Jump to content

2008.10.21 Fenerbache B


gunnersfan

Recommended Posts

Jeg forstår og respekterer at mange er ganske kritiske til denne kampen. Det er mye som var feil. Men den totale mangelen på glede, kun negativ ordbruk, gjorde meg ganske paff.

---

Jeg er veldig enig i det du sier at det å dyrke resultat og se bort fra selve opptreden er selvbedragisk. Men det føler jeg på ingen måte at jeg gjør. Vi viser at vi er bedre enn dem og fortjener seieren, og det er rett og slett magisk deilig at vi er SÅ effektive som vi var her :huh: Samtidig vises det med all klarhet at vi sliter defensivt både i denne kampen og i PL med alle de faste. Og det er bekymringsverdig.

 

Det er jo klart at hvis man BARE er kritisk etter en sterk 5-2 seier på bortebane i CL så er det noe galt, men jeg tror både Tusmo og alle andre her inne tross gleder seg over resultatet, det har vel stort sett alle gitt uttrykk for. Og jeg kan følge deg et stykke på veien at noen kanskje har vært i overkant negative, selv om jeg som sagt egentlig uttaler meg på et litt tynt grunnlag siden jeg ikke så kampen. Og hvis vi ser bort fra de tingene vi er kritiske til, og som også mange av oss er enige om, er jeg helt enig i at vi bør sette større pris på at laget var så effektive. For dette har jo egentlig vært Arsenals største problem opp gjennom årene under Wenger, og et mye større problem enn de defensive svakhetene. Hvor mange kamper har vi ikke sett at Arsenal rundspiller motstanderen, og skaper et tjuetalls store målsjanser, og så vidt klarer å hale i land et uavgjort resultat? Da må det jo være mye bedre å spille halvlurvete, og score fem mål, eller hva, selv om vi naturligvis ikke er helt fornøyd før alt er perfekt!? :P

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 259
  • Created
  • Last Reply

Syns denne fra Arsenal World passer godt inn her:

 

Yes, the defending was a little disappointing at times, but if you can't enjoy a football match like this you really ought to get another hobby.

Diaby was excellent on his return, Almunia had one of his best games for us, but above all Cesc was on top form. :huh:

Link to comment
Share on other sites

Syns denne fra Arsenal World passer godt inn her:

 

Yes, the defending was a little disappointing at times, but if you can't enjoy a football match like this you really ought to get another hobby.

Diaby was excellent on his return, Almunia had one of his best games for us, but above all Cesc was on top form. :huh:

 

 

Det er riktig det mmaelan. Jeg storkoste meg med kampen, og jeg er enig i at Diaby, Cesc og Almunia spilte bra, men .... (også lar vi det ligge)

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Hvor mange kamper har vi ikke sett at Arsenal rundspiller motstanderen, og skaper et tjuetalls store målsjanser, og så vidt klarer å hale i land et uavgjort resultat? Da må det jo være mye bedre å spille halvlurvete, og score fem mål, eller hva, selv om vi naturligvis ikke er helt fornøyd før alt er perfekt!? :P

 

Nettopp :huh: Husker det var en periode ifjor, etter Birmingham-kampen hjemme, 12 jan, og fram til mareritt-bortemøte på St.Andrews (ca 20 feb?), hvor vi hadde en slik periode. Riktignok var ikke forsvarsspillet på langt nær like rufsete, men i disse kampene husker jeg vi var veldig gode til å omsette sjansene. Det var jevne kamper, men vi satt et par av de få vi hadde og klarte samtidig og slippe inn nok til å ikke tape poeng.

Slike perioder har ikke vært av de hyppigste de siste årene som vi alle veit, for å si det mildt. Så om vi kunne kommet inn i slags "stim" igjen, og at Fenerbache-kampen var en forsmak på dette, hadde utvilsomt passet briljant gitt det kommende programmet

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...