Jump to content

Stallen 07/08


helgeaarsvoll

Recommended Posts

Litt tidlig å konkludere, men jeg synes nå det er på tide å tenke fremover. De aller fleste av oss har fått med seg at Wenger kun forsterker laget dersom en virkelig stjerne blir tilgjengelig til en billig penge. Ikke den enkleste oppgaven for Dein og co.

 

Så da ser det ut som vi stiller med følgende lag til høsten (forutsetter skadefri tropp):

 

Lehmann

 

Eboue - Toure - Gallas - Clichy

 

Hleb - Fabregas - Gilberto - Rosicky

 

Adebayor - Henry

 

Sub: Almunia, Djorou, Denilson, Ljunberg, Van Persie

 

Er dette godt nok til å vinne titler og gull?

 

Jeg tror definitivt ikke det! Jeg tror vi må ha inn en mer effektiv spiller enn Hleb på høyre, samt en bedre venstreback (!). Ljungberg og Walcott er ikke gode nok som førstevalg i et Arsenallag som skal vinne titler. Clichy trenger en skikkelig utfordrer, og jeg tror kanskje også vi kunne hatt en bedre spiller på den plassen.

 

Ellers er jeg litt usikker på Gilberto. Han er stødig og god på midtbaneplassen. Men jeg er usikker på om han er god nok. Vi skal ha en ener på midtbanen!

Ellers vil jeg forvente mer av Fabregas. Han må begynne å skore mål. Denilson har mer det killerinstinktet i forhold til skuddvilje. Men han mangler rutinen Fabregas har opparbeidet seg.

 

Angrepsrekka må vi også kunne forvente mer av. Først og fremst trenger vi å slippe alle skadene. Dernest trenger vi at spillerne fungerer bedre sammen. Dette må Wenger løse. Enten ved å jobbe eller å kjøpe. Vi er ikke nødt for å spille Adebayor eller Van Persie i fast spann med Henry. Og Henry skal heller ikke ha klippekort på laget. Men en viss trygghet på eksistere!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 264
  • Created
  • Last Reply

Troppen jeg ville satt opp hvis ingen kjøp/salg ble gjort:

 

Lehmann

 

Hoyte - Toure - Gallas - Clichy

 

Hleb - Gilberto - Fabregas - Rosicky

 

Van Persie - Henry

 

Sub: Almunia, Djourou/Traore, Diaby, Denilson, Adebayor

 

Her vil laget være likt som i fjor, og vi kan aldri se bort fra skadeproblemer.. altså vil laget kunne oppnå lite neste sesong, hvis ingenting skjer på overgangsmarkedet.

 

Troppen jeg ville satt opp med optimale kjøp/salg:

 

Buffon

 

Hoyte - Toure - Gallas - Clichy

 

Ribery - Gilberto - Fabregas - Rosicky

 

Klose - Henry

 

Sub: Almunia, Djourou/Traore, Denilson, Hleb, Van Persie

 

Dette laget ser jeg på som et nesten optimalt lag!

På topp har vi to svært giftige spisser på topp, som begge bør være toppscorer-emne i PL, på samme tid som de ikke har samme spillestil, og bør utfylle hverandre godt.

På midtbanen har vi Fabregas, som er på vei til å bli blandt verdens beste fotballspillere. Rosicky er en svært kreativ venstreving, som også kan score mål. Gilberto er blandt verdens beste defensive midtbanespillere på sitt beste. Og Ribery er en veldig god ving, som har et utrolig driv med ballen, og kan også score mål. Vil nok passe inn i Arsenals spillestil også.

Bak i backrekka har vi en del av verdens beste i sin posisjon. Når Toure og Gallas blir litt mer samkjørte, vil de snart danne verdens beste stopperpar. Clichy kommer snart til å bli verdens beste venstreback, ihvertfall i mine øyne. Hoyte er vel kanskje det svake punktet her på laget, men jeg mener at han bare blir bedre og bedre, mens f.eks Eboue gjør det verre og verre for seg til å få en plass, i og med at han driver med mye usportslig på banen.

I mål ville vi hatt en av verdens beste keepere. Veldig sterk keeper som er respektert av de fleste spisser verden, og vil også få litt gratis av det.

Alle disse kjøpene bør være aktuelle også, vil jeg tro, ettersom Wenger sier at han kan komme til å kjøpe en del superstjerner. Han følger allerede Klose, og Ribery er under oppsikt + fransk. Buffon har vært på ryktebørsen til Arsenal fra før.

 

Med dette laget kunne man vunnet det meste!

Link to comment
Share on other sites

Helmik'n hvorfor har du ikke eboue på benken eller som høyeback ? .. Han er bedre en hoyte :)

Link to comment
Share on other sites

Først og fremst er eg litt uenig i ditt valg av førsteelver, men det betyr ikkje så altfor mykje:

 

Lehmann

Eboue - Toure - Gallas - Clichy

Hleb - Gilberto - Fabregas - Rosicky

Henry - Van Persie

 

Nå er det jo ingen tvil om at dette er eit veldig godt lag, og dersom me er heldige med skadar, kan dette laget hevde seg heilt i toppen av PL. Problemet er at dersom me får skadar, har me kun ungguttar som kan erstatte dei rutinerte. Det går sjølvsagt fint dersom me får ein skade på til dømes ein eller to spelerar. Problemet er når me får mange skadar og må spele med 5-6 tenåringar samtidig slik som me har gjort mange gongar i år. Wenger er sjølvsagt redd for at dersom han handlar inn erfarne spelerar som tar plassen til dei yngre vil utviklinga stagnere, noko som også er korrekt.

 

Likevel ser eg helst at me handlar inn minst ein ny ving, kanskje også ein v-back dersom Gallas ikkje vil spele der. Ribery er vingen som eg vil ha. Backen vil eg helst at skal vere erfaren sidan me har talenter i både Clichy og Traore.

 

Alt i alt trur eg det blir små forandringar i stallen i sommar. Kanskje forsvinn Ljungberg og Ribery eller ein annan ving kjøpes. Men eg er ikkje i tvil: Dersom me er heldige med skadar, kan me kjempe i toppen i år. Keine Zweifel.

Link to comment
Share on other sites

ser ut til at du ikke forventer noen kjøp i sommer? kan godt hende, men arsenal, er nødt til å kjøpe seg en midtstopper og en spiss om de skal ha mulighet for å kjempe om tittelen.

 

om jeg begynner bakerst, ønsker jeg toure på høyre back og en ny kvalitets midtstopper. ellers tror jeg de har de spillerne de trenger i bakre rekke. når det gjelder midtbanen, er jeg usikker på hvem som bør være cesc sin partner. i england er det stor diskusjon om gilberto er god nok. veldig mange mener at han slår alt for mange feilpasninger. er enig i det, men mannen er svært viktig i det defensive hos arsenal. mulig de bør ha en utfordrer. når det gjelder spiss plassene, tilhører den ene henry. den andre plassen håper jeg en målscorertype blir hentet inn for å fylle.

 

min personlige mening er at senderos, flamini, adebayor og aliadiere ikke er gode nok for øyeblikket. håper selvfølgelig at de forbedrer seg betraktelig å viser at de er gode nok for å være en del av stallen til arsenal.

 

som spiss, ønsker jeg klose eller saviola til klubben. de er begge to fantastiske målscorere. det arsenal trenger , er spillere som kan gjøre mål uten at det er opplagte sjanser. kan de da i tillegg klare å score på cornere og på skudd utenfor 16, ja da har de et lag som er med å kjemper om tittelen. ser gjerne at richards fra man city blir stopperpartneren til gallas.

Link to comment
Share on other sites

Hørte litt på intervjuet med Wenger på Arsenal.com.

 

Han nevnte at 99% prosent av stallen vil bli den samme neste sesong.

Jeg velger å tro Wenger henter én eller to nye likevel, men det er tydelig at han er fornøyd med dagens mannskap.

Link to comment
Share on other sites

Helmik'n hvorfor har du ikke eboue på benken eller som høyeback ? .. Han er bedre en hoyte :)

 

Hvis du hadde hatt giddet å lest litt i hva jeg skrev under, så hadde du sett hvorfor jeg hadde Hoyte!

 

Men hvorfor skal vi bytte ut Van Persie, som har 11 mål (?) denne sesongen selv om han har vært skadet ganske mye?

Link to comment
Share on other sites

Helmik'n hvorfor har du ikke eboue på benken eller som høyeback ? .. Han er bedre en hoyte :)

 

Hvis du hadde hatt giddet å lest litt i hva jeg skrev under, så hadde du sett hvorfor jeg hadde Hoyte!

 

Men hvorfor skal vi bytte ut Van Persie, som har 11 mål (?) denne sesongen selv om han har vært skadet ganske mye?

 

Fordi Miroslav Klose er kapabel til å score godt over 20 mål i sesongen, og er en av verdens beste spisser?

Link to comment
Share on other sites

Men viss wenger sier at 99*% av stallen kommer til å bestå av de samme til neste år så er vell det det samme som at han ikke skal kjøpe EN eneste en :)

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Per dags dato hadde mitt valg blitt:

 

Lehman

 

Eboue, Toure, Gallas, Clichy

 

Hleb, Fabregas, Diaby, Rosicky

 

Van Persie, Henry©

 

 

Ved kjøp av klasse spillere så hadde det blitt ganske likt laget til Helmik'n.

 

Buffon

 

Eboue, Toure, Gallas, Clichy

 

Ribery, Fabregas, Diaby, Rosicky

 

Van Persie/Klose, Henry©

 

Benken til begge lagene hadde variert ut fra hvem man møter.

 

Ang spørsmålet om dagens arsenal lag kan vinne de store trofeene neste år så er svaret mitt ganske enkelt nei. Har begrunnet det flere ganger og det gjør andre her også. VI er nok alle ganske klar over problemene, uansett blir det spenende å se hva som skjer neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Per dags dato hadde mitt valg blitt:

 

Lehman

 

Eboue, Toure, Gallas, Clichy

 

Hleb, Fabregas, Diaby, Rosicky

 

Van Persie, Henry©

 

 

Ved kjøp av klasse spillere så hadde det blitt ganske likt laget til Helmik'n.

 

Buffon

 

Eboue, Toure, Gallas, Clichy

 

Ribery, Fabregas, Diaby, Rosicky

 

Van Persie/Klose, Henry©

 

Benken til begge lagene hadde variert ut fra hvem man møter.

 

Ang spørsmålet om dagens arsenal lag kan vinne de store trofeene neste år så er svaret mitt ganske enkelt nei. Har begrunnet det flere ganger og det gjør andre her også. VI er nok alle ganske klar over problemene, uansett blir det spenende å se hva som skjer neste sesong.

 

Hva med Gilberto?

 

Helmik'n hvorfor har du ikke eboue på benken eller som høyeback ? .. Han er bedre en hoyte :)

 

Hvis du hadde hatt giddet å lest litt i hva jeg skrev under, så hadde du sett hvorfor jeg hadde Hoyte!

 

Men hvorfor skal vi bytte ut Van Persie, som har 11 mål (?) denne sesongen selv om han har vært skadet ganske mye?

 

Fordi Miroslav Klose er kapabel til å score godt over 20 mål i sesongen, og er en av verdens beste spisser?

 

Jeg tror nok van Persie også hadde fått over 20 mål, hvis han ikke hadde blitt skadet. Dessuten er han mye yngre og han kommer til å bli en av verdens beste spisser tror jeg.

Link to comment
Share on other sites

viss noken blir kjøpt:

 

Buffon

Eboue Toure Gallas Clichy

Diaby Fabregas

Ribery Quaresma/Rosicky

RvP Adebayor/Klose/Henry

 

Uansett Veldig usikker.. og viss eg skulle ha hatt med Rosicky ville laget sett slik ut:

 

 

Buffon

Eboue Toure Gallas Clicy

Ribery Fabregas Quaresma

Rosicky

RvP Klose

 

 

Rosicky kjem ofte til å komme i skuddposisjon og Klose Plukker returer.. RvP er flink å gjere mål Åleine..

men skulle gjerne laga plass til Henry, Diaby, Denilson, Walcott, Bendtner.. men vi skulle hatt en midtstopper til istadenfor senderos.. viss vi ser på Manu so ser vi at dei kan bytte innpå Brown og Silvestre uten å merke forskjell.. dei kan bytte ut heile forsvarsrekka nesten uten å merke forskjell, det kan ikkje vi, pga senderos som er altfor uerfaren..

 

Helmik'n hvorfor har du ikke eboue på benken eller som høyeback ? .. Han er bedre en hoyte :)

 

Hvis du hadde hatt giddet å lest litt i hva jeg skrev under, så hadde du sett hvorfor jeg hadde Hoyte!

 

Men hvorfor skal vi bytte ut Van Persie, som har 11 mål (?) denne sesongen selv om han har vært skadet ganske mye?

 

Fordi Miroslav Klose er kapabel til å score godt over 20 mål i sesongen, og er en av verdens beste spisser?

RvP har scora 11 mål og har vert skada lenge.. han kunne allerede vore over 20 mål.. so van persie e nok i stand til å score godt over 20 mål han og..

Link to comment
Share on other sites

Bare Baptista ikke er en del av stallen 07/08 så er jeg fornøyd.

Støttes! Ut med "Beistet" Han har aldri vist noko som helst for å forsvare det tilnavnet! Folk seier han er sterk, men sjølv synes eg han ser ut som ein oppblåsbar ballong. Veik i duellane, og alt anna enn god på hovudet.

 

Luca Toni forlatar Fiorentina ved sesongslutt. Ver så snill Wenger, gjer eit framstøt mot denne mannen! Scorer nestan samtlige mål innafor 5 meteren, og er sterk på hovudet. Men når eg tenker meg om er vell ein 29-30 åring ALT for gammal for Wenger...

Link to comment
Share on other sites

Bare Baptista ikke er en del av stallen 07/08 så er jeg fornøyd.

Støttes! Ut med "Beistet" Han har aldri vist noko som helst for å forsvare det tilnavnet! Folk seier han er sterk, men sjølv synes eg han ser ut som ein oppblåsbar ballong. Veik i duellane, og alt anna enn god på hovudet.

 

Luca Toni forlatar Fiorentina ved sesongslutt. Ver så snill Wenger, gjer eit framstøt mot denne mannen! Scorer nestan samtlige mål innafor 5 meteren, og er sterk på hovudet. Men når eg tenker meg om er vell ein 29-30 åring ALT for gammal for Wenger...

 

Bayern München har nesten sikret seg Luca Roni, så jeg tviler sterkt på at Arsenal henter han.

 

Edit: Luca Toni :huh:

Link to comment
Share on other sites

Bare Baptista ikke er en del av stallen 07/08 så er jeg fornøyd.

Støttes! Ut med "Beistet" Han har aldri vist noko som helst for å forsvare det tilnavnet! Folk seier han er sterk, men sjølv synes eg han ser ut som ein oppblåsbar ballong. Veik i duellane, og alt anna enn god på hovudet.

 

Luca Toni forlatar Fiorentina ved sesongslutt. Ver så snill Wenger, gjer eit framstøt mot denne mannen! Scorer nestan samtlige mål innafor 5 meteren, og er sterk på hovudet. Men når eg tenker meg om er vell ein 29-30 åring ALT for gammal for Wenger...

 

Bayern München har nesten sikret seg Luca Roni, så jeg tviler sterkt på at Arsenal henter han.

Ja det er det som er så frykteleg trist... Men hadde me gjort eit framstøt no, hadde det sikkert ikkje vore for seint!

Link to comment
Share on other sites

Vi må vel bare innse det - VI STÅR VED EN KORSVEI

 

Skal vi enten: La ting være slik de er nå og på den måten la de tre store (utenom oss) stikke av

 

eller: Skal vi la en russer (eller en annen rik kar) kjøpe oss slik at vi kan holde følge med de andre.

 

Og en ting til: Hvordan kan Tottenham, Newcastle og andre mindre klubber enn oss bruke langt mer penger enn oss??? (Dette gjelder forresten også da Arsenal ikke hadde nye stadionplaner)

Link to comment
Share on other sites

Vi må vel bare innse det - VI STÅR VED EN KORSVEI

 

Skal vi enten: La ting være slik de er nå og på den måten la de tre store (utenom oss) stikke av

 

eller: Skal vi la en russer (eller en annen rik kar) kjøpe oss slik at vi kan holde følge med de andre.

 

Og en ting til: Hvordan kan Tottenham, Newcastle og andre mindre klubber enn oss bruke langt mer penger enn oss??? (Dette gjelder forresten også da Arsenal ikke hadde nye stadionplaner)

....eller: skal me satse videre på ungguttane me har i klubben, og på den måten ta igjen Chelsea og United. Det trengst sjølvsagt eit par klassekjøp, men ingen grunn til å hente inn pengar frå russerar.

 

Når det gjeld korleis Scom og N'castle har meir pengar av oss, vil eg tru det har ein del med lønningar å gjere. Henry, Campbell og Vieira har nok hatt ganske store lønningar i si tid. Kven i Scum har hatt det samme?

Link to comment
Share on other sites

Vi må vel bare innse det - VI STÅR VED EN KORSVEI

 

Skal vi enten: La ting være slik de er nå og på den måten la de tre store (utenom oss) stikke av

 

eller: Skal vi la en russer (eller en annen rik kar) kjøpe oss slik at vi kan holde følge med de andre.

 

Og en ting til: Hvordan kan Tottenham, Newcastle og andre mindre klubber enn oss bruke langt mer penger enn oss??? (Dette gjelder forresten også da Arsenal ikke hadde nye stadionplaner)

....eller: skal me satse videre på ungguttane me har i klubben, og på den måten ta igjen Chelsea og United. Det trengst sjølvsagt eit par klassekjøp, men ingen grunn til å hente inn pengar frå russerar.

 

Når det gjeld korleis Scom og N'castle har meir pengar av oss, vil eg tru det har ein del med lønningar å gjere. Henry, Campbell og Vieira har nok hatt ganske store lønningar i si tid. Kven i Scum har hatt det samme?

 

Du sier det selv: "et par klassekjøp må til". Men for å få det må vi ha penger...

Link to comment
Share on other sites

Vil bare si til Helmikn, som jeg vet er en stor fan av Klose, at Klose bare har klart å score 20 mål på en sesong 1 eneste gang i Bundesliga. I år har han 11 mål på 23 kamper. Helt greit, men ikke fantastisk heller. Jeg syns faktisk van Persie er bedre, og han burde være på topp sammen med Henry. Hjelper ikke å bare gjøre gode VM sluttspill.

Link to comment
Share on other sites

Vi må vel bare innse det - VI STÅR VED EN KORSVEI

 

Skal vi enten: La ting være slik de er nå og på den måten la de tre store (utenom oss) stikke av

 

eller: Skal vi la en russer (eller en annen rik kar) kjøpe oss slik at vi kan holde følge med de andre.

 

Og en ting til: Hvordan kan Tottenham, Newcastle og andre mindre klubber enn oss bruke langt mer penger enn oss??? (Dette gjelder forresten også da Arsenal ikke hadde nye stadionplaner)

....eller: skal me satse videre på ungguttane me har i klubben, og på den måten ta igjen Chelsea og United. Det trengst sjølvsagt eit par klassekjøp, men ingen grunn til å hente inn pengar frå russerar.

 

Når det gjeld korleis Scom og N'castle har meir pengar av oss, vil eg tru det har ein del med lønningar å gjere. Henry, Campbell og Vieira har nok hatt ganske store lønningar i si tid. Kven i Scum har hatt det samme?

 

Du sier det selv: "et par klassekjøp må til". Men for å få det må vi ha penger...

Pengar har me, skal ein tru Edelman, Hill-Wood etc. Problemet er at Wenger sålangt ikkje vil bruke dei. Eg har likevel ei kjensle av at det endrar seg i sommar...

Link to comment
Share on other sites

Wenger er rett og slett helt lik meg ! Har masse penger, men skal ALDRI bruke dem !! .. Wenger kjøper unge talenter mellom 15-16 år, mens andre klubber får dem nesten gratis , og Wenger gir så vidt penger til spillere over 20, mens de andre klubbene fighter og hiver ut penger for en enkelt spiller ......

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...