Jump to content

Stallen 07/08


helgeaarsvoll

Recommended Posts

  • Replies 264
  • Created
  • Last Reply

Jeg tror at dagens stall, virkelig kan bite fra seg! Det avhenger selvsagt av at vi ikke mister gode spillere med skader hele sesongen, sånn som var tilfellet i forrige sesong. Håper Fabianski tar keeper plassen etterhvert. I forsvaret så er jeg fornøyd, men senderos bør vise seg fra en bedre side denne sesongen da han får muligheten. Ellers bør han selges og kjøpe en ny.

 

På midtbana har jeg ønske om å se Rosicky sentralt, men det skjer nok ikke. Ettersom vi ikke har venstrekanter i laget. Ellers så er midtbana perfekt synes jeg, spessielt sentralt. Med Fabregas, Gilberto, Diaby, Denilson.

 

Eduardo da silva, ønsker deg lykke til og håper vikelig du slår til. Du har min fulle tålmodighet. Ellers så håper jeg Persie holder seg skadefri og putter 25 mål. Adebayor bør være som flere andre har nevnt innbytter, så lenge han er så lite målfarlig. Håper også at Bendtener gjør det bra da han får muligheten.

 

Dette kommer til å bli en spennende sesong! Går det veien kan vi kjempe om Premier League, kansje vi vinner en Cup. Uansett hvordan det går skal jeg se på alle kampene jeg har mulighet til og heie som aldri før. For dette kan slå begge veier.!

Link to comment
Share on other sites

"Arsenal's £6m deal for Auxerre's Bakari Sagna may be off after current Gunner Matthieu Flamini said he is happy to play right-back. (Various)"

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/g...ers/6276002.stm

 

Hm, det høres faktisk ok ut! Å beholde Flamini. Jeg er skeptisk til å bruke 6 mill pund på en høyreback, når vi har både Eboue og Hoyte der fra før av.

 

Så nå er jeg fornøyd. Kan ikke se at vi må ha flere spillere til neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

"Arsenal's £6m deal for Auxerre's Bakari Sagna may be off after current Gunner Matthieu Flamini said he is happy to play right-back. (Various)"

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/g...ers/6276002.stm

 

Hm, det høres faktisk ok ut! Å beholde Flamini. Jeg er skeptisk til å bruke 6 mill pund på en høyreback, når vi har både Eboue og Hoyte der fra før av.

 

Så nå er jeg fornøyd. Kan ikke se at vi må ha flere spillere til neste sesong.

 

Kjøper også den.

Flamini er en potet som kan brukes overalt. Helt grei løsning det.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Jeg vil gjerne si takk til dere optimister! Hvorfor? Forde jeg er en negativ kar som er veldig avhengig av optimister som dere. Dere får meg til å se litt lenger enn det jeg vanlig ville gjort ;) Slik jeg tenker i disse dager er at arsenal har hatt et for dårlig lag de siste 2 årene og jeg vet det er et hav av undskyldninger av hvorfor det ene og andre ikke gikk vår vei i de respektive sesongene. Men i mine negative øyner så har arsenal hatt et for dårlig lag i lang tid nå.

Nå har vi solgt den beste vi har + en liten bunke med spillere i tillegg. Dette fra en stall som allerede ikke er helt på toppnivå og har hatt store problemer i begge ender av gressmatta. Det skal nok mere enn en 24 år gammel Eduardo for å fixe dette. Neste sesong så tror jeg fortsatt att de store problemene med dødballer og organisering bakover vil fortsette. Kreativiten fremover og hvordan føre kamper på bortebane vil nok fortsette. Jeg tror heller ikke vi vil plutselig se en masse mål fra spillere som Fabregas, Hleb, Rosicky eller Gilberto(kommer ann på hvor mange straffer vi får der da) Eller at Ljungberg skal kvikne til igjen. Jeg håper isåfall at Van Persie ikke får skade, for da vil vi virkelig slite! Eller at han får et dårlig år.. Jeg tror Eduardo vil gi oss en god sesong fra sin side, men han vil nok bli bedre etter 1 år i pl er min prognose. Pga alle disse faktorene som spiller inn, som uroheten rundt klubben, Wengers kontrakt, Henry har dratt til Barca, og ingenting som tyder på at Wenger fåreløpig kommer til å kjøpe noen som faktisk har god erfaring på topp nivå, og er vant til pl! Virker nesten som han er fast bestemt på å skape stjerner enn å hente noen som kan komme rett inn og gjøre jobben sin uten tilvenning av kultur, byen, språket og engelsk fotball! Jeg tror vi vil ha mange sinte fans ved enden av denne sesongen, men håper jeg selvfølgelig tar feil!(negativ ser du) Jeg har enda ikke per dags dato sagt det kjente gunners quote "Wenger knows" Det gjør jeg ikke nå heller for det tror jeg ikke han gjør helt og holdent. Men det er min mening da. Optimister får meg isåfall til å se mullighetene med laget og at det er mulig og utrette noe stort neste sesong. Det er masse tallent i laget, og de vil uten tvil gi oss gode minner i sesongen som kommer. Men en stor trofe er fortsatt langt unna tror jeg. Men noe jeg er optimistisk til, er at arsenal vil komme på topp igjen! Klubben har en fantastisk "grunnmur" og vi har det som trengs for å være på plass til å dominere i fremtiden både sportslig og økonomisk. Det vil nok ikke skje neste år, og kanskje ikke under Wenger igjen, men arsenal reiser seg alltid igjen! Det er en ting jeg er sikker på! Men nok en gang så er det takket være dere som velger å se litt lysere på ting enn meg selv, som gjør meg litt lettere i topplokket i disse sommer dagene. Takk til dere!

Link to comment
Share on other sites

Nei, jeg tror faktisk ikke at vi kommer til å vinne noe i år heller med denne stallen, det blir veldig tynt i rekkene når Adebayor(vet ikke om han er tilbake på landslaget til da), Eboue og Toure forsvinner i vinter. Hvem skal spille midtstopper sammen med Gallas da? Hva hvis f.eks Gallas blir skadet? Djourou er god nok men ikke Senderos.

 

Spillere som Hleb, Rosicky, Ljungberg og Lehman må virkelig prestere i år for å bevise at de har noe å gjøre på dette laget. Høyrebacken må også forsterkes. Eboue er borte etter de hektiske kampene i desember og vi må regne med at det kommer skader på løpende bånd i juletider. Flamini holder ikke "Arsenal-nivå" og er veldig ustabil og burde heller ikke brukes som en eventuell erstatter for f.eks Hoyte, Eboue eller Clichy.

 

Velger å være pessimist i år, så får jeg sikkert noen hyggelige overraskelser i mai 2008.

Link to comment
Share on other sites

Nei, jeg tror faktisk ikke at vi kommer til å vinne noe i år heller med denne stallen, det blir veldig tynt i rekkene når Adebayor(vet ikke om han er tilbake på landslaget til da), Eboue og Toure forsvinner i vinter. Hvem skal spille midtstopper sammen med Gallas da? Hva hvis f.eks Gallas blir skadet? Djourou er god nok men ikke Senderos.

 

Spillere som Hleb, Rosicky, Ljungberg og Lehman må virkelig prestere i år for å bevise at de har noe å gjøre på dette laget. Høyrebacken må også forsterkes. Eboue er borte etter de hektiske kampene i desember og vi må regne med at det kommer skader på løpende bånd i juletider. Flamini holder ikke "Arsenal-nivå" og er veldig ustabil og burde heller ikke brukes som en eventuell erstatter for f.eks Hoyte, Eboue eller Clichy.

 

Velger å være pessimist i år, så får jeg sikkert noen hyggelige overraskelser i mai 2008.

 

 

Helt uenig med deg!

Jeg er sikker på at vi vinner medaljer dette året. Vi gjør ikke den feilen som våre argeste konkurrenter gjør. Det går an å kjøpe for mye også, vet du ;) !

 

Adebayor, Eboue og Toure er alle mulig å ersatte med spillere vi har i troppen. Det er ikke snakk om et lass med kamper. Spesielt i angrepsrekka og på høyrebacken har vi nok spillere som kan gå inn. Når det gjelder Toure, får vi håpe at Senderos kan gjøre jobben. Ellers er det alltid en Connolly eller Nordtveit som kunne treng litt kamptrening. Dette går bra. I andres fravær har unge spillere blomstret. Det er noe jeg har lært av å ha vært Arsenal supporter i over 25 år.

Link to comment
Share on other sites

Nei, jeg tror faktisk ikke at vi kommer til å vinne noe i år heller med denne stallen, det blir veldig tynt i rekkene når Adebayor(vet ikke om han er tilbake på landslaget til da), Eboue og Toure forsvinner i vinter. Hvem skal spille midtstopper sammen med Gallas da? Hva hvis f.eks Gallas blir skadet? Djourou er god nok men ikke Senderos.

Da stepper Nordtveit inn på stopperplassen og Bendtner på spissplassen.

 

Clichy--Nordtveit--Djourou--Hoyte

Link to comment
Share on other sites

Nei, jeg tror faktisk ikke at vi kommer til å vinne noe i år heller med denne stallen, det blir veldig tynt i rekkene når Adebayor(vet ikke om han er tilbake på landslaget til da), Eboue og Toure forsvinner i vinter. Hvem skal spille midtstopper sammen med Gallas da? Hva hvis f.eks Gallas blir skadet? Djourou er god nok men ikke Senderos.

Da stepper Nordtveit inn på stopperplassen og Bendtner på spissplassen.

 

Clichy--Nordtveit--Djourou--Hoyte

 

 

Regner heller ikke med at Gallas stikker til Afrika :rolleyes: !

 

Mitt forslag er:

 

Hoyte - Djourou - Gallas - Clichy

En sterk forsvarsrekke, og en gylden mulighet for Hoyte og Djorou.

Link to comment
Share on other sites

Nei, jeg tror faktisk ikke at vi kommer til å vinne noe i år heller med denne stallen, det blir veldig tynt i rekkene når Adebayor(vet ikke om han er tilbake på landslaget til da), Eboue og Toure forsvinner i vinter. Hvem skal spille midtstopper sammen med Gallas da? Hva hvis f.eks Gallas blir skadet? Djourou er god nok men ikke Senderos.

Da stepper Nordtveit inn på stopperplassen og Bendtner på spissplassen.

 

Clichy--Nordtveit--Djourou--Hoyte

 

 

Regner heller ikke med at Gallas stikker til Afrika :rolleyes: !

 

Mitt forslag er:

 

Hoyte - Djourou - Gallas - Clichy

En sterk forsvarsrekke, og en gylden mulighet for Hoyte og Djourou.

Link to comment
Share on other sites

Nei, jeg tror faktisk ikke at vi kommer til å vinne noe i år heller med denne stallen, det blir veldig tynt i rekkene når Adebayor(vet ikke om han er tilbake på landslaget til da), Eboue og Toure forsvinner i vinter. Hvem skal spille midtstopper sammen med Gallas da? Hva hvis f.eks Gallas blir skadet? Djourou er god nok men ikke Senderos.

Da stepper Nordtveit inn på stopperplassen og Bendtner på spissplassen.

 

Clichy--Nordtveit--Djourou--Hoyte

 

 

Regner heller ikke med at Gallas stikker til Afrika :rolleyes: !

 

Mitt forslag er:

 

Hoyte - Djourou - Gallas - Clichy

En sterk forsvarsrekke, og en gylden mulighet for Hoyte og Djourou.

 

Har aldri påstått at Gallas stikker til Afrika.. :)

 

Poenget mitt er hvem som skal være sjef i forsvaret når Toure forsvinner? Gallas var skadet en stund forrige sesong, men jeg håper selvfølgelig som du påpeker at Nordtveit og Bendtner slår til for fullt denne sesongen, men jeg tviler faktisk på om Nordtveit kan spille på dette nivået allerede den første sesongen hans i PL. Han har tross alt kun spilt i adeccoligaen.

Link to comment
Share on other sites

Nei, jeg tror faktisk ikke at vi kommer til å vinne noe i år heller med denne stallen, det blir veldig tynt i rekkene når Adebayor(vet ikke om han er tilbake på landslaget til da), Eboue og Toure forsvinner i vinter. Hvem skal spille midtstopper sammen med Gallas da? Hva hvis f.eks Gallas blir skadet? Djourou er god nok men ikke Senderos.

Da stepper Nordtveit inn på stopperplassen og Bendtner på spissplassen.

 

Clichy--Nordtveit--Djourou--Hoyte

 

 

Regner heller ikke med at Gallas stikker til Afrika :rolleyes: !

 

Mitt forslag er:

 

Hoyte - Djourou - Gallas - Clichy

En sterk forsvarsrekke, og en gylden mulighet for Hoyte og Djourou.

 

Har aldri påstått at Gallas stikker til Afrika.. :)

 

Poenget mitt er hvem som skal være sjef i forsvaret når Toure forsvinner? Gallas var skadet en stund forrige sesong, men jeg håper selvfølgelig som du påpeker at Nordtveit og Bendtner slår til for fullt denne sesongen, men jeg tviler faktisk på om Nordtveit kan spille på dette nivået allerede den første sesongen hans i PL. Han har tross alt kun spilt i adeccoligaen.

 

 

Gallas er sjef både før og etter Toure forsvinner til Afrika. Når Toure er borte spiller Gallas sammen med Djourou. Og skulle en av disse også være skadet, spiller Senderos. Plenty av muligheter. Skulle dette ikke gå, må noen av de unge få sjansen!

Link to comment
Share on other sites

her er scumz sine meninger om hvordan de tror det ligger ann:

 

LEHMANN V ROBINSON

 

Germany's number one vs England's' number one. 'Robbo' had a horrible season by his standards in 06/07, with that blunder vs Croatia as a huge affect. Lehmann, the arrogant German, can make some good stops, but is very inconsistent, and with Robbo's form towards the end of last season looking more and more like the Robbo in his 1st season in a Spurs shirt, I'm going to have to give this one to Spurs.

 

Spurs 1-0 Arsenal

 

EBOUE V CHIMBONDA

 

Experienced right back Chimbonda, wanted by Chelsea this summer has to scrap this one, in my opinion. Eboue is a talent, but is still young and learning. Eboue will improve, but for next season, Chimbonda edges it.

 

Spurs 2-0 Arsenal

 

KOLO TOURE V MICHAEL DAWSON

 

'King Kolo' is a quality centre back as he has proved time and time again for Arsenal, but Michael Dawson, underrated by many, has played a HUGE Part in Spurs' season last season, partnering many different players and remaining consistent in the 58 games he played. Both are quality defenders, and although i love Daws', can't decide between the two.

 

Spurs 2-0 Arsenal

 

GALLAS V KING

 

Two experienced centre backs, both good at doing their job. King, if playing for a top four club, would be considered one of the best centre backs in the world, he is simply awesome for Tottenham. Unfortunately for him though, his long term knee injury is likely to put him out for some of next season, with new signing Kaboul as his deputy. So, due to this being about who will be more affective next season, this will have to go to Gallas, Kaboul i'm sure will be a quality player, but it will be his 1st season in the Premiership, a big jump that takes some getting used to.

 

Spurs 2-1 Arsenal

 

CLICHY V BALE

 

Two very attacking-minded left backs, both young and very good going forward. This is a tough one to call. Bale, awesome in the championship, has not played at Premiership level yet, where as Clichy has. Based on experience, Clichy will have to get this point, though I'm sure Bale will turn out to be effective.

 

Spurs 2-2 Arsenal

 

ROSICKY V LENNON

 

More was expected of Lennon last year, but many say he was 'burned out', and faded during games as he had played too much, but everyone expects the fantastic prospect to become consistent and brilliant once again this season. Rosicky, on the other hand, wasn't consistent for Arsenal last season, he works hard, but Lennon's quality overwrites Rosicky, in my opinion.

 

Spurs 3-2 Arsenal

 

GILBERTO SILVA V DIDIER ZOKORA

 

Although he had malaria for the 1st half of the season, Didier Zokora hasn't been the quality that was expected of him, but he is improving every match. Gilerto Silva is superb, possibly the best defensive midfielder in the world, and this one has to go to him.

 

Spurs 3-3 Arsenal

 

FABREGAS V JENAS

 

In a word, Fabregas. The Spanish youngster is quality, consistent and wanted by Europe's elite. Jenas, although a good player, isn't near Fabregas' standard.

 

Spurs 3-4 Arsenal

 

HLEB V FUTURE LM

 

Hleb was fairly poor in his 1st season, and out of all the Left mid's Spurs have been linked to, they all beat Hleb pretty easily, and unless they don't settle or for some other reason don't turn out to be good, I'm sure our winger will be more effective.

 

Spurs 4-4 Arsenal

 

DE SILVA V KEANE

 

Arsenal's new signing Silva scored 34 goals last season, how very impressive - In the Croatian league. Keane, meanwhile, scored 22 goals and plenty of assists in Europe's top league. Keane was an all round quality player last season, and was extremely important in Spurs' bid for Europe. Unless De Silva turns out to be a fantastic signing, Keane will be better for us than Silva will be for Arsenal next season.

 

Spurs 5-4 Arsenal

 

VAN PERSIE V BERBATOV

 

Berbatov is simply amazing, as he showed last season. Van Persie is a good player, very good infact. But does not have the same affect on the Arsenal team than Berbatov does on Tottenham.

 

Spurs 6-4 Arsenal

 

In conclusion, with consistency and away form not so shoddy, we can do this!

Link to comment
Share on other sites

her er scumz sine meninger om hvordan de tror det ligger ann:

 

LEHMANN V ROBINSON

 

Germany's number one vs England's' number one. 'Robbo' had a horrible season by his standards in 06/07, with that blunder vs Croatia as a huge affect. Lehmann, the arrogant German, can make some good stops, but is very inconsistent, and with Robbo's form towards the end of last season looking more and more like the Robbo in his 1st season in a Spurs shirt, I'm going to have to give this one to Spurs.

 

Spurs 1-0 Arsenal

 

EBOUE V CHIMBONDA

 

Experienced right back Chimbonda, wanted by Chelsea this summer has to scrap this one, in my opinion. Eboue is a talent, but is still young and learning. Eboue will improve, but for next season, Chimbonda edges it.

 

Spurs 2-0 Arsenal

 

KOLO TOURE V MICHAEL DAWSON

 

'King Kolo' is a quality centre back as he has proved time and time again for Arsenal, but Michael Dawson, underrated by many, has played a HUGE Part in Spurs' season last season, partnering many different players and remaining consistent in the 58 games he played. Both are quality defenders, and although i love Daws', can't decide between the two.

 

Spurs 2-0 Arsenal

 

GALLAS V KING

 

Two experienced centre backs, both good at doing their job. King, if playing for a top four club, would be considered one of the best centre backs in the world, he is simply awesome for Tottenham. Unfortunately for him though, his long term knee injury is likely to put him out for some of next season, with new signing Kaboul as his deputy. So, due to this being about who will be more affective next season, this will have to go to Gallas, Kaboul i'm sure will be a quality player, but it will be his 1st season in the Premiership, a big jump that takes some getting used to.

 

Spurs 2-1 Arsenal

 

CLICHY V BALE

 

Two very attacking-minded left backs, both young and very good going forward. This is a tough one to call. Bale, awesome in the championship, has not played at Premiership level yet, where as Clichy has. Based on experience, Clichy will have to get this point, though I'm sure Bale will turn out to be effective.

 

Spurs 2-2 Arsenal

 

ROSICKY V LENNON

 

More was expected of Lennon last year, but many say he was 'burned out', and faded during games as he had played too much, but everyone expects the fantastic prospect to become consistent and brilliant once again this season. Rosicky, on the other hand, wasn't consistent for Arsenal last season, he works hard, but Lennon's quality overwrites Rosicky, in my opinion.

 

Spurs 3-2 Arsenal

 

GILBERTO SILVA V DIDIER ZOKORA

 

Although he had malaria for the 1st half of the season, Didier Zokora hasn't been the quality that was expected of him, but he is improving every match. Gilerto Silva is superb, possibly the best defensive midfielder in the world, and this one has to go to him.

 

Spurs 3-3 Arsenal

 

FABREGAS V JENAS

 

In a word, Fabregas. The Spanish youngster is quality, consistent and wanted by Europe's elite. Jenas, although a good player, isn't near Fabregas' standard.

 

Spurs 3-4 Arsenal

 

HLEB V FUTURE LM

 

Hleb was fairly poor in his 1st season, and out of all the Left mid's Spurs have been linked to, they all beat Hleb pretty easily, and unless they don't settle or for some other reason don't turn out to be good, I'm sure our winger will be more effective.

 

Spurs 4-4 Arsenal

 

DE SILVA V KEANE

 

Arsenal's new signing Silva scored 34 goals last season, how very impressive - In the Croatian league. Keane, meanwhile, scored 22 goals and plenty of assists in Europe's top league. Keane was an all round quality player last season, and was extremely important in Spurs' bid for Europe. Unless De Silva turns out to be a fantastic signing, Keane will be better for us than Silva will be for Arsenal next season.

 

Spurs 5-4 Arsenal

 

VAN PERSIE V BERBATOV

 

Berbatov is simply amazing, as he showed last season. Van Persie is a good player, very good infact. But does not have the same affect on the Arsenal team than Berbatov does on Tottenham.

 

Spurs 6-4 Arsenal

 

In conclusion, with consistency and away form not so shoddy, we can do this!

 

Latterlig sammenligning av lagene. Arsenal er soleklart best mann for mann og enda bedre som et lag. Tottenhams 11 kan ikke måle seg med Arsenals 11 på noen som helst måte. Chimbonda bedre enn Eboue, Robinson bedre enn Lehmann.. for en klovn!!

Link to comment
Share on other sites

her er scumz sine meninger om hvordan de tror det ligger ann:

 

LEHMANN V ROBINSON

 

Germany's number one vs England's' number one. 'Robbo' had a horrible season by his standards in 06/07, with that blunder vs Croatia as a huge affect. Lehmann, the arrogant German, can make some good stops, but is very inconsistent, and with Robbo's form towards the end of last season looking more and more like the Robbo in his 1st season in a Spurs shirt, I'm going to have to give this one to Spurs.

 

Spurs 1-0 Arsenal

 

EBOUE V CHIMBONDA

 

Experienced right back Chimbonda, wanted by Chelsea this summer has to scrap this one, in my opinion. Eboue is a talent, but is still young and learning. Eboue will improve, but for next season, Chimbonda edges it.

 

Spurs 2-0 Arsenal

 

KOLO TOURE V MICHAEL DAWSON

 

'King Kolo' is a quality centre back as he has proved time and time again for Arsenal, but Michael Dawson, underrated by many, has played a HUGE Part in Spurs' season last season, partnering many different players and remaining consistent in the 58 games he played. Both are quality defenders, and although i love Daws', can't decide between the two.

 

Spurs 2-0 Arsenal

 

GALLAS V KING

 

Two experienced centre backs, both good at doing their job. King, if playing for a top four club, would be considered one of the best centre backs in the world, he is simply awesome for Tottenham. Unfortunately for him though, his long term knee injury is likely to put him out for some of next season, with new signing Kaboul as his deputy. So, due to this being about who will be more affective next season, this will have to go to Gallas, Kaboul i'm sure will be a quality player, but it will be his 1st season in the Premiership, a big jump that takes some getting used to.

 

Spurs 2-1 Arsenal

 

CLICHY V BALE

 

Two very attacking-minded left backs, both young and very good going forward. This is a tough one to call. Bale, awesome in the championship, has not played at Premiership level yet, where as Clichy has. Based on experience, Clichy will have to get this point, though I'm sure Bale will turn out to be effective.

 

Spurs 2-2 Arsenal

 

ROSICKY V LENNON

 

More was expected of Lennon last year, but many say he was 'burned out', and faded during games as he had played too much, but everyone expects the fantastic prospect to become consistent and brilliant once again this season. Rosicky, on the other hand, wasn't consistent for Arsenal last season, he works hard, but Lennon's quality overwrites Rosicky, in my opinion.

 

Spurs 3-2 Arsenal

 

GILBERTO SILVA V DIDIER ZOKORA

 

Although he had malaria for the 1st half of the season, Didier Zokora hasn't been the quality that was expected of him, but he is improving every match. Gilerto Silva is superb, possibly the best defensive midfielder in the world, and this one has to go to him.

 

Spurs 3-3 Arsenal

 

FABREGAS V JENAS

 

In a word, Fabregas. The Spanish youngster is quality, consistent and wanted by Europe's elite. Jenas, although a good player, isn't near Fabregas' standard.

 

Spurs 3-4 Arsenal

 

HLEB V FUTURE LM

 

Hleb was fairly poor in his 1st season, and out of all the Left mid's Spurs have been linked to, they all beat Hleb pretty easily, and unless they don't settle or for some other reason don't turn out to be good, I'm sure our winger will be more effective.

 

Spurs 4-4 Arsenal

 

DE SILVA V KEANE

 

Arsenal's new signing Silva scored 34 goals last season, how very impressive - In the Croatian league. Keane, meanwhile, scored 22 goals and plenty of assists in Europe's top league. Keane was an all round quality player last season, and was extremely important in Spurs' bid for Europe. Unless De Silva turns out to be a fantastic signing, Keane will be better for us than Silva will be for Arsenal next season.

 

Spurs 5-4 Arsenal

 

VAN PERSIE V BERBATOV

 

Berbatov is simply amazing, as he showed last season. Van Persie is a good player, very good infact. But does not have the same affect on the Arsenal team than Berbatov does on Tottenham.

 

Spurs 6-4 Arsenal

 

In conclusion, with consistency and away form not so shoddy, we can do this!

Hahahahahahahahahahahha. Seriøst, Dawson like god som Toure? Hleb vs. future Lm. For det første spiller ikke hleb venstreving, og så er det ikke sikkert at de kjøper seg en ny ving. For det tredje er det ikke sikkert at Hleb engang blir førstvalget for oss :P Greit nok, Tottenham har veldig gode spisser nå, og med en skadefri King kan de gjøre det bra. Men på midtbanen og bakover er de milevis unna å kunne matche seg med oss. Det er mye annet som kan pirkes på i den artikkelen, men jeg renger med at alle andre også ser feilene :P. Alle andre lag tror at vi er ingenting uten Henry. Det skal bli deilig å for en gangs skyld være underdog - og utnytte det ;)

Link to comment
Share on other sites

Fabianski

 

Sanga Toure Gallas Glicy

 

Quaresma Fabregas Denilson Van persie

 

Da silva Tevez

 

 

Benk:Lehmann,Eboue,gilberto,Rosiscy,Rui Fronte

 

Manager:Arsene Wenger

 

Hvis Wenger skriver ny kontrakt.Og vi kjøper Sanga,Quaresma og Tevez Vinner vi serien :P ;)

Link to comment
Share on other sites

Min kåring:

 

LEHMANN V ROBINSON

Lehmann vinner! Mest rutine og størst kapasitet. Enkelt og greit.

 

Spurs 0-1 Arsenal

 

EBOUE V CHIMBONDA

Klart Eboue, mest profilert, best offensiv og den raskeste.

 

Spurs 0-2 Arsenal

 

KOLO TOURE V MICHAEL DAWSON

 

Her trekker Kolo det lengste strået. Har vist at han er Arsenal's beste spiller.

 

Spurs 0-3 Arsenal

 

GALLAS V KING

 

Gallas har vært skadet og han har sytet en del. King har ikke vist storform. Men han vinner med knapp margin.

 

Spurs 1-3 Arsenal

 

CLICHY V BALE

 

Det er klart Clichy, Bale er et stort talent, men Clichy er bedre på mange måter.

 

Spurs 1-4 Arsenal

 

ROSICKY V LENNON

 

Der vinner Lennon. Han er nok bedere enn Rosicky på fart, teknikk og innlegg. Men skuddet er det ikke mange som slår Rosicky i.

 

Spurs 2-4 Arsenal

 

GILBERTO SILVA V DIDIER ZOKORA

 

Gilberto er den beste leder typen Arsenal har, i var han fenemonal!

 

Spurs 2-5 Arsenal

 

FABREGAS V JENAS

 

Soleklar seier til Fabregas, kanskje Arsenal beste spiller denne sesongen.

 

Spurs 2-6 Arsenal

 

HLEB V FUTURE LM

 

Hvem er Future LM?

 

Spurs 2-6 Arsenal

 

DE SILVA V KEANE

 

Keane vinner akkurat, da Silva kunne like gjerne vunnet.

 

Spurs 3-6 Arsenal

 

VAN PERSIE V BERBATOV

 

Jeg mener RvP er en bedre fotballspiller enn Berbatov, Berbatov mener jeg litt overvurdet. RvP vinner!

Spurs 3-7 Arsenal

 

Min konkulosjon!

PS: Det gikk litt fort, har kanskje et par skrivefeil her og der

Link to comment
Share on other sites

Min kåring:

 

LEHMANN V ROBINSON

Lehmann vinner! Mest rutine og størst kapasitet. Enkelt og greit.

 

Spurs 0-1 Arsenal

 

EBOUE V CHIMBONDA

Klart Eboue, mest profilert, best offensiv og den raskeste.

 

Spurs 0-2 Arsenal

 

KOLO TOURE V MICHAEL DAWSON

 

Her trekker Kolo det lengste strået. Har vist at han er Arsenal's beste spiller.

 

Spurs 0-3 Arsenal

 

GALLAS V KING

 

Gallas har vært skadet og han har sytet en del. King har ikke vist storform. Men han vinner med knapp margin.

 

Spurs 1-3 Arsenal

 

CLICHY V BALE

 

Det er klart Clichy, Bale er et stort talent, men Clichy er bedre på mange måter.

 

Spurs 1-4 Arsenal

 

ROSICKY V LENNON

 

Der vinner Lennon. Han er nok bedere enn Rosicky på fart, teknikk og innlegg. Men skuddet er det ikke mange som slår Rosicky i.

 

Spurs 2-4 Arsenal

 

GILBERTO SILVA V DIDIER ZOKORA

 

Gilberto er den beste leder typen Arsenal har, i var han fenemonal!

 

Spurs 2-5 Arsenal

 

FABREGAS V JENAS

 

Soleklar seier til Fabregas, kanskje Arsenal beste spiller denne sesongen.

 

Spurs 2-6 Arsenal

 

HLEB V FUTURE LM

 

Hvem er Future LM?

 

Spurs 2-6 Arsenal

 

DE SILVA V KEANE

 

Keane vinner akkurat, da Silva kunne like gjerne vunnet.

 

Spurs 3-6 Arsenal

 

VAN PERSIE V BERBATOV

 

Jeg mener RvP er en bedre fotballspiller enn Berbatov, Berbatov mener jeg litt overvurdet. RvP vinner!

Spurs 3-7 Arsenal

 

Min konkulosjon!

PS: Det gikk litt fort, har kanskje et par skrivefeil her og der

Future LM betyr framtidig venstre ving

Link to comment
Share on other sites

Fabianski

 

Sanga Toure Gallas Glicy

 

Quaresma Fabregas Denilson Van persie

 

Da silva Tevez

 

 

Benk:Lehmann,Eboue,gilberto,Rosiscy,Rui Fronte

 

Manager:Arsene Wenger

 

Hvis Wenger skriver ny kontrakt.Og vi kjøper Sanga,Quaresma og Tevez Vinner vi serien :P B)

 

Lehmann/Fabianski

 

Hoyte/Djourou Toure Gallas Clichy

 

Eboue Gilberto Cesc Rosicky

 

Van Persie Adebayor/ Eduardo

 

Vi trenger først og fremst å forsterke på spissplassen: En som kan assistere van Persie. Vi har mange spisser per idag, men Bendtner, Adebayor og Eduardo er ikke i nærheten av Drogba, Rooney og Torres. Dersom vi skal kunne kjempe med de 3 andre store om titler må vi ha spisser i verdensklasse når det gjelder. Forslag: Martins, Anelka eller Eto'o.

 

Dessuten er ikke hleb/ljungberg gode nok til å starte, og ebou er best på backen. Vi må kjøpe engod høyreside som holder nivået ttil resten av laget, som f. eks quaresma, Schweinsteiger eller robinho.

 

 

Wenger er en godmanaer, men må få ut fingern på overgangsmarkedet, og hente inn noen etablerte spillere. Derfor burde vi kunne starte neste sesong med oe lignende:

 

Lehmann/ Fabianski(må få bevist klassen sin først)

 

Eboue( det beste alternativet på høyreving idag, men er best på høyreback) Toure( ren klasse, men posisjoneringsvansker og kommunikasjonssvikt med keeper) Gallas( mye mer i vente) Clichy( beviste forrig sesong at han kan forsvare også)

 

Quaresma( for en høyrefot og teknikk) Cesc( beste overblikk og pasningsfot i verden) Gilberto (god bakover, me slurvete fremover. Viktig på offensiv dødball) Rosicky (herlig kudd fot, fartog teknikk, men har hatt en dårlig sesong

 

Van Persie( herlig teknikk, fart og skuddfot) Eto'o( trolig topp 3 blant verdens spisser. fryktelig fart og teknikk.)

 

Benk: Lehmann/Fabinski, Djourou, Diaby, Ljungberg, Eduardo

Link to comment
Share on other sites

Min analyse av spillerstallen(revidert utgave av mitt tidligere innlegg lengre oppe i tråden):

 

Keepre: Lehmann, Almunia, Fabianski, Mannone, Butcher

 

Lehmann har vært vår faste sisteskanse siden "Safe Hands" gikk til city, og har vel først nå fått kvalifisert konkurranse om plassen i startelveren. Tipper at "Bissen" kommer til å være førstevalget ut sesongen og forsvinne da.

 

Almunia har vist at han er en middelmådig målvakt, men kan også glimte til i perioder. Har vært andrekeeper siden han ankom klubben, men jeg tipper at han nå må gå et trinn ned på stigen. Spørs om dette blir hans siste sesong for oss.

 

Fabianski er et ubeskrevet blad for meg, men han skal visstnok være kjempegod(det skulle visstnok "Tabbe"-Richard Wright også være i sin tid).

 

Mannone og Butcher har jeg ikke sett spille enda så jeg kan ikke uttale meg om disse ennå heller. Dårlige på CM uten at det behøver å ha noe å si.

 

Konklusjon: Bra besatt posisjon.

 

Høyrebacker: Eboue, Hoyte, Gilbert, Sagna(hvis ryktene stemmer)

 

Eboue har til tider vist seg bra frem, men har også variert mye. Har i tillegg vist seg å ha et problem med å oppføre seg på banen. Bør selges hvis han ikke klarer å skjerpe seg. Er i tillegg langt bedre offensivt enn defensivt og bør derfor vurderes som ving.

 

Hoyte begynte forrige sesong litt ruskete, men spilte seg opp utover. Bør vurderes som kandidat til denne plassen.

 

Gilbert imponerte oss alle da han i fjor spilte to knallgode kamper i ligacupen. Har ikke sett noe til ham siden, og siden han er engelsk så tipper jeg han kommer til å forsvinne. Jeg mener at han kanskje bør lånes ut kommende sesong, med muligheter til å hentes tilbake dersom vi får skadeproblemer.

 

Sagna er visstnok klar for oss, men om han går rett inn på laget er jeg litt usikker på. Er han virkelig god nok til å gjøre dette?, takler han den engelske spillestilen? og vil wenger benytte ham i denne posisjonen er spørsmål som gjenstår å besvares.

 

Konklusjon: Per dags dato så sitter vi med fire høyrebacker, og det er i følge min CM-taktikk ên for mye. Jeg mener at Eboue kan skyves frem på banen for å løse dette luksusproblemet. Hoyte linkes nå til Reading, men jeg mener at vi bør beholde ham. Hva Gilbert angår er det ingen som vet.

 

Venstrebacker: Clichy, Traore, Garry

 

Clichy har imponert alle denne sesongen, selv om vi visste at han var knakende god fra før. Savner ikke Cole for fem øre. Bør fortsette å være førstevalget.

 

Traore har har positive opptredener på førstelaget, og jeg håper at han får fortsette den fine utviklingen hos oss.

 

Garry har vi ikke sett noe til på mange år, men han er fortsatt i stallen. Som jeg diskuterte med AnaBole på MSN forleden så lurer vi begge på hva han fortsatt gjør i klubben. Foreløbig konklusjon er at han lurer seg unna når "daukjøtt" fjernes og at han er i klubben ene og alene for å benytte seg av gratisbillett til kampene.

 

Konklusjon: Garry ut dersom han ikke kna gjøre jobben, og en unggutt inn.

 

Midtstoppere: Toure, Gallas, Djourou, Senderos, Connolly, O'Cearuill, Nordtveit

 

Toure og Gallas er soleklare førstevalg på disse to plassene og bør være det også kommende sesong. Et stort spørsmålstegn til oppførselen til Gallas.

 

Djourou imponerte oss alle forrige sesong, og bør være førstereserve kommende sesong og ta over for Gallas etterhvert.

 

Senderos har blitt mye utskjelt denne sesongen, men jeg tror at han kan komme sterkere tilbake dersom han får mer tillit. Hva han er god til på det beste vet vi alle, og han er ikke mye dårligere enn sin landsmann Djourou.

 

Connolly og O'Cearuill har jeg ikke sett spille enda, men tror de er en menn for fremtiden.

 

Nordtveit ser jeg har blitt plassert i reservespillerstallen, og kommer kanskje til å spille noen kamper i de hjemlige cup'ene.

 

Konklusjon: Bra oppdekning.

 

Sentral midtbane: Gilberto, Fabregas, Diaby, Denilson, Flamini, Song, Merida, Randall

 

Gilberto og Fabregas er bankers som førstevalg.

 

Diaby har vist seg bra fren etter at han kom tilbake fra den fryktelige skaden han hadde, og hadde etter mitt hode blitt førstereserve.

 

Denilson er en veldig spennende spiller som jeg og mange spår en lysende fremtid. Jeg hadde villet bruke ham når Fab4 eller Silva trenger en pause.

 

Flamini er tydeligvis på veg ut, og det er kanskje det beste for både spiller og klubb.

 

Song har ikke imponert noen andre enn Wenger, og jeg har liten tro på ham som noe annet enn stallfyll.

 

Merida har jeg heller ikke fått sett så mye til, men hører stadig mye bra om han. Håper han får vise seg frem i nesteårs ligacup.

 

Randall blir det også spennende å følge utviklingen til.

 

Konklusjon: Her er det nesten for mange spillere. Selg Flamini og Song og vi trenger fortsatt ikke flere spillere inn. Oppdekningen på plassene er likevel god nok.

 

Indreløpere(ingen av disse trekker ut på kantene likevel): Hleb, Rosicky, Ljungberg, Baptista, Reyes, Walcott

 

Hleb og Rosicky er i mine øyne førstevalgene til disse to plassene per dags dato.

 

Ljungberg kommer bare lengre og lengre ned i bakken og bør selges mens han fortsatt er verdt noe. Skal ha for at han kjemper mye, men det blir desverre med det. Er også skadet halve sesongen. Linkes nå til Fiorentina, men jeg tipper at han tar en Bogarde og blir i klubben så lenge det går.

 

Baptista står merkelig nok fortsatt i klubben, og med mindre et mirakel skjer så håper jeg han forsvinner snart.

 

Reyes har jeg avskrevet.

 

Walcott har ikke imponert meg, men han er fortsatt ung. Bør vurdes som førstereserve.

 

Konklusjon: Med Ljungberg, Baptista og Reyes ut så trenger vi minst tre spillere inn. En veldig god en og to unge håpefulle. Eventuelt kan Eboue skyves frem og to juniorer kan komme inn. Billig og god løsning i mine øyne.

 

Angrep: Van Persie, Adebayor, Bendtner, Vela, Eduardo

 

Van Persie viste før skaden at han absolutt bør bli med i planene videre.

 

Adebayor har i perioder vært vårt viktigste våpen fremover på banen og bør bli med videre.

 

Bendtner har jeg sett lite til, men er i følge seg selv god nok til å spille fast kommende sesong. Spiller også godt på landslaget.

 

Vela, kommer han?

 

Eduardo vet jeg lite om, men er visstnok en måltjuv av rang. Tipper at han får problemer med å venne seg til engelsk fotball.

 

Konklusjon: Her trengs det en ny spiss. Kanskje ikke en verdensstjerne, men kanskje en gammel helt som vil finne seg i lite spilletid, og som kan steppe inn på kort varsel. Eventuelt et talent.

 

Hovedkonklusjon: Her behøves det fire nye spillere.

 

Handleliste til Wenger: 1 stk. venstreback talent, 2 stk indreløpertalenter, dersom ikke noen på reservalget kommer opp. 1 stk. angriper for fremtiden, eventuelt en gammel helt.

 

PS! Selger du noen andre enn enn de ovenfornevnte så må de erstattes!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...