Jump to content

2008.09.13 Blackburn B


hermz

Recommended Posts

Var vel noen som etterspurte spillerrating her på forhånd. Så får vel prøve meg frem

 

Almunia: 7, Spiller veldig sikkert, mange gode igangsettinger. Blir ikke skikkelig testet

Sagna:6.5, Sliter litt defensivt i blandt. Og er ikke i full gang offensivt heller.

Clichy: 6.5, Det samme som Sagna

Toure: 7, virker som han har fått malari sykdommen ut av kroppen. Er tilbake hvor han skal være. Kan vine noen fler dueller

Gallas: 6, Slurver litt i dag. Plasserer seg dårlig i blandt

Eboue: 7, skaper straffe, god defensivt. Ikke så mye å trekke, og ingen strålende kamp

Walcott: 7.5, Ser at han er i god god form, men virker også sliten. Bra tilrettelegger til VP

Fabregas: 7, har litt å gå på, men solid

Denilson: 7, Spiller sin beste kamp i arsenal trøya denne sesongen

Van Persie: 8 BB, Mye involvert, skårer, har litt igjen til toppformen

Adebayor: 7, grunnet hattrick kan man ikke gi noe lavere, men virker helt ute av form. Skysports ga han forøverig 10

 

Subs:

Song:7, føler meg mye tryggere med han på banen, blir ofte få sjanser til motstaderlaget når song spiller

Ramsey: 7, kommer inn og med assist

Wilshere: spiller for lite

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 163
  • Created
  • Last Reply

Nå må virkelig Wenger sende ei melding til Adebayor snart, som forteller at han må skjerpe seg? Han har da virkelig ikke gjort det døyt bra idag. scorer 2 mål, og det er mål han i utgangspunktet ikke skaper noe som helst av selv. En heading som bunner i dårlig forsvarspill av blackburn - og ei straffe som han tar dårlig, men er heldig og scorer på. Robinson var etter den straffa, og det er minimalt som skal til for at den ikke går inn.

 

Den fyren går meg ufattelig på nervene nå... At ikke Dansken får spille er også for meg ei gåte..

Du sa??

 

 

Håper den ikke er fordi du seriøst mener han har spilt bra idag? Eneste som er i nærheten av bra er den siste scoringa, og selv der er han centimetere unna å drite seg ut.

Er det mulig, blir GAL av all denne sutringa, er det ikke ade, så er det eboue, så er det almunia...

Er ikke hat trick bra nok, vet ikke jeg, dog, han var ikke god i banespillet idag men gjorde til gangs jobben idag med sine 3 mål :) ......

 

Smil folk, arsenal vant 4-0 :D

 

Jeg har aldri klaget på Almunia, og aldri klaget på Eboue. Men Adebayor var særdeles dårlig idag _også_. Det er ikke første gangen han spiller dårlig denne sesongen. Han har vel knapt prestert etter at hele laget underpresterte i Mars. Hva gjorde han virkelig på de scoringene?

 

Det første målet er ene og alene forsvarstabbe deluxe. 2 stk feiler markering, og han får stå alene fra 3 meter og stange inn 1-0. Skulle bare mangle.

 

Det andre målet er en straffe som han faktisk setter ganske dårlig i keeperhøyde. Heldigvis for han så er Robinson litt treg med å få ut armene, so han toucher akkurat for lite til å få ballen ut.

 

Det tredjemålet skal han ha cred for. Vender bort keeper (Som dog faktisk er borti ballen, som man ser så er det ikke mye om å gjøre før ballen kommer langt nok unna til å avverge situasjonen).

 

 

Forutenom målene... Offside.. Offside.. Offside.. Ja jeg telte ikke men det var minst 2 ganger han STO PAL i offside, og ødela for Van Persie som var onside, og kunnet komme blankt må mål. Han er også usedvanlig lite imøtekommende, som han skal være når vi spiller han som targetmann på oppspill fra keeper. Banespillet for øvrig, som du sier, ikke bra.

 

Man må faktisk kunne forvente mer av han, etter all dramatikken han har laget rundt seg selv. Hvertfall forvente at han jobber hardere enn han har gjort hele denne sesongen.

 

 

Mener sterkt at Bendtner burde vært byttet inn for Adebayor etter 60minutter, på stillingen 2-0.

da hadde vi hatt 2mål mindre, Kanskje :D

 

Straffesituasjonen hadde ikke Adebayor noe med - og sjansen for at RvP eller Bendtner hadde scoret på den er like stor, om ikke større.

 

Og det blir ( som du sier også ) spekulasjoner. Jeg tror kanskje vi hadde scora flere mål, ettersom vi hadde hatt 5 mindre offside på samvittigheten, og en spiller på banen som faktisk vil bevise at han er god nok.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan være enig i at vi ikke var på vårt beste i dag, men at vi leverer en god og solid kamp mener jeg så absolutt. I andreomgang kontollerer vi kampen og cruser egentlig bare inn til tre poeng, noe som er sterkt med tanke på at vi spiller borte mot Blackburn. Ser også at Adebayor får en del pes her, og jeg er selvfølgelig helt enig i at han bør bli flinkere til å time løpene på rett side av backlinja, men at han var så svak i dag synes jeg så absolutt ikke. For å si det sånn, scorer du hattrick på en dårlig dag er du jævla god.

 

Når det er sagt er forsvarsspillet vårt langt fra optimalt. Vi slipper deres angripere altfor ofte til og det er nesten litt merkelig at Blackburn, med spisser som Santa Cruz og McCartny for å nevne noen, ikke overlister Almunia en eneste gang. Positivt av vi igjen holder nullen, noe vi har vært flinke til så langt i år, men det er bare et tidsspørsmål før det begynner å renne inn bakover om vi ikke strammer opp litt bakover, noe jeg tror vi vil etterhvert som tiden går. Backene våre er ikke helt på det nivået vi vet de er gode for, og heller ikke Cesc skinner slik vi vet han kan. Når den trioen begynner å storpille ighen kan dette bli riktig så interessant.

 

Jeg synes det er helt konge at Wenger lot Ramsey og Wilshere (Wilshere skrev bbt historie som tidenes yngste Arsenalspiller i ligasammenheng i dag) debutere i Premier League i dag, og begge to hadde positive innhopp, spesielt Ramsey var overraskende bra i banespillet de minuttene han fikk, og han toppet det med en småpen assist. Veldig bra, og det beviser bare at vi har kvalitet i bakhånd, selv de aller yngste kan gjøre en god jobb. Skaden til Eboue er det bare å krysse fingrene for at ikke er så alvorlig som det kan virke som. Han har startet sesongen aldeles glirtende, og han sammen med Nasri vært vår beste spiller til nå i år.

 

Bra at vi vant, og vi henger foreløpig godt med i teten i Premier League. Når vårt backpar hever seg enda et par hakk, Cesc begynner å skinne som vi vet han kan og Rosicky og etterhvert Eduardo også kommer tilbare kan dette her bli helt konge :)

Link to comment
Share on other sites

Godt gjennomført kamp. Litt rufsete bakover i første omgang, full kontroll i 2.

 

Ade går riktignok i offside endel ganger, men lykkes faktisk tilslutt. Han hadde flere andre gode løp under kontringene hvor han ikke får ballen, men trekker med seg spillere. Sjansen for å havne i offside er ganske stor, men om han timer løpene litt bedre vil han unngå de fleste. Det er dog viktigere at han fortsetter å prøve enn at han blir feig og ikke tar løpene. Det er forøvrig også litt opp til medspillere å vurdere om man skal slå hver gang eller ikke. Flere ganger drar han ut forsvarspillere og skaper rom for medspillere som er onside. Her bør flere enn Fabregas se etter rommene som skapes for Eboue og Walcott.

 

Ellers er Ade helt strålende. 3 mål er 3 mål og man kan ikke kritisere ham etterpå for hvordan målene scores! Skal man da kritisere en spiller som skyter stang inn fra 30 meter og si at han burde lagt den et par cm ut fra stangen slik at han har større margin og ikke bare har flaks?? Blir litt håpløst syns jeg. Mannen scorer 3, er god med ballen i bena og frispiller flere ganger medspillere. Hva mer forventer folket?

 

Andre som fremstår med en god kamp er Walcott og Eboue. Begge viser hva som bor i dem og begge lykkes godt både på høyre og venstre side. Eboue fortjener virkelig sitt første mål snart, og jeg er overbevist om at han vil putte 10 per sesong når selvtilliten foran mål blir bedre.

 

Resten er på det jevne og gjør akkurat det de skal, hverken mer eller mindre.

Link to comment
Share on other sites

Deilig med tre poeng. På ingen måte overbevisende, B'burn var utrolig dårlig, og vi spilte med lite tempo store deler av kampen, men 3 poeng borte mot B'burn er absolutt godkjent. Er mange som kan komme til å få det tøft mot de, bare de får orden på forsvarsspillet.

Godt å se Ade som putter igjen, og igjen scorer han 3 mål på en ellers svak dag, det er en meget god egenskap. Gleder meg til fortsettelsen :)

Link to comment
Share on other sites

Var vel noen som etterspurte spillerrating her på forhånd. Så får vel prøve meg frem

 

Almunia: 7, Spiller veldig sikkert, mange gode igangsettinger. Blir ikke skikkelig testet

Sagna:6.5, Sliter litt defensivt i blandt. Og er ikke i full gang offensivt heller.

Clichy: 6.5, Det samme som Sagna

Toure: 7, virker som han har fått malari sykdommen ut av kroppen. Er tilbake hvor han skal være. Kan vine noen fler dueller

Gallas: 6, Slurver litt i dag. Plasserer seg dårlig i blandt

Eboue: 7, skaper straffe, god defensivt. Ikke så mye å trekke, og ingen strålende kamp

Walcott: 7.5, Ser at han er i god god form, men virker også sliten. Bra tilrettelegger til VP

Fabregas: 7, har litt å gå på, men solid

Denilson: 7, Spiller sin beste kamp i arsenal trøya denne sesongen

Van Persie: 8 BB, Mye involvert, skårer, har litt igjen til toppformen

Adebayor: 7, grunnet hattrick kan man ikke gi noe lavere, men virker helt ute av form. Skysports ga han forøverig 10

 

Subs:

Song:7, føler meg mye tryggere med han på banen, blir ofte få sjanser til motstaderlaget når song spiller

Ramsey: 7, kommer inn og med assist

Wilshere: spiller for lite

 

Synes du er alt for snill med tallene her. Vi gjorde ingen særlig god kamp, til tross for resultatet, og jeg kan ikke skjønne at snittet ditt kan ligge på omtrent 7 (kun kjapp hoderekning) på laget.

 

Manuel Almunia: Får veldig lite å gjøre. En kanonredning på slutten, som tyder på god psyke. 6,5

Bacary Sagna: Veldig god defensivt i dag, men merkelig lite med offensivt. 6

Kolo Toure: Dårlig posisjoneringsevne ved flere situasjoner, og slipper markering for ofte. God i dueller. 6

William Gallas: Bra duellstyrke, men lar Santa Cruz stå alt for alene flere ganger. Litt bedre enn Kolo. 6,5

Gael Clichy: Har en alvorlig formsvikt på gang om dagen. Ikke god hverken defensivt eller offensivt. 5,5

Theo Walcott: Bra målgivende, men veldig usynlig ellers. Ikke god defensivt. 6

Cesc Fabregas: Har ennå ikke funnet helt seg selv denne sesongen, men får godkjent. 6,5

Denilson: Den nye Gilberto? Slår feilpasninger og er usynlig... 5,5

Manu Eboue: Nok en god kamp fra ivorianeren. Bra fart og rykk, samt god defensivt. Skaffer straffe. 7

Robin van Persie: Blackburn-dödaren strikes again, men ellers relativt lite involvert. God teknikk. 6

Emmanuel Adebayor: Fint at det løsner, men ingen spiss har noensinne scoret hattrick men spilt så dårlig. 5

Link to comment
Share on other sites

Var vel noen som etterspurte spillerrating her på forhånd. Så får vel prøve meg frem

 

Almunia: 7, Spiller veldig sikkert, mange gode igangsettinger. Blir ikke skikkelig testet

Sagna:6.5, Sliter litt defensivt i blandt. Og er ikke i full gang offensivt heller.

Clichy: 6.5, Det samme som Sagna

Toure: 7, virker som han har fått malari sykdommen ut av kroppen. Er tilbake hvor han skal være. Kan vine noen fler dueller

Gallas: 6, Slurver litt i dag. Plasserer seg dårlig i blandt

Eboue: 7, skaper straffe, god defensivt. Ikke så mye å trekke, og ingen strålende kamp

Walcott: 7.5, Ser at han er i god god form, men virker også sliten. Bra tilrettelegger til VP

Fabregas: 7, har litt å gå på, men solid

Denilson: 7, Spiller sin beste kamp i arsenal trøya denne sesongen

Van Persie: 8 BB, Mye involvert, skårer, har litt igjen til toppformen

Adebayor: 7, grunnet hattrick kan man ikke gi noe lavere, men virker helt ute av form. Skysports ga han forøverig 10

 

Subs:

Song:7, føler meg mye tryggere med han på banen, blir ofte få sjanser til motstaderlaget når song spiller

Ramsey: 7, kommer inn og med assist

Wilshere: spiller for lite

 

Synes du er alt for snill med tallene her. Vi gjorde ingen særlig god kamp, til tross for resultatet, og jeg kan ikke skjønne at snittet ditt kan ligge på omtrent 7 (kun kjapp hoderekning) på laget.

 

Manuel Almunia: Får veldig lite å gjøre. En kanonredning på slutten, som tyder på god psyke. 6,5

Bacary Sagna: Veldig god defensivt i dag, men merkelig lite med offensivt. 6

Kolo Toure: Dårlig posisjoneringsevne ved flere situasjoner, og slipper markering for ofte. God i dueller. 6

William Gallas: Bra duellstyrke, men lar Santa Cruz stå alt for alene flere ganger. Litt bedre enn Kolo. 6,5

Gael Clichy: Har en alvorlig formsvikt på gang om dagen. Ikke god hverken defensivt eller offensivt. 5,5

Theo Walcott: Bra målgivende, men veldig usynlig ellers. Ikke god defensivt. 6

Cesc Fabregas: Har ennå ikke funnet helt seg selv denne sesongen, men får godkjent. 6,5

Denilson: Den nye Gilberto? Slår feilpasninger og er usynlig... 5,5

Manu Eboue: Nok en god kamp fra ivorianeren. Bra fart og rykk, samt god defensivt. Skaffer straffe. 7

Robin van Persie: Blackburn-dödaren strikes again, men ellers relativt lite involvert. God teknikk. 6

Emmanuel Adebayor: Fint at det løsner, men ingen spiss har noensinne scoret hattrick men spilt så dårlig. 5

 

Vi spiller borte, vinner 4-0 og har full kontroll på kampen :blink:

 

Syns du er meget streng i din dom og holder en knapp på første spillerbørs. Hvor mange mål måtte Ade ha scoret for å få 7??

 

Vi skaper faktisk enormt mange sjanser og kunne lett ha scoret ytterligere 2 og 3 mål i først omgang. Dette var en enormt god prestasjon og spillerene bør hylles og ikke rakkes ned på. Blackburn slipper sjeldent inn mer enn ett mål hjemme.

 

Du har tidligere trukket frem 6-2 kampen hjemme mot B`burn som en av dine favoritter. Dagens prestasjon er for meg faktisk bedre da vi har full kontroll hele veien og ikke slipper motstanderen inn i kampen annet enn i korte glimt. At andre lag faktisk kan skape sjanser mot oss er en del av spillet og vi kan ikke gå rundt å tro at vi aldri vil bli presset eller slippe inn mål mot antatt svakere lag når vi spiller borte. Nivået er skyhøyt og dagens prestasjon er veldig bra. Faktisk overrasket over hvor mange som er misfornøyd med dagens kamp.

Link to comment
Share on other sites

Synes du er alt for snill med tallene her. Vi gjorde ingen særlig god kamp, til tross for resultatet, og jeg kan ikke skjønne at snittet ditt kan ligge på omtrent 7 (kun kjapp hoderekning) på laget.

 

Manuel Almunia: Får veldig lite å gjøre. En kanonredning på slutten, som tyder på god psyke. 6,5

Bacary Sagna: Veldig god defensivt i dag, men merkelig lite med offensivt. 6

Kolo Toure: Dårlig posisjoneringsevne ved flere situasjoner, og slipper markering for ofte. God i dueller. 6

William Gallas: Bra duellstyrke, men lar Santa Cruz stå alt for alene flere ganger. Litt bedre enn Kolo. 6,5

Gael Clichy: Har en alvorlig formsvikt på gang om dagen. Ikke god hverken defensivt eller offensivt. 5,5

Theo Walcott: Bra målgivende, men veldig usynlig ellers. Ikke god defensivt. 6

Cesc Fabregas: Har ennå ikke funnet helt seg selv denne sesongen, men får godkjent. 6,5

Denilson: Den nye Gilberto? Slår feilpasninger og er usynlig... 5,5

Manu Eboue: Nok en god kamp fra ivorianeren. Bra fart og rykk, samt god defensivt. Skaffer straffe. 7

Robin van Persie: Blackburn-dödaren strikes again, men ellers relativt lite involvert. God teknikk. 6

Emmanuel Adebayor: Fint at det løsner, men ingen spiss har noensinne scoret hattrick men spilt så dårlig. 5

Er stort sett enig. I førsteomgang satt jeg bare å tenkte at Ade måtte ut.. Han var jo i offside konstant, og virket uengasjert. Men så kom målet på overtid.

 

Andre omgang er bedre av hele laget. Her er det full kontroll. Bra at Wenger gir sjansen til Ramsey og Wilshere.

 

Dom: Vi får et tidlig mål, og har tur som holder på den, og faktisk øker den til pause. I andre omgang kontrollerer vi bra, men gjør ikke mer. Et par mål til pynter på, men resultatet er mildt sagt flatterende. Det samme kan sies om Ade's hattrick.

 

PS: Ble Ade i år som ifjor første med hattrick i PL? Eller har noen alt gjort det?

Link to comment
Share on other sites

Synes du er alt for snill med tallene her. Vi gjorde ingen særlig god kamp, til tross for resultatet, og jeg kan ikke skjønne at snittet ditt kan ligge på omtrent 7 (kun kjapp hoderekning) på laget.

 

Manuel Almunia: Får veldig lite å gjøre. En kanonredning på slutten, som tyder på god psyke. 6,5

Bacary Sagna: Veldig god defensivt i dag, men merkelig lite med offensivt. 6

Kolo Toure: Dårlig posisjoneringsevne ved flere situasjoner, og slipper markering for ofte. God i dueller. 6

William Gallas: Bra duellstyrke, men lar Santa Cruz stå alt for alene flere ganger. Litt bedre enn Kolo. 6,5

Gael Clichy: Har en alvorlig formsvikt på gang om dagen. Ikke god hverken defensivt eller offensivt. 5,5

Theo Walcott: Bra målgivende, men veldig usynlig ellers. Ikke god defensivt. 6

Cesc Fabregas: Har ennå ikke funnet helt seg selv denne sesongen, men får godkjent. 6,5

Denilson: Den nye Gilberto? Slår feilpasninger og er usynlig... 5,5

Manu Eboue: Nok en god kamp fra ivorianeren. Bra fart og rykk, samt god defensivt. Skaffer straffe. 7

Robin van Persie: Blackburn-dödaren strikes again, men ellers relativt lite involvert. God teknikk. 6

Emmanuel Adebayor: Fint at det løsner, men ingen spiss har noensinne scoret hattrick men spilt så dårlig. 5

Er stort sett enig. I førsteomgang satt jeg bare å tenkte at Ade måtte ut.. Han var jo i offside konstant, og virket uengasjert. Men så kom målet på overtid.

 

Andre omgang er bedre av hele laget. Her er det full kontroll. Bra at Wenger gir sjansen til Ramsey og Wilshere.

 

Dom: Vi får et tidlig mål, og har tur som holder på den, og faktisk øker den til pause. I andre omgang kontrollerer vi bra, men gjør ikke mer. Et par mål til pynter på, men resultatet er mildt sagt flatterende. Det samme kan sies om Ade's hattrick.

 

PS: Ble Ade i år som ifjor første med hattrick i PL? Eller har noen alt gjort det?

Agbonlahor for Villa om jeg ikke husker riktig.

Link to comment
Share on other sites

Synes du er alt for snill med tallene her. Vi gjorde ingen særlig god kamp, til tross for resultatet, og jeg kan ikke skjønne at snittet ditt kan ligge på omtrent 7 (kun kjapp hoderekning) på laget.

 

Manuel Almunia: Får veldig lite å gjøre. En kanonredning på slutten, som tyder på god psyke. 6,5

Bacary Sagna: Veldig god defensivt i dag, men merkelig lite med offensivt. 6

Kolo Toure: Dårlig posisjoneringsevne ved flere situasjoner, og slipper markering for ofte. God i dueller. 6

William Gallas: Bra duellstyrke, men lar Santa Cruz stå alt for alene flere ganger. Litt bedre enn Kolo. 6,5

Gael Clichy: Har en alvorlig formsvikt på gang om dagen. Ikke god hverken defensivt eller offensivt. 5,5

Theo Walcott: Bra målgivende, men veldig usynlig ellers. Ikke god defensivt. 6

Cesc Fabregas: Har ennå ikke funnet helt seg selv denne sesongen, men får godkjent. 6,5

Denilson: Den nye Gilberto? Slår feilpasninger og er usynlig... 5,5

Manu Eboue: Nok en god kamp fra ivorianeren. Bra fart og rykk, samt god defensivt. Skaffer straffe. 7

Robin van Persie: Blackburn-dödaren strikes again, men ellers relativt lite involvert. God teknikk. 6

Emmanuel Adebayor: Fint at det løsner, men ingen spiss har noensinne scoret hattrick men spilt så dårlig. 5

Er stort sett enig. I førsteomgang satt jeg bare å tenkte at Ade måtte ut.. Han var jo i offside konstant, og virket uengasjert. Men så kom målet på overtid.

 

Andre omgang er bedre av hele laget. Her er det full kontroll. Bra at Wenger gir sjansen til Ramsey og Wilshere.

 

Dom: Vi får et tidlig mål, og har tur som holder på den, og faktisk øker den til pause. I andre omgang kontrollerer vi bra, men gjør ikke mer. Et par mål til pynter på, men resultatet er mildt sagt flatterende. Det samme kan sies om Ade's hattrick.

 

PS: Ble Ade i år som ifjor første med hattrick i PL? Eller har noen alt gjort det?

Agbonlahor har vel gjort det

Link to comment
Share on other sites

Fint med 4-0 seier borte mot Blackburn :blink:

Men syns mange her er vell hard mot ade.. 5? da kan jo ikke 10 være det høyeste!

Hva gjorde Van Persie så veldig mye bedre?

Greit at han var mye i offside, men vi ser jo på det tredje målet hans hva som skjer når man hele tiden ligger på offsidegrensen..Kan være at ade var litt uheldig ved noen av de løpene, og at kanskje passningen kom for sent?

Syns han gjorde en bra kamp :) 3 mål, med veldig bra effektivitet..

Walcott fikk faktisk bedre av de fleste her inne, med en målgivende..dog en bra en!

Men husk at ade spilte Walcott fri etter ti minutter..

Link to comment
Share on other sites

Walcott er en konstant trussel. Jobba også veldig bra hjem. RvP var en større trussel, og var mye mere med som bindeledd mellom midtbane og spiss. Generelt spilte han mye bedre i banespillet. Adebayor var usynlig, og de gangene han var synlig var han i offside. Var også veldig merkelig at Adebayor tok den straffa - siden det er RvP som er straffeskytter i laget vårt - gikk han frem og krevde det? Adebayor fortjener kanskje en 6'er, men intet mer. Var ikke akkurat en god prestasjon av han idag-

Link to comment
Share on other sites

Grei seier. Riktignok en lurvete førsteomgang, og sifrene ble vel i overkant store, men den andre omgangen ble vel en ren maktdemonstrasjon, uten at man behøvde å anstrenge seg for mye. Det er jo også positivt at man er relativt effektive på en ikke alt for imponerende dag. Laget har åpenbart mye inne, og det er greit å ikke brenne opp kruttet for tidlig i en lang sesong. Men jeg tror vi skal vokte oss vel for å ta av etter en slik kamp. Selv om Blackburn yppet seg, var de sørgelige defensivt, og Arsenal kunne fort blitt straffet mot et bedre lag. Det er tydelig at de mangler et defensivt anker på midtbanen, og selv om ting ser bra ut, virker laget fortsatt for lett. Walcott er plutselig en helt annen spiller. Mye mer besluttsom selv om han åpenbart fortsatt har mye å gå på. Og Song imponerte i sitt innhopp, solid defensiv, rolig, ballsikker, fysisk tøff og tacklingssterk, godt blikk og gode pasninger. Kan han bli det defensive ankeret vi mangler?

Link to comment
Share on other sites

Fekk ikke sett kampen så kan kanskje ikke utale meg. Men for meg virket det rart at en spiss som skårer 3 av 4 må i en kamp ikke får bedre enn 5er. Var ikke Ade effektiv idag da? Noe som han har blitt kritisert for tidligere?

 

Jeg mener Ade fortjener 7-8... Å score hat-trick er en stor prestasjon, selvom han gikk i offside 99 ganger.

Idag var han ganske effektiv og hadde vel bare 3 sjangser?(husker ikke så bra).

 

Men er enig i at han bør skjerpe seg ang offside... Men sålenge han scorer 3 mål hver kamp og går i offside 99ganger er jeg fornøyd :blink:

Link to comment
Share on other sites

Walcott er en konstant trussel. Jobba også veldig bra hjem. RvP var en større trussel, og var mye mere med som bindeledd mellom midtbane og spiss. Generelt spilte han mye bedre i banespillet. Adebayor var usynlig, og de gangene han var synlig var han i offside. Var også veldig merkelig at Adebayor tok den straffa - siden det er RvP som er straffeskytter i laget vårt - gikk han frem og krevde det? Adebayor fortjener kanskje en 6'er, men intet mer. Var ikke akkurat en god prestasjon av han idag-

 

Syns det er merkelig å være så misfornøyd både med laget og Adebayor etter en kamp som i dag.

Ja, van Persie var mere med som bindeledd mellom midtbane og angrep enn Adebayor. Men det er også det som er hans posisjon i laget. van Persie er den mere hengende slepne spissen som Bergkamp var i sin tid, så det er vel ikke så merkelig?

 

Adebayor er spydspissen vår som skal strekke motstandernes forsvar, ligge på grensen hele tiden, og dermed skape dette mellomrommet for van Persie. At han gikk mye i offside er kanskje riktig, men det er ikke sikkert at det er bare hans feil. Timingen der er marginal, og det kan like gjerne være at Denilson og Fabregas slår fra seg ballen for seint som gjør at spydspissen vår er i offsideposisjon når pasningen blir slått. Vil heller ha en spiss som går i offside 10 ganger i løpet av en kamp og scorer mål , enn en som beveger seg for lite.

 

Vet vi at det er van Persie som er vår faste straffeskytter? Sist sesong byttet de to spissene på. Grunnen til at van Persie tok den forrige kan likså godt være at det var Ade som vant straffen med å slå ballen opp i hånda på forsvareren.

En bra gjennomført kamp av Adebayor og laget i sin helhet. En på forhånd vanskelig bortekamp ble vunnet uten å ha brukt for masse krefter.

Link to comment
Share on other sites

Walcott er en konstant trussel. Jobba også veldig bra hjem. RvP var en større trussel, og var mye mere med som bindeledd mellom midtbane og spiss. Generelt spilte han mye bedre i banespillet. Adebayor var usynlig, og de gangene han var synlig var han i offside. Var også veldig merkelig at Adebayor tok den straffa - siden det er RvP som er straffeskytter i laget vårt - gikk han frem og krevde det? Adebayor fortjener kanskje en 6'er, men intet mer. Var ikke akkurat en god prestasjon av han idag-

 

Syns det er merkelig å være så misfornøyd både med laget og Adebayor etter en kamp som i dag.

Ja, van Persie var mere med som bindeledd mellom midtbane og angrep enn Adebayor. Men det er også det som er hans posisjon i laget. van Persie er den mere hengende slepne spissen som Bergkamp var i sin tid, så det er vel ikke så merkelig?

 

Adebayor er spydspissen vår som skal strekke motstandernes forsvar, ligge på grensen hele tiden, og dermed skape dette mellomrommet for van Persie. At han gikk mye i offside er kanskje riktig, men det er ikke sikkert at det er bare hans feil. Timingen der er marginal, og det kan like gjerne være at Denilson og Fabregas slår fra seg ballen for seint som gjør at spydspissen vår er i offsideposisjon når pasningen blir slått. Vil heller ha en spiss som går i offside 10 ganger i løpet av en kamp og scorer mål , enn en som beveger seg for lite.

 

Vet vi at det er van Persie som er vår faste straffeskytter? Sist sesong byttet de to spissene på. Grunnen til at van Persie tok den forrige kan likså godt være at det var Ade som vant straffen med å slå ballen opp i hånda på forsvareren.

En bra gjennomført kamp av Adebayor og laget i sin helhet. En på forhånd vanskelig bortekamp ble vunnet uten å ha brukt for masse krefter.

 

Skal sies at jeg er særdeles fornøyd med lage so men helhet idag. Det er mange som står frem veldig positivt, blandt dem spesielt Walcott og Eboue. Eboue har virkelig blitt en annen spilles, og det er meget gledelig.

 

Ja klart RvP har det som sin oppgave, men samtidig skal Adebayor være det oppspillspunktet som skal trekke mot ballen, og kunne vende opp med mann i ryggen. Det klarte han 1 gang idag.

 

Ja jeg vil også heller ha en spiss som går i offside 99 ganger, og putter 3 mål. Poenget er vel det at han ikke kan krediteres de 3 målene fordi han spiller bra? Mål nr. 3 er ett mål vi skal kunne forvente. Hvertfall i forhold til typen mål det er. Straffemålet er ikke en "prestasjon", og gjenspeiler ikke hans kvaliteter i denne kampen, mens det første målet kommer etter markeringssvikt av dimensjoner i blackburnforsvaret, og det er ikke pga Adebayors plassering, eller bevegelse.

 

Laget spiller en OK match, og vinner over ett Blackburn lag som er veldig vanskelige å slå på hjemmebane. Men tillater meg å stille ett stort spørsmålstegn ved Adebayor. Jeg mener man skal forvente en bedre prestasjon av han. Og det er IKKE basert på kun denne ene kampen...

Link to comment
Share on other sites

Selv om det er dårlig markering på 1. målet til Adebayor, så kan det likefullt skyldes at han er smart i bevegelsene og finner seg rom. Har en mistanke om at hadde det vært Van Persie som scoret ett lignende mål, så hadde han blitt genierklært........

 

Man kan jo strengt tatt si at alle mål i enhver fotballkamp kommer av dårlig forsvarsspill. I form av dårlig markering, dårlig press, dårlig tacklinger, dårlig til å lese spillet etc

Link to comment
Share on other sites

Fekk ikke sett kampen så kan kanskje ikke utale meg. Men for meg virket det rart at en spiss som skårer 3 av 4 må i en kamp ikke får bedre enn 5er. Var ikke Ade effektiv idag da? Noe som han har blitt kritisert for tidligere?

 

Ja, jeg var nok litt stygg med Ade når jeg satte karakterene. Mest var det frustrasjon. Han går i offside minst 10 ganger per kamp der halvparten kun er unødvendigheter som han helt klart burde ha sett. I tillegg jobber han veldig lite. Jobbingen er noe jeg har likt ved ham før, han har alltid stått på og løpt mye, men denne sesongen føler jeg at han har blitt mye mer arrogant og har en "jeg-er-for-god-til-å-jobbe"-mentalitet. Det har jeg slett ikke sansen for. Nå kan han for eksempel stå ti meter fra en motstander som har ball i beina og kun rusle eller småjogge mot ham, ikke noe rykk eller løping.

 

Denne kampen viste disse svakhetene veldig sterkt, og hattrick eller ikke - jeg synes ikke Ade gjorde en fantastisk god kamp. Selvfølgelig bra med tre mål og effektivitet, og han fortjener nok mer enn en 5'er, men jeg kjente jeg var veldig irritert på ham når jeg skrev det.

Link to comment
Share on other sites

Syns det er merkelig hvordan en del aldri blir fornøyd. Samme hvordan vi spiller og samme hvor mye vi vinner.

 

Ja vi spiller rufsete i dag til tider, spesielt i første omgang, men når man vinner 4-0 borte mot Blackburn så viser dette hvilken styrke som ligger i dette laget.

 

Det er vel og bra at man diskuterer ting som ikke er bra nok fortsatt, men allikevel syns jeg kritikken til tider er vel overdrevet etter en kamp hvor vi vinner med såpass sterke sifre. Denne kampen var et potensielt bananskall og mange her inne fryktet at vi skulle gå på en smell i dag, men i stedet leverer gutta varene. Vi har tidligere blitt kritisert for å prøve å spille fyrverki-fotball i hver kamp og at vi heller må prøve å være mer effektive. Dette klarte vi i dag.

 

Adebayor går mye i offside, men det er som AR skriver i innlegget ovenfor fordi Adebayor skal ligge der helt på grensa hele tiden. Ja, Adebayor kan helt klart bli bedre på å se hvor forsvarerne til motstanderen er til hver tid og prøve å tilpasse seg i forhold til det, men når det er snakk om så små marginer så skal det stemme 100% mellom Adebayor og spilleren som legger pasningen. Og dette kan like mye skyldes pasningsleggerne som det kan skyldes Adebayor.

 

Hvem som er straffeskytter i Arsenal går på rundgang mellom Adebayor og RVP. Ikke noe fastsatt hvem av dem som skal ta dem - det er nok opp til de to og hvem som føler seg klarest i hodet til å ta straffene når situasjonene oppstår.

 

Nå blir det Kiev på onsdag. Forhåpentligvis er Nasri, Eboue og Clichy klare til da, men det var vel en del usikkerhet på akkurat det iflg Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Hvis det er noe som skal genierklæres ved den scoringa, så er det forarbeidet. Nå er jeg ikke alene om å kommentere at målet var ferdig scoret... Samme ytret vel også kommenatorene i studio hos C+.

 

Men vi får være enige, om å være uenige. Adebayor spilte etter min mening en middelmådig kamp, og det er som sagt tidligere, ikke første gangen i år.

 

 

PS: Skal være enig i at enkelte offsides er pga for sen ballavlevering fra midtbanen. Men for å være onside, må man først UT av offside. Det er noe Adebayor kan tenke litt på.

 

Fekk ikke sett kampen så kan kanskje ikke utale meg. Men for meg virket det rart at en spiss som skårer 3 av 4 må i en kamp ikke får bedre enn 5er. Var ikke Ade effektiv idag da? Noe som han har blitt kritisert for tidligere?

 

Ja, jeg var nok litt stygg med Ade når jeg satte karakterene. Mest var det frustrasjon. Han går i offside minst 10 ganger per kamp der halvparten kun er unødvendigheter som han helt klart burde ha sett. I tillegg jobber han veldig lite. Jobbingen er noe jeg har likt ved ham før, han har alltid stått på og løpt mye, men denne sesongen føler jeg at han har blitt mye mer arrogant og har en "jeg-er-for-god-til-å-jobbe"-mentalitet. Det har jeg slett ikke sansen for. Nå kan han for eksempel stå ti meter fra en motstander som har ball i beina og kun rusle eller småjogge mot ham, ikke noe rykk eller løping.

 

Denne kampen viste disse svakhetene veldig sterkt, og hattrick eller ikke - jeg synes ikke Ade gjorde en fantastisk god kamp. Selvfølgelig bra med tre mål og effektivitet, og han fortjener nok mer enn en 5'er, men jeg kjente jeg var veldig irritert på ham når jeg skrev det.

 

 

Veldig godt beskrevet - og jeg er helt enig i det du skriver.

Link to comment
Share on other sites

Skal jeg si noe om enkeltspillere mådet værefølgende.

På plussiden syntes jeg i dag selvsagt Adebayor var. Tre mål er sterkt og mange fine involveringer. Dog kan man lure på om han kan offsideregelen. Og Eboue, hoggestabben til mange, gjør en kjempekamp. Kanskje banens beste spiller. Trues i denne utmerkelsen av Almunia. jeg syntes han oser av trygghet. Gjør på nytt ingen feil,har alltid gode igangsettinger og et par, i hvert fall en, praktredning. Eller hva kjære ben elfen?

Syntes Sagna er en av de som har mest å gå på, sammenliknet med i fjor. Er heller ikke overbegeistret over midtforsvaret så langt i sesongen.

For meg var dette en stor kamp,jeg er glad og fornøyd. Og jeg er optimist. Tenker at Wenger har fått mye kjeft for manglende innkjøp, men kan være at den tillitten han viser til sine unge spillere er tilstrekkelig for å løfte hver enkelt og derved hele laget til de store høyder.

Link to comment
Share on other sites

 

 

 

 

Håper den ikke er fordi du seriøst mener han har spilt bra idag? Eneste som er i nærheten av bra er den siste scoringa, og selv der er han centimetere unna å drite seg ut.

Er det mulig, blir GAL av all denne sutringa, er det ikke ade, så er det eboue, så er det almunia...

Er ikke hat trick bra nok, vet ikke jeg, dog, han var ikke god i banespillet idag men gjorde til gangs jobben idag med sine 3 mål :blink: ......

 

Smil folk, arsenal vant 4-0 :P

 

Jeg har aldri klaget på Almunia, og aldri klaget på Eboue. Men Adebayor var særdeles dårlig idag _også_. Det er ikke første gangen han spiller dårlig denne sesongen. Han har vel knapt prestert etter at hele laget underpresterte i Mars. Hva gjorde han virkelig på de scoringene?

 

Det første målet er ene og alene forsvarstabbe deluxe. 2 stk feiler markering, og han får stå alene fra 3 meter og stange inn 1-0. Skulle bare mangle.

 

Det andre målet er en straffe som han faktisk setter ganske dårlig i keeperhøyde. Heldigvis for han så er Robinson litt treg med å få ut armene, so han toucher akkurat for lite til å få ballen ut.

 

Det tredjemålet skal han ha cred for. Vender bort keeper (Som dog faktisk er borti ballen, som man ser så er det ikke mye om å gjøre før ballen kommer langt nok unna til å avverge situasjonen).

 

 

Forutenom målene... Offside.. Offside.. Offside.. Ja jeg telte ikke men det var minst 2 ganger han STO PAL i offside, og ødela for Van Persie som var onside, og kunnet komme blankt må mål. Han er også usedvanlig lite imøtekommende, som han skal være når vi spiller han som targetmann på oppspill fra keeper. Banespillet for øvrig, som du sier, ikke bra.

 

Man må faktisk kunne forvente mer av han, etter all dramatikken han har laget rundt seg selv. Hvertfall forvente at han jobber hardere enn han har gjort hele denne sesongen.

 

 

Mener sterkt at Bendtner burde vært byttet inn for Adebayor etter 60minutter, på stillingen 2-0.

da hadde vi hatt 2mål mindre, Kanskje :)

 

Straffesituasjonen hadde ikke Adebayor noe med - og sjansen for at RvP eller Bendtner hadde scoret på den er like stor, om ikke større.

 

Og det blir ( som du sier også ) spekulasjoner. Jeg tror kanskje vi hadde scora flere mål, ettersom vi hadde hatt 5 mindre offside på samvittigheten, og en spiller på banen som faktisk vil bevise at han er god nok.

Enig i mye av de du sier, men 3 mål er bra, Uansett :D

 

Kritikken var heller ikke rettet mot deg, men mot alle her inne som jeg mener sutrer vel mye på egne spillere

Link to comment
Share on other sites

Straffesituasjonen hadde ikke Adebayor noe med - og sjansen for at RvP eller Bendtner hadde scoret på den er like stor, om ikke større.

 

 

Kan du vennligst forklare hvordan sjansen for at RvP eller Bendtner hadde scoret på straffen er større enn en som faktisk scoret på straffe? Er sjansen for at nevnte herrer hadde scoret over hundre prosent da?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...