Jump to content

Stallen 07/08


helgeaarsvoll

Recommended Posts

  • Replies 264
  • Created
  • Last Reply

Lurer på om Nordtveit får nummer snart?

 

Mener bestemt å huske at det ble nevnt i flere aviser at det var forventa at han skulle få 5-10 innhopp i år? Eller var det bare masse "mumbo-jumbo" fra norsk fresse?

 

Jeg tror det blir kun i cupene har får slippe til i år. Først og fremst ligacupen.

Er nok litt risky å slippe han til i tøffe PL-kamper med en gang, tatt i betrakning hans alder og korte tid i klubben.

Talentet er der, så jeg tror han går gradene først og vokse seg til å bli en solid utfordrer på stopperplass etterhvert.

Wenger kan jo overraske å slippe han til i PL, men har mine tvil. Han har jo 4-5 spillere foran seg i køa..

 

Tålmodighet er nok tingen her...

Link to comment
Share on other sites

Lurer på om Nordtveit får nummer snart?

 

Mener bestemt å huske at det ble nevnt i flere aviser at det var forventa at han skulle få 5-10 innhopp i år? Eller var det bare masse "mumbo-jumbo" fra norsk fresse?

 

Jeg tror det blir kun i cupene har får slippe til i år. Først og fremst ligacupen.

Er nok litt risky å slippe han til i tøffe PL-kamper med en gang, tatt i betrakning hans alder og korte tid i klubben.

Talentet er der, så jeg tror han går gradene først og vokse seg til å bli en solid utfordrer på stopperplass etterhvert.

Wenger kan jo overraske å slippe han til i PL, men har mine tvil. Han har jo 4-5 spillere foran seg i køa..

 

Tålmodighet er nok tingen her...

 

Ja, ingen tvil om at tålmodighet må til. Men samtidig så sitter jeg med en følelse av at Nordtveit fort kan passere Senderos, men Gallas/Toure/Djourou er nok hardere ja. Får håpe han slipper til i cupkamper som du sier, så vi får se hva som bor i gutten.

Link to comment
Share on other sites

Kort oppdatering av mitt innlegg angående spillerstallen:

 

Indreløpere(ingen av disse trekker ut på kantene likevel): Hleb, Rosicky, Reyes, Walcott

 

Hleb og Rosicky er i mine øyne førstevalgene til disse to plassene per dags dato.

 

Reyes har jeg avskrevet, og han står heller ikke på listen over arsenalspillere på arsenal.com. Siden det ikke har blitt annonsert at han har blitt solgt så velger jeg å la ham stå, selv om det må intet mindre enn et mirakel til for at han skal ikle seg den rødhvite drakten igjen.

 

Walcott har ikke imponert meg, men han er fortsatt ung. Er per dags dato den eneste kantreserven vi har i klubben.

 

Konklusjon: Etter at vi nå har mistet to, og ser ut til å miste en tredje så trenger vi minst tre spillere inn. En veldig god en og to unge håpefulle. Eventuelt kan Eboue skyves frem og to juniorer kan komme inn. Billig og god løsning i mine øyne.

Link to comment
Share on other sites

Ut ifra et intervju med skysports, så virker det som om kanskje Wenger føler han har nok spillere....men man veit aldri med Wenger. Det virker ut ifra dette at Eboue blir å kjempe om en plass på kanten, og da er det forståelig at vi ikke henter inn en ny ving (selv etter Freddie sin avgang)

 

Synes bredden er bra, selv om vi ikke har de samme navnene som enkelte av våre rivaler. Det spørs vel kanskje at dette blir snudd den andre veien, når forhåpentligvis laget har blomstret og mange av disse spillerene har tatt steget opp. Tiden vil vise.

 

Jeg er iallefall opptimist :D

 

http://home.skysports.com/list.aspx?HLID=4...me&f=rss&clid=3

 

 

"Just in central midfield, for example, we have Abou Diaby, Denilson, Cesc Fabregas, Mathieu Flamini and Gilberto.

 

"In the wide positions we can play Alexander Hleb, Theo Walcott, Tomas Rosicky and Emmanuel Eboue.

 

"All these players are on their way up. They are not over the hill.

 

"Their level is still rising and they are getting better and better."

Link to comment
Share on other sites

Hvis wenger mener vi har nok spillere på kantene er det bare te å le av..

Verken hleb eller rosicky er opprinnelig kantspillere, mens eboue ikkje har spillt der så møe enda. Og Theo virker lovende der, men han er for ung og uerfaren te å stole på...enda.

Og som dere sikkert husker fra sist sesong, så er ikkje akkurat Tomas skadefri heller...+ at eboue skal vekk minst en månede på africa nations cup.

 

Pr.dags dato mener jeg at troppen er ikkje god nok te å kjempe om gullet. Men hvis vi får signert inn en venstrekantspiller i toppklassen ja da er vi plutselig inne i kampen igjen mener jeg...

 

Vet ikkje heilt hvilken spiller dette kan være, men jeg tror ikkje et sekund på at Wenger mener vi har nok spillere i den posisjonen.

Wenger pleier ikkje akkurat å være te å stole på når han snakker om overganger.... så la oss håpe han ikkje er det denne gangen heller..

Link to comment
Share on other sites

Hvis wenger mener vi har nok spillere på kantene er det bare te å le av..

Verken hleb eller rosicky er opprinnelig kantspillere, mens eboue ikkje har spillt der så møe enda. Og Theo virker lovende der, men han er for ung og uerfaren te å stole på...enda.

Og som dere sikkert husker fra sist sesong, så er ikkje akkurat Tomas skadefri heller...+ at eboue skal vekk minst en månede på africa nations cup.

 

Pr.dags dato mener jeg at troppen er ikkje god nok te å kjempe om gullet. Men hvis vi får signert inn en venstrekantspiller i toppklassen ja da er vi plutselig inne i kampen igjen mener jeg...

 

Vet ikkje heilt hvilken spiller dette kan være, men jeg tror ikkje et sekund på at Wenger mener vi har nok spillere i den posisjonen.

Wenger pleier ikkje akkurat å være te å stole på når han snakker om overganger.... så la oss håpe han ikkje er det denne gangen heller..

 

 

Om Arsenal spiller 4-4-2, så spiller de med 2 kantspillere. Da trenger vi ikke mer enn 4 gode spiller i denne posisjonen.

 

Rosicky og Hleb spiller kant i denne formasjonen, og er da altså kantspillere å regne. Walcott spilte kant i denne formasjonen ifjor før skaden, og vil nok også bli å regne med her også denne sesongen. (spesielt etter at Bendtner ankom klubben etter lån fra Brimingham, for Eduardo blir neppe plassert på kanten i 4-4-2 og det finnes grenser på mange spissvalg vi skal ha)

Om Walcott virker for ung og uerfaren er greit nok, men de lærer av å spille jevnlig og Wenger har bevisst flere ganger at en 18-åring ikke alltid er for ung........ Ferdighetene har vi sett i korte glimt er der......

 

Spørsmålstegnet slik jeg ser det, er Eboue. Han har spilt back siden han kom til Arsenal, og spiller vel også de fleste landskampene i den posisjonen om jeg ikke tar helt feil. Han har nok noen defensive svakheter, men likevel en god høyreback ut ifra slik jeg ser det. Jeg tror vel at han langtifra vil være et dårlig valg som høyre kant, for han kan gi en mer trygghet defensivt, for den sentrale duoen i forhold til en renspikka offensiv vingtype...... Da kan f.eks Fabregas få litt flere tøyler fremover på banen, men dette er bare en tanke ifra mitt hode.

 

OM Eboue blir en utfordrer til Sagna på back, så forsvinner vel Hoyte og/eller Gilbert vekk fra klubben, noe jeg ikke håper vil skje, men da kan vi nok trenge et kjøp av en kantspiller.

 

Når vi da veit at flere spillere kan også bekle kant-jobben, så mener jeg at det behøver ikke være noe vits å kjøpe flere spillere på denne posisjonen. (Fire spillere holder...) Det er viktig i et lag å ha spillere som kan gjøre en jobb på flere plasser, slik at man slipper å ha for mange spillere i stallen.

 

Vi har nok ikke de navnene i troppen som Chelski, Utd, eller Pool, men det er vel ikke alltid navnene som avgjør tittelen. Tror nok de fleste regnet med at Chelski vant PL sesongen ifjor også, men det gjorde de ikke med den klart beste, de største navnene, og den dyreste stallen av alle.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Stallen er klart for liten og mangel på kantspillere er mer eller mindre et faktum spør du meg. Men tror faktisk Wenger kjøper 1 til i sommer hvis han får tid til det..

Så forresten en video på arsenal.com fra treningen de hadde nylig. Vanskelig å se hvem som spiller bra på trening ut ifra en slik video, men etter å ha sett opptaket 2 ganger så er det Fabianski og Diaby som skiller seg ut i mine øyner. Sagna også, virker som en veldig sterk fyr. Dette er jo et klipp som fokuserer på de nye signeringene selvfølgelig men det viste tydelig at Fabianski var god..igjen(på det lille klippet isåfall) Etter å pøst ut veldig mye negativt her på forumet en stund nå, så må det sies at jeg tror Wenger har gjort 3 gode signeringer i Fabianski, Sagna og Eduardo. Har mistet veldig mange spillere, men har fortsatt en veldig god stall. Problemet blir hvis vi får slike skader som vi har hatt vane for de siste årene eller at de unge ikke stepper opp og klarer å holde ut en full sesong(noe som er litt mye å kreve av slike unge spillere spør du meg) Så da er det godt at de 3 nevnte signeringene ikke er helt uerfarne og veldig unge. Men de vil desverre trenge den berømte tilvendings prossesen! så jeg håper på at Reyes er den siste til å forlate oss og at det kommer inn en god ving i alder 23 og oppover.. Man håper på en god sesong fra Walcott, stabilt forsvar(tror Sagna og fabianski er klar for denne jobben etter hvert) Ikke så mange og lange skader og at Eduardo bla kommer fort i gang. Ellers så kan det se ut som Wenger forlenger kontrakten sin..noe som er meget viktig! Vi har et meget bra styre, en økonomi som er tatt godt vare på og som vil fortsette progresjonen til klubben som en av europas beste. Men for å gå tilbake til kjøp av en evt ny spiller, så vil nok ikke dette bli før Wenger rett og slett får tid(da Dein er borte og det er wenger som nå gjør denne jobben) Så et nytt og spenende sommer kjøp skjer nok ikke før om noen ukers tid.. Tiden renner sakte men sikkert ut og pga Wengers "nye jobb" , så kan det evt hindre et viktig kjøp. Tiden vil vise.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Så nettopp intervjuet til Wenger fra kampen igår. Han utelukker ikke et kjøp til, og det er gode nyheter! De fra arsenal.com som stilte spørsmålene spurte mer direkte spørsmål enn de har gjort på lenge. Ang kaptein så virker det nesten som om Gilberto ikke er det klare valget da han sier at det er kjekt å ha en som er i forsvar, da han kan ha en et bedre utgangspunkt til å organisere. Han har ikke bestemt seg over kaptein da det viktigste er å holde alle i god form. Så man skal ikke utelukke Gallas som kaptein.. Kanskje ikke det beste valget da han er veldig løs i munnen og er langt fra sikkert å være i klubben i så mange år til. Det samme gjelder Gilberto(31). Ellers så sier han at laget spilte veldig bra og kunne skåret opp til 5 mål.. Han var veldig fornøyd med prestasjonen noe jeg finner veldig rart, men det er jo slik en manager gjerne skal si. Det er nok ikke alvorlig det som skjedde med Rosicky og er nok klar til Emirates cup. Han var også fornøyd med Eduardo som er flink til å komme i posisjon til å skåre, og kunne fort skåret 4 mål i følge franskmannen. Er enig i at vi har en god stall men den er fortsatt tynn, og regner med at Wenger forsterker i de kommende ukene. Har enda ikke gitt opp håpet på Martins som kan spille litt over alt og ville fort blitt et meget bra kjøp. Men det blir nok en vi ikke har hørt om fra før, men som sikkert vil gjøre det bra.

Link to comment
Share on other sites

Min kåring:

 

LEHMANN V ROBINSON

Lehmann vinner! Mest rutine og størst kapasitet. Enkelt og greit.

 

Spurs 0-1 Arsenal

 

EBOUE V CHIMBONDA

Klart Eboue, mest profilert, best offensiv og den raskeste.

 

Spurs 0-2 Arsenal

 

KOLO TOURE V MICHAEL DAWSON

 

Her trekker Kolo det lengste strået. Har vist at han er Arsenal's beste spiller.

 

Spurs 0-3 Arsenal

 

GALLAS V KING

 

Gallas har vært skadet og han har sytet en del. King har ikke vist storform. Men han vinner med knapp margin.

 

Spurs 1-3 Arsenal

 

CLICHY V BALE

 

Det er klart Clichy, Bale er et stort talent, men Clichy er bedre på mange måter.

 

Spurs 1-4 Arsenal

 

ROSICKY V LENNON

 

Der vinner Lennon. Han er nok bedere enn Rosicky på fart, teknikk og innlegg. Men skuddet er det ikke mange som slår Rosicky i.

 

Spurs 2-4 Arsenal

 

GILBERTO SILVA V DIDIER ZOKORA

 

Gilberto er den beste leder typen Arsenal har, i var han fenemonal!

 

Spurs 2-5 Arsenal

 

FABREGAS V JENAS

 

Soleklar seier til Fabregas, kanskje Arsenal beste spiller denne sesongen.

 

Spurs 2-6 Arsenal

 

HLEB V FUTURE LM

 

Hvem er Future LM?

 

Spurs 2-6 Arsenal

 

DE SILVA V KEANE

 

Keane vinner akkurat, da Silva kunne like gjerne vunnet.

 

Spurs 3-6 Arsenal

 

VAN PERSIE V BERBATOV

 

Jeg mener RvP er en bedre fotballspiller enn Berbatov, Berbatov mener jeg litt overvurdet. RvP vinner!

Spurs 3-7 Arsenal

 

Min konkulosjon!

PS: Det gikk litt fort, har kanskje et par skrivefeil her og der

Future LM betyr framtidig venstre ving

 

Han vet nok hva det betyr, men ikke hvem som skal være det på Tottenham :angry:

 

 

Nei, jeg tror faktisk ikke at vi kommer til å vinne noe i år heller med denne stallen, det blir veldig tynt i rekkene når Adebayor(vet ikke om han er tilbake på landslaget til da), Eboue og Toure forsvinner i vinter. Hvem skal spille midtstopper sammen med Gallas da? Hva hvis f.eks Gallas blir skadet? Djourou er god nok men ikke Senderos.

 

Spillere som Hleb, Rosicky, Ljungberg og Lehman må virkelig prestere i år for å bevise at de har noe å gjøre på dette laget. Høyrebacken må også forsterkes. Eboue er borte etter de hektiske kampene i desember og vi må regne med at det kommer skader på løpende bånd i juletider. Flamini holder ikke "Arsenal-nivå" og er veldig ustabil og burde heller ikke brukes som en eventuell erstatter for f.eks Hoyte, Eboue eller Clichy.

 

Velger å være pessimist i år, så får jeg sikkert noen hyggelige overraskelser i mai 2008.

 

Jeg hadde valgt dette laget når afrikamesterskapet kommer:

 

Lehmann

 

Sagna - Djourou - Gallas - Clichy

 

Hleb - Gilberto - Fabregas - Rosicky

 

RvP - Eduardo

 

Det laget hadde vel ikke vært så mye dårligere enn det faste laget.

 

Men vi må jo tanke på at Chelsea mister Drogba og Mikel. Sikkert flere, men jeg kommer ikke på flere.

Liverpool mister Sissoko, men har forsatt en hel drøss av verdensklassespillere i den posisjonen.

United mister ingen av spillerne, så jeg synes at vi burde kjøpe en forsvarsspiller og en midtbanespiller.

Link to comment
Share on other sites

På ingen måte noen bombe nei. Hvis Wenger virkelig ikke gjør noen flere kjøp før seriestart synes jeg Wenger virkelig hatt blitt naiv. Fint at Wenger har trua, men jeg kan ikke si jeg har trua lenger. Vi selger Henry, Ali, Freddie, og det er klart disse må erstattes. Jeg vet vi har kjøpt da Silva og Sagna, men vi burde helt klart kjøpe en spiller til. Det er ihvertfall min mening.

 

Har gjort en artig utregning for de som er interesserte; Gjennomsnittsalderen på troppen (dvs alle som har blitt tildelt nr på arsenal.com), er 24,2 år! DET er ungt det. Hvis man velger å se bort fra keeperne, så blir gj.alderen utrilige 23,3 år! Vi har med andre ord et meget ungt lag. Noe dere sikkert visste, men nå er det vist i statistikk og ;)

Link to comment
Share on other sites

Etter dagens seier følte jeg at jeg måtte skrive noe i all gleden etter seier, og etter en lang og noe lat ferie. 12.august ja, da begynner livet igjen og jeg forventer virkelig 3 poeng! Her er en oppsummering av hva jeg mener om neste sesong og neste års a-stall.

 

 

Hleb har storspilt i det siste, og som han sa engang i mai: "Jeg må kanskje bli mer ego", eller noe i den duren. Ja, om han blir mer ego og får en litt mer følsom fot i gjennombruddspasningene og samtidig scorer litt mer mål, ja da har vi en storspiller! Clichy kan vi også vente oss mye av framover, og jeg tror det blir han, og ikke Armand Traore, som blir sjef på venstrebacken de neste årene. Men Armand er et fantastisk talent og kan få med seg mange kamper, selvom han er bak Gael i rekkene. Time will show!

 

Emmanuel Eboue kan bli en bra ving, men er nok mer sikker på at han fortsetter på backen, men han spiller nok begge plasser, som er like greit. Han har fantastiske driv framover og han kommer til innlegg. I fjor hadde han vel 6 assister tror jeg, og det kan fort bli flere til neste år. Snakk om assister så fikk Theo med seg 9 assist i fjor, tross å ikke spille altfor mye, pluss skaden i slutten av sesongen, så vi kan vente oss mange innlegg og assister fra høyresiden ja. På venstre siden trekker helst Tomas inn i banen og Gael har ikke de beste innleggene, så ja... Men på innleggene må da også spillere som Nicklas Bendtner putte! Nic bommer for mye, og det gjør nok Dudu og Ade også, men Nicklas viste glimt i dag, og fikk med seg assist og mål, samtidig at han, som kjent, bommet på straffe.

 

Almunia storspilte og hadde flere kjemperedninger, så det blir virkelig kamp om keeperplassen: i år kjemper nok Jens og Manuel. Og sesongen etter blir det Manuel og Lukasz, ettersom Jens trolig legger opp eller går til Tyskland. Jeg tror alderen vil avgjør duellen i de 3-4 neste sesongene, helt til Almunia blir "gammel" og Fabianski blir rutinert. Det kan også godt hende at vi ser en ny keeper på Emirates snart, you'll never know..

 

Senderos gjorde det veldig bra i dag (til å være ham) og vil snart vise hva han kan, altså som han gjorde for to sesonger siden vel. Men snart vil Arsene skjønne at han bør satse på Johan Djourou! For Gallas forsvinner, helt sikkert, om en eller to sesonger, og da bør vi få ny stopper, eller kanskje da allerede DJ, eller Phil for den sak skyld, har tatt steget opp. Toure er fortsatt ung og jeg tror og håper han blir her livet ut, a Legend (og han står skrevet bak på ryggen på min neste Arsenaldrakt)!

 

Jeg skjønner enna ikke hvorfor vi trenger Sagna, men jaja, ser dårlig ut for Hoyte som nylig har skrevet langtidskontrakt. Han blir da 3.valg på høyreback, om da ikke Eboue flyttes opp. 3.valg på venstreback, også bak Armand Traore, og da 5.valg på stopperplassen bak Kolo, Bill, Phil, DJ. Så vet ikke hvor lenge han blir i klubben.

 

Sentralt blir vel Gilberto og Fabregas. Førstnevnte stikker trolig også snart, tross alderen! Om han forsvinner før eller etter Denilson og Diaby er verdenstjerner vet jeg ikke, noe som de blir, så da sitter vi igjen med 3 fantastiske, talentfulle, sentrale-midtbanespillere. En har allerede blomstret fullt ut (Cescy selvfølgelig), og de to andre kommer nok snart til å blomstre. Så det er kanskje behov for en skikkelig midtbanekriger før den tid, noe vi ikke får sett i år hvertfall.

 

På venstre er nok Tom 1.valg ja, Hleb kan vel også spiller her. Vi venter på at de to skal slå til for fullt, om ikke det trenger vi selvfølgelig en ny ving! På høyrekanten, er det mange som spiller, Alex (1.valg), Theo og Manu... Her har vi fin oppdekking. I spissen vil nok Adebayor og Eduardo krige om en plass på siden av Robin van Persie.

 

 

Konklusjon: Vi får en fantastisk stall til neste sesong, om dog de fleste lever varene sine. Bra oppdekking i målet, og der vil de bli mye kamp om plassene, og det ser også ut som vi har fått en ordentlig keeper for framtiden, noe som vi ikke har hatt før.

 

Vi har to gode høyrebacker, og jeg tror Manu er 1.valg her, i og med jeg ikke tror han blir foretrekket foran Alexander og Theodore på vingen. Stopperplassen er selvskreven og trolig ligaens beste når samarbeidet sitter. Venstre backen blir det Gael, og en lovende Armand Traore i cupene og som reserve.

 

Høyre midt blir Hleb med Theo som en fantastisk reserve og en mann for framtiden. Sentralt blir det nok Fabregas og Gilberto, med Denilson og Diaby. Og snart Fabregas og Diaby/Denilson. Hvem av de to sistnevnte som blir Fabregas' makker de neste sesongene vil nok motstander bestemme. Denilson deffensivt og Abou offensivt, så får vi bare håpe at begge to kan tåle motstand og ikke en av dem forsvinner, for Fabregas er og blir førstevalg i minst 10 år til! Venstre midtbane blir nok Lille Mozart, med Hleb, Walcott... i båkhånd. Spissen blir som sagt van Persie og Adebayor/Eduardo.

 

 

Så, spørsmålet er: skal vi bruke penger på en lynhurtig og teknisk ving, en stor og sterk midtbanekriger og en virkelig rutinert måltyv, stopper eller keeper, eller skal vi vente 2-3 år på de spillererne vi har? Wenger kommer til å vente, og sannsynlig vis hente flere unge talenter som erstatter for, blant annet, Gallas og Gilberto. Så om noen år er vi nok der, når alle blomstrer, om vi ikke da allerede neste sesong stoler på alle talentene vi har, pluss Toure, Gilberto, Gallas, Lehmann og se om vi kan klare det. Ingenting er umulig for den som tror!

 

Altså Wenger har hentet spillere på best mulig måte for minst mulig penger, og jeg tror virkelig vi kan tjene på det! Jeg har nå ikke nevnt talenter som Randall, Merida, Vela, og resten av de aller yngste. De vil enten slå til eller forsvinne og vi kan ikke gjøre noe med det! Så igjen, framtiden er virkelig lys og stol på Arsene Wenger! Mye av dette er kanskje sagt før i sommer, men jeg følte jeg måtte få det ut, selvom posten kanskje ble litt rotete, men jaja.

 

Proud to be a Gooner! Håper det ikke er altfor mange skrivefeil her nå :unsure:

 

 

Så lagene blir trolig:

 

Lehmann

Eboue - Toure - Gallas - Clichy

Hleb - Fabregas - Gilberto - Rosicky

v.Persie - Eduardo

 

Almunia

Sagna - Djourou - Senderos - Traore

Walcott - Diaby - Denilson - Flamini*

Bendtner - Adebayor

 

Song, Hoyte (dessverre), Senderos og Flamini av de fremste mener jeg egentilig ikke har en fremtid her, men tiden vil vise!

 

*bør ikke spille her, men var vel den beste posisjonen for ham i topp 22

Link to comment
Share on other sites

Vi mangler fortsatt en skikkelig god gammeldags ving. En spiller som utfordrer, og varierer, med gode innlegg og i tillegg målfarlig selv; Armstrong, Marwood, Limpar mv.

 

Wenger tester Eboue, og kanskje løser han problemet.

I tillegg er det usikkerhet knyttet til Eduardo`s abeidstillatelse,og kanskje Wenger begynner å tvile på scoringsteften til Adebayor mv.

Nei jeg ser ikke bort fra en stokjøp før overgangsvinduet lukkes.

 

Og så får vi virkelig håpe at Almunia og Fabianski er bedre enn Lehmann! Lehmann er ikke god nok lenger, og klarer ikke de andre keeprene å ta fra oldisen plassen, ja da har vi enda et problem......

 

men allikevel er jeg er optimist, slik jeg har vært de 38 tidligere sesongene som gooner, og gleder meg til nok en ny sesong med The Gunners.

 

Enig med deg, vi trenger en ving som utfordrer og ikke bare drar seg inn mot midten, som Hleb gjør. Det blir alt for forutsigbart. Lehmann var ikke noe særlig god i fjor, så da får vi håpe at Fabianski eller Almunia tar over.

 

Jeg sier ikke at Ade er en effektiv spiss, men han har en del uflaks noen ganger, stolpe- og tverrliggerskudd. Håper på en spiss eller ving med klasse!

Link to comment
Share on other sites

Ade er fortsatt ung, så han kommer bare til å bli bedre med årene. Han er tross alt mer en targetman framfor the fox in the box som skal putte masse mål. Men han er en spiss, og man skal da forvente en hvis målteft.

 

Det at vi har 3 keepere som kriger om plassen vil føre til at vi til enhver tid bruker den som er i best form. Desverre tror jeg det fort også kan føre til litt bitterhet, særlig fra vår ga(m)le tysker.

 

Eboue er jeg helt sikker på at kommer til å gjøre det bra som ving. Det at han har spilt mye back preger han veldig positivt ved at han kommer en del tilbake og hjelper backen sin og han utnytter ofte overlappene. Ivorianeren må imidlertid skjerpe overspillingen sin. I tilegg har vi Walcott i bakhånd som jeg også tror kommer til å gjøre det bra i år :D. Begge de to nevnte synes jeg er gode til å bruke bredden i banen og komme til innlegg. Målteften kommer nok litt mer etter hvert..

 

Gleder meg stort til den nye sesongen og tror vi som underdogger kan gjøre det veldig bra. Jeg har følelsen av at vi kommer langt i ligacupen og at vi vinner FA cupen - det er så alt for lenge siden sist ;). I CL og PL tror jeg vi kan overaske og være med helt til slutten.

Link to comment
Share on other sites

Skrev denne posten på FootballUnlimited. Jeg fant ut at jeg kunne poste den her også, siden jeg ikke har delt mine synspunkter skikkelig i denne tråden:

 

Lehmann

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Eboue - Gilberto - Fabregas - Rosicky

- v.Persie - Adebayor -

 

Almunia har vært veldig frisk så langt i pre season, så både Jens og Lukasz bør faktisk passe seg. Han har hatt mange feberredninger, og har stadig vært trygg. Men jeg velger å gå for Lehmann på grunn av rutinen, og at det er han som har vist seg mest stabil på et høyt nivå.

Sagna har vist seg fra en positiv side så langt i Arsenal trøya, så om Eboue blir brukt på vingen, er Bacary klart førstevalg foran Hoyte på backen. Dog er nok Eboue hakket bedre om han blir brukt på backen allikevel.

Toure og Gallas utgjør et sinnsykt stopperpar. De har rutine, styrke, fart og alt et stopperpar trenger. Eneste de mangler er hodestyrke. Det så vi i går mot Inter, da Gallas ble knust i duellen ved 0-1 målet. Men stopperparet er det ingenting å si på. I tillegg har vi Senderos, som har vært positiv så langt i pre season, og Djourou som er et stort talent. Vi har også Mathew Connolly [som nå er ute på lån] og Håvard Nordtveit om det skulle knipe veldig.

Clichy har vært stor til nå i pre season, og vil nok bare fortsette utviklingen. Han viser enorm fart, god teknikk, god vilje til å vinne baller, og han kjemper godt. Er også trygg defensivt, selv om det egentlig er et av hans svake punkt om vi leter etter det.

Eboue viste seg å være ekstremt god på vingen i går, så jeg håper Wenger kommer til å bruke ham der. Han var utrolig til å utfordre, viste godt overblikk og pasningsfot da han gang på gang slo gjennom Sagna på overlapper, og hadde også en del sjanser før. Er dette erstatteren for Freddie? I sure do hope so.

Gilberto har vært på ferie etter Copa de America, så jeg har ikke fått sett ham i pre season. Men jeg vil tro at han ikke har mistet noen av kvalitetene sine i landslagsoppholdet i Venezuela. Han er nok bankers også denne sesongen, selv om Denilson, som forresten har skuffet meg denne pre season, snuser bak der. I tillegg har vi Flamini, om det skulle knipe.

Fabregas bør også føle seg relativt trygg, da han faktisk begynner å bli en av de mest erfarne på laget, til tross for sin alder av kun 20 år. Jeg har blitt skuffet av ham i pre season, men jeg vil tro han bare tar det kuli foran sesongen, siden han bør belage seg på å spille 70-80% av kampene. Men helt trygg er han heller ikke. Vi har Diaby jagende etter en plass på laget. Han var svært god under treningsleiren i Østerrike, men var litt mer skuffende i Emirates Cup. Men han har absolutt et ekstremt potensiale, så vi har ihvertfall kvalifisert backup for Cesc.

På høyre har vi Rosicky. For øyeblikket er han skadet, så jeg fikk ikke sett ham i Emirates Cup, men han fikk en del spilletid i Østerrike. Der skuffet han meg litt. Det så ikke helt ut som han spilte på full maskin. Kanskje gjorde han ikke det heller, siden han var småskada, eller så kan det bare være at han hvilte seg litt. Uansett tror jeg han vil komme sterkt tilbake. Ellers har vi Hleb som utfordrer til begge kantene. Altså Eboue og Mozart sine nåværende plasser. Han har vært enorm så langt i pre season, men jeg vil vente litt med å kaste ham inn på laget etter en ganske skuffende forrige sesong. Hleb kan jo også spille som hengende spiss, noe han gjorde i går, med stort hell. Han og Robin utfylte hverandre godt, og fikk til godt spill. Om vi får en del skader på spisser også denne sesongen, vil nok Alex være løsningen, slik at vi spiller 4-4-1-1. Men her på vingen har vi også Walcott som et alternativ. Han kan også spille spiss, men har vist seg god på flankene. Godt med backup.

På topp valgte jeg van Persie og Adebayor. Det er på grunn av at Eduardo har problemer med arbeidstillatelsen, og står i fare for å faktisk bli sendt tilbake til Kroatia. Pluss at jeg ikke har sett nok av Dudu til å bare kaste ham rett inn på laget. Jeg mener ihvertfall at RvP er bankers. Han storspilte i går, med fint spill sammen med Hleb, Eboue og Cesc, viste god teknikk og ballkontroll, god skuddfot og scoret et konge mål. Adè er jeg litt mer usikker på. Han slet med å sette sjansene forrige sesong, men jeg håper han har blitt bedre på det nå. Desverre er han skada, så vi har ikke fått sett ham skikkelig i pre season, bortsett fra mot Barnet, om jeg ikke tar helt feil. Vi har også Walcott, som en utfordrer til denne plassen. Det kan fort hende det blir RvP - Theo på topp, men han er også skada, så jeg har ikke fått sett nok av ham til å bare kaste ham inn på a-laget.

 

Jeg kan også sette opp noen backup-lag her, for å vise at stallen ikke er så tynn som de fleste fotballinteresserte tror:

 

A-laget:

Lehmann

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Eboue - Gilberto - Fabregas - Rosicky

- v.Persie - Adebayor -

 

Backup1:

Almunia

Hoyte - Djourou - Senderos - Traore

Hleb - Denilson - Diaby - Walcott

- Eduardo - Bendtner -

 

Backup2:

Fabianski

G.Hoyte - Song - Nordtveit - Gilbert

Barazite - Lansbury - Flamini - Randall

- Simpson - Gibbs* -

 

* - Han er opprinnelig ving, men har også blitt brukt som spiss.

 

A-laget ser dere her at på papiret er veldig sterkt. B-laget ville heller ikke bukket unna for mange Premier League lag. C-laget ser ikke så bra ut, men det er nok ikke så aller verst det heller. Flamini har klart seg relativt godt på et høyt nivå, Randall og Gibbs har vært gode i pre season. Håvard var god mot Barnet, men var ikke med til Østerrike, så vi har ikke fått sett ham skikkelig. Lansbury er et stort talent. Det samme er Gilbert og Barazite.

 

Alt i alt ser det veldig positivt ut foran en ny sesong. Jeg tror at salget av Henry gjorde at det ble bedre samspill i hele laget, siden ikke alt nå trenger å lenes på en enkeltspiller. Nå fokuseres det nok mer på lagspillet osv.

Link to comment
Share on other sites

Helmik'n får cred for dette innlegget ;)

 

enig med deg med det meste du skriver her ass..

 

ade som mange avskriver tror jeg fort kan bli stor denne sesongen og, wenger viste lenge før han kjøpte han at han ikke var verdens beste avslutter og har sagt dette: blir ade bedre i avslutnings øyblikket blir han en av de største spillerne i PL.

 

har hvert en kritikker av han jeg, men er av en eller annen grunn mye mer opptimistisk enn jeg pleier og være foran en sesong, tenker da spesielt på de to siste sesongene da jeg tippet 5 plass for to år siden og bommet med en plass, og tippet 3 i fjor og bommet med en plass..

så tipper jeg i år 2 plass ;) og da kan jo det bli både 1 eller 3 vist statestikken min skal holde seg :)

Link to comment
Share on other sites

Pr.dags dato sliter jeg litt med å finne Arsenal's klare første ellver, det er veldig mange gode kandidater.

Jeg har blitt imponert i preseason spesielt mot Inter. Der var det veldig mye bra der. Men jeg er ganske enig med det Helmik'n sier. En liten formkurve i preseason:

Lehmann: Har vært stabil, og han er veldig rutinert. Første keeper enda?

Almunia: Har blomstret, reddet Arsenal ved ett par anledninger, kjemper om en plass på laget.

Fabianski: Fikk sin deby mot Barnet, etter det har han ikke stått så mye, må ha litt tid på seg, før han kommer seg skikkelig.

Sagna: Vår siste nykommer, har imponert med sin fart og løpsvillighet. Fast høyrebeck førstkommende sesong?

Eboue: Sagna er blitt en konkurent, så jeg tipper du blir flyttet opp på den høyremidtbanen.

Hoyte: Han har ikke spilt så mye, men han er ung og han er en god back-up.

Toure: Ikke helt patent ved ett par anledninger, men han er et soleklart førstevalg som midtstopper samt Gallas.

Gallas: Som sagt er han førstevalg med Toure og de danner et fantastisk stopperpar.

Clichy: Har også imponert i årets preseason, han er klart førstevalg på VB.

Senderos: Virket litt usikker ifjor, men han er absolutt en god back-up løsning bak Gallas og Toure.

Djourou: Fikk ikke alt for mange sjanser ifjor, men han virker veldig sterk når han først er på banen.

Traore: Et stort talent, som han beviste mot Chelsea (CC), virker veldig lovende.

Hleb: Mange mislikte spillet til Hleb ifjor, men iår har han kommet sterkt tilbake. Håper formen holder.

Flamini: Kan brukes veldig mange plasser på banen, og han er en veldig god back-up bak Fabregas og co.

Diaby: Er en som har kommet sterkt etter den stygge skaden, lovende takter fra unggutten.

Denilson: Er også en unggutt som jeg stor tro på, kommer til og bli stor.

Gilberto: Imponerte forrige sesong, iår er han kaptein, blir nok stor!

Fabregas: Arsenal beste spiller iår, viste pasnings spill av verdensklasse. Blir kanon iår.

Rosicky: Kommer seg mer og mer, liker typen veldig godt, har stor tro på han iår.

Walcott: Vært veldig god i preseason hitill, kjemper om en plass i første ellveren.

Adebayor: Var veldig god ifjor, når RvP og Henry var skadet, håper vi får se Ade i superform mot Fulham.

Eduardo: Er jo ny, så har ikke spilt seg varm i trøya enda, men kjemper absolutt om en plass i ellvern.

van Persie: Har vært stor, har et stort ansvar på topp nå som Henry er borte. PL's nye toppscorer?

Bendtner: Dansken har vist greie takter i preseason, fortsatt ung, så har mye i ventet.

 

Gleder meg til sesongstart! :)

Link to comment
Share on other sites

Kan Kieran Gibbs vinne en plass blant de 16. utvalget? Han har imponert så langt i forhold til det man kan forvente..... Gutten fyller 18 år i september, og i enkelte sesonger er det slik at plutselig trer en av juniorene fram og beslaglegger en plass på bekostning av de etablerte.

Gibbs startet sin karriere i Wimbledon, og imponerte såpass i en "under-15-kamp" mot Arsenal at han ble invitert for prøvespill i storklubben. Det endte med en 2 års lærlingekontrakt..

Plass på Arsenaltrening med de store gutta fikk han på slutten av 2006/2007-sesongen.

Og siden har han utviklet seg til å debuterer i Emirates Cupen.

Kan han løse vingproblemet?

Det hadde vært flott med en britisk spiller, og sågar egenprodusert!

Han er en spennende spiller, og en av våre unge talenter som er nærmest å ta steget opp. Men vi har andre spillere også. Jay Simpson som scoret det første hatttricket på The Grove er vel ikke så langt unna han heller, Merida har også imponert ekstremt, men han har veldig mange gode talenter foran seg i køen. Det samme kan sies om Randall og Lansbury. Gode talenter er de alle, og ikke minst er de britiske og egenproduserte, noe mange her på forumet ønsker. Gi Gibbs et par år, så skal nok de få et par sjanser etter hvert. Vi får vel kanskje se noen av disse i ligacupen?

Link to comment
Share on other sites

Helmik'n, hvordan kan du si at Denilson har skuffet deg? Han var helt sjef i Emirates cup, spesielt mot PSG. Innhoppet hans mot Inter var ikke langt, men også da greide han å gjøre noen avgjørende taklinger og pasninger.

 

Er vel den nærmeste vi kan komme en back up for Gilberto og jeg griner ikke om han blir det.

Link to comment
Share on other sites

Helmik'n, hvordan kan du si at Denilson har skuffet deg? Han var helt sjef i Emirates cup, spesielt mot PSG. Innhoppet hans mot Inter var ikke langt, men også da greide han å gjøre noen avgjørende taklinger og pasninger.

 

Er vel den nærmeste vi kan komme en back up for Gilberto og jeg griner ikke om han blir det.

Jeg har kun sett Denilson i kampen mot PSG og Inter. Mot Inter fikk han ikke mye tid, men gjorde sakene sine veldig bra. Mot PSG derimot synes jeg han var usynlig og var desverre den svakeste på laget. Det er likevel glemt siden det er den siste kampen som er viktigst. Vi får se hvordan han klarer seg videre mot Ajax og Lazio.

 

Wenger har hentet inn noen nye talenter --> http://www.insidearsenal.co.uk/?p=755

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...