Jump to content

Eduardo da Silva


jobosol

Recommended Posts

  • Replies 897
  • Created
  • Last Reply

Croatia v Estonia 1-0

 

Fant bare det første målet, noen som har det andre? :P

http://www.youtube.com/watch?v=1ALL_-08vxc ;) Høydepunkter fra kampen. Ellers har vel Eduardo 11 mål på 16 landskamper, det er jo litt bra!

 

Edit: Tror linken din, Hermz, er fra forrige kamp mot Estland, der Dudu også scorte.

Ja, det kan godt hende, tenkte ikke på det! :D

Link to comment
Share on other sites

Målet han skåret var et "stygt" mål, fra en ca 5 meter kommer han oppmerksomt på en retur :)

 

Men det viktig å ha evna til å vere på rett plass til rett tid.

Sånn spisskompetanse treng vi i Arsenal.

 

Ja, så absolutt!!! Får håpe Eduardo tar med seg selvtillitt og scoringsform tilbake i arsenaltrøya!!!! Har faktisk skikkelig troen på at han slår igjennom!

Link to comment
Share on other sites

Har god tro på han jeg også, men først må han få starte en kamp sånn at vi kan se han skikkelig i aksjon :) Håper han gjør det mot spurs, noe som ikke kommer til å skje, men :/

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 1 month later...

Ser at en del tviler på om Eduardo er det helt store. Jeg er helt enig i at han har vært svak så langt, men Wenger sier jo at det tar et halvt år til et år å tilpasse seg for en spiller fra en annen fotballkultur. Jeg husker de som sa selg selg etter Pires sin første sesong, og det samme om Hleb da han hadde spilt 1 år. De ble etterhvert fantastiske spillere (Pires til og med kandidat til tidenes lag), så jeg syns vi kan gi Eduardo mer tid. Da er jeg egentlig mer bekymret for en spiller som Walcott som, selv om han er ung, har fått god tid på seg uten å slå gjennom..

Link to comment
Share on other sites

Synes Eduardo minner litt om Baptista. Scorer forsåvidt mye mål sammenliknet med spillertiden han får, men de kommer stort sett i cuper mot svakere lag, og ute i Europa. På høyeste nivå i England sliter han mer, i likhet med hva Bap gjorde i fjor.

 

Skal jeg være helt ærlig har jeg innerst inne hele tiden tvilt på om han slår gjennom i Arsenal, men han viser på landslag, også mot god motstand, og han har vist i kroatisk serie at han har et serdeles godt øye for mål, samt at han har de tekninske ferdigheter til å utrette noe som kan heve laget vårt. Jeg tror nøkkelen til hans suksess ligger i å tilpasse han den engelske toppserien, klarer han det kan vi fort snakke om en storscorer i PL. Det som imidlertidig bekymrer er at han har vært i Arsenal i snart en halvt år nå, og foreløpig er det ingenting som tyder på at han har gjort et eneste fremskritt siden han kom...

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hvertfall troa på Eduardo. Syns han gjør mye bra, god teknikk, fine pasninger, kan drible. Det er mulig jeg er litt trangsynt, men syns Adebayor viser ektsremt liten villighet til å samarbeide med han. Meget sjeldent han får ballen generelt, men hele holdningen hans ser ut som en kar uten selvtillit. Men han har da putta noen mål allerede? Jeg godt vente en hel sesong på at han slår til, de siste kampene har uansett ikke vært hans type kamper, så kanskje ikke så rart det har gått så som så. På onsdag er det vel gode muligheter for han og Bendtner på topp, da jeg vil ha Walcott på høyre kant. Selvsagt blir det ikke som PL, men kanskje et par mål der kan gi han litt selvtillit! Et positivt innhopp mot Chelsea, og en hel kamp mot Blackburn, han kan få en del matching kommende uke. Blir spennende..

Link to comment
Share on other sites

Nei bedre med en som Torres i stede skorer så og si like mange mål som han ha spilt kamper.

 

Katta i sekken Wenger spør du meg, han er treig og ser ut som PL går alt for fort for han.

 

For meg er nok Jeremie Aliadiere også en så mye bedre spiss, han løp fra Toure og Gallas i går flere ganger.

 

Må vel si at Aliadiere har utvikla seg til en bedre spiller siden han dra fra Arsenal :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Har troa på Eduardo jeg også. Han trenger kun tid på seg til å tilpasse seg PL, så begynner målene å komme der også. For å være ærlig, tror jeg faktisk Baptista kunne gjort det samme hvis han var instillt på det (uten at vi skal diskutere det her).

 

Og for å være ærlig med Dudu, så har han jo ikke så værst statistikk så langt i Arsenal heller. 5 mål på 13 kamper står han med for Arsenal pr dags dato. De fleste kampene har jo også vært som innbytter.

Link to comment
Share on other sites

Nei bedre med en som Torres i stede skorer så og si like mange mål som han ha spilt kamper.

 

Katta i sekken Wenger spør du meg, han er treig og ser ut som PL går alt for fort for han.

 

For meg er nok Jeremie Aliadiere også en så mye bedre spiss, han løp fra Toure og Gallas i går flere ganger.

 

Må vel si at Aliadiere har utvikla seg til en bedre spiller siden han dra fra Arsenal ;)

Trur ein kan sei at Aliadiere har et veldig bra øverste nivå, men det nivået når han et par ganger i året. Ellers er han ræv

Link to comment
Share on other sites

Nei bedre med en som Torres i stede skorer så og si like mange mål som han ha spilt kamper.

 

Katta i sekken Wenger spør du meg, han er treig og ser ut som PL går alt for fort for han.

 

For meg er nok Jeremie Aliadiere også en så mye bedre spiss, han løp fra Toure og Gallas i går flere ganger.

 

Må vel si at Aliadiere har utvikla seg til en bedre spiller siden han dra fra Arsenal ;)

Trur ein kan sei at Aliadiere har et veldig bra øverste nivå, men det nivået når han et par ganger i året. Ellers er han ræv

 

Eller skada, for mannen er jo laga av mariekjeks.

Link to comment
Share on other sites

Aliadiere er faktisk ikke en så dårlig spiss. Han får tross alt starte kampen mot arsenal og lager en straffe. Og leker seg litt til tider. Han skal ha ros for det. Syntes det er litt tåplig å skjelle ut en sånn kar, en så trofast spiller, som gikk til boro for å få spille tid. Men tilbake til dudu. Til de som ikke tror på dudu, kan du jo lese bloggen til han på vg om igjen. Det tar tid å bli god i england. torres har overasked alle. Dudu, blir god, bare vent og se. Når han får selvtillit og litt mer tillit, Skal dere få se en mann som passer perfekt for arsenal. Eneste dumme, er at vi har en walcott og bendtner som er veldig frempå og. mener bendtner faktisk er den som har imponert mest. til så liten spilletid å være

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...