsenalsupporter er det ikke noe som er bedre enn å se Arsenal vinne. Om vi så blir rævkjørt i 120 minutter og vinner på straffer som i FA-cupfinalen 2005, eller om vi banker Everton 7-0 hjemme, så er det like deilig hver gang.

 

Dette forandrer ikke det "fact" at vi spilte møkkarævva bakover. Kun en (for en gangsskyld god) Almunia hindret tap.

Hadde vi spilt mot bedre motstand hadde vi tapt 6-0

 

BE (som gleder seg stort over seieren)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 259
  • Created
  • Last Reply

Vi var mye bedre enn Fenerbache. Ikke litt,men mye bedre.

I denne kampen gjorde vi akkurat som vi ville og demonstrerte det til gagns i 2 omg hvor vi til tider spilte ball i hatt med Fenerbache.

 

En må begynne å lure litt på hva hva som skjer på dette forumet. I kamp etter kamp hvor vi vinner overbevisende er det her på forumet en ser alt.....unnskyld uttrykket...bullshitet.

Folk som kamp etter kamp klarer å dra fram kun negativitet.

 

I media blir Arsenal hyllet av den nøytrale som et fantastisk lag og med en spiller i verdensklasse som totalt dominerer midtbanen..les Fabregas.

Diaby hadde finter som få gjør etter han.

Eboue hadde en praktkamp på backplass og var omtrent overalt i 2 omg.

Walcott skremmer vannet av Fenerbache gang etter gang.

Vi spiller en offensiv fotball som det er få lag i verden som gjør etter oss.

Møkkalag....ærlig talt.

 

Dette var Wengerfotball på sitt beste som vi har etterlyst lenge. Kjappe kontringer. Lekkert angrepsspill. God bevegelse og fart i pasningsspillet.

La gå at forsvaret ikke spilte en særlig god kamp,men det gjorde ikke Fenerbache heller så da ble angrep det beste våpen.

Og jeg tviler på at vi hadde spilt så offensivt mot Liverpool,Chelsea el United, men takk for at Wenger valgte å spille på denne måten i denne kampen så verden får se hvilket offensivt arsenal vi er.

 

Vi vinner 5-2 borte over et lag som er fryktet hjemme og hadde ikke tapt hjemme på 15 kamper. Da blir jeg overrasket over at noen ser på denne forestillingen som møkk.

Det gjør definitivt ikke jeg. Jeg ville aldri ha kalt mitt elskede Arsenal for et møkkalag. Der er grensen nådd for min del.

 

 

http://www.metro.co.uk/sport/football/arti...1&in_page_id=43

 

http://www.northamptonchron.co.uk/football...iant.4615234.jp

 

http://www.mirror.co.uk/sport/2008/10/21/f...15875-20826538/

Link to comment
Share on other sites

Nå skal det presiseres at jeg ikke kalte laget for møkk. Jeg kalte forsvars spillet for møkk.

Jeg er enig med deg i at vi offensivt spilte meget godt, men defensivt var det tragisk.

 

Jeg synes det er rart at man ikke skal få lov til å nevne negative ting på dette forumet. Er det slik at om man synes forsvaret har gjort en dårlig jobb så skal man holde kjeft?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Nå skal det presiseres at jeg ikke kalte laget for møkk. Jeg kalte forsvars spillet for møkk.

Jeg er enig med deg i at vi offensivt spilte meget godt, men defensivt var det tragisk.

 

Jeg synes det er rart at man ikke skal få lov til å nevne negative ting på dette forumet. Er det slik at om man synes forsvaret har gjort en dårlig jobb så skal man holde kjeft?

 

BE

 

Nå var det ikke deg jeg tenkte på heller BE. Det er en stor forskjell på å si det du sier og kalle laget vårt et møkkalag.

 

Tror det er uhyre få om noen mener vi spilte godt i forsvar,men det er noen som kun spyr ut negativitet kamp etter kamp.

Link to comment
Share on other sites

Nå skal det presiseres at jeg ikke kalte laget for møkk. Jeg kalte forsvars spillet for møkk.

Jeg er enig med deg i at vi offensivt spilte meget godt, men defensivt var det tragisk.

 

Jeg synes det er rart at man ikke skal få lov til å nevne negative ting på dette forumet. Er det slik at om man synes forsvaret har gjort en dårlig jobb så skal man holde kjeft?

 

BE

Det er ikke så veldig rart forsvaret ikke hang helt på greip med 3 av våre faste forsvarsspillere ute. Silvestre har nettopp kommet tilbake etter en skade og har aldri spilt for Arsenl før. Song har blitt flyttet rundt på banen som en potet, noe jeg føler kan ødelegge mye av hans fremgang denne sesongen. Eboue syns jeg gjorde en ok innsats, mens Clichy som alltid presterer. På Fenerbaches fryktede hjemmebane tror jeg det er få lag i verden som klarer å holde sitt eget mål reint.

Forsvarspillet var ikke møkk, rustent og lite samsvart til tider ja, men langt fra møkk.

 

Ang. negative ting på forumet. Tør nesten påstå at arsenal-debatistene på dette forumet er noen av de vanskeligste å gjøre fornøyde i en kamp av hele supporterskvadronen i England. Vi har hoggstabber i Almunia, Adebayor, Eboue, Gallas og Diaby som ofte blir slaktet i vinnende matcher. Så nei, negative ting blir det til stadighet skrevet, ofte mer enn de positive!

Link to comment
Share on other sites

Tør nesten påstå at arsenal-debatistene på dette forumet er noen av de vanskeligste å gjøre fornøyde i en kamp av hele supporterskvadronen i England.

 

Ja, og dette er da vel egentlig en styrke? Og hvis dette er riktig føyer det seg jo inn i en lang tradisjon. Arsenal-supporterne har alltid vært betraktet som langt over gjennomsnittet kritisk til sitt eget lag. Og det er at bra at vi er kritiske, at vi faktisk evner å se bak resultatene, og klarer å se lagets styrker og svakheter. Å agere på noen annen måte er da vitterlig å være naiv, eller hva? Og at vi er kritiske betyr da ikke at vi ikke støtter laget, eller at vi gleder oss over seire som den på tirsdag.

 

Jeg så som sagt ikke kampen mot Fenerbache, så den kan jeg egentlig ikke uttale meg om, men på generelt grunnlag vil jeg gi Tusmo litt støtte. Det kan være farlig å se seg blind på slike glimrende resultat, medmindre de er et uttrykk for lagets faktiske slagstyrke akkurat nå. Og de få kampene jeg har fått sett denne sesongen gir litt grunn til bekymring. Kampen mot Porto hjemme var jo veldig bra, da imponerte laget, men bortsett fra den har det vært mye grums, selv i kamper de har vunnet klart, for eksempel mot Blackburn borte.

Link to comment
Share on other sites

Dette var litt av en oppgave, men jeg skal nå forsøke å svare dere alle tre:

 

Nå er det faen skjæra meg nukk.

 

Det er kanskje bare meg, men kan ikke innse hvordan du finner gleden ved å være Arsenalsupporter? Det eneste jeg ser du skrive positive innlegg om er da Tottenham taper. (Greit nok)

 

Men er det virkelig bare det? Synes du kun omtaler Arsenalspillere og Arsenal som "Møkkaspiller" og "Møkkalag".

 

Nå kommer sikkert "den eldre garde" til å klikke mentalt på meg, og ramse opp hvor mange ganger han har vært over å sett laget, osv. Men jeg synes du er en møkkasupporter. En bortskjemt drittunge som ikke engang blir glad da laget ditt vinner 5-2 på bortebane i Champions League.

 

Som Arsenalsupporter er det ikke noe som er bedre enn å se Arsenal vinne. Om vi så blir rævkjørt i 120 minutter og vinner på straffer som i FA-cupfinalen 2005, eller om vi banker Everton 7-0 hjemme, så er det like deilig hver gang.

 

1: Jeg finner stor glede i å følge med mitt kjære Arsenal, men så lenge det ikke er perfekt så peker jeg på de tingene som ikke funger helt bra. Grunnen til at jeg ikke skriver hvem som er ”verdens beste” hver eneste kamp vi vinner, er fordi det står side opp og side ned om dette hver gang vi vinner. Jeg gidder rett og slett ikke å legge til ”another brick in the wall”.

 

2: Jeg har vært over og sett laget noen ganger, for surt ervervede penger. Jeg har betalt alt fra egen lomme, og levd spartansk før og etter disse turene på grunn av hva det koster, så å kalle meg for en møkkasupporter og bortskjemt drittunge faller egentlig på sin egen urimelighet.

 

3: Du misforstår. Jeg er selvsagt glad for at vi vinner 5-2 borte i Tyrkia. Det jeg ikke er glad for var at laget spilte møkkdårlig. Hadde du truffet meg etter FA-cupfinalen i 05, hadde du skjønt hva jeg mener, selv om jeg i et edruelig øyeblikk hadde funnet noen ting å sette fingeren på.

 

Dette forandrer ikke det "fact" at vi spilte møkkarævva bakover. Kun en (for en gangsskyld god) Almunia hindret tap.

Hadde vi spilt mot bedre motstand hadde vi tapt 6-0

 

BE (som gleder seg stort over seieren)

 

1: Møkk er møkk, enten det er Arsenal eller Tottenham som er det.

 

2: Almunia har vært solid hele sesongen, og ser ut til å ha god kontroll på det meste.

 

3: Enig, vi kunne fort ha tapt hadde vi møtt sterkere motstand.

 

Tusmo (som også gleder seg stort over seieren, men fortsatt mener at vi var møkkdårlige)

 

Vi var mye bedre enn Fenerbache. Ikke litt,men mye bedre.

I denne kampen gjorde vi akkurat som vi ville og demonstrerte det til gagns i 2 omg hvor vi til tider spilte ball i hatt med Fenerbache.

 

En må begynne å lure litt på hva hva som skjer på dette forumet. I kamp etter kamp hvor vi vinner overbevisende er det her på forumet en ser alt.....unnskyld uttrykket...bullshitet.

Folk som kamp etter kamp klarer å dra fram kun negativitet.

 

I media blir Arsenal hyllet av den nøytrale som et fantastisk lag og med en spiller i verdensklasse som totalt dominerer midtbanen..les Fabregas.

Diaby hadde finter som få gjør etter han.

Eboue hadde en praktkamp på backplass og var omtrent overalt i 2 omg.

Walcott skremmer vannet av Fenerbache gang etter gang.

Vi spiller en offensiv fotball som det er få lag i verden som gjør etter oss.

Møkkalag....ærlig talt.

 

Dette var Wengerfotball på sitt beste som vi har etterlyst lenge. Kjappe kontringer. Lekkert angrepsspill. God bevegelse og fart i pasningsspillet.

La gå at forsvaret ikke spilte en særlig god kamp,men det gjorde ikke Fenerbache heller så da ble angrep det beste våpen.

Og jeg tviler på at vi hadde spilt så offensivt mot Liverpool,Chelsea el United, men takk for at Wenger valgte å spille på denne måten i denne kampen så verden får se hvilket offensivt arsenal vi er.

 

Vi vinner 5-2 borte over et lag som er fryktet hjemme og hadde ikke tapt hjemme på 15 kamper. Da blir jeg overrasket over at noen ser på denne forestillingen som møkk.

Det gjør definitivt ikke jeg. Jeg ville aldri ha kalt mitt elskede Arsenal for et møkkalag. Der er grensen nådd for min del.

 

1: Vi var ikke mye bedre enn tyrkerne, men litt. Vi spilte til tider buksa av dem i andre, men det var også tilfellet omvendt.

 

2: Det du kaller bullshit er slik jeg ser det berettiget. At jeg kun trakk frem negative ting, er som jeg skrev lengre oppe at det positive blir omhyggelig dekket av andre debattanter, men ytterst få ser svakhetene. Det gjør jeg, og ønsker at de ikke var der.

 

3: Fabregas er på sitt beste en fantastisk spiller, men mot Fenerbache, hadde han kun to pasninger som virkelig var å skrive hjem om. Resten var ikke så bra. Diaby gjør mange gode ting, men også mange håpløse ting rett etter å ha gjort noe bra. Eboue var ved mange anledninger på etterskudd, og hvis det er å spille en praktkamp så vet ikke jeg. Walcott var bra de gangene han fikk ballen, men det var altfor sjeldent, dessverre. Tottenham hadde også en meget offensiv spillestil engang, uten at det hindret dem i å være et møkkalag.

 

4: Dette var ikke slik Wengerfotball som jeg har etterlyst i allefall. Alfor mange feilpasninger, og horrible valg av spillerne gjorde at dette ikke er slik fotball som jeg vil se. Tror ikke verden ble så veldig imponert over alle disse feilene. Bortsett fra målene som var bra, så var det ikke mye å skryte av.

 

5: Fenerbache er riktignok et fryktet hjemmelag, men de har blitt en parodi på seg selv. 2 seire på åtte kamper er ikke bra, uansett(med mindre du heter Tottenham).

 

6: Arsenal fremsto, tross i resultatet som et møkkalag og da tar jeg meg friheten å titulere dem som det.

 

Håper alle blir fornøyde.

 

PS! Innlegget kom litt seint siden jeg må skrive dette i arbeidstiden.

Link to comment
Share on other sites

Helt greit Tusmo. Jeg er uenig med deg når det gjelder Arsenals offensive kvaliteter i denne kampen.

Jeg har lenge syns at vi er for omstendelige i vårt spill. I denne kampen viste vi endelig kontringsspill som har vært sårt savnet en stund.

Klarer Wenger å bygge videre på dette angrepsspillet og få mer skikk på det defensive er en del gjort.

Vet ikke hva tilbakemeldinger du har fått som Arsenalsupporter,men folk jeg har snakket med liker angrepsfotballen til Arsenal.

 

En ting er iallefall sikkert er at folk ikke kaller prestasjonen og spillet for møkk,men alle får nå ha sin mening...selv om jeg ennå;-) syns det å kalle Arsenal for et møkkalag er å dra det vel langt.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Siden du ikke så kampen skal jeg opdatere deg.

 

1: Dette mener jeg. To møkkalag møttes på en fotballbane i Istanbul

 

Deilig man verdsetter å vinne mot en av fjorårets kvarfinalister som bl.a slo Chelsea & Inter på veien... :( De hadde ikke tapt på 15 kamper hjemme. Hva gjør vi? Jo vi vinner 5-2... Herregud mann, ikke kall oss et møkkalag! Tåpelig

Tosk, så du ikke kampen? Fener var møkk og vi var møkk, ergo: to møkkalag.

Fener har vært ekstremt dårlige denne sesongen, og var ikke bra på tirsdag heller. Resultatet er uansett misvisende for hvordan kampen utartet seg.

 

Jo jeg så kampen live og sett den på AOTV i ettertid. Vi overrasker Fenerbache og slår raskt i bakrom to ganger på to minuter. Resultatet av det blir to mål. Glimrende effektivitet. Misvisende for hvordan kampen utartet seg? Det skjønner jeg lite av.. Fener må nå jage og det gjør de også. Det eneste jeg er misfornøyd med er at vi ikke forsvarer oss bedre som lag resten av kampen, med tanke på at vi har en god ledelse. Og det er virkelig noe vi må lære oss. Men vi mangler altså 3 av de 4 faste bak der, husk det da!

 

Flere her sier at vi ville tapt stort hadde vi spilt mot et av topplaga i Europa. Det hadde vi definitivt ikke. Tror dere ikke vi tilpasser oss motstanderen? Kampen mot Fener var ikke optimal, men vi hadde jo aldri spilt på denne måten hadde vi møtt, Barca,United,Pool etc. Da hadde definitivt laget komprimert i langt større grad og ikke tatt de riskene vi gjorde på tirsdag. Men som vi lykkes med! Alle er altså enige om at det defensive var kritikkverdig, men samtidig må det jo påpekes at vi er modige,høyt begavede og dødelig effektive på den andre halvdelen! :(

 

Uavhengig av hvordan kampen er, burde man være storfornøyd med å vinne 5-2 på en av europas mest frykta baner. Vi veit jo at vi kan forvare oss godt også, så selv om det i denne kampen var svakt defensivt arbeid, skjønner jeg ikke at man skal henge seg forbaska mye oppi det som var feil. Og hvertfall når en tenker, som sagt, på at 3 av 4 forsvarere var ute og Silvestre fikk en oppgave han "aldri" hadde i United, nemlig å dirrigere 4-eren bak. Prating, samspill og forståelse betyr enormt mye i et forsvar, så det er ikke uforståelig at det i denne kampen ble gjort en del rart. Som f.eks på det andre målet. Det tror jeg neppe hadde kommet, om Captain og Kolo var bak der. I tillegg tror jeg Gallas ville ropt ned midtbane spillerene i større grad, for de var for angrepsvillige.

 

Den patetiske drittslengingen din, minner voldsomt om et annet lag sitt forum...

 

Foreslår at du går i dvale for vintern, kanskje du våkner opp og klarer og glede deg over en fenomenal seier da...

Link to comment
Share on other sites

Den patetiske drittslengingen din, minner voldsomt om et annet lag sitt forum...

 

Hvis det er TV-forumet du tenker på så er det jo en himmelvid forskjell fra Tusmos innlegg. Tusmo spissformulerer over Arsenals innsats i den ene kampen mot Fenerbache, der han åpenbart mener at laget spilte dårlig, men likevel oppnådde et fremragende resultat. Kan hende han har rett i dette, og uansett synes jeg det er greit at han er litt kritisk. Det motsatte, å naivt dyrke resultatet, uavhengig av hvor dårlig spillet har vært, er i hvertfall misforstått og bare en form for selvbedrag. Kan derfor ikke se at dette er så kontroversielt. Tusmo skriver da vel heller ikke at laget ER møkk - generelt sett - bare at de var "møkk" i denne kampen, resultatet på tross, et resultat vi tross alt er kjempefornøyd med alle sammen. Og Tusmos ordbruk er da på et rimelig uskyldig nivå sammenliknet med alle groteske utgytelser som er å se på TV-forumet.

Link to comment
Share on other sites

Det var da veldig med negativitet her nå. Skule nesten trodd vi tapte mot dem :o. Ingen kan komme her og si at vi spilte bra i forsvar, men å si at vi ville bli grusa av bedre lag er bare tull. De kunne og burde scort et par til, men det burde vi også. Sammenligner man sjansene ser man at vi har flest og best sjanser, så det var en fullt fortjent seier. Offensivt var Fenerbahce meget gode. De satt kanskje ikke alle sjansene sine, men det er utrolig sjelden at vi får så mange sjanser mot oss. Det er klart at forsvaret vårt hadde en god del skyld i dette, men tyrkerne hadde mange mann i angrep og måtte satse oppover. De har kanskje vært i dårlig form i år, men dette var en kamp de måtte vinne for vinne for å ha noen særlig sjans til å komme videre. Det visste supporterne også, noe man merket på tribunen.

 

En god supporter klarer alltid å se gode og dårlige sider ved laget sitt etter HVER kamp, men jeg synes det kommer en del oppgulp her til tider. Nå er det ikke så mange jojo-supportere her ("vi er best i verden" i det ene øyeblikket og "vi kommer aldri til ende på topp 4" i det andre øyeblikket), men det er veldig mye unødvendig pessimise her. Vi spilte med 1 av 4 faste bak. Eboue gjorde en kjempekamp (91% av pasningene traff medspiller) og kastet seg inn i en takling UTEN at han lå nede og latet som han var skadet. Det beste er det faktum at Almunia for første gang hadde flere matchvinnende redninger i samme kamp. Igangsettingene hans blir også bare bedre og bedre. Tenk hvor gode vi kan bli bakover når resten av forsvaret kommer tilbake? Hverken Gallas, Toure eller Sagna har vært optimale hittil i sesongen. Nå får de tid til å hvile og se på hvordan reservene gjør det. Sagna f.eks. bør føle et lite press på seg etter Eboues solide innsats på backen.

 

Offensivt var det strålende. 14 spillere har laget mål for oss i år - mer enn det Chelsea og Liverpool klarte i løpet av HELE fjorårssesongen. Diaby har vært strålende etter at han kom tilbake fra skade, mens Cesc spilte sin beste kamp hittil i år. Da må vi kunne tåle at at Walcott er ganske naiv defensivt og Nasri ikke spilte sin beste kamp. Summerer man det positive mot det negative, ser man at tirsdagens kamp er noe som laget må bygge videre på.

Link to comment
Share on other sites

Den patetiske drittslengingen din, minner voldsomt om et annet lag sitt forum...

 

Hvis det er TV-forumet du tenker på så er det jo en himmelvid forskjell fra Tusmos innlegg. Tusmo spissformulerer over Arsenals innsats i den ene kampen mot Fenerbache, der han åpenbart mener at laget spilte dårlig, men likevel oppnådde et fremragende resultat. Kan hende han har rett i dette, og uansett synes jeg det er greit at han er litt kritisk. Det motsatte, å naivt dyrke resultatet, uavhengig av hvor dårlig spillet har vært, er i hvertfall misforstått og bare en form for selvbedrag. Kan derfor ikke se at dette er så kontroversielt. Tusmo skriver da vel heller ikke at laget ER møkk - generelt sett - bare at de var "møkk" i denne kampen, resultatet på tross, et resultat vi tross alt er kjempefornøyd med alle sammen. Og Tusmos ordbruk er da på et rimelig uskyldig nivå sammenliknet med alle groteske utgytelser som er å se på TV-forumet.

 

Greit nok, den uttalelsen var unødvendig og feil.

Før jeg skrev mitt siste innlegg har Tusmo forklart seg godt. Dette så ikke jeg. Men på de to postene jeg reagerte på var det ikke akkurat mye spissformulering. Det kom i det siste innlegget. I de to første er det utelukkende negativitet og jeg syns det er direkte tåpelig å gjenta at laget var et "møkkalag" i denne kampen. Det er jo ganske ironisk at man kaller sitt eget lag for noe sånt når man nettopp har banka(resultat messig) Fenerbache på bortebane og gått langt i å sikre seg avansement i CL..? Vi banka dem 5-2 og jeg syns resultatet faktisk ikke lyver så mye. Jeg forstår og respekterer at mange er ganske kritiske til denne kampen. Det er mye som var feil. Men den totale mangelen på glede, kun negativ ordbruk, gjorde meg ganske paff.

 

Jeg er veldig enig i det du sier at det å dyrke resultat og se bort fra selve opptreden er selvbedragisk. Men det føler jeg på ingen måte at jeg gjør. Vi viser at vi er bedre enn dem og fortjener seieren, og det er rett og slett magisk deilig at vi er SÅ effektive som vi var her :o Samtidig vises det med all klarhet at vi sliter defensivt både i denne kampen og i PL med alle de faste. Og det er bekymringsverdig.

Link to comment
Share on other sites

 

Dette forandrer ikke det "fact" at vi spilte møkkarævva bakover. Kun en (for en gangsskyld god) Almunia hindret tap.

Hadde vi spilt mot bedre motstand hadde vi tapt 6-0

 

BE (som gleder seg stort over seieren)

 

Så motstanderene hadde scoret på alle sine sjanser i en annen kamp, mens vi hadde fått anullert

5 fantastiske scoringer og ikke skapt noe offensivt???

 

Greit at du ikke er fornøyd med den def delen, men ikke ta fra laget at de til tider spilte fantastisk angrepsfotball.

Som jeg har sagt før og gjentar til det kjedsommelige:

Kampen ble som den ble fordi Fenerb måtte vinne. De får to mål tidlig imot og angriper deretter hals over hodet med alle spillere. Selvf vil de da skape sjanser og selvf sender Arsenal folk fremover når det er masse rom å gå i. Vi vinner likefullt med 3 mål. Dvs vi var bedre enn dem i forsvar, vi var bedre enn dem på midten og vi var bedre enn dem i angrep.

 

Hvordan en evnt annen kamp mot en imaginær motstander hadde kunnet utspille seg dersom ditt og datt er helt uintr og kan ikke overføres direkte. Man spiller forskjellig utifra motstander, tempo, rom, scoringer og situasjon. Her ble det texas fordi ett lag var på vei ut av CL, det andre kunne boltre seg i kontringer og enorme rom.

Link to comment
Share on other sites

 

Dette forandrer ikke det "fact" at vi spilte møkkarævva bakover. Kun en (for en gangsskyld god) Almunia hindret tap.

Hadde vi spilt mot bedre motstand hadde vi tapt 6-0

 

BE (som gleder seg stort over seieren)

 

Så motstanderene hadde scoret på alle sine sjanser i en annen kamp, mens vi hadde fått anullert

5 fantastiske scoringer og ikke skapt noe offensivt???

 

 

He he, jeg tenkte på det jeg også RP7 :o Utrolig mye rart hadde visst skjedd hvis vi hadde spilt mot et etter noens syn godt lag.

 

...jeg er visst så dum at jeg anser Fenerbache på sin egen hjemmebane som en formidabel motstander. Jeg så ikke kampen, men er strålende fornøyd med resultatet. Jeg hadde faktisk vært fornøyd med et poeng borte mot dem før kampen.

Link to comment
Share on other sites

 

Dette forandrer ikke det "fact" at vi spilte møkkarævva bakover. Kun en (for en gangsskyld god) Almunia hindret tap.

Hadde vi spilt mot bedre motstand hadde vi tapt 6-0

 

BE (som gleder seg stort over seieren)

 

Så motstanderene hadde scoret på alle sine sjanser i en annen kamp, mens vi hadde fått anullert

5 fantastiske scoringer og ikke skapt noe offensivt???

 

 

He he, jeg tenkte på det jeg også RP7 :o Utrolig mye rart hadde visst skjedd hvis vi hadde spilt mot et etter noens syn godt lag.

 

...jeg er visst så dum at jeg anser Fenerbache på sin egen hjemmebane som en formidabel motstander. Jeg så ikke kampen, men er strålende fornøyd med resultatet. Jeg hadde faktisk vært fornøyd med et poeng borte mot dem før kampen.

 

Så morsomme dere er.

for å si det enkelt. Slik som vi lå høyt med forsvarsfireren når motstanderen hadde ballen upresset er nesten for selvmord å regne i fotball. dette gjorde vi gjennom hele kampen, og fenerbache kom veldig lett gjennom mange, mange ganger. Det er helt klart at mot bedre motstand hadde vi blitt straffet langt hardere.

 

I angrep. Våre to første mål kom på tilsvarende situasjoner. altså at fenerbahce lå alt for høyt med forsvarsfireren sin når Fabregas hadde ballen upresset. Dette straffet seg selvfølgelig og vi hadde puttet 2 ml mot spillets gang.

 

Jeg mener i fullt alvor at vi fikk score meget billige mål , og vi gav dem en 8-10 store sjanser som bedre motstand hadde utnyttet bedre.

 

Og her snakker vi ikke om hva vi forventet før kampen. Jeg var også nervøs før kampen og hadde mine tvil til at vi skulle får med oss poeng i det hele tatt, men vi snakker om selve kampen. Det er da kjempe fornuftig å kommentere dette da man ikke har sett kampen i det hele tatt.

 

Forøvrig kan dere se den tyrkiske tabellen her. Fenerbache er jo et helt fantastisk lag.

 

10. plass i ligaen sier vel sitt

 

Og her kan der se et lengre utdrag fra kampen.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Herregud, tror dere virkelig vi hadde spilt på samme måte mot et annet lag?? Vi er litt heldige som ikke slipper inn først, siden Almunia redder en dårlig avslutning. Men så finner Fab og Diaby at de får enormt mye rom av Fenerbahce. Leder 2-0 etter 12 min pga to geniale pasninger av Cesc, og bra avslutninger av både Ade og Walcott. Da må Fenerbahce frem, og får mål, men vi scorer nesten rett etterpå. Da blir det kjemperom for våre mer offensive spillere og de blir litt late i forsvarsjobbinga når vi leder med 2 mål, fordi de heller skjønner at de kan briljere fremover! Andreomgangen var ikke like ille forsvarsmessig, men det var kun den forsvarsfirerens 3. omgang sammen(!)

Og siden midtbanen vår fikk såpass mye rom fremover, ble forsvaret vårt nødt til å flytte opp, for ikke å få altfor stor avstand mellom forsvar-midtbane. Da blir det selvfølgelig mye rom for en god Guiza til å løpe i bakrom, men dette klarte jo Almunia å demme strålende opp for som en sweeper.

 

Så scorer vi enda ett, og kampen er nesten helt drept før Guiza scorer på den ene av mange løp i bakrom.

 

 

Blir altfor mye synsing her!!

Selvfølgelig hadde vi ikke spilt like offensivt mot et annet lag som ikke hadde gitt oss såpass mye rom fremover. At det da blir en del slurv i et forsvar som nesten ikke har spilt sammen, får vi bare tåle!

Link to comment
Share on other sites

 

Dette forandrer ikke det "fact" at vi spilte møkkarævva bakover. Kun en (for en gangsskyld god) Almunia hindret tap.

Hadde vi spilt mot bedre motstand hadde vi tapt 6-0

 

BE (som gleder seg stort over seieren)

 

Så motstanderene hadde scoret på alle sine sjanser i en annen kamp, mens vi hadde fått anullert

5 fantastiske scoringer og ikke skapt noe offensivt???

 

 

He he, jeg tenkte på det jeg også RP7 :D Utrolig mye rart hadde visst skjedd hvis vi hadde spilt mot et etter noens syn godt lag.

 

...jeg er visst så dum at jeg anser Fenerbache på sin egen hjemmebane som en formidabel motstander. Jeg så ikke kampen, men er strålende fornøyd med resultatet. Jeg hadde faktisk vært fornøyd med et poeng borte mot dem før kampen.

 

Så morsomme dere er.

for å si det enkelt. Slik som vi lå høyt med forsvarsfireren når motstanderen hadde ballen upresset er nesten for selvmord å regne i fotball. dette gjorde vi gjennom hele kampen, og fenerbache kom veldig lett gjennom mange, mange ganger. Det er helt klart at mot bedre motstand hadde vi blitt straffet langt hardere.

 

I angrep. Våre to første mål kom på tilsvarende situasjoner. altså at fenerbahce lå alt for høyt med forsvarsfireren sin når Fabregas hadde ballen upresset. Dette straffet seg selvfølgelig og vi hadde puttet 2 ml mot spillets gang.

 

Jeg mener i fullt alvor at vi fikk score meget billige mål , og vi gav dem en 8-10 store sjanser som bedre motstand hadde utnyttet bedre.

 

Og her snakker vi ikke om hva vi forventet før kampen. Jeg var også nervøs før kampen og hadde mine tvil til at vi skulle får med oss poeng i det hele tatt, men vi snakker om selve kampen. Det er da kjempe fornuftig å kommentere dette da man ikke har sett kampen i det hele tatt.

 

Forøvrig kan dere se den tyrkiske tabellen her. Fenerbache er jo et helt fantastisk lag.

 

10. plass i ligaen sier vel sitt

 

Og her kan der se et lengre utdrag fra kampen.

 

BE

 

Jeg skjønte vel hva du mente, nemlig at vi ville bli knust hvis vi hadde møtt en bedre motstander. For du skriver jo at vi var elendige i forsvar. Det endrer ikke det faktum at vi tross alt scoret fem - 5 mål så vi kan da ikke ha vært så elendige framover?

 

Av alt jeg har lest om denne kampen så står det vi spilte meget godt i angrep, hvordan konkluderer du med at vi ikke ville scoret mot en bedre motstander da?

 

Når angrepspillet vårt sitter, så er vi kapable til å score mot alle lag i verden. Det er nå min påstand og jeg tror og håper de fleste er enige i det :o

Link to comment
Share on other sites

 

Dette forandrer ikke det "fact" at vi spilte møkkarævva bakover. Kun en (for en gangsskyld god) Almunia hindret tap.

Hadde vi spilt mot bedre motstand hadde vi tapt 6-0

 

BE (som gleder seg stort over seieren)

 

Så motstanderene hadde scoret på alle sine sjanser i en annen kamp, mens vi hadde fått anullert

5 fantastiske scoringer og ikke skapt noe offensivt???

 

 

He he, jeg tenkte på det jeg også RP7 :o Utrolig mye rart hadde visst skjedd hvis vi hadde spilt mot et etter noens syn godt lag.

 

...jeg er visst så dum at jeg anser Fenerbache på sin egen hjemmebane som en formidabel motstander. Jeg så ikke kampen, men er strålende fornøyd med resultatet. Jeg hadde faktisk vært fornøyd med et poeng borte mot dem før kampen.

 

Så morsomme dere er.

for å si det enkelt. Slik som vi lå høyt med forsvarsfireren når motstanderen hadde ballen upresset er nesten for selvmord å regne i fotball. dette gjorde vi gjennom hele kampen, og fenerbache kom veldig lett gjennom mange, mange ganger. Det er helt klart at mot bedre motstand hadde vi blitt straffet langt hardere.

 

I angrep. Våre to første mål kom på tilsvarende situasjoner. altså at fenerbahce lå alt for høyt med forsvarsfireren sin når Fabregas hadde ballen upresset. Dette straffet seg selvfølgelig og vi hadde puttet 2 ml mot spillets gang.

 

Jeg mener i fullt alvor at vi fikk score meget billige mål , og vi gav dem en 8-10 store sjanser som bedre motstand hadde utnyttet bedre.

 

Og her snakker vi ikke om hva vi forventet før kampen. Jeg var også nervøs før kampen og hadde mine tvil til at vi skulle får med oss poeng i det hele tatt, men vi snakker om selve kampen. Det er da kjempe fornuftig å kommentere dette da man ikke har sett kampen i det hele tatt.

 

Forøvrig kan dere se den tyrkiske tabellen her. Fenerbache er jo et helt fantastisk lag.

 

10. plass i ligaen sier vel sitt

 

Og her kan der se et lengre utdrag fra kampen.

 

BE

 

Det er absolutt ikke et forsøk på å være morsom. Jeg mener helt seriøst at man ikke kan sammenligne to kamper og to kamputviklinger med dersomatte og hvisomatte argumentasjon. Da kan vi like gjerne si at dersomatte Fenerbache ikke hadde spilt med så stor risiko så ville de heller ikke ha skapt målsjanser mot oss. Slik kam vi til evig tid snu rundt på scenarioet og settingen.

 

Det er ingen tvil om at Fererbache ikke har startet sesongen godt. Men, det er det som er hele poenget. Vi er bedre enn dem i alle kampens faser og vinner med 3 mål. Det er det eneste faktum i denne diskusjonen og jeg syns derfor at det er merkelig å trekke inn andre eventuelle motstandere og hva som evnt kunne ha skjedd da.

 

Jeg har allerede sett kampen 2 ganger (live og i opptak rett etter) og skal på ingen måte hevde at vi spiller en god kamp forsvarsmessig. Fenerbache skaper altfor mange sjanser og kunne ha scoret flere mål. Jeg syns likefullt at Arsenal kontrollerer og vinner en høyst fortjent seier i en kamp som er ansett som vanskelig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner hva dere mener også. Altså at siden vi møtte dårlig motstand så spilte vi dårlig i forsvar. Vi hadde selvfølgelig ikke gjort det mot bedre motstand.

 

Jeg skjønner ikke logikken i det men, siden alle andre skjønner logikken så er det nok sånn

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner hva dere mener også. Altså at siden vi møtte dårlig motstand så spilte vi dårlig i forsvar. Vi hadde selvfølgelig ikke gjort det mot bedre motstand.

 

Jeg skjønner ikke logikken i det men, siden alle andre skjønner logikken så er det nok sånn

 

BE

 

Kamper lever sitt eget liv og kan ikke sammenlignes. Det er det jeg har prøvd å forklare flere ganger. Føler man at man har kontroll slipper konsentrasjonen og spenningsnivået litt og motstander vil komme til sjanser.

 

-Når vi først snakker om logikk: Hva er så logikken bak at vi ville tapt 6-0 mot en bedre motstander i en imaginær kamp mot en imaginær motstander som angivelig ville vært bunnsolide i forsvar og ikke tillatt oss å score noen mål på alle våre sjanser?? :o

Link to comment
Share on other sites

 

Dette forandrer ikke det "fact" at vi spilte møkkarævva bakover. Kun en (for en gangsskyld god) Almunia hindret tap.

Hadde vi spilt mot bedre motstand hadde vi tapt 6-0

 

BE (som gleder seg stort over seieren)

 

Så motstanderene hadde scoret på alle sine sjanser i en annen kamp, mens vi hadde fått anullert

5 fantastiske scoringer og ikke skapt noe offensivt???

 

 

He he, jeg tenkte på det jeg også RP7 :o Utrolig mye rart hadde visst skjedd hvis vi hadde spilt mot et etter noens syn godt lag.

 

...jeg er visst så dum at jeg anser Fenerbache på sin egen hjemmebane som en formidabel motstander. Jeg så ikke kampen, men er strålende fornøyd med resultatet. Jeg hadde faktisk vært fornøyd med et poeng borte mot dem før kampen.

 

Så morsomme dere er.

for å si det enkelt. Slik som vi lå høyt med forsvarsfireren når motstanderen hadde ballen upresset er nesten for selvmord å regne i fotball. dette gjorde vi gjennom hele kampen, og fenerbache kom veldig lett gjennom mange, mange ganger. Det er helt klart at mot bedre motstand hadde vi blitt straffet langt hardere.

 

I angrep. Våre to første mål kom på tilsvarende situasjoner. altså at fenerbahce lå alt for høyt med forsvarsfireren sin når Fabregas hadde ballen upresset. Dette straffet seg selvfølgelig og vi hadde puttet 2 ml mot spillets gang.

 

Jeg mener i fullt alvor at vi fikk score meget billige mål , og vi gav dem en 8-10 store sjanser som bedre motstand hadde utnyttet bedre.

 

Og her snakker vi ikke om hva vi forventet før kampen. Jeg var også nervøs før kampen og hadde mine tvil til at vi skulle får med oss poeng i det hele tatt, men vi snakker om selve kampen. Det er da kjempe fornuftig å kommentere dette da man ikke har sett kampen i det hele tatt.

 

Forøvrig kan dere se den tyrkiske tabellen her. Fenerbache er jo et helt fantastisk lag.

 

10. plass i ligaen sier vel sitt

 

Og her kan der se et lengre utdrag fra kampen.

 

BE

 

Det er absolutt ikke et forsøk på å være morsom. Jeg mener helt seriøst at man ikke kan sammenligne to kamper og to kamputviklinger med dersomatte og hvisomatte argumentasjon. Da kan vi like gjerne si at dersomatte Fenerbache ikke hadde spilt med så stor risiko så ville de heller ikke ha skapt målsjanser mot oss. Slik kam vi til evig tid snu rundt på scenarioet og settingen.

 

Det er ingen tvil om at Fererbache ikke har startet sesongen godt. Men, det er det som er hele poenget. Vi er bedre enn dem i alle kampens faser og vinner med 3 mål. Det er det eneste faktum i denne diskusjonen og jeg syns derfor at det er merkelig å trekke inn andre eventuelle motstandere og hva som evnt kunne ha skjedd da.

 

Jeg har allerede sett kampen 2 ganger (live og i opptak rett etter) og skal på ingen måte hevde at vi spiller en god kamp forsvarsmessig. Fenerbache skaper altfor mange sjanser og kunne ha scoret flere mål. Jeg syns likefullt at Arsenal kontrollerer og vinner en høyst fortjent seier i en kamp som er ansett som vanskelig.

 

For å formulere meg på en annen måte da RP7.

Tror du det er lurt å ligge med forsvaret høyt når motstanderen har ballen i midtbane leddet og det ikke er press på ballfører mot for eksempel Chelsea eller Manchester United? Jeg mener utvilsomt nei. Dette er noe vi gjorde tosifret antall ganger mot Fenerbahce. At vi spilte offensivt er ikke spesielt relevant til denne saken, fordi forsvaret skal falle, og dersom midtbaneleddet er på bærtur er det desto viktigere å falle. Det skjedde ikke, og det er grunnen til at jeg mener at resultatet lyver, og at mot et bedre lag hadde vi blitt straffet langt hardere (selv om du ikke liker at jeg sammenligner med ditt og datt). I tillegg mener jeg at Fenerbahcse gjorde akkurat samme feil som vårt forsvar gjorde, altså at deres forsvarsledd ikke falt tilbake da f.eks: Cesc hadde ballen upresset i midtbaneleddet.

 

 

Jeg er glad for at vi vant, jeg er glad for at vi scoret 5, mend 5 forskjellige målscorerere. Men jeg er svært skuffet over forsvarsspillet, og da spesielt Silvestre som var en vandrende katastrofe, med Song hakk i hæl.

 

BE

 

 

Det er ikke noe logikk i at vi ville tapt 6-0 mot en anne motstander. Mitt poeng med det var at jeg mener at vi slapp veldig billig unna bakover og fikk alt servert på sølvfat fremover.

Underveis i kampen tenkte jeg på Stepanovs og en viss kamp på OT. (Det er der 6 baklengs kom inn i bildet).

 

Mulig vi hadde scoret fremover fordi vi sprudlet i angrepsspillet, men poenget var at vi ikke kommer til å møte slikt naivt forsvar mot bedre motstand. Det nekter jeg å tro, men jeg håper jeg tar feil.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

BE:

 

Svarer deg slik for nå begynner quotingen å bli lang:

 

Jeg er helt enig i at forsvaret ikke var bra. Jeg er helt enig i at Fenerbache kom til altfor mange sjanser. Jeg er også helt enig i at vi kunne ha blitt straffet hardere.

Men, det jeg ikke er enig i er at man kan videreføre dette til en annen kamp. Jeg har selv spilt håndball på en rimelig høyt nivå i utlandet (-begynner dog å bli mange år siden..) og vet hvordan følelsen av kontroll gjør at konsentrasjonen glipper litt. Litt mindre samhandling, litt lavere intensitet, litt følelse av at scorer de så kan vi bare skru opp tempoet litt og putte selv. På 3-1 er kampen kjørt. Du kan se det på ansiktet og kroppsspåket til flere av spillerene. Det lille håpet de hadde på 1-2 blir revet istykker og all selvtillit forsvinner. De står igjen med følelsen av å jage etter noe du aldri tar igjen. Arsenalspillerene virker faktisk ikke stresset av at Fenerbache kommer til enkelte sjanser. Det virker som de er trygge på seier og derfor slurver litt. Jeg tror derfor ikke at vi skal bekymre oss så mye for forsvaret til neste kamp. Settingen vil bli en helt annen.

Link to comment
Share on other sites

RP7:

Jeg liker dine meninger veldig godt, men jeg er ikke enig i at dette var et tilfelle av følelsen av kontroll. Vi spilte elendig defensivt helt fra starten av og gjennom hele kampen. Men vi kan la den ligge nå.

 

(ikke rette mot RP7)

Jeg synes jeg ser for meg "pep talken" til Wenger før kampen. I dag møter vi dårlig motstand. La oss spille rævva i forsvar

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Dette var hawaii-fotball av godt gamalt merke. Strekket i lagdelane var, særleg i fyrste omgang, hårreisande stort. Når begge lag går inn for dette spelet for det må jo resultatet bli som det blir. Og me slepp unna med det fordi me har eit giftigare og langt meir potent angrepsvåpen.

Det som undrar meg er om dette er ein bevisst taktikk frå Wenger' side, eller om ting liksom berre flyt av garde av seg sjølv. Eg veit eigentleg ikkje kva som er verst..

 

Sidan me denne gongen stillte med ei såpass lite samspelt forsvarsrekkje, ville eg kanskje heller ha satsa på ein meir kynisk og forsiktig spelestil. Men altså ikkje Wenger og Arsenal anno 2008. Om me skal satse på meir tut og køyr framover, vert det sjølvsagt storveges underhaldning, men me kjem neppe til å vinne noko i år heller. Og dei verkeleg gode laga kjem til å utnytte vårt noko vaklevorne forsvar nådelaust.

 

Ikke helt enig med deg. Kampen utvikler seg slik fordi vi leder tidlig med 2 mål og Fenerbache kaster spillere fremover. For dem var et tap likestilt med exit CL. Klart Arsenal vil kjøre kontringer med mange spillere når det er så enormt med rom fra midtbanen og fremover. I en annen kamp, mot en annen motstander ville kampbildet vært helt forskjellig.

 

Vel og bra, men ville det ikkje vore betre om forsvar og midtbane trakk seg litt lengre attende og framstod litt mer kompakt? Det ville framleis vore eit glimrande utgangspunkt for kontringar. Og ein må vel ikkje nødvendigvis kontre med halve laget på stillinga 2-0? I mi bok verka det litt naivt, fordi sjansen var rimeleg stor for å sleppe motstandaren inn att i kampen. Det er denne manglande evnen eller viljen til å "køyre safe" eg reagerer litt på.

 

Eg må berre få med at det trass alt var mest å glede seg over i denne kampen. Men ein bør vel heller ikkje stirre seg så blind på det, at ein overser at laget per i dag har openberre manglar defensivt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...