Jump to content

Stallen 07/08


helgeaarsvoll

Recommended Posts

Ser ikke helt at en spiller som ikke vil spille i England og er uønsket i RM også kan styrke oss.

Bendtner kan være en positiv overaskelse...men det har vel vist seg at et par nye tilvekster er sunt for troppen og Sidwell og Ribery er spillere jeg kunne tenkt meg.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 264
  • Created
  • Last Reply

Arsène Wenger believes Arsenal will be ready to fight for the Premiership title next season however he’ll not necessarily add to his squad over the summer.

 

The Frenchman takes his side to Portsmouth on Sunday for the final game of the campaign safe in the knowledge that they will finish third or fourth in the table. However a slow start to the season ensured they were never really contenders for the top spot.

 

Wenger has previously talked of the need for one or perhaps two “super, super class” players. However, speaking before the weekend games, he suggested any purchase must be considered in the light of the youngsters who have emerged this season.

 

“The problem is that because we have had a disappointing season, everybody wants you to buy,” said Wenger.

 

“I have to really think if that is needed or not because there is an element in our team that they will progress because they are young. Also, what do I need to add, if I do need to add something?

 

“I will do what I feel is right for the team and for the Club but the situation is not always to buy. Manchester United let Ruud van Nistelrooy go, they bought only Michael Carrick and now they play for the Premiership.”

 

Wenger went on: “We will be ready to go [for the title] next season if we have the right mixture.

 

“We need to find a better balance in our team in some positions then we will be ready.”

 

 

Jeg drister meg til å tro at Wenger kommer til å kjøpe en eller to etablerte spillere i sommer. Den siste setningen kan tyde på at Wenger kommer til å kjøpe, men at han ikke vet hvilken posisjon han kommer til å forsterke enda. Hvis vi kjøper så håper jeg at Wenger klarer å dra i land kjøpene så tidlig som mulig, slik at de får en god pre-season bak seg og ikke blir noe helt på tampen-kjøp.

 

Reyes, Ribery eller Babel tipper jeg kommer til klubben. Ville i såfall ikke vært noen dårlige forsterkninger. (Hvis Reyes kommer tilbake så avhenger jo det av at han er motivert og ønsker å prøve å finne seg tilrette i London).

Link to comment
Share on other sites

er ikke det afrika cup neste år og??

 

i så fall så mister vi et par viktige spillere, hvor lenge er det den varer??

 

kjipt og miste toure ass

 

Spilles 20. januar til 10. februar 2008.

Vi mister vel Toure, Eboue og kanskje Adebayor da.

 

Burde klare oss greit uten dem hvis vi ikke får samme skadeproblemene som denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

Ser ikke helt at en spiller som ikke vil spille i England og er uønsket i RM også kan styrke oss.

Bendtner kan være en positiv overaskelse...men det har vel vist seg at et par nye tilvekster er sunt for troppen og Sidwell og Ribery er spillere jeg kunne tenkt meg.

 

Kommer ikke som noen overraskelse at du ikke vil ha Reyes tilbake til klubben ;)

Link to comment
Share on other sites

Hmm som tråd-starter nevner.. Hente inn en bedre venstreback... Hva i alle dager? Clichy er bedre idag enn Cashley var - og han blir bedre og bedre. at han trenger en bedre utfordrer kan nok være så - men Arsenal som klubb trenger ikke å forsterke sin venstreback-plass. Det er hvertfall bare tøv :)

Link to comment
Share on other sites

Hmm som tråd-starter nevner.. Hente inn en bedre venstreback... Hva i alle dager? Clichy er bedre idag enn Cashley var - og han blir bedre og bedre. at han trenger en bedre utfordrer kan nok være så - men Arsenal som klubb trenger ikke å forsterke sin venstreback-plass. Det er hvertfall bare tøv :D

 

 

skal være enig at Arsenal ikk trenger noen venstre back der Gael og William kan spille, men å si at Gael er bedre i dag enn Ashley var, er vel å strekke seg litt langt, men Gael er god og lovende ja!

Link to comment
Share on other sites

Hmm som tråd-starter nevner.. Hente inn en bedre venstreback... Hva i alle dager? Clichy er bedre idag enn Cashley var - og han blir bedre og bedre. at han trenger en bedre utfordrer kan nok være så - men Arsenal som klubb trenger ikke å forsterke sin venstreback-plass. Det er hvertfall bare tøv :D

 

Jeg har vært skeptisk til Clichy sine egenskaper og skader. I løpet av den siste tiden synes jeg derimot at han har vist hva som bor i ham. Jeg skal ikke nevne behovet for en ny venstreback på en stund! ;)

 

Eller for å si det på en annen måte. Det er andre spillere jeg vil bytte ut før ham!

Link to comment
Share on other sites

Hmm som tråd-starter nevner.. Hente inn en bedre venstreback... Hva i alle dager? Clichy er bedre idag enn Cashley var - og han blir bedre og bedre. at han trenger en bedre utfordrer kan nok være så - men Arsenal som klubb trenger ikke å forsterke sin venstreback-plass. Det er hvertfall bare tøv :D

 

Jeg har vært skeptisk til Clichy sine egenskaper og skader. I løpet av den siste tiden synes jeg derimot at han har vist hva som bor i ham. Jeg skal ikke nevne behovet for en ny venstreback på en stund! ;)

 

Eller for å si det på en annen måte. Det er andre spillere jeg vil bytte ut før ham!

 

Og jeg stemmer for Hleb. Har nok ikke det som trengs desverre, men hvis han blir: Hleb, please prove me wrong!

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er litt fasinerende med Hleb. Noen elsker denne spilleren, mens andre ikke kan forda ham. Jeg heller nok mot dem som tror Hleb blir for omstendelig. Greit at vi trenger spillere som våger å holde på ballen, men man skal få litt fart på kula også!

 

Jeg savner en mer direkte spillende høyrekant. Men begynner å miste troa på at det blir noe av det. Duoen som krangler om høyrekant neste år blir nok Hleb og Walcott. Ljungberg er vel på vei ut...

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg Helge...det er akkurat omstendeligheten som er hans største svakhet..for teknisk sett er han god nok og farten har han....hyr inn Brian Marwood til å lære ham litt om crosser og slikt så får vi se...

 

Må ærlig innrømme at Muamba var den spilleren jeg personlig så mest fram til å se i Arsenaldrakt i fremtiden...men tror nok det er Diaby Wenger prioriterer her...

 

Liker heller ikke at de gode engelske talentene forsvinner...vi ser jo hva som skjer med Sidwell nå..

Link to comment
Share on other sites

Enig med deg Helge...det er akkurat omstendeligheten som er hans største svakhet..for teknisk sett er han god nok og farten har han....hyr inn Brian Marwood til å lære ham litt om crosser og slikt så får vi se...

 

Må ærlig innrømme at Muamba var den spilleren jeg personlig så mest fram til å se i Arsenaldrakt i fremtiden...men tror nok det er Diaby Wenger prioriterer her...

 

Liker heller ikke at de gode engelske talentene forsvinner...vi ser jo hva som skjer med Sidwell nå..

 

... den nye Lampard ;)

Link to comment
Share on other sites

Etter hva jeg har sett de siste 10 kampene av Clichy - så har clichy større fart, og er mer lysten offensivt enn Cole var. Men nå svertes vel muligens mine øyne i hat til Cashley.. for all del..

 

Ja er en del andre plasser som burde forbedres først:) hehe.

 

Hleb.. ja det er rart at supporrtere er så delt - hehe. Jeg synes han er egentlig litt lik Baptista i være måte? Til tider det mest utrolig, og i det neste håpløst og alt for innvikla. Nå lykkes Hleb mer enn Baptista... Men likhetstrekkene er der synes jeg.

 

Jeg vil gjerne beholde Hleb HVIS vi ikke finner noen annen ving. Men han byttes lett ut mot Ribery! :D

Link to comment
Share on other sites

Hleb, i den formen han hadde i den første halvdelen av sesongen foretrekkes før Ribery av meg, og formdumpen han har hatt etter jul har ødelagt mye. Så litt på klipp fra før jul, og må si at Hleb imponerte mye mer der enn nå om dagen.

 

Bappe, ja hva kanman si om han? Først og fremst må jeg innrømme at jeg alltid har vært en tilhenger av ham, og feiret da han kom i fjor. Jeg er som de fleste andre skuffet over sesongen hans, men jeg skulle gjerne sett ham i Arsenal-drakt også neste år. Jeg tror faktisk han ville innfridd etter en god oppkjøring til sesongen, og etter et år med tilvenning til PL. Men nå er det bare å ønske ham lykke til videre i en annen klubb.

 

Angående stallen 07/08 er jeg ganske positiv uansett om flere blir kjøpt nå i førstkommende Silly Season. Om det blir mindre skadetrøbbel til neste år tror jeg det vil gå bedre.

 

Vel, lykke til med neste sesong medgooners!

Link to comment
Share on other sites

Cole kommer helt klart til å stagnere i Chelsea. I Arsenal var han en stor del av angrepsspillet, mens i Chelsea blir han stående på egen banehalvdel å tuppe i gresset, og innimellom får han slått noen lange baller opp mot Drogba.

 

Haha! Så sant så sant :blink: Cole var virkelig en av de som viste hvordan Wenger-stilen kunne fungere perfekt i samarbeid med Henry, Pires, Vieira og Bergkamp. Men som du sier, i Chelsea får han ikke utnytte sitt fulle potensiale offensivt...

 

Stallen neste sesong = STERK, dersom vi får tilbake de største stjernene i godt slag, slipper skader, og at ungutta fortsetter framgangen.

Link to comment
Share on other sites

Til neste år har våre yngre spillere enda ett år til på skulderne. Spillere er tilbake fra skader. Samarbeidet mellom de 4 bak er nødt til å bli bedre, særlig Toure og Gallas. Viktigst av alt er at de 4 bak holder seg skadefrie og lange karantener. Jeg er helt sikker på at vi kunne slippet inn like lite mål som Man U hvis vi hadde hatt kontinuitet i forsvarsrekkene. Vi får indelig håpe på at Clichy holder seg skadefri, i likhet med Eboue som har vært mye borte. Heldigvis har vi god dekning på høyrebacken med Hoyte. Djourou er også en meget god erstatter, men det er viktigere at de to faste i midten får spilt mye sammen og utvikler et godt samarbeid. Traore er en god backup, til tross for sin unge alder.

 

Sentralt på midten har vi strålende dekning, selv om vi sliter med kreativiteten dersom både Rosicky og Fabregas ikke befinner seg på banen. De to nevnte kommer til å score mange mål neste sesong, det så vi alle tegn på i de siste kampene. Vingene er derimot et lite problem. Rosicky synes jeg begynner å klare seg bra på venstreisden. Men når han er borte, er det dårlig dekning der. Diaby har klart seg greit på denne plassen, men han er bedre i midten. PÅ høyresiden har vi en svært ustabil Hleb. Hviterusseren sliter veldig i den siste tredjedelen av banen der han strør rundt seg med feilpasninger og utnytter skuddmuligheter dårlig. Hleb må også bli mer direkte. Det blir alt for mye innover i banen og dribling til tider. Han ødelegger også ofte for gode kontringsmuligheter. Defensivt er derimot Hleb veldig god synes jeg. Hver gang han mister ballen gir han alt for å få den tilbake. Ljungberg tror jeg drar, selv om jeg mener hans rutine og vinnerinstinkt er viktig for laget.

 

RvP kommer forhåpentligvis til å fortsette der han slapp. Hvorfor må han alltid bli skada når han er i kjempeform? Den flyvende hollenderen er ikke lenger bare "a scorer of great goals," han er nå også blitt "a great goalscorer." Jeg tipper RvP ender på 20+ mål hvis han er lenge skadefri og får spilt mye som spiss. Henry kommer tilbake heltent og uthvilt, så vi kommer til å få se gamle takter fra Henry. Adebayor er en meget god targetman, men må i likhet med Hleb bli MYE bedre på avslutningene. Bendtner kommer tilbake og det kan bli veldig spennende. Baptista tror jeg blir sendt tilbake, selv om det er leit når man veit at udyret ligger der inne et sted.

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke at verken Rosicky, Hleb eller Ebouè har prestert opp mot sitt beste.

 

Ebouè var god tidlig i sesongen, men har virket slapp og lat i de siste kampene. Jeg syns at Ebouè må få en skikkelig utfordrer, det samme gjelder Hleb og Rosicky.

 

Clichy har vært fantastisk, og vi trenger ikke å forsterke den backen.

 

Vi har fire midtstoppere, to av superklasse, og jeg er sikker på at i hvert fall Djourou kommer til å være en utfordrer neste sesong.

 

Både Både Denilson og Diaby kommer nok også til å presse Gilberto, Fabregas tror jeg er bankers.

 

Det hadde vært bra hvis Reyes kom tilbake og klarte å tilpasse seg livet i London og spillestilen til Arsenal, da hadde vi hadt en bra venstrekant.

 

Vi har egentlig bare tre GODE spisser, men hvis Bendtner prøver hardt kan han også komme inn i førsteelleveren.

Link to comment
Share on other sites

Og vi trenger fremdeles en høyrekant som kan spille direkte. Reyes er valget, og han kunne jo figuert både her og der på banen. Vi er ikke bra stilt i angrepsrekka heller om Henry og Van Persie er skadet under Afrikamesterskapet.

 

Men stallen er god nok til en ny 4 plass. Det tror jeg. Og jeg kommer ikke til å kreve noe mer neste år, og året etter. Men så... :)

Link to comment
Share on other sites

Og vi trenger fremdeles en høyrekant som kan spille direkte. Reyes er valget, og han kunne jo figuert både her og der på banen. Vi er ikke bra stilt i angrepsrekka heller om Henry og Van Persie er skadet under Afrikamesterskapet.

 

Men stallen er god nok til en ny 4 plass. Det tror jeg. Og jeg kommer ikke til å kreve noe mer neste år, og året etter. Men så... :)

Helt enig,om ett par år er The Gunners på toppen av PL.

Men jeg forventer neste en 3.plass! Etter to middels sesonger med to 4.plasser.Vi får jammen komme oss litt lenger opp neste sesong :)

Link to comment
Share on other sites

En fjerde plass neste år også ville skuffet meg meget. Jeg tror faktisk vi er nødt til å hente noen nye spillere hvis vi skal få bedre resultater enn det vi gjorde. En ny spiss føler jeg nesten er et must. En keeper hadde også vært greit etter hvert. Men vi får se. Håper hvert fall på færre skader enn i årets sesong..

Link to comment
Share on other sites

En fjerde plass neste år også ville skuffet meg meget. Jeg tror faktisk vi er nødt til å hente noen nye spillere hvis vi skal få bedre resultater enn det vi gjorde. En ny spiss føler jeg nesten er et must. En keeper hadde også vært greit etter hvert. Men vi får se. Håper hvert fall på færre skader enn i årets sesong..

 

Enda en ny keeper? Tror ikke det ligger øverst på lista til Wenger. Han nok forøvrig heller ikke noen handleliste. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Personlig mener jeg vi trenger en solid britisk midtstopper (ala Campbell), en habil venstreback (som gir Gael konkurranse), en rein kantspiller og en litt bereist sentral midtbanespeller som kan gi litt trygghet.

 

På topp er vi helgardert med Henry, Van Persie, Adebayor, Bendtner, Ali og Baptista, så kommer vel også Vela etterhvert tilbake.

 

Om Bap og Ali blir er uvisst, hvis ikke disse blir kunne det vært lurt med et spisskjøp, men går vi først til innkjøp av en spiss ville jeg også foretrekt en litt anderledes spillertype.. en fox in the box :blink:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...