Jump to content

2008.04.08 Liverpool B


Mr Chapman

Hvem tar seg videre til semifinalen?  

52 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 236
  • Created
  • Last Reply

Ser det diskuteres videodømming så da limer jeg inn mitt innlegg fra en annen tråd:

 

 

 

Dette er jo katastrofalt!

At dommerne helliggjøres er desverre ikke noe nytt. Både fra FA, UEFA, FIFA, og ikke minst av sine egne, som her ved Rune Pedersen blir gutta med fløyta forsvart opp i mente. Man ser eksempelvis at hver gang Wenger, eller alle andre PL-managere kritiserer dommeren, så blir manageren det gjelder straffet med bøter, og kamper fra tribuneplass. Det gyldne unntaket er selvsagt Sir Alex som har tunga plantet langt opp i ræva til samtlige i FA. Snakker om å være brun på tunga!

 

Men, over til det vi diskuterte i utgangspunktet, er det ikke lov å sette spørsmålstegn ved dommerens måte å utføre jobben sin?? Ser jo at dommere som Riley, og Poll har fått fortsette i det uendelige til tross for en fortid med helt ubrukelige opptredner. Burde det ikke være likt for dem som med managere, og spillere som får sparken, eller blir solgt om de ikke utfører jobben sin riktig?? Deres rolle er tross alt like viktig som spillerene, og managerens for at vi som supportere, og ikke minst som den finansielle drivkraften skal bli underholdt.

 

Når det er sagt så er det klart at vi må ta høyde for menneskelige feil, til en viss grad selvsagt. Men menneskelige feil skal også innrømmes fra de det gjelder. Hvis ikke dette er tilfelle blant dommerne så blir de heller aldri noe bedre, og vi kan forvente oss slike avgjørelser i all overskulelig fremtid. Her er det altså noe som er riv ruskende galt.

 

Har diskutert dette med en hel del supportere den siste tiden, og min mening er at det er på tide med videodømming. Mange av de jeg diskuterer med mener derimot at fotballen vil miste en del av sjarmen dersom vi tok i bruk teknologien på den måten. Da er mitt spørsmål følgende: Er det sjarm når vi ryker på hodet, og ræva ut av CL, og taper flere millioner på grunn av ikke bare en, men to menneskelige feil?? Er det sjarm hvis Chelsea vinner PL på grunnlag av et offside-mål??

 

Jeg forstår rett og slett ikke hvilke negative konsekvenser dette ville fått for sporten vi elsker. Istedet for at dommeren bruker 1-2 minutter til å roe ned 7-8 ildsinte fotballspillere, så kan 15-20 sekunder med snurr film rettferdiggjøre slike situasjoner. Er det ikke rettferdighet vi vil ha?? At fotballen er urettferdig er greit nok, men dommeravgjørelser bør ikke være den største grunnen til det, men DET er de så definitivt!

Dette vil jeg tro også ville slå positivt ut for dommerne som ville fått langt færre drapstrusler, og generelle negative henvendelser. Er det ikke det vi alle vil??

 

Mulig at dette ikke er enkelt, men hvis mennesket landet på månen i 1969, så må det være mulig for mennesket å iverksette teknologiske tiltak for å få bukt med katastrofale dommeravgjørelser i 2008!

 

Skjerpings!

Link to comment
Share on other sites

Ser det diskuteres videodømming så da limer jeg inn mitt innlegg fra en annen tråd:

 

 

 

Dette er jo katastrofalt!

At dommerne helliggjøres er desverre ikke noe nytt. Både fra FA, UEFA, FIFA, og ikke minst av sine egne, som her ved Rune Pedersen blir gutta med fløyta forsvart opp i mente. Man ser eksempelvis at hver gang Wenger, eller alle andre PL-managere kritiserer dommeren, så blir manageren det gjelder straffet med bøter, og kamper fra tribuneplass. Det gyldne unntaket er selvsagt Sir Alex som har tunga plantet langt opp i ræva til samtlige i FA. Snakker om å være brun på tunga!

 

Men, over til det vi diskuterte i utgangspunktet, er det ikke lov å sette spørsmålstegn ved dommerens måte å utføre jobben sin?? Ser jo at dommere som Riley, og Poll har fått fortsette i det uendelige til tross for en fortid med helt ubrukelige opptredner. Burde det ikke være likt for dem som med managere, og spillere som får sparken, eller blir solgt om de ikke utfører jobben sin riktig?? Deres rolle er tross alt like viktig som spillerene, og managerens for at vi som supportere, og ikke minst som den finansielle drivkraften skal bli underholdt.

 

Når det er sagt så er det klart at vi må ta høyde for menneskelige feil, til en viss grad selvsagt. Men menneskelige feil skal også innrømmes fra de det gjelder. Hvis ikke dette er tilfelle blant dommerne så blir de heller aldri noe bedre, og vi kan forvente oss slike avgjørelser i all overskulelig fremtid. Her er det altså noe som er riv ruskende galt.

 

Har diskutert dette med en hel del supportere den siste tiden, og min mening er at det er på tide med videodømming. Mange av de jeg diskuterer med mener derimot at fotballen vil miste en del av sjarmen dersom vi tok i bruk teknologien på den måten. Da er mitt spørsmål følgende: Er det sjarm når vi ryker på hodet, og ræva ut av CL, og taper flere millioner på grunn av ikke bare en, men to menneskelige feil?? Er det sjarm hvis Chelsea vinner PL på grunnlag av et offside-mål??

 

Jeg forstår rett og slett ikke hvilke negative konsekvenser dette ville fått for sporten vi elsker. Istedet for at dommeren bruker 1-2 minutter til å roe ned 7-8 ildsinte fotballspillere, så kan 15-20 sekunder med snurr film rettferdiggjøre slike situasjoner. Er det ikke rettferdighet vi vil ha?? At fotballen er urettferdig er greit nok, men dommeravgjørelser bør ikke være den største grunnen til det, men DET er de så definitivt!

Dette vil jeg tro også ville slå positivt ut for dommerne som ville fått langt færre drapstrusler, og generelle negative henvendelser. Er det ikke det vi alle vil??

 

Mulig at dette ikke er enkelt, men hvis mennesket landet på månen i 1969, så må det være mulig for mennesket å iverksette teknologiske tiltak for å få bukt med katastrofale dommeravgjørelser i 2008!

 

Skjerpings!

Meget godt skrevet! De aller fleste kritikerne av videodømming snakker alltid om at det blir så mye stopp i spillet ved bruk av denne teknologien. Pleier det ikke alltid å være mye stopp i spillet pga raseriutbrudd og lignende fra laget som får avgjørelsene imot seg? Som du sier, vil det hendelsen i løpet av noen sekunder vises på en videoskjerm, og vi sparer dommeren for vanskelige avgjørelser og drapstrusler, spillere for unødvendige kort og begge lagene for et mest mulig rettferdig resultat.

 

Det sies at det jevner seg ut med de store dommertabbene gjennom en sesong, men det er garantert ikke tilfelle med oss. Når dommertabber ødelegger for resultatene våre i utrolig mange kamper på rad, har det en negativ effekt på laget. utrolig leit når man veit at man egentlig gjorde nok til å vinne / få uavgjort, men så ødelegger dommeren for de poengene. Det er kanskje ikke så mange som vil mene dette, men jeg vil heller tape enn å få et straffespark for filming (sett at vi ikke har hatt en annen sentral avgjørelse feilaktig mot oss tidligere i kampen).

Link to comment
Share on other sites

Det sies at det jevner seg ut med de store dommertabbene gjennom en sesong, men det er garantert ikke tilfelle med oss. Når dommertabber ødelegger for resultatene våre i utrolig mange kamper på rad, har det en negativ effekt på laget. utrolig leit når man veit at man egentlig gjorde nok til å vinne / få uavgjort, men så ødelegger dommeren for de poengene. Det er kanskje ikke så mange som vil mene dette, men jeg vil heller tape enn å få et straffespark for filming (sett at vi ikke har hatt en annen sentral avgjørelse feilaktig mot oss tidligere i kampen).

 

Jeg er så hjertens enig. Skal man vinne på slikt fanteri, kan det være det samme. Hadde Arsenal vært i Liverpools situasjon nå, hadde jeg ikke turt å være kjepphøy. Kanskje lett å si, men ærlig talt: Jeg mener det!

Link to comment
Share on other sites

Dette er fremdeles surt. Utrolig bittert. Jeg føler meg faktisk litt nede fremdeles, og det er ikke så altfor ofte jeg lar et fotballresultat gå slik inn på meg.

 

Jeg tenkte jeg ville benytte anledningen til å lufte noen tanker. For det første så var det tre taktiske valg av Wenger jeg er noe uenig i.

 

1) Da jeg ankom leiligheta til en kompis for å se kampen ble jeg bedt om å gjette startoppstillinga. Jeg traff på alle unntatt én: Jeg hadde håpt Wenger satset på Walcott istedenfor Eboue fra start. Men for all del, jeg kan forstå Wenger. Eboue bringer mer fysikk og kan være med og slite evtforsvarere for Walcott senere, men med deres inviduelle statistikker med hensyn til mål og målgivende pasninger skulle jeg gjerne sett Theo fra start. Men det skal sies at Eboue spilte bedre enn jeg har sett ham på lenge.

 

2) Flamini ble skadet, og der og da tryglet jeg nærmest Wenger om å sette på Song fremfor Gilberto. Dette med tanke på formen Song hadde i Afrikamesterskapet (men jeg innser at han jo er et dristig valg da han ikke tidligere har prestert på dette nivået i en slik kamp). Valget falt dog på Gilberto, og igjen kan jeg egentlig forstå Wenger fullt ut, da dette er det tryggeste valget sånn sett. Og Gilberto spilte en bra kamp han, det er ikke dét, men jeg føler at samspillet mellom Gilberto og cesc ikke er av samme kvalitet som cesc og Flamini. Jeg følte at Fabregas ble mindre involvert offensivt sett, og at hele laget falt litt sammen. Kan det være noe hold i dette?

 

Dette hadde det forøvrig vært interessant å kunne sjekke. Er det noen som vet om det går an å finne tak i statistikken til Fabregas denne kampen i forhold til tidligere kamper? Dette med tanke på antall meter løpt, antall involveringer, pasningsratio mm. ..?

 

Sett i ettertid så har jeg lekt med tanken om det hadde vært bedre å muligens flyttet Diaby inn sentralt. Men jeg vet sannelig ikke. Flamini har nærmest blitt en vital brikke i måten Arsenal fremstår om dagen.

 

3) Rundt 60 minutter, i tiden rett før Liverpool scorte sitt andre, så satt jeg og nærmest tryglet Wenger om å sette inn van Persie og Walcott. Jeg følte at både Diaby og Eboue hadde falt litt ut av kampen og at det var på tide med forandringer. Wenger hørte mine bønner, men det litt for sent. Jeg skulle gjerne sett at byttene kom før Liverpool scorte, da jeg tror dette hadde forandret kampbildet litt, men jeg kan ta dette på min kappe - jeg skal rope litt høyere neste gang!

 

Sånn kampen sett under ett synes jeg laget gjorde en fin figur, og jeg vil heller ikke laste noen spillere spesielt for noen av målene. Greit nok, Senderos ble regelrett lurt på førstemålet til Liverpool og han ble kanskje tatt "manwatching". Men når en spiller beveger seg i rykk og rapp som det der så er det vanskelig å følge både ham og ball. Hadde han sett mer på ball hadde han vel muligens blitt tatt "ballwatching" (nå er jeg uansett en stor Senderosforkjemper og har umåtelig stor sans for ham, så mulig jeg er inhabil). Da har vel også Fabregas også skyld i målet, i og med at hvis en først skal ha en spiller ved stanga, så bør han vel også stå ved stanga. Men av og til klarer en spiller å bryte seg løs fra oppasser, og av og til detter ballen ned akkurat der den skal (eller ikke skal, alt ettersom). Alt i alt en god prestasjon av Hyypie og uheldig for Arsenal.

 

Det andre målet til Liverpool er intet mindre enn en fantastisk god prestasjon av Torres.

 

Straffen fikk jeg ikke med meg. Eller det vil si at jeg registrerte at det ble straffe og gikk og gjømte meg på kjøkkenet - klarte rett og slett ikke å se det. Men av det jeg har sett så virket den temmelig billig. Det virket som det var kontakt mellom Toure (klønete av Kolo der forresten) og Babel (var det ikke?), men jeg har ikke fått sett nok repriser til å avgjøre om hvorvidt det var utenfor 16.meteren eller ikke. Uansett virket det som om Babel falt lett og det hele er utrolig bittert med tanke på straffesituasjonen i første kamp.

 

Fjerdemålet er det stort sett ingenting å si på. Det hadde vel strengt tatt ikke skjedd om stillingen var 2-2. 4-2 er uansett et lite flatterende resultat og jeg vil tro at alle som så kampen kan være enig i at dette ikke akkurat gir et riktig bilde av det som skjedde på Anfield denne kvelden.

 

Når det gjelder Arsenal sine mål var begge to flotte. Spesielt vil jeg lenge huske (måtte jeg aldri glemme) Theo regelrett skyte fart før 2-2-målet. Utover dette hadde vi en del bra spill og en del sjanser som hadde fortjent bedre utkomme. Men jeg føler som sagt at vi datt litt sammen kollektivt (spesielt offensivt) etter at Flamini gikk ut, mulig det bare er meg som føler det slik.

 

Over 3 kamper mot Liverpool så kan det virke som om de beste lagene i England er utrolig jevne, og det er bare små, små marginer som skiller himmel og helvete. Jeg vet ikke, kanskje det er det som gjør det så spennende (eller frustrerende) å være fotballsupporter..?

 

Dette er altså mine tanker om kampen i går. Mulig dette har blitt løst tankespinn, men det er uansett mine tanker rundt det hele. Jeg vet jeg ikke skriver ofte i dette forumet, men jeg leser daglig - og mine tanker blir som regel presentert av en eller annen likesinnet, så da har jeg ikke stort å tilføye diskusjonen - så jeg lar være.

 

Til de av dere som leser dette så takker jeg for tålmodigheten og beklager hvis det ble for langt og usammenhengende.

 

Proud to be a gooner.

Link to comment
Share on other sites

Følelser, engasjement, glede, fortvilelse, stolthet, og frustrasjon er noen ord på beskrivelser før, under, og etter denne kampen.

Hvor skal jeg starte?

 

Den første halvtiden startet Arsenal i et vanvittig tempo, og da tenker jeg ikke kun på hvor fin bevegelse vi hadde i laget med tanke på det offensive spillet. Nei, gutta jobbet meget hardt for å vinne ballen tilbake når Liverpool hadde kula, og vi klarte å ødelegge planen/spillet til Liverpool nesten helt knirkefritt. Slikt koster selvfølgelig krefter når sesongen snart er over, og de fleste har spilt godt over 50 kamper......

 

Diaby scorer på et flott gjennomløp, og vi har fått det viktige målet etter 13minutter.

 

1-1 etter 30minutter:

Senderos ser ikke på ballen, men konsentrerer seg kun om Hyypia på 1 meter avstant (90cm for langt unna). En flott heading, men dette burde vært unngått.

 

Etter dette føler jeg at vi blir løpende imellom, eller lettere sagt: Adebayor, Hleb, og Eboue blir til dels helt usynlig i det offensive spillet: Dette skaper da som jeg ser det, mindre farligheter offensivt som gjør at Pool setter opp lagdelene. De får spille seg lett gjennom midtbaneleddet, og kommer inn i leddet før forsvarsleddet.

 

Dette har vært et spilleproblem for Arsenal etter nyttår, slik jeg ser det. Hleb er litt for ofte ute av spillet og Adebayor (Mr. Offside) blir vinket av i nesten hver eneste angrep hvor ballen blir spilt langt oppover fra vår banehalvdel. Når da Eboue ikke er den vingspilleren offensivt (han er god defensivt) som kan skape sjanser som Hleb og Rosicky på sitt beste, blir vi litt lidende ut av dette. Dette gjør at vi ikke skaper nok tyngde fremover, og vi taper da initativet i kampen.

 

Liverpool fikk et greit overtak i spillet, og jeg satt med en følelse at de måtte score om dette fortsatte. Ikke det at de skapte mange sjanser, men jeg følte at de kom alt for ofte i leddet mellom midtbanen og forsvaret vårt med flere mann, og da kan det fort bli en stor sjanse etter et noen forsøk.

 

2-1:

En fantastisk vending og skudd av Torres:

Det er greit at vi kan snakke om det lille rommet han får å løpe i, men prestasjonen er i verdensklasse.

 

Da må jeg innrømme at jeg trodde at dette ikke ville gå......eller: nå var jeg sikker.

Slik kampen hadde endret seg, så følte jeg at nå var det kun et mirakel som kunne redde oss......og, jaggu meg så kom det ikke et mirakel.

 

Theo "Armando" Walcott!!

For en fart, kombinert med balanse, teknikk, og ufattelig vilje..... :)

En utrolig prestasjon, og vips der var vi i himmelen. 2-2, og KUN 6 minutter igjen.

 

Det er jaggu meg fort en glede kan endre seg til frustrasjon og sorg. Hvordan var det mulig??

Er en forseelse utenfor 16meteren (som desverre i fotballen skjer 45 ganger pr kamp), og utrolig nok dømmer man straffe 5 min FØR slutt i en avgjørende periode i CL KVARTFINALE.

Jeg mener at skal man dømme straffe, og ikke minst når det gjelder så mye: ja, da skal dommeren være 100% sikkert. Om det er lettere å blåse straffe i en ligakamp hvor hjemmelaget leder 2-0 i serierunde 8, er forståelig. Her er det snakk om en plass i semifinalen i CL.

 

Har sett situasjonen x-antall ganger, og jeg mener fortsatt at det ikke skal være straffe. Det begrunner jeg med:

* Dette er situasjoner som skjer flere ganger iløpet av en kamp, Babel kommer akkurat forbi Toure i stor fart, som prøver alt han kan med å ikke løpe Babel ned. En liten kontakt vil gjøre at Babel faller (bevisst, hjelper til, eller uten noe som helst sjanse til å holde seg på beina)

Er for meg utrolig at det dømmes straffe i en slik fase i kampen, for skulle det vært noe så er det jo utenfor 16meteren der selve "hendelsen" starter. (om man skal dømme for slike småting???) Det er jo der Fabregas (om jeg ikke husker feil) er bortpå Babel, men slikt skjer jo en drøss av ganger iløpet av en kamp.

 

4-2: kontring med Babel. SLUTT!

 

Vi kom oss helt til kvartfinalen i en sesong ingen hadde noe tro på Arsenal. Jeg vil også gå så langt som å si: dommerene sine avgjørelser i disse to kampene mot Liverpool, kostet oss en semifinaleplass.

Man skal ikke skylde på dommeren er det mange som sier, men søren meg å det kan påvirke resultater. Og det gjorde det i begge kampene mot Liverpool i CL.

 

Jeg er utrolig stolt over hvordan vi har spilt mot Milan og Liverpool de siste 4 kampene, og er lei meg for at vi får ødelagt muligheten for en ny finale takket være et par dommere som antakelig er vokst opp med mektige Liverpool på slutten av 70-tallet, og 80-tallet.

Liverpool er en storhet i europeisk fotball, og har nok et større navn enn Arsenal. Jeg synes det er merkverdig at en dommer som Vink ikke dømmer straffe til Hleb når han står i perfekt posisjon i 1.kamp, eller at søta bror ville redde Liverpool sin sesong 5 minutter før slutt på noe som ikke blir dømt straffe til vanlig.

 

Jeg er fortsatt imot videodømming, men mener at konsekvenser for dårlig dømming og TVILSOM DØMMING, må snart bli tøffere. Vink burde ha vært i et møte å svart for seg, for den situasjonen til Hleb. Det nytter ikke å komme ut i media noen dager etterpå å si: ja jeg tok feil.

Det hjalp ikke Arsenal noenting i CL, uten at vi veit at vi nok engang ble bortdømt.

Hvorfor dømte du ikke straffe Vink, du så jo alt fra 5 meter i klar sikt? Dette er et spørsmål han burde svart for seg, av den mektige organisasjonen som driver CL.

 

Dette skjer selvfølgelig ikke, siden dommere skal bli fredet. Derfor vil vi desverre ikke oppleve bedre dømming, før noen tar tak i et problem.

Finnes det grunner for at det ble slik det ble? (kjente Vink og Kuyt hverandre, og påvirket det evt avgjørelsen, noe forhold til Liverpool, noe forhold til Arsenal, osv osv)

 

Nei, jeg gidder ikke å lage noe konspirasjon på evt koruppsjon, siden jeg håper at dette ikke skjer i CL. Jeg synes det likevel er merkverdig at Liverpool på sine siste 4 kamper i CL, har fått 4 diskuterbare avgjørelser i sitt favør. 2 røde kort, og en straffe for, og sluppet unna en straffe mot. Er det rart man blir betenkt??

 

 

Vi får satse på at fotballen vi alle elsker, og som påvirker så mange følelser både på godt og vondt, fortsatt er ren og hellig.

Vi kommer sterkt tilbake neste år, og vi gjør det med 11-mann :)

Link to comment
Share on other sites

Utrolig bittert at vi tapte. Et av årets sureste tap uten tvil.

Bortforklaringer hjelper lite. Greit dommeren gjorde kanskje

en tabbe på straffe, men poenget er at Arsenal skulle ALDRI latt Babel

og Liverpool komme tilbake der etter utligningen.

Dommeren var bra bortsett fra i den situasjonen.

Vi tapte fordi vi ikke var kalde nok i avgjørende situasjoner mot Liverpool.

Så slutt med disse ynkelige unnskyldningene på dette tapet og ta det som en mann. Og for all del slutt med disse konspirasjonsteoriene.

Det er patetisk å lese.

 

Liverpool får kanskje et trofe i skapet sitt, men Arsenals fotball er det svært mange som misunner oss.

Link to comment
Share on other sites

Utrolig bittert at vi tapte. Et av årets sureste tap uten tvil.

Bortforklaringer hjelper lite. Greit dommeren gjorde kanskje

en tabbe på straffe, men poenget er at Arsenal skulle ALDRI latt Babel

og Liverpool komme tilbake der etter utligningen.

Dommeren var bra bortsett fra i den situasjonen.

Vi tapte fordi vi ikke var kalde nok i avgjørende situasjoner mot Liverpool.

Så slutt med disse ynkelige unnskyldningene på dette tapet og ta det som en mann. Og for all del slutt med disse konspirasjonsteoriene.

Det er patetisk å lese.

 

Liverpool får kanskje et trofe i skapet sitt, men Arsenals fotball er det svært mange som misunner oss.

hvis liverpool skal få noe trofe i år, må det bli oscar for filmingen til den middelmådige skuespilleren ryan babel sitt bidrag i "The Referee Saving Private Ryan"!

Link to comment
Share on other sites

2 netter etter kampen nå, og jeg har endelig fått sove. Leser at det er mange som er stolt over laget på tirsdag, og det er jeg 100% enig i. Glimrende innsats, og vi rundspilte til tider Liverpool på deres hjemmebane. De avgjørende situasjonene er for meg:

 

1-1 Hvorfor er Senderos på Hypiâ? Senderos skal være på Crouch og Gallas på Hypiê. Dette begrunner jeg med duellstyrken til Senderos og det er kun han som matcher Crouch i luften.

 

1-2 Her blir Senderos rett og slett rundlurt av en hurtig og god Torres. Tror mange hadde gått i samme fellen der, så ingen å belaste på den.

 

1-2 Adebayor skal score på sin eventyrlige sjanse. Med mål her, så tror jeg vi hadde vært videre. Når målet kom så sent, så blir det panisk og man får en situasjon slik som under.

 

2-3 Hvorfor er det INGEN av forsvarsspillerene som tar ansvar og feller han før han kommer inn i 16-meteren? Med 4-5 minutter igjen så må vi bli mer kyniske i slike situasjoner. Svakt og taktisk dårlig forsvar.

 

2-3 Med bare minutter igjen så må vi ikke slå små pasninger på midten. Da MÅ ballen frem.

 

Wengers bytter:

 

Jeg er uenig i å bytte inn Persie. Slik kampen utviklet seg, og vi lå under, så hadde det vært mye mer naturlig å få inn Bendtner og fått duellstyrke i boksen.

 

Dommeren(dommerne):

 

"Man skal aldri skylde på dommerne" heter det så fint, men i disse kampene så viste det seg å bli totalt avgjørende. TOTAL feil avgjørelse MOT Arsenal i første kamp, og feil avgjørelse MOT Arsenal i andre kamp. Begge avgjørelsene ble avgjørende for kamp resultatet, og er således STERKT medvirkende til at det gikk som det gikk.

 

Ser noen mener det skal benyttes videodømming, men vil dette egentlig gjøre det så mye bedre? Hva med tvilsomme situasjoner som f.eks. straffen til Pool? Hvor lenge skal dommerne få diskutere om det er straffe?

 

Nei, behold det slik det er i dag og behold på den måten en del av sjarmen ved fotballen.

Link to comment
Share on other sites

En ting som overrasker meg i ettertid er Liverpool suppoerterne som høvler ned på Senderos, har fått ekstremt mange meldinger om at han er elendig.

Men jeg mener begge målene var store prestasjoner av Liverpool spillerene. Er ikke lett å følge Sami i den sistuasjoen vil jeg påstå, det er ikke akkurat det først målet han scorer på en slik situasjon.

nei, kanskje ikkje, men betydeleg lettare hvis du følger med på ballen, istadenfor spelaren. Eg lærte det i mine yngre dager ihverfall.

Senderos holder ikkje mål, bokstaveleg talt, og enkelt fortalt. Dessverre, liker holdninga og innstillinga og viljen hans.

Link to comment
Share on other sites

Ser noen mener det skal benyttes videodømming, men vil dette egentlig gjøre det så mye bedre? Hva med tvilsomme situasjoner som f.eks. straffen til Pool? Hvor lenge skal dommerne få diskutere om det er straffe?

Uansett om det skal legges til videodømming eller ikke, bør reglene bli enda klarere for dommerne, og dommerne bør bli enda mer konsekvente. Det vil alltid være dommerfeil i en sport som fotballen er, og som du sier så er det en del av sjarmen med fotball. Likevel ser man utrolig mye drittdømming i spesielt England og Premier League de siste åra. Dette er noe som bør gjøres noe med så fort som svint, og hovedansvaret ligger på FA, UEFA og FIFA spesielt.

Link to comment
Share on other sites

Fredag nå og smerten er fortsatt like grusom. Forferdelig å si det, men nå skal jeg heie på russerne, salfordgjengen og katalonerne, samme hvem som vinner av disse ekle lagene, bare ikke flaksepool. Et lag som utelukkende spiller på fysikk, sine to gode spillere, flaksen og dommeravgjørelser kan bare ikke vinne igjen!

 

Forøvrig er det selvsagt ingen straffe til Babel, men heller ikke noe ren filming.

 

Proud to be a gooner!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...