Jump to content

Stallen 07/08


helgeaarsvoll

Recommended Posts

Drømmetroppen 07/08:

 

Keepere

 

Almunia

Lehmann

Fabianski

(Mannone)

 

Forsvar

 

Eboue

Hoyte

Djourou

Toure

Gallas

Micah Richards

Clichy

(Traore)

 

Midtbane

 

Hleb

Ribery

Fabregas

Denilson

Gilberto

Diaby

Flamini

Rosicky

Quaresma(Vet ikke om han er venstrefot, vi trenger en venstrefot på midtbanen)

 

Spisser

 

Henry

vanPersie

Adebayor

Torres

Aliadiere(Skuddtrening HELE sommeren)

 

 

Med denne troppen vinner vi the Treble:D

Men seriøst: Jeg mener Wenger MÅ hente inn noen skal vi vinne et av de to viktigste trofeene til neste år(CL eller PL). Nå har vi gått to sesonger uten sølvtøy og det er altfor lenge.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 264
  • Created
  • Last Reply

Hva i hølvette skal micah richards gjøre i forsvar? Føler vi har nok unggutter der nå, hvis vi først skal kjøpe en forsvarer burde det være en med RUTINE. Det er stikkordet. Det er det vi mangler, og det er også det Gallas har vært ute å snakka om. Dette laget mangler rutine.

 

Jeg kunne tenkt meg å se disse ansiktene på Emirates til sommeren;

Kaka, Seedorf, Huntelaar, Alex(fra Psv/chelski). Vet dette er noen latterlige ønsker som aldri vil skje, men hadde da vært digg;)

 

Ellers håper jeg virkelig Arsenal hever seg til sesongen. 4.Plass vil jeg helst ikke se igjen. Vi må ha minst 3.Plass. Og topp 2 er meget godkjent. Ellers håper jeg vi kan klare å vinne FA-cupen og komme langt i CL. Men da må det nok spillerkjøp til, og jeg vet ikke hvile spillere vi burde kjøpe, men vi burde kjøpe noen som har rutine og vært med lenge i gamet.

 

I tillegg må vi ha litt flaks, og ikke ha så mange skader. Om nesten alle holder seg skadefrie så er jo ikke dette Arsenal laget så gærnt. Mitt kanskje største ønske er at vi igjen klarer å vinne over "drittlag". Hadde vi klart det ifjor hadde vi vunnet ligaen. Her må det gjøres grep av både Wenger og spillerne. For det er jo ikke aktuelt å tape mot lag som Sheffield og West ham? Nei det er ikke det. Et tap borte mot chelski skal jeg klare å svelge, men ikke mot sheffield.

 

Stallen vi har nå holder normalt sett til en topp 3 plassering. Jeg har et håp om at vi klarer topp 2, men det er kanskje litt for tidlig?

Link to comment
Share on other sites

For meg er det ikkje nødvendigvis eit krav om ei høgare plassering enn 3/4 plass. Men eg krever at me er med og kjempar om tittelen til neste år. For i år var me milevis i frå...

 

Nokon signeringar treng me. Personleg meiner eg at ein kantspelar er eit must. Ein spiss og ein forsvarsspelar er ikkje så viktig. Keeper har me allereie fått, sjølv om han nok i beste fall må vere 2. valg til neste år.

 

Det viktigste er å ha ein stort sett skadefri topp. Det er tøft å spele ein heil vårsesong utan sine 2 beste spissar.

Link to comment
Share on other sites

Hva i helvete Micah Richards skal gjøre i forsvar?

Neida å kjøpe en fantastisk og lovende spiller som kan bekle både stopper og venstreback er jo helt idiotisk.

 

Eboue(Rutine)-Gallas(Rutine)-Toure(Rutine)-Clichy/Richards(Begge etablert i PL)

Forsvaret er langt ifra leddet vi trenger mer rutine, det er midtbanen som skriker at Wenger burde holdt på rutinerte Vieira og Pires. Men Wenger synes jo tydeligvis hans prinsipp og overambiøse visjoner er viktigere at Arsenal er med å kjempe om titler. Det er veldig synd og jeg begynner faktisk å lure på om vi bør "skaffe" oss en ny trener. Håper ingen tar dette som et stort angrep på professor Wenger men når vi nå har gått to år der Wenger har fått bruke godt med midler uten å vinne EN dritt er det kanskje på tide å se seg om.

Link to comment
Share on other sites

Spisser

 

Henry

vanPersie

Adebayor

Torres

Aliadiere(Skuddtrening HELE sommeren)

 

 

Med denne troppen vinner vi the Treble:D

Men seriøst: Jeg mener Wenger MÅ hente inn noen skal vi vinne et av de to viktigste trofeene til neste år(CL eller PL). Nå har vi gått to sesonger uten sølvtøy og det er altfor lenge.

 

Javel? Aliadiere er god nok, men Bendtner og Walcott er ikkje? Ellers kan du nok glemme Ribery, han blir nok.. Queresma hadde derimot vært noe...

Link to comment
Share on other sites

 

Javel? Aliadiere er god nok, men Bendtner og Walcott er ikkje? Ellers kan du nok glemme Ribery, han blir nok.. Queresma hadde derimot vært noe...

 

Sorry..det var korttenkt av meg. Bendtner har vel gjort det bra og da bør han tas inn i varmen. Walcott er selvfølgelig god men jeg lurer på om han ikke bør bli spesialisert til en rolle evt. leies ut til et lag helt i toppen av The Championship som har sterke planer om å rykke opp. Dette vil jeg fordi Walcott umulig er bedre enn fjerdevalget vårt på topp med Henry, vanPersie og Adebayor. Vi vil nok ikke få like mange skader som i år og han vil derfor slite benken i store deler av sesongen.

 

http://www.dagbladet.no/sport/2007/05/24/501578.html

 

Når man leser saker som det her så skjønner man at Arsenal nok kommer til å se langt etter ligatrofeet neste år uten 3-4 skikkelige forsterkninger, spillere som hever laget det sekundet de tusler inn på Emirates, ikke om fire år. Etablerte toppspillere har vel Wenger aldri vært den som har hentet mest av men vær så snill, du har pengene, kan du ikke bare drite i de visjonene dine ETT sekund så vi har et lag som kan vinne noe!

Link to comment
Share on other sites

Etablerte toppspillere har vel Wenger aldri vært den som har hentet mest av men vær så snill, du har pengene, kan du ikke bare drite i de visjonene dine ETT sekund så vi har et lag som kan vinne noe!

 

I Wengers første 4-5 år hentet han nesten utelukkende etablerte spillere til Highbury. Han fikk sågar massiv kritikk for aldri å slippe til unggutta.

 

Hvis en videre ser på hvilke spillere Wenger har brukt mye penger på, så er ikke listen veldig imponerende: Wiltord, Reyes, Hleb, Rosicky, Jeffers, Wright, Van Bronchorst, Henry. Kun sistnevnte kan vel foreløpig betegnes som en stor suksess. Spillere som Van Persie, Fabregas, Vieira, Petit, Toure, Clichy, Ljungberg m.v., ble alle hentet for relative vekslepenger. Bildet er for meg klart; Wenger handler best når spillerne er åpne for omskolering og eller ikke er ferdig utviklet. Å rope efter etablerte toppspillere blir derfor historieløst.

 

Endelig er det et faktum at Arsenal for øyeblikket har mindre økonomisk spillerom enn våre konkurrenter. Å skulle delta i budrunder med Abramovich eller Hicks/Gillett, eller et Man United som har råd til å betale 200mill. for Owen Hargreaves (!), hverken kan eller vil klubben vår. Nå. Kanskje om 7-8 år, når "Emirates" for alvor gjør seg gjeldende på pluss-siden i regnskapene. Men for øyeblikket kan vi altså ikke konkurrere med de tre andre på deres vilkår. Vi må kjempe på vår egen måte - og det erkjente Wenger allerede for 2-3 år siden. Salget av Vieira - og dermed satsingen på Cesc, personifiserer nevnte erkjennelse krystallklart.

 

Jeg tror ikke Wenger kommer til å "drite i visjonene sine i ett sekund", eller på annen måte bryte ned det byggverket han har startet på. Mer enn én ny etablert spiller tror jeg derfor ikke kommer til Emirates i sommer. Og det er jeg glad for. Ikke fordi jeg er 110% sikker på at prosjektet hans kommer til å lykkes. Men fordi jeg ikke tror det finnes noen annen og bedre måte å forsøke og ta tilbake tronen på, i øyeblikket.

Link to comment
Share on other sites

Veldig enig i det du skriver her!! Må bare ha med Pires i spillere hen har brukt "mye" på (ca. det samme som Rosicky). Og han var også ein suksess!! Selve konklusjonen din, Safe Hands, er som om jeg skulle sagt det selv!! Håper og tror Wenger kan "bygge" oss tilbake til toppen og ikke kjøpe oss! Ønsker meg kun ein klasseving og muligens ein stopper..

Link to comment
Share on other sites

Jeg er fullstendig enig i og har full forståelse for at Wenger ikke handler dyrt om dagen. Det kommer han heller ikke til å gjøre de to neste årene. Vi må leve med stammen vår i to sesonger til før vi kan bytte ut og forsterke det vi allerede har.

 

Så jeg tror vi stiller med følgende lag i første seriekamp til høsten:

 

Lehmann

Eboue - Toure - Gallas - Clichy

Hleb - Fabregas - Gilberto - Rosicky

Henry - Van Persie

 

Sub: Almunia, Djorou, Diaby, Walcott, Adebayor

 

Ingen store forandringer, med andre ord.

Link to comment
Share on other sites

Etablerte toppspillere har vel Wenger aldri vært den som har hentet mest av men vær så snill, du har pengene, kan du ikke bare drite i de visjonene dine ETT sekund så vi har et lag som kan vinne noe!

 

I Wengers første 4-5 år hentet han nesten utelukkende etablerte spillere til Highbury. Han fikk sågar massiv kritikk for aldri å slippe til unggutta.

 

Hvis en videre ser på hvilke spillere Wenger har brukt mye penger på, så er ikke listen veldig imponerende: Wiltord, Reyes, Hleb, Rosicky, Jeffers, Wright, Van Bronchorst, Henry. Kun sistnevnte kan vel foreløpig betegnes som en stor suksess. Spillere som Van Persie, Fabregas, Vieira, Petit, Toure, Clichy, Ljungberg m.v., ble alle hentet for relative vekslepenger. Bildet er for meg klart; Wenger handler best når spillerne er åpne for omskolering og eller ikke er ferdig utviklet. Å rope efter etablerte toppspillere blir derfor historieløst.

 

Endelig er det et faktum at Arsenal for øyeblikket har mindre økonomisk spillerom enn våre konkurrenter. Å skulle delta i budrunder med Abramovich eller Hicks/Gillett, eller et Man United som har råd til å betale 200mill. for Owen Hargreaves (!), hverken kan eller vil klubben vår. Nå. Kanskje om 7-8 år, når "Emirates" for alvor gjør seg gjeldende på pluss-siden i regnskapene. Men for øyeblikket kan vi altså ikke konkurrere med de tre andre på deres vilkår. Vi må kjempe på vår egen måte - og det erkjente Wenger allerede for 2-3 år siden. Salget av Vieira - og dermed satsingen på Cesc, personifiserer nevnte erkjennelse krystallklart.

 

Jeg tror ikke Wenger kommer til å "drite i visjonene sine i ett sekund", eller på annen måte bryte ned det byggverket han har startet på. Mer enn én ny etablert spiller tror jeg derfor ikke kommer til Emirates i sommer. Og det er jeg glad for. Ikke fordi jeg er 110% sikker på at prosjektet hans kommer til å lykkes. Men fordi jeg ikke tror det finnes noen annen og bedre måte å forsøke og ta tilbake tronen på, i øyeblikket.

 

Jeg er ydmyk for at enkelte her inne, blant annet du sikkert har mye mer peiling på historien til Arsenal enn meg. Men JEG mener at Arsenal skal ta mål av seg å være en europeisk toppklubb, ikke noe annet. Vi må hvert år ha som realistisk mål å vinne ligaen, ikke beholde CL-plassen. Skal vi det kan vi ikke være en klubb som skal dyrke alt av spillere. Vi må hente noen etablerte spillere som har gjort det bra i store ligaer, gjerne i PL sånn at vi slipper den tiden det tar at de venner seg til ligaen. Arsenal har hovedsaklig spilt 4-4-2 de siste årene så det er vel plass til to spillere sentralt på midten eller? De to siste årene med Vieira sentralt på midten ga oss et liga og et cupgull. De to første med Fabregas uten Vieira ved siden av seg har gitt INGENTING. Hvis du tar med at vi vel ikke ble alvorlig svekket på andre plasser da Vieira dro og senere er det vel ikke kjempevanskelig å se at Vieira gjorde en veldig positiv forskjell for oss. Både gjennom egen innsats og påvirkning på de andre spillerne.

 

Wenger har jo flere ganger fått vite at han kan bruke noen hundremilioner, så hvorfor ikke bruke disse så godt han kan?Det er jo ingen bestemmelse å enten satse på å utvikle eller kjøpe inn etablert. Å ikke kjøpe inn etablerte klassespillere(Ikke aller ypperste klasse) som går rett inn og hever laget vårt med sitt eget spill, har rutine som hjelper laget vårt og er et eksempel for yngre spillere som åpenbart trenger ledestjerner.

Link to comment
Share on other sites

Etablerte toppspillere har vel Wenger aldri vært den som har hentet mest av men vær så snill, du har pengene, kan du ikke bare drite i de visjonene dine ETT sekund så vi har et lag som kan vinne noe!

 

I Wengers første 4-5 år hentet han nesten utelukkende etablerte spillere til Highbury. Han fikk sågar massiv kritikk for aldri å slippe til unggutta.

 

Hvis en videre ser på hvilke spillere Wenger har brukt mye penger på, så er ikke listen veldig imponerende: Wiltord, Reyes, Hleb, Rosicky, Jeffers, Wright, Van Bronchorst, Henry. Kun sistnevnte kan vel foreløpig betegnes som en stor suksess. Spillere som Van Persie, Fabregas, Vieira, Petit, Toure, Clichy, Ljungberg m.v., ble alle hentet for relative vekslepenger. Bildet er for meg klart; Wenger handler best når spillerne er åpne for omskolering og eller ikke er ferdig utviklet. Å rope efter etablerte toppspillere blir derfor historieløst.

 

Endelig er det et faktum at Arsenal for øyeblikket har mindre økonomisk spillerom enn våre konkurrenter. Å skulle delta i budrunder med Abramovich eller Hicks/Gillett, eller et Man United som har råd til å betale 200mill. for Owen Hargreaves (!), hverken kan eller vil klubben vår. Nå. Kanskje om 7-8 år, når "Emirates" for alvor gjør seg gjeldende på pluss-siden i regnskapene. Men for øyeblikket kan vi altså ikke konkurrere med de tre andre på deres vilkår. Vi må kjempe på vår egen måte - og det erkjente Wenger allerede for 2-3 år siden. Salget av Vieira - og dermed satsingen på Cesc, personifiserer nevnte erkjennelse krystallklart.

 

Jeg tror ikke Wenger kommer til å "drite i visjonene sine i ett sekund", eller på annen måte bryte ned det byggverket han har startet på. Mer enn én ny etablert spiller tror jeg derfor ikke kommer til Emirates i sommer. Og det er jeg glad for. Ikke fordi jeg er 110% sikker på at prosjektet hans kommer til å lykkes. Men fordi jeg ikke tror det finnes noen annen og bedre måte å forsøke og ta tilbake tronen på, i øyeblikket.

 

Jeg er ydmyk for at enkelte her inne, blant annet du sikkert har mye mer peiling på historien til Arsenal enn meg. Men JEG mener at Arsenal skal ta mål av seg å være en europeisk toppklubb, ikke noe annet. Vi må hvert år ha som realistisk mål å vinne ligaen, ikke beholde CL-plassen. Skal vi det kan vi ikke være en klubb som skal dyrke alt av spillere. Vi må hente noen etablerte spillere som har gjort det bra i store ligaer, gjerne i PL sånn at vi slipper den tiden det tar at de venner seg til ligaen. Arsenal har hovedsaklig spilt 4-4-2 de siste årene så det er vel plass til to spillere sentralt på midten eller? De to siste årene med Vieira sentralt på midten ga oss et liga og et cupgull. De to første med Fabregas uten Vieira ved siden av seg har gitt INGENTING. Hvis du tar med at vi vel ikke ble alvorlig svekket på andre plasser da Vieira dro og senere er det vel ikke kjempevanskelig å se at Vieira gjorde en veldig positiv forskjell for oss. Både gjennom egen innsats og påvirkning på de andre spillerne.

 

Wenger har jo flere ganger fått vite at han kan bruke noen hundremilioner, så hvorfor ikke bruke disse så godt han kan?Det er jo ingen bestemmelse å enten satse på å utvikle eller kjøpe inn etablert. Å ikke kjøpe inn etablerte klassespillere(Ikke aller ypperste klasse) som går rett inn og hever laget vårt med sitt eget spill, har rutine som hjelper laget vårt og er et eksempel for yngre spillere som åpenbart trenger ledestjerner.

 

Hvem vil du ha ut av laget? Det skal bra kvalitet til for å dumpe en av "mine" valg i førsteelleveren :-|

Link to comment
Share on other sites

Etablerte toppspillere har vel Wenger aldri vært den som har hentet mest av men vær så snill, du har pengene, kan du ikke bare drite i de visjonene dine ETT sekund så vi har et lag som kan vinne noe!

 

I Wengers første 4-5 år hentet han nesten utelukkende etablerte spillere til Highbury. Han fikk sågar massiv kritikk for aldri å slippe til unggutta.

 

Hvis en videre ser på hvilke spillere Wenger har brukt mye penger på, så er ikke listen veldig imponerende: Wiltord, Reyes, Hleb, Rosicky, Jeffers, Wright, Van Bronchorst, Henry. Kun sistnevnte kan vel foreløpig betegnes som en stor suksess. Spillere som Van Persie, Fabregas, Vieira, Petit, Toure, Clichy, Ljungberg m.v., ble alle hentet for relative vekslepenger. Bildet er for meg klart; Wenger handler best når spillerne er åpne for omskolering og eller ikke er ferdig utviklet. Å rope efter etablerte toppspillere blir derfor historieløst.

 

 

Wenger handler best når han får tak i de spillerne som passer best inn i Arsenalsystemet. Om de er

etablerte spillere el ei har liten betydning,poenget nå er at vi sårt trenger litt rutine.

Pires og Overmars er vel det beste eksempelet på det...at sågar Dennis Bergkamp og de allerede etablerte Arsenalspillerne klarte å omstille seg fra the Graham way til Wengers way forteller at det er ikke det det går på. Petit,Overmars og Pires var også etablerte da de ankom Arsenal og de er vel det beste eksempelet på

suksess.

Rosicky har jeg ennå tro på blir en suksess i Arsenal....farlig å avskrive han allerede når vi vet hvor mange som har slitt førstesesongen i PL.

Og når det er sagt begynner også listen over unge ikke etablerte spillere som ikke slår

til hos oss å bli lang.

 

Bergkamp sa det før,Gallas sier det nå,Frank McLintock har vel også nevnt det at Arsenal bør handle inn

en el 2 etablerte spillere. Å hente en etablert ving er noe vi trenger. Walcott som ikke er etablert og skulle

kunne formes har ikke slått til ei heller Reyes. Så det stemmer ikke helt det du sier her.

Det er nemlig både etablerte og unge som har slått til. Vi trenger en ny Marc Overmars.

 

Konklusjonen du drar inn i slutten blir helt feil her.

Link to comment
Share on other sites

Da tar jeg heller en ny Pires på motsatt flanke :-|

Kan være enig i at vi kunne hatt behov for en ferdig utviklet spiller som kan

forsterke laget. Og da en høyrekant!

 

Men det skjer ikke! Jeg tviler sterkt på at Wenger kjøper mer i år!

Og det er heller ikke sikkert det er nødvendig!

Link to comment
Share on other sites

Flere momenter å ta tak i her. Det siste først:

 

 

Wenger handler best når han får tak i de spillerne som passer best inn i Arsenalsystemet. Om de er

etablerte spillere el ei har liten betydning,poenget nå er at vi sårt trenger litt rutine.

Pires og Overmars er vel det beste eksempelet på det...at sågar Dennis Bergkamp og de allerede etablerte Arsenalspillerne klarte å omstille seg fra the Graham way til Wengers way forteller at det er ikke det det går på. Petit,Overmars og Pires var også etablerte da de ankom Arsenal og de er vel det beste eksempelet på

suksess.

Rosicky har jeg ennå tro på blir en suksess i Arsenal....farlig å avskrive han allerede når vi vet hvor mange som har slitt førstesesongen i PL.

Og når det er sagt begynner også listen over unge ikke etablerte spillere som ikke slår

til hos oss å bli lang.

 

Bergkamp sa det før,Gallas sier det nå,Frank McLintock har vel også nevnt det at Arsenal bør handle inn

en el 2 etablerte spillere. Å hente en etablert ving er noe vi trenger. Walcott som ikke er etablert og skulle

kunne formes har ikke slått til ei heller Reyes. Så det stemmer ikke helt det du sier her.

Det er nemlig både etablerte og unge som har slått til. Vi trenger en ny Marc Overmars.

 

Konklusjonen du drar inn i slutten blir helt feil her.

 

Jeg mistenker at vi ikke egentlig er så uenige Mmaelan, men jeg var tydeligvis ikke presis nok. Skal forsøke å rydde opp i uenigheter med mulig utspring i semantikk herunder:

 

Ja, Wenger handler best når han får tak i spillere som passer inn i systemet. Og nei, om de er etablerte eller ikke, spiller ikke så stor rolle. Noe annet har jeg heller ikke hevdet. Det jeg satte spørsmålstegn ved, var kravet om kjøp av "etablerte toppspillere". Og med dette forstår jeg store navn/stjernespillere e.l. Reyes (som tross alt ankom etter noen fantastiske opptredner i Spansk toppserie), Wiltord, Hleb og Rosicky er alle spillere jeg vil plassere i denne kategori. Men ikke Petit. Han var en voksen mann, eller etablert om du vil, men ingen toppspiller efter hva jeg legger i begrepet. Han var en habil midtstopper i Monaco, men ikke så mye mer. Det er først efter ankomst Arsenal - og forflyttningen til midtbane, han fortjener den betegnelsen. Faktisk vil jeg hevde at Pascal Cygan, som var årets forsvarer i Frankrike, ankom Highbury som en større stjerne.

Du trekker også fram Robert Pires. Utvilsomt en etablert toppspiller med suksess. Et unntak som bekrefter regelen. Hvorvidt Marc Overmars også er det, kan diskuteres. Han ankom efter en lang og alvorlig kneskade, og hvorvidt han ville komme tilbake på gammelt, godt nivå, var høyst usikkert. Det er uansett ikke avgjørende, da mitt hovedpoeng står fast: Wenger handler gjennomgående best når handler rimelig, og gjerne litt ukjent, ungt eller gammelt. De som allerede har "hatt et navn", eller var etablerte toppspillere da de kom, har stort sett ikke levd opp til forventningene.

 

Jeg er forøvrig enig i at laget vårt i øyeblikket savner mer rutine. Men jeg tror vi som supportere rett og slett må smøre oss med tålmodighet, og vente på at gutta blir eldre. William Gallas er tydeligvis ikke fornøyd med å spille på et lag som ennå er for ungt for de store titlene. Og jeg tror ikke han er enestående. Andre potensielle signeringer av hans kaliber og alder, ville fort følt det på samme måte, hvis resultatene sviktet. Og er det noe vi ikke trenger, så er det flere høy-status spillere som offentlig klager over alderen på våre håpefulle. Det får en uansett ikke gjort noe med.

 

 

Jeg er ydmyk for at enkelte her inne, blant annet du sikkert har mye mer peiling på historien til Arsenal enn meg. Men JEG mener at Arsenal skal ta mål av seg å være en europeisk toppklubb, ikke noe annet. Vi må hvert år ha som realistisk mål å vinne ligaen, ikke beholde CL-plassen.

 

Er det nettopp noe Arsenal har gjort de siste 10 årene, så er det å ta mål av seg for å være en europeisk storklubb. Jeg ønsker ikke på noen måte å lage noen teologisk debatt utav dette, jeg vet at det ikke er ønsket på dette forum. Men jeg drister meg i denne sammenheng allikevel til et lite Bibel-sitat, med allmenn gyldighet: (Luk 6.48-49) "Han ligner et menneske som skulle bygge et hus, og som gravde dypt og la grunnmuren på fjell. Da flommen kom, brøt elven mot huset, men kunne ikke rokke det, for det var godt bygd. 49 Men den som hører og ikke gjør etter det, ligner et menneske som bygde huset på bakken, uten grunnmur. Da elven brøt mot huset, falt det sammen med en gang og ble fullstendig ødelagt."

 

"Emirates", og de økte inntekter som følger i forhold til Highbury, er og skal være Arsenals grunnfjell i mange år. Men det krever litt ekstra innsats og svette, noen magrere år. Og det er de vi er inne i nå. Det er faktisk bemerkelsesverdig at vi gjør det såpass bra i disse årene.

Den rake motsetning til hvordan bygge en europeisk storklubb, kan vi forøvrig se i Leeds. Der var ikke fundamentet på plass, men store penger ble brukt på å oppnå kortsiktig sportslig suksess. Når sistnevnte uteble, brøt "huset sammen".

 

"Å ha som realistisk mål å vinne ligaen hvert år", kan man godt ha som en ønskedrøm. Men det er urealistisk å tro, i en så tøff liga som den engelske, at ett lag kan kjempe om tittelen hvert eneste år. ( Vel og merke uten unaturlige konkurranse-fortrinn som Abramovich-rubler). Til og med Manchester United, verdens største klubb, har trengt noen mellomsesonger når generasjonsskiftet har vært påkrevd. Liverpool, den mestvinnende klubb i England, venter fortsatt på sitt første seriegull siden 1990! For Arsenal er situasjonen naturligvis ikke noe annerledes.

 

 

Skal vi det kan vi ikke være en klubb som skal dyrke alt av spillere. Vi må hente noen etablerte spillere som har gjort det bra i store ligaer, gjerne i PL sånn at vi slipper den tiden det tar at de venner seg til ligaen. Arsenal har hovedsaklig spilt 4-4-2 de siste årene så det er vel plass til to spillere sentralt på midten eller? De to siste årene med Vieira sentralt på midten ga oss et liga og et cupgull. De to første med Fabregas uten Vieira ved siden av seg har gitt INGENTING. Hvis du tar med at vi vel ikke ble alvorlig svekket på andre plasser da Vieira dro og senere er det vel ikke kjempevanskelig å se at Vieira gjorde en veldig positiv forskjell for oss. Både gjennom egen innsats og påvirkning på de andre spillerne.

 

Jeg er enig i at Vieira etterlot seg et tomrom, først og fremst kapteinen Vieira savnes. Sportslig sett hadde Vieira en heller ustabil siste sesong i Arsenal. Men å gi Vieira æren eller skylden (alene?) for at resultatene efter hans avgang har vært sviktende, blir for enkelt. Nøkkelspillere som Bergkamp, Pires og Campbell var også, de siste årene, på sportslig nedtur. Og i vest-London var en viss russer i full sving med å svi av milliarder på å ta igjen Arsenal. Mange faktorer, og til sammen kan de kanskje forklare tronskiftet, men salget av Vieira alene? Nei.

 

Wenger har jo flere ganger fått vite at han kan bruke noen hundremilioner, så hvorfor ikke bruke disse så godt han kan?Det er jo ingen bestemmelse å enten satse på å utvikle eller kjøpe inn etablert. Å ikke kjøpe inn etablerte klassespillere(Ikke aller ypperste klasse) som går rett inn og hever laget vårt med sitt eget spill, har rutine som hjelper laget vårt og er et eksempel for yngre spillere som åpenbart trenger ledestjerner.

 

Ja, Wenger har ifølge forskjellige rapporter, endel penger å rutte med. Men så har da ikke Wenger brukt noe særlig de senere år, og skal følgelig ha endel av æren for nettopp dette. Men vi har, i motsetning til Chelsea, ingen bunnløs pengebinge. Vi kan ikke kjøpe en Scott Parker for 150mill., for bare å finne ut at han ikke holder mål og å kaste ham på dør. Vi er avhengige av at investeringene slår til, og derfor fulgte Wenger eksempelvis Hleb i to år, før han la penger på bordet. Og derfor spiller Hleb uke ut og uke inn, selv om han ikke presterer optimalt. Forøvrig må også pris og kvalitet må stå i rimelig forhold til hverandre før Wenger handler. Derfor la han fra seg tankene om å kjøpe Michael Essien da Chelsea kom på banen. Prisen var jo over natta kommet opp i mangehundremillionersklassen. I stedet gikk Wenger hen og kjøpte Diaby til en promille av prisen. Jeg for min del klarer ikke klandre Wenger for en slik politikk, selv om Essien fortsatt er en enda bedre spiller enn Diaby.

Link to comment
Share on other sites

Flere momenter å ta tak i her. Det siste først:

 

 

Wenger handler best når han får tak i de spillerne som passer best inn i Arsenalsystemet. Om de er

etablerte spillere el ei har liten betydning,poenget nå er at vi sårt trenger litt rutine.

Pires og Overmars er vel det beste eksempelet på det...at sågar Dennis Bergkamp og de allerede etablerte Arsenalspillerne klarte å omstille seg fra the Graham way til Wengers way forteller at det er ikke det det går på. Petit,Overmars og Pires var også etablerte da de ankom Arsenal og de er vel det beste eksempelet på

suksess.

Rosicky har jeg ennå tro på blir en suksess i Arsenal....farlig å avskrive han allerede når vi vet hvor mange som har slitt førstesesongen i PL.

Og når det er sagt begynner også listen over unge ikke etablerte spillere som ikke slår

til hos oss å bli lang.

 

Bergkamp sa det før,Gallas sier det nå,Frank McLintock har vel også nevnt det at Arsenal bør handle inn

en el 2 etablerte spillere. Å hente en etablert ving er noe vi trenger. Walcott som ikke er etablert og skulle

kunne formes har ikke slått til ei heller Reyes. Så det stemmer ikke helt det du sier her.

Det er nemlig både etablerte og unge som har slått til. Vi trenger en ny Marc Overmars.

 

Konklusjonen du drar inn i slutten blir helt feil her.

 

Jeg mistenker at vi ikke egentlig er så uenige Mmaelan, men jeg var tydeligvis ikke presis nok. Skal forsøke å rydde opp i uenigheter med mulig utspring i semantikk herunder:

 

Ja, Wenger handler best når han får tak i spillere som passer inn i systemet. Og nei, om de er etablerte eller ikke, spiller ikke så stor rolle. Noe annet har jeg heller ikke hevdet. Det jeg satte spørsmålstegn ved, var kravet om kjøp av "etablerte toppspillere". Og med dette forstår jeg store navn/stjernespillere e.l. Reyes (som tross alt ankom etter noen fantastiske opptredner i Spansk toppserie), Wiltord, Hleb og Rosicky er alle spillere jeg vil plassere i denne kategori. Men ikke Petit. Han var en voksen mann, eller etablert om du vil, men ingen toppspiller efter hva jeg legger i begrepet. Han var en habil midtstopper i Monaco, men ikke så mye mer. Det er først efter ankomst Arsenal - og forflyttningen til midtbane, han fortjener den betegnelsen. Faktisk vil jeg hevde at Pascal Cygan, som var årets forsvarer i Frankrike, ankom Highbury som en større stjerne.

Du trekker også fram Robert Pires. Utvilsomt en etablert toppspiller med suksess. Et unntak som bekrefter regelen. Hvorvidt Marc Overmars også er det, kan diskuteres. Han ankom efter en lang og alvorlig kneskade, og hvorvidt han ville komme tilbake på gammelt, godt nivå, var høyst usikkert. Det er uansett ikke avgjørende, da mitt hovedpoeng står fast: Wenger handler gjennomgående best når handler rimelig, og gjerne litt ukjent, ungt eller gammelt. De som allerede har "hatt et navn", eller var etablerte toppspillere da de kom, har stort sett ikke levd opp til forventningene.

 

Jeg er forøvrig enig i at laget vårt i øyeblikket savner mer rutine. Men jeg tror vi som supportere rett og slett må smøre oss med tålmodighet, og vente på at gutta blir eldre. William Gallas er tydeligvis ikke fornøyd med å spille på et lag som ennå er for ungt for de store titlene. Og jeg tror ikke han er enestående. Andre potensielle signeringer av hans kaliber og alder, ville fort følt det på samme måte, hvis resultatene sviktet. Og er det noe vi ikke trenger, så er det flere høy-status spillere som offentlig klager over alderen på våre håpefulle. Det får en uansett ikke gjort noe med.

 

 

Kravet mitt er heller ikke toppspillere,men rutine. Det er

vel nettopp dyre spillere som Reyes,Jeffers og Wiltord som ikke helt slo til. Baptista kan gjerne og

gå i den kategorien.

Så du har rett vi er ikke så uenige nei.

Link to comment
Share on other sites

fellow gooners har stemt:

'

Welcome to Gunners4Life.com - news, opinion, matches, fans forum, player profiles, predictions league, videos and more - for all supporters of Arsenal Football Club.

 

 

Analysis of the Arsenal XI

Andy (28 May 2007)

 

Another season comes to a close, we take a look at the Gunners4Life.com best Arsenal XI. This is based on supporters selections for their own preferred XI, including chosen formation. You can make or update your best XI using the aptly named "BEST XI" link in the main menu.

 

 

Formation: 4-4-2 - 84% of you selected a basic 442 as the preferred formation. Wenger has switched into 451 fairly frequently this season (to varied effect) but, although Gilberto is usually a little deeper, Arsene's Arsenal teams have generally kept to a standard 442.

 

 

Goalkeeper: Jens Lehmann - 84% also selected Jens as number 1, Almunia got the remainder of the votes, hard to argue with him as our first choice keeper

 

 

Right-back: Emmanuel Eboue - 81% favour the Ivory Coast in the full-back position. Justin Hoyte is really our only other viable option now, although there were also 2 votes for Kolo Toure, if Wenger bought a centre back would he be tempted to deploy Kolo on the wing? Eboue has undoubted talent, very composed on the ball and an attacking threat. But his theatrics and bad positioning are losing him alot of fans.

 

 

Centre-backs: Kolo Toure and William Gallas - 92% of you picked Toure, 68% for Gallas. Toure has been immense this season, ok he had some wobbles towards the end but he showed he's a real leader and big influence on the team. Gallas' first season has been ruined by injuries, when fit his experience and quality would probably see him start ahead of the young Swiss pair of Senderos and Djourou.

 

 

Left-back: Gael Clichy - selected by 84% of G4L voters, Gael has been in fantastic form since returning from injury. From his Carling Cup appearances, Armand Traore looks to be from the same mould too.

 

 

Right-midfield: Alexander Hleb - only 47% of you picked Hleb in your best XI, but he's made it into the overall XI on the right of midfield. When he's good, he's very very good, but if he has an off day he stinks. Rosicky, Ljungberg and Walcott all have admirers in this position, it certainly seems to be up-for-grabs.

 

 

Centre-midfield: Francesc Fabregas and Gilberto - Cesc is the only player to be picked by all selectors, that's 100%, and not surprisingly after an amazing season for the young Spaniard. Gilberto was selected by 71%, a vital cog in the engine room. Which really doesn't leave space for our other quality midfielders like Rosicky, Denilson and Diaby.

 

 

Left-midfield: Tomas Rosicky - and so, like Wenger, we must find space for Czech wizard Rosicky on the left wing. 63% selected him there. Although Van Persie also received a few votes, we don't really have anyone who can play as a left winger now. But Tomas has had a great season, a few more goals would be nice, but perhaps that's the best area to fit him in.

 

 

Strikers: Thierry Henry and Robin van Persie - he's not been in the team much this term but Thierry Henry is a big fans favourite and 92% would have him up front for us. Van Persie has also had his injury problems but showed good form in the middle of the season and 78% would partner him with Henry while Adebayor makes a very useful sub.

 

 

The team:

 

 

 

Lehmann

 

Eboue Toure Gallas Clichy

 

Hleb Fabregas Gilberto Rosicky

 

Henry vanPersie

 

 

 

 

So going on to next season, what changes would you like to see to the Arsenal XI? Who would you bring in and where would you fit them in? In fairness its not easy to improve the first XI, it would probably be more use to bring in some real experience to the "support squad". But personally I think a new right-back and a goal-scoring winger are key requirements in the transfer market.

 

 

 

personally, i would drop jens as this season he has been dodgey and very important times. he also seems to be becoming LESS experienced in situations when he has to decide whether to come for the ball or not. i wouldn't change the defence, but instead allow it to start to settle and get them used to each other, as i think it has the potential to be as good as the unbeaten back 4. midfield i think we need new wide players, but would keep rosicky in the team, replacing hleb with ribery (who we should get). of course cesc will hold his place for as long as he stays with us, but if we were to let gilberto go, replacing him with a ready made midfield warrior (zapater, mavuba, appiah) would be necessary as i don't think diaby and denilson, although fantatsic prospects, are quite ready to battle with the likes of gerrard/mascherano, lampard/essien/ballack or carrick, hargreaves, scholes. up front, hopefully we'll still have titi and wouldn't drop him or van p from the starting line up (unless we were to sign someone like torres, which i think is very unlikely). i think that given some proper premiership experience bendtner will become a very useful player and possible force adebayor out, who, depsite a hard worker, lacks a certain something (but this may come with more games and experience)

 

therefore

 

jens

eboue kolo gallas clichy

 

rosicky cesc gilberto ribery

 

rvp henry

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Misnøye i Arsenal!!!

 

http://sport.independent.co.uk/football/pr...icle2617369.ece

 

Det er lov å ønske Wenger velkommen tilbake fra ferie, når den tid kommer. For det kan trenges. Jeg synes uroen vi opplever om dagen virker å være reell. Både Deins avgang, Henry, Gallas og nå Fabregas uttalelser sier meg at Arsenal ikke har den nødvendige basisen på plass i form av ro og trygghet. En fire eller åtteårs-kontrakt (Henry og Fabregas) er ingen garanti for, men heller et tegn på mulighet for at spillere blir.

 

Fabregas er tydelig på grunnen til sin usikkerhet om fremtiden:

- At Wenger ikke har fornyet sin kontrakt

- Deins avgang

- Henrys situasjon

 

Hva han ikke nevner er savnet etter mer rutinerte spillere i laget. Akkurat det er litt morsomt, synes jeg. Som Van Persie også har nevnt, mener disse unge spillerene selvsagt at det er nok gammelt å se opp til. Noen i hvert ledd på banen. Ja, hvorfor skulle ikke det være bra nok?

 

Men Wengers værende i klubben er altså det avgjørende punkt for Fabregas. Det betyr visstnok enda mer enn hva som skjer med Henry.

 

Mitt forslag til løsning er følgende:

- Når Wenger kommer hjem fra ferie bør han handle inn den siste forsterkningen både fansen og enkelte spillere har ventet på. Da slutter kanskje både Henry og Gallas å sutre.

- Deretter må de komme seg på treningsleir og innfinne seg med at sjefen ikke kommer til å skrive under på ny kontrakt før han ser at satsingen hans gir resultater. Altså, spillerene må prestere i stedet for å snakke!

- Etter en god seriestart bør Wenger avklare sin fremtid, samme hva det skulle bli. På den måten kan man forberede seg på et videre liv, men med vissheten om at det faktisk er mye bra igjen i klubben på tross av eventuelle avganger (Wenger, Henry, Gallas og Fabregas).

Link to comment
Share on other sites

Problemet Helge, er at det vil bli vanskelig å få hentet inn spilleren eller spillerne som fansen og spillerne ønsker, så lenge Wenger's situasjon ikke er avklart.

 

Jeg mener at det vil skape mer ro i spillergruppen, og mindre mas og tjas i pressen, hvis Wenger avklarer sin fremtid nå.

Link to comment
Share on other sites

Problemet Helge, er at det vil bli vanskelig å få hentet inn spilleren eller spillerne som fansen og spillerne ønsker, så lenge Wenger's situasjon ikke er avklart.

 

Jeg mener at det vil skape mer ro i spillergruppen, og mindre mas og tjas i pressen, hvis Wenger avklarer sin fremtid nå.

 

Men det kommer nok ikke til å skje... ;)

Men samtidig som jeg kjenner på frustrasjon, skal det ikke mye til for å få meg opp igjen.

Tenk bare om våre ønsker går i oppfyllelse. Da er vi der vi skal være. Er vi ikke ;) ???

Link to comment
Share on other sites

Problemet Helge, er at det vil bli vanskelig å få hentet inn spilleren eller spillerne som fansen og spillerne ønsker, så lenge Wenger's situasjon ikke er avklart.

 

Jeg mener at det vil skape mer ro i spillergruppen, og mindre mas og tjas i pressen, hvis Wenger avklarer sin fremtid nå.

 

Men det kommer nok ikke til å skje... ;)

Men samtidig som jeg kjenner på frustrasjon, skal det ikke mye til for å få meg opp igjen.

Tenk bare om våre ønsker går i oppfyllelse. Da er vi der vi skal være. Er vi ikke ;) ???

 

Jeg mener vi bare er ett par kvalitetspillere unna å være en tittelutfordrer.

 

En spiss som er god for mer enn 10 mål pluss pr. sesong. Torres, Eto'o, Bent, Anelka og Owen, er spisser jeg mener Wenger bør gå for.

 

En kantspiller, da Hleb i mine øyne ikke holder mål. Kanskje trenger vi bare en spiss, da van Persie også kan brukes på kanten.

 

Problemet er at det er ingen klassespillere som kommer til å være interesserte i å signere, når det er uklart om manageren er der etter sesongen. Det vil heller ikke komme noen spillere til klubben, før Henry tar bladet fra munnen, og bekrefter hvor han skal spille neste sesong. Det kommer ikke spillere til klubben når det er så mye uro rundt klubben.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Javel, da blir stallen litt annerledes:

 

Laget som knuser (!) Fulham på Emirates i første kamp blir:

 

Lehmann

Eboue - Toure - Gallas - Clichy

Hleb - Fabregas - Gilberto - Rosicky

Adebayor - Van Persie

 

Sub: Almunia, Djorou, Denilson, Ljungberg, Walcott

 

 

Vi trenger kanskje ingen forsterkninger <_< !

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...