Jump to content

Stallen 07/08


helgeaarsvoll

Recommended Posts

  • Replies 264
  • Created
  • Last Reply

På tide å glemme gamle synder å la tvilen komme til gode,hent anelka tilbake og en god ving så er vi godt på vei.

Arsenal vil bestå,det er jeg sikker på,og vi kommer til å være i toppen også.

Denne artikelen sier mye av det jeg føler om dagens arsenal:http://www.onlinegooner.com/exclusive/index.php?id=339

Link to comment
Share on other sites

På tide å glemme gamle synder å la tvilen komme til gode,hent anelka tilbake og en god ving så er vi godt på vei.

Arsenal vil bestå,det er jeg sikker på,og vi kommer til å være i toppen også.

Denne artikelen sier mye av det jeg føler om dagens arsenal:http://www.onlinegooner.com/exclusive/index.php?id=339

 

Registrerer at flere mediene setter Anelka på toppen av listen av spisser Wenger skal handle inn. Morsomt...

Vi har mistet 3 spisser (Henry, Baptista og Aliadiere) fra i fjor og fått en ny (Bendtner). Blir spennende å se hva Wenger gjør med dette. Kanskje han tenker en skadefri Ljungberg og en uferdig Simpson er nok? :lol:

Link to comment
Share on other sites

En ting er sikkert og det er at Henry må erstattes.

Er Anelka løsningen eller er det bare en røykskjerm

fra Wenger som handler inn andre spillere totalt uventa?

Skulle det skje er jeg ikke overraska.

 

Wenger er en klok mann og ser at hans uvisshet skaper

problemer for klubben. Jeg tror faktisk noe vil skje der og om ikke så lenge.

Link to comment
Share on other sites

En ting er sikkert og det er at Henry må erstattes.

Er Anelka løsningen eller er det bare en røykskjerm

fra Wenger som handler inn andre spillere totalt uventa?

Skulle det skje er jeg ikke overraska.

 

Wenger er en klok mann og ser at hans uvisshet skaper

problemer for klubben. Jeg tror faktisk noe vil skje der og om ikke så lenge.

 

Ja, jeg tror Wenger tar saken. Enten forlenger han, eller så kommer det et takk for meg etter endt sesong. Begge deler er egentlig greit, for da har alle noe å gå utifra. Ikke minst, vi! ;)

Og en erstatter for Henry kommer jo. Det blir derimot fryktelig spennende hvem det blir.

Link to comment
Share on other sites

Vet en ganske sentral spiller var i klubben da dette ble skrevet men han er faktisk ikke mer enn det, en spiller. En av 22-25 spillere i stallen som kjemper for Arsenals ære. Om han var en god kaptein ville det vært verre, men det var han kun i glimt(bl a Starten på CL-finalen, da hadde vi egentlig bare trengt en klinisk avslutter ;) )

 

Hvem vil du ha ut av laget? Det skal bra kvalitet til for å dumpe en av "mine" valg i førsteelleveren :)

Hvis vi sier at Torres inn for Adebayor er noe alle goonere kan samles om så kan Reyes inn for Hleb/ Reyes i backup for Hleb være noe en ikke klarer å enes om. Iom at Reyes per definisjon er Arsenal-spiller neste sesong trengs det med optimistiske øyne (Litt laive om du vil)bare EN investering for å sende oss med der oppe. Vel og merke må vi finne flyten og være heldige med skader, men vi kan ikke ha så mye dårlig karma igjen etter alt det tullet som skjedde ifjor.

 

Er det nettopp noe Arsenal har gjort de siste 10 årene, så er det å ta mål av seg for å være en europeisk storklubb. Jeg ønsker ikke på noen måte å lage noen teologisk debatt utav dette, jeg vet at det ikke er ønsket på dette forum. Men jeg drister meg i denne sammenheng allikevel til et lite Bibel-sitat, med allmenn gyldighet: (Luk 6.48-49) "Han ligner et menneske som skulle bygge et hus, og som gravde dypt og la grunnmuren på fjell. Da flommen kom, brøt elven mot huset, men kunne ikke rokke det, for det var godt bygd. 49 Men den som hører og ikke gjør etter det, ligner et menneske som bygde huset på bakken, uten grunnmur. Da elven brøt mot huset, falt det sammen med en gang og ble fullstendig ødelagt."

Nå er det ikke sikkert han sådde noen frø for å ha treverk til huset heller da. Kan henne han bare tok en liten tur over fjellet og kjøpte det der. Jeg vil ikke si at vi tar mål av oss å være noen europeisk toppklubb de neste to sesongene hvis det fortsetter som nå, riktignok er det lenge igjen og det vil nok skje noe positivt, men jeg er og redd vi kan miste flere etablerte spiller, f eks Gallas, og at summen for den kortsiktige satsingen kan bli negativ. Du trenger ikke se lengre tilbake enn til forrige sesong for å se at en trenger etablerte spillere inn som kan gjøre en jobb. ManU hentet Vidic, Carrick, Evra før denne sesongen, de kompletterte(Er det et ord?) grunnstammen som hadde vært der lenge og fortsatt ikke var utgått på dato. Tilbake til dette sitatet: Han rev vel ikke grunnmuren(Etablerte) når han endelig hadde fått satt opp reisverket(Talentene)? Det ville jo være dumt. Slik vi har gjort med Henry, Pires, VIEIRA osv)

 

"Emirates", og de økte inntekter som følger i forhold til Highbury, er og skal være Arsenals grunnfjell i mange år. Men det krever litt ekstra innsats og svette, noen magrere år. Og det er de vi er inne i nå. Det er faktisk bemerkelsesverdig at vi gjør det såpass bra i disse årene.

Den rake motsetning til hvordan bygge en europeisk storklubb, kan vi forøvrig se i Leeds. Der var ikke fundamentet på plass, men store penger ble brukt på å oppnå kortsiktig sportslig suksess. Når sistnevnte uteble, brøt "huset sammen".

"Å ha som realistisk mål å vinne ligaen hvert år", kan man godt ha som en ønskedrøm. Men det er urealistisk å tro, i en så tøff liga som den engelske, at ett lag kan kjempe om tittelen hvert eneste år. ( Vel og merke uten unaturlige konkurranse-fortrinn som Abramovich-rubler). Til og med Manchester United, verdens største klubb, har trengt noen mellomsesonger når generasjonsskiftet har vært påkrevd. Liverpool, den mestvinnende klubb i England, venter fortsatt på sitt første seriegull siden 1990! For Arsenal er situasjonen naturligvis ikke noe annerledes.

Disse bevilgningene ble jo gitt med den bekrefteksen om at stadion-utbyggingen IKKE skulle ødelegge Arsenals sjanser til å hente inn noen gode forsterkninger som kan gjøre at dette nye stadionet blir et stadion for stolte øyeblikk og også kanskje titler. Ikke et flott stadion for et nesten lag. Selvfølgelig er det flott at vi med ny stadion og masse talent legger forholdene til rette for suksess om 3-10år. Men vi må jo også tenke på det som kommer først, neste sesong. For det er den Wenger/Arsenal må tenke på. I ingen av disse mellomsesongene hentet vel ManU inn såpass med etablerte spiller som i fjor?! Nå vant jo Liverpool cupen i fjor og CL året før der, så de har vært bedre enn oss de siste tre årene må vi innrømme. Selvsagt monner ikke cupgull så voldsomt, men det hjelper jo litt.

 

Synes du det er urealistisk at vi kan vinne gullet om vi får inn to-tre etablerte klassespillere(Ikke kjempehete, men solide spillere som har prestert stabilt, helst i PL slik som Carrick for ManU)? For da er det jo realistisk da! ;)

 

Jeg er enig i at Vieira etterlot seg et tomrom, først og fremst kapteinen Vieira savnes. Sportslig sett hadde Vieira en heller ustabil siste sesong i Arsenal. Men å gi Vieira æren eller skylden (alene?) for at resultatene efter hans avgang har vært sviktende, blir for enkelt. Nøkkelspillere som Bergkamp, Pires og Campbell var også, de siste årene, på sportslig nedtur. Og i vest-London var en viss russer i full sving med å svi av milliarder på å ta igjen Arsenal. Mange faktorer, og til sammen kan de kanskje forklare tronskiftet, men salget av Vieira alene? Nei.

Det er jo litt av det som er fordelen med å ha en Vieira i laget da, at selv om han ikke spiller bra så gjør de rundt ham det og vi er dermed mindre sårbar for at sentrale spillere ikke er på topp. Du sier Bergkamp, Pires og Campbell gikk ut, jeg sier at Hleb, Rosicky og en god Clichy kom inn.(bl a) Vi kan vel ikke skylde på noen andre at vi gang etter gang taper mot drittlag kan vi? Tror ikke russeren har noe å gjøre med Bolton f eks. Klart ikke Vieira betydde alt, men han betydde ikke langtifra alt fordi: Vi mistet en internasjonal klassespiller med store kvaliteter begge veier og enorme lederegenskaper og vi fikk inn en høyst ordinær brasiliansk spiller med store mangler versus Vieira, spesielt på det offensive og når det gjelder autoritet. Og som sentral midtbanespiller så er du involvert i mye, for du er MIDT på banen. Salget av Vieira er noe av det mest håpløse Wenger har gjort og jeg vil trøste meg med at jeg slipper noe lignende den dagen han tusler. For å selge spillere i den ypperste ypperste klassen har Wenger gjort til gagns. Er han så hissig på å utvikle nye at han bare MÅ selge de han så flott allerede har utviklet? Jeg må bare si at jeg uten å ha veldig stor kjennskap til disse sakene, synes det er helt utrolig at spillere som blir geniærklert bl a i denne artikkelen som Overmars og Petit blir solgt bare noen år etter at de kom til klubben. Ønsker vi ikke å være en endestasjon da? de fleste europeiske toppklubber vil jo være det så langt det lar seg gjøre.

 

Ja, Wenger har ifølge forskjellige rapporter, endel penger å rutte med. Men så har da ikke Wenger brukt noe særlig de senere år, og skal følgelig ha endel av æren for nettopp dette. Men vi har, i motsetning til Chelsea, ingen bunnløs pengebinge. Vi kan ikke kjøpe en Scott Parker for 150mill., for bare å finne ut at han ikke holder mål og å kaste ham på dør. Vi er avhengige av at investeringene slår til, og derfor fulgte Wenger eksempelvis Hleb i to år, før han la penger på bordet. Og derfor spiller Hleb uke ut og uke inn, selv om han ikke presterer optimalt. Forøvrig må også pris og kvalitet må stå i rimelig forhold til hverandre før Wenger handler. Derfor la han fra seg tankene om å kjøpe Michael Essien da Chelsea kom på banen. Prisen var jo over natta kommet opp i mangehundremillionersklassen. I stedet gikk Wenger hen og kjøpte Diaby til en promille av prisen. Jeg for min del klarer ikke klandre Wenger for en slik politikk, selv om Essien fortsatt er en enda bedre spiller enn Diaby.

Ingen penger brukt, ingen trofeer vunnet, etter min mening er ikke det noe å skryte av. Ikke når jobben din er å vinne noe, og den tilbyr vilkår som du ikke bruker. Hadde vi hentet Torres før VM i 2006 så kunne vi vært et helt annet sted nå, kanskje flere trofeer tom. Du må huske på at en ny spiller ikke bare tolfører noe med det han gjør akkurat på banen. Si at vi i tillegg fikk en annen god spiller billig fordi han så det var en god driv i klubben og at vi VIRKELIG satset på å vinne noe 1kommende sesong.

 

Nesten ett år gammel, men likefullt en lesverdig artikkel om temaet. Her.

Har kommentert dette litt tidligere, flotte historier og fantastiske spillere, men kanskje det også burde vært laget en kåring med hodeløse salg Wenger har vært bortpå?For en spiller som kommer gjør det bra og stikker er ikke bare bra.

Link to comment
Share on other sites

Da har Wenger handlet to spillere, slik han forespeilet etter sesongavslutningen. Kanskje vi kan vente oss enda en spiller pga avgangen av Henry, men det er jo slett ikke sikkert.

 

Nå spørs det hvem vi får se i førsteelleveren mot Fulham. Jeg tviler på om vår nye spiss tar en av plassene der fremme, så da blir laget slik (forbehold skader):

 

Lehmann

 

Eboue - Toure - Gallas - Clichy

 

Hleb - Fabregas - Gilberto - Rosicky

 

Van Persie - Adebayor

 

 

Sub: Almunia, Djorou, Denilson, Walcott, Silva

 

 

Blir fryktelig spennende å følge dette laget. Jeg tror vi har alle muligheter til å sparke godt fra oss!

Link to comment
Share on other sites

Noe jeg har tenkt på forholdsvis lenge er om Adebayor kunne fungert som en slags hengende spiss, altså noe som det her:

 

Lehmann

 

Eboue - Toure - Gallas - Clichy

 

Hleb - Fabregas - Gilberto - Rosicky

 

Adebayor

Van Persie

 

Ellers tror jeg kanskje RvP kunne blitt dyttet ned på høyrekanten istedet for Hleb (som han spiller på landslaget) og sette inn Eduardo som spiss med Adebayor

 

Lehmann

 

Eboue - Toure - Gallas - Clichy

 

Van Persie - Fabregas - Gilberto - Rosicky

 

Eduardo - Adebayor

Link to comment
Share on other sites

;)-->

QUOTE(Stefan B @ Jul 2 2007, 07:24 PM) 95488[/snapback]

Noe jeg har tenkt på forholdsvis lenge er om Adebayor kunne fungert som en slags hengende spiss, altså noe som det her:

 

Lehmann

 

Eboue - Toure - Gallas - Clichy

 

Hleb - Fabregas - Gilberto - Rosicky

 

Adebayor

Van Persie

 

Ellers tror jeg kanskje RvP kunne blitt dyttet ned på høyrekanten istedet for Hleb (som han spiller på landslaget) og sette inn Eduardo som spiss med Adebayor

 

Lehmann

 

Eboue - Toure - Gallas - Clichy

 

Van Persie - Fabregas - Gilberto - Rosicky

 

Eduardo - Adebayor

 

 

Akkurat det med å sette Van Persie på vingen trenger ikke å være helt feil, nei...

Link to comment
Share on other sites

van Persie spiller ikke akkurat ving på landslaget. Nederland spiller 4-3-3. Med van Persie som "høyrespiss" Det er ikke det samme som ving, og han funker heller ikke like bra som ren ving. Han liker å skjære inn, og derfor passer han inn i 4-3-3 systemet som høyrespiss. Tror ikke van Persie er like bra som ving i et 4-4-2 system. Men man vet da aldri. Men vil helt klart heller se van Persie om spiss, og heller kjøpe inn en ny ving.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Ved sesongslutt pratet Wenger om at han har tru på at laget vi hadde da var gode nok for neste sesong. Henry ville komme tilbake skadefri sammen med de andre osv. Mer erfaring på spillerne og mer vant til den nye lekestuen vår. Men han innrømmet at laget manglet litt bredde i spillet og dro frem at vi savnet "Reyes" som var en mer klassisk ving. I samme tidsrom nevnte Wenger at det kunne skje et par signeringer av "super, super spillere"

Nå er det slik at vi har sett Henry, Baptista, Aliadiere, Poom, Lupoli og Reyes som da ikke kommer tilbake. Vi har da signet Fabianski, Nordtveit og Eduardo. Fra utgangspunktet til Wengers uttalelser hadde vi fortsatt Henry. Så jeg spør: Hvor er disse "super, super spillerne? Nå som vi solgte Henry til en helt latterlig pris, burde vi da snakke om 3 super, super spillere? Er Nordtveit og Eduardo disse "super, super spillerne som Wenger pratet om? Hvis det er tilfelle skal jeg ta meg en stor pils når overgangs vinduet stenger, og humre litt for meg selv i stillhet ;)

 

Jeg tror United har gjort en god deal i Hargreaves og Nani, Chelsea med Alex, Liverpool med Torres? Barca med Henry, Abidal og Yaya Toure, Bayern med Toni, Klose og Ribery. Det er selvsagt mange spenende signeringer men dette var bare for å nevne noen. Vet vi ikke har all verdens med penger og har en økonomi som må behandles varsomt. Men med de såkalte 40 mill + Henrys overgang og ikke helt sikker på de andre spillerne som har forlatt klubben. Men noe penger skal det da være, så jeg skjønner ikke helt hvorfor det er spillere som Nordtveit og Eduardo som har signert.. Kan ikke helt se at de hopper inn i laget og retter det som har plaget oss de siste 2 årene, nå som vi i tillegg har solgt kapteinen og mestskårene spiller i klubbens historie! Litt frustrert og litt sjalu på andres signeringer, men så kan det jo hende at det er vi som har skutt gull fuglen for å si det slik. Ser bare ikke slik ut. Ang spørsmålet i tråden, Jeg mente vi ikke hadde et godt nok lag med Henry. Vi var ikke lagt unna, et par viktige signeringer så hadde vi vært der. Nå har vi solgt Henry og er enda lenger unna et godt nok lag spør dere meg.

Link to comment
Share on other sites

Nå har overgangsvinduet akkurat åpnet og vi har hentet tre spillere, og så vidt jeg vet så er det en stund til overgangsvinduet stenger og når Wenger kommer med et såpass overraskende kjøp som han gjorde i går, så er det ingen som vet hva som skjer videre denne uka eller neste uke. Kan fort komme enda flere kjøp her.

 

Wenger er ute etter Sagna, og det sies at Wenger har øynene oppe etter tre andre Dinamo spillere også. En av dem er playmakeren i laget. Jeg syns vi skal vente til sesongstart før vi i såfall begynner å dømme denne sommeren nord og ned og heller ser det i positive i at vi faktisk har hentet tre veldig spennende spillere så langt. B)

Link to comment
Share on other sites

van Persie spiller ikke akkurat ving på landslaget. Nederland spiller 4-3-3. Med van Persie som "høyrespiss" Det er ikke det samme som ving, og han funker heller ikke like bra som ren ving. Han liker å skjære inn, og derfor passer han inn i 4-3-3 systemet som høyrespiss. Tror ikke van Persie er like bra som ving i et 4-4-2 system. Men man vet da aldri. Men vil helt klart heller se van Persie om spiss, og heller kjøpe inn en ny ving.

Mulig jeg begynner å bli gammel, men i mine øyne er en spiller mer ving i en 4-3-3-formasjon, enn i en 4-4-2. Sistnevnte formasjon var ikke så veldig vanlig i min ungdom, men en 4-3-3 fører ofte til at en blir liggende 4-5-1 i forsvar, og således starter minst like langt ut på flanken som i 4-4-2. Hvordan en skal definere ving er et annet spørsmål. Når er du ving? Krever det et visst antall innlegg fra dødlinja? Krever det at du kan skjære gjennom å komme alene? Hvor ofte? Hva er forskjell på en ving og en kantspiller?

 

Jeg skal ikke påstå at du tar feil, men av og til er det så ørsmå nyanser at jeg blir usikker på definisjonene. Hva angår van Persie så mener jeg han blir best i Bergkamprollen, og ikke på kanten enten vi snakker 4-3-3 eller 4-4-2 B) (Så i konklusjonen om Robin er vi enig...)

Link to comment
Share on other sites

Har nettopp vært gjennom 2006/07 review`en, og satser på at profilene i de tre første kampene i fjor slår til igjen i år. Men på et stabilt nivå:

- Fabregas skorer mål

- Hleb og Gilberto presterer!

- Van Persie og Eduardo Da Silva skorer

- Walcott med assists!

 

... utrolig morsomt å se!!!

Link to comment
Share on other sites

Visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette innlegget,men jeg kopierte dette fra 100%fotball:

 

INN Lukasz Fabianski (Legia Warszawa, £2 millioner)

 

UT Thierry Henry (Barcelona, £16 millioner), Fabrice Muamba (Birmingham, £2 millioner), Arturo Lupoli (Fiorentina,gratis), Mart Poom (Watford, pris ikke offentliggjort), Jeremie Aliadiere (Middlesbrough, £2 millioner)

 

Oppdatert 25.juli B)

Link to comment
Share on other sites

Visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette innlegget,men jeg kopierte dette fra 100%fotball:

 

INN Lukasz Fabianski (Legia Warszawa, £2 millioner)

 

UT Thierry Henry (Barcelona, £16 millioner), Fabrice Muamba (Birmingham, £2 millioner), Arturo Lupoli (Fiorentina,gratis), Mart Poom (Watford, pris ikke offentliggjort), Jeremie Aliadiere (Middlesbrough, £2 millioner)

 

Oppdatert 25.juli B)

Min kalender står i nåværende tidspunkt på 3. juli. Merkelig ;)

Link to comment
Share on other sites

Visste ikke helt hvor jeg skulle poste dette innlegget,men jeg kopierte dette fra 100%fotball:

 

INN Lukasz Fabianski (Legia Warszawa, £2 millioner)

 

UT Thierry Henry (Barcelona, £16 millioner), Fabrice Muamba (Birmingham, £2 millioner), Arturo Lupoli (Fiorentina,gratis), Mart Poom (Watford, pris ikke offentliggjort), Jeremie Aliadiere (Middlesbrough, £2 millioner)

 

Oppdatert 25.juli ;)

Min kalender står i nåværende tidspunkt på 3. juli. Merkelig ;)

Hmm,den har vertfall ikke oppdatert seg her! B)

Link to comment
Share on other sites

van Persie spiller ikke akkurat ving på landslaget. Nederland spiller 4-3-3. Med van Persie som "høyrespiss" Det er ikke det samme som ving, og han funker heller ikke like bra som ren ving. Han liker å skjære inn, og derfor passer han inn i 4-3-3 systemet som høyrespiss. Tror ikke van Persie er like bra som ving i et 4-4-2 system. Men man vet da aldri. Men vil helt klart heller se van Persie om spiss, og heller kjøpe inn en ny ving.

Mulig jeg begynner å bli gammel, men i mine øyne er en spiller mer ving i en 4-3-3-formasjon, enn i en 4-4-2. Sistnevnte formasjon var ikke så veldig vanlig i min ungdom, men en 4-3-3 fører ofte til at en blir liggende 4-5-1 i forsvar, og således starter minst like langt ut på flanken som i 4-4-2. Hvordan en skal definere ving er et annet spørsmål. Når er du ving? Krever det et visst antall innlegg fra dødlinja? Krever det at du kan skjære gjennom å komme alene? Hvor ofte? Hva er forskjell på en ving og en kantspiller?

 

Jeg skal ikke påstå at du tar feil, men av og til er det så ørsmå nyanser at jeg blir usikker på definisjonene. Hva angår van Persie så mener jeg han blir best i Bergkamprollen, og ikke på kanten enten vi snakker 4-3-3 eller 4-4-2 B) (Så i konklusjonen om Robin er vi enig...)

 

Du har kanskje rett i at man spiller mer ving i et slikt system. Akkurat det gjelder ikke for Nederland:P I med at de er så offensive ender det rett og slett at de faktisk spiller med 3 spisser, og at det ikke blir noe 4-5-1 i det hele tatt. Det jeg egentlig skulle fram til. Og siden de da spiller med 3 reine spisser, vil ikke de to ytterste spissene trekke helt ut, men heller ligger nærmere hverandre og mer sentralt.

Link to comment
Share on other sites

Synes ikke Manuel passet med å være blond.

 

Er det Mannone og Fabianski som løper ved siden av Almunia, eller er det jeg som ser feil??

Jepp det er Mannonen og Fabianski. Enig med deg, Almunia passet ikke å være blond. :D

 

Edit: Ooops Joakim først!

Link to comment
Share on other sites

:D-->

QUOTE(Stefan B @ Jul 2 2007, 07:24 PM) 95488[/snapback]

Noe jeg har tenkt på forholdsvis lenge er om Adebayor kunne fungert som en slags hengende spiss, altså noe som det her:

 

Lehmann

 

Eboue - Toure - Gallas - Clichy

 

Hleb - Fabregas - Gilberto - Rosicky

 

Adebayor

Van Persie

 

Ellers tror jeg kanskje RvP kunne blitt dyttet ned på høyrekanten istedet for Hleb (som han spiller på landslaget) og sette inn Eduardo som spiss med Adebayor

 

Lehmann

 

Eboue - Toure - Gallas - Clichy

 

Van Persie - Fabregas - Gilberto - Rosicky

 

Eduardo - Adebayor

 

Tror kanskje det nederste laget ville ha fungert best. RvP får i større grad vist sine tekniske ferdigheter i en høyre ving rolle. Eduardo er jo en såkalt "fox in the box", så han kunne ha blitt satt opp som spydspiss, mens ade litt hengende.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...