Jump to content

2008.09.13 Blackburn B


hermz

Recommended Posts

Blackburn - Arsenal

 

KAMPSTART: 13.09.08 16:00

STED: Ewood Park, England

DOMMER: -

TVKanal: Canal+Sport1

 

 

Blackburn med ujevn form

 

Paul Ince har hatt en ujevn start som Blackburn-manager. 1 seier, 1 uavgjort og et tap er fasiten før denne kampen. Formen har dalt betraktelig etter seieren over Everton i seriestarten. Blackburn fikk ikke med seg mer enn et poeng hjemme mot Hull. Deretter ble de rundjult av West Ham, hele 4-1 var stillingen ved slutt. Etter tre spilte serierunder står Blackburn med fire poeng. Det resulterer i en tiendeplass på tabellen. Her kan hjemmelaget klatre på tabellen om de slår Arsenal på eget gress. Det blir en meget tøff oppgave, men det har skjedd før. Blackburn bruker å være gode bakover, noe som kan bli viktig i denne kampen. I tillegg har de i en storscorer i Santa Cruz. Pass opp, sier jeg bare. Det kan også nevnes at Blackburn sannsynligvis har sikret seg ringreven Robbie Fowler. Fowler står uten kontrakt og skal være klar for Blackburn, melder flere nettsider. Til tross for sin alder er dette en meget spennende signering. Kan han lykkes? Men han blir neppe klar til denne kampen. Utenom dette så har Blackburn måtte gi slipp på landslagspilleren David Bentley. Det samme gjelder Brad Friedel. Friedel til Aston Villa, Bentley til Tottenham. Til gjengjeld har Ince sikret seg signaturen til Paul Robinson. Blackburn har en spennende sesong i vente. Når det gjelder skader er statusen som følgende: for øyeblikket er det kun Santa Cruz og David Dunn som sliter med noe smårusk, begge regnes som spilleklare til møte mot Arsenal. Ellers er det ikke meldt om noen skader foreløpig.

 

 

Arsenal med 6 poeng

 

Arsenal har også begynt sesongen noe ujevnt. Alt fra en tragisk Fulham kamp til en god Newcastle kamp. Wenger og co. startet sesongen med seier over WBA, det ble ingen stor kamp, men Arsenal gikk seirende ut. Nasri ligadebuterer med scoring i det fjerde minutt. Uken etter venter Fulham på Craven Cottage, det går ikke fullt så bra. En svak forestilling resulterer i tap. Brede Hangeland ble matchvinner med sin scoring i førsteomgang. Så ventet Newcastle hjemme på Emirates Stadium. Det skulle bli en god aften for The Gunners. Kampen endte 3-0 i favør Arsenal. Van Persie (2) og Denilson tegnet seg på scoringslisten. Dermed står Arsenal med 6 poeng når tre ligakamper er spilt. Arsenal har fjerdeplassen for øyeblikket. Wenger har også gjort sine ting på overgangsmarkedet. Både Nasri, Bischoff, Ramsey og Silvestre har kommet inn dørene på Emirates, mens Flamini, Hleb, Lehmann og Gilberto har alle forlatt klubben. Kun Nasri har fått prøve seg i ligaen så langt. Han har gjort sine saker meget bra. Men skadeproblemene ser ut til å fortsette. Eduardo, Rosicky og Diaby er alle skadde mens Bischoff og Silvestre er tvilsomme. Resten av troppen er friske inntil videre.

 

Kamptråden er skrevet her. God kamp! B)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 163
  • Created
  • Last Reply

Har en følse på en tidlig skåring av ade, som fører til at vi får masse overganger, og som igjen fører til at vi vinner 0-4 :D

 

Håper Walcott tar med seg den fine formen fra Croatia kampen, blir spennende å følge ungutten denne sesongen, men dog, han kommer til å svinge stort i prestasjonene..

 

Tror Song spiller fra start sammen med Cesc, har virkelig trua på Song i år, blir spennende å se om jeg har rett der :P

 

Laget:

 

Almunia

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

Walcott-Cesc-Song-Nasri

Ade-RvP

 

Subs:Fabianski-Djourou-Bendtner-Vela-Denilson-Eboue-Ramsey

Link to comment
Share on other sites

Har en følse på en tidlig skåring av ade, som fører til at vi får masse overganger, og som igjen fører til at vi vinner 0-4 :D

 

Håper Walcott tar med seg den fine formen fra Croatia kampen, blir spennende å følge ungutten denne sesongen, men dog, han kommer til å svinge stort i prestasjonene..

 

Tror Song spiller fra start sammen med Cesc, har virkelig trua på Song i år, blir spennende å se om jeg har rett der :P

 

Laget:

 

Almunia

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

Walcott-Cesc-Song-Nasri

Ade-RvP

 

Subs:Fabianski-Djourou-Bendtner-Vela-Denilson-Eboue-Ramsey

 

Bytt ut Song med Eboue, det er hva jeg håper på. Wenger har vel stadig ymtet at Song skal bli midtstopper, selvom det er veeldig tynt på dm.

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig kamp rett etter landslagspausen. redd for at denilson-cesc blir for lett mot dette laget. ønsker eboue fra start og en walcott i flyt inn i 2.

 

Almunia

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

Eboue-Cesc-Song-Nasri

Ade-RvP

 

Subs:Fabianski-Djourou-Bendtner-Vela-Denilson-Walcott-Ramsey

Link to comment
Share on other sites

Hmm... Jeg er optimist har god tro på en seier. Det blir alt annet enn lett, men jeg har på følelsen at det går bra til slutt. 1-4 mot West Ham sist var ikke mye å skryte av, men alt kan jo snu i fotball. Jeg håper på dette laget:

 

Manuel Almunia

Bacary Sagna - William Gallas [C] - Kolo Toure - Gael Clichy

Theo Walcott - Cesc Fabregas - Neves Denilson - Samir Nasri

Emmanuel Adebayor - Robin van Persie

 

Kanskje vi får se Silvestre i løpet av kampen? Hørte forøvrig at Nasri er usikker, noen som vet om det stemmer? :D

Link to comment
Share on other sites

Nasri er usikker ja.....

 

Enig i laget ditt, men om Nasri er skadet kommer nok Eboue inn:

 

-----------------Almunia-------------------

Sagna---Kolo------------Gallas----Clichy

Eboue-----Cesc------Denilson---Walcott

------------Ade---------Rvp---------------

 

Vela er visst også skadet...

Link to comment
Share on other sites

Nasri er usikker før løodagen ja, samme med Vela :(

Silvestre er også usikker og Wenger trodde ikke han kom til å gjøre debut før Kiev kampen i midtuka..

Ellers håper jeg laget blir slik:

 

Almunia

 

Sagna - Gallas - Toure - Clichy

 

Walcott - Eboue - Cesc - Nasri

 

Ade - RVP

 

Synes Eboue har startet sesongen overaskende bra, og at han burde få fortsette på CM med Cesc i denne kampen å.. Også håper jeg virkelig Theo kan ta med seg den gode opptredenen mot Kroatia videre B)

 

Føler meg sikker på at dette er en kamp vi kommer til å vinne, tipper 2-0 etter to tidlige skoringer ;)

Link to comment
Share on other sites

Med Nasri usikker er jeg spent på hvordan laget blir. Hvis han er ute, håper jeg vi stiller slik:

 

M. Almunia

B. Sagna - K. Toure - W. Gallas - G. Clichy

E. Eboue - N. Denilson

T. Walcott - C. Fabregas - R. van Persie

E. Adebayor

 

Tror vi går på en smell her, et revansjesuget Blackburn er ikke lett. Tipper 1-0 favhør hjemmelaget.

Link to comment
Share on other sites

Her er jeg av en merkelig grunn optimistisk;-)

Får vi noe Walcott fyrverkeri i denne kampen også?

Kjører på dette laget;

 

Almunia

 

Sagna Toure Gallas Clichy

 

Walcott Fab Eboue Nasri

 

Ade VP

 

2-0 seier til oss.

Link to comment
Share on other sites

Walcott skal muligens hvile går det rykter om. Noe jeg i så fall synes er synd hvis er tilfelle.

 

Blackburn er jeg ikke like redd for med Ince som manager. Tror de har mistet endel av den gutsen som Hughes prentet inn i laget.

 

Dette er en særedeles viktig og spennende kamp som jeg tror er viktig med tanke på resten av sesongen. Serier gir selvtilitt, trygghet og ro i troppen. Ett tap vil gi blod på tann for kritikerene til Wenger som mener troppen er for lett.

 

Satser på at Bendtner blir matchvinner.

Link to comment
Share on other sites

Håper virkelig at Walcott spiller!. Har følelsen at dette er kampen der han kommer til å score og finte Blackburns forsvar så svimle at de ikke klarer og stå på beina.. :(

 

Føler meg ganske sikker på seier. Mange av spillerne har hatt positive opplevelser den siste uken noe som jeg tror gir en positiv effekt mot Blackburn. Blackbrun er svekket uten Mark Hughes og jeg er enig i at Blackburn er en svakere klubb med Paul Ince som manager.

 

Håper på dette laget

 

Almunia

 

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

 

Song

Walcott - Fabregas - Nasri

 

RVP - Adebayor

 

Spiller Arsenal en kamp tillermet lik Newcastlekampen så vinner vi. Nøkkelen er å få fart på ballen og holde tempoet høyt! ;)

Satser på 3-1 og Walcott scorer to hvis han spiller! B)

Link to comment
Share on other sites

Da var det endelig match igjen, for selv om det faktisk var noe å glede seg over i landslagspausen, er det utrolig godt at det er Premier League igjen i helga. Blackburn er en tøff oppgave for vårt unge mannskap, spesielt borte. Jeg er også av den oppfattning av at Blackburn er svekket etter tapet av Mark Huges, David Bentley og Brad Friedel; dessuten er lagets formkurve svært dalende, men jeg føler meg likevel langt ifra trygg på tre poeng. Som alltids på Ewood blir det tett og intenst med masse harde taklinger, og her gjelder det å svare med samme mynt. Tror på dette laget:

 

 

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::Manuel Almunia::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

::::Bacary Sagna:::::::::::::Kolo Toure::::::::::::::::William Gallas::::::::::::Gael Clichy::::

 

::::Theo Walcott::::::::::::::Cesc Fabregas::::::::::::Emmanuel Eboue::::::::Samir Nasri::::

 

::::::::::::::::::::::::::::::::::Robin van Persie::::::::Emmanuel Adebayor::::::::::::::::::::::::

 

 

Kanskje rekker ikke Nasri kampen, det vil i så fall være svært synd ettersom han har vært vår beste spiller så langt i sesongen. Om ikke Nasri spiller må kanskje Trio Walcott over på venstre, Eboue ut på kant og Denilson inn i midten. Ellers er det godt å ha spillere som Djourou, Song og Bendtner i bakhånd ettersom de er sterke fysisk, jeg tror nemlig at det er et av områdene Blackburn vil angripe oss på og da er godt å kunne sette inn sterke duellspillere utover i kampen. Jeg er ikke optimist, og tror det blir poengdeling, som i fjor, 1-1.

Link to comment
Share on other sites

Litt statistikk i forkant av kampen :thumbsup:

Blackburn Rovers v Arsenal

Blackburn have lost more Premier League games at Ewood Park against Arsenal than any other team – 7.

Emmanuel Adebayor has scored in his last two league starts against Blackburn.

Robin van Persie has scored seven goals in six appearances in all competitions against Rovers.

There has been a red card shown in each of the last two league between these two sides at Ewood Park and also one in last season’s Carling Cup encounter.

Rovers have conceded three headed goals – more than any other team so far.

Arsenal have mustered 19 shots on target – more than any other team this season.

Jason Roberts has scored three goals in his last five league games.

Only one team has prevented Blackburn from scoring in Rovers’ last 15 Premier League matches.

These two teams were 2007-08’s comeback kings – Arsenal picked up 21 points from losing positions and only Blackburn recouped more with 23.

Arsenal have won eight of their last nine matches in all competitions, conceding just one goal in the last seven.

 

Det er dog 3 år siden vi vant mot dem borte i ligaen! På tide å bryte den rekka :'(

Link to comment
Share on other sites

Har en skikkelig dårlig følelse forran denne kampen :thumbsup:

Blir veldig viktig med en seier her,vist ikke så kan det fort skje at vi får et borte syndrom som setter seg i huet på spillerene våre denne sesongen,og det er noe av det siste vi trenger.

Jeg er blant de som har en god følelse foran denne kampen, en svært god følelse. Blackburn syntes jeg viser store svakheter og de fremstår for meg svakere enn de seneste år. Vi har flyt, med flere ok kamper og mye suksess og verdifull matching med landslag. Mange av våre spillere har en opplevelse av suksess. Alt dette er et meget gunstig utgangspunkt.

Link to comment
Share on other sites

Litt statistikk i forkant av kampen :thumbsup:

Blackburn Rovers v Arsenal

Blackburn have lost more Premier League games at Ewood Park against Arsenal than any other team – 7.

Emmanuel Adebayor has scored in his last two league starts against Blackburn.

Robin van Persie has scored seven goals in six appearances in all competitions against Rovers.

There has been a red card shown in each of the last two league between these two sides at Ewood Park and also one in last season’s Carling Cup encounter.

Rovers have conceded three headed goals – more than any other team so far.

Arsenal have mustered 19 shots on target – more than any other team this season.

Jason Roberts has scored three goals in his last five league games.

Only one team has prevented Blackburn from scoring in Rovers’ last 15 Premier League matches.

These two teams were 2007-08’s comeback kings – Arsenal picked up 21 points from losing positions and only Blackburn recouped more with 23.

Arsenal have won eight of their last nine matches in all competitions, conceding just one goal in the last seven.

 

Det er dog 3 år siden vi vant mot dem borte i ligaen! På tide å bryte den rekka :'(

vant vi ikke borte mot dem i 06/07-sesongen?

Link to comment
Share on other sites

Etter at Bolton sakte men sikkert har dalt mye i kvalitet de siste sesongene, har Blackburn-oppgjørene på Ewood Park blitt det nye marerittet. Det endte 1-1 i fjor, etter en giganttabbe av Lehmann. Nå er han borte, men vi har åpnet denne sesongen veldig variabelt, og jeg frykter nytt poengtap i dag.

 

Manuel Almunia

Bacary Sagna -- Kolo Toure -- William Gallas -- Gael Clichy

Manu Eboue --- Denilson --- Cesc Fabregas --- Theo Walcott

Robin van Persie -- Emmanuel Adebayor

Benken: Fabianski, Djourou, Song, Ramsey, Wilshere, Vela, Bendtner

 

I dag er vi avhengige av at vi fungerer først og fremst fremover. Vi kommer ikke til å få mange sjanser, og da må vi utnytte det vi får. Ideelt sett burde nok Bendtner startet, som kan matche de store Blackburnforsvarerne og som i tillegg er Arsenals beste avslutter. Blackburn-dödaren Van Persie får klippekort i dag.

 

I tillegg må vi være tette bakover, og Almunia må ikke finne på noe tull. Håper også at Theo fortsetter den gode formen i Nasris fravær(?).

 

Spår at vi enten kommer til å slite med å sette sjansene, og at det ender uavgjort, eller at det løsner og det blir en 2-3 målsseier. Desverre holder jeg en knapp på det første. 1-1.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...