Jump to content

Eduardo da Silva


jobosol

Recommended Posts

  • Replies 897
  • Created
  • Last Reply

Toppscorer og mest assist. Ikke verst. Men får håpe dette ikke er spilleren som skal erstatte Henry, heller at han er med og kjemper om en plass og erstatter Baptista/Ali.

 

Har ikke gitt opp håpet om en kanonspiss til.

Jeg er redd Bendtner og Walcott er gutta som tar over plassen til Baptista og Ali. Blir det flere signinger i dette vinduet så er det neppe spisser.

Link to comment
Share on other sites

Spennende kjøp. Helt typisk Wenger. Det er jo ikke første gang Wenger kjøper relativt ukjente spillere, og husk at han har gjort mange slike til verdensstjerner før, så det er lov å håpe. En pris på £16M ville jo vært galskap, men det meste tyder vel på at summen er langt lavere. Dette kan slå begge veier, og jeg er moderat optimist. Det eneste negative er at han nå har kjøpt enda et talent. Klubben trenger vel noen rever som har vært ute en vinterdag før, og som kan tilføre det talentfulle laget litt rutine?

Link to comment
Share on other sites

Jeg gremmes nesten av så mye negativ det er her. Fy søren! Noen som husker hvor såkalt "UKJENT" Titi var!? Hvem hadde hørt om han? Veldig få, ja. Hvem har hørt om han i dag!? Tja, sånn ca. vet ikke, alle som er interresert i internasjonal fotball, i allefall! Det samme kan skje med denne kroaten. Å bruke sånne utsagn: "United og Liverpool har hentet inn store talenter, mens vi har en ukjent kroter som ikke har noe å vise på høyt nivå". Er rett og slett B) ! Dere må ikke glemme at Wenger vet hva han gjør og det har han vist tusen ganger før. Vent å se, før dere begynner med alt det negative dere har å by på.

 

Hilsen en optimistisk Gooner!

Link to comment
Share on other sites

Jeg gremmes nesten av så mye negativ det er her. Fy søren! Noen som husker hvor såkalt "UKJENT" Titi var!? Hvem hadde hørt om han? Veldig få, ja. Hvem har hørt om han i dag!? Tja, sånn ca. vet ikke, alle som er interresert i internasjonal fotball, i allefall! Det samme kan skje med denne kroaten. Å bruke sånne utsagn: "United og Liverpool har hentet inn store talenter, mens vi har en ukjent kroter som ikke har noe å vise på høyt nivå". Er rett og slett B) ! Dere må ikke glemme at Wenger vet hva han gjør og det har han vist tusen ganger før. Vent å se, før dere begynner med alt det negative dere har å by på.

 

Hilsen en optimistisk Gooner!

Helt enig der Joakim ;)

Og akkurat som Titi,så hvem hadde hørt om Fabregas? ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg velger å forholde meg positiv til dette kjøpet.

Klart at jeg også har også ønsket meg Eto'o, Torres, Martins eller Bent før, men nå ser det ut til at det ikke blir noen av dem.

Martins er kanskje aktuell fortsatt, men jeg tror Wenger er ferdig med spisskjøp for denne gang. Spesielt siden Bendtner og Walcott antagelig får en del tillit på topp.

Nå tror jeg det blir å forsterke defensivt og på midten.

Hill-Wood har vel også uttalt nylig at det kommer flere kjøp i løpet av sommeren.

 

Eneste jeg håper med Silva er at han ikke blir for svak fysisk.

Regner med han vil slite litt i starten som Reyes gjorde og antagelig bli offer for x antall taklinger og få en del frispark. Ikke bra i forhold til skader, men positivt at vi får mye frispark.

Jeg tror nok ikke han får starte de første kampene, siden jeg tror Adebayor og van Persie blir førsteprioritet.

 

Jeg ønsker Silva lykke til og velkommen til klubben.

Link to comment
Share on other sites

Syns også det er rart å være negativ til dette kjøpet spesielt

med tanke på hvor dyktig Wenger har vært med slike kjøp.

Wengers dårlige kjøp har vært kjente navn(Jeffers,Wiltord,Reyes).

Har forsåvidt tro på denne talentspeiderens uttalelser som tross alt har fulgt Dudu i manger år.

Alt vi har å forholde oss til er fakta om spilleren og et Youtube klipp.

 

Om Torres slår til i Liverpool er det likså liten garanti for som det var med Shevo og Ballack i Chelski.

 

Derfor har jeg ingen problem med å være positiv til dette kjøpet.

Link to comment
Share on other sites

Syns også det er rart å være negativ til dette kjøpet spesielt

med tanke på hvor dyktig Wenger har vært med slike kjøp.

Wengers dårlige kjøp har vært kjente navn(Jeffers,Wiltord,Reyes).

Derfor har jeg ingen problem med å være positiv til dette kjøpet.

Reyes var vell ikke ett dårlig kjøp?

Link to comment
Share on other sites

Jeg gremmes nesten av så mye negativ det er her. Fy søren! Noen som husker hvor såkalt "UKJENT" Titi var!? Hvem hadde hørt om han? Veldig få, ja. Hvem har hørt om han i dag!? Tja, sånn ca. vet ikke, alle som er interresert i internasjonal fotball, i allefall! Det samme kan skje med denne kroaten. Å bruke sånne utsagn: "United og Liverpool har hentet inn store talenter, mens vi har en ukjent kroter som ikke har noe å vise på høyt nivå". Er rett og slett B) ! Dere må ikke glemme at Wenger vet hva han gjør og det har han vist tusen ganger før. Vent å se, før dere begynner med alt det negative dere har å by på.

 

Hilsen en optimistisk Gooner!

 

Nå er vel ikke du den som har vært mest optimistisk selv den siste tiden - så om noen andre er litt mindre optimistiske til dette kjøpet enn du er, så får de få lov til det.

 

 

Ellers så er det ett spennende kjøp - ja. Men det er vel ikke kjøpet som vi forventet eller håpte på etter å a mista verdens beste spiss. Det vi ville ha var en spiller som kunne bringe ro og selvsikkerhet i troppen og blandt fansen. Dette kjøpet roer kanskje 50% av fansen, mens jeg tviler på at han bringer noe særlig mye inn i troppen før halvspilt sesong og han har rukket å bli kjent med både spillere og støtteapparat.

 

Jeg som mange andre her håper dette ikke blir det eneste kjøpet, men er redd det blir det. Ser vi en ny spiller nå er det en plass i forsvars 4'ern. Evt en ung ving/sentral.

 

Men tiden vil vise... Synes alikevel dette er litt tynt.

 

Helt enig der Joakim ;)

Og akkurat som Titi,så hvem hadde hørt om Fabregas? ;)

 

Vel Fabregas var vel en meget kjent spiller blandt de som følger med litt nedover i alderstrinnene i spania. Han har vært i mange klubbers øyne siden han var 13-14 år.

Link to comment
Share on other sites

Syns også det er rart å være negativ til dette kjøpet spesielt

med tanke på hvor dyktig Wenger har vært med slike kjøp.

Wengers dårlige kjøp har vært kjente navn(Jeffers,Wiltord,Reyes).

Derfor har jeg ingen problem med å være positiv til dette kjøpet.

Reyes var vell ikke ett dårlig kjøp?

Ikke? Han levde i hvertfall ikke opp til forventningene.

Link to comment
Share on other sites

NETTAVISEN :

 

Mange ble overrasket over at Arsenal-manager Arsene Wenger valgte å hente Eduardo da Silva fra Dinamo Zagreb når han først gikk ut på markedet for å hente en ny spiss.

 

The Gunners har blitt koblet til større navn som Carlos Tevez, Obafemi Martins, Klaas Jan Huntelaar og mange flere etter at Thierry Henry ble solgt til Barcelona.

 

- Et nytt gullegg av Wenger?

Men som så mange ganger før, kommer Wenger med en overraskelse.

 

Og Kroatias landslagssjef Slaven Bilic tror Arsenal-manageren har lagt gullegget nok en gang.

 

- Det var et hardt slag for Arsenal å miste Thierry Henry til Barcelona, men med Emmanuel Adebayor, Robin van Persie og Theo Walcott på plass, vil da Silva løse problemene de har i angrep. Eduardo scorer fantastiske mål, men det er ikke alt han kan gjøre. Han lager mye rom for andre spillere. Forrige sesong hadde han også flest assist i den kroatiske ligaen. Arsenal-fansen kommer til å elske ham. Det er jeg sikker på, sier Bilic ifølge The Sun.

 

34 mål på 32 kamper

24-åringen scoret 34 mål på 32 kamper for Dinamo Zagreb i fjor og har scoret åtte mål på sine 14 første landskamper for Kroatia.

 

Talentspeider Tor Kristian Karlsen har fulgt spissen de siste årene og tror Wenger har gjort et kupp.

 

- For meg representerer Eduardo da Silva et talent utenom de vanlige. Endelig blir drømmen min om å se spilleren i en Europeisk toppliga en realitet og i farten kan jeg knapt tenke meg et bedre tilholdssted enn hos Arsene Wengers (om han blir) og hans unge rebeller. Til Arsenal-fans kan jeg kun si: Gled dere, skriver han i sin blogg på fxt.no.

 

LES BLOGGEN HER

 

- Gi ham tid

Bilic håper Arsenal-fansen vil være tålmodig med da Silva, og la ham få tid til å bli vant til omgivelsene, slik Henry måtte ha da han kom til klubben.

 

- Ingen kan erstatte Thierry Henry i Arsenal nå. Han er en av de beste spillerne i verden og det han har gjort for Arsenal de siste seks-sju årene er utrolig. Men, så vidt jeg husker, så spilte han ikke stor fotball for dem i sin første sesong, selv om han trivdes i klubben. Han gjorde det bra, men trengte tid for å finne seg til rette. Eduardo kan erstatte Henry, men fansen må gi ham tid, sier den kroatiske landslagssjefen, som tror mange vil bli overrasket over da Silva.

 

- Han er ikke et stort navn i Premier League, men glem ikke at han har allerede scoret mot England. Forrige sesong scoret han faktisk til sammen 54 mål for Kroatia og Zagreb. Han er definitivt en målscorer, sier han.

 

Flere på vei?

Men det er slett ikke sikkert at da Silva blir enestemann Wenger henter fra Dinamo Zagreb i sommer. Ifølge The Sun var Arsenals speidere på plass og fulgte Ognjen Vukojevic da kroatene spilte treningskamp mot Rapid Wien nylig.

 

- Arsene har snakket mye med meg om Ognjen. Han fortalte meg nøyaktig hvor langt han hadde løpt i den kampen. Han fortalte så om spillerens høyde, vekt og til og med hårfargen. Jeg ble imponert, sier trener Branko Ivankovic.

 

Vukojevic er en 23 år gammel midtbanespiller med stor arbeidskapasitet og sine styrker i den defensive delen av spillet.

 

-------------------------------------------

 

Er faktisk meget positiv til dette kjøpet! B) og han der Vukojevic virka spennande også ;)

Og dette blir IKKJE det einaste kjøpet i år ;)

Link to comment
Share on other sites

Eg er ikkje overbevist.. ManU henter Hargrieves og to gedigne talent, Liverpool hentar unge talent og Torres(!), vi hentar ein forholdsvis ukjent kroat.. Han har nok utvilsomt kvalitetar, men han vil nok trenge lang tid før han blir vant til tempoet i PL og Arsenal sin spelestil, og før den tid har han nok fått så mykje kritikk i engelske aviser at han har mest lyst til å reise heim..

Men Terje...

Hvorfor skulle Da Silva bruke lenger tid til å vende seg til tempoet i PL, en disse "gedigne" talentene til United, Hargreaves, Torres, og Liverpools unge talenter (har ikke vi nok av det da??) og for ikke å snakke om Torres? Alle er jo ferskinger i PL...

 

Ganske enkelt Jørn Ole, fordi det er ein viss nivåforskjell på den kroatiske og tysk/spansk liga...

Men som eg skreiv seinare i innlegget, eg håpar verkeleg at eg tek feil ang. Eduardo!!

Link to comment
Share on other sites

Kan vel ikke legge skjul på at du har rett der Balsnes. Store forskjeller både i tempo og ferdigheter. Tviler sterkt på at midtstopperne i Kroatisk liga kan matche Terry, Ferdinand og resten av kjempene. Og ser også at Silva sin vilje til å gå inn i banen fra siden, og å drible seg gjennom 3-4 spiller, vil være ganske mye vanskeligere i England enn i kroatia. Men for all del - jeg som Balsnes håper at jeg tar feil og at han kommer til å ha mange lekestuer på Emirates og alle andre stadioner i England.

Link to comment
Share on other sites

 

Og det verste med hele saken, er at dette er garantert den eneste signeringen i sommer. Jeg trodde Wenger for engangs skyld kom til å vise supporterne og omverden at det nå satses som aldri før, at vi skulle vise omverden at Arsenal ikke er nede for telling selv om Henry er solgt. Vel, så feil kunne man ta.

 

 

Jeg kjøper ikke helt argumentasjonen din om at han er den eneste signeringen i sommer, Kim. Du må jo selvsagt gjerne tro/frykte det, men er det ikke LITT tidlig å konkludere med at det ikke blir noen flere spillere på oss. Overgangsvinduet har tross alt ikke vært åpent i mer enn snaue 2 døgn. Jeg skjønner det slik at du er skuffet over at det ikke var kjøpet av en "storspiller" som ble presentert idag, men å bruke det som "bevis" på at det ikke kommer noen senere virker noe underlig.

 

Helt ukjent er han nok heller ikke, denne ble publisert for en måned siden:

 

http://blogs.guardian.co.uk/sport/2007/06/...cher_strik.html

 

 

Hilsen (Kim her også) Nilsen

 

 

Hvis man tenker på hvordan Wenger har vært på transfermarkedet de årene han har vært i klubben, så kan tanken om at Silva er den eneste signeringen i sommer være ganske realistisk. Han er ingen ung-gutt ( tenker da under 20 ), han har bevist at han klarer seg bra i kroatisk liga, og også på landslaget. Dermed er ikke dette ment som "The Next big thing". Han er heller ment som en erstatter som man spiller bingo med om han slår til eller ikke. Og oddsen for at han slår til er mindre enn om f.eks. Babbel/Torres hadde slått til. Med tanke på at de er vant til hardere ligaer.

 

men nå må du ikke glemme at han knuste Terry i hodeduell og faktisk scorte, og at han har hjulpet Kroatia å vinne mot Italia som spiller urdefensiv.

 

Nei glemmer ikke det - men 2 ganger kan være flaks. Hadde vi sett dette 20 ganger så hadde det vært noe helt anna.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gremmes nesten av så mye negativ det er her. Fy søren! Noen som husker hvor såkalt "UKJENT" Titi var!? Hvem hadde hørt om han? Veldig få, ja. Hvem har hørt om han i dag!? Tja, sånn ca. vet ikke, alle som er interresert i internasjonal fotball, i allefall! Det samme kan skje med denne kroaten. Å bruke sånne utsagn: "United og Liverpool har hentet inn store talenter, mens vi har en ukjent kroter som ikke har noe å vise på høyt nivå". Er rett og slett :X ! Dere må ikke glemme at Wenger vet hva han gjør og det har han vist tusen ganger før. Vent å se, før dere begynner med alt det negative dere har å by på.

 

Hilsen en optimistisk Gooner!

 

Nå er vel ikke du den som har vært mest optimistisk selv den siste tiden - så om noen andre er litt mindre optimistiske til dette kjøpet enn du er, så får de få lov til det.

 

 

Ellers så er det ett spennende kjøp - ja. Men det er vel ikke kjøpet som vi forventet eller håpte på etter å a mista verdens beste spiss. Det vi ville ha var en spiller som kunne bringe ro og selvsikkerhet i troppen og blandt fansen. Dette kjøpet roer kanskje 50% av fansen, mens jeg tviler på at han bringer noe særlig mye inn i troppen før halvspilt sesong og han har rukket å bli kjent med både spillere og støtteapparat.

 

Jeg som mange andre her håper dette ikke blir det eneste kjøpet, men er redd det blir det. Ser vi en ny spiller nå er det en plass i forsvars 4'ern. Evt en ung ving/sentral.

 

Men tiden vil vise... Synes alikevel dette er litt tynt.

 

Helt enig der Joakim ;)

Og akkurat som Titi,så hvem hadde hørt om Fabregas? ;)

 

Vel Fabregas var vel en meget kjent spiller blandt de som følger med litt nedover i alderstrinnene i spania. Han har vært i mange klubbers øyne siden han var 13-14 år.

¨Ja,det var han sikkert,men han var ikke kjent som en toppspiller heller ;)

Link to comment
Share on other sites

Arsenal har planer om å hente nok en spiller fra Dinamo Zagreb. Klubben vurderer et bud på 5 millioner pund for Ognjen Vukojevic. (The Sun)

Ta med deg kameraten din du,Silva :X

Har du en link eller noe til dette?

Link to comment
Share on other sites

Kroatene blir kalt europas brasil, så vii får i dobbel dose her :X

Dessuten får vi forhåpentligvis litt andre typiske kroatferdigheter også.

 

Det utrolige er at jeg tenkte på å skrive en ny topic på søndag, om den oppdiktede spilleren "Nyako Bavare", og innlegget skulle være omtrent som dette:

 

"Arsenal har kjøpt en spiss, og det er Nyako Bavare, fra en mindre kjent klub. Alle hadde trodd at Wenger skulle kjøpe et mer kjent navn, men Wenger slår til igjen"

 

Dette ble mer reelt enn jeg hadde trodd, selv om navnet på spilleren er et annet...

 

Ellers så håper jeg at enten: - vi får inn en stopper som kan gjøre Toure`like god som før, og selger Gallas

eller

- Gallas skjerper seg

Link to comment
Share on other sites

Jeg gremmes nesten av så mye negativ det er her. Fy søren! Noen som husker hvor såkalt "UKJENT" Titi var!? Hvem hadde hørt om han? Veldig få, ja. Hvem har hørt om han i dag!? Tja, sånn ca. vet ikke, alle som er interresert i internasjonal fotball, i allefall! Det samme kan skje med denne kroaten. Å bruke sånne utsagn: "United og Liverpool har hentet inn store talenter, mens vi har en ukjent kroter som ikke har noe å vise på høyt nivå". Er rett og slett ;) ! Dere må ikke glemme at Wenger vet hva han gjør og det har han vist tusen ganger før. Vent å se, før dere begynner med alt det negative dere har å by på.

 

Hilsen en optimistisk Gooner!

 

Nå er vel ikke du den som har vært mest optimistisk selv den siste tiden - så om noen andre er litt mindre optimistiske til dette kjøpet enn du er, så får de få lov til det.

 

 

Ellers så er det ett spennende kjøp - ja. Men det er vel ikke kjøpet som vi forventet eller håpte på etter å a mista verdens beste spiss. Det vi ville ha var en spiller som kunne bringe ro og selvsikkerhet i troppen og blandt fansen. Dette kjøpet roer kanskje 50% av fansen, mens jeg tviler på at han bringer noe særlig mye inn i troppen før halvspilt sesong og han har rukket å bli kjent med både spillere og støtteapparat.

 

Jeg som mange andre her håper dette ikke blir det eneste kjøpet, men er redd det blir det. Ser vi en ny spiller nå er det en plass i forsvars 4'ern. Evt en ung ving/sentral.

 

Men tiden vil vise... Synes alikevel dette er litt tynt.

 

Helt enig der Joakim ;)

Og akkurat som Titi,så hvem hadde hørt om Fabregas? ;)

 

Vel Fabregas var vel en meget kjent spiller blandt de som følger med litt nedover i alderstrinnene i spania. Han har vært i mange klubbers øyne siden han var 13-14 år.

¨Ja,det var han sikkert,men han var ikke kjent som en toppspiller heller ;)

 

Nei det er sant :X Men man visste vel at han hadde en meget stor sjanse for å bli en ;) Men jeg tar poenget ditt ;)

 

Jeg bare håper at ikke dette er spilleren som blir det eneste kjøpet i sommer. Etter alle presseoppslag og ytringer fra både klubb, fans og spillere om behov for rutinerte og etablerte spillere. Det er ett press ingen "ukjent" 24 åring fortjener.

Link to comment
Share on other sites

Jeg gremmes nesten av så mye negativ det er her. Fy søren! Noen som husker hvor såkalt "UKJENT" Titi var!? Hvem hadde hørt om han? Veldig få, ja. Hvem har hørt om han i dag!? Tja, sånn ca. vet ikke, alle som er interresert i internasjonal fotball, i allefall! Det samme kan skje med denne kroaten. Å bruke sånne utsagn: "United og Liverpool har hentet inn store talenter, mens vi har en ukjent kroter som ikke har noe å vise på høyt nivå". Er rett og slett :X ! Dere må ikke glemme at Wenger vet hva han gjør og det har han vist tusen ganger før. Vent å se, før dere begynner med alt det negative dere har å by på.

 

Hilsen en optimistisk Gooner!

 

Nå er vel ikke du den som har vært mest optimistisk selv den siste tiden - så om noen andre er litt mindre optimistiske til dette kjøpet enn du er, så får de få lov til det.

 

 

Ellers så er det ett spennende kjøp - ja. Men det er vel ikke kjøpet som vi forventet eller håpte på etter å a mista verdens beste spiss. Det vi ville ha var en spiller som kunne bringe ro og selvsikkerhet i troppen og blandt fansen. Dette kjøpet roer kanskje 50% av fansen, mens jeg tviler på at han bringer noe særlig mye inn i troppen før halvspilt sesong og han har rukket å bli kjent med både spillere og støtteapparat.

 

Jeg som mange andre her håper dette ikke blir det eneste kjøpet, men er redd det blir det. Ser vi en ny spiller nå er det en plass i forsvars 4'ern. Evt en ung ving/sentral.

 

Men tiden vil vise... Synes alikevel dette er litt tynt.

[/qoute]

_________________________________________________________________________________________________________________

Selfølgelig skal andre få ha sine meininger, det jeg mente med innlegget var at det er så sinnsykt irriterende å lese sånne supernegative innlegg, uten at han har sett spilleren spille. Og at vi har kjøpt en spiller som ikke har noenting å vise på høyt nivå, da tenker jeg; Kan han se inn i fremtiden?

 

Vent å se om han slår til før dere begynner å kritisere kjøpet ;)

 

PS! Det kan jeg innrømme jeg er ikke alltid like positive til ting, jeg heller. Men jeg er ikke negative til noe jeg ikke vet om er noe å være negativ til.

 

 

Edit: Vanskelig å qoute for tida, ikke sant Veginho? ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...