Jump to content

2008.09.13 Blackburn B


hermz

Recommended Posts

  • Replies 163
  • Created
  • Last Reply

Jeg har aldri sagt at sjansen for at noen andre skulle score på den straffen, er _større_ enn Adebayor - bare at den er _like_ stor.

 

kanskje litt dårlig gjort å pirke på dette, men du skrev faktisk følgende:

 

Straffesituasjonen hadde ikke Adebayor noe med - og sjansen for at RvP eller Bendtner hadde scoret på den er like stor, om ikke større.[/quote]
Link to comment
Share on other sites

Okey, da har jeg skrevet det mens frustrasjonen var som størst - tankene bak det er simpelthen at jeg ser på RvP som en bedre straffeskytter enn Ade er. Og det synes jeg fortsatt siden straffa var dårlig - og som kommentatorene på ARsenal TV/Radio sa om den saken: "thats a poor penalty, and Robinson should save that one. simply weak hands by Robinson." Så jeg er ikke alene om å synes den straffen på langt nær var bra. Men den gikk i mål, og godt var det, men hadde Robinson brukt sin venstre hånd, istedefor å gå etter den med Høyre... Da hadde det ikke blitt mål.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan du si Adebayor er en dårligere straffeskytter enn det RvP er? Adebayor har vel snart tatt omlag 10 straffer for oss i sin Arsenal karriere, og scoret på samtlige av dem (i det samme hjørne hver gang dog), men RvP har bommet på opptil flere av sine straffer for oss og tatt ca like mange straffer totalt som Adebayor.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan du si Adebayor er en dårligere straffeskytter enn det RvP er? Adebayor har vel snart tatt omlag 10 straffer for oss i sin Arsenal karriere, og scoret på samtlige av dem (i det samme hjørne hver gang dog), men RvP har bommet på opptil flere av sine straffer for oss og tatt ca like mange straffer totalt som Adebayor.

 

Mener og huske at RvP hadde aldri bommet på et straffe i sin (profisjonelle) karriere, før han bommet for oss en gang i sent i fjor.

Så tror han kun har bommet på et straffe for oss...

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan du si Adebayor er en dårligere straffeskytter enn det RvP er? Adebayor har vel snart tatt omlag 10 straffer for oss i sin Arsenal karriere, og scoret på samtlige av dem (i det samme hjørne hver gang dog), men RvP har bommet på opptil flere av sine straffer for oss og tatt ca like mange straffer totalt som Adebayor.

 

Mener og huske at RvP hadde aldri bommet på et straffe i sin (profisjonelle) karriere, før han bommet for oss en gang i sent i fjor.

Så tror han kun har bommet på et straffe for oss...

Husker ihvertfall at han bommet mot City tidlig i sesongen i fjor. Et elendig straffespark som gikk midt på keeper.

Link to comment
Share on other sites

Forstår ikke alt dette flisespikkeriet om Adebayors innsats på lørdag. Greit, han har spilt bedre, tre mål er kanskje i overkant av hva innsatsen skulle tilsi, og han går for mye i offside. Men på tross av dette scorer han tre mål. Egentlig ikke så interessant i ettertid at han var upresset foran 2-0 målet, at straffa var dårlig, og at det var elendig forsvarsjobb av venstrebacken til Blackburn å oppheve offsiden i forkant av 4-0 målet. Men sannheten er at selv om Adebayor har mye å gå på (noe vi skal være glad for!), scorer han tre mål, og i en hvilken som helst annen klubb ville han blitt genierklært av sine supportere, på samme måte som enhver annen Arsenal-spiller som hadde prestert det samme også ville blitt genierklært. Forstår ikke denne gjentatte hetsen av Adebayor. Greit, kritiser ham gjerne for hans svakheter (manglende jobbing i perioder, og at han er for lite våken i forhold til offsidegrensen), men gi ham også cred for hans positive bidrag. Og de er det mange av. Per i dag er han den beste avslutteren i Arsenal, så enkelt er det. At van Persie og Bendtner har andre egenskaper hvor de er bedre ann Adebayor forandrer ikke på det.

Link to comment
Share on other sites

Forstår ikke alt dette flisespikkeriet om Adebayors innsats på lørdag. Greit, han har spilt bedre, tre mål er kanskje i overkant av hva innsatsen skulle tilsi, og han går for mye i offside. Men på tross av dette scorer han tre mål. Egentlig ikke så interessant i ettertid at han var upresset foran 2-0 målet, at straffa var dårlig, og at det var elendig forsvarsjobb av venstrebacken til Blackburn å oppheve offsiden i forkant av 4-0 målet. Men sannheten er at selv om Adebayor har mye å gå på (noe vi skal være glad for!), scorer han tre mål, og i en hvilken som helst annen klubb ville han blitt genierklært av sine supportere, på samme måte som enhver annen Arsenal-spiller som hadde prestert det samme også ville blitt genierklært. Forstår ikke denne gjentatte hetsen av Adebayor. Greit, kritiser ham gjerne for hans svakheter (manglende jobbing i perioder, og at han er for lite våken i forhold til offsidegrensen), men gi ham også cred for hans positive bidrag. Og de er det mange av. Per i dag er han den beste avslutteren i Arsenal, så enkelt er det. At van Persie og Bendtner har andre egenskaper hvor de er bedre ann Adebayor forandrer ikke på det.

Så absolutt enig med deg her piscator! Vurderer sterkt å kjøpe meg årets drakt med Adebayor bakpå!

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kan du si Adebayor er en dårligere straffeskytter enn det RvP er? Adebayor har vel snart tatt omlag 10 straffer for oss i sin Arsenal karriere, og scoret på samtlige av dem (i det samme hjørne hver gang dog), men RvP har bommet på opptil flere av sine straffer for oss og tatt ca like mange straffer totalt som Adebayor.

 

Mener og huske at RvP hadde aldri bommet på et straffe i sin (profisjonelle) karriere, før han bommet for oss en gang i sent i fjor.

Så tror han kun har bommet på et straffe for oss...

Han tok sitt første (!) straffe i sin proffesjonelle karriere da han scora mot ManU i FA Cup-finalen 05 :D Så det er vel rett det. Glemmer aldri Lauren, som satte 9/9 iskalde straffer før han bomma på den tiende. Var vel mot Fulham da Cygan scora 2, om jeg ikke tar feil. Glemmer heller ikke Julio Baptista..........

Link to comment
Share on other sites

En annen ting er at hverken Sagna, Fabregas eller Clichy hadde noen optimal fotballkamp i går, men de blir ikke kritisert? Hvorfor blir ikke de kritisert på en lignende måte som det Adebayor blir?

 

De blir ikke kritiserte på en lignende måte som Ade blir, simpelthen på grunn av at de ikke blir hyllet på samme måte som Adebayor blir.

Link to comment
Share on other sites

Det jeg føler var imponerende med denne kampen var effektiviteten til Arsenal. Vi hadde et par mål uten at vi måtte sentre ballen i mål :ph34r:

 

Men vi er litt for lite med. Spessielt midtbanen har tendens til å lige å cruise i tredje gir.

 

Selvfølgelig skal man cruise litt når man har en klar ledelse. Det er ikke noe vits å svi av for mye energi så tidlig i sesongen.

 

Jeg må si at jeg har litt problemer med å skjønne at vi var for lite med med tanke på at fikk en helt fortjent seier på bortebane......

Link to comment
Share on other sites

 

 

Vet vi at det er van Persie som er vår faste straffeskytter? Sist sesong byttet de to spissene på. Grunnen til at van Persie tok den forrige kan likså godt være at det var Ade som vant straffen med å slå ballen opp i hånda på forsvareren.

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/w...elp-team-spirit

 

Det skulle gjøre at det ikke hersker noen tvil om den saken lenger hvertfall.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...