Jump to content

Stallen 07/08


helgeaarsvoll

Recommended Posts

Helmik'n, hvordan kan du si at Denilson har skuffet deg? Han var helt sjef i Emirates cup, spesielt mot PSG. Innhoppet hans mot Inter var ikke langt, men også da greide han å gjøre noen avgjørende taklinger og pasninger.

 

Er vel den nærmeste vi kan komme en back up for Gilberto og jeg griner ikke om han blir det.

Jeg har kun sett Denilson i kampen mot PSG og Inter. Mot Inter fikk han ikke mye tid, men gjorde sakene sine veldig bra. Mot PSG derimot synes jeg han var usynlig og var desverre den svakeste på laget. Det er likevel glemt siden det er den siste kampen som er viktigst. Vi får se hvordan han klarer seg videre mot Ajax og Lazio.

 

Wenger har hentet inn noen nye talenter --> http://www.insidearsenal.co.uk/?p=755

Dypt uenig at han var usynlig og lagets dårligste mot PSG. I første omgang var han kanskje ikke så særlig, men det vear heller ikke resten av laget. I andre omgang derimot brøt han flere angrep og ga ballen videre til spillerene lenger opp på banen. En solid andreomgang.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 264
  • Created
  • Last Reply

Nå er det jo snart sesongstart og ingen nye spillere har ankommet siste tiden.

Har Wenger slått seg til ro med dagens tropp?

 

Vi er godt besatt på alle plasser, men jeg tenker likevel hele tiden....."Er dette en solid nok stall for å hevde seg blant de aller beste i PL og CL?"

 

Grunnen til at jeg tenker sånn er at våre spillere ofte er skadet og gjerne i posisjoner der de trengs mest.

I tillegg drar 3 viktige spillere til Afrikamesterskapet.

 

Hva hvis Ade og Van Persie er skadet og Wenger sier jo Bendtner ikke er klar for PL... da sitter vi igjen med Eduardo som er fersk og Walcott som også er 18 år. Ingen av dem er noen garantister for mål enda.

Har vi nok "firepower" på topp eller blir det sånn at vi blir veldig avhengig av Van Persie.

Sånn var det jo med Henry en periode også. Ingenting funket uten han på topp.

Derfor har jeg ytret et ønske om en spiss til. Gjerne en som er rask, sterk og scorer mye mål.

 

Jeg kan være enig i at det kan bli for mange spisser i laget, men pr. i dag ser det jo ut som Walcott blir brukt mest på høyrekant og Bendtner ikke er helt inne i laget ennå. Kanskje ikke god nok enda heller.

Nå er vel Martins ganske uaktuell og Anelka kommer neppe, så det spørs vel om det vi har nå blir angrepsrekka.

 

Derimot burde det være rom for en venstreving, selv om jeg ikke har noe klare alternativ på blokka nå.

Der er vi tynt besatt og vet ikke helt hvor god Rosicky er på kanten egentlig. Han er også ofte skadet. Og Clichy bør jo spille venstreback.

 

Føler ellers vi er bra besatt på midtbanen nå. Der er vi sterke og har bra dekning. Derfor skjønner jeg lite av linkingen til L. Diarra.

Og forsvaret burde holde, selv om de tydeligvis ikke lærer å bli bedre i dueller i feltet. Samme akilleshæl som alltid. Spesielt på frispark, cornere og også innlegg fra kant. Vært samme problemet i pre-season også.

Jeg mistenker vi får slite når Toure er borte i 1 mnd. i februar. :P

 

Det som bekymrer meg mest er alle skadeproblemene som oppstår sesong etter sesong. Det er noen hele tiden. Syns dette har blitt værre siste 2 årene.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det jo snart sesongstart og ingen nye spillere har ankommet siste tiden.

Har Wenger slått seg til ro med dagens tropp?

 

Vi er godt besatt på begge plasser, men jeg tenker likevel hele tiden....."Er dette en solid nok stall for å hevde seg blant de aller beste i PL og CL?"

 

Grunnen til at jeg tenker sånn er at våre spillere ofte er skadet og gjerne i posisjoner der de trengs mest.

I tillegg drar 3 viktige spillere til Afrikamesterskapet.

 

Hva hvis Ade og Van Persie er skadet og Wenger sier jo Bendtner ikke er klar for PL... da sitter vi igjen med Eduardo som er fersk og Walcott som også er 18 år. Ingen av dem er noen garantister for mål enda.

Har vi nok "firepower" på topp eller blir det sånn at vi blir veldig avhengig av Van Persie.

Sånn var det jo med Henry en periode også. Ingenting funket uten han på topp.

Derfor har jeg ytret et ønske om en spiss til. Gjerne en som er rask, sterk og scorer mye mål.

 

Jeg kan være enig i at det kan bli for mange spisser i laget, men pr. i dag ser det jo ut som Walcott blir brukt mest på høyrekant og Bendtner ikke er helt inne i laget ennå. Kanskje ikke god nok enda heller.

Nå er vel Martins ganske uaktuell og Anelka kommer neppe, så det spørs vel om det vi har nå blir angrepsrekka.

 

Derimot burde det være rom for en venstreving, selv om jeg ikke har noe klare alternativ på blokka nå.

Der er vi tynt besatt og vet ikke helt hvor god Rosicky er på kanten egentlig. Han er også ofte skadet. Og Clichy bør jo spille venstreback.

 

Føler ellers vi er bra besatt på midtbanen nå. Der er vi sterke og har bra dekning. Derfor skjønner jeg lite av linkingen til L. Diarra.

Og forsvaret burde holde, selv om de tydeligvis ikke lærer å bli bedre i dueller i feltet. Samme akilleshæl som alltid. Spesielt på frispark, cornere og også innlegg fra kant. Vært samme problemet i pre-season også.

Jeg mistenker vi får slite når Toure er borte i 1 mnd. i februar. :P

 

Det som bekymrer meg mest er alle skadeproblemene som oppstår sesong etter sesong. Det er noen hele tiden. Syns dette har blitt værre siste 2 årene.

 

Når Tourè forsvinner har vi jo Djourou, som jeg synes er veldig stødig og Senderos som har vist gode takter i treningskampene i tillegg er det jo Nordtveit som er en veldig bra backup for disse to.

 

Jeg er enig med deg om at Rosicky ikke får ut sitt fulle potensiale på vingen, jeg mener han burde spilt sentralt. Men med Rosicky og Fabregas sentralt blir det for offensivt.

 

Vi har en veldig bra erstatter for Adebayor i Dudu, så det blir ikke det største problemet. Vi har jo også Walcott og Bendtner i bakhånd. Jeg vet at de er uerfarne, men det er et halvt år til Afrikamesterskapet kommer, så jeg tror at de har skaffet mer erfaring og bedre fysikk.

 

Når Ebouè drar blir han enten erstattet av Sagna på høyre back eller Hleb på høyre ving, hvis han er fast på en av disse posisjonene. På høyre back har vi også Hoyte, som har vist stor framgang i løpet av sommeren. Vi har fortsatt Traorè som backup for Clichy.

 

Men troppen burde blitt forsterket, det er helt sikkert. I hvert fall med tanke på at vi vanligvis har skadeproblemer, men slipper vi unna disse har vi en bra tropp. Blir RvP skadet, sliter vi voldsomt på topp.

Men hvis det er veldig alvorlig, kan sikkert Bendtner steppe opp.

 

Vi kommer til å slite når Tourè spiller AM, men det gjør vi alltid. Vi får bare håpe at Djourou eller Senderos vokser i oppgaven, og minsker savnet av Tourè.

 

Diarra kan også spille høyre back, det er vel der Chelsea har brukt han flest ganger i ligacupen.

Link to comment
Share on other sites

Er stallen god nok? Svaret må være et klart tja. Vi har en glitrende førsteellever og en nesten glitrende andrellever. Det er på backupplassene det ofte avgjøres. Her kommer tjaet inn. Vi har mye potensial på andreplassene og skal vi være med helt framme må disse gutta blomstre. Noen av gutta må vise mer enn potensial. Vi er nære, men for å ta det siste skrittet må dette skje. Alternativet er å kjøpe oss til sterkere backup. Ideelt burde vi ha en tredjeellever som også kunne slå bra fra seg i premier league. I hvert fall kunne unngå et nedrykk. Vi får krysse fingre og tær. Og virkelig tro på at vi skal kunne kjempe om titler.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror vi står ovenfor en veldig spennende sesong, og Wenger har utvilsomt snekret sammen en av tidenes mest spennende Arsenalsraller. Jeg føler vi har grei dekning på de fleste plasser, og vi har en veldig solid førsteellver, men likevel så ser laget svakere ut enn våre rivaler i toppen (tenker da på United og Chelski, og delvis Liverpool).

 

Lehmann og Almunia har bevis at de er gode målmenn, Almunia har imponert stort det siste året, og ser nesten ut til å være en større trussel for Lehmann enn mange kanskje tror. Føler Lehmann fremdeles er best, men Almunia kan fort overraske denne sesongen. Har ikke sett av Fabianski, og han er nok fremdeles for ung, men bredden på keeperplassen kan ingen si noe på.

 

Forsvarsrekka vår er solid, vi har både fart og taklinsstyrke, rutine og talent. Det som helt klart mangler er en bauta i lufta. Senderos er den eneste som virkelig er domminerende i lufta, men han er ikke fast, og luftrommet er, i år som i fjor, vårt største problem defensivt. Ellers mener jeg stopperne er veldig gode. Sagna inn på backen og Eboue opp på midtbanen vil nok styrke oss, hvertfall defensivt. Clichy var fantastisk i fjor, og om han fortsetter i samme spor har vi en meget god bakre firer, og verdens desidert raskeste backrekke :)

 

Midtbanen oser av kvalitet, men jeg stiller et lite spørsmålstegn med manglen på vinger. Gilberto er jeg en stor tilhenger av, han er høy og sterk (god i lufta), og ligger alltid og holder balanse i laget, noe som igjen tillater at vi sender opp backene uten å selge oss. Cesc er lagets bestemann, enkelt og greit. Om Eboue spiller ving i år tror jeg vi har en spiller som kan likne en typisk vingspiller, noe Hleb ikke er. Rosicky på motsatt side er kanon, men ingen vingspiller, og det er heller ingen god backupspiller på venstreflanken. Men vi har mange spennende talenter, Song (hadde mistet trua på Song, men det ser ut som om han har fått selvtilitt igjen etter regelmessig PLspill for Charlton og tilitt i treningskampene i sommer), Denilson og Diaby. Om Gibbs kan løse noe av vingproblemet vårt på sikt, og styrke bredden allerede i år, er jeg veldig fornøyd.

 

Helt der fremme herjer RvP, som jeg tror vil få en kanonsesong. Jeg har mer sansen for Ade enn mange andre (virker det hvertfall som), Eduardo er spennende, men har ikke sett han spille enda. Bendtner kan jo også bli verdifull, selv om keg må se mer av ham før jeg trekker noe konklusjon. Håper Walcott spille spiss i år, han har virket pigg i treningskampene etter det jeg har hørt, og er allerede en publikumsfavoritt. Alt i alt mangler vi typiske målgjørere, og Rosicky, Cesc og resten av gutta må bidra med mål om vi skal hente hjem noen pokaler i år.

 

Alt i alt er jeg forsiktig oprimist, og så lenge vi får CL spill også neste sesong, pluss at vi hevder oss i cupene, er jeg fornøyd!

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Nå håper jeg virkelig at Wenger ser etter forsterkninger! Etter 2 kamper spillt manglet vi Eduardo, Adebayor, Gilberto, Denilson og Diaby. Kommende søndag er antagelig Eduardo og Adebayor tilbake men da er selvfølgelig Rosicky og Eboue ute. Et meget skummelt mønster som har formet seg her og det når sesongen er nettopp startet opp. Så hva skjer da i Januar når de afrikanske spillerne drar på cup og skadefronter fortsetter slik den har gjort i noen år nå?! Vil benken vår og deler av a-laget være preget av spillere uten "form" og erfaring? Ikke vet jeg men jeg føler dette er et urovekkende situasjon som vil skade oss veldig forde vi ikke forsterket laget når vi hadde sjansen til det. Og nå som Rosicky og Eboue er ute så er det da 2 ving spillere vi mangler og den ene av dem har hatt mange skader så langt så jeg skriker etter en ving som også kan steppe opp som spiss skulle det være behov. Vil ikke se Diaby, Denilson eller Flameni som ving. Har jo Walcott men han tror jeg ikke er helt klar enda etter hans prestasjoner så langt., men det kan være en slik situasjon som gir han et skikkelig gjennombrudd. Men velger Wenger å bruke Flameni eller Fabregas eller en annen som ikke egner seg så godt som ving så sier det litt om situasjonen spør du meg. Håper bare det ikke er flere som melder seg på skadefronten til kommende søndag, for det er hele 2 dager igjen ;)

 

Ps: Hvis man går på arsenal.com og videre inn på Injury news så er det per dags dato hele 7 spillere på skade listen og hvor alle sammen er mer eller mindre A-lags spillere, og vi har så vidt begynt sesongen :)

Nei, se faresignalene og gjør noe med det!!

 

http://www.arsenal.com/injury.asp?thisNav=...tle=Injury+News

Link to comment
Share on other sites

nå som Gallas også er skada (i tillegg til Rosicky) så håper jeg Wenger skjønner at dette ikke går vi må ha forsterkninger på venstrevingen og defensivt.

 

hva tenkte han på når han lånte ut Djourou? det er meg en gåte.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig!

 

Når Kolo drar til Afrika har vi kun Gallas og Senderos som rene midtstoppere. Synes det blir litt for tynt, men jeg må bare spørre:

 

Er det noen som vet om Djourou har en klausul i kontrakten som gjør at vi kan få Djourou tilbake ved store skadeproblemer?

Link to comment
Share on other sites

Helt enig!

 

Når Kolo drar til Afrika har vi kun Gallas og Senderos som rene midtstoppere. Synes det blir litt for tynt, men jeg må bare spørre:

 

Er det noen som vet om Djourou har en klausul i kontrakten som gjør at vi kan få Djourou tilbake ved store skadeproblemer?

Djourou vender tilbake fra lån i januar viss eg ikkje tar heilt feil, så det er ikkje noko problem...

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Samholdet og moralen i laget har vært et tema og skal vist være helt på topp. Så jeg vil gjerne anbefale alle som har mulighet til å sjekke 'crossbar challenge' som laget har på trening på arsenaltv!! Meget morsomt å se gutta slik, og veldig morsomt å se Gallas sitt sprudlene humør :rolleyes:

 

http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...ar+challenge%27

 

 

Edit: For alle andre her og den fulle utgaven for fransk tv:

Link to comment
Share on other sites

Det der var artig ja. Virker som gutta har det morsomt sammen og

en sprudlende kaptein Gallas leder an.

Bra å se samholdet i laget er så bra. Tydelig at noe har forandret seg denne sesongen. Positivt...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...