Jump to content

Landslagsfotball


Rosicky07

Recommended Posts

Arsenalspillerne i landslagsaksjon nok en gang. Kan si at Barazite scora 2 mål for Nederland U19 på fredag, samt Hleb og co tapte for Ukraina. Alex Manninger sto for Østerrike mot Frankrike.

 

Lørdag 6. september

 

Wales 1-0 Aserbajdsjan... Aaron Ramsey var med i troppen, men ikke på benken for Wales. Kanskje får han sjansen til å debutere mot Russland på onsdag. (VM-kvalik gr.4)

 

Polen 1-1 Slovenia... Lukasz Fabianski sto i mål for Polen, og spilte dermed sin 10. kamp for polakkene. (VM-kvalik gr.3)

 

Ungarn 0-0 Danmark... Nicklas Bendtner spilte hele kampen for Danmark i Budapest, større bombe at han ikke scoret. (VM-kvalik gr.1)

 

Andorra 0-2 England... Theo Walcott startet og spilte hele kampen for England, for første gang! Og etter hva jeg har skjønt og lest, var han nokså på hugget fra sin høyrekant, og kom til flere gode innlegg, tatt i betraktning at England ikke akkurat storspilte. Capello har fremdeles noe å bevise! Gleder meg til Kroatia-England onsdag. (VM-kvalik gr.6)

 

Israel 2-2 Sveits... Johan Djourou er veldig fortjent inne i varmen igjen i Sveits, og spilte hele kampen for sveitserne. Ingen Senderos, derimot... Overtid-scoring av Israel ødela for DJ og co. (VM-kvalik gr.2)

 

Nederland 1-2 Australia... Robin van Persie spilte heldigvis ikke mer enn en omgang for Nederland, da han ble bytta ut i pausen for Kuyt. Nederland med utvisning i 1.omgang. (Privatlandskamp)

 

Østerrike 3-1 Frankrike... William Gallas spilte hele kampen for Frankrike og skal visstnok ha scora selvmål, men i ettertid ble det riktig nok creditert Mexes... Bacary Sagna ble bytta ut i 71.minutt for Youann Gourcuff. Samir Nasri spilte 78.minutter, før han ble byttet ut for Anelka. Gael Clichy på benken! Må være tidenes beste utespiller som etter så mange gode kamper på høyt nivå, ennå ikke har scoret mål eller spilt for landslaget! Ellers er dette en skandale, og største skandalen av alle er vel at Domenech fremdeles leder Frankrike. (VM-kvalik gr.7)

 

Spania 1-0 Bosnia... Cesc Fabregas spilte 66 minutter for Spania, og ble bytta ut for Alonso. (VM-kvalik gr.5)

 

Kapp Verde 1-2 Kamerun... Alex Song ble utvist etter to sene gule kort! Allikevel spilte han over 91 minutter for Kamerun, mot relativt ukjent motstand. Kamerun har vel nå også sikret seg videre spill i kvalifiseringen, ennå det gjenstår en kamp. (VM-kvalik gr.1 Afrika)

 

Mexico 3-0 Jamaica... Carlos Vela spilte 61 minutter for Mexico, som har startet med to seire så langt i kvalifiseringen. De leder gruppen foran Honduras, Jamaica og Canada. (VM-kvalik gr.2 Nord/Sentral Amerika og Karribien)

 

Søndag 7. september

 

Mosambik 1-1 Elfenbenskysten... Både Kolo Toure og Emmanuel Eboue ser ut til å ha spilt hele kampen for ivorianerne. Elfenbenskysten ser nå også ut til å ta seg videre i kvaliken, om de da ikke taper så alt for mye hjemme mot Madagascar i oktober. (VM-kvalik gr.7 Afrika)

Det var det. Og så kjører jeg samme opplegg på onsdag! Ade og Togo møter Zambia, samt Vela og Mexico tar i mot Canada. De europeiske kvalik-kampene fortsetter som vanlig, mens Kolo Toure, Emmanuel Eboue og Alexandre Song er hjemme i London på den tiden vil jeg tro. Gleder meg, og ber til Gud om at vi ikke får noen skader oppe i alt dette!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 308
  • Created
  • Last Reply

Kan legge til at Cesc hadde en nydelig målgivende pasning på Spanias eneste scoring mot Bosnia.

 

Det var vel Iniesta som slo den pasningen. Men nydelig var den!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er så lei landslagspausen, særlig når Norge stiller med ubrukelige folk Andresen og Gamst ( ubrukelig på landslaget vel og merke). Og vi må lide gjennom de samme 2 kjedelige ukene om en snau måned.

GI MEG PREMIER LEAGUE!

Eventuelt et landslag uten Martin Andresen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er så lei landslagspausen, særlig når Norge stiller med ubrukelige folk Andresen og Gamst ( ubrukelig på landslaget vel og merke). Og vi må lide gjennom de samme 2 kjedelige ukene om en snau måned.

GI MEG PREMIER LEAGUE!

Eventuelt et landslag uten Martin Andresen.

 

Greit med ei helg uten PL avogtil så man får gjort andre ting, så lenge pausa ikkje fører til en haug med skader vel å merke.

 

Landskamper blir mindre og mindre prioritert for min del, motstanderen er faktisk avgjerande om eg tek meg bryet. Så det eg ser mest fram til er kampen mot Nederland.

Link to comment
Share on other sites

Da er vi her igjen! Kan begynne med å si at Vela spilte 78 minutter forrige kamp, og ikke 61 som jeg har skrevet, samt Gallas scora selvmålet etter å ha sett det med egne øyne. Viser egentlig bare hvor mye rart som kan skrives på internett, og jeg går fem på hver gang... Vi har fått høre at Ramsey spilte U21 fotball, og dermed må vi vente på hans debut. Vi vet også at Ade ikke stiller for Togo. Men ellers skal opp til 11 spillere i aksjon.

 

Dagens kamper:

 

Sveits 1-2 Luxembourg... Johan Djourou spilte hele kampen for sveitserne som gikk på en forferdelig smell! Sveits med 1 poeng på 2 kamper. (VM-kvalik gr.2)

 

Makedonia 1-2 Nederland... Robin van Persie spilte 69 minutter av kampen og pådro seg et gult kort etter 15 minutter. Nederland åpner dermed med en relativt sterk borteseier. (VM-kvalik gr.9)

 

San Marino 0-2 Polen... Lukasz Fabianski sto hele kampen igjen for Polen, regner med Boruc er skada eller noe i den duren. Polen med 4 poeng på 2 kamper, og Lukasz med 1 baklengs. (VM-kvalik gr.3)

 

Kroatia 1-4 Walcott... Theo Walcott scora hat-trick for England!!! Spilte 84 minutter. Utrolig hvordan han gjør det for landslaget for tida! Vanvittig morro! Er han mannen som vil løfte England? England med 6 poeng på 2 kamper! (VM-kvalik gr.6)

 

Frankrike 2-1 Serbia... William Gallas, Bacary Sagna og Gael Clichy spilte alle hele kampen i forsvaret til Frankrike! Clichy endelig med debut!!! Samir Nasri derimot ikke engang på benken. Etterlengtede mål av Henry og Anelka, og Frankrike slår "litt" tilbake etter helgas pinlige opptreden. (VM-kvalik gr.7)

 

 

Portugal 2-3 Danmark... Nicklas Bendtner spilte hele kampen for naboene, og scoret mål i en utrolig kamp av Danmark, som til hellt slutt fikk alle 3 poengene! (VM-kvalik gr.1)

 

Spania 4-0 Serbia... Cesc Fabregas kom innpå i 73.minutt for spanjolene, som har åpnet sterkt med to seire. (VM-kvalik gr.5)

 

Mexico 2-1 Canada... Carlos Vela spilte 70 minutter for Mexico, som nå ligger veldig bra an, med 9 poeng på 3 kamper, og 3 poeng foran Honduras på 2.plass... (VM-kvalik gr.2 Nord/Sentral Amerika og Karribien)

 

PS. Dårlig oppdatering grunnet mye lekser! B) THEO WALCOTT IS OUR MAN!

Link to comment
Share on other sites

Da er vi her igjen! Kan begynne med å si at Vela spilte 78 minutter forrige kamp, og ikke 61 som jeg har skrevet, samt Gallas scora selvmålet etter å ha sett det med egne øyne. Viser egentlig bare hvor mye rart som kan skrives på internett, og jeg går fem på hver gang... Vi har fått høre at Ramsey spilte U21 fotball, og dermed må vi vente på hans debut. Vi vet også at Ade ikke stiller for Togo. Men ellers skal opp til 11 spillere i aksjon.

 

Dagens kamper:

 

Sveits 1-2 Luxembourg... Johan Djourou spilte hele kampen for sveitserne som gikk på en forferdelig smell! Sveits med 1 poeng på 2 kamper. (VM-kvalik gr.2)

 

Makedonia 1-2 Nederland... Robin van Persie spilte 69 minutter av kampen og pådro seg et gult kort etter 15 minutter. Nederland åpner dermed med en relativt sterk borteseier. (VM-kvalik gr.9)

 

San Marino 0-2 Polen... Lukasz Fabianski sto hele kampen igjen for Polen, regner med Boruc er skada eller noe i den duren. Polen med 4 poeng på 2 kamper, og Lukasz med 1 baklengs. (VM-kvalik gr.3)

 

Kroatia 1-4 Walcott... Theo Walcott scora hat-trick for England!!! Spilte 84 minutter. Utrolig hvordan han gjør det for landslaget for tida! Vanvittig morro! Er han mannen som vil løfte England? England med 6 poeng på 2 kamper! (VM-kvalik gr.6)

 

Frankrike 2-1 Serbia... William Gallas, Bacary Sagna og Gael Clichy spilte alle hele kampen i forsvaret til Frankrike! Clichy endelig med debut!!! Samir Nasri derimot ikke engang på benken. Etterlengtede mål av Henry og Anelka, og Frankrike slår "litt" tilbake etter helgas pinlige opptreden. (VM-kvalik gr.7)

 

 

Portugal 2-3 Danmark... Nicklas Bendtner spilte hele kampen for naboene, og scoret mål i en utrolig kamp av Danmark, som til hellt slutt fikk alle 3 poengene! (VM-kvalik gr.1)

 

Spania 4-0 Serbia... Cesc Fabregas kom innpå i 73.minutt for spanjolene, som har åpnet sterkt med to seire. (VM-kvalik gr.5)

 

Mexico 2-1 Canada... Carlos Vela spilte 70 minutter for Mexico, som nå ligger veldig bra an, med 9 poeng på 3 kamper, og 3 poeng foran Honduras på 2.plass... (VM-kvalik gr.2 Nord/Sentral Amerika og Karribien)

 

PS. Dårlig oppdatering grunnet mye lekser! :D THEO WALCOTT IS OUR MAN!

Det var det for denne gangen, en drøy måned til neste runde med landskamper.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Må bare spørre om hva som egentlig feiler Hareide. Tarik herjer i Nederland. 2 nye mål idag. Ikke tatt ut. Jan Gunnar Solli spiller så elendig og dårlig, igjen, at jeg bare blir flau og provosert. Han blir tatt ut. Hvordan i all verden er dette mulig? Solli, Gamst og Andresen burde fått fri fra landslaget en god stund. De har feilet nok. Måtte bare få ut litt frustrasjon etter å ha sett Brann. Makan til flau forestilling mot et lag med 10 mann har jeg ikke sett på lenge. Er kun et lag i Norge som kan hevde seg i Europa, sånn har det vært lenge og sånn kommer det til å fortsette med.

Link to comment
Share on other sites

Må bare spørre om hva som egentlig feiler Hareide. Tarik herjer i Nederland. 2 nye mål idag. Ikke tatt ut. Jan Gunnar Solli spiller så elendig og dårlig, igjen, at jeg bare blir flau og provosert. Han blir tatt ut. Hvordan i all verden er dette mulig? Solli, Gamst og Andresen burde fått fri fra landslaget en god stund. De har feilet nok. Måtte bare få ut litt frustrasjon etter å ha sett Brann. Makan til flau forestilling mot et lag med 10 mann har jeg ikke sett på lenge. Er kun et lag i Norge som kan hevde seg i Europa, sånn har det vært lenge og sånn kommer det til å fortsette med.

Helt enig, her snakker Hareiden om å ta ut folk som imponerer i kamper i Europacuper. Derfor tok han ut Huseklepp. Hvordan kan han da velge bort Tarik som imponerte stort i går noe han også har gjort i den nederlandske serien som er bedre en den norske.

Sånt spill som Solli viste igår hører ikke hjemme på landslaget. Han hadde anledningen til å vise seg fram ,men han bare svekket sine muligheter til landslagplass med en dårlig spill.

Jeg begynner sterkt å tvile på om Harieden er rett mann til å få Norge til et sluttspill. :-| Han har jo feilet før :-|

Link to comment
Share on other sites

Jeg har lenge tvilt på både Hareide og Solli. Etter åpningskampen ble jeg enda mer sikker i min sak. Norge kommer neppe til noe sluttspill denne gangen heller.

 

Landslagsjefen «imponerer» med uttaket til disse to kampene. At Tarik er utelatt virker rart. Gutten har levert mye bra, både før og etter overgangen.

 

Her er forresten troppen: Rune Almenning Jarstein, Espen Johnsen, Jon Knudsen - Mohammed Abdellaoue, Martin Andresen, Daniel Braaten, John Carew, Christian Grindheim, Brede Hangeland, Thorstein Helstad, Erik Huseklepp, Tom Høgli, Atle Roar Håland, Steffen Iversen, Morten Gamst Pedersen, Bjørn Helge Riise, John Arne Riise, Per Ciljan Skjelbred, Morten Morisbak Skjønsberg, Jan Gunnar Solli, Fredrik Strømstad, Fredrik Winsnes og Kjetil Wæhler.

Link to comment
Share on other sites

Regner med Tarik kommer inn nå om Steffen må melde pass.

 

Helt ubegripelig at han ikke er med allerede. Helt enig med postene ovenfor

 

Har forøvrig veldig lyst til å høre begrunnelsen for hvorfor Gamst er med hvis det hadde vært mulig.....

 

Nesten så jeg gir faen for tida. 3* RVP mot Norge hadde nesten vært gledelig

Link to comment
Share on other sites

We're back!

 

Nicklas Bendtner og Robin van Persie er begge skadet og er ikke med for Danmark og Nederland. Ei heller Alex Song for Kamerun. William Gallas, Samir Nasri og Gael Clichy er ikke med for Frankrike. De to førstnevnte er vel også småskadet, om jeg ikke tar feil.

 

Lørdag 11.oktober

 

Togo 6-0 Swaziland... Emmanuel Adebayor scoret 4!!! Og Togo kom på 2.plass av 3 lag... 12 gruppevinnere, og 8 lag som kom nest øverst, skal videre til kvalifisering. Er Togo da et av de 8 beste toerne kan de da fortsette kvaliken og satse på å bli et av de 6 (inkl. Sør Afrika) lagene som skal til VM. (VM-kvalik gr.11 Afrika)

 

Elfenbenskysten 3-0 Madagascar... Emmanuel Eboue spilte 63 minutter og Kolo Toure spilte 72 minutter for Elfenbenskysten. Ivorianerne er klare gruppevinnere. (VM-kvalik gr.7 Afrika)

 

Sveits 2-1 Latvia... Johan Djourou spilte bare 1. omgang for Sveits, som nå ligger på tredjeplass i gruppen med 4 poeng på 3 kamper. (VM-kvalik gr.2)

 

England 5-1 Kasakhstan... Theo Walcott spilte 79 minutter og gikk ut på stillingen 3-1. England har startet nokså bra med full pott på 3 kamper. (VM-kvalik gr.6)

 

Polen 2-1 Tsjekkia... Lukasz Fabianski på benken for Polen, som nå leder gruppen med 7 poeng. (VM-kvalik gr.3)

 

Romania 2-2 Frankrike... Bacary Sagna spilte hele kampen for Frankrike. Ingen av de andre var med. Frankrike ligger på fjerde i gruppa, med 1-1-1 så langt. (VM-kvalik gr.7)

 

Estland 0-3 Spania... Cesc Fabregas med 20 minutter for Spania, som også har full pott så langt. (VM-kvalik gr.5)

 

Jamaica 1-0 Mexico... Carlos Vela spilte hele kampen og pådro seg et gult kort. Tross resultatet ligger Mexico uansett veldig godt an og trenger maks 2 poeng på de neste to kampene. (VM-kvalik gr.2 Nord- og Sentral Amerika og Karribien)

Link to comment
Share on other sites

Kampen var de brente sjansers kamp. Syns synd på Norge, de hadde fortjent å vinne. Men for å vinne må man score mål og det klarte ikke Norge.

 

Men vi skal være glad for en god kamp av Norge ikke endte i tap.

For en sjanse Wolverhampton spissen på Skotland hadde. Dety skal nesten være umulig å bomme men det skjedde:)

 

Stå på NORGE, muligheten for at vi spiller i VM 2010 er fortsatt der:)

Link to comment
Share on other sites

We're back!

 

Nicklas Bendtner og Robin van Persie er begge skadet og er ikke med for Danmark og Nederland. Ei heller Alex Song for Kamerun. William Gallas, Samir Nasri og Gael Clichy er ikke med for Frankrike. De to førstnevnte er vel også småskadet, om jeg ikke tar feil.

 

Lørdag 11.oktober

 

Togo 6-0 Swaziland... Emmanuel Adebayor scoret 4!!! Og Togo kom på 2.plass av 3 lag... 12 gruppevinnere, og 8 lag som kom nest øverst, skal videre til kvalifisering. Er Togo da et av de 8 beste toerne kan de da fortsette kvaliken og satse på å bli et av de 6 (inkl. Sør Afrika) lagene som skal til VM. (VM-kvalik gr.11 Afrika)

 

Elfenbenskysten 3-0 Madagascar... Emmanuel Eboue spilte 63 minutter og Kolo Toure spilte 72 minutter for Elfenbenskysten. Ivorianerne er klare gruppevinnere. (VM-kvalik gr.7 Afrika)

 

Sveits 2-1 Latvia... Johan Djourou spilte bare 1. omgang for Sveits, som nå ligger på tredjeplass i gruppen med 4 poeng på 3 kamper. (VM-kvalik gr.2)

 

England 5-1 Kasakhstan... Theo Walcott spilte 79 minutter og gikk ut på stillingen 3-1. England har startet nokså bra med full pott på 3 kamper. (VM-kvalik gr.6)

 

Polen 2-1 Tsjekkia... Lukasz Fabianski på benken for Polen, som nå leder gruppen med 7 poeng. (VM-kvalik gr.3)

 

Romania 2-2 Frankrike... Bacary Sagna spilte hele kampen for Frankrike. Ingen av de andre var med. Frankrike ligger på fjerde i gruppa, med 1-1-1 så langt. (VM-kvalik gr.7)

 

Estland 0-3 Spania... Cesc Fabregas med 20 minutter for Spania, som også har full pott så langt. (VM-kvalik gr.5)

 

Jamaica 1-0 Mexico... Carlos Vela spilte hele kampen og pådro seg et gult kort. Tross resultatet ligger Mexico uansett veldig godt an og trenger maks 2 poeng på de neste to kampene. (VM-kvalik gr.2 Nord- og Sentral Amerika og Karribien)

Det var denne helga! Kamper igjen på tirsdag og onsdag... Song, Bendtner, Adebayor, Eboue og Toure slipper kamp til uka, heldigvis. Kan også legge til at Aaron Ramsey briljerte på U21-landslaget til Wales, hvertfall etter det jeg har hørt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ble skuffet over resultatet til Norge-Scotland.

Med de sjansene burde Norge vunnet.

 

Er redd vi ikke så den samme kampen. Hvis kampen skulle hatt en vinner (ut ifra sjansene) så skulle det vært Skottland. Norge var kanskje litt bedre i 1. Omgangen, mens det til tider ble Skotsk lekestue i 2. Uavgjort skal vi være mer enn fornøyd med!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...