Jump to content

2008.09.13 Blackburn B


hermz

Recommended Posts

Sett kampen på nytt nå. Vil anbefale alle som har kritisert Denilson og Ade for mye feilpassniger og dårlig innsats å gjøre det samme. Av og til er det lettere å få med seg prestasjonene når man ikke er midt i kampens hete. Begge gjør en veldig god kamp.

 

Helmik: du kritiserte arbeidsmoralen til Ade. Se kampen pånytt så tror jeg du vil skifte mening. Han løper mye og veldig ofte riktig. De fleste offsidene er med mindre enn en halv meter og kun med litt bedre timing mellom løp og pass vil han være onside 3 av 4 ganger. Forøvrig ros til linjedommer som vinker riktig hver gang og faktisk er våken nok til å la Ade gå den siste gangen da han var en halv meter på riktig side.

 

Orakelet: Hvorfor er sjansen større for av RvP el Bendtner skal score på straffe en Ade? Jeg kan ikke huske at Ade har bommet noen gang, men godt mulig jeg tar feil. Jeg husker imidlertid godt at både dansken og RvP har gjort dårlige straffespark..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 163
  • Created
  • Last Reply

Oraklet: Forspillet til Ade sitt første mål var fantastisk det. Men målet var ikke ferdigscoret av den grunn. Ade m¨åtte likefullt snike seg bort fra markeringen.

 

Og hvordan det var større sjanse for at van persie og dansken skulle scoret på straffen i går er for meg en stor gåte.

 

La nå spillet snakke, og glemme alt surret med agenten til Ade i sommer.

Link to comment
Share on other sites

Fekk ikke sett kampen så kan kanskje ikke utale meg. Men for meg virket det rart at en spiss som skårer 3 av 4 må i en kamp ikke får bedre enn 5er. Var ikke Ade effektiv idag da? Noe som han har blitt kritisert for tidligere?

 

Ja, jeg var nok litt stygg med Ade når jeg satte karakterene. Mest var det frustrasjon. Han går i offside minst 10 ganger per kamp der halvparten kun er unødvendigheter som han helt klart burde ha sett. I tillegg jobber han veldig lite. Jobbingen er noe jeg har likt ved ham før, han har alltid stått på og løpt mye, men denne sesongen føler jeg at han har blitt mye mer arrogant og har en "jeg-er-for-god-til-å-jobbe"-mentalitet. Det har jeg slett ikke sansen for. Nå kan han for eksempel stå ti meter fra en motstander som har ball i beina og kun rusle eller småjogge mot ham, ikke noe rykk eller løping.

 

Denne kampen viste disse svakhetene veldig sterkt, og hattrick eller ikke - jeg synes ikke Ade gjorde en fantastisk god kamp. Selvfølgelig bra med tre mål og effektivitet, og han fortjener nok mer enn en 5'er, men jeg kjente jeg var veldig irritert på ham når jeg skrev det.

Når det gjelder den offside-situasjonen til Adè så syns jeg han gjør alt rett, han står klar på linja (noe som Henry også gjorde, med å også få offsider i mot seg) og blir avblåst et par ganger, MEN han fikk jo uttelling for det til slutt, han kom jo gjennom alene med å holde den samme taktikken gjennom hele kampen. Smart Adebayor!!

 

Ellers så syns jeg at det er dårlig at folk ikke er fornøyde med gårsdagens kamp, vi vinner 4-0 uten at vi spiller på vårt helt ypperste, men hvor mange ganger har ikke vi sett dem med sjanser på sjanser, stanger og stanger uten å få mål, så dette var en fantastisk kamp, spør du meg, hvor vi var sinnsykt effektive!

Link to comment
Share on other sites

Adebayor har alltid blitt hakket på for at han bommer for mye. I går scorte han tre mål på de tre mulighetene han hadde, og da er det noe annet man skal hakke på. Jeg synes det er rart, for selv om vi har en helt fantastisk angrepsrekke med hele seks spisser som holder nivået (greit, jeg tar kanskej en liten sjanse ved å påstå at Vela som vi ikke har sett all verdens til holder PL nivå, men dog), og Adebayor har vært den klart beste av de det siste året, faktisk en av Europas klart beste spisser i fjor. Han går for mye i offside, alle ser det, men det er ikke tilfeldig at Wenger lar han holde på slik, for selv om jeg ikke har noen statistikker foran meg her, så er jeg nesten sikker på at Adebayor er en av de i hele serien som er oftest alene igjennom. For min del er det helt ok om han går ni ganger i offside for så å være onside den tiende og score, akkurat slik som han gjorde i går. Er også litt merkelig at han "trekkes" for å score "enkle" mål. For å dran en parallell med Walcotts sensasjonelle hattrick for England i midtuka så er det noen likhetstegn ved et par av målene; både Ades og Theos første mål var klare forsvarstabber, men som angripere er de nådeløse og iskalde og scorer uten problemer. På begges sistemål timer de løpene sine godt, blir spilt alene gjennom og begge scorer greit. Mye av de samme altså. Forskjellen er bare at når Walcott blir hyllet av en hel fotballverden for sitt hattrick, noe som er helt riktig, mens Adebayor sin prestasjon blir derimot dysset ned, og det av egne fans. De har begge forbedringspotensiale, helt klart, men jeg synes de hvertfall skal ha den cred'en de fortjener, og i går fortjener Adebayor skryt for en god kamp.

Link to comment
Share on other sites

Adebayor har alltid blitt hakket på for at han bommer for mye. I går scorte han tre mål på de tre mulighetene han hadde, og da er det noe annet man skal hakke på. Jeg synes det er rart, for selv om vi har en helt fantastisk angrepsrekke med hele seks spisser som holder nivået (greit, jeg tar kanskej en liten sjanse ved å påstå at Vela som vi ikke har sett all verdens til holder PL nivå, men dog), og Adebayor har vært den klart beste av de det siste året, faktisk en av Europas klart beste spisser i fjor. Han går for mye i offside, alle ser det, men det er ikke tilfeldig at Wenger lar han holde på slik, for selv om jeg ikke har noen statistikker foran meg her, så er jeg nesten sikker på at Adebayor er en av de i hele serien som er oftest alene igjennom. For min del er det helt ok om han går ni ganger i offside for så å være onside den tiende og score, akkurat slik som han gjorde i går. Er også litt merkelig at han "trekkes" for å score "enkle" mål. For å dran en parallell med Walcotts sensasjonelle hattrick for England i midtuka så er det noen likhetstegn ved et par av målene; både Ades og Theos første mål var klare forsvarstabber, men som angripere er de nådeløse og iskalde og scorer uten problemer. På begges sistemål timer de løpene sine godt, blir spilt alene gjennom og begge scorer greit. Mye av de samme altså. Forskjellen er bare at når Walcott blir hyllet av en hel fotballverden for sitt hattrick, noe som er helt riktig, mens Adebayor sin prestasjon blir derimot dysset ned, og det av egne fans. De har begge forbedringspotensiale, helt klart, men jeg synes de hvertfall skal ha den cred'en de fortjener, og i går fortjener Adebayor skryt for en god kamp.

Amen, veldig bra skrevet :blink:

Link to comment
Share on other sites

Helmik: du kritiserte arbeidsmoralen til Ade. Se kampen pånytt så tror jeg du vil skifte mening. Han løper mye og veldig ofte riktig. De fleste offsidene er med mindre enn en halv meter og kun med litt bedre timing mellom løp og pass vil han være onside 3 av 4 ganger. Forøvrig ros til linjedommer som vinker riktig hver gang og faktisk er våken nok til å la Ade gå den siste gangen da han var en halv meter på riktig side.

 

Ok, jeg har ikke sett kampen to ganger og kan ikke si noe særlig på dette. Men jeg synes ikke Ade er unnskyldt offsidene i går. Mange kommer av at han faktisk ikke kommer seg ut fra offsideposisjon etter tidligere angrep, noe som er ren latskap. I tillegg synes jeg ikke man kan unnskylde ham ved at han stadig ligger på offsidegrensa, for Ade er såpass rask at han kan ligge både en og to meter bak de fleste midtstoppere men allikevel vinne en gjennombruddsball overlegent. Derfor er det unødvendig å ligge helt på grensa og bli avblåst på 50% av løpene.

 

Når det gjelder jobbingen velger jeg å tro deg på at du sier det. Men jeg må si at jeg ble veldig lite imponert over arbeidsinnsatsen hans under kampen i går.

 

 

Fekk ikke sett kampen så kan kanskje ikke utale meg. Men for meg virket det rart at en spiss som skårer 3 av 4 må i en kamp ikke får bedre enn 5er. Var ikke Ade effektiv idag da? Noe som han har blitt kritisert for tidligere?

 

Ja, jeg var nok litt stygg med Ade når jeg satte karakterene. Mest var det frustrasjon. Han går i offside minst 10 ganger per kamp der halvparten kun er unødvendigheter som han helt klart burde ha sett. I tillegg jobber han veldig lite. Jobbingen er noe jeg har likt ved ham før, han har alltid stått på og løpt mye, men denne sesongen føler jeg at han har blitt mye mer arrogant og har en "jeg-er-for-god-til-å-jobbe"-mentalitet. Det har jeg slett ikke sansen for. Nå kan han for eksempel stå ti meter fra en motstander som har ball i beina og kun rusle eller småjogge mot ham, ikke noe rykk eller løping.

 

Denne kampen viste disse svakhetene veldig sterkt, og hattrick eller ikke - jeg synes ikke Ade gjorde en fantastisk god kamp. Selvfølgelig bra med tre mål og effektivitet, og han fortjener nok mer enn en 5'er, men jeg kjente jeg var veldig irritert på ham når jeg skrev det.

 

Ellers så syns jeg at det er dårlig at folk ikke er fornøyde med gårsdagens kamp, vi vinner 4-0 uten at vi spiller på vårt helt ypperste, men hvor mange ganger har ikke vi sett dem med sjanser på sjanser, stanger og stanger uten å få mål, så dette var en fantastisk kamp, spør du meg, hvor vi var sinnsykt effektive!

 

Ja, vi var effektive - og bra var det. Men jeg registrerte at mange synes at dette var en fantastisk kamp, noe det slett ikke var. Hadde vi møtt et noenlunde habilt lag i går, hadde vi ligget under både 2 og 3-1 i første omgang. Vi var fryktelig heldige med dette, og jeg vil bare advare mot at vi ikke kan ha mange flere slike kamper per sesong. Vi hadde blitt straffet mot nesten samtlige lag i Premier League til vanlig.

 

Men misforstå meg rett, 4-0 på en dårlig dag er kjempeflott, men resultatet er helt absurd ut fra banespillet.

Link to comment
Share on other sites

Adebayor har alltid blitt hakket på for at han bommer for mye. I går scorte han tre mål på de tre mulighetene han hadde, og da er det noe annet man skal hakke på. Jeg synes det er rart, for selv om vi har en helt fantastisk angrepsrekke med hele seks spisser som holder nivået (greit, jeg tar kanskej en liten sjanse ved å påstå at Vela som vi ikke har sett all verdens til holder PL nivå, men dog), og Adebayor har vært den klart beste av de det siste året, faktisk en av Europas klart beste spisser i fjor. Han går for mye i offside, alle ser det, men det er ikke tilfeldig at Wenger lar han holde på slik, for selv om jeg ikke har noen statistikker foran meg her, så er jeg nesten sikker på at Adebayor er en av de i hele serien som er oftest alene igjennom. For min del er det helt ok om han går ni ganger i offside for så å være onside den tiende og score, akkurat slik som han gjorde i går. Er også litt merkelig at han "trekkes" for å score "enkle" mål. For å dran en parallell med Walcotts sensasjonelle hattrick for England i midtuka så er det noen likhetstegn ved et par av målene; både Ades og Theos første mål var klare forsvarstabber, men som angripere er de nådeløse og iskalde og scorer uten problemer. På begges sistemål timer de løpene sine godt, blir spilt alene gjennom og begge scorer greit. Mye av de samme altså. Forskjellen er bare at når Walcott blir hyllet av en hel fotballverden for sitt hattrick, noe som er helt riktig, mens Adebayor sin prestasjon blir derimot dysset ned, og det av egne fans. De har begge forbedringspotensiale, helt klart, men jeg synes de hvertfall skal ha den cred'en de fortjener, og i går fortjener Adebayor skryt for en god kamp.

 

Nettopp! :blink: Når vi har den spillestilen vi har, med teknisk begavede og pasningssikre spillere som liker å møte og være mye nær ballen, er det ytterst essensielt at vi har en som kan strekke motstanderne sine ledd ved ligge helt der oppe. Noe som ofte irriterer meg er de dagene "alle skal ha ball". Derfor er jeg glad Adebayor ligger en del helt der oppe og skaper rom for laget. At han går mye i offside er det ingen tvil om, men ikke så horribelt unødvendig mange ganger som mange her hevder.

Link to comment
Share on other sites

Helmik: du kritiserte arbeidsmoralen til Ade. Se kampen pånytt så tror jeg du vil skifte mening. Han løper mye og veldig ofte riktig. De fleste offsidene er med mindre enn en halv meter og kun med litt bedre timing mellom løp og pass vil han være onside 3 av 4 ganger. Forøvrig ros til linjedommer som vinker riktig hver gang og faktisk er våken nok til å la Ade gå den siste gangen da han var en halv meter på riktig side.

 

Ok, jeg har ikke sett kampen to ganger og kan ikke si noe særlig på dette. Men jeg synes ikke Ade er unnskyldt offsidene i går. Mange kommer av at han faktisk ikke kommer seg ut fra offsideposisjon etter tidligere angrep, noe som er ren latskap. I tillegg synes jeg ikke man kan unnskylde ham ved at han stadig ligger på offsidegrensa, for Ade er såpass rask at han kan ligge både en og to meter bak de fleste midtstoppere men allikevel vinne en gjennombruddsball overlegent. Derfor er det unødvendig å ligge helt på grensa og bli avblåst på 50% av løpene.

 

Når det gjelder jobbingen velger jeg å tro deg på at du sier det. Men jeg må si at jeg ble veldig lite imponert over arbeidsinnsatsen hans under kampen i går.

 

 

 

Ja, vi var effektive - og bra var det. Men jeg registrerte at mange synes at dette var en fantastisk kamp, noe det slett ikke var. Hadde vi møtt et noenlunde habilt lag i går, hadde vi ligget under både 2 og 3-1 i første omgang. Vi var fryktelig heldige med dette, og jeg vil bare advare mot at vi ikke kan ha mange flere slike kamper per sesong. Vi hadde blitt straffet mot nesten samtlige lag i Premier League til vanlig.

 

Men misforstå meg rett, 4-0 på en dårlig dag er kjempeflott, men resultatet er helt absurd ut fra banespillet.

 

Hvordan kampen hadde artet seg mot en bedre motstander er vanskelig å si. Det hadde vært en helt annen kamp med et helt annet utgangspunkt. Alle lag vil skape sjanser og man må regne med å få mål i mot. Men, denne kampen ender 0-4. Blackburn skaper 2 gode sjanser i første omgang, 0 i andre. (skuddet til BM på slutten kan regnes som en halvsjanse). Spillerene har full kontroll. Innsats, tempo og kvalitet blir deretter. Gutta skal spille 50+ kamper i løpet av en sesong. Du ofrer ikke livet, helsa og evnt skader når du leder med 2 mål borte. Dette er perfekt gjennomført. Kaldt, kynisk og med dødlig effektivitet. Vi har ikke sett gutta spille slik siden de kom til CL- finalen i 06. Da var det kynismen og effektiviteten som tok oss hele veien.

 

For meg var dette en maktdemonstrasjon og et godt bevis på at laget er blitt mer erfarent.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kampen hadde artet seg mot en bedre motstander er vanskelig å si. Det hadde vært en helt annen kamp med et helt annet utgangspunkt. Alle lag vil skape sjanser og man må regne med å få mål i mot. Men, denne kampen ender 0-4. Blackburn skaper 2 gode sjanser i første omgang, 0 i andre. (skuddet til BM på slutten kan regnes som en halvsjanse). Spillerene har full kontroll. Innsats, tempo og kvalitet blir deretter. Gutta skal spille 50+ kamper i løpet av en sesong. Du ofrer ikke livet, helsa og evnt skader når du leder med 2 mål borte. Dette er perfekt gjennomført. Kaldt, kynisk og med dødlig effektivitet. Vi har ikke sett gutta spille slik siden de kom til CL- finalen i 06. Da var det kynismen og effektiviteten som tok oss hele veien.

 

For meg var dette en maktdemonstrasjon og et godt bevis på at laget er blitt mer erfarent.

 

Det har du helt rett i. Det er positivt å se at vi er mer effektive enn tidligere, og vinner på en dårlig dag - som jeg har nevnt tidligere. Men jeg synes det er feil å si at vi hadde full kontroll. Jeg satt med hjertet i halsen i hele første omgang, der Blackburn styrte. Vi var effektive, og derfor ble andreomgangen mye mer komfortabel. Hadde ikke Ade scoret like før pause tror jeg andre omgang hadde vært mye verre for vår del, men på grunn av 2-0-målet virket det som om B'burn resignerte litt og ikke prøvde like sterkt som i første omgang.

Link to comment
Share on other sites

Helmik: du kritiserte arbeidsmoralen til Ade. Se kampen pånytt så tror jeg du vil skifte mening. Han løper mye og veldig ofte riktig. De fleste offsidene er med mindre enn en halv meter og kun med litt bedre timing mellom løp og pass vil han være onside 3 av 4 ganger. Forøvrig ros til linjedommer som vinker riktig hver gang og faktisk er våken nok til å la Ade gå den siste gangen da han var en halv meter på riktig side.

 

Ok, jeg har ikke sett kampen to ganger og kan ikke si noe særlig på dette. Men jeg synes ikke Ade er unnskyldt offsidene i går. Mange kommer av at han faktisk ikke kommer seg ut fra offsideposisjon etter tidligere angrep, noe som er ren latskap. I tillegg synes jeg ikke man kan unnskylde ham ved at han stadig ligger på offsidegrensa, for Ade er såpass rask at han kan ligge både en og to meter bak de fleste midtstoppere men allikevel vinne en gjennombruddsball overlegent. Derfor er det unødvendig å ligge helt på grensa og bli avblåst på 50% av løpene.

 

Når det gjelder jobbingen velger jeg å tro deg på at du sier det. Men jeg må si at jeg ble veldig lite imponert over arbeidsinnsatsen hans under kampen i går.

 

 

 

Ja, vi var effektive - og bra var det. Men jeg registrerte at mange synes at dette var en fantastisk kamp, noe det slett ikke var. Hadde vi møtt et noenlunde habilt lag i går, hadde vi ligget under både 2 og 3-1 i første omgang. Vi var fryktelig heldige med dette, og jeg vil bare advare mot at vi ikke kan ha mange flere slike kamper per sesong. Vi hadde blitt straffet mot nesten samtlige lag i Premier League til vanlig.

 

Men misforstå meg rett, 4-0 på en dårlig dag er kjempeflott, men resultatet er helt absurd ut fra banespillet.

 

Hvordan kampen hadde artet seg mot en bedre motstander er vanskelig å si. Det hadde vært en helt annen kamp med et helt annet utgangspunkt. Alle lag vil skape sjanser og man må regne med å få mål i mot. Men, denne kampen ender 0-4. Blackburn skaper 2 gode sjanser i første omgang, 0 i andre. (skuddet til BM på slutten kan regnes som en halvsjanse). Spillerene har full kontroll. Innsats, tempo og kvalitet blir deretter. Gutta skal spille 50+ kamper i løpet av en sesong. Du ofrer ikke livet, helsa og evnt skader når du leder med 2 mål borte. Dette er perfekt gjennomført. Kaldt, kynisk og med dødlig effektivitet. Vi har ikke sett gutta spille slik siden de kom til CL- finalen i 06. Da var det kynismen og effektiviteten som tok oss hele veien.

 

For meg var dette en maktdemonstrasjon og et godt bevis på at laget er blitt mer erfarent.

 

Det er mye å si om denne kampen, men vil starte med kommentarene om at det hadde gått så mye dårligere hvis vi hadde møtt et virkelig godt lag. Mulig det, men vi vet ikke.

 

Det vi vet er at det er tidlig i sesongen og mange av lagene, deriblant oss, har ikke fått "satt" spillet skikkelig enda. Slik jeg ser det, så kjører vi en forlenget preseson hvor Wenger spekulerer i at vi kan hente ut nødvendige poeng alikevel mens han kjører inn laget og får folk skadefrie. Jeg tror, og inrømmer at jeg bare spekulerer, at Wenger så på serieoppsettet og kalkulerte med at dette kunne gå hjem og at laget kommer til å være i virkelig god form og skikkelig samkjørt til vi møter de "store".

 

Jeg kan ikke klage over resultatet, vi slår et av fjorårets topplag fire null på bortebane og det er et kjemperesultat. Det var mye bra og hente ut fra denne kampen.

 

1. Almunia. Jeg er en av de som er og har vært veldig skeptisk til han som vår 1. keeper. I går var han helt glitrende i følge mitt syn. Han var som vanlig sikker i klypene (det er han alltid), men i motsetning til tidligere så var han mye mer offensiv i sin spillesitl. Han var utenfor femmeteren to ganger og plukket ned innlegg. Han var ute en gang og presset motspilleren i ren Lehman stil. Det kunne godt gærli, men han våget og det er jeg fornøyd med. Han satte i gang spillet raskt flere ganger. Alt i alt en meget postiv kamp fra Almunia. I diskusjonene før sesongstart så var Almunia tema titt og ofte. Jeg har tidligere skrevet at jeg håper og tror at siden Lehman (desverre) er borte, så kan det gjøre Almunia tryggere i sin rolle for han har da ikke en bedre spiller på benken som presser han hele tiden. I fjor spilte Almunia alt for mye på sikkerhet, i år slipper han seg forhåpentligvis mer løs. Jeg er villig til å se gjennom fingrerene med en eller annen tabbe fra han, så lenge han våger å spille Wengerball.

 

2. Bra utelling på sjansene våre, fire mål. Adebayor scorer vel på alle sjansene han får.

 

Noen kritiske bemerkninger.

 

Jeg ser flere kritiserer stopperne våre. Sik jeg ser det så var det ikke stopperne som fortjener kritikk, men backene og Walcott. Clichy hadde en til han og være en meget svak kamp, noe av det svakere han har prestert på lang tid. Det skyldes sikkert at han delvis hadde en dårlig dag på jobb og dels at Walcott som vanlig gjør en meget dårlig defensiv jobb.

 

Walcott. Han har et herlig raid som leder til det forløsende førstemålet. I tillegg er han veldig flink til å gå på løp til akkurat rett tid. Jeg studerte han flere ganger når han var på løp, han har full kontroll på hvor backfireren er og reduserer tempo på sitt løp hvis han veldig nær offsidegrensen og ballen enda ikke er slått. Helt forbilledlig der og den godeste Adebayor har noe å lære av Walcott akkurat på det punktet. Men fortsatt syns jeg ikke Walcott er god nok til å starte kamper for oss. Han viser sine vanlige svakheter, defensivt er han skremmende svak, mange dårlige løsninger. Når han får til en dribleserie, så blir han overmodig neste gang han får ballen. Brått vil han gjøre alt selv, og som regel ender det i at han roter seg inn i et hjørne eller mister ballen. Han kom til en glitrende målsjanse og sin vane tro så avsluttet han helt elendig.

 

Jeg ser mange har tatt av etter at han scoret tre mål mot Kroatia, men han viste i går at han fortsatt bare er en læregutt.l

 

Noen ord om Adebayor. Den første halvtimen gikk han vel i offside nesten vær gang. Jeg syns det er helt greit at spisser går i offiside fra tid til annen, men i går ble det nesten litt patetisk innimellom hvor han står så langt i offside at han skal skjønne bedre. Imidlertid scoret han tre mål, blant annet en på hode som er ekstra viktig for oss. Før var vi helt tannløse i lufta og våre motstandere kunne la oss trille ball rundt sekstenmeteren i trygg forvisning om at innlegg vill bli klarerte av deres stoppere. Det er det helt klart slutt på.

 

Ade scorer tre mål på tre sjanser og det er helt supert. Fortsatt har han potensiale til å bli enda mye bedre og det er det som gjør meg mest positiv til ham. Han scorer i bøtter og spann og har mye og forbedre!

 

Jeg har mange tanker om kampen, men gidder ikke å skrive mer nå.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kampen hadde artet seg mot en bedre motstander er vanskelig å si. Det hadde vært en helt annen kamp med et helt annet utgangspunkt. Alle lag vil skape sjanser og man må regne med å få mål i mot. Men, denne kampen ender 0-4. Blackburn skaper 2 gode sjanser i første omgang, 0 i andre. (skuddet til BM på slutten kan regnes som en halvsjanse). Spillerene har full kontroll. Innsats, tempo og kvalitet blir deretter. Gutta skal spille 50+ kamper i løpet av en sesong. Du ofrer ikke livet, helsa og evnt skader når du leder med 2 mål borte. Dette er perfekt gjennomført. Kaldt, kynisk og med dødlig effektivitet. Vi har ikke sett gutta spille slik siden de kom til CL- finalen i 06. Da var det kynismen og effektiviteten som tok oss hele veien.

 

For meg var dette en maktdemonstrasjon og et godt bevis på at laget er blitt mer erfarent.

 

Det har du helt rett i. Det er positivt å se at vi er mer effektive enn tidligere, og vinner på en dårlig dag - som jeg har nevnt tidligere. Men jeg synes det er feil å si at vi hadde full kontroll. Jeg satt med hjertet i halsen i hele første omgang, der Blackburn styrte. Vi var effektive, og derfor ble andreomgangen mye mer komfortabel. Hadde ikke Ade scoret like før pause tror jeg andre omgang hadde vært mye verre for vår del, men på grunn av 2-0-målet virket det som om B'burn resignerte litt og ikke prøvde like sterkt som i første omgang.

 

Helt enig i at det var mye rufs i første omgang, og jeg satt selv med hjertet i halsen store deler av første omgang. Allikevel når vi tar ledelsen så tidlig og selv drar ned tempoet så mye som vi gjør så tror jeg vi hadde hatt mange flere gir å gått på hvis Blackburn hadde klart å kommet seg ordentlig inn i kampen igjen. Jeg satt og irriterte meg over at vi ikke kjørte på litt mer for å prøve å få nummer to kjappere, men på en måte var det greit å dra ned tempoet og ikke ta noen spesielt store sjanser heller. Vi prøvde å lokke Blackburn fremover så vi kunne få noen kontringer til å avgjøre, men Blackburn var veldig tannløse i går og da ble det en ganske "svak" omgang fra begge lag, selv om jeg tror vi egentlig hadde bedre kontroll enn jeg følte der jeg satt og så kampen. :wub:

Link to comment
Share on other sites

Hvordan kampen hadde artet seg mot en bedre motstander er vanskelig å si. Det hadde vært en helt annen kamp med et helt annet utgangspunkt. Alle lag vil skape sjanser og man må regne med å få mål i mot. Men, denne kampen ender 0-4. Blackburn skaper 2 gode sjanser i første omgang, 0 i andre. (skuddet til BM på slutten kan regnes som en halvsjanse). Spillerene har full kontroll. Innsats, tempo og kvalitet blir deretter. Gutta skal spille 50+ kamper i løpet av en sesong. Du ofrer ikke livet, helsa og evnt skader når du leder med 2 mål borte. Dette er perfekt gjennomført. Kaldt, kynisk og med dødlig effektivitet. Vi har ikke sett gutta spille slik siden de kom til CL- finalen i 06. Da var det kynismen og effektiviteten som tok oss hele veien.

 

For meg var dette en maktdemonstrasjon og et godt bevis på at laget er blitt mer erfarent.

 

Det har du helt rett i. Det er positivt å se at vi er mer effektive enn tidligere, og vinner på en dårlig dag - som jeg har nevnt tidligere. Men jeg synes det er feil å si at vi hadde full kontroll. Jeg satt med hjertet i halsen i hele første omgang, der Blackburn styrte. Vi var effektive, og derfor ble andreomgangen mye mer komfortabel. Hadde ikke Ade scoret like før pause tror jeg andre omgang hadde vært mye verre for vår del, men på grunn av 2-0-målet virket det som om B'burn resignerte litt og ikke prøvde like sterkt som i første omgang.

 

Er slett ikke enig i at B`burn styrte 1. omgang. De har en sjanse ved Emerton og en sjanse ved Santa C. Forøvrig ingenting. For Arsenal har Walcott, van Persie og Ade store sjanser i tillegg til at vi scorer 2 mål. I banespill og pos er vi overlegne. Se kampen pånytt så vil du endre mening :wub:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har aldri sagt at sjansen for at noen andre skulle score på den straffen, er _større_ enn Adebayor - bare at den er _like_ stor. Det kun for å poengtere at det ikke skal være tungen på vektskåla for å gi han en god karaktert. En straffe er en straffe - og har intet å si på prestasjonen til spilleren i den kampen.

 

Som Helmik har sagt tidligere, så er arbeidsmoralen hans til tider skremmende dårlig. Jeg har sett kampen om igjen, og studerte Adebayor og RvP ganske grundig, og skal innrømme at jeg var kanskje en smule krass mot Ade, men han har alt for mange offsides der han ikke engang har vært på riktig side etter føregående angrep. Det er _særdeles_ svakt. En annen ting som før var en "trademark" til Ade, var at han jobbet hardt for å presse motstanderne, nå for tiden er det (som Helmik også har poengtert) litt mer "rusle og lett jogg". Det kan virke som om han rett og slett har litt stjernenykker. Det som var fantatisk med Henry var de 60 meters returløpene hans, som faktisk hindret overganger for motstander - Det gjorde Adebayor også forrige sesong - men denne sesongen har jeg til gode å se det.

 

Selvsagt skal en spiss ligge å vandre på grensen til offside, men er man så hurtig som Walcott/Adebayor, så kan man legge seg over 1 meter på rett side, og alikevel vinne duellene i bakrom. Walcott viser som noen skrev her, at han kan lære Adebayor ett og annet om akkurat dette. 5-6/10 i offside - OK. 9, 5/10 - ikke OK. Det er min mening, og jeg respekterer hvis dere andre synes det er helt i orden, så lenge det i 1 av 3 kamper kommer 1 mål på den måten.

 

Min mening er at Adebayor på langt nær har overbevist at han skal være en naturlig starter på laget, og har stor tro på at Bendtner kan gjøre en like god jobb slik ting er akkurat nå.

 

Walcott er jeg enig med deg Tapapa. Jeg liker Walcott veldig godt, men han viser også at han har mye å gå på i denne kampen. Men han viser samtidig hva som bor i han, og selvtilliten hans vokser og vokser for hver kamp. Hva er rett? La han rullere på å starte, få mer selvtillit og erfaring - eller benke han og kun bruke som innbytter? Det er det sikkert mange meninger om... Men jeg har stor tro på at Wenger vet akkurat hva som skal til for å utnytte potensialet, og bygge det best mulig opp. Personlig så tror jeg at rulleringsystemet til Wenger passer perfekt til å bygge opp Walcott - og vi kommer til å ha masse glede av den gutten i årene som kommer.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Min mening er at Adebayor på langt nær har overbevist at han skal være en naturlig starter på laget, og har stor tro på at Bendtner kan gjøre en like god jobb slik ting er akkurat nå.

 

 

 

Poenget her er at Adebayor scorer mål. Når man scorer såpass mye som han gjorde ifjor, og nå har kommet i gang denne sesongen, og kom i gang med et hattrick så sier det seg selv at han skal være starter på laget.

 

Om Bendtner jobber skinnet av seg uten å score og Arsenal taper, og veier det opp mot en Adebayor som ikke jobber i nærheten like mye og scorer tre mål så sier det jo seg selv hvem det er logisk å bruke fra start.

 

Adebayor har ikke vist toppformen enda, men han er på gang. Det er fortsatt tidlig i sesongen og mange spillere mangler fortsatt en del på toppformen. Dessuten hadde Adebayor en langtur i midtuken.

 

Kritikken mot en del spillere i dette Arsenal-laget hører ikke hjemme noe sted. Jeg syns det er rett og slett respektløst av oss supportere å sitte og kritisere laget på en slik måte og enkelte spillere etter at vi vinner 4-0 i en tøff bortekamp og hvor en av våre spillere scorer hattrick. Når skal man egentlig bli fornøyd? I hele min tid som Arsenal supporter så er det de tre poengene jeg bryr meg om. Om laget underpresterer og noen spillere er underpari så gir jeg blanke F i det, bare vi får med oss tre poeng, fordi jeg VET at de spillerne som underpresterer nå kommer sterkere tilbake senere, og også laget i sin helhet vil levere varene på et enda høyere nivå senere.

 

En annen ting er at hverken Sagna, Fabregas eller Clichy hadde noen optimal fotballkamp i går, men de blir ikke kritisert? Hvorfor blir ikke de kritisert på en lignende måte som det Adebayor blir?

Link to comment
Share on other sites

Først blir vi kritisert for ikke å være effektive nok mot Newcastle, deretter når vi faktisk er effektive, blir vi kritisert for å ikke spille bra nok. Lurer på når vi kommer til å være 100 prosent fornøyd. Solskjær blir hyllet for sin målteft, han har ingen særlig vakre mål. Ade viser samme teft og blir nesten slaktet. Nei, jeg tar av meg hatten for begge kampene, 7 mål på to kamper er for meg godt nok prestert!

Link to comment
Share on other sites

 

 

Min mening er at Adebayor på langt nær har overbevist at han skal være en naturlig starter på laget, og har stor tro på at Bendtner kan gjøre en like god jobb slik ting er akkurat nå.

 

 

 

Poenget her er at Adebayor scorer mål. Når man scorer såpass mye som han gjorde ifjor, og nå har kommet i gang denne sesongen, og kom i gang med et hattrick så sier det seg selv at han skal være starter på laget.

 

Om Bendtner jobber skinnet av seg uten å score og Arsenal taper, og veier det opp mot en Adebayor som ikke jobber i nærheten like mye og scorer tre mål så sier det jo seg selv hvem det er logisk å bruke fra start.

 

Adebayor har ikke vist toppformen enda, men han er på gang. Det er fortsatt tidlig i sesongen og mange spillere mangler fortsatt en del på toppformen. Dessuten hadde Adebayor en langtur i midtuken.

 

Kritikken mot en del spillere i dette Arsenal-laget hører ikke hjemme noe sted. Jeg syns det er rett og slett respektløst av oss supportere å sitte og kritisere laget på en slik måte og enkelte spillere etter at vi vinner 4-0 i en tøff bortekamp og hvor en av våre spillere scorer hattrick. Når skal man egentlig bli fornøyd? I hele min tid som Arsenal supporter så er det de tre poengene jeg bryr meg om. Om laget underpresterer og noen spillere er underpari så gir jeg blanke F i det, bare vi får med oss tre poeng, fordi jeg VET at de spillerne som underpresterer nå kommer sterkere tilbake senere, og også laget i sin helhet vil levere varene på et enda høyere nivå senere.

 

En annen ting er at hverken Sagna, Fabregas eller Clichy hadde noen optimal fotballkamp i går, men de blir ikke kritisert? Hvorfor blir ikke de kritisert på en lignende måte som det Adebayor blir?

 

1. Jeg syns Adebayor er en veldig, veldig god spiller som har potensiale til å bli helt fantastisk

2. Jeg har kritisert Clichy for denne kampen, det er noe av det dårligste jeg har sett av han på lang tid. Jeg legger til at han fikk minimalt med støtte av Walcott og spillet hans tok seg veldig opp når Eboue ble flyttet over til venstre side.

3. Jeg legger til at Eboue atter en gang hadde en veldig god kamp, som han ofte har. Har ikke helt forstått mye av kritikken han har blitt utsatt for, bortsett fra hans tendens til å filme. Der er jeg enig med de fleste på forumet.

4. Fabregas ble ikke kritisert ganske enkelt fordi han spilte en meget god kamp. En tvers igjennom intelligent spiller, som vet når han skal holde på ballen, når han skal slippe den. Hvorfor skal vi kritisere han når han spiller meget godt. Ja, han har vært enda bedre enn dette før, men han var god i går også.

5. Sagna spilte ikke like godt som vi har blitt vant til å se han, men han spilte også en god kamp. Han spilte seg opp etter som kampen skred fram. I fjor var han etter mitt syn vår aller beste spiller, bedre enn Fabregas, Flamini og Adebayor etter mitt syn, men forsvarsspillere får sjeldent like mange superlativer som mer offensive spillere.

 

Jeg er enig med deg Frank at Adebayor får for mye kritikk i en kamp hvor han faktisk scorer tre mål og jeg syns innimellom at noen supportere krever umenneskelige ting av han. Imidlertid gikk han i noen veldig klare offisides som burde vært unngått.

 

Mee and Bertie skrev det så elegant engang Frank, hva vil du at vi skal gjøre. Sitte foran TV'en og heie som gale?. Aldri skrive noe kritisk om våre spillere? Si at Wenger knows uansett hva han måtte finne på å gjøre?

 

Jeg tror ikke Adebayor, Walcott, Eboue sitter på gunners forum og leser hva vi skriver uansett, så det er ikke noe større fare for at de blir støtt for at noen har noen kritiske bemerkninger om dem.

 

Saklig kritkk må da være bra på et diskusjonsforum, jeg kan ikke forstå det anderledes. Men når noen av oss drar for å se laget spille, så håper jeg at vi heier oss hese på samtlige av våre gutter. Hva vi gjør i stua foran TV kan da ikke ha noen betydning!

Link to comment
Share on other sites

 

 

Min mening er at Adebayor på langt nær har overbevist at han skal være en naturlig starter på laget, og har stor tro på at Bendtner kan gjøre en like god jobb slik ting er akkurat nå.

 

 

 

 

 

Mee and Bertie skrev det så elegant engang Frank, hva vil du at vi skal gjøre. Sitte foran TV'en og heie som gale?. Aldri skrive noe kritisk om våre spillere? Si at Wenger knows uansett hva han måtte finne på å gjøre?

 

 

Nei så klart skal det gå an å være kritiske ovenfor egne spillere. Det er ikke det jeg mener. Det jeg mener er at en del av kritikken de stakkars spillerne våre får til tider er fullstendig overdrevet og i dette tilfellet får de mye mer kritikk enn de egentlig fortjener etter å vinne med solide sifre i en tøff bortekamp og hvor Adebayor scorer hattrick.

 

På en del andre Arsenal-sider diskuterer de hvilken fantastisk prestasjon det var når vi hadde 28 pasninger på rad mellom hverandre foran Adebayor sitt første mål. Hvilken fantastisk pasning Sagna hadde frem til Eboue-situasjonen hvor Eboue får straffe, og hvilken boost det må ha vært for Ramsey å komme innpå og få en assist til Adebayor sitt siste mål. Kanskje det hadde vært en idè om vi også hadde klart å ha noen diskusjoner innimellom på de positive hendelsene som faktisk skjer i kampene, i stedet for kun å dra frem de negative sidene etter hver kamp, og spesielt etter de kampene vi vinner. Negative sider vil man finne i hver eneste fotballkamp, så det kan være verdt å legge større merke til de positive tingene også. :wub:

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg da faktisk gitt Adebayor cred for det siste målet hans. Det er slik ting man forventer av ham, og som han gjør særdeles godt. Men som Helmik sa tidligere her - Kampen sto å vippet særdeles lenge, og vi ble presset hardt tilbake en periode. Når vi da i tillegg løper i offside gang på gang i den perioden, så sier det seg selv at man sitter med hjertet i halsen og blir en smule irritert, når det er samme spilleren som gjør den samme feilen, gang på gang. Grunnen til at jeg kritiserer 1 spiller, er fordi det er 1 spiller som utmerker seg på den negative siden. Walcott skal også ha litt kritikk, han gjør mye bra, men også mye dårlig som kommer av at han er så ung og mangler rutine. Men han har heller ikke hatt like mye tillit, og heller ikke kommet så langt som Adebayor har.

 

Clichy spiller en kamp som for han er under pari - Men samtidig var han ikke dårlig. Han fikk mindre hjelp enn han får når Nasri spilte på venstresiden, og lider litt av akkurat det. Sagna derimot spiller nok en god kamp, og når Eboue forsvinner over på andre siden, viser han at han ikke trenger hjelp for å dekke sine oppgaver i forsvaret. Det er kanskje det som er litt av svakheten til Clichy? Han trenger hjelp på sin side, og har nesten godt av å være litt alene ( så lenge det ikke blir mål :wub: hehe) - Bare for å prøve og feile, så han lærer litt i slike situasjoner. Men for all del... Han er på lang vei min favoritt spiller i dette Arsenal-laget.

 

Jeg legger godt merke til de positive tingene i kampen. I motsetning til tidligere, så er vi dødelig effektive, og dreper kampen i første omgang. Det er veldig bra, og å "vinne på en litt dårlig dag" er jo ett tegn på styrke. Til tider spiller vi særdeles bra fotball ( som i forkant av 2-0, har ikke telt, men hvor mange pasninger hadde vi da?) - Og det som var veldig positivt i mine øyne, var vel Almunia! Han hadde flere hurtige igangsettelser, ett par veldig bra redninger og var alt i alt særdeles solid og trygg i mål. Toure/Gallas var en del ute å kjøre på posisjonering til tider, og har også mye å gå på. Jeg er spent på hva som skjer til Onsdag, når Silvestre er meldt klar. Denilson spiller også en veldig god kamp idag - noen småfeil er det selvfølgelig (Ytters sjelden noen spiller en helt prikkfri kamp..) og viser at han kanskje er mannen som skal spille ved siden av Cesc denne sesongen? Men en spiller jeg vil se mere av, er Song. Dæven så solid den gutten er når han kommer utpå. Han er en virkelig terrier som jobber, er ballsikker, taklingsterk og har bra teknikk og overblikk. Sitter nå og håper litt på å se han som DM i en kamp snart - kunne vært spennende.

 

Alt i alt så var det en godkjent kamp av gutta, selv om de til tider i første blir overkjørt av Blackburn. Men Adebayor må fortsatt skjerpe seg på arbeidsmoral - og uansett hva folk her skulle si, så mener jeg det. Man må hvertfall kunne forlange at han beveger seg ut av offside etter endt angrep...

Link to comment
Share on other sites

Er helt på linje med Frank her. Enten blir en kritisert for å brenne for mange sjanser...men å bli kritisert etter 3 mål på 3 sjanser er komplett uforståelig.

Av og til kan det være bedre å ta tak i det positive ennå remjhe løst med negativiteter etter en 4-0 kamp borte hvor flere trodde vi kunne gå på et tap her.

Ser på andre engelske sider så berømmer de Adebayor...og Adebayor sangen runget på kampen også.

 

Ian Rush var en spiller som var usynlig gjennom kampene men visste hvor kassen var. Det er vel første gang en spiller blir kritisert etter hat trick og en bra kamp.

Ser han er man of the match i omtrent samtlige reportasjer jeg har lest.

 

Ellers er det bra å se at Almunia er bånnsolid baki der. Walcott og VP er på gang.

 

Den som spilte under pari var Gallas som gjorde at forsvaret virket usikkert i 1 omg. Men det er jo mye kjekkere å kritisere Ade da???

Link to comment
Share on other sites

Skal jeg si noe om enkeltspillere mådet værefølgende.

På plussiden syntes jeg i dag selvsagt Adebayor var. Tre mål er sterkt og mange fine involveringer. Dog kan man lure på om han kan offsideregelen. Og Eboue, hoggestabben til mange, gjør en kjempekamp. Kanskje banens beste spiller. Trues i denne utmerkelsen av Almunia. jeg syntes han oser av trygghet. Gjør på nytt ingen feil,har alltid gode igangsettinger og et par, i hvert fall en, praktredning. Eller hva kjære ben elfen?

Syntes Sagna er en av de som har mest å gå på, sammenliknet med i fjor. Er heller ikke overbegeistret over midtforsvaret så langt i sesongen.

For meg var dette en stor kamp,jeg er glad og fornøyd. Og jeg er optimist. Tenker at Wenger har fått mye kjeft for manglende innkjøp, men kan være at den tillitten han viser til sine unge spillere er tilstrekkelig for å løfte hver enkelt og derved hele laget til de store høyder.

 

Hei Ben Lakris.

Her er min vurdering av Almunia i kampen mot Blackburn:

 

positivt:

Han var mer "på hugget" i feltet mot blackburn enn han noensinne har vært tidligere. Det gledet meg stort. Han hadde også noen raske igangsettinger. Det skal dog sies at selv om igangsettingene var raske, noe som er bra, så var de veldig "safe".

 

Negativt:

Han var på bærtur i spissen av 16 meteren i første omgang. Han dro rett og slett en "Lehmann spesial". Og dette er hans andre "Lehmann spesial" for sesongen. Den første husker jeg ikke hvem var mot men da var han på cirka samme sted og klarerte rett i en motspiller slik at ballen havnet i farlig område (det ble selvfølgelig kommentert av meg i den aktuelle kamptråden).

 

Utover dette så var hans innsats hverken eller. Han ble satt på prøve en gang på skuddet til Benni McCarthy. Det er et skudd som han skal redde 10 av 10 ganger. Når man gir ham en klapp på skulderen for en slik rutine redning så viser det vel egentlig bare hvor lite man forventer av ham.

Dagens beste redning hadde Toure da han stusset ett skudd (som Almunia aldri hadde reddet) over mål i første omgang.

 

Angående man of the match, så er nok ikke Almunia i nærheten i denne kampen.

 

Kampens soleklart beste spiller er Adebayor som scorte både med venstre og høyre bein i tillegg til hodet.

Kampens nest beste spiller er Eboue. En spiller jeg alltid har hatt sansen for, en utrolig viktig spiller for Arsenal og et enormt tap dersom han ikke spiller borte mot Kiev.

Utover dette så spilte ikke forsvaret godt nok i dag (kan det være kommunikasjons problemer mellom keeper og forsvar som jeg har antydet tidligere?!?!) midtbanen og spissene får godkjendt.

 

Jeg frykter at vi kommer til å se Fabregas slik som vi så han borte mot Blackburn ofte denne sesongen. Han var meget god, men ikke best. Jeg tror, og dette har jeg sagt før, at grunnen er at han må utføre flere defensive oppgaver og også gi Denilson (som er en offensiv spiller) rom fremover også. Jeg tviler derfor på om Fabregas kan matche sine 19 målgivende pasninger men jeg ser ikke bort i fra at sentral midtbane får flere målgivende pasninger denne sesongen kontra fjoråret. Er det noen som har noen tanker rundt dette?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Hei Ben Lakris.

Her er min vurdering av Almunia i kampen mot Blackburn:

 

positivt:

Han var mer "på hugget" i feltet mot blackburn enn han noensinne har vært tidligere. Det gledet meg stort. Han hadde også noen raske igangsettinger. Det skal dog sies at selv om igangsettingene var raske, noe som er bra, så var de veldig "safe".

 

Negativt:

Han var på bærtur i spissen av 16 meteren i første omgang. Han dro rett og slett en "Lehmann spesial". Og dette er hans andre "Lehmann spesial" for sesongen. Den første husker jeg ikke hvem var mot men da var han på cirka samme sted og klarerte rett i en motspiller slik at ballen havnet i farlig område (det ble selvfølgelig kommentert av meg i den aktuelle kamptråden).

 

Utover dette så var hans innsats hverken eller. Han ble satt på prøve en gang på skuddet til Benni McCarthy. Det er et skudd som han skal redde 10 av 10 ganger. Når man gir ham en klapp på skulderen for en slik rutine redning så viser det vel egentlig bare hvor lite man forventer av ham.

Dagens beste redning hadde Toure da han stusset ett skudd (som Almunia aldri hadde reddet) over mål i første omgang.

 

Angående man of the match, så er nok ikke Almunia i nærheten i denne kampen.

 

Kampens soleklart beste spiller er Adebayor som scorte både med venstre og høyre bein i tillegg til hodet.

Kampens nest beste spiller er Eboue. En spiller jeg alltid har hatt sansen for, en utrolig viktig spiller for Arsenal og et enormt tap dersom han ikke spiller borte mot Kiev.

Utover dette så spilte ikke forsvaret godt nok i dag (kan det være kommunikasjons problemer mellom keeper og forsvar som jeg har antydet tidligere?!?!) midtbanen og spissene får godkjendt.

 

Jeg frykter at vi kommer til å se Fabregas slik som vi så han borte mot Blackburn ofte denne sesongen. Han var meget god, men ikke best. Jeg tror, og dette har jeg sagt før, at grunnen er at han må utføre flere defensive oppgaver og også gi Denilson (som er en offensiv spiller) rom fremover også. Jeg tviler derfor på om Fabregas kan matche sine 19 målgivende pasninger men jeg ser ikke bort i fra at sentral midtbane får flere målgivende pasninger denne sesongen kontra fjoråret. Er det noen som har noen tanker rundt dette?

 

BE

 

Det du skriver om Fabregas og Denilson er akkurat det jeg har skrevet i en tidligere tråd.

Forrige sesong hadde vi Flamini som løslot Fabregas fra å ha store defensive oppgaver, og dermed så vi at han scorte mål og hadde enormt mange målgivende, og når vi nå har Denilson som ikke er like defensiv i spillestilen som Flamini og er klart best offensiv, så ender det opp med at Denilson og Fabregas må dele på defensive OG offensive oppgaver. Dermed får nok ikke Fabregas som du sier like mange målgivende, men sammen med Denilson som også har en fantastisk pasningsfot og hovmesterblikk som kanskje ikke helt er i Cesc sin klasse (som er en klasse for seg selv), men et veldig godt overblikk uansett, så gjør nok dette at partnerskapet mellom Denilson og Fabregas kommer opp i et antall større målgivende enn det Flamini og Fabregas kom opp i.

 

Men jeg ser fortsatt på det som om vi har blitt svekket på midtbanen, i og med at vi ikke har noen terriere der som kan løpe rundt og takle og slå fra seg. Fabregas og Denilson er ikke akkurat den mest hodesterke og fysiske midtbanen, men når det gjelder offensivtet er det en klar forbedring, selv om Flamini hadde en del viktige mål og målgivende han også.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...