Jump to content

Gareth Barry


pacman

Recommended Posts

  • Replies 149
  • Created
  • Last Reply
  • 2 months later...

Ser at flere rykter sier at Barry kan havne i Arsenal! :) Ryktene sier at vi kan snappe han rett foran Liverpool, og det hadde vært dobbel jackpot, få en engelskmann i klubben, i tillegg til at Liverpool går på et av sine største overgangssmeller, hvis jeg kan kalle det det :P

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært utrolig digg å snappe Barry fra Liverpool på denne måten! :) En god spiller er han også, har sett han på landslaget at han kan ta den defensive rollen uten problem, i tilegg er han jo engelsk, som er en aldri så liten bonus.

Link to comment
Share on other sites

Barry er en god spiller, men jeg syns en pris på £18 mill er for mye å betale for han. Da kan vi heller se andre steder syns jeg. Allikevel er det ingen tvil om at han ville vært en god spiller å hatt i klubben.

Link to comment
Share on other sites

Barry er en god spiller, men jeg syns en pris på £18 mill er for mye å betale for han. Da kan vi heller se andre steder syns jeg. Allikevel er det ingen tvil om at han ville vært en god spiller å hatt i klubben.

 

Enig i dette Frank!

 

Det er mye som er bra med Barry. Bra spiller, bra alder og engelsk statsborger. Der er det jaggu stopp. 18 millioner pund er sykt mye. Såpass mye at Wenger trolig ikke er med på notene.

Link to comment
Share on other sites

Dessuten er han vel Birmingham-gutt(??) og det øker vel sjansen for att han vil foretrekke å bosette seg i en by som ligger i umiddelbar nærhet til Birmingham altså London(cirka en time med tog) Rett meg om jeg tar feil men har har hvertfall gått gradene i Aston Villa og da har han vel famillie,slekt og venner der....Tror han kunne vært en kjempespiller for oss..Heller Barry enn Arshavin,føler vi har god nok dekning i angrep

Link to comment
Share on other sites

Personlig er jeg for et kjøp av Barry. Spilleren har over flere sesonger vist seg som en landets beste i sin posisjon, og spesielt det siste året har han tatt et nytt steg i riktig retning, og er godt på vei til en plass på England. Barry tilfører mye offensivt, 9 mål og 10 assists hadde han i PL forrige sesong. Men, det store spørsmålet er heller hva han tilfører laget defensivt, det er det punktet vi må forsterke. Personlig tror jeg Barrys egenskaper bakover på banen er gode nok, kanskje ikke så bra som Flamini, men likevel tilstrekkelig. Når det gjelder prisen må det nok sies å være det største ankerpunktet ved en eventuell Barryovergang. £18 mill er vanvittig mye penger, så mye at denne overgangen faktisk høres veldig urealistisk ut, men vi får i så fall inn en kjent, erfaren og engelsk spiller som holder et solidt PL nivå. Jeg krysser fingrene for denne dealen, men tviler.

Link to comment
Share on other sites

Er det noe en ikke skal engste seg for så er det Barry's kvaliteter defensivt. Mannen er jo for pokker forsvarsspiller egentlig. Har alltid hatt sansen for denne spilleren etter at han ble omskolert på midtbanen. £18 mill er mye, men det er "Liverpool-pris". Hiv inn Hoyte i handelen så blir det "mindre" og uansett er det ikke mye hvis resultatet er at "Vieira/Petit" gjenoppstår.

 

Av alle idiotiske rykter og linker som florerer. Dette er en jeg har sansen for, men egentlig lite tro på. Barry vil ikke til Liverpool, han vil til Gerrard (som er "tapperen" i denne saken).

Link to comment
Share on other sites

"Arsenal boss Arsene Wenger has made a sensational bid to trump Liverpool for Aston Villa midfielder Gareth Barry. The Sun says Arsenal officials have contacted Villa to find out the latest position. While no official bid has been lodged, the Gunners are prepared to offer cash plus a fringe player like defender Justin Hoyte. Wenger would be able to increase his bid if Emmanuel Adebayor and Alex Hleb were to be sold, as they could bring in around £45m between them. He has long admired Barry and, having lost Mathieu Flamini to AC Milan and with Gilberto heading for Panathinaikos, has decided to act. Villa are holding out for £18m cash. If Arsenal agreed a deal, Barry would become their record buy. Liverpool do not want to go higher than £15m cash plus add-ons, which would take the eventual fee to £17m."

 

Fra Facebook, som hadde fått det fra The Sun. Er ikke helt med på det, men rykte er rykte. Spicer sikkert opp en kjedelig søndag for noen :)

Link to comment
Share on other sites

9 mål og 10 assist er veldig solid for en midtbanespiller. Husk at statistikken dog lyver litt ettersom en del av målene er straffer. Likevel er det uansett strålende, og sier mye om hans offensive kvaliteter. At han er en tidligere forsvarsspiller sier en del om hvor allsidig han er. Venstreback, stopper, venstre midtbane og sentral midtbane er alle plasser han mestrer meget godt. Slikt er veldig greit å ha et lag som er veldig utsatt for skader. Videre har Barry spilt lenge i England og trenger kun å vende seg til Arsenals spillestil, noe jeg ikke tror blir et stort problem. Et lite pluss at han er engelsk, selv om dette ikke er noe jeg synes er veldig viktig. Med Barry på midten vil vi igjen ha en power-spiller som vinner harde dueller på bakken og i lufta. I likhet med Gerrard, er Barry en spiller uten åpenbare, store svakheter. Det er veldig betryggende å ha en slik spiller i klubben. Det at han har vært kaptein viser at Barry er en kriger som gir alt for laget sitt og som har gode lederegenskaper. Ny kaptein for oss kanskje? Til slutt gir han laget vært noe etterlangtet rutine. Det var noe som kunne vært godt å ha på slutten av sesongen, der spillerne er slitne og man må krige for hvert poeng.

 

Så det store spørsmålet. Er £18 millioner for mye? Overhode ikke. Selv med en prislapp på £25 millioner hadde han vært et godt kjøp. Hvorfor? Fordi Barry leverer varene sine garantert. Han gir alt hver kamp og er et herlig forbilde for yngre spillere. Barry ønsker å vinne pokaler, derfor ønsker han å dra fra klubben han alltid har elsket. I en alder av 27 er han på toppen av sin karriere og vil garantert bli en stor spiller for oss. Campbell hadde en ganske lignende posisjon i klubben sin som det Barry har i sin - og jeg er helt sikker på at Barry vil gjøre det minst like godt som det Campbell gjorde for oss. Glem Arshavin, Villa, Senna og Veluso. Det er null risiko å kjøpe denne klassespilleren. Vi snappa Ramsey rett foran nesa på SAF, hvorfor ikke snappe Barry fra Benitez :) ? Det blir nok ingen ny keeper eller midtstopper, så derfor må vi forsterke den siste defensive brikken så godt vi kan!

Link to comment
Share on other sites

9 mål og 10 assist er veldig solid for en midtbanespiller. Husk at statistikken dog lyver litt ettersom en del av målene er straffer. Likevel er det uansett strålende, og sier mye om hans offensive kvaliteter. At han er en tidligere forsvarsspiller sier en del om hvor allsidig han er. Venstreback, stopper, venstre midtbane og sentral midtbane er alle plasser han mestrer meget godt. Slikt er veldig greit å ha et lag som er veldig utsatt for skader. Videre har Barry spilt lenge i England og trenger kun å vende seg til Arsenals spillestil, noe jeg ikke tror blir et stort problem. Et lite pluss at han er engelsk, selv om dette ikke er noe jeg synes er veldig viktig. Med Barry på midten vil vi igjen ha en power-spiller som vinner harde dueller på bakken og i lufta. I likhet med Gerrard, er Barry en spiller uten åpenbare, store svakheter. Det er veldig betryggende å ha en slik spiller i klubben. Det at han har vært kaptein viser at Barry er en kriger som gir alt for laget sitt og som har gode lederegenskaper. Ny kaptein for oss kanskje? Til slutt gir han laget vært noe etterlangtet rutine. Det var noe som kunne vært godt å ha på slutten av sesongen, der spillerne er slitne og man må krige for hvert poeng.

 

Så det store spørsmålet. Er £18 millioner for mye? Overhode ikke. Selv med en prislapp på £25 millioner hadde han vært et godt kjøp. Hvorfor? Fordi Barry leverer varene sine garantert. Han gir alt hver kamp og er et herlig forbilde for yngre spillere. Barry ønsker å vinne pokaler, derfor ønsker han å dra fra klubben han alltid har elsket. I en alder av 27 er han på toppen av sin karriere og vil garantert bli en stor spiller for oss. Campbell hadde en ganske lignende posisjon i klubben sin som det Barry har i sin - og jeg er helt sikker på at Barry vil gjøre det minst like godt som det Campbell gjorde for oss. Glem Arshavin, Villa, Senna og Veluso. Det er null risiko å kjøpe denne klassespilleren. Vi snappa Ramsey rett foran nesa på SAF, hvorfor ikke snappe Barry fra Benitez :) ? Det blir nok ingen ny keeper eller midtstopper, så derfor må vi forsterke den siste defensive brikken så godt vi kan!

 

 

Så enig i alt det du skriver her. Selvsagt er Barry en klassespiller, for dem som har fulgt Villa i de siste årene vet at Barry ville fortserket et hvert Premier League lag. Denne fyren har erfaring, noe vi sårt trenger, og endelig kan vi få en ledertype inn i laget. Barry hadde vært en mye bedre kaptein enn Gallas, og kommer Barry tror og håper jeg han tar bindet i fra Gallas fra første kampen.

Link to comment
Share on other sites

Hedly skrev:

"Så enig i alt det du skriver her. Selvsagt er Barry en klassespiller, for dem som har fulgt Villa i de siste årene vet at Barry ville fortserket et hvert Premier League lag. Denne fyren har erfaring, noe vi sårt trenger, og endelig kan vi få en ledertype inn i laget. Barry hadde vært en mye bedre kaptein enn Gallas, og kommer Barry tror og håper jeg han tar bindet i fra Gallas fra første kampen."

 

At Barry er en dyktig midtbanespiller er jeg helt enig i, men jeg føler at prislappen er noe høy. En pris på maks £13-14mill hadde vært nok slik jeg ser det.

En god duellspiller, et bra skuddbein, gode pasninger, og jobber relativt bra for laget. Kan være en viktig makker for Fabregas, selv om jeg mener at Diaby kunne vært et meget godt alternativ som krigeren bak Fabregas.

 

Noe jeg stusser over er at du mener han hadde vært en mye bedre kaptein enn Gallas, hvorfor?

Det er mange som klager over Gallas som kaptein, og flammene tok veldig fyr etter bl.a Birmingham kampen. Jeg synes Gallas står frem å maner til innsats, både før avspark og underveis i kampen. Så kan man diskutere hvilke kaptein-typer man mener er best.

Barry viser seg ikke frem på en veldig god måte slik jeg ser det, på måten han snakker seg vekk fra Villa. Om dette er bedre eller værre enn Gallas sitt følelses-opptreden når han skjønner at gullet kan glippe pga dommerfeil, må hver enkelt ta stilling til.

 

Jeg liker ikke spillere som dolker klubben og sine supportere ryggen, og man kan vel trygt si at Barry ikke har opprtådt verdig mot Villa slik sommeren har visst seg. Noe flere Villa supportere også har reagert sterkt på, så for meg er han ikke en som skal hoppe inn som kaptein i Arsenal med det første.

Ønsker likevel Barry velkommen, men ikke for enhver pris.

Link to comment
Share on other sites

Hedly skrev:

"Så enig i alt det du skriver her. Selvsagt er Barry en klassespiller, for dem som har fulgt Villa i de siste årene vet at Barry ville fortserket et hvert Premier League lag. Denne fyren har erfaring, noe vi sårt trenger, og endelig kan vi få en ledertype inn i laget. Barry hadde vært en mye bedre kaptein enn Gallas, og kommer Barry tror og håper jeg han tar bindet i fra Gallas fra første kampen."

 

At Barry er en dyktig midtbanespiller er jeg helt enig i, men jeg føler at prislappen er noe høy. En pris på maks £13-14mill hadde vært nok slik jeg ser det.

En god duellspiller, et bra skuddbein, gode pasninger, og jobber relativt bra for laget. Kan være en viktig makker for Fabregas, selv om jeg mener at Diaby kunne vært et meget godt alternativ som krigeren bak Fabregas.

 

Noe jeg stusser over er at du mener han hadde vært en mye bedre kaptein enn Gallas, hvorfor?

Det er mange som klager over Gallas som kaptein, og flammene tok veldig fyr etter bl.a Birmingham kampen. Jeg synes Gallas står frem å maner til innsats, både før avspark og underveis i kampen. Så kan man diskutere hvilke kaptein-typer man mener er best.

Barry viser seg ikke frem på en veldig god måte slik jeg ser det, på måten han snakker seg vekk fra Villa. Om dette er bedre eller værre enn Gallas sitt følelses-opptreden når han skjønner at gullet kan glippe pga dommerfeil, må hver enkelt ta stilling til.

 

Jeg liker ikke spillere som dolker klubben og sine supportere ryggen, og man kan vel trygt si at Barry ikke har opprtådt verdig mot Villa slik sommeren har visst seg. Noe flere Villa supportere også har reagert sterkt på, så for meg er han ikke en som skal hoppe inn som kaptein i Arsenal med det første.

Ønsker likevel Barry velkommen, men ikke for enhver pris.

 

 

Gallas er ingen leder. En leder ville ikke gjort slik han gjorde under Birmingham kampen. Greit at han begynte å grine, det likte jeg på en måte, at han viste følelser for klubben, men bare fordi han liker klubben kan han ikke være kaptein når han åpenbart ikke har evner til å lede et lag også i motgang. Akkurat dette har Barry vist at han kan gjøre. Villa har møtt mye motgang opp igjennom tidene Barry har ledet laget, og han har aldri "sviktet" sitt lag på samme måte som Gallas gjorde da han gikk helt over til andre siden av banen og prøvde å storme ut av benen etter straffen mot Birmingham. Barry er en mye mer profesjonell spiller enn Gallas. Gallas vikrer mer barnslig og useriøs til tider.

 

Har Barry sviktet Villa? Neppe, de får muligens £18 millioner for mannen som har spilt i Aston Villa i 11 år! Han har tross alt spilt 327 (kilde: wikipedia) kamper for klubben, personlig syns jeg det er rart han ikke har dratt tidligere, det er tross alt en spiller som burde være på et lag som kan vinne trofeer . Sviktet liksom Henry Arsenal da han dro til Barcelona, etter 10 års tjeneste?

Link to comment
Share on other sites

Jeg liker ikke spillere som dolker klubben og sine supportere ryggen, og man kan vel trygt si at Barry ikke har opprtådt verdig mot Villa slik sommeren har visst seg. Noe flere Villa supportere også har reagert sterkt på, så for meg er han ikke en som skal hoppe inn som kaptein i Arsenal med det første.

Ønsker likevel Barry velkommen, men ikke for enhver pris.

 

Har Barry sviktet Villa? Neppe, de får muligens £18 millioner for mannen som har spilt i Aston Villa i 11 år! Han har tross alt spilt 327 (kilde: wikipedia) kamper for klubben, personlig syns jeg det er rart han ikke har dratt tidligere, det er tross alt en spiller som burde være på et lag som kan vinne trofeer . Sviktet liksom Henry Arsenal da han dro til Barcelona, etter 10 års tjeneste?

 

Tja, med en høyst mulig eller sannsynlig exit for Hleb og Adebayor, og Flamini-sagaen i minnet, og reaksjonene på disse sakene fra mange sin side, så skal kanskje vi goonere være litt forsiktige med hva vi sier og skriver om en mulig Barry-exit fra Villa? Det er kanskje fort gjort å møte seg selv i døren, eller hva? Selv om det naturligvis er et argument at Barry har vært lenge i Villa, og at de får mye penger for ham, så er han vel vitterlig fortsatt under kontrakt, og så lenge klubben og dets supportere i utgangspunktet heller ser at han blir fremfor å cashe inn, så blir det litt feil å ta ham i mot med åpne armer samtidig som vi slakter Adebayor for en mulig liknende oppførsel overfor oss. At Ade har vært her kortere forandrer situasjonen kun marginalt. Å hevde at Barry burde ha reist tidligere er også litt arrogant. For det første har vel ikke situasjonen vært helt aktuell. Det er først de siste par sesongene Barry har slått ut i full blomst, og hvor han har blitt ettertraktet. Og selv om jeg kan forstå at det kan være nyttig å søke nye utfordringer når man har vært i samme klubb i ti år, argumentet om at han bør gå til en klubb som kan vinne trofeer kan plutselig slå tilbake midt i fleisen på oss som en boomerang. Ja, Arsenal har kanskje større potensiale enn Villa per i dag, men Villa er en stor klubb og Martin O'Neill er en dyktig manager, og han har utvilsomt noe på gang. Så hvis vi har forståelse for at Barry er utålmodig, ja da bør vi ha en viss forståelse for at Flamini, Hleb, Ade mfl er utålmodige. Noe annet vil faktisk være litt hyklersk. For selv om Arsenal NESTEN har vunnet både ligaen og CL de siste par årene, det er åpenbart noe som mangler hos oss også. Og kanskje dette er noe av grunnen til at noen stikker av ved den første og beste anledningen - uansett hvor "feigt", svikefullt og utålmodig dette måtte fortone seg, eller hvor realitetsbasert dette er? Men poenget er uansett at vi ikke kan forakte slik oppførsel når det går mot oss og støtte den samme oppførselen når vi tjener på det.... er det for mye å be om litt mer konsekventhet?

Link to comment
Share on other sites

Spør en gang til:

Hvordan kan du mene at Barry står frem som en større leder for klubben, når han faktisk dolker klubb, manager, og supportere i ryggen med svært oppsiktsvekkende kommentarer i pressen. Han gjør alt han kan for å forlate Villa, selv om han er under kontrakt. Han respekterer ikke klubben om at de ikke ønsker å selge han......

Gallas førte laget Arsenal (i motgang?) til en god 3.plass i ligaen ifjor, en sesong hvor alle avskrev oss og hvor vi faktisk var med å sloss om gullet til siste slutt. Det han gjorde under Birmingham kampen, er ikke noe værre enn en stygg takling som oser idioti av.

Synes ikke oppførselen til Barry er noe mer voksen enn Gallas sin, men vi får være enig i at vi er uenige på dette feltet.

 

Et svik er ikke når en spiller blir solgt, men på måten spilleren evt opptrer underveis (før) i salgsprosessen. Å dra inn Henry i dette, blir total skivebom.

 

Piscator:

Jeg ønsker Barry velkommen, selv om jeg ikke er enig i hvordan han opptrer mot Villa for å komme seg til en annen og større klubb. Jeg tror at spillere kan forandre seg, og holde beina på bakken et annet sted. At de blir litt mer ydmyke, når handlingen har gitt en realitet. Vi tok imot Campbell med åpne armer, selv om enkelte i spurs den dag idag, hevder at han hadde lovet å bli.

Jeg vil tro at man reagerer sterkere når noen opptrer illojalt mot oss selv og klubben vår, enn at vi evt kan få "nytte" av slike handlinger. Dette tror jeg er menneskelig, selv om man helt klart ønsker at slike "episoder" ikke skal foregå.

Om det er hyklersk eller ikke, det får du mene. Om man skal dra inn konsekventhet inn i "gamet", så vil jeg tro at alle må sitte på en trestubbe med svarte skyer over seg i lang tid for å komme frem til at ting er forskjellig.

 

Vi reagerer følelsesmessig annerledes når det er "episoder" i Arsenal, og det er vel fullt lovlig? Hvorfor man er hyklers når man ønsker Barry velkommen, og står for at Hleb burde bli solgt pga sine handlinger/ord, burde jeg kanskje ta som et kompliment?

Det blir for dumt å sette seg på en stor hest, å komme med slike påstander bare for at man er uenig.

 

Jeg tar gjerne imot Barry for en billigere pris enn det som snakkes om nå, men jeg forventer at om han kommer så oppfører han seg deretter. Kvalitetsmessig kunne han passet inn spillestilen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...