Jump to content

Stallen 07/08


helgeaarsvoll

Recommended Posts

etter exiten fra CL og et par tap på rad skrev jeg mye piss her inne og var skråsikkert på at vi trengte både det ene og det andre, har de siste 3 kampene latt meg overbevise mer og mer på at vi ikke trenger det helt store kjøpene, tenker på det Wenger har sagt i det siste og funnet ut at kansje han har rett.

 

liker tanken om ribery eller eventuelt annen god kant, når det gjelder baptista så blir jeg så skuffet hvis vi henter han at det er ikke tidi en gang, men lurer litt på om vi kansje trenger en spiss og, tror Darren Bent hadde hvert gull der :P han har scoret mål i bøtter og spann for charlton og PL er ung og engelsk og burde kunne score mye for oss og :)

 

ellers er jo kansje mad-jens klar for utskiftning, ser på Arkinfeev og Carson som de 2 beste som har hvert linket

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 264
  • Created
  • Last Reply

Vil gjerne se Hleb og Senderos ut, og Queresma og Woodgate gode alternativer inn. Ellers er Aliadiere for dårlig og Baptista håpløs. Ved salg av Reyes måtte då en ny venstreving hentes dersom ikkje Merida er klar for å være cover for Rosicky.. Ellers synes jeg AW skal bygge videre på det han har. Håper han klarer å holde på og videreutvikle Denilson, Diaby og Muamba i tillegg til Fabregas og "pappa" Gilberto. Syns det er nok spisser. Henry og van Persie tilbake frå skader, Adebayor, Walcott og Bendtner som cover. Gleder meg alt til høsten... :lol:

Link to comment
Share on other sites

Sant det, men Gilberto synes jeg nesten ikke er god nok. Synes han burde forbedres. I de siste kampene Rosicky har spilt har han gjort mer enn Gilberto defensivt

 

Det er jeg helt enig i, men Rosicky er og blir en offensiv spiller, og helst ving, og Fabregas er ikke kløpperen på defensivt arbeid heller. Og foruten Gilberto så ser jeg ingen spillere som er over hans kaliber i hans posisjon som vil være aktuelle for Arsenal prismessig. Drømmen måtte vært Xavi fra Barca, men han blir alt for dyr. Ellers ville Mascherano vært et bra kjøp, men han er som kjent Liverpools eiendom. Kevin Nolan fra Bolton kunne vel forresten vært aktuell? ja.. han tenkte jeg ikke på før nå!

 

Nolan er ikke no mer defensiv enn Rosicky hvertfall. Har håpet på Nolan før, men ikke i den defensive rollen. Yaya Toure har jeg vært en tilhenger av lenge, og han har vel nok landskamper til arbeidstillatelse nå? Var vel derfor han ikke kom etter han var på prøvespill. Papa Diop er nevnt, og vil tilføre etterlengtet duellstyrke. Disse to er de mest aktuelle jeg kommer på. Men vil anta at Wenger har en ukjent franskmann eller brasilianer i skikte :lol:

Link to comment
Share on other sites

Ser på den stallen vi har nå som veldig god! Noen små endringer og vi vil kjempe mot gull mot Chelsea og Man Utd

 

UT: Senderos, Ljungberg, Aliadiere, Baptista, Poom og Reyes

INN: En eller to keepere. Et førstevalg (Akinfeev eller Carson) og muligens en 3. keeper. Ribery, Papa Diop

 

Laget:

 

Akinfeev

Hoyte-Toure-Gallas-Clichy

Ribery-Papa Diop/Diaby-Fabregas-Rosicky

Henry-RvP

Link to comment
Share on other sites

Ser på den stallen vi har nå som veldig god! Noen små endringer og vi vil kjempe mot gull mot Chelsea og Man Utd

 

UT: Senderos, Ljungberg, Aliadiere, Baptista, Poom og Reyes

INN: En eller to keepere. Et førstevalg (Akinfeev eller Carson) og muligens en 3. keeper. Ribery, Papa Diop

 

Laget:

 

Akinfeev

Hoyte-Toure-Gallas-Clichy

Ribery-Papa Diop/Diaby-Fabregas-Rosicky

Henry-RvP

 

mener du at diop er bedre en gilberto??? glem det

 

hvis man først skulle bytte han ut måtte nå det virkelig hvert med en langt bedre spiller en diop

Link to comment
Share on other sites

Wenger snakker om "the growing process". Jeg er selvsagt fullstendig enig at det tar tid å bygge et nytt lag. Men jeg er samtidig svært usikker på hvor lang tid det tar før en skal vurdere om materialet er godt nok.

 

En ting er jeg iallefall helt klar på. Vi tåler ikke et år til med samme materialet og samme resultat. Etter fjorårets plass i ms-finalen, tåler jeg et tilbakeslag i år. Men laget trenger å se at de tar nye steg fremover. Vissheten om at det går rette veien, vil igjen virke positivt.

 

Jeg tror etterhvert at Wenger slår seg til ro med Clichy. Lehmann har forlenget, og da gjenstår bare en ting før jeg er klar for neste sesong. Ljungberg mangler skoringene, Hleb blir for ineffektiv og dessverre har jeg ikke tro på at Walcott er moden nok for en fast plass på høyrekanten. Jeg mener vi må ha en målskorende høyrekant som spiller mer direkte.

 

Ellers vurderer jeg Van Persie som en mer målfarlig spiller en Adebayor, og ser han i spann med Henry. Om vi handler en keeper som kan stresse Lehmann, tror jeg ikke det vil være ufornuftig. Og dersom Gallas går, ser jeg også dette som en plass vi må innhente en erstatter.

 

Laget som entrer Emirates til åpning neste sesong:

 

Lehmann

 

Eboue - Toure - Gallas - Clichy

 

Ribery - Fabregas - Gilberto - Rosicky

 

Henry - Van Persie

 

Sub: Gordon, Senderos, Diaby, Hleb, Walcott

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Får leike litt manager og tenke litt rundt laget eg og.

I mål meiner eg at vi bør bytte ut Jensemann nå. Ikkje fordi han har vore spesielt svak, men det å skifte keeper skape ein del uro, og det er mange lag som slit med å finne den rette erstattaren etter ein sikker nr1. Eg trur ikkje vi vert ligameistrar alt neste år, så da kan vi like gjerne bruke neste sesong til å spele inn ein ny keeper. Om det blir ein skotte, ein polakk eller ein russar som vi vel mest har blitt linka til har eg lite formeining om, russaren Akinfeev er den eg har sett mest, og har eit best inntrykk av men, eg får stole på at Wenger og hans menn har kontrollen.

 

I forsvar får vi håpe på eit skadefritt år, og eg ser da ikkje store grunnar til utskiftingar. Er Bale frå Soton så fantastisk som alle skal ha det til, hadde det vore interessant å gjere ein ny avtale med Soton, da vi er litt tynt besatt på venstre back.

 

På midten føler eg at vi er bra besatt, og eg har trua på at Diaby og Denilson kan få større innflyting neste år. Eg ønske meg Reyes tilbake, og håper han kjem. Det bor meir i den gutten, det er eg sikker på....

 

Vi treng ein spiss, ein klasse spiss. Øverst står Eto eller Torres, men det er vel lite truleg, likevel det er lov å håpe. Vi bør kvitte oss med Flamini, Ljungen, og sjølvsagt The Use to be Beast. Og vips set me att med følgande tropp til neste år, i ein 4-3-3/4-5-1 formasjon.

 

Ny keeper (Jensemann)

 

Eboue (Hoyte) -- Kolo -- Gallas (Djouro/Senderos) -- Clichy (Bale)

 

Cesc --Gilberto -- Rosicky (Denilson, Diaby)

 

Van Persie (Reyes, Walcott) --- Henry (Hleb, Walcott)

 

Ny spiss (Ade og Bendtner)

 

Hmm med dette laget kan det vel bli ligagull likevel??

Link to comment
Share on other sites

I utgangspunktet ønsker en seg vel forsterkninger på de fleste plasser :D men det er vel to plasser som har et større behov enn andre.

Jeg mener at vi trenger minst to midtbanespillere som er garantist for minst 10 mål hver i en sesong (da tenker jeg ikke på straffemål). Den ene har vi i en skadefri Van Persie. Så vi med andre ord få inn en til som kan putte litt. Fabregas har potensial til å kunne nærme seg ti mål i løpet av en sesong. Skal en henge med i toppen trenger vi midtbanespillere som scorer. Bare bla i historebøkene og se hvem som scoret mål de siste gangene vi ble ligamestere.

 

Vi trenger også en spissmakker til Henry.

 

Får vi dette på plass, ja da tror jeg vi er med i toppen igjen.

Link to comment
Share on other sites

Ok, eg har lenge sagt at me treng et bedre alternativ på høyre midtbane. Om Reyes kjem tilbake er eg fornøyd.

 

Nå våger eg å gå ut med eit ynskje til. Eg vil ha ein krigersk fant til klubben. Eg trur det vil bli bra for både dei eine og den andre om Joey Barton frå Manchester City vart Arsenal-spelar.

 

Han vinn ballar og skorar mål! Og i dag les eg at agenten legg ut agn...

Synd at Wenger ikkje ser behovet for ein slik type i laget. Men, men - han veit vel kva han gjer!

Link to comment
Share on other sites

Enig i at Barton har eigenskapar vi kunne trenge i stallen og det hadde vore interessant med ein slik spelar. Veit det har vore noko bråk med han, men har det vore så mykje da? ein slik spelar ville gitt Arsenal ein ny dimensjon som kunne vore viktig å ha i tøffe bortekampar der vi ofte slit......

Link to comment
Share on other sites

Vel, om Joey Barton kommer, så behøver iallefall ikke det medisinske apparatet i klubben få skylden for at spillerne blir skadet...

 

Vil vi virkelig ha en spiller som lager såpass mye trøbbel?

Om noen får banka litt vett i hodet på han så er han akkuratt en sånn spiller vi trenger. En med skikkelig tæl i. En som trår til i duellene og attpåtil har et bra passning og skuddbein. Alltid hatt sansen for Barton, på banen, og jeg leste nå at han blir "lagt ut for salg" for £5,5 mill noe som ikke er altfor dyrt for en en meget god engelsk midtbanespiller. Men som du sier, litt skeptisk med tanke på at han ikke akkuratt er noe englebarn, tror ikke han har hatt de beste veilederene i livet sitt.

 

Ellers så ser jeg at Ribery er ute og frir igjen og med han og forhåpentligvis en Reyes som vil spille fotball for oss igjen, noe jeg håper, så føler jeg vingproblemet kan være løst

Link to comment
Share on other sites

Vel, om Joey Barton kommer, så behøver iallefall ikke det medisinske apparatet i klubben få skylden for at spillerne blir skadet...

 

Vil vi virkelig ha en spiller som lager såpass mye trøbbel?

 

Ja, absolutt! Vi trenger noen som kan lage bråk og temperatur i spillegruppa. Det kan få frem det lille ekstra! Jeg har ikke noe i mot å ha en slik type i laget. Men tviler veldig på at Wenger har sansen!

Link to comment
Share on other sites

Da ikke engang Stuart Pearce greide å banke vett i denne fyren så er det hjelpesløst altså.

Jeg vil ikke ha en psykotisk idiot som går ut å snakker tøv og dritt om medspillerne sine.

Jeg vil ikke ha en spiller i laget som rett som det er dæljer ned medspillere, eller glemmer at det er kamp, siden han var på en saftig bytur dagen før.

 

Jeg vil ikke ha Joey Barton til Arsenals, grei fotballspiller, men bedre å tenke på Arsenals beste da. Vi har gode nok sentrale midtbanespillere.

Link to comment
Share on other sites

Håper Wenger også innser at det må skje endringar i stallen. Ikkje store endringar, men endringar må til. Først og fremst synes eg vingane våre er altfor dårlige og inneffektive. Det hadde vært utmerket om Reyes hadde hatt lyst til å returnere. Det virker vel usannsynlig nå, og den eg ser på som beste erstattar er Ribery. Ljungberg er ferdig, dessverre og er berre til å sende vekk. Hleb kan gjerne gå også for min del (liker spelaren, men er for inneffektiv).

 

Ein spiss trengs også. Baptista sendes tilbake, Ali selges og Ade scorer aldri meir enn 10-15 mål på ein sesong. Torres eller Villa? Nei takk! Gi meg Anelka! Han kjenner ligaen, og han kjenner Arsenal. Mange vil kanskje hevde at van Persie har fortent tillit som 1. valg, og vP kan også med hell spele ving. I tillegg kjem det skadar, så det blir nok av speletid sjølv om me har 3 klassespissar.

 

Ellers trur eg forsvaret kjem til å bli veldig bra etterkvart som det får spelt seg inn. Personlig ser eg gjerne at Hoyte får høyrebacken istadenfor Eboue, men der trur eg Wenger har gjort opp sin meining. Kanskje ein ny ventreback, men det kjem langt nede på ønskelista.

 

Mine proriteringar:

1. Ny ving (viss ikkje Reyes plutselig skulle få lyst til å komme tilbake.

2. Ny spiss

3. Venstreback

Link to comment
Share on other sites

Da ikke engang Stuart Pearce greide å banke vett i denne fyren så er det hjelpesløst altså.

Jeg vil ikke ha en psykotisk idiot som går ut å snakker tøv og dritt om medspillerne sine.

Jeg vil ikke ha en spiller i laget som rett som det er dæljer ned medspillere, eller glemmer at det er kamp, siden han var på en saftig bytur dagen før.

 

Jeg vil ikke ha Joey Barton til Arsenals, grei fotballspiller, men bedre å tenke på Arsenals beste da. Vi har gode nok sentrale midtbanespillere.

 

Du vet ikke om Barton er psykisk syk. Noen i og rundt Arsenal tror Arsenal trenger en spiller som våger å si i fra om tingenes tilstand, når vi underpresterer. Wenger har tidligere fått skikk på spillere som er litt for glad i byen...

 

Vi har ingen midtbanespillere som kan krige og snu en kamp for oss. Det tror jeg Barton kan klare. Og Fabregas kan få typen han savner i garderoben. Dessuten: Barton vil få et enda større løft som spiller ved å komme til Arsenal. En vinnertype!!!

Link to comment
Share on other sites

Da ikke engang Stuart Pearce greide å banke vett i denne fyren så er det hjelpesløst altså.

Jeg vil ikke ha en psykotisk idiot som går ut å snakker tøv og dritt om medspillerne sine.

Jeg vil ikke ha en spiller i laget som rett som det er dæljer ned medspillere, eller glemmer at det er kamp, siden han var på en saftig bytur dagen før.

 

Jeg vil ikke ha Joey Barton til Arsenals, grei fotballspiller, men bedre å tenke på Arsenals beste da. Vi har gode nok sentrale midtbanespillere.

 

Du vet ikke om Barton er psykisk syk. Noen i og rundt Arsenal tror Arsenal trenger en spiller som våger å si i fra om tingenes tilstand, når vi underpresterer. Wenger har tidligere fått skikk på spillere som er litt for glad i byen...

 

Han har også mislukkast i å få spelarar vekk frå byen. Å kalle Barton psykisk sjuk er sjølvsagt drøyt, men at guten har problemar, det er heva over ein kvar tvil. For min del er eg rimelig sikker på at Wenger ikkje vurderar å hente inn denne spelaren, og det er eg glad for. Han er ein grei fotballspelar, ikkje meir, og når han då i tillegg har såpass problemer utanomsportsleg som han har er det ein vill risiko og ta.

 

På dette punktet er eg faktisk einig med Kim.

Link to comment
Share on other sites

Håper Wenger også innser at det må skje endringar i stallen. Ikkje store endringar, men endringar må til. Først og fremst synes eg vingane våre er altfor dårlige og inneffektive. Det hadde vært utmerket om Reyes hadde hatt lyst til å returnere. Det virker vel usannsynlig nå, og den eg ser på som beste erstattar er Ribery. Ljungberg er ferdig, dessverre og er berre til å sende vekk. Hleb kan gjerne gå også for min del (liker spelaren, men er for inneffektiv).

 

Ein spiss trengs også. Baptista sendes tilbake, Ali selges og Ade scorer aldri meir enn 10-15 mål på ein sesong. Torres eller Villa? Nei takk! Gi meg Anelka! Han kjenner ligaen, og han kjenner Arsenal. Mange vil kanskje hevde at van Persie har fortent tillit som 1. valg, og vP kan også med hell spele ving. I tillegg kjem det skadar, så det blir nok av speletid sjølv om me har 3 klassespissar.

 

Ellers trur eg forsvaret kjem til å bli veldig bra etterkvart som det får spelt seg inn. Personlig ser eg gjerne at Hoyte får høyrebacken istadenfor Eboue, men der trur eg Wenger har gjort opp sin meining. Kanskje ein ny ventreback, men det kjem langt nede på ønskelista.

 

Mine proriteringar:

1. Ny ving (viss ikkje Reyes plutselig skulle få lyst til å komme tilbake.

2. Ny spiss

3. Venstreback

venstre backen vår har vert grådig god i år og spess i di siste kampene. så vill ikke hat ten ny v back , men i dei 2 andre er eg enig + en keeper . drømmer om foster eller carson

Link to comment
Share on other sites

Har registrert at det er en del Arsenalfans (ikke bare her, men ellers også) som har ny venstreback på ønskelista, og jeg må bare si at det kan jeg virkleig ikke forstå noe som helst av. Clichy har gjort en meget god sesong, og har fylt skoene til Cashley meget godt. I tillegg har vi unge, og svært lovende Armand Traore som backup.

 

For min del toppes ønskelista av en ny keeper, da jeg tror Lehmann begynner å bli i eldste laget, og da er det greit at den nye har vært i klubben et år. Almunia har gjort noen gode kamper i år, men det virker ikke som at Wenger er tilstrekkelig imponert til å la ham bli det nye førstevalget på keeperplassen.

 

Deretter, kommer en type som Ribery, evt. en ordentlig god ving, som kan gi rom til Rosicky på den offensive midtbanen, der han etter min mening hører best hjemme.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper egentlig at Reyes skal komme tilbake til oss. Til tider så har jeg savnet han denne sesongen. Han blir vel trolig solgt, men det kan jo hende at Wenger klarer å lokke han tilbake.

 

Med Reyes tilbake så hadde vi ikke trengt noen ny spiss heller, ettersom Reyes enten kan spille på kanten eller på topp hvis det er prekært. Ellers ser jeg gjerne at vi sikrer oss Ribery.

 

Tror neppe Wenger henter noen ny keeper denne sommeren, hvis da ikke ryktene om denne polske keeperen er sanne.

Link to comment
Share on other sites

er enig med mye av det som blir skrevet her:

 

8th May 2007 - How Arsenal's players need to improve

By Mean Lean

 

 

 

Arsene Wenger, Cesc Fabregas, Eboue and Thierry Henry have all come out talking up our chances of winning the Premiership next season, they all seem to sure that there will be a big difference next time around.

 

The question is what will be different?

 

Lets put aside transfers for now because we don't really know what Arsene's budget is right now, there has been talk of finances being very tight right now because of the stadium payments and the money from the Highbury flats won't be coming in for a little while yet. Our players will need to improve just as Manchester United have this year. This is where I feel each individual will have to improve his game.

 

My guess is that Lehmann, Eboue, Gallas, Toure, Clichy, Hleb, Cesc, Gilberto, Rosicky, Van Persie, Henry is pretty much Arsene's strongest side when everyone is fully fit. Jens Lehmann was in super form early on in the season and was the best last season. The latter part of this season he looks like he has become complacent and has lacked concentration. When he had the world cup to work towards he was in superb form and he must get that form back for the whole of the season. Jens collects far to many bookings for a goal keeper and gets wound up far to easily for his own good. I don't know why Arsene lets him get away with this. Do you think Ferguson or Mourinho would accept his behaviour? But we all know that an on form and focused Lehmann can be as good as Petr Cech.

 

Eboue is a right side midfield player converted to a right back by Arsene Wenger, just as he did with Lauren. He took to the position like a duck to water last season. He outplayed the likes of Zidane and Nedved in the champions league and he added alot to our attacking play which has been generally weaker than the left over the years. Eboue's final ball has come along heaps and bounds this year and has had assists in a number of games His defensive play has really dropped this year and is seen as the weak link defensively in our side. This is something he really has to overcome for the new season. Not only this but his play acting and theatrics have been a major embarrassment and disappointment to all Arsenal fans. Eboue really excites me and I really hope he can learn from this season and get back to what we saw defensively from him last year.

 

Gael Clichy has probably been our most improved player over the course of the season. He came back from pretty much a year out and looked shaky first of all but he has worked hard and has got back to his best. His positional play is alot better than what it was at the start of the season, maybe Eboue should take note. What Clichy could learn from Eboue is his final ball. Often Clichy does alot of good build up work and his pace takes him to fantastic positions but his cross ends up over the bar or too long.

 

William Gallas is known as one of the best defenders in European football but we have not seen much of it this season due to injuries, form and poor defensive teammates. Hopefully if his head is screwed on right and he can let his feet do the talking then after a full pre season alongside Toure then we can see a great partnership.

 

King Kolo has always been a crowd favourite. His pace, energy and commitment is wonderful to see. Sometimes Toure just plays on instinct and does not use his head enough. I think he has played to many games this year and his form has suffered in recent weeks. As with Gallas, Toure needs the summer to charge his batteries and a full pre season alongside his partner to get the best out of him. I'm looking forward to watching his first long range free kick hit the net next season.

 

Alex Hleb has been extremely inconsistent throughout his Arsenal career so far. I believe that if Arsene spends some cash this summer then Hleb will be the one to make way. But if not then we need to see the obvious goal tally increase as it really isn't good enough for a player of his ability. And make no mistake about it, this lad really does have ability. His link play can be top quality, he links up with Cesc and Rosicky really well, the downside to him is that he tends to link up with the opposition as well.

 

Cesc Fabregas will only get better and better. He is dominating games alot more now than last year and has put on muscle. Like most of our side he really needs to add goals but that has been coming at the end of this season. I have no doubt that he will be working on that over the summer and we will see more of a goal threat this season. So far Cesc has the top assists in the league this year. I think Cesc will be the key man in the Arsenal team next season.

 

Gilberto has been one of the plus points this season. We can't ask much more from him next time sound. He has protected the back four as much as he could throughout the season. Its highly unlikely that he will reach his current goal tally as the penalty duties are surely going to be returned to Thierry Henry. Having said that we can hope that he can be key in the opposition penalty area on set pieces.

 

Tomas Rosicky has had a start stop campaign. The little Czech international has been given the job of taking over from Arsenal legend Robert Pires. His goal return has not been good enough but we must not forget that his is his first season in English football. The team looks alot more fluent and creative when he is in the side. I believe that he can be at the same level as Fabregas giving time and injury free. Tomas will be a key figure next season.

 

Robin Van Persie took over from Thierry Henry this season as the main goalscoring threat. He has begun to convert huge potential into match winning performances. Arsenal's team have been critised for not shooting when in good positions, well its fair to say that this doesn't apply to Robin. Van Persie doesn't need a second invitation to have a blast or a curler when on his dangerous and artistic left foot. We missed him badly after the victory against Manchester United. If he continues to improve next season then it will be like signing a new 25 million player.

 

Then there is our captain and record Arsenal goalscorer Thierry Henry. Last season was his worst in an Arsenal shirt. There was alot of speculation about being tired from the world cup, regretting his Barcelona decision or injuries. I personally think his form was down to injuries. Since he arrived from Juventus he has hardly missed any matches but this was the complete opposite. Henry himself said that he was playing through the pain time and time again. So much so that he had to stop running at players the way he used to. This is what made Henry, Henry. If we can get that Henry back pulling out on the left and running at the right back and the Henry playing on the last defender waiting for Cesc, Rosicky, Hleb etc to make that final pass then we will convert alot more goalscoring chances. Thierry has won games by himself many times during his Arsenal career in the past and we cannot forget how much we have missed him.

 

We hope that Arsene can add a few players to this squad. But I do feel like we have enough quality in the squad if they can all perform to their maximum and that the players give 100% in every game and not only turn up for the big games

 

vil heller ha en av Nolan, Sidvell, Reo Coker eller Parker før Barton, med Nolan som et klart førstevalg :P

 

hvis vi skal ha en spiss vil jeg ha Darren Bent

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...