Jump to content

Stallen 07/08


helgeaarsvoll

Recommended Posts

Vil bare si til Helmikn, som jeg vet er en stor fan av Klose, at Klose bare har klart å score 20 mål på en sesong 1 eneste gang i Bundesliga. I år har han 11 mål på 23 kamper. Helt greit, men ikke fantastisk heller. Jeg syns faktisk van Persie er bedre, og han burde være på topp sammen med Henry. Hjelper ikke å bare gjøre gode VM sluttspill.

 

Men du må kanskje se på alle målene han praktisk talt lager og er veldig involvert i. Da kommer han nok opp i langt over 20 pr. sesong. Nå som Arsenal har begynt å slå en del langt kan han være en fantastisk mulighet for oss til å få et oppspilspunkt. Han har en luftstyrke jeg sjelden har sett :D

Men for å være pirken sier ikke helmik`n at han scorer 20 mål pr sesong, han sier at han er kapabel til å gjøre det :(

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 264
  • Created
  • Last Reply

Neste års stall basert på mine meninger:

 

 

-Keeper: Buffon, Almunia, Mannone.

 

På keeperplassen trenger vi nok minst en ny spiller, spesielt hvis Lehmann drar. Buffon har vært linka og hadde vært det optimale. Almunia fungerer bra som backup, og Mannone er moden nok til å være 3. keeper. Lehmann og Poom ut - Buffon inn, Mannone tilbake.

 

 

-Høyreback: Eboue, Hoyte, Gilbert (Gallas, Toure, Djourou).

 

Eboue er i form en verdensklasse høyreback. Hoyte har vist at han er til å stole på. Gilbert viste ifjor at han har et stort potensiale, og bør satses på. Har også tre stoppere som funker på backen. Ingen behov for noen forsterkninger her, Gilbert tilbake.

 

 

-Venstreback: Clichy, Traore (Hoyte, Gallas).

 

Clichy kan bli hur god som helst, og ser ut til å være kvitt skadene. Traore vil fortsette utviklingen, så et nytt kjøp her vil være unødvendig og hindre utviklingen hans. Hoyte og Gallas gode stand-in.

 

 

-Midtstoppere: Toure, Gallas, Djourou, Connoly, Senderos.

 

Toure og Gallas klare førstevalg. Djourou har vist ekstremt potensiale. Har tidligere vært en av pådriverne for å få vekk Senderos, men bedre 4. valg er vel vanskelig å få tak i og holde fornøyd. Connoly kan få en sesong til for å kanskje klatre forbi Senderos.

 

 

Sentral midtbane: Fabregas, Diaby, Denilson, Yaya Toure/Papa Diop, Muamba.

 

Fabregas, Diaby og Denilson har vist ekstremt potensiale og må beholdes. Ingen av dem er spesielt hodesterke, så jeg vil ha inn en hodesterk spiller; Yaya, Diop etc. Gilberto har vært ganske stabil denne sesongen og har scort bra med mål, men han er på hell og har begrensede ferdigheter med ball i beina. Tror vi trenger en mer komplett midtbane spiller. Muamba høres så lovende ut at han bør beholdes eller lånes ut en sesong til.

 

 

Kanter: Hleb, Rosicky, Ribery, Pires.

 

Hleb er veldig ustabil, men er sinnsykt god i form. Rosicky blir bare bedre og bedre. Ljungberg er over toppen og bør selges og Walcott er ingen kant. Vi trenger en med Riberys ferdigheter og driv, og en med Pires' rutine og målscorer egenskaper. Kanskje usansynlig med Pires tilbake, men jeg tror han fortsatt har mye å tilføre laget både på og kanskje enda mer utenfor banen.

 

 

Spisser: Henry, Van Persie, Adebayor, Bendtner, Walcott.

 

Mange som etterlyser en ny spiss, men med litt mindre uflaks på skadefronten er ikke det nødvendig. Henry har sagt at han er mer motivert enn på lenge, og er uthvilt til neste sesong. Adebayor har tatt noen steg i år, og Van Persie har blitt en goalgetter. Bendtner og Walcott er sjeldne talenter og trenger førstelagsfotball og kan fort slå gjennom allerede. Baptista og Aliadiere ikke gode nok og må bort.

Link to comment
Share on other sites

Neste års stall basert på mine meninger:

 

 

-Keeper: Buffon, Almunia, Mannone.

 

På keeperplassen trenger vi nok minst en ny spiller, spesielt hvis Lehmann drar. Buffon har vært linka og hadde vært det optimale. Almunia fungerer bra som backup, og Mannone er moden nok til å være 3. keeper. Lehmann og Poom ut - Buffon inn, Mannone tilbake.

 

 

-Høyreback: Eboue, Hoyte, Gilbert (Gallas, Toure, Djourou).

 

Eboue er i form en verdensklasse høyreback. Hoyte har vist at han er til å stole på. Gilbert viste ifjor at han har et stort potensiale, og bør satses på. Har også tre stoppere som funker på backen. Ingen behov for noen forsterkninger her, Gilbert tilbake.

 

 

-Venstreback: Clichy, Traore (Hoyte, Gallas).

 

Clichy kan bli hur god som helst, og ser ut til å være kvitt skadene. Traore vil fortsette utviklingen, så et nytt kjøp her vil være unødvendig og hindre utviklingen hans. Hoyte og Gallas gode stand-in.

 

 

-Midtstoppere: Toure, Gallas, Djourou, Connoly, Senderos.

 

Toure og Gallas klare førstevalg. Djourou har vist ekstremt potensiale. Har tidligere vært en av pådriverne for å få vekk Senderos, men bedre 4. valg er vel vanskelig å få tak i og holde fornøyd. Connoly kan få en sesong til for å kanskje klatre forbi Senderos.

 

 

Sentral midtbane: Fabregas, Diaby, Denilson, Yaya Toure/Papa Diop, Muamba.

 

Fabregas, Diaby og Denilson har vist ekstremt potensiale og må beholdes. Ingen av dem er spesielt hodesterke, så jeg vil ha inn en hodesterk spiller; Yaya, Diop etc. Gilberto har vært ganske stabil denne sesongen og har scort bra med mål, men han er på hell og har begrensede ferdigheter med ball i beina. Tror vi trenger en mer komplett midtbane spiller. Muamba høres så lovende ut at han bør beholdes eller lånes ut en sesong til.

 

 

Kanter: Hleb, Rosicky, Ribery, Pires.

 

Hleb er veldig ustabil, men er sinnsykt god i form. Rosicky blir bare bedre og bedre. Ljungberg er over toppen og bør selges og Walcott er ingen kant. Vi trenger en med Riberys ferdigheter og driv, og en med Pires' rutine og målscorer egenskaper. Kanskje usansynlig med Pires tilbake, men jeg tror han fortsatt har mye å tilføre laget både på og kanskje enda mer utenfor banen.

 

 

Spisser: Henry, Van Persie, Adebayor, Bendtner, Walcott.

 

Mange som etterlyser en ny spiss, men med litt mindre uflaks på skadefronten er ikke det nødvendig. Henry har sagt at han er mer motivert enn på lenge, og er uthvilt til neste sesong. Adebayor har tatt noen steg i år, og Van Persie har blitt en goalgetter. Bendtner og Walcott er sjeldne talenter og trenger førstelagsfotball og kan fort slå gjennom allerede. Baptista og Aliadiere ikke gode nok og må bort.

 

 

Utrulig bra innlegg Richardinho.. men i staden for Pires( som e alt for gammal og treig) kunne vel Quaresma vert aktuell? eller Nani? har studert Nani i det siste, FANTASTISK spelar.. samma gjeld Quaresma, dei e prikk lik C.Ronaldo i spelestil!

 

når det gjeld sentral midtbane kunne vi kanskje satsa på Nigel Reo Coker som også er blitt linka til Arsenal , istadenfor Yaya Touré eller Diop..eller vi kunne prøvd oss på Essien? det e lov å drømme.. :(

 

Men uansett, Senderos MÅ selgast.. samma bør Flamini og Aliadiere , det vi virkelig trenge e en kantspelar som lignar på C.Ronaldo som kan løfte oss sann som Ronaldo løfa Manu i år! :D

Link to comment
Share on other sites

Hva med Nikola Zigic fra Racing santander, scorer masse mål og er bedre på huet enn klose... vi kunne fått koller nesten gratis for et eller to år... eller kjøpt andres guardado, kansje man må drømme for lenge mot nani... uansett

 

Lehmann

Eboue - Toure - Gallas - Clichy

 

Gilberto

 

Fabregas

Nani Rosicky

 

 

 

Zigic - Henry

hva synes dere om denne

 

sorry, rosicky og nani skal lige bredt

 

Hva med Nikola Zigic fra Racing santander, scorer masse mål og er bedre på huet enn klose... vi kunne fått koller nesten gratis for et eller to år... eller kjøpt andres guardado, kansje man må drømme for lenge mot nani... uansett

 

Lehmann

 

Eboue - Toure - Gallas - Clichy

 

Gilberto

 

Fabregas

Nani Rosicky

 

 

 

Zigic - Henry

hva synes dere om denne

 

sorry, rosicky og nani skal lige bredt

Link to comment
Share on other sites

Mitt lag hvis ingen blir kjøpt/solgt

Lehmann

Eboue-Gallas-Toure-Clichy

Hleb-Gilberto-Fabregas-Rosicky

Henry-Van Persie

 

2.lag :(

Almunia

Hoyte-Senderos-Djourou-Traore

Walcott-Diaby-Denilson-Ljungberg

Adebayor-Babtista

 

Hvis Wenger gjør noen tiltak så er dette laget:

Carson

Eboue-Gallas-Toure-Clichy

Rosicky-Gilberto-Fabregas-Ribery

Henry-Van Persie

 

 

Tror ikke Wenger kommer til og kjøpe mange profilerte spillere,men hvis vi er heldige blir det 1 eller 2 stjerner i stallen 07/08 som er blitt kjøpt inn.

Det øverste laget tror jeg oppnår ''bare'' en 3.plass.

Laget i midten er jo bare reserve lag men de når langt i Liga Cupen.

Nederste lag kan nå en 2.plass uten mange skader,og de når kanskje semien i Champions League,eller så vinner de sikkert FA-Cupen.

Link to comment
Share on other sites

Med evt. kjøp håper jeg på dette laget:

Carson\Buffon

-Eboue-Toure-Gallas-Clichy

Hleb-Malouda-Fabregas-Rosicky

-Henry-Klose-

Malouda er ving. Dessutan trur eg det er svært urealistisk å håpe på å få inn 3 store stjerner i sommar. Spesielt dei 3 du har satt opp, som alle vil koste svært mykje.

Link to comment
Share on other sites

Min analyse av spillerstallen:

 

Keepre: Lehmann, Almunia, Poom, Mannone

 

Lehmann er nå for gammel, og bør byttes ut. I tillegg har han et temperamentsproblem og bør oppsøke en psykolog for å få bukt med dette. Går rykter om at han vil hjem til Tyskland likevel, så la ham gå.

 

Almunia har jeg ikke mye tro på, men er ok som reserve. Vil han fortsette i den rollen så kan vi godt beholde ham.

 

Poom er vel også godt oppi åra og begynner kanskje å tenke på å bevege på seg. Har rykte på seg for å være en god keeper, men har vel ikke spilt for oss enda. Tror han drar.

 

Mannone har jeg ikke sett spille enda så jeg kan ikke uttale meg om han. Dårlig på CM uten at det behøver å ha noe å si.

 

Konklusjon: Her må det handles. En klassekeeper og en kanskje to i reserve.

 

Høyrebacker: Eboue, Hoyte, Gilbert

 

Eboue har til tider vist seg bra frem, men har også variert mye. Har i tillegg vist seg å ha et problem med å oppføre seg på banen. Bør selges hvis han ikke klarer å skjerpe seg.

 

Hoyte begynte sesongen litt ruskete, men har spilt seg opp utover. Bør bli foretrukket som førstevalg på denne plassen, dersom vi ikke henter inn noen nye.

 

Gilbert imponerte oss alle da han i fjor spilte to knallgode kamper i ligacupen. Har ikke sett noe til ham siden, og siden han er engelsk så tipper jeg han kommer til å forsvinne.

 

Konklusjon: Selger vi Eboue så må vi hente inn en ny høyreback, gjerne et talent. Ryktene går om en 16 åring fra Espanyol, så hvorfor ikke? Gilbert blir nok erstattet av egne talenter dersom han drar.

 

Venstrebacker: Clichy, Traore, Garry

 

Clichy har imponert alle denne sesongen, selv om vi visste at han var knakende god fra før. Savner ikke Cole for fem øre. Bør fortsette å være førstevalget.

 

Traore har har positive opptredener på førstelaget, og jeg håper at han får fortsette den fine utviklingen hos oss.

 

Garry har vi ikke sett noe til på mange år, og nå tror jeg at han kommer til å forsvinne stille utgjennom dørene på London Colney(har han i det hele tatt vært på Emirates?).

 

Konklusjon: Vi trenger et tredje alternativ på denne plassen. Slik jeg ser det så har vi to alternativer: 1 en ny unggutt. 2 en gammel helt som kan gjøre jobben en gang i blandt. 1 blir vel valgt hvis jeg kjenner Arsene rett...

 

Midtstoppere: Toure, Gallas, Djourou, Senderos, Connolly, O'Cearuill

 

Toure og Gallas er soleklare førstevalg på disse to plassene og bør være det også kommende sesong.

 

Djourou har imponert oss alle denne sesongen, og bør være førstereserve kommende sesong og ta over for Gallas etterhvert.

 

Senderos har blitt mye utskjelt denne sesongen, men jeg tror at han kan komme sterkere tilbake dersom han får mer tillit. Hva han er god til på det beste vet vi alle, og han er ikke mye dårligere enn sin landsmann Djourou.

 

Connolly og O'Cearuill har jeg ikke sett spille enda, men tror de er en menn for fremtiden.

 

Konklusjon: Bra oppdekning, og hadde jeg vært Wenger så hadde jeg beholdt alle mine stoppere ett år til iallefall.

 

Sentral midtbane: Gilberto, Fabregas, Diaby, Denilson, Flamini, Muamba, Song, Merida, Randall

 

Gilberto og Fabregas er bankers som førstevalg.

 

Diaby har vist seg bra fren etter at han kom tilbake fra den fryktelige skaden han hadde, og hadde etter mitt hode blitt førstereserve.

 

Denilson er en veldig spennende spiller som jeg og mange spår en lysende fremtid. Jeg hadde villet bruke ham når Fab4 eller Silva trenger en pause.

 

Flamini har forsvunnet helt i det siste, og jeg tviler på at vi kommer til å se så mye mer av han i tiden som kommer heller. Har kommet bak yngre spillere på stigen og bør for sin egen del vurdere å legge inn en transfer søknad.

 

Song har ikke imponert noen andre enn Wenger, og spør dere meg så kan han også bli hos Charlton.

 

Muamba er spennende nok, men jeg har ikke fått sett ham. Tipper ham blir igjen i Birmingham etter utlånet.

 

Merida har jeg heller ikke fått sett så mye til, men hører stadig mye bra om han. Håper han får vise seg frem i nesteårs ligacup.

 

Randall blir det også spennende å følge utviklingen til.

 

Konklusjon: Med Flamini, Song og Muamba ut trenger vi fortsatt ikke flere spillere inn, da vi likeval har god oppdekning.

 

Indreløpere(ingen av disse trekker ut på kantene likevel): Hleb, Rosicky, Ljungberg, Baptista, Reyes, Walcott

 

Hleb og Rosicky er i mine øyne førstevalgene til disse to plassene.

 

Ljungberg kommer bare lengre og lengre ned i bakken og bør selges mens han fortsatt er verdt noe. Skal ha for at han kjemper mye, men det blir desverre med det. Er også skadet halve sesongen.

 

Baptista har ikke levd opp til forventningene, og med mindre vi får han steika billig så er han ingenting å samle på.

 

Reyes har jeg avskrevet.

 

Walcott har ikke imponert meg, men han er fortsatt ung. Bør vurdes som førstereserve.

 

Konklusjon: Med Ljungberg, Baptista og Reyes ut så trenger vi minst tre spillere inn. En veldig god en(kanskje Ribery) og to unge håpefulle.

 

Angrep: Henry, Van Persie, Adebayor, Bendtner, Aliadiere, Lupoli, Vela

 

Henry har hatt sin første dårlige sesong hos oss, men han har sannsynligvis mange gode år igjen i seg. Bør beholdes, med mindre vi får et kjempebud på ham.

 

Van Persie viste før skaden at han absolutt bør bli med i planene videre.

 

Adebayor har i perioder vært vårt viktigste våpen fremover på banen og bør bli med videre.

 

Bendtner har jeg sett lite til, men er i følge seg selv god nok til å spille fast kommende sesong. Spiller også godt på landslaget.

 

Aliadiere er ikke god nok, og ønsker seg nok bort i stedet for å slite tribuna.

 

Lupoli er vel så og si borte allerede.

 

Vela, kommer han?

 

Konklusjon: Er Bendtner så god som han vil ha det til, og Vela kommer så trenger vi ikke noen flere angripere. Kanskje et talent som kan lånes ut.

 

Hovedkonklusjon: Her må det handles!

 

Handleliste til Wenger: 1 stk. klasse keeper, 1-2 reservekeepre, 1 stk. høyreback, 1 stk. venstreback, 1 stk. klasseindreløper, 2 stk indreløpertalenter, dersom ikke noen på reservalget kommer opp. 1 stk. angriper for fremtiden.

 

PS! Selger du noen andre enn enn de ovenfornevnte så må de erstattes.

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger keeper, en ving og en spiss. De som bør dra er Baptista, Ali og Flamini.

 

Mulig vi også hadde hatt godt av en knallgod defensiv midtbanespiller, får håpe Diaby etterhvert kan ta den plassen. Det Arsenal må passe på er at Denilson og Fab ikke spiller sammen.

 

Hoyte er god, men ikke god nok til å være førstevalg i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Lehmann drar hadde den ultimate erstatteren vært Given eller Buffon. Begge er i mine øyne likevel urealistiske mål siden Newcastle vil gjøre alt for å beholde Given mens Buffon blir nok for dyr for Wenger. Uansett hvilken keeperer det blir, ønsker jeg en keeper som er veldig god på dødballer siden vi så ofte sliter på det. I tilegg må han ha den egenskapen som er viktigst for keeperne i Wenger øyne: Igangssettingsegenskaper.

 

Forsvaret er mer enn godt nok, men det må terpes på luftdueller. Toure sliter litt med timingen til tider og Eboue må lære av sin landsmann når det kommer til etikk (og da mener jeg ikke Drogba :P). Vi har det raskeste forsvaret i verden og det kommer derfor så klart på bekostning på luftdueller. Gallas kommer til å få et bedre samarbeid med de andre og kommer til å spille seg opp. Hvis noen blir solgt, trengs erstatning. Backene må i tilegg terpe litt på innleggene. Toure scorer nok en kanon i løpet av sesongen :P

 

Kantspillere er noe vi mangler. Rosicky er en fantastisk spiller, men han er bedre når han har en mer fri rolle i midten. Problemet er at han da kommer mye i veien for Fabregas som er ballfordeleren i laget. Ljungberg er en spiller som jeg vil ha i slitekamper, hans vilje, rutine og fighteregenskaper er viktige. Ellers anser jeg han som en reserve. Hleb er desverre litt for ustabil og varierer fra bunn til topp på skalaen. Walcott startet veldig bra, men var svak i en periode. Han bør studere Lennon og lære av han siden de i utgangsøunkt er veldig like spillere. van Persie bør brukes som spiss, men han kan også spille ving hvis vi får inn en klassespiss som ikke kan bli benket. Da vil vi alle fall få en målfarlig midtbane som har vært vår store svakhet offensivt i år. I tilegg har begge kantene en tendes til å gå innover i banen. Det kan ofte gi gode muligheter for backene å komme rundt, men det blir veldig mye løping på dem i tilegg til at innleggene ofte er for svake. Breddene på en bane som Emirates må bli utnyttet og med så raske kantspillere vil det være gunstig å spille mellom back og stopper når kantene står bredt. Til neste år er jeg helt sikker på at Mozart får mer marginer på sin side når det kommer til avslutninger. Hvis ikke Hleb blir mer stabil trenger vi å bytte han ut med en mer klassisk ving som Ribery. Eventuelt en veldig målfarlig ving med godt skuddbein.

 

Sentralt på midten har vi Gilberto og Fabregas som klare førstevelg. Fabregas har vært veldig god i år, selv om han har hatt en liten formsvikt i det siste. Gutten må bli bedre til å skyte og bør klare å score minst 10 mål i løpet av en sesong med tanke på hvor mange målsjanser han kommer til. Gilberto er ekstremt viktig selv om han til tider kan gjøre noen skikkelige brølere av noen feilpasninger. Resvere for Fabregas bør være Denilson mens reserve for Gilberto bør være Diaby. Denilson og Fabregas blir som Lampard og Gerrard sammen sentralt, de går i veien for hverandre. Flamini og Song er reserver for disse igjen. Muamba kan være resvere for Diaby, men jeg tror nok at det lovende talentet blir solgt siden han etter hvert vil kreve spilletid. Hvis Gilberto scorer like mange mål til neste år, og Fabregas får stilt inn siktet, blir det fort pokaler.

 

Med motiverte og skadefrie Henry og RvP har vi to spisser i verdensklasse som både er gode tilretteleggere og målscorere. Baptista blir nok siden han har funnet seg godt tilrette og er en fox in the box. Men han må skjerpe seg med touchene og pasningene sine, og bør i alle fall være effektiv foran kassa når han sliter med det andre. Ali blir nok solgt, selv om han til tider han vist gode takter. Bendtner, som nylig senket Tyskland, kan kanskje bli den store redningen vår? Adebayor har tatt flere steg i riktig retning, men er fortsatt ikke god nok foran kassa.

 

Så hvis man summerer det opp trenger vi ikke mange nye spillere. Det vi trenger er at spillere er skadefrie og at vi får spilt med det samme laget over lengre perioder. De fleste spillerne trenger bare å forbedre seg på ett område for at hele laget skal få et stort løft. Så det vi trenger er at spillerne terper på disse punktene, istedenfor at Wenger kjøper inn spillere som bruker tid på å tilpasse seg og som nødvendigvis ikke blir en suksess. Litt mere marginer og dommeravgjørelser til vår fordel hadde vært godt det også :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Med motiverte og skadefrie Henry og RvP har vi to spisser i verdensklasse som både er gode tilretteleggere og målscorere. Baptista blir nok siden han har funnet seg godt tilrette og er en fox in the box. Men han må skjerpe seg med touchene og pasningene sine, og bør i alle fall være effektiv foran kassa når han sliter med det andre. Ali blir nok solgt, selv om han til tider han vist gode takter. Bendtner, som nylig senket Tyskland, kan kanskje bli den store redningen vår? Adebayor har tatt flere steg i riktig retning, men er fortsatt ikke god nok foran kassa.

Kva i helsike får deg til å seie at Baptista er ein "fox in the box"? Med unntak av to surrealistiske kampar mot Scom og Pool, har han vel vist ingenting som skulle tilseie at han er ein fox in the box. Mot Liverpool til dømes, hadde han to sjansar som ein goalgetter garantert skulle satt. Men nå spørs det vel litt kva du legger i uttrykket 'fox in the box'. Er det ein spelar som er god til å kome til sjansar i boksen, eller må han vere ein god målscorar i tillegg?

Link to comment
Share on other sites

Vi trenger minst 2-3 klassespillere til neste sesong.

Går Lehmann må en topp keeper handles inn.

 

Forsvaret er godt nok.Der trenger vi ikke noe.

 

Vi trenger en skikkelig ving.Får vi inn Ribery er jeg fornøyd.

 

Spissene våre er bra med VP,Henry,Ade og Bendtner men vi trenger

en 'Der Bomber' som kan score jevnt og trutt såkalte drittmål.

 

 

Hvem bør vekk: Baptista har jeg definitivt mista troen på,Reyes går og Song flytter på seg.

Link to comment
Share on other sites

Med motiverte og skadefrie Henry og RvP har vi to spisser i verdensklasse som både er gode tilretteleggere og målscorere. Baptista blir nok siden han har funnet seg godt tilrette og er en fox in the box. Men han må skjerpe seg med touchene og pasningene sine, og bør i alle fall være effektiv foran kassa når han sliter med det andre. Ali blir nok solgt, selv om han til tider han vist gode takter. Bendtner, som nylig senket Tyskland, kan kanskje bli den store redningen vår? Adebayor har tatt flere steg i riktig retning, men er fortsatt ikke god nok foran kassa.

Kva i helsike får deg til å seie at Baptista er ein "fox in the box"? Med unntak av to surrealistiske kampar mot Scom og Pool, har han vel vist ingenting som skulle tilseie at han er ein fox in the box. Mot Liverpool til dømes, hadde han to sjansar som ein goalgetter garantert skulle satt. Men nå spørs det vel litt kva du legger i uttrykket 'fox in the box'. Er det ein spelar som er god til å kome til sjansar i boksen, eller må han vere ein god målscorar i tillegg?

Han er stor, er (var i alle fall) god på hodet og god på avslutninger. Wenger har selv sagt at han er en fox in the box spiller, så du bør passe deg nå :-|. Baptista er vanligvis god til å komme inn i boksen og det er noe vi ofte sliter med.

 

Det er fryktelig leit å si det, men våre erkerivaler gjorde et kjempekjøp i Berbatov som vi også snuste på. Klose er på førsteplass på poengligaen i Bundesliga, mens Huntelaar har putta 19 mål på 990 min, noe som er meget imponerende. Begge disse er gode alternativer. Andre store toppscorere tror jeg fort kan bli litt dyre, og mange passer bare i visse ligaer (les: Kanoute og Forlan).

Link to comment
Share on other sites

Med motiverte og skadefrie Henry og RvP har vi to spisser i verdensklasse som både er gode tilretteleggere og målscorere. Baptista blir nok siden han har funnet seg godt tilrette og er en fox in the box. Men han må skjerpe seg med touchene og pasningene sine, og bør i alle fall være effektiv foran kassa når han sliter med det andre. Ali blir nok solgt, selv om han til tider han vist gode takter. Bendtner, som nylig senket Tyskland, kan kanskje bli den store redningen vår? Adebayor har tatt flere steg i riktig retning, men er fortsatt ikke god nok foran kassa.

Kva i helsike får deg til å seie at Baptista er ein "fox in the box"? Med unntak av to surrealistiske kampar mot Scom og Pool, har han vel vist ingenting som skulle tilseie at han er ein fox in the box. Mot Liverpool til dømes, hadde han to sjansar som ein goalgetter garantert skulle satt. Men nå spørs det vel litt kva du legger i uttrykket 'fox in the box'. Er det ein spelar som er god til å kome til sjansar i boksen, eller må han vere ein god målscorar i tillegg?

Han er stor, er (var i alle fall) god på hodet og god på avslutninger. Wenger har selv sagt at han er en fox in the box spiller, så du bør passe deg nå :-|. Baptista er vanligvis god til å komme inn i boksen og det er noe vi ofte sliter med.

 

Det er fryktelig leit å si det, men våre erkerivaler gjorde et kjempekjøp i Berbatov som vi også snuste på. Klose er på førsteplass på poengligaen i Bundesliga, mens Huntelaar har putta 19 mål på 990 min, noe som er meget imponerende. Begge disse er gode alternativer. Andre store toppscorere tror jeg fort kan bli litt dyre, og mange passer bare i visse ligaer (les: Kanoute og Forlan).

Det nytter jo ikkje akkurat å vere ein fox in the box når han er så rævva til å avslutte. Det har vel også ein del å gjere med mangel på sjølvtillit, men Baptista skal få ut sesongen til å bevise at han er god nok. Det samme skal Ljungberg, som eg har mista ein del av trua på..

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg ville hatt laget med optimale kjøp er slik:

 

Almunia

Eboue-Toure-Djourou/Gallas-Clichy

Ribery-Fabregas-Diaby- Rosicky

RvP- Klose

 

Nå er det mange som kommer til å lure på meg. Men grunnen til at jeg vil ha Diaby på midten er at han blir Vieira om han får spilletid. Og da vil midtbanen være optimal. Grunnen til at Henry er ute av laget, er at jeg tror det er sunt for han at han ikke har en fast plass. Da må han jobbe hardere, og det vil bli lite eller ingen sutring fra hans side ute på banen. Almunia har jeg sett en førstelagskeeper i cupene i år. Han har helt klart kapasitet til det. Tror også at Wenger tenker det samme som meg, i og med at han har fått spille FA cupen. Han har vokst siden sist han var førstelagskeeper, og jeg tror han vil bli en stor keeper.

Link to comment
Share on other sites

Laget seongen 07/08 blir nok nesten det samme som i år.

Tror ikke Wenger kjøper mange stjerner,kanskje noen.

Dette blir laget:

 

Almunia

Eboue-Toure-Gallas-Clichy

Ribery-Gilberto-Fabregas-Rosicky

Henry-RvP

 

Tror også Wenger bruker Almunia til neste år+at han kjøper Ribery og en ung gutt.

Hvis han er villig til og shoppe i det heletatt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke vi trenger å hente så mange nye.. Det vi trenger er å ikke ha halve laget skadet til hver kamp.. Er ikke noe rart i at vi ikke vinner noe i år.. Tror aldri vi har vært så utsatt for skader og suspensjoner..

 

Blir moro å se Van Persie skadefri.. Han tror jeg gjør det bedre enn Klose.. Van Persie er kapabel til å skåre mer enn 20 mål pr sesong, i tillegg har han en fin fot for gjennomspill og innlegg!

Link to comment
Share on other sites

Wenger kjøper nok svært få spillere, men hvis noen selges så kanskje det kommer inn én eller to.

 

Tar for meg lånespillerne først.

Baptista er jeg usikker på. Det er kanskje litt overraskende og skuffende at han har stort sett spilt svakt i Arsenal-trøya.

Jeg tror Wenger kjøper han, men det kan fort være et bomkjøp også

Reyes er ferdig i Arsenal og kanskje noen mill. pund å tjene der. Har må jo være verdt mer enn Baptista??

 

Stallen er stort sett bra besatt, men jeg skal alltids finne noen nye spillere jeg ønsker å se i Arsenal.

 

Salg: Lehmann, Senderos, Song, Flamini og Aliadiere.

 

Lehmann: God keeper på sitt beste, men liker ikke faktene hans på banen. Er lei av klaging og at det koker over bare noen er borti han med lillefingeren. Jens har gjort mye bra for oss, men nå er det på tide med en ny syns jeg.

 

Senderos: Mange mener han er god, mange mener han er dårlig. Han er god på et par ting etter min mening, men mangler det vesentlige en forsvarer trenger i dagens fotball...nemlig tempo og bra nok ballbehandling.

Kan kanskje beholde han som 4. valg, men jeg føler meg langt fra trygg på forsvaret når han spillet.

 

Song: Tror neppe han er god nok. Uansett er det 5-6 spillere foran han i køa så han får nok neppe spille noe annet enn ligacup.

 

Flamini: Har hatt et par ok kamper i år, men syns han mangler vesentlige ferdigheter for dette Arsenal-laget.

Jordfreser, 100% innsats, men kan jo ikke spille fotball. Jeg mener han er 4. valg bak Gilberto, Diaby og Denilson.

 

Aliadiere: Har hatt en grei sesong, men ikke bra nok. Var vel egentlig bare god i ligacupen.

Jeg tror det er bra for Ali å finne seg ny klubb og utvikle seg videre. I Arsenal kommer han aldri til å bli fast på laget.

 

 

Jeg har satt opp en ønskeliste over spillere jeg kunne tenkt meg i Arsenal.

Ikke at noen av dem blir kjøpt, men kan jo håpe:

 

Carson/Buffon : Tror Carson kan bli en bra keeper for oss, men sikkert dyr. Vil gjerne ha Buffon, men vil han til England?

 

Yaya Toure: Han kan vi få forholdsvis billig tror jeg. Kjemper evt. om sentral midtbaneplass med Gilberto, Denilson og Diaby. Minuset er enda en spiller fra Elfenbenskysten. (African cup...grøss!).

 

Queresma: Har jeg ikke sett så mye, men har forstått han er et kjempetalent og strålende på Portugal.

 

Ribery: hadde jo vært flott, og sannsynligvis en erstatter for Freddie...på sikt.

 

Darren Bent: En veldig god spiss med målteft. Blir nok dyr, men jeg liker han som spiller et uromoment for alle forsvarere.

 

Obafeme Martins: Ja, han spiller i Newcastle, men er jo en kraftplugg med stor hurtighet og vet hvor målet står. Henry, Martins, Van Persie...wow..hehe.

 

Miroslav Klose: Vanvittig nese for mål og god hodespiller, men jeg tror vi blir overbydd i en eventuell budrunde..desverre. Mitt tips er at han går til Liverpool.

 

Samuel Eto'o: Kommer ikke til å skje. Alt for dyr, men hadde jo vært fantastisk..hehe.

_____

 

Ellers kommer jo Bendtner tilbake så vi får jo håpe han slår igjennom, men får han spille noe mer enn f.eks. Aliadiere?`Tror nok Wenger foretrekker Henry, Van Persie og Adebayor foran han.

Jeg tror han kommer til å bli utålmodig ganske raskt og vil bort..desverre.

Link to comment
Share on other sites

Etter Mange gode innlegg her har eg blitt heilt frustrert.. Først syns eg Richardinho la inn et bra innlegg so kjem det mange gode etter det igjen men etter å ha tenkt meg om har eg komt fram til dette:

 

Keeper: Buffon/Carson, Ustari, Almunia

 

Eg velger å sette Almunia som 3. keeper.. Ustari, Buffon/Carson bør hentast inn.. Buffon eller Carson veit eg blir dyrt i og me at Juventus sannsynligvis rykk opp i 1. divisjonen igjen.. Og Carson er jo Liverpool sin..

Men Ka med Ustari? er han dyr kanksje? Kunne jo og satsa på Valdes eller Akinfeev?

 

Så Poom og Lehmann bør ut.. Lehmann er for gammel og Poom er Både Gammel og Dårlig..

Almunia kan godt vere 3.valg

 

Midtforsvar: Touré, Gallas, Djourou, Mertesacker, O'cearuill

 

Eg velger å ta med bare eitt talent og det har blitt O'cearuill, sjøl har ikkje eg høyrt om han er god eller ikkje.. men som vi ser så er Midtforsvaret litt tynt.. me uansett so ville eg ha solgt Senderos og heller kjøpt Mertesacker.. no veit ikkje eg om han blir dyr eller ikkje, men han blir nok kanskje det desverre.

 

Høgreback: Castro/Barragan, Eboué, Hoyte.

 

Eg er enig i at Eboué bør skjerpe seg, med tanke på temperamentet hans og korleis han oppføre seg på bana.. viss det ikkje blir betre så ville eg erstatta han med Castro eller Barragan.. Begge er rundt 18-20 og store talenter som viser gode takter på bana.. Min favoritt ville vert Castro.

Eg huska ikkje so mykje av Gilbert etter han han vert lånt ut til Cardiff, men i og med at han er engelsk så ville eg kanske beholdt han, men viss ikkje han er noke å satse på så kan vi selge han..

 

Venstreback: Clichy, Traore, MCcevely

 

Clichy er Fantastisk, kanskje litt skjerpings deffensivt men ellers meget sterk offensivt.. Traore viste at han er god nok til å spele på høgt nivå mot Chelsea, men vart til tider rundspelt.. so litt skjerpings deffensivt og kanskje offensivt og.. MCcevely er nok kanskje ikkje so dyr og han viser middels takter på bana..

 

Sentral midtbane: Fabregas, Gilberto, Denilson, Diaby, Reo Coker/ Barton

 

Fabregas, Denilson og Diaby har vist at dei er meget gode på høgt nivå.. No som Gilberto begynner å dra på åra so kunne vi kanskje kjøp Reo Coker eller Barton.. sjøl har eg mest lyst på Reo Coker, men syns Barton viser gode takter, men bør skjerpe seg litt i oppførsel..

Men i og med at fabregas og gilberto skjeldan blir skada så trenge vi kanskje ikkje en ny Sentral midt..

 

Ving/Indreløpere: Rosicky, Quaresma/Nani, Ribéry

 

Ribéry er vi jo ganske nære med å signere.. Så kunne vi Kanskje bytta Hleb og et par million pund mot Nani eller Quaresma.. som eg har sagt så mange gongar før : begge er prikk lik C.Ronaldo, og for å vere heilt ærlig så syns eg Ronaldo er en fantastisk spelar sjøl om han spela på rivaliserende lag, så skulle ønske vi kunne kjøpe en lignande spelar som han.. svaret ligger i Quaresma og Nani.. :(

Rosicky har en såpass bra skuddfot at vi MÅ beholde han, men det som er så surt er at han nesten Aldri for sjangsen til å vise den.

 

Angripere/Spiss: Henry, Bendtner, Adebayor, van Persie, Walcott, D.Bent..

 

Henry kan vi fortsatt beholde.. Adebayor er meget god men variera litt i prestasjon på bana, samma med Henry.. Bendtner er en spelar som eg gjerne vil sjå framover, han har vert meget god for Birmingham og han scora et par Mål.. Walcott håpa eg kjem for fullt neste sesong etter skulderskaden hans.. her treng vi uansett en spiss, denne sesongen har vi vert så uheldige at vi har mysta kanskje dei to beste spissane våras resten av sesongen(Henry, van Persie) så Darren Bent hadde vert eit godt kjøp.. van persie bør fortsatt vere førstevalg syns eg, han er litt hissig på bana so der bør han skjerpe seg litt..

 

 

Første ellever:

 

--------------Buffon---------------

--Castro-Touré-Mertesacker-Clichy--

----------Diaby---Fabregas -------

Quaresma------------------Rosicky---

-------------RvP---Henry---------

 

 

Oppsumering:

 

Det alle sikker tenke no er at dette blir altfor dyrt, da har eg dette og sei: LA EN RUSSER KJØPE OSS! viss ikkje vi for en som kunne vert i stand til og kjøpe dissa spelarane så slite vi.. viss vi vil halde følge med Topp 3: Manchester United, Chelsea Og Liverpool.. Kanskje vi har nok pengar no til og med? men wenger spara ALLTID på pengane..

Link to comment
Share on other sites

Keepere: Buffon, Casillas, Cech og han fyren som er så god på FM som fjerdekeeper!

Høyrebacker: Eboue filmer og Hoyte er for dårlig, Gilbert blir solgt, så vi kjøper Cicinho, Cafu og finner en til som er dritgod på FM.

Midtstoppere: Tja, Puyol, Nesta, Cannavaro og Terry burde være ganske realistiske innkjøp.

Venstreback: Hent tilbake Cole, kjøp Evra fra United og hent en eller annen fra FM også. Det spillet er jo så realistisk!

Kanter: SWP, Ribery, Ronaldo, Messi, Guily, Ronaldinho.

Sentral midtbane: Alonso fra Pool, Gerrard, Lampard, Essien, Makelelelelele. Tja, noen fler?

Spisser: Torres, Klose, Rooney, van Nistelrooy, Kaka', Drogba, flere?

 

Kjøper vi alle disse så behøver ikke Wenger å få sparken.

 

 

Folkens, våkn opp.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...