Jump to content

Stallen 07/08


helgeaarsvoll

Recommended Posts

Hanstveit ser jeg har blitt plassert i reservespillerstallen, og kommer kanskje til å spille noen kamper i de hjemlige cup'ene.

 

 

Det er vel Nordtveit som har kommet til Arsenal? ;)

 

Uansett er jeg veldig enig i din vurdering. Det kommer heller ikke til å koste for mye heller. Men jeg tviler litt på at Wenger handler så mange.

 

 

Får bare håpe Wenger får en norsk tolk til å lese her på forumet så skal alt orden seg :P !

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 264
  • Created
  • Last Reply

Hanstveit ser jeg har blitt plassert i reservespillerstallen, og kommer kanskje til å spille noen kamper i de hjemlige cup'ene.

 

 

Det er vel Nordtveit som har kommet til Arsenal? ;)

 

Uansett er jeg veldig enig i din vurdering. Det kommer heller ikke til å koste for mye heller. Men jeg tviler litt på at Wenger handler så mange.

 

 

Får bare håpe Wenger får en norsk tolk til å lese her på forumet så skal alt orden seg :P !

 

Hehe, selvfølgelig var det Nordtveit. En liten blunder fra min side som nå er rettet opp i. Takk for korreksjonen ;)

Link to comment
Share on other sites

En blunder?!?!? En kjempetabbe, spør du meg! ;)

Alt etter øynene som ser Jørn. Som du kanskje så i innlegget mitt så sto det Nordtveit på lista mi over våre midtstoppere, men det snek seg inn en "Hans" da jeg skrev vurderingen. Spørs om sportsnyhetene stod på da innlegget ble skrevet.

Link to comment
Share on other sites

Midtstoppere;

Konklusjon: Bra oppdekning.

 

Sentral Midtbane;

Konklusjon: Her er det nesten for mange spillere. Selg Flamini og Song og vi trenger fortsatt ikke flere spillere inn. Oppdekningen på plassene er likevel god nok.

Helt enig. Derfor kunne jeg ikke fatte og begripe hva Kenneth Fredheim mente i gårsdagens VG (trur jeg det var) at Arsenal desperat trenger en ny midtstopper og sentral midtbane. Da spør jeg bare hvem skal benkes?

Link to comment
Share on other sites

Midtstoppere;

Konklusjon: Bra oppdekning.

 

Sentral Midtbane;

Konklusjon: Her er det nesten for mange spillere. Selg Flamini og Song og vi trenger fortsatt ikke flere spillere inn. Oppdekningen på plassene er likevel god nok.

Helt enig. Derfor kunne jeg ikke fatte og begripe hva Kenneth Fredheim mente i gårsdagens VG (trur jeg det var) at Arsenal desperat trenger en ny midtstopper og sentral midtbane. Da spør jeg bare hvem skal benkes?

Spørs om Fredheim har blingset litt da. Det kan riktignok kanskje stilles et lite spørsmålstegn ved om Senderos holder mål, men gjør han det så trenger vi absolutt ikke forsterkninger der. På sentral midtbane har vi to spillere i verdensklasse, samt to veldig gode i back-up. Merida og Randall er menn for fremtiden som kan hives innpå og få matchtrening i cuper, eller i masseskadeperioden fra februar og utover.

Link to comment
Share on other sites

Midtstoppere;

Konklusjon: Bra oppdekning.

 

Sentral Midtbane;

Konklusjon: Her er det nesten for mange spillere. Selg Flamini og Song og vi trenger fortsatt ikke flere spillere inn. Oppdekningen på plassene er likevel god nok.

Helt enig. Derfor kunne jeg ikke fatte og begripe hva Kenneth Fredheim mente i gårsdagens VG (trur jeg det var) at Arsenal desperat trenger en ny midtstopper og sentral midtbane. Da spør jeg bare hvem skal benkes?

 

 

Nå virker det som om flamini er på vei bort, og dessuten kan det være lite med 4 sentrale dersom det kommer skader. husk at man trenger reserver, for det er gjerne på sentral midtbane man løper mest, og i tillegg er det travle perioder. med 4 turneringer. tror ikke at 6 er for mange, så lengesong og flamini ikke forventer å få starte i noe annet enn carling cup

Link to comment
Share on other sites

Derfor kunne jeg ikke fatte og begripe hva Kenneth Fredheim mente i gårsdagens VG (trur jeg det var) at Arsenal desperat trenger en ny midtstopper og sentral midtbane. Da spør jeg bare hvem skal benkes?

 

Med tanke på det håplause forsvarsspelet ved dødballar store delar av forrige sesong er Fredheim's etterlysing av ein ny midstoppar heilt relevant, og noko eg også har tenkt på ei stund.

Link to comment
Share on other sites

Først og ville litt mer naturlig bredde vært fint. Rosicky er klasse, men ingen naturlig ving. Reyes må erstattes eller bringes tilbake, ikke minst nå da "has been" Ljungberg også blir feid ut døren. Aner ikke hvem, men noen.......! Hadde det vært mulig å gitt Arjen Robben litt nødhjelp?

 

En midtstopper i "Woodgate-mould" hadde vært en tanke sett på bakgrunn av fjorårets Toure/Gallas prestasjoner. I alle fall for meg som har null tro på Senderos. Dette tror jeg lar vente på seg. Det opplagte stopperparet får nok en sjanse til.

 

Er det noe jeg ikke kan fatte vi har behov for så er det sentale midtbanespillere.

Link to comment
Share on other sites

Egil;

Men hvem kan vi hente som Holder like godt nivå som Diaby, Denilson, Rosicky, Hleb, Song (HAN MÅ VÆRE BEDRE ENN SONG), og som er fornøyd ved å kanskje måtte sitte på benken en hel sesong?

 

Song blir fast i år. Han danker ut Cesc.

Link to comment
Share on other sites

Derfor kunne jeg ikke fatte og begripe hva Kenneth Fredheim mente i gårsdagens VG (trur jeg det var) at Arsenal desperat trenger en ny midtstopper og sentral midtbane. Da spør jeg bare hvem skal benkes?

 

Med tanke på det håplause forsvarsspelet ved dødballar store delar av forrige sesong er Fredheim's etterlysing av ein ny midstoppar heilt relevant, og noko eg også har tenkt på ei stund.

 

 

I og med at det er defensiv DØDBALL som er problemet, og ikke hodedueller foran mål generelt betyr det heller at laget totalt har for liten lyftstyrke. midtstopperne er jo ikke de eneste som skal vinne hodedueller og være med ned på defensiv dødball. tror ikke at toue og gallas hr noe generelt luftstyrke problem, og heller ikke djourou/senderos, men det er bare diaby, gilberto og adebayor som innehar nevneverdig hodestyrke blant de andre posisjonene.

 

Egil;

Men hvem kan vi hente som Holder like godt nivå som Diaby, Denilson, Rosicky, Hleb, Song (HAN MÅ VÆRE BEDRE ENN SONG), og som er fornøyd ved å kanskje måtte sitte på benken en hel sesong?

 

Song blir fast i år. Han danker ut Cesc.

 

 

Song imponerte for Charlton, og fikk god kamptrening, men han danker ikke ut den beste sentrale midtbanespilleren i PL. Han er fortsatt dårligere enn Diaby og Denilson også

Link to comment
Share on other sites

Derfor kunne jeg ikke fatte og begripe hva Kenneth Fredheim mente i gårsdagens VG (trur jeg det var) at Arsenal desperat trenger en ny midtstopper og sentral midtbane. Da spør jeg bare hvem skal benkes?

 

Med tanke på det håplause forsvarsspelet ved dødballar store delar av forrige sesong er Fredheim's etterlysing av ein ny midstoppar heilt relevant, og noko eg også har tenkt på ei stund.

 

 

I og med at det er defensiv DØDBALL som er problemet, og ikke hodedueller foran mål generelt betyr det heller at laget totalt har for liten lyftstyrke. midtstopperne er jo ikke de eneste som skal vinne hodedueller og være med ned på defensiv dødball. tror ikke at toue og gallas hr noe generelt luftstyrke problem, og heller ikke djourou/senderos, men det er bare diaby, gilberto og adebayor som innehar nevneverdig hodestyrke blant de andre posisjonene.

 

Egil;

Men hvem kan vi hente som Holder like godt nivå som Diaby, Denilson, Rosicky, Hleb, Song (HAN MÅ VÆRE BEDRE ENN SONG), og som er fornøyd ved å kanskje måtte sitte på benken en hel sesong?

 

Song blir fast i år. Han danker ut Cesc.

 

 

Song imponerte for Charlton, og fikk god kamptrening, men han danker ikke ut den beste sentrale midtbanespilleren i PL. Han er fortsatt dårligere enn Diaby og Denilson også

Eg trur det var ein god porsjon ironi i det innlegget til Frank :P

Link to comment
Share on other sites

Derfor kunne jeg ikke fatte og begripe hva Kenneth Fredheim mente i gårsdagens VG (trur jeg det var) at Arsenal desperat trenger en ny midtstopper og sentral midtbane. Da spør jeg bare hvem skal benkes?

 

Med tanke på det håplause forsvarsspelet ved dødballar store delar av forrige sesong er Fredheim's etterlysing av ein ny midstoppar heilt relevant, og noko eg også har tenkt på ei stund.

 

 

I og med at det er defensiv DØDBALL som er problemet, og ikke hodedueller foran mål generelt betyr det heller at laget totalt har for liten lyftstyrke. midtstopperne er jo ikke de eneste som skal vinne hodedueller og være med ned på defensiv dødball. tror ikke at toue og gallas hr noe generelt luftstyrke problem, og heller ikke djourou/senderos, men det er bare diaby, gilberto og adebayor som innehar nevneverdig hodestyrke blant de andre posisjonene.

 

 

Eg meiner det spesielt er hovud-duellar framfor mål som er problemet. Ein må kunne forvente at Toure/Gallas (saman med målvakta) dominerer i området i og rundt eigen 5-meter i ein dødball-situasjon. Altfor mange mål vert sleppt inn etter markerings-svikt. Sjølv ein i nokre tilfelle også kan leggje skuld på andre spelarar.

Link to comment
Share on other sites

Eg meiner det spesielt er hovud-duellar framfor mål som er problemet. Ein må kunne forvente at Toure/Gallas (saman med målvakta) dominerer i området i og rundt eigen 5-meter i ein dødball-situasjon. Altfor mange mål vert sleppt inn etter markerings-svikt.

 

Her er du så absolutt inne på noe, altfor ofte får motstandere gå opp umarkert inne i feltet hos oss. Det er hovedgrunnen til at vi slipper inn så mange mål på dødball. Grunnen til at dette skjer er at Arsenal ikke markerer på dødball, men i stedet kjører et soneforsvar. Dette soneforsvaret fungerer svært dårlig i forsvar, og burde bli byttet ut med et markeringssystem. Imidlertid så er dette soneforsvaret konstruert for å sette igang et kontringsangrep straks(dersom) ballen blir klarert. Kontringer er som kjent vårt beste angrep, og er vi villige til å la et markeringsforsvar gå på bekostning av de dødlige kontringene våre?

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha sett intervjuet med Wenger etter kampen mot Barnet så er jeg rimelig sikker på at han har handlet de spillerene han har tenkt å handle i år. Så da er det bare å sette seg ned å vente på en ny sesong!

Link to comment
Share on other sites

Satt og tenkte litt i stad på hvilke ting vi kunne gjort formasjonsmessig fremover. 4-4-2 slik vi har spilt så langt er vel og bra, men hvis Wenger skulle prøvd noe nytt så hadde jeg gjerne sett at han prøvde 4-3-3 eller evt prøvde 4-3-1-2.

 

Da kom jeg frem til noen konklusjoner som jeg tror kunne blitt ganske spennende.

 

Alternativ 1:

Lehmann

Sagna, Gallas, Toure, Clichy

Fabregas, Gilberto, Rosicky

RVP, Eduardo (forutsatt at han virkelig er en fox in the box), Adebayor

 

Alternativ 2:

Lehmann

Sagna, Gallas, Toure, Clichy

Fabregas, Gilberto, Diaby/Denilson

RVP, Eduardo/Adebayor, Rosicky

 

 

Alternativ 3:

Lehmann

Sagna, Gallas, Toure, Clichy

Fabregas, Gilberto, Diaby/Denilson

Rosicky

Eduardo/Adebayor, RVP

 

Fortsatt har vi gode spillere i bakhånd som Hleb, Eboue, Freddie, Bendtner og Walcott som kunne kommet inn og skapt mye for oss fremover.

 

I alternativ 2 begrunner jeg Rosicky som spiss med at han står for mye av det samme som RVP gjør. Gode dribleferdigheter (finte seg igjennom fra kant og slå innlegg/skyte), gode pasningskvaliter (til midtspissen) og godt skuddbein (komme innover i banen og skyte)

Link to comment
Share on other sites

Satt og tenkte litt i stad på hvilke ting vi kunne gjort formasjonsmessig fremover. 4-4-2 slik vi har spilt så langt er vel og bra, men hvis Wenger skulle prøvd noe nytt så hadde jeg gjerne sett at han prøvde 4-3-3 eller evt prøvde 4-3-1-2.

 

Da kom jeg frem til noen konklusjoner som jeg tror kunne blitt ganske spennende.

 

Alternativ 1:

Lehmann

Sagna, Gallas, Toure, Clichy

Fabregas, Gilberto, Rosicky

RVP, Eduardo (forutsatt at han virkelig er en fox in the box), Adebayor

 

Alternativ 2:

Lehmann

Sagna, Gallas, Toure, Clichy

Fabregas, Gilberto, Diaby/Denilson

RVP, Eduardo/Adebayor, Rosicky

 

 

Alternativ 3:

Lehmann

Sagna, Gallas, Toure, Clichy

Fabregas, Gilberto, Diaby/Denilson

Rosicky

Eduardo/Adebayor, RVP

 

Fortsatt har vi gode spillere i bakhånd som Hleb, Eboue, Freddie, Bendtner og Walcott som kunne kommet inn og skapt mye for oss fremover.

 

I alternativ 2 begrunner jeg Rosicky som spiss med at han står for mye av det samme som RVP gjør. Gode dribleferdigheter (finte seg igjennom fra kant og slå innlegg/skyte), gode pasningskvaliter (til midtspissen) og godt skuddbein (komme innover i banen og skyte)

 

 

Kunne tenkt meg noe slik:

 

Lehmann

 

sagna gallas toure clichy

 

fabregas gilberto rosicky

 

Hleb Persie

 

 

eduardo/adebayor

 

Er selfølgelig mange andre som kan spille på disse plassene,men dette er nu slik jeg kunne likt å se det.

Håper forøvrig at diaby får prøve seg litt på plassen til gilberto ved evt skader eller suspansjoner,

tror han kan bli kanon der :)

kanskje litt vanskelig å se formasjonen hær,alt ble presset sammen når jeg lagret innlegget.

Men dette er en 433 med hleb og persie på vingene,men bare litt lengre opp på banen enn di 3 sentrale.

Er vel ikke så ulikt slik rosenborg spiller/spilte under eggen.

Link to comment
Share on other sites

Dette tror jeg permanent overgang! :)

 

Nei det er snakk om lån ut sesongen, les denne linken så ser dere det.

 

"The teenager confirmed he has agreed to sign for Gretna and is excited by the prospect of playing regularly after being allowed to go out on loan by Arsene Wenger."

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...