Jump to content

Eduardo da Silva


jobosol

Recommended Posts

Aliadiere er faktisk ikke en så dårlig spiss. Han får tross alt starte kampen mot arsenal og lager en straffe. Og leker seg litt til tider. Han skal ha ros for det. Syntes det er litt tåplig å skjelle ut en sånn kar, en så trofast spiller, som gikk til boro for å få spille tid. Men tilbake til dudu. Til de som ikke tror på dudu, kan du jo lese bloggen til han på vg om igjen. Det tar tid å bli god i england. torres har overasked alle. Dudu, blir god, bare vent og se. Når han får selvtillit og litt mer tillit, Skal dere få se en mann som passer perfekt for arsenal. Eneste dumme, er at vi har en walcott og bendtner som er veldig frempå og. mener bendtner faktisk er den som har imponert mest. til så liten spilletid å være

 

Nå ville en del kvitte seg med Hleb også forrige sesong pga at han var så svak.

Tålmodighet med spillere som kommer fra en annen liga er en nødvendighet

for suksess.

Dudu kommer ikke til å slå til før neste år en gang. Satser jeg på

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 897
  • Created
  • Last Reply

Tålmodighet med spillere som kommer fra en annen liga er en nødvendighet

for suksess.

Dudu kommer ikke til å slå til før neste år en gang. Satser jeg på

 

Selvfølgelig bør man være tålmodig med spillere som kommer fra en annen liga. Men fordi om man kommer fra en annen liga, så betyr ikke det at man ikke kan tilpasse seg spillestilen raskt. Petit og Overmars kom jo fra andre ligaer, og de fant seg meget kjapt til rette. Torres i Liverpool kom fra en annen liga, og ser ut til å ha funnet seg godt til rette.

 

Kan det være at Premier Leauge rett og slett holder for høyt nivå for en spiller som Eduardo? Han scoret masse for sin forrige klubb, men det er meget stor nivåforskjell på den Kroatiske ligaen og den engelske ligaen. Jeg frykter rett og slett at han ikke er god nok for dette nivået.

Link to comment
Share on other sites

Tålmodighet med spillere som kommer fra en annen liga er en nødvendighet

for suksess.

Dudu kommer ikke til å slå til før neste år en gang. Satser jeg på

 

Selvfølgelig bør man være tålmodig med spillere som kommer fra en annen liga. Men fordi om man kommer fra en annen liga, så betyr ikke det at man ikke kan tilpasse seg spillestilen raskt. Petit og Overmars kom jo fra andre ligaer, og de fant seg meget kjapt til rette. Torres i Liverpool kom fra en annen liga, og ser ut til å ha funnet seg godt til rette.

 

Kan det være at Premier Leauge rett og slett holder for høyt nivå for en spiller som Eduardo? Han scoret masse for sin forrige klubb, men det er meget stor nivåforskjell på den Kroatiske ligaen og den engelske ligaen. Jeg frykter rett og slett at han ikke er god nok for dette nivået.

 

Selvfølgelig kan du ha rett her Kim.

Hleb viste tendenser selv om han var ujevn. Det har vel de fleste gjort.

Da Silva virker for meg som en lettvekter dessverre, men time will tell.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig bør man være tålmodig med spillere som kommer fra en annen liga. Men fordi om man kommer fra en annen liga, så betyr ikke det at man ikke kan tilpasse seg spillestilen raskt. Petit og Overmars kom jo fra andre ligaer, og de fant seg meget kjapt til rette. Torres i Liverpool kom fra en annen liga, og ser ut til å ha funnet seg godt til rette.

 

Kan det være at Premier Leauge rett og slett holder for høyt nivå for en spiller som Eduardo? Han scoret masse for sin forrige klubb, men det er meget stor nivåforskjell på den Kroatiske ligaen og den engelske ligaen. Jeg frykter rett og slett at han ikke er god nok for dette nivået.

 

Nei, det er ingen selvfølge at man (umiddelbart) finner seg til rette i nye ongivelser og i en ny og mye tøffere liga. Tålmodighet er derfor viktig. Og ja, det kan hende at PL er for tøft for Eduardo. MEN: hvis dette er riktig, hvorfor gjør han det da så bra i landskampsammenheng, der man skulle tro at han møter vel så tøff motstand som i ligaen? Og han har jo gjort det bra i CL så langt for oss. Dette rimer også dårlig med at han er for lett. Han bør få flere sjanser, men det er naturligvis grenser for hvor mange sjanser man skal få, og jeg forstår at du stiller spørsmålet Kim.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Dudu er og kommer ikke til å bli en spiller som adebayor. Men trenger vi det. NEI! I dag viser Dudu hvilken spiller han er. Han er usynlig, så snur han kampen alene. Hvis bare han kan få litt fler riktige baller så kommer han til å putte. Fordi han fikk 2 baller i dag, det ble to sjanser og det ble to mål. Grunnen til at jeg sier dette, er pga at Dudu er en fox in the box. Han er en spiller som enten må få ballen i boksen på et lavt innlegg elelr bli spilt gjennom. Han drar ikke av spillere med kroppen feilvendt mot mål.

Han kommer i løpet av sesongen til å true Ade og VP hvis han ikke spiller de ut av laget. Det kan jeg si med sikkerhet

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sett kampen i reprise (!) nå, og blir mektig imponert over det Eduardo presterer ved de to skoringene. Her har vi en spiller som har nese for mål. I tillegg til en vanvittig lukt for mål, har han en plasseringsevne og teknikk i forkant av målene som er utrolig. Han har skoret så mange mål i sitt liv, at ting går av seg selv i siste fase. Det er noe vi så til de grader trenger i laget vårt.

 

Selv om vi skorer mer enn noen, mangler vi en spiller som kan drepe kampene. Det har vi i Eduardo. Jeg synes Van Persie skal få beskjed om at her har han en utfordrer han skal se opp for. Van Persies spektukalære mål er ikke godt nok, og med tanke på alle skadene hans bør Eduardo få en rekke kamper med Adebayor som makker. Det tror jeg er en perfekt konstellasjon i angrepet.

 

Men det kommer ikke til å skje. Van Persie har allerede fått stjernestatus i klubben, og jeg tror ikke Wenger satser på Eduardo. Han kommer til å forbli i en reservespiller ;) , tror jeg!

Link to comment
Share on other sites

Nå har vel Wenger sagt at etter nyttår kommer vi til å se den ekte Eduardo.

Han minner meg om en Paolo Rossi .

Satt i 1 omg og snakket om at nå bør Wenger ta ut Dudu. Han var

totalt usynlig,men han viste storhet i 2 omg. 2 halvsjanser og 2 mål.

Han er iskald foran mål,og håper det fortsetter,men Van Persie har

et større register å spille på...men så er det dette med skader da.

 

Og Helge jeg tror ingen spillere i Arsenal har såkalt stjernestatus lengre og gjør Dudu sakene sine så spiller han i førsteelleveren.

Spennende tider foran oss og herlig å se Dudu gjøre det så bra.

Ellers er jeg enig at nå bør vi kjøre 4-4-2

Link to comment
Share on other sites

Nå har vel Wenger sagt at etter nyttår kommer vi til å se den ekte Eduardo.

Han minner meg om en Paolo Rossi .

Satt i 1 omg og snakket om at nå bør Wenger ta ut Dudu. Han var

totalt usynlig,men han viste storhet i 2 omg. 2 halvsjanser og 2 mål.

Han er iskald foran mål,og håper det fortsetter,men Van Persie har

et større register å spille på...men så er det dette med skader da.

 

Og Helge jeg tror ingen spillere i Arsenal har såkalt stjernestatus lengre og gjør Dudu sakene sine så spiller han i førsteelleveren.

Spennende tider foran oss og herlig å se Dudu gjøre det så bra.

Ellers er jeg enig at nå bør vi kjøre 4-4-2

 

 

Dudu har gjort sakene sine mot Blackburn og Everton. Men jeg tror ikke det er nok til at han går foran Van Persie i køen. På tross av at Van Persie ikke holder mer enn noen måneder før neste lange skadeavbrekk. Jeg ser svært gjerne Eduardo i spann med Adebayor i neste hjemmekamp. Da blir det målkallas!

Wenger sier i intervju på Sky at Eduardo minner om Ian Wright foran kassen. Det sier jeg ja takk til. La gutten spille! Vi trenger to spisser der fremme. Og med langpasningene fra Clichy begynner vi å ligne "lucky Arsenal"! Makan til poleballer er det lenge siden vi har sett fra Arsenal. Disse målgivende til Dudu fra Clichy fikk vel latteren til å runge i bussen hjem fra nordfylket! ;)

Link to comment
Share on other sites

Nå har vi sett såpass mange gode avslutninger av Eduardo at vi må kunne konkludere at han ikke bare har vært heldig. Snakk om måltyv! Det er faktisk også noe vi trenger. Eduardo er langt i fra noen komplett spiss enda, men fy søren for noen kvaliteter han har!

 

"Verdens beste alene med keeper" er kanskje litt å ta i, men han kan søren meg avslutte. Må allikevel ikke begynne å forvente at han skal score på 100% av slike muligheter. Jeg tror heller ikke det skal mange bommer til før pipa får en annen lyd i denne diskusjonen. Lar vi Eduardo få enda litt mer tid i Arsenal sammen med Wenger, og etter hvert gir han noen kamper, da tror jeg vi har en skarp spiss i vente. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jepp, nå er det hull på byllen, og han kan senke skuldrane litt. Eg trur Eduardo blir perfekt makker for Van Persie. Van Persie har eit godt blikk, og ein god fotballforståelse (noko Adebayor ser ut til å mangle) så farlege løp fra Eduardo og eit blikk og rask handling fra Van Persie og det står 1 og 2 og 3 -0 før motstandaren skjønar kva som har skjedd.

Link to comment
Share on other sites

Jepp, nå er det hull på byllen, og han kan senke skuldrane litt. Eg trur Eduardo blir perfekt makker for Van Persie. Van Persie har eit godt blikk, og ein god fotballforståelse (noko Adebayor ser ut til å mangle) så farlege løp fra Eduardo og eit blikk og rask handling fra Van Persie og det står 1 og 2 og 3 -0 før motstandaren skjønar kva som har skjedd.

 

Jeg tror neppe Van Persie og Eduardo danner noe farlig angrepspar :P

Link to comment
Share on other sites

Jepp, nå er det hull på byllen, og han kan senke skuldrane litt. Eg trur Eduardo blir perfekt makker for Van Persie. Van Persie har eit godt blikk, og ein god fotballforståelse (noko Adebayor ser ut til å mangle) så farlege løp fra Eduardo og eit blikk og rask handling fra Van Persie og det står 1 og 2 og 3 -0 før motstandaren skjønar kva som har skjedd.

 

Jeg tror neppe Van Persie og Eduardo danner noe farlig angrepspar :P

 

Og du tror også Wenger har kjøpt han inn som benkefyll.

Eller er det noe underfortsått ironi jeg ikke fanger opp her?

Link to comment
Share on other sites

HEr er jeg faktisk 100% enig med Adams, Det å ikke tro at Van Persi og Eduardo kan lage et farlig spisspar er nesten som å si at du tror på nissen som 50 åring. Fordi, van persie har hurtighet ballteknikk og passninger muligheten til å legge innlegg og god skuddfot. Jeg vil da si at det som kompnserer dette er en god avslutter og en fox in the box spiller. Selv om ikke Eduardo er så høy er han i tillegg god på hodet. Så utalelsen din kan til tider virke som ironi. Men det kan bli for stillestående og slik det skjønner jeg. Men ikke med en midtbane bestående av spillere som rosicky og flamini hleb og Fabregas. Da vil det alltid bli muligheter. Så ja Eduardo og Van Persie kan og jeg mener vil utgjøre et godt par.

 

Men det som er virkelig deilig er at vi har 3 spiller alle med forskjellige egenskaper. Vi kan bytte og få en helt anderledes oppstilling og egenskaper foran mål. Vil si vi har et luksusproblem når vi har en mann som arbeider skaper sjanser(Adebayor), og en tilrettelegger skuddmaskin(VP) En avslutter og fox in the box(Eduardo). Vi kan rotere så mye. Mot alg som Derby og lignende vil vi alltid trenge en fox in the box. Mot man utd er det kanskje viktigre med soleprestasjoner.

 

Vil i tillegg legge til at Eduardo's mål mot West Ham var vidunderlig. Ser man på bevegelsen i forkant og hvor kjapt ballen er i mål. Kan det faktisk ikke gjøres bedre. Begynner virkelig å tro på denne gutten

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg over alle mål fra Eduardo, men er så lei av alle som hauser han opp etter 15 kamper i Arsenal-trøya. Han har vel ikke akkurat herjet ute på banen, men heldigvis ser han ut som en kald avslutter!

 

Nå er det vel få som har hauset ham opp! Som du skriver har vel de fleste fått med seg at han så langt har slitt med å involvere seg nok i selve spillet. Men han er en sjeldent iskald og dyktig avslutter, som du selv påpeker. Og ser vi BARE på denne egenskapen har jeg allerede sett nok til å fastslå at han har potensiale til å overgå legender som Henry og Wright (ikke nødvendigvis i antall scoringer totalt eller i totalbidrag, men i scoringsprosent, dvs andelen sjanser utnyttet). Og når vi vet hvor viktig dette er i fotball, så er det liten tvil om at Eduardo kan komme til å spille en svært så avgjørende rolle utover våren og i årene som kommer. Han tilfører rett og slett laget enda en dimensjon. For Arsenal under Wenger har alltid hatt nok av teknisk begavede spillere som kan leke fotball, men de har egentlig alltid manglet enn fox in the box som kan gjøre det enkelt og sette kula i nettet ved første og beste anledning. Selv Henry gjorde ting unødvendig komplisert ved en rekke anledninger, og sløste bort for mange sjanser, selv om det kanskje høres utrolig ut når man tenker på hvor mange mål han tross alt laget.

 

Så gjenstår det å se om Eduardo faktisk klarer å leve opp til det inntrykket han allerede har skapt. Jeg er ihvertfall optimist.

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg over alle mål fra Eduardo, men er så lei av alle som hauser han opp etter 15 kamper i Arsenal-trøya. Han har vel ikke akkurat herjet ute på banen, men heldigvis ser han ut som en kald avslutter!

 

Nå er det vel få som har hauset ham opp! Som du skriver har vel de fleste fått med seg at han så langt har slitt med å involvere seg nok i selve spillet. Men han er en sjeldent iskald og dyktig avslutter, som du selv påpeker. Og ser vi BARE på denne egenskapen har jeg allerede sett nok til å fastslå at han har potensiale til å overgå legender som Henry og Wright (ikke nødvendigvis i antall scoringer totalt eller i totalbidrag, men i scoringsprosent, dvs andelen sjanser utnyttet). Og når vi vet hvor viktig dette er i fotball, så er det liten tvil om at Eduardo kan komme til å spille en svært så avgjørende rolle utover våren og i årene som kommer. Han tilfører rett og slett laget enda en dimensjon. For Arsenal under Wenger har alltid hatt nok av teknisk begavede spillere som kan leke fotball, men de har egentlig alltid manglet enn fox in the box som kan gjøre det enkelt og sette kula i nettet ved første og beste anledning. Selv Henry gjorde ting unødvendig komplisert ved en rekke anledninger, og sløste bort for mange sjanser, selv om det kanskje høres utrolig ut når man tenker på hvor mange mål han tross alt laget.

 

Så gjenstår det å se om Eduardo faktisk klarer å leve opp til det inntrykket han allerede har skapt. Jeg er ihvertfall optimist.

 

Mener å ha sett endel kommentarer om at nå er Eduardo en verdensklassespiss og en av verdens beste avsluttere, det mener jeg er altfor tidlig å si noe om. Er enig i at han har potensiale til å kunne score mange mål for oss, men vil vente med å karakterisere han som en spiss i verdensklasse. Synes det også blir helt feil når det finnes spillere som Messi, Eto'o, Totti, Henry osv. Fortsetter du den rekka der med Eduardo er det noe som skurrer i mine øyne!

 

Og ingenting hadde gledet meg mer enn om han fortsetter som han gjør nå om dagen!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...