Jump to content

Gareth Barry


pacman

Recommended Posts

  • Replies 149
  • Created
  • Last Reply

Spør en gang til:

Hvordan kan du mene at Barry står frem som en større leder for klubben, når han faktisk dolker klubb, manager, og supportere i ryggen med svært oppsiktsvekkende kommentarer i pressen. Han gjør alt han kan for å forlate Villa, selv om han er under kontrakt. Han respekterer ikke klubben om at de ikke ønsker å selge han......

Gallas førte laget Arsenal (i motgang?) til en god 3.plass i ligaen ifjor, en sesong hvor alle avskrev oss og hvor vi faktisk var med å sloss om gullet til siste slutt. Det han gjorde under Birmingham kampen, er ikke noe værre enn en stygg takling som oser idioti av.

Synes ikke oppførselen til Barry er noe mer voksen enn Gallas sin, men vi får være enig i at vi er uenige på dette feltet.

 

Et svik er ikke når en spiller blir solgt, men på måten spilleren evt opptrer underveis (før) i salgsprosessen. Å dra inn Henry i dette, blir total skivebom.

 

 

Barry har gjort noe dumt utenfor banen nå i sommer for Villa, det er sant. Men tror du Barry vil oppføre seg slik i Arsenal? Tror selv neppe han ønsker seg bort med det første, gjør han det etter over 300 kamper så er vell det greit? Etter Birmingham kampen var sesongen en lang nedtur, hvor Arsenal møtte mye motstand, en god kaptein ville løftet laget i slike stunder. Vi mangler en Terry/Gerrard-type, som får laget til å hevde seg også i motgang. Jeg tror ikke vi finner en bedre type til å lede Arsenal enn Barry. Jeg tror Arsenal hadde vunnet ligaen med en skikkelig kaptein, den rollen er en svært undervurdert rolle.

 

Henry ville bort fra Arsenal etter så mange år, han gikk ikke ut i pressen å kriteserte alt og alle av den grunn, men han ble til slutt solgt. Barry vil bort fra Villa, og eneste måten han kan gå på, er netopp å gå ut i pressen å slenge dritt. Hadde han ikke gjort dette og heller bare hadde spurt manageren høflig om han kan få forlate klubben, så ville han nok vært prisa til rundt £22 millioner, og da ville nok ingen prøvd seg på han.

Link to comment
Share on other sites

Spør en gang til:

Hvordan kan du mene at Barry står frem som en større leder for klubben, når han faktisk dolker klubb, manager, og supportere i ryggen med svært oppsiktsvekkende kommentarer i pressen. Han gjør alt han kan for å forlate Villa, selv om han er under kontrakt. Han respekterer ikke klubben om at de ikke ønsker å selge han......

Gallas førte laget Arsenal (i motgang?) til en god 3.plass i ligaen ifjor, en sesong hvor alle avskrev oss og hvor vi faktisk var med å sloss om gullet til siste slutt. Det han gjorde under Birmingham kampen, er ikke noe værre enn en stygg takling som oser idioti av.

Synes ikke oppførselen til Barry er noe mer voksen enn Gallas sin, men vi får være enig i at vi er uenige på dette feltet.

 

Et svik er ikke når en spiller blir solgt, men på måten spilleren evt opptrer underveis (før) i salgsprosessen. Å dra inn Henry i dette, blir total skivebom.

 

 

Barry har gjort noe dumt utenfor banen nå i sommer for Villa, det er sant. Men tror du Barry vil oppføre seg slik i Arsenal? Tror selv neppe han ønsker seg bort med det første, gjør han det etter over 300 kamper så er vell det greit? Etter Birmingham kampen var sesongen en lang nedtur, hvor Arsenal møtte mye motstand, en god kaptein ville løftet laget i slike stunder. Vi mangler en Terry/Gerrard-type, som får laget til å hevde seg også i motgang. Jeg tror ikke vi finner en bedre type til å lede Arsenal enn Barry. Jeg tror Arsenal hadde vunnet ligaen med en skikkelig kaptein, den rollen er en svært undervurdert rolle.

 

Henry ville bort fra Arsenal etter så mange år, han gikk ikke ut i pressen å kriteserte alt og alle av den grunn, men han ble til slutt solgt. Barry vil bort fra Villa, og eneste måten han kan gå på, er netopp å gå ut i pressen å slenge dritt. Hadde han ikke gjort dette og heller bare hadde spurt manageren høflig om han kan få forlate klubben, så ville han nok vært prisa til rundt £22 millioner, og da ville nok ingen prøvd seg på han.

 

At du mener vi hadde vunnet ligaen med en bedre kaptein en gallas får meg faktisk til å le,for det høres faktisk ikke ut som noe annet enn nok en grunn til å unnskylde at vi ikke var god nok gjennom hele sesongen!

Du nevner kapteiner som gerrard og terry,hva vant gerrard for sitt liverpool?absolutt ingen ting, og terry for sitt chelsea?,,samme nøa der,,bortsett fra at terry presterer og skyte championsleague pokalen i stanga og ut.

Barry ville sikkert bli en bra kaptein for arsenal,,men arsenal tapte ikke serien sist sesong pågrunn av at gallas var kaptein..der går grensen.

Link to comment
Share on other sites

Spør en gang til:

Hvordan kan du mene at Barry står frem som en større leder for klubben, når han faktisk dolker klubb, manager, og supportere i ryggen med svært oppsiktsvekkende kommentarer i pressen. Han gjør alt han kan for å forlate Villa, selv om han er under kontrakt. Han respekterer ikke klubben om at de ikke ønsker å selge han......

Gallas førte laget Arsenal (i motgang?) til en god 3.plass i ligaen ifjor, en sesong hvor alle avskrev oss og hvor vi faktisk var med å sloss om gullet til siste slutt. Det han gjorde under Birmingham kampen, er ikke noe værre enn en stygg takling som oser idioti av.

Synes ikke oppførselen til Barry er noe mer voksen enn Gallas sin, men vi får være enig i at vi er uenige på dette feltet.

 

Et svik er ikke når en spiller blir solgt, men på måten spilleren evt opptrer underveis (før) i salgsprosessen. Å dra inn Henry i dette, blir total skivebom.

 

Piscator:

Jeg ønsker Barry velkommen, selv om jeg ikke er enig i hvordan han opptrer mot Villa for å komme seg til en annen og større klubb. Jeg tror at spillere kan forandre seg, og holde beina på bakken et annet sted. At de blir litt mer ydmyke, når handlingen har gitt en realitet. Vi tok imot Campbell med åpne armer, selv om enkelte i spurs den dag idag, hevder at han hadde lovet å bli.

Jeg vil tro at man reagerer sterkere når noen opptrer illojalt mot oss selv og klubben vår, enn at vi evt kan få "nytte" av slike handlinger. Dette tror jeg er menneskelig, selv om man helt klart ønsker at slike "episoder" ikke skal foregå.

Om det er hyklersk eller ikke, det får du mene. Om man skal dra inn konsekventhet inn i "gamet", så vil jeg tro at alle må sitte på en trestubbe med svarte skyer over seg i lang tid for å komme frem til at ting er forskjellig.

 

Vi reagerer følelsesmessig annerledes når det er "episoder" i Arsenal, og det er vel fullt lovlig? Hvorfor man er hyklers når man ønsker Barry velkommen, og står for at Hleb burde bli solgt pga sine handlinger/ord, burde jeg kanskje ta som et kompliment?

Det blir for dumt å sette seg på en stor hest, å komme med slike påstander bare for at man er uenig.

 

Jeg tar gjerne imot Barry for en billigere pris enn det som snakkes om nå, men jeg forventer at om han kommer så oppfører han seg deretter. Kvalitetsmessig kunne han passet inn spillestilen.

 

Nei, du er ikke nødvendigvis hyklersk dersom du tar avstand fra denne type atferd, uansett hvor den utføres og overfor hvem. Det er forsåvidt også helt greit å ta i mot spillere som oppfører seg slik i andre klubber. Da forholder man seg bare til virkeligheten, slik den dessverre har blitt innenfor fotball. Det jeg derimot står fast ved er en smule hykleri, er å klage på spillere som driver på slik hos oss, og klage på at fotballen er blitt slik, og at vi blir et "offer" for slike prosesser, for i neste øyeblikk å synes at dette er helt greit når det gjøres i andre klubber og det kommer oss til gode.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke Barry er typen til å lage så mye helvet pgr en overgang til en annen klubb.Han har jo tross alt hjertet i klubben,han har gått gradene i Villa og er en glimrende kaptein og fotballspiller.

 

Skjønner godt hvorfor MON ikke vil slippe han for en billig penge,Barry er jo tross alt juvelen deres.Kan jo sammenlignes med om Fabregas har søkt nye utfordringer,såklart har Wenger og Arsenal ville hatt mest mulig penger for ham.Barry er uerstattelig for Villa,Fabregas er uerstattelig for oss..Tviler i det fulle og hele att Barry oppfører seg slik det er kommet frem i media.

 

Håper virkelig Wenger klare å innse hvilken idrettsmann Barry er og biter i det sure gresset og betaler det som de fleste vil betegne som overpris(18mill)

Link to comment
Share on other sites

Forstår hva du sier Piscator, og er enig i mye av det. Likevel mener jeg fortsatt at det er forskjell på hvordan vi mennesker reagerer annerledes av noe vi er følelsmessig engasjert av, i motsetning til ting som ikke påvirker følelsene våres på samme måte.

 

Det er vanskeligere å akseptere at våre egne spillere slenger med leppa mot vår egen klubb (f.eks Hleb og Ade som er tatt inn i diskusjonen her), kontra spillere som slenger med leppa til sine klubber (F.eks Barry).

Hva Barry har gjort i Villa denne sommeren er noe jeg synes er dårlig gjort overnfor klubb, manager, styret, og ikke minst supporterene til Villa. Synes likevel at det gir meg lettere å akseptere/tilgi om det skulle gå mot en overgang til Arsenal.

Da er jeg villig til å gi han en ny sjanse, for å se om han har tatt lærdom å gi alt (både på og utenfor banen) for Arsenal FC.

 

Det gir en helt annen smak i munnen, når egne spillere gjør det samme..... Da er det vanskeligere å tilgi, siden de spytter på oss supportere, vår manager, vårt styre, og VÅR KLUBB.

Om dette er hykleri, så tror jeg mye vil være hykleri i fotballen og samfunnet generelt.

 

Ta et groveksempel:

Vi snakker ikke så mye om en spiller filmer til seg en straffe, i motsetning til om f.eks Ronaldo, Rooeny, Gerrard, eller for den saks skyld Drogba gjør akkurat det samme. Vi har en tendens til å sette noen skylapper foran øynene, å la det få stille forbi om Fabregas skulle ramlet lett i en slik situasjon.

 

Eller, om f.eks Toure skulle tatt en stygg ettersleng, så skriker vi ikke like høyt da som om Lampard, Ferdinand, eller evt Alonso skulle gjort akkurat det samme.

 

Dette blir vel samme hykleriske måten å oppføre seg på, selv om det er to forskjellige områder av fotballen side?

Er ikke snakk om å komme oss til gode, men en naturlig prosess på at vi er engasjerte (følelsesmessig) i en klubb og derfor betyr dette så mye mer enn samme "opplevelse" et helt annet sted.

Jeg blir mer følelsesmessig påvirket om noen kaster søppel inn i hagen min, enn om de gjorde det hos Mr Andersen en mil unna.........

 

Håper du forstod poengene :)

 

For all del: jeg skulle gjerne sett at ingen klubber måtte oppleve fotballens bakside, så jeg forsvarer ikke Barry om det var noe tvil om det.

Link to comment
Share on other sites

Vieira04: Det du beskriver i posten over er noe jeg er svært opptatt av. Ved siden av det å støtte laget i tunge stunder, ser jeg på selvinnsikt og ydmykhet overfor eget og andre lag som en egenskap alt for få supportere har. Alt for mange supportere sliter med skylapper når de diskuterer. Jeg er veldig spent på hvor mange av Liverpool-supportene (som mente at Hleb ikke skulle hatt straffe i den første CL-kampen) som ville endret mening om situasjonen dersom nøyaktig tilsvarende situasjon hadde skjedd mot dem. Jeg er alltid for å beskytte egne spillere, men å ikke kunne innrømme at egne spillere iblant kan ha noen skitne involveringer, er nok et problem. Dog er jeg ikke glad i slik uthengig av spillere som ofte skjer blant supportere, også her på forumet.

 

Nå har ikke jeg satt meg veldig inn i denne Barry-sagaen, men etter slik jeg har forstått det har han ikke sagt veldig mye stygt om klubben? Han ønsker nye utfordringer, CL-spill og helst pokaler. Derfor har han ikke signert ny kontrakt og har også uttalt at han ønsker seg videre. Det er klart at kaptein nok kunne vært mer proffesjonell overfor Villa og særlig treneren, men han vil uansett ikke gjøre noe som er så svikefullt som det Cole og Campbell gjorde. Tenker så klart på da Campbell dro fra Spurs til oss, og ikke da han dro til Pompey. Barry er på toppen av karrieren sin og vil videre. Ikke neste år eller seinere, men nå. Både Henry og Vieira gjorde det, og jeg respekterer dem for det. De hadde opplevd alt bortsett fra CL gull (og det var kanskje det som fikk dem til å dra?), og ønsket nye utfordringer. De har fortsatt hjertet i gamleklubben, noe jeg er helt sikker på at Barry fortsatt vil ha. Videre vil Barry med fast plass i Liverpool eller Arsenal mest sannsynlig få fast på den engelske midtbanen. Villa har noe stort på gang, og vil nok være ende komfortabelt på en UEFA-cup plass så lenge Barry ikke drar. Likevel er nok ikke dette nok for en så god spiller som har ambisjoner om å bli husket for en spiller som vant pokaler. I etterkant kommer ingen historiebøker til å nevne alle alle dommertabbene som kostet oss ligatittelen. Det eneste som teller til slutt er resultatene og pokalene - selv om det kanskje blir nevnt som en liten fotnote at vi var et meget velspillende lag. For å bli en storklubb må man vinne pokaler. For å bli en fotballegende hjelper det ikke å kun være en god spiller. Man må fære laget langt i turneringer og helst vinne mye. God natt :)

Link to comment
Share on other sites

Vi har en tendens til å sette noen skylapper foran øynene

---

Jeg blir mer følelsesmessig påvirket om noen kaster søppel inn i hagen min, enn om de gjorde det hos Mr Andersen en mil unna.

 

Naturligvis forstår jeg hva du mener, og jeg er egentlig helt enig. Men dypest nede er jo dette en form for hykleri. Ja, vi er alle litt hyklerske (jeg er slett ikke noe bedre enn andre! :) ), og som du er inne på, er det omtrent umulig å unngå dette. Og poenget med nærhet er avgjørende. Når ens egen hund dør er det en tragedie, en flyulykke i Somalia er statistikk, som noen formulerte det... Sånn er dessverre verden. Vi har alle problemer med perspektivene. Og innenfor fotball er sjåvinismen enda mer tydelig enn innenfor mange andre "bransjer". Men selv om det er omtrent umulig å være helt objektiv når man er så følelsesmessig engasjert som man er i en fotballklubb, så forsøker jeg likevel å reflektere igjennom ulike saker, for å ikke møte meg selv i døra for ofte...! :D Og filming tar jeg avstand fra uansett hvem som gjør det. Jeg får en flau smak i munnen når Arsenal får fordeler pga filming. Derfor likte jeg ikke attituden til Jeffers, og jeg liker ikke Eboues stil. Ja, til og med Vieira filmet på usmakelig vis noen ganger.

 

Og så tilbake til den aktuelle saken. Ja, jeg tar gjerne i mot Barry, forutsatt at klubbene blir enige, men da kan jeg ikke klage så mye på at Adebayor forsvinner, uansett hvor kjipt dette er. Og selv om dette vil være å forholde seg til virkeligheten slik den dessverre fortoner seg nå, så er det en slags fallitterklæring at det er blitt sånn. Og er det noen garanti for at en spiller som har kommet til oss på en slik måte, ikke vil bruke samme strategi mot oss ved neste korsvei?

Link to comment
Share on other sites

Barry er en dyktig spiller . Det er det liten tvil om.

Måten han har oppført seg i Villa har jeg særdeles liten sans for.

Faktisk så lite at jeg håper ikke Arsene signerer han.

Ser lite poeng å få mer problemer til klubben.

Adebayor virker det som setter seg selv før klubben. Samme som det virker som Barry gjør. Vi ser det samme i United og Chelski med henholdsvis Ronaldo og delvis Drogba.

Og det er nok et uromoment både i United,Arsenal,Chelsea og Villa.

Derfor ser jeg ikke vitsen med å kjøpe Barry.

 

Ellers så er det fornuftige tanker du har Piscator.

Nytter lite å klage på andre spillere som filmer hvis du syns det er ok at Arsenalspillere gjør det.

Er vel mye av årsaken til at Reyes,Jeffers og Eboue aldri ble/blir noen favoritt hos meg pga av bla filming.

Link to comment
Share on other sites

Barry er en dyktig spiller . Det er det liten tvil om.

Måten han har oppført seg i Villa har jeg særdeles liten sans for.

Faktisk så lite at jeg håper ikke Arsene signerer han.

Ser lite poeng å få mer problemer til klubben.

Adebayor virker det som setter seg selv før klubben. Samme som det virker som Barry gjør. Vi ser det samme i United og Chelski med henholdsvis Ronaldo og delvis Drogba.

Og det er nok et uromoment både i United,Arsenal,Chelsea og Villa.

Derfor ser jeg ikke vitsen med å kjøpe Barry.

 

På mange måter enig i dette. Slik skal ikke fotballspillere oppføre seg - i en ideell verden. Men verden er dessverre ikke ideell lenger. Det er tydeligvis blitt regelen snarere enn unntaket å begynne å sutre, eller bruke en eller annen splitt og hersk taktikk for å få viljen sin, enten det er et klubbskifte for å tjene mer penger, vinne pokaler eller presse opp lønna i den klubben man er. Og agentene driver bak i kulissene og drar i trådene som edderkopper her. Dette er rett og slett kvalmende, og hvis man ikke snart tar noen grep risikerer vi at fotballen "råtner" opp innenfra. Få de f**** agentene bort!! :)

 

Men så lenge verden er slik, må man forholde seg til den på en eller annen måte. Og da må man kanskje læer seg å mestre dette bråket, snarere enn å snu det ryggen, og nærmest forsøke å late som det ikke eksisterer, eller rett og slett "bortdefinere" det. Men spørsmålet er da om man har noen mulighet til å kjempe om pokaler? Kanskje dette rett og slett er en ny utgave av fenomenet at det blåser hardest på toppene? Så hvis man vil være med på leken må man tåle steken. Det innebærer kanskje i så fall at vi både må tåle at "våre" spillere oppfører seg som tullinger, og vi må skaffe oss spillere på det samme grunnlaget. Som sagt, det handler om å forholde seg til virkeligheten, uansett hvor mye man misliker denne. Mitt poeng var å forsøke å være så konsekvent som mulig, uansett hvor man legger lista...

Link to comment
Share on other sites

Fotballspillere er arbeidstakere og har forhandlingsgoder. I fremtiden blir nok disse forhandlingsgodene heller ikke mindre for den enkelte spiller. Jeg ser for meg en fremtid uten overgangssummer, da dette faktisk er en ganske utrolig ordning med tanke på arbeidstakere. Videre tror jeg den enkelte klubb kommer itl å bruke enda mer penger på lønn. For akkurat der har vi nok ikke nådd taket... dessverre.

 

Når det gjelder Barry, er det en spiller jeg tror vi kan ha svært god nytte av. Og med tanke på alder og nasjonalitet, håper jeg Wenger handler. Vi trenger definitivt en defensiv midtbanespiller, og Barry har det som trengs! :) Jeg ønsker ikke å tillegge hans metoder for mye!

Link to comment
Share on other sites

I følge ryktene skal Liverpool være i ferd med å gi opp kampen om Barry, ettersom klubbene ikke ser ut til å komme til enighet. Dette kan være noe vi vil forsøke og utnytte til vår fordel, for å bringe Barry til klubben. Etter at Diarra, Flamini og nå Gilberto har forlatt klubben så langt i år er det uttynnet i rekkene av midtbanespillere, spesielt de med litt defensive fibrere i kroppen, og et kjøp av en ny spiller i denne posisjonen virker mer og mer logisk. Ser at flere midier melder at Arsenal er klare til å legge inn bud på Barry, Goal spekulerer om en handel på £12M + Justin Hoyte. Hoyte er som kjent en spiller O'Neill har hatt sansen for lenge, og har vært linka til Birminghamklubben over lang tid. Nå har jeg ikke oversikt over hva markedsverdien til Hoyte er, men jeg ville egentlig ikke tro at det budet skulle være bra nok for Villa, men det er jo lov å håpe. Egentlig så ønsker jeg overhodet ingen avtale som inkluderer Hoyte, han er en spiller jeg svært gjerne ser forbli på Emirates, der han hører hjemme, men skulle det være det som skal til for å få signaturen til Barry så er det helt klart det beste for klubben. For vi trenger virkelig en midtbanespiller av høy klasse, og jeg er overbevist om at et kjøp av Barry vil være et steg i rett retning for Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Spør en gang til:

Hvordan kan du mene at Barry står frem som en større leder for klubben, når han faktisk dolker klubb, manager, og supportere i ryggen med svært oppsiktsvekkende kommentarer i pressen. Han gjør alt han kan for å forlate Villa, selv om han er under kontrakt. Han respekterer ikke klubben om at de ikke ønsker å selge han......

Gallas førte laget Arsenal (i motgang?) til en god 3.plass i ligaen ifjor, en sesong hvor alle avskrev oss og hvor vi faktisk var med å sloss om gullet til siste slutt. Det han gjorde under Birmingham kampen, er ikke noe værre enn en stygg takling som oser idioti av.

Synes ikke oppførselen til Barry er noe mer voksen enn Gallas sin, men vi får være enig i at vi er uenige på dette feltet.

 

Et svik er ikke når en spiller blir solgt, men på måten spilleren evt opptrer underveis (før) i salgsprosessen. Å dra inn Henry i dette, blir total skivebom.

 

 

Barry har gjort noe dumt utenfor banen nå i sommer for Villa, det er sant. Men tror du Barry vil oppføre seg slik i Arsenal? Tror selv neppe han ønsker seg bort med det første, gjør han det etter over 300 kamper så er vell det greit? Etter Birmingham kampen var sesongen en lang nedtur, hvor Arsenal møtte mye motstand, en god kaptein ville løftet laget i slike stunder. Vi mangler en Terry/Gerrard-type, som får laget til å hevde seg også i motgang. Jeg tror ikke vi finner en bedre type til å lede Arsenal enn Barry. Jeg tror Arsenal hadde vunnet ligaen med en skikkelig kaptein, den rollen er en svært undervurdert rolle.

 

Henry ville bort fra Arsenal etter så mange år, han gikk ikke ut i pressen å kriteserte alt og alle av den grunn, men han ble til slutt solgt. Barry vil bort fra Villa, og eneste måten han kan gå på, er netopp å gå ut i pressen å slenge dritt. Hadde han ikke gjort dette og heller bare hadde spurt manageren høflig om han kan få forlate klubben, så ville han nok vært prisa til rundt £22 millioner, og da ville nok ingen prøvd seg på han.

 

At du mener vi hadde vunnet ligaen med en bedre kaptein en gallas får meg faktisk til å le,for det høres faktisk ikke ut som noe annet enn nok en grunn til å unnskylde at vi ikke var god nok gjennom hele sesongen!

Du nevner kapteiner som gerrard og terry,hva vant gerrard for sitt liverpool?absolutt ingen ting, og terry for sitt chelsea?,,samme nøa der,,bortsett fra at terry presterer og skyte championsleague pokalen i stanga og ut.

Barry ville sikkert bli en bra kaptein for arsenal,,men arsenal tapte ikke serien sist sesong pågrunn av at gallas var kaptein..der går grensen.

Helt enig! Å drive slik i etterkant med å spekulere i hva som kunnne skjedd med en annen kaptein osv, er vrøvl alt sammen! Bare tåpelig, og de fleste er vell enige om(ser ut som vi er uenige her Cyclobs) at vi tapte ligagullet og en mulig CL triumf gjennom div uhell og dårlig gli :) Gallas har som Wenger har sagt en EKSTREM vinnervilje og vil så inderlig vinne at noen litt mindre pene situasjoner kan oppstå.. Men hvis folk ser hvordan han statuerer et eksempel og hvordan han máner spillerne til dyst, som feks før Liverpool kampen i CL, har sett hvilken ledertype han er! Ny kaptein er jeg veldig usikker på om vi trenger :P

Link to comment
Share on other sites

Liverpool bydde vel 16 mill,rart de ikke hadde råd til å smekke 2mill til på bordet.Om det stemmer så må økonomien være skakkjørt i Liverpool.Kan heller ikke se for meg att Liverpool signerer en DM fremfor en angriper.Jeje,tiden får se hvordan dette utvikler seg.Tror aldri i livet att Villa senker prisen så lavt som Liverpool har råd til.Men om de gjør det så sier jeg ja takk til Xabi Alonso til en fin pris,tror Wenger kan gjøre mye med ham.

Link to comment
Share on other sites

Når man skal kritisere andre klubber og spillere, er det viktig å være nøytral. Hvis en Arsenal spiller filmer, da blir jeg like forbanna(og kanskje mer) som jeg blir når for eks babel, ronaldo, gerrard filmer. Angående kampen mot liverpool vi tapte etter at babel filmet seg til straffe. Jeg kjenner mange liverpool fans, og de fleste mener utrolig nok at det var en korrekt avgjørelse som ble tatt av dommeren. Det er homere i ett nøtteskall, fans som ikke kan innrømme feil når laget dems vinner eller taper.

 

Så over til Barry sagaen. Man kan sammenligne Barry situasjonen med alexander hleb situasjonen. Hleb snakket seg ut av Arsenal på lignende måte som Barry har opptrådt. Hva var den egentlig grunnen til at hleb ville vekk fra det mest underholdene laget i verden? Kanskje grunnen til hleb var mangel på trofeer i Arsenal, eller at det var hans livslange drøm å spille for barcelona. Han sa selv at det var på grunn av alt støyet i London, men den kjøper jeg ikke. Mulig at det var penger som var den største faktoren, for Arsenal hadde ikke tenkt til å sprenge lønnsbudsjettet sitt for han. Hleb kommer uansett aldri til å gi den egentlig grunnen. Faktun er at han ble grådig, og der har du fotballspillere nå til dags. Vil alltid ha mer.

 

Gareth Barry har vært trofast for Aston villa i flere år. Men det er først nå folk har begynt å legge merke til han som en god fotballspiller, ifjor var han til tider dominerende for Villa. Nå vil 2 store klubber Arsenal og Liverpool ha han. Arsenal og liverpool kan tilby han mer enn Aston Villa, Champions League for eks. Han kan bli fast på Englands midtbane foran spillere som lampard og carrick. Pluss at Barry tenker muligens at Villa ikke blir mye bedre enn en femteplass og ikke noe Champions League plass. Han vil ha mer, han vil spille for England under VM, han vil ha sjansen til å vinne Champions League og Premier League. Og han tenker at han ikke får den sjansen med å spille for Aston Villa. Kanskje Barry er grådig og tenker litt for mye på sitt eget beste i denne situasjonen. Men sånn er fotballspillere, og Gareth Barry er ikke den eneste fotball spilleren som tenker sånn. Det er en sjelden rase nå til dags å finne spillere som forblir i moderklubben istedenfor å dra til større klubber med større muligheter.

Link to comment
Share on other sites

er vel bare naturlig at barry vil vekk fra villa spør du meg, han er 27 har spilt der hele karieren, synes heller villa bør slippe han til en akseptabel pris for mange års god tjeneste..

 

han tenker sikkert at det er no eller aldri for meg, skal jeg gå til en stor klubb må det bli no, ingenting merkelig med det

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...