Jump to content

Capital One Cup


Skjetne

Recommended Posts

  • Replies 130
  • Created
  • Last Reply

Genial kommentar fra mannen som kommenterer Birmingham-Villa. Birmingham har nettopp blitt snytt for et mål, hvor ballen var over linja.

 

"Well, we know that[it was over], so why don't give them[the refs] some help?" (snakker om videoteknologi...)

Dette var på 1-0 til B'ham, istedetfor 2-0 står det nå 1-1 etter mål av Agbonlahor...

Link to comment
Share on other sites

Genial kommentar fra mannen som kommenterer Birmingham-Villa. Birmingham har nettopp blitt snytt for et mål, hvor ballen var over linja.

 

"Well, we know that[it was over], so why don't give them[the refs] some help?" (snakker om videoteknologi...)

Dette var på 1-0 til B'ham, istedetfor 2-0 står det nå 1-1 etter mål av Agbonlahor...

 

Er stor tilhenger for bruk av videodømming/teknologi i fotballen. Desverre ser det ut til at de konservative lederne i fotballen er helt uenige.

 

Som Wenger foreslår : La hvert lag få lov til å "utfordre" 2-4 (?) avgjørelser per kamp. Finnes sikkert mange andre gode alternativer også.

Link to comment
Share on other sites

Herlig! Nå har vi alle tiders mulighet til å vinne. Selv om pokalen i seg selv ikke betyr så mye, kan det gi ringvirkninger at vi endelig har vunnet et trofé igjen. Når vi har så mange spillere tilgjengelig som vi har hatt denne sesongen er det greit å stille med et såpass bra lag som vi har gjort hittil i kampene i cupen. Klarer Szcesny å holde nullen i de gjenstående kampene? :)

Link to comment
Share on other sites

Det blir spennende å se om vi virkelig er klare for å vinne noe nå, eller om vi på en merkelig måte klarer å undervurdere Ipswich, evt finalelaget og ryker ut på en nedverdigene måte...

 

Håper vi klarer å kjøre løpet fullt ut og kan bygge videre på en evt seier i denne cupen...

Link to comment
Share on other sites

Arsenal bør være gode nok til å vinne nå, men som alltid, kan aldri ta noe på forskudd. Og trekningen var ikke optimal. For selv om man nok kan tape i en enkelt kamp for ALLE de tre gjenværende rivalene her, så bør ihvertfall Arsenal være god nok til å slå alle sammen over TO kamper. Sånn sett ville sjansene for å ende opp som vinner vært størst hvis man hadde trukket det BESTE av de gjenværende lagene. Sånn sett hadde det vært bedre å trekke West Ham eller Birmingham. Men som sagt, hvis Arsenal klarer å holde fokus og yte sitt beste bør de klare dette nå.

 

Det blir spennende å se om vi virkelig er klare for å vinne noe nå, eller om vi på en merkelig måte klarer å undervurdere Ipswich, evt finalelaget og ryker ut på en nedverdigene måte...

 

ingenting vil overraske meg. Arsenal har bagasjen full av merkelige finaletap;

Cardiff 1927, Swindon 1969, Ipswich 1978, West Ham 1980, Luton 1988, Zaragoza 1995, Galatasaray 2000, Liverpool 2001....

Link to comment
Share on other sites

Arsenal bør være gode nok til å vinne nå, men som alltid, kan aldri ta noe på forskudd. Og trekningen var ikke optimal. For selv om man nok kan tape i en enkelt kamp for ALLE de tre gjenværende rivalene her, så bør ihvertfall Arsenal være god nok til å slå alle sammen over TO kamper. Sånn sett ville sjansene for å ende opp som vinner vært størst hvis man hadde trukket det BESTE av de gjenværende lagene. Sånn sett hadde det vært bedre å trekke West Ham eller Birmingham. Men som sagt, hvis Arsenal klarer å holde fokus og yte sitt beste bør de klare dette nå.

 

Dette er et godt poeng og jeg tenkte samme tanke selv da jeg så trenkningen i går. Over to kamper burde vi slå de to beste lagene, men i en enkeltkamp kan hva som helst skje. Det har vært større overraskelser i fotballverden enn at Arsenal har tapt for B`ham eller West Ham i en finale..

Men, på en annen side ville vi møtt et av disse lagene uansett i en finale (ser det som meget lite sannsynlig at traktorgutta skal kunne slå ut noen av de resterende over to kamper) og jeg ser på dem som omtrent jevngode, så det hadde ikke endret stort.

Forøvrig merkelig at DiMatteo kjørte et såpass B-preget lag. Det er tross alt snakk om E-cupplass til vinner av turneringen (evnt taper hvis vinner blir Arsenal og vi ender opp blandt de 4 første i ligaen)

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig merkelig at DiMatteo kjørte et såpass B-preget lag. Det er tross alt snakk om E-cupplass til vinner av turneringen (evnt taper hvis vinner blir Arsenal og vi ender opp blandt de 4 første i ligaen)

 

ja, det var veldig merkelig. WBA er jo vitterlig et godt lag, noe ikke minst Arsenal har fått merke i høst, og her burde de kjent sin besøkelsestid, og sett utsiktene til et sjeldent trofe, et trofe de burde hatt gode sjanser for å vinne, med E-cup som fin bonus. Men kanskje manageren mener at det er viktigere å ensidig fokusere på å overleve i PL?

Link to comment
Share on other sites

Forøvrig merkelig at DiMatteo kjørte et såpass B-preget lag. Det er tross alt snakk om E-cupplass til vinner av turneringen (evnt taper hvis vinner blir Arsenal og vi ender opp blandt de 4 første i ligaen)

 

Her må jeg korrigere deg RP7. Det er kun i FA-cupen at tapende finalist får plass, dersom vinneren er kvalifisert til Europacup fra før. Dersom vinneren av ligacupen er kvalifisert til europacup fra før, gis plassen ihht plassering på tabellen. Blir vel da den som er plassert som nr. 6 hvis jeg ikke husker helt feil.

Link to comment
Share on other sites

Her må jeg korrigere deg RP7. Det er kun i FA-cupen at tapende finalist får plass, dersom vinneren er kvalifisert til Europacup fra før. Dersom vinneren av ligacupen er kvalifisert til europacup fra før, gis plassen ihht plassering på tabellen. Blir vel da den som er plassert som nr. 6 hvis jeg ikke husker helt feil.

Takk Kim. Det visste jeg ikke. Man lærer noe hver dag :)

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Meget god trekning for oss! Vi bør vell gå for denne cupen i år igjen mener jeg, er nok der vi har størst sjanse med mindre det kommer noen knall signeringer.

 

Forskjellen er at stallen ikke er like bred som i fjor. Jeg synes ikke denne cupen skal gå på bekostning av noen annen turnering, så jeg ønsker at vi går tilbake til å bruke reservene i størts mulig grad. Afobe, Aneke, Coquelin, Eastmond, Henderson, Freeman, Hoyte, Landsbury, Watt osv. Samtidig må selvsagt Myaichi, Oxlade, Campbell, Jenkinson, Frimpong osv også spille disse turneringen hvis vi holder troppen relativt skadeefri så spilletiden blir begrenset på disse spillere

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Trekning av kvartfinaler skjer på lørdag (29.10.11). Cardiff og Crystal Palace er de eneste gjenværende lag fra Championship.

 

Da satser vi vel på å trekke et av de lagene på vår hjemmebane + en komfortabel seier på Stamford Bridge. Blir en fin lørdag!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...