Jump to content

2008.04.08 Liverpool B


Mr Chapman

Hvem tar seg videre til semifinalen?  

52 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Deler noens syn her med at Fabregas ALDRI får hvile.

arsenal har ikke spillere i stallen som kan ta plassen hans. uten han blir det ikke mye kreativitet igjen

Både Rosicky og Hleb kan fint spille i Hleb sin rolle. I tilegg kan Diaby spille der. Problemet blir da hvem som skal spille på kantene.

 

Tilbake til kampen. Vi viser en realtivt god effektivitet og er klart best de første 25. Hyggelig at Diaby scorer og at Walcott virkelig gjør en kjempekamp. Blir nok han fra start mot Man U, ja :(. Toure synes jeg gjorde en god kamp. Han var farligere enn Eboue offenisvt og var uheldig som fikk straffe imot seg. Hleb var utrolig god i første, og ble naturligvis mer usynlig i andre, da laget spilte mer defensivt. Ellers har jeg ikke så veldig mye å tilføye når det kommer til hvordan spillerne klarte seg.

 

Vi er i alle fall den moralske vinneren i dag, med tanke på at vi er et bortelag som ikke legger seg på ræva. Vi kan i alle fall gå med hevet hode, for vi trenger ikke å takke dommerne for at vi er i semi-finalen!

 

På søndag skal Man U få smake hvordan et revansjesugent Arsenal spiller.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 236
  • Created
  • Last Reply

Er det noen som ser på tv3 nå. Jeg blir nesten provosert. Soler sier han er glad det ble 4 - 2 fordi da ble ikke straffen avgjørende. Har ikke hørt makan til pisspreik fra en "ekspert". Ja for Arsenal hadde sendt opp alt de hadde om de hadde ligget under

 

"ekspertgjengen" på viasat er alltid latterlege.

Liverpool hadde ikkje scora på den måten hadde resultatet vore 2-2. Vi måtte kaste alt framover, og då skjer ofte slik.

 

Jeg ble utrolig provosert da Fjørtoft (som jeg ellers faktisk kan tolerere) konkluderer med at straffesituasjonene ikke hadde noen innvirkning fordi Liverpool ville gått videre uansett!!!! Det lyste så UTROLIG gjennom at samtlige deltakere i studio og i kommentatorbua så sinnsykt ønska at Liverpool skulle gå videre!

 

Når Soler konkluderer med at dommeren ikke gjorde noen feil i denne kampen måtte bare frustrasjonen ut så ungene nesten våkna og kona trua med å sende meg i seng... :(

 

Er så UTROLIG skuffa (og sinna) nå - kan ikke huske jeg har vært SÅ skuffa noen gang. Det er ikke så mye det at vi tapte som måten det ble avgjort på - dommertabbe like etter 2-2 som sendte oss til himmels. For over to kamper var dette utrolig jevnt. Så jevnt at det var litt hipp som happ hvem som gikk videre. Men basert på at Liverpool skapte utrolig lite sjanser utover målene i kveld synes jeg at det var vi som burde vært videre her...

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg så frustrert at jeg er på nippet til å spekulere i korrupsjon, men sakligheten bør vel bevares.

 

Hvorfor er det utenkelig med korrupte dommere andre steder enn i Italia? Nå tenker jeg ikke først og fremst på disse to kampene mot Liverpool, tenker vel så mye på mange av de siste kampene i PL.

 

Er enig i at det ikke er den første forklaringen man skal ty til, men det må være lov å tenke tanken uten at det er usakelig?

 

Men, for all del, skal det være noe vits i å følge med på fotball, er en nødt til å tro at dommerne gjør sitt beste! Er bare litt svak i troen akkurat nå.

Link to comment
Share on other sites

Sitat Aftenposten:

 

2-2 EMMANUEL ADEBAYOR! For en prestasjon av Arsenal! Theo Walcott leker Maradona, og dribler fra egen banehalvdel. Han er uselvisk og triller ballen videre til en uoppmerket Adebayor. Adebayor gjør ingen feil, og setter ballen bak en utspilt Reina.

 

 

Han må spille mot manu, dette fortjener han etter det han har vist i de siste kampene!!

Link to comment
Share on other sites

Syntes ingen spillere markerte seg dårlig i dag. Greit Senderos gjør ikke en alt for god jobb. Men han har vansklige arbeidsforhold. Syntes kampen i dag gir et greit bilde av hva arsenal trenger.

 

Mange vil nok være uenig med meg på det første her, men vi trenger en klassekeeper. Almunia er god og bra og gjort det bra. Men jeg er redd for jeg ikke har sett en eneste poengreddende redning utenom straffesparket mot spurs. Vi trenger en som kan gi oss 3 poeng.

Også trenger vi en vestreving pga mye skade. Vi trenger fler alternativer. Ser vi på man utd så kan du sette inn et arbeidjern eller en passningslegger. Arsenal har bare den ene tingen. Dette er selvfølgelig sett med litt objektive øyne

 

Men jeg er stolt av gutta. Og tror og håper på at vi ikke trenger å kjøpe noen spillere. Vi har spillere i full blomst, og det er arsenal som skal utvikle de. Det er vår politikk. Og det vil seire

Link to comment
Share on other sites

Takk for kampen alle sammen, og takk til alle som lagde liv på Bohemen ikveld:)

Dette er nok det bittreste jeg har har opplevd som Arsenal-supporter, og L'poolhatet mitt ble ikke mindre etter ikveld! Vi spiller fantastisk de første 25min, men så slipper vi inn et altfor enkelt mål, og dermed inviterer vi dem inn kampen. på 2-1 er vi i overtall mot Torres, MEN er altfor passive og lar han gjøre akkurat som han vil. Ade bommer på verdens største sjanse, men retter det opp igjen med scoring. Så synes jeg vi er utrolig urutinerte som ikke klarer å holde på en ledelse lenger enn vi gjør. Selvfølgelig er straffen MEGET billig, men allikevel. Og 4-2 kommer av at vi sender ALT opp, og det er jo greit.

Når det er sagt, så synes det er bemerkelsesverdig at vi får to så store dommeravgjørelser imot oss i løpet av disse kampene. Vi hadde fortjent så mye mer enn dette!!!

Ungdommen vår kommer STERKT tilbake, og vi kommer til å få se utrolig mye bra fotball, o

Link to comment
Share on other sites

We'll never die! Vi kommer sterkere tilbake neste år(Som vi har sagt i uttallige år), men noen ekstra backup som absolutt kan fylle skadeproblemene som garantert vil oppstå, Eduardo tilbake, få samspilt Toure og Gallas skikkelig og knuse Liverpool og resten av drittlagene..

 

Men jeg har ikke gitt opp håpet om seriegull, absolutt ikke. Jeg skal faen ikke gi meg før det ikke er teoretisk sjanse til å ta seriegullet!

 

We love the Arsenal, we do, we love the Arsenal, we do,

we love the Arsenal, we do, ohhhh Arsenal we love you <3

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg så frustrert at jeg er på nippet til å spekulere i korrupsjon, men sakligheten bør vel bevares.

 

Hvorfor er det utenkelig med korrupte dommere andre steder enn i Italia? Nå tenker jeg ikke først og fremst på disse to kampene mot Liverpool, tenker vel så mye på mange av de siste kampene i PL.

 

Er enig i at det ikke er den første forklaringen man skal ty til, men det må være lov å tenke tanken uten at det er usakelig?

 

Men, for all del, skal det være noe vits i å følge med på fotball, er en nødt til å tro at dommerne gjør sitt beste! Er bare litt svak i troen akkurat nå.

 

Man kan iallefall begynne å lure...

Er ikke bare vi som er uheldige med dommere, selv om vi i det siste har vært inne i en periode hvor ALLE avgjørelser ender i vårt disfavør. Har ikke tidligere i mine 12-13 år som Arsenal-supporter opplevd en så lang periode med skandaledømming mot oss, ikke i nærheten! Håper noen skjeller ut dommeren grenseløst, og gir Liverpool en flauest mulig bismak!

 

Klarte ikke legge meg, men for siste gang i kveld: VIDEODØMMING!!!

Link to comment
Share on other sites

Dette var grusomt.

 

Greit nok at det ikkje er straffe, men det er så klønete av Toure å sette seg i den situasjonen at eg har ikkje ord. Det er ingen grunn til å springe ned Babel i den situasjonen.

Ellers tar heldigvis tapet med fatning då eg var innstilt på å ryke ut før kampen starta.

 

Når det gjeld Walcott: Det mannen gjorde i dag var heilt rått, men la han gjere litt meir før de utropar han til Messias. Eg spår desverre mange tunge stunder for Walcott framover også, men ingenting hadde vore meir gledelig enn om eg tok feil

Link to comment
Share on other sites

Hva kan man si til slikt, på noen få sekunder så går alt i dass. En meget MEGET billig straffe ødlegger for oss. På den andre siden er det utrolig urutinert og lage den situasjonen, men når det er sagt så hadde ikke Kolo ett eneste grep i trøya til babel. Og det lille som ble holdt skjedde utenfor 16 meteren. Vi blir på en måte felt av dommerene over disse to kampene. Vi var det soleklart beste laget sett begge kampene under ett, og når soler kan lire av seg at den straffesituasjonen ikke betyr noe når det blir 4-2 er jo heilt utrolig, og viser hvor dårlig tv3 sitt panel er. Ha tre pool fans som ekspertkommentator er jo heil utrolig.

Det burde føles som det værste tapet, men når det er dommerfeil som gjør det for oss så kan man ikke gjøre så mye med det. Da blir det på en måte ikke vi som har tapt. men tydligvis noe pool øver på dette her, så en viss hollender kaste seg etter straffe i første omgang også...

 

 

På den andre siden, så blei jeg ganske overrasket over startoppstillingen. Hvorfor han velger Kolo på høyre og Senderos i midten skjønner jeg ikke. Jeg er fortsatt av den mening at Senderos ikke bør brukes. Tror nok ikke det er tilfeldig at det er han som er involvert i de to første baklengsmålene. Cornere var jo rett og slett lilleputt klasse over hvordan han vimsa rundt. Skal ikke laste han for mye for det andre målet for den er en utrolig prestasjon av torres. men han blir så tung og treg. skal ikke dvele for mye ved det, men når en ser hvordan Walcott har prestert den siste tiden så finner jeg det merkelig at han ikke starter. Og eventuelt ha Eboue på høyreback.

 

Kanskje det er rutinen som mangler, i visse situasjoner så ser man at de fortsatt er unge. men blir alle værende og vi kanskje får inn ett par på over 25??? så kan det bli bra fremover. Dette kan ha to virkninger på søndag, enten slipper vi oss helt løs og spiller en gigantkamp, eller så legger vi oss ned og sier at sesongen er over og blir overkjørt. Husker hvordan vi reagerte forrige gang vi blei rana av dommeren med ei billig straffe i scumchester. Det er faren med ett så ungt lag, at de blir helt demoralisert.

 

Alltid gooner, og som så mange har sagt før neste år. har virkelig troa på at Vela kan bli en hit.

 

 

Forresten, var Van Persie nær ballen etter han kom inn???

 

Vi holder i hvertfall worlds finest football club.

Link to comment
Share on other sites

Dagen i morgen blir en bra dag. Da skal jeg med stolthet si, samme hvilke og hvor mange sms-er og msn-meldinger jeg får, at jeg er fornøyd med det laget jeg elsker har prestert hittil i år og at fotball er fotball og noen ganger går det ikke som en vil. Gjort er gjort, straffe er dømt, bittert er det, men det var egentlig kronen på verket i sesongen her. Hvem hadde trodd vi skulle være noen minutter unna semi-finalen i CL? Hvem hadde tippa at vi ledet sesongen rundt juletider og at vi i det hele tatt skulle havne blant topp 5 til slutt med det unge laget vi har? Og etter fjorårssesongen selvsagt... Nei, må ikke komme her og komme her sa Pappa en gang for lenge siden.

 

Gleder meg så veldig til neste sesong allerede... Føler vi har gjort det vi kunne, og nå gjenstår det og se om vi faktisk ikke kaprer 1. eller 2. plassen også.

 

Edit: Det som gjenstår i år blir bare ren og skjær spenning. Er det ikke det vi liker? ;)

Link to comment
Share on other sites

SURT SURT SURT!

 

Liverpool hadde MARGINENE(altså dommeren) på sin side i cl, ikke noe vi kan få gjort med det nå..

 

Walcott, en fantastisk spiller!

 

Jeg er fornøyd med ARSENALS prestasjon denne sesongen, til å være et så ungt lag!

Jeg tviler på at det blir et trofee i år, men til neste sesong er jeg BOMBESIKKER på minst 2 trofeer( 3 hvis vi vinner cl)

 

SOLER.. EKSPERT? Kjøss meg bak? altså, man kan ikke si at siden det ble 4-2 så kan man ikke skylde på straffa?

Hadde det vært 2-2 og ingen straffe så hadde babel ALDRI scoret slik han gjorde, vi måtte pøse på med folk, så soler.. DU BURDE HA SPARKEN;)

 

 

Går man utd videre i morgen så møter et trist Arsenal lag et veldig Opplagt Man utd lag, men det kan jo gå til vårt favør?

Link to comment
Share on other sites

babel er en filmer! d var ikke i nærheten av straffespark! helt utrolig dårlig jobb av dommeren å ikke se at det ikke er straffespark! kuyt, babel har ikke noe å gjøre på en fotball bane! skuespillere hele gjengen! vidar davidsen har aldri hatt peil på fotball uansett, han er en idiot. jeg håper så syykt at chelsea knuser pool i semien!

Link to comment
Share on other sites

Det er ingen grunn til å springe ned Babel i den situasjonen.

 

 

Det er jo nettopp det han ikke gjør. Han løper jo bare bak han. Babel faller som om han skulle vært RVN i sine glansdager for United.

Enig;) TOURE gjør det RETTE!

Passivt forsvarspill da torres scorer, og FOR "aggresivt" spill da babbel får straffe?

ALT var imot oss!

 

da tar me kvelden!

Link to comment
Share on other sites

De to straffe situasjonene i de to kampene gjør at dette er vanskelig

å akseptere. Utrolig av dommeren!

 

All ære til gutta for kjempeinnsats, til og med Eboue var med idag.

Synd at Senderos for markeringsvansker, men slik er det nå en gang.

Og Walcott viste vel at han fortjener en start på søndag.

 

Proud to be a gooner!

Link to comment
Share on other sites

fotballen er for tempofyllt, videodømming FTW.

Det er ingen sjarm i spontaniteten i foppallen lenger.

Man hadde ikkje teknologien i '66, når Geoff Hurst smalt ballen i treverket og ballen spratt ned igjen på matta, til å bevise eller motbevise at ballen var inne. No har vi det, det er fleire titalls kamera som følger einkvar millimeter av det som skjer på bana. Tempoet er som sagt forrykande kjapt, og mediepresset etter kamp destod større. Dette er alle faktorer som har komt i nyare tid, og diverre med på å påverke ein dommers avgjerdsler, bevisst eller ubevisst.

Link to comment
Share on other sites

Det er ingen grunn til å springe ned Babel i den situasjonen.

 

 

Det er jo nettopp det han ikke gjør. Han løper jo bare bak han. Babel faller som om han skulle vært RVN i sine glansdager for United.

 

Vi har et stort forsvarsproblem så lenge Toure spiller kant. Han eier desverre ikke taktiske og kyniske gener og at han lar Bable passere seg uten å lage et enkelt frispark er desverre nøkkelen til tapet i kveld. Dommerens bidrag er som det er. Noen ganger blåser de, andre ganger ikke. Kanskje burde man ha samme dommer i begge kampene slik at også de kan få fortsette i samme spor? Tviler sterkt på at nederlenderen fra sist kamp hadde blåst i den situasjonen..

 

Vi mangler erfaring, kynisme og råhet. Vi kan ikke tillate oss å slippe inn så mange billige mål som vi gjør per i dag. Må lære seg til å stykke opp spillet når vi sliter, ta de billige frisparkene og spille tildels destruktivt til man har fått samlet laget igjen. Vi har desverre mistet den evnen

Link to comment
Share on other sites

Latterlig av Adebayor å løpe rett bort til fansen å hedre seg selv etter den kanon pasningen og forarbeidet av walcott... alle de andre spillerene løper bort og kaster seg over walcott mens ade står igjen åleine med ego'et sitt, og det tar jaggu litt tid før han ser det selv også, og begynner å peke bort på walcott. Mannen trenger skjerpe seg litt. Det er nesten ufortjent at ade får det målet, han gjorde noe hvem som helst kunne klart (og noe han burde klart tidligere i kampen også).

 

Håper på walcott fra start mot united. kanskje ade kan benkes og hleb og rvp spille på topp.

Link to comment
Share on other sites

Greit vi hadde mye klarer straffe en det de fikk....

 

Senderos driter seg ut 2 ganger nok en gang er han alt for treig på dette nivået Hypie og Torres gjør naaaaaar av han.

 

Jævla surt vi hadde fortjent å gå videre etter 2 bra kamper, vi var flere hakk bedre en Liverpool til tider.

 

Greit vi har litt uflaks men 2 dommere som også er med å avgjær kampen med straffene.

 

Unner ikke Liverpool en finale håper Chelsea tar de i neste runde....

 

Den siste mnd har vært for mange nedturer med Arsenal at det tar på.

 

Vi har hatt så mye dårlig dømming fra dommere nå at fotballen går alt for fort i dag.

 

Tenker på Boro og Chelsea kampen de for skore offseid mål....

 

Plusse den med Hleb og Babel toppa kransekaka delux..........

 

Ossn skal fotball bli rettferdig når dommeren gjør store feil og ødlegger kamper.

 

Video dømming burde vel komme på banen snart spør du meg.

Link to comment
Share on other sites

Vel, da er cupeventyret over for denne gang. Vi spilte en god kamp og fortjente et bedre resultat. Men det er jo slik at dommeren dømmer og kampen varer i 90 minutter.

 

Jeg er stolt av gutta og synes vi gjør en god figur. Vi kan gå med hevet hode.

 

Det positive.

- Walcott's raid er bare helt sinnsykt.

- Vi spiller knallbra de første 25 minuttene.

- fantastisk forspill på Diaby sitt mål.

- Vi spiller generelt bra.

- Fin kamptråd med mange interessante synspunkter

 

Det negative

- Senderos x2

- Straffe situasjonen. Dårlig filming, enda dårligere dømming.

- Adebayor. Bommet på en 100% sjanse. Var altfor ofte i offside, tapte stort sett alle oppspill.

- Van Persie. totalt anonym.

- Almunia er totalt feilplassert på siste målet (det hadde ikke noe å si for utfallet men likevel). Jeg synes han hadde noen dårlige utspill, og tvilsomme utrustninger.

 

Jeg skjønner ikke kritikken mot Eboue i dag. Han spilte da helt allright?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Vel, da er cupeventyret over for denne gang. Vi spilte en god kamp og fortjente et bedre resultat. Men det er jo slik at dommeren dømmer og kampen varer i 90 minutter.

 

Jeg er stolt av gutta og synes vi gjør en god figur. Vi kan gå med hevet hode.

 

Det positive.

- Walcott's raid er bare helt sinnsykt.

- Vi spiller knallbra de første 25 minuttene.

- fantastisk forspill på Diaby sitt mål.

- Vi spiller generelt bra.

- Fin kamptråd med mange interessante synspunkter

 

Det negative

- Senderos x2

- Straffe situasjonen. Dårlig filming, enda dårligere dømming.

- Adebayor. Bommet på en 100% sjanse. Var altfor ofte i offside, tapte stort sett alle oppspill.

- Van Persie. totalt anonym.

- Almunia er totalt feilplassert på siste målet (det hadde ikke noe å si for utfallet men likevel). Jeg synes han hadde noen dårlige utspill, og tvilsomme utrustninger.

 

Jeg skjønner ikke kritikken mot Eboue i dag. Han spilte da helt allright?

 

BE

Eboue spilte greit, MEN personlig så foretrekker jeg walcott.. ville gitt han sjansen fra start i dag:)

Link to comment
Share on other sites

Latterlig av Adebayor å løpe rett bort til fansen å hedre seg selv etter den kanon pasningen og forarbeidet av walcott... alle de andre spillerene løper bort og kaster seg over walcott mens ade står igjen åleine med ego'et sitt, og det tar jaggu litt tid før han ser det selv også, og begynner å peke bort på walcott. Mannen trenger skjerpe seg litt. Det er nesten ufortjent at ade får det målet, han gjorde noe hvem som helst kunne klart (og noe han burde klart tidligere i kampen også).

 

Håper på walcott fra start mot united. kanskje ade kan benkes og hleb og rvp spille på topp.

 

Tror du det er lett å tenke klart når man scorer et sånt mål på et sånt tidspunkt? Tror ikke det ligger noe som helst bak det. Og Ulfagrafr, Adebayor er en lagspiller i langt større grad enn de andre spissene vi har! Så mange meter han har lagt ned i jobbing for laget er det ikke mange andre som har gjort.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...