Jump to content

2008.04.08 Liverpool B


Mr Chapman

Hvem tar seg videre til semifinalen?  

52 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Det er ingen grunn til å springe ned Babel i den situasjonen.

 

 

Det er jo nettopp det han ikke gjør. Han løper jo bare bak han. Babel faller som om han skulle vært RVN i sine glansdager for United.

Han springer rett bak han, ja, og det er ein hårreisande avgjerelse av dommaren. Men Toure bør vete at han ikkje skal sette seg i ein situasjon der det er noko som helst moglegheit for å blåse straffe. Duellen er allereie tapt og Gallas har brukbar kontroll. Toure skal ikkje då følgje etter ræva til Babel, men komme seg inn midten for å sikre Gallas.

 

Det blir som Sir John ofte, korrekt påpeiker: "For mye armer og bein"

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 236
  • Created
  • Last Reply

 

Eboue spilte greit, MEN personlig så foretrekker jeg walcott.. ville gitt han sjansen fra start i dag:)

Hmm, Walcott er ikke akkurat trygg defensivt. Jeg tror også det er bedre for Walcott å komme inn litt uti kampen, da spillere begynner å bli slitne. Walcott er fortsatt ikke god nok til å bære høyresiden vår en hel kamp. Er litt som med Bendtner på topp. Har ennå mye å lære, men er kapabel til det meste.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser det er en del som ønsker videodømming. Til det sier jeg nei takk. Fotballen er fantastisk slik som den er. Jeg vil ikke ha stopp i spillet for å konferere med dommeren som sitter med videobeviset hele tiden. Faktisk ønsker jeg færre stopp i spillet. Jeg mener (uten å være helt sikker) at det kom en ny regel før denne sesongen. Det var noe slik at man ikke skulle spille ballen ut dersom det var skade på en spiller. Det skulle være opp til dommeren å avgjøre. Jeg synes det er synd at denne regelen ikke blir etterlevd, fordi jeg synes det er en uting med stopp i spillet (spesielt ved tvilsomme skader mot slutten av kampene).

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Hmm, Walcott er ikke akkurat trygg defensivt. Jeg tror også det er bedre for Walcott å komme inn litt uti kampen, da spillere begynner å bli slitne. Walcott er fortsatt ikke god nok til å bære høyresiden vår en hel kamp. Er litt som med Bendtner på topp. Har ennå mye å lære, men er kapabel til det meste.

 

Jeg er egentlig i det, men sånn som Eboue har spilt egentlig hele sesongen kan vi ikke risikere en misfornøyd Walcott til sommeren. La gutten vokse med ansvaret!!

Link to comment
Share on other sites

Hmm, Walcott er ikke akkurat trygg defensivt. Jeg tror også det er bedre for Walcott å komme inn litt uti kampen, da spillere begynner å bli slitne. Walcott er fortsatt ikke god nok til å bære høyresiden vår en hel kamp. Er litt som med Bendtner på topp. Har ennå mye å lære, men er kapabel til det meste.

 

Jeg er egentlig i det, men sånn som Eboue har spilt egentlig hele sesongen kan vi ikke risikere en misfornøyd Walcott til sommeren. La gutten vokse med ansvaret!!

Riktig:)

Det samme med Fabregas, VOKST seg inn i rollen:)

Link to comment
Share on other sites

Latterlig av Adebayor å løpe rett bort til fansen å hedre seg selv etter den kanon pasningen og forarbeidet av walcott... alle de andre spillerene løper bort og kaster seg over walcott mens ade står igjen åleine med ego'et sitt, og det tar jaggu litt tid før han ser det selv også, og begynner å peke bort på walcott. Mannen trenger skjerpe seg litt. Det er nesten ufortjent at ade får det målet, han gjorde noe hvem som helst kunne klart (og noe han burde klart tidligere i kampen også).

 

Håper på walcott fra start mot united. kanskje ade kan benkes og hleb og rvp spille på topp.

 

Og Ulfagrafr, Adebayor er en lagspiller i langt større grad enn de andre spissene vi har! Så mange meter han har lagt ned i jobbing for laget er det ikke mange andre som har gjort.

Får han utretta noko med all jobbinga si? minimalt, jobbinga består mest i å springe 20-30 meter I OFFSIDE (les: situasjon med Rosicky og Ade), eller springe og prøve å tråkle seg gjennom motspillere. Nokon gonger går det, altfor mange gonger fungerar det ikkje. Eg hugser ikkje i åssen kamp det var, men alt Ade behøvde å gjøre var å dytte ballen til Bendtner og vips det hadde vert blank goal. Istadenfor tar han og puseskyter ballen nærmast rett på keeper. Eg er nok mogelegens litt spiss no, men Ade er ein som jobber og sliter, isåfall i store deler fånyttes og neppe kvalifisert til å kalles for "teamplay". Ikkje ifølge mi ordbok B)

Link to comment
Share on other sites

 

Eboue spilte greit, MEN personlig så foretrekker jeg walcott.. ville gitt han sjansen fra start i dag:)

Hmm, Walcott er ikke akkurat trygg defensivt. Jeg tror også det er bedre for Walcott å komme inn litt uti kampen, da spillere begynner å bli slitne. Walcott er fortsatt ikke god nok til å bære høyresiden vår en hel kamp. Er litt som med Bendtner på topp. Har ennå mye å lære, men er kapabel til det meste.

 

hvordan kan du vite det når gutten aldri får sjansen til og motbevise det, han har hvert i form lenge no

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg så frustrert at jeg er på nippet til å spekulere i korrupsjon, men sakligheten bør vel bevares.

 

Hvorfor er det utenkelig med korrupte dommere andre steder enn i Italia? Nå tenker jeg ikke først og fremst på disse to kampene mot Liverpool, tenker vel så mye på mange av de siste kampene i PL.

 

Er enig i at det ikke er den første forklaringen man skal ty til, men det må være lov å tenke tanken uten at det er usakelig?

 

Men, for all del, skal det være noe vits i å følge med på fotball, er en nødt til å tro at dommerne gjør sitt beste! Er bare litt svak i troen akkurat nå.

 

Det er så store penger som står på spill, særlig for klubber som har større utgifter enn oss, at jeg ser på det som en selvfølge at korrupsjon også finnes i engelsk topp-fotball. Når en ser hva slags straffer de Italienske lagene endte opp med, er det ikke stort annet en æren som står på spill. Så lenge en kan knytte en eventuell avsløring til en enkeltperson eller en gruppe i systemet, så er ikke tapt ære noe å være redd for heller.

 

Korrupsjon og muligheten til å påvirke menneskelige dommere, er nok den egentlige grunnen til at vi ikke får se video-dømming på mange år enda. Selv om det helt sikkert kommer til å bli servert helt andre grunner. Jeg vet at video-dømming er helt gjennomførbart med dagens videoteknologi. I avgjørende situsjoner kunne dommeren blåst aventende, til han fikk bekreftelse fra videodommerene. Det ville ikke ta mer en 10-20 sekunder ekstra å få en riktig avgjørelse. Linjedømming bør være en enkel sak å automatisere. Hadde det vært politisk vilje til dette, kunne man bare begynt i den ene enden og utvidet etterhvert som man så at det fungerte.

 

På dager som dette skulle jeg ønske jeg ikke interesserte meg for fotball. Dette er verre en da vi røk ut mot Barcelona. Jeg tror det må være det sureste Arsenal-tapet jeg har opplevd. In the end er jeg bare forbannet, og sikker på det sitter en eller annen Chelsea eller Utd boss og gnir seg i hendene over vel anvendte penger for å forsikre seg mot at ett "billig" Arsenal-lag skulle prestere bedre en de.

Link to comment
Share on other sites

Tror Wenger har gjort magi med Walcott. Grunnen til at han ikke starter er pga at det er på tampen av kampene walcott har sitt potensiale. I en kamp som denne hvor vi forsvarer oss såpass mye, ville walcott blitt sliten og ikke gjort det raidet. Walcott vokser med oppgaven, men det er kanskje riktig og la oppgavene vokse også. Slik at det ikke blir for mye press på gutten.

Link to comment
Share on other sites

Vel, da er cupeventyret over for denne gang. Vi spilte en god kamp og fortjente et bedre resultat. Men det er jo slik at dommeren dømmer og kampen varer i 90 minutter.

 

Jeg er stolt av gutta og synes vi gjør en god figur. Vi kan gå med hevet hode.

 

Det positive.

- Walcott's raid er bare helt sinnsykt.

- Vi spiller knallbra de første 25 minuttene.

- fantastisk forspill på Diaby sitt mål.

- Vi spiller generelt bra.

- Fin kamptråd med mange interessante synspunkter

 

Det negative

- Senderos x2

- Straffe situasjonen. Dårlig filming, enda dårligere dømming.

- Adebayor. Bommet på en 100% sjanse. Var altfor ofte i offside, tapte stort sett alle oppspill.

- Van Persie. totalt anonym.

- Almunia er totalt feilplassert på siste målet (det hadde ikke noe å si for utfallet men likevel). Jeg synes han hadde noen dårlige utspill, og tvilsomme utrustninger.

 

Jeg skjønner ikke kritikken mot Eboue i dag. Han spilte da helt allright?

 

BE

 

Enig med alt du skriver, bortsett fra det om Eboue. Mannen gjør, i mine øyne, nok en gang en forferdelig kamp. Han bidrar med ingen verdens ting og det blir rett og slett særdeles dårlig. Toure, som spilte back, bidro mer offensivt enn han, og sånn skal det virkelig ikke være!

 

Adebayor var en skygge av seg selv og trenger virkelig å finne tilbake til den sinnsyke formen han var i før jul. Vi vet jo at han kan!!

 

Ellers så er jeg stolt av laget vårt!! Vi kan fortsatt ta ligagull, noe som er mye viktigere enn CL!

Link to comment
Share on other sites

jeg er så JÆVLIG skuffa :( :( :( får ikke sove heller! Er sikker på at vi reiser oss, og slår det flakselaget i alle møtene neste sesong, men akkurat nå er tapet så ufattelig tungt å svelge! Vi var så nær så nær, hadde vi bare vært LITT smartere rett etter 2-2målet, som var et Walcott-raid fra en annen verden, så kunne vi klart å stå i mot! Det som skjedde var det ENESTE som ikke måtte skje B) Var aldri straffe, men vi skulle vært litt mer skjerpet rett før dette, vi slipper inn for enkle mål, også idag! Det er surt, men vi kommer tilbake. Vi har muligheten til å slå tilbake allerede på søndag, selv om det føles som det er 199 år til.

Link to comment
Share on other sites

Nils Johan Semb lirer titt og ofte av seg uttrykket "Champagne-fotball". Gjerne når norske fotballag skårer etter å ha satt 3 eller flere pasninger sammen. Sammenlignet med den fotballen våre gutter viste frem til 1-1, så finnes der intet sted i verden hvor man spiller annet enn lunken rusbrus-fotball. Enkelt og greit!

 

Tapet er for øvrig et av de tyngste jeg har opplevd. Jeg skal ikke bombastisk slå fast at Liverpool ikke skulle hatt straffe i dag. Til det har jeg ikke sett nok repriser. Men sett i sammenheng med den straffen vi aldri fikk på Emirates - som var av det soleklare slaget, så er måten vi ryker ut på nesten ikke til å tro. The Walcott hadde så inderlig fortjent å bli matchvinner efter nok et fantastisk innhopp. Men; fotballen er i beste fall blodig urettferdig...

 

Når det er sagt; dommerne skal ikke ha all skyld. I begge kampene lar vi Liverpool skåre kun sekunder efter at vi har tatt ledelsen, og Senderos' glipp på 1-1 er også utilgivelig.

 

I det hele tatt er det verdt å bemerke at vi hadde et bunnsolid forsvar da Toure var i Afrika. Clichy, Senderos, Gallas og Sagna spilte flere prikkfrie kamper i hans fravær. Sistnevntes skade og Toures gjeninntreden har virkelig ikke gjort forsvaret vårt godt. Det gjøres flere personlige feil enn i tiden efter jul, og kollektivt har det bakre ledd "sovnet" ved flere anledninger, bl.a. hjemme mot Middlesbrough, på Reebook og på Stamford Bridge.

 

Jeg vil nødig legge all skyld på Toure. Til det har jeg et for sterkt kjærlighetsforhold til hans løve-mentalitet. Men jeg stiller meg likevel oftere og oftere spørsmålet om hvorvidt han er en fantastisk forsvarsspiller. Han er definitivt en strålende atlet og en herlig fotballspiller, men ekte forsvarsblod er jeg stadig mer redd han mangler for mye av.

 

Nei, et sviende nederlag. Og blir det ikke seier på OT, blir sesongen sett i sin helhet en av de sureste på mange år.

Link to comment
Share on other sites

Tror Wenger har gjort magi med Walcott. Grunnen til at han ikke starter er pga at det er på tampen av kampene walcott har sitt potensiale. I en kamp som denne hvor vi forsvarer oss såpass mye, ville walcott blitt sliten og ikke gjort det raidet. Walcott vokser med oppgaven, men det er kanskje riktig og la oppgavene vokse også. Slik at det ikke blir for mye press på gutten.

 

Ja d har et poeng der men han burde få spille mye mere for det blir mye farligere med han på banen uannsett en Eboue B)

Link to comment
Share on other sites

Dette er så utrolig bittert. For det første hadde jeg ikke nerver til å dra ned på bohemen i 1.omgang, den så jeg hjemme, fikk roa nervene og dro ned til 2.omgang. Hvor det var fantastisk stemning! Så gjør Walcott det Maradonna og Messi gjorde og fader for et mål! Jeg og de fleste andre var i 7.himmel, for så å måtte se at dommern peker på straffemerket, og da var ikke jubelrusen over engang! Svarte helvette for en møkkadommer, dette er noe av det værste jeg har opplevd, jeg holdt på å grine. Fader, dette er en sorgens dag, det er det imorgen og. Nå må vinne over Manu til helga, og jeg sier JA TAKK til Theo fra start. By the way, liverpool og dommern kan bare dra med seg! For første gang i mitt liv håper jeg chelski vinner en fotballkamp. Dere vet hvilken kamp jeg refererer til!

Link to comment
Share on other sites

dommerne skal ikke ha all skyld. I begge kampene lar vi Liverpool skåre kun sekunder efter at vi har tatt ledelsen, og Senderos' glipp på 1-1 er også utilgivelig.

 

 

JO! de skal ha alt skyld. Greit nok, dårlig av oss å sleppe `pool inn i kampen igjen. Ræva av Senderos.

MEN... de feilene vi selv gjorde gav oss dårligere utgangspunkt, men de felte oss ikke. Det gjorde DOMMERAVGJØRELSENE !

 

Foreferdelig tungt å svelge.. Uendelig synd på gutta, på Arsene..

 

Huff og atter huff. JA TIL VIDEODØMMING ! ! !

 

Hadde jeg vært `pool supporter hadde jeg sitti med en bismak nå

Link to comment
Share on other sites

Latterlig av Adebayor å løpe rett bort til fansen å hedre seg selv etter den kanon pasningen og forarbeidet av walcott... alle de andre spillerene løper bort og kaster seg over walcott mens ade står igjen åleine med ego'et sitt, og det tar jaggu litt tid før han ser det selv også, og begynner å peke bort på walcott. Mannen trenger skjerpe seg litt. Det er nesten ufortjent at ade får det målet, han gjorde noe hvem som helst kunne klart (og noe han burde klart tidligere i kampen også).

 

Håper på walcott fra start mot united. kanskje ade kan benkes og hleb og rvp spille på topp.

 

Tror du det er lett å tenke klart når man scorer et sånt mål på et sånt tidspunkt? Tror ikke det ligger noe som helst bak det. Og Ulfagrafr, Adebayor er en lagspiller i langt større grad enn de andre spissene vi har! Så mange meter han har lagt ned i jobbing for laget er det ikke mange andre som har gjort.

Så vidt som jeg kunne se, pekte Adebayor mot Walcott, samtidig som han ropte et eller annet.

Link to comment
Share on other sites

Tåpelig å kritisere Ade for målfeiring og som tydelig gir Walcott æren med å peke på han og rope noe.

 

Vi savner Sagna i laget. Uten han er høyresida vår omtrent død både offensivt og defensivt. Toure er en av spillerne jeg virkelig liker i Arsenal,men syns det har vært mye snodige ting fra han etter Afrika mesterskapet.

Det virker som mye blir tatt på farten og lite på det taktiske til tider.

 

Vi gjør en god kamp...en fantastisk kamp, men RUTINEN og dommeren avgjør denne kampen for Pool.

 

Jeg tror Wenger fikk en vekker etter denne kampen og at litt rutine blir handlet inn til neste sesong.

Det har de siste to-tre månedene bevist.

All ære til Wenger og det fantastiske han har fått til med dette laget,men dette er spillere som vil vinne noe og vi risikerer å miste spillere som ser at dette blir bare nesten og lite mer hvis ikke Wenger

handler inn 2-3 kvalitetsspillere.

 

Utrolig bittert å tape på denne måten. Straffesituasjonen ser veldig billig ut.

All honnør til guttene for en fantastisk kveld.

Link to comment
Share on other sites

Utslått av CL av dommerne!

 

Forferdelig bittert!

 

Ja, det er helt for jævlig. Jeg er heldigvis slik skrudd sammen at jeg vanligvis ikke har problemer med å akseptere tap, men dette sliter jeg med. Dette er fanken ikke rettferdig.

 

Trodde aldri jeg skulle komme til å si noe slikt, men nå håper jeg Chelsea pelmer flakselaget på hue og ræva ut av turneringen.

Link to comment
Share on other sites

Gudbedre hvor sterkt jeg hater Liverpool. De har tidligere ligget likt med Tottenham på toppen av lista, men med konsekvente juksere som Mascherano (hvordan er det mulig at han gikk gjennom kampene uten kort? bare i går har han 3 tilsnakk etter to-fotstacklinger..), Torres (som faktisk er verre en Drogba til å filme) og Kuyt (som filmet ved en straffesituasjon i første, for deretter å prøve seg igjen etter å ha rotet bort ballen i andre- igjen uten å få kort) passerer Liverpool nå gutta i Seven Sister med klar margin.

Et lag som ikke spiller på annet enn innsats og kraft, er primitivt i alt de gjør og i tillegg har mer flaks enn noen kan fortjene. De har en fantastisk fotballspiller, han er selvføgelig trofast og skal ha honnør for det, men jeg håper av hele mitt hjerte at han drar til en annen klubb snart. Han er faktisk så god- og ærlig- at jeg ikke klarer å mislike ham.

 

Måtte laget og alle deres supportere få så mye juling av Chelsea at den måpende spanjolen blir kastet på hodet og ræva ut fra Anfield

 

Jeg vet at jeg kommer til å angre på dette innlegget når sinnet har lagt seg. Men, en natt uten søvn og en vanvittig irriterende dag på jobben har desverre ikke hjulpet på humøret

 

Fy faen som jeg misliker Liverpool og alt jukset de står for

Link to comment
Share on other sites

En natt uten 1 minutt med søvn, gikk hjem fra forelesningen etter 1 time, det nytter ikke idag. Har bare så sinnsykt lyst til å grave meg ned, og aldri dukke opp igjen! HATERHATERHATER det drittlaget flaksepool og dommerne!!!

Men grave meg ned kan jeg ikke, for jeg vil stå oppreist for klubben i mitt hjerte! Vi skal komme oss igjennom denne tøffe tiden, og vi har en ny sjanse allerede på søndag. Siste sjanse til å vinne noe i år (utenom vår egen Emirates Cup). Vet det blir tøft, med mange slitne og noen spillere litt ute av form, men jeg har troa, til og med etter en dag som igår, hvor ALT gikk imot oss som på Emirates.

Det er nå vi skal være sterke, og ikke bare være fornøyd med å si "jaja, vi vinner neste år". Vi har faktisk fortsatt muligheten til ligagull, men alt skal klaffe 100%, noe det desverre ikke har gjort for oss i år, men sjansen er der!

Come on you Gooners!

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser det er en del som ønsker videodømming. Til det sier jeg nei takk. Fotballen er fantastisk slik som den er. Jeg vil ikke ha stopp i spillet for å konferere med dommeren som sitter med videobeviset hele tiden. Faktisk ønsker jeg færre stopp i spillet. Jeg mener (uten å være helt sikker) at det kom en ny regel før denne sesongen. Det var noe slik at man ikke skulle spille ballen ut dersom det var skade på en spiller. Det skulle være opp til dommeren å avgjøre. Jeg synes det er synd at denne regelen ikke blir etterlevd, fordi jeg synes det er en uting med stopp i spillet (spesielt ved tvilsomme skader mot slutten av kampene).

 

BE

 

Det hadde ikke blitt flere stopp i spillet av å innføre videodømming. Man kunne fortsatt spillet, og evt. bryta av veldig få sekunder etterpå, hvis et videopanel hadde oppdaget noe uregelmentert. Les under.

 

Korrupsjon og muligheten til å påvirke menneskelige dommere, er nok den egentlige grunnen til at vi ikke får se video-dømming på mange år enda. Selv om det helt sikkert kommer til å bli servert helt andre grunner. Jeg vet at video-dømming er helt gjennomførbart med dagens videoteknologi. I avgjørende situsjoner kunne dommeren blåst aventende, til han fikk bekreftelse fra videodommerene. Det ville ikke ta mer en 10-20 sekunder ekstra å få en riktig avgjørelse. Linjedømming bør være en enkel sak å automatisere. Hadde det vært politisk vilje til dette, kunne man bare begynt i den ene enden og utvidet etterhvert som man så at det fungerte.

 

Ikke så lenge engang. Tenk deg at f.eks. tre dommere som sitter på et rom med skjermer for forskjellige kameraer. Med en gang en spiller går i bakken, kan de vri på et hjul for å spole frem og tilbake. 100% gjennomførbart, og utrolig praktisk. "Hvorfor ikke", sier nå jeg.

Link to comment
Share on other sites

En ting som overrasker meg i ettertid er Liverpool suppoerterne som høvler ned på Senderos, har fått ekstremt mange meldinger om at han er elendig.

Men jeg mener begge målene var store prestasjoner av Liverpool spillerene. Er ikke lett å følge Sami i den sistuasjoen vil jeg påstå, det er ikke akkurat det først målet han scorer på en slik situasjon. (Han har lurt et par spillere før også)

Jeg vil også påstå at det er ikke mange som hadde klart å stoppe Torres ved det andre målet.

 

Så i stede for å skryte av sine spillere og si at de gjorde to fantastisk prestsjoner, så tar de æren fra sine spillere, og høvler ned på en Arsenal spiller i stede....

 

Kanskje det ikke var en stor prestasjon av Walcott likevel?? Var det Liverpool spillerne som var pingler? Nei en ting er sikkert, det var en kjempeprestasjon av den godeste Walcott, (og vær glad for at du spiller på Arsenal, for her setter fansen pris på dine prestasjoner!!) og det kommer garantert mer fra han!!

Link to comment
Share on other sites

Fytti rakkern, for en dagen derpå. Så forbaska irriterende å se og høre "Liverpool-supportere" dukke frem fra enhver krik og krok.

 

"Så du kampen, da?". "Ehhm, nei, men Liverpool vant! hahahahaha!"

 

Forbaska tosker! Men er ufattelig stolt over Arsenal i dag. Det er på slike skuffende kvelder man merker at man virkelig ELSKER klubben sin. :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser det er en del som ønsker videodømming. Til det sier jeg nei takk. Fotballen er fantastisk slik som den er. Jeg vil ikke ha stopp i spillet for å konferere med dommeren som sitter med videobeviset hele tiden. Faktisk ønsker jeg færre stopp i spillet. Jeg mener (uten å være helt sikker) at det kom en ny regel før denne sesongen. Det var noe slik at man ikke skulle spille ballen ut dersom det var skade på en spiller. Det skulle være opp til dommeren å avgjøre. Jeg synes det er synd at denne regelen ikke blir etterlevd, fordi jeg synes det er en uting med stopp i spillet (spesielt ved tvilsomme skader mot slutten av kampene).

 

BE

 

Det hadde ikke blitt flere stopp i spillet av å innføre videodømming. Man kunne fortsatt spillet, og evt. bryta av veldig få sekunder etterpå, hvis et videopanel hadde oppdaget noe uregelmentert. Les under.

 

Korrupsjon og muligheten til å påvirke menneskelige dommere, er nok den egentlige grunnen til at vi ikke får se video-dømming på mange år enda. Selv om det helt sikkert kommer til å bli servert helt andre grunner. Jeg vet at video-dømming er helt gjennomførbart med dagens videoteknologi. I avgjørende situsjoner kunne dommeren blåst aventende, til han fikk bekreftelse fra videodommerene. Det ville ikke ta mer en 10-20 sekunder ekstra å få en riktig avgjørelse. Linjedømming bør være en enkel sak å automatisere. Hadde det vært politisk vilje til dette, kunne man bare begynt i den ene enden og utvidet etterhvert som man så at det fungerte.

 

Ikke så lenge engang. Tenk deg at f.eks. tre dommere som sitter på et rom med skjermer for forskjellige kameraer. Med en gang en spiller går i bakken, kan de vri på et hjul for å spole frem og tilbake. 100% gjennomførbart, og utrolig praktisk. "Hvorfor ikke", sier nå jeg.

 

Du har nok helt rett, men jeg liker ikke å ta i for mye. 10-20 sekunder er kanskje realistisk i svært avgjørednde situasjoner eks straffespark vs. filming. Dersom det video-dømming skal implementeres i fotballen kunne det kanskje være et sted å begynne. For å få på plass automatisk offside/linjedømming kreves bittesmå sendere innebygd i fotballskoene og ballen kombinert med motagere og teknologien fra et fotballspill. Hadde jeg fått i oppdrag å levere ett system som fungerer og fått noen millioner for å utvikle det. Skulle jeg ha klart det ved å benytte teknologi fra forskjellige leverandører som jeg vet sitter på kompetanse til å få dette til å fungere i praksis. Og når jeg kunne ha klart det, finnes det andre som hadde klart det mye bedre. Tror fotballen kunne ha nådd nye høyder med video-dømming på plass. Når alt kommer til stykket tror jeg ikke det er mange som synes det er så sjarmerende med omdiskuterte dommer-avgjørelser. Det er bedre at det riktig hver gang.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser det er en del som ønsker videodømming. Til det sier jeg nei takk. Fotballen er fantastisk slik som den er. Jeg vil ikke ha stopp i spillet for å konferere med dommeren som sitter med videobeviset hele tiden. Faktisk ønsker jeg færre stopp i spillet. Jeg mener (uten å være helt sikker) at det kom en ny regel før denne sesongen. Det var noe slik at man ikke skulle spille ballen ut dersom det var skade på en spiller. Det skulle være opp til dommeren å avgjøre. Jeg synes det er synd at denne regelen ikke blir etterlevd, fordi jeg synes det er en uting med stopp i spillet (spesielt ved tvilsomme skader mot slutten av kampene).

 

BE

 

Det hadde ikke blitt flere stopp i spillet av å innføre videodømming. Man kunne fortsatt spillet, og evt. bryta av veldig få sekunder etterpå, hvis et videopanel hadde oppdaget noe uregelmentert. Les under.

 

Korrupsjon og muligheten til å påvirke menneskelige dommere, er nok den egentlige grunnen til at vi ikke får se video-dømming på mange år enda. Selv om det helt sikkert kommer til å bli servert helt andre grunner. Jeg vet at video-dømming er helt gjennomførbart med dagens videoteknologi. I avgjørende situsjoner kunne dommeren blåst aventende, til han fikk bekreftelse fra videodommerene. Det ville ikke ta mer en 10-20 sekunder ekstra å få en riktig avgjørelse. Linjedømming bør være en enkel sak å automatisere. Hadde det vært politisk vilje til dette, kunne man bare begynt i den ene enden og utvidet etterhvert som man så at det fungerte.

 

Ikke så lenge engang. Tenk deg at f.eks. tre dommere som sitter på et rom med skjermer for forskjellige kameraer. Med en gang en spiller går i bakken, kan de vri på et hjul for å spole frem og tilbake. 100% gjennomførbart, og utrolig praktisk. "Hvorfor ikke", sier nå jeg.

 

 

godt gjort å prestere å si at det ikke blir flere stopp i spillet dersom man innfører videodømming. Og det å stoppe spillet 5-20 seknder etter en forseelse høres ikke ut som en god idé (synes jeg da)

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...