Jump to content

Landslagsfotball


Rosicky07

Recommended Posts

...Gallas og Diarra spilte hele kampen og Flamini (!) kom inn i det 81.minutt, viser vel at han er i god form for tiden...

Veldig hyggelig for Mathieu sin del at han også får spille på landslaget nå, også så fortjent etter å ha spilt som en skikkelig fighter på midtbanen vår. Nå mangler vel bare Clichy av våre unge franskmenn på landslaget?

Stemmer nesten det. Clichy er foreløpig bak Evra og Abidal, to veldig gode venstrebacker, men er nok ikke lenge til han får prøvd seg, han har jo alderen på sin side.

Også Armand Traore er venstreback fra Frankrike, men han kan også velge Senegal tror jeg, er litt slitsomt og alltid være bak Clichy, eller vil han overraske og bli bedre? Vi har hvertfall to gode venstrebacker nå.

Diaby var ikke med i troppen denne gangen, men har allerede et par landskamper, gjenstår bare om han tar steget helt opp.

Om Sagna begynner å spille bra i Arsenal så tar han vel høyrebacken, han var på benken i dag, til fordel for Clerc fra Lyon, men han har vel bare 8 landskamper og er like gammel som Bacary. Så det er opp til Bac her.

Diarra startet for Frankrike i dag, men om han ikke kommer seg inn i Arsenal vil han nok ikke være fast så lenge.

Men Gallas, han er bare bombesikker på landslaget, nærmere 60 landskamper nå!

Så takk til Wenger for disse flotte franskmennene vi har og ikke minst de vi har hatt... :angry:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 308
  • Created
  • Last Reply

Trist dag for norsk fotball, dog skal vi ikke se altfor svakt på situasjonen. Tyrkia har feilet før og KAN gjøre det igjen.

 

Hjelpeløst og ekstremt passivt er vel det eneste man kan si om Hareides taktiske inngang til denne kampen, både før under og etter har etter min mening store feil og mangler. Når vi forhåpentligvis kan få rettet på når Sollied forhåpentligvis tar over(Ikke dumt for oss bergensere at han dermed ikke kan trene RBK da!). Som Brann-supporter har jeg vært vitne til at Monsamjelden har gjort litt forskjellige rare ting(Forbedret seg) men i nærheten av det Hareide klarte å gjøre i dag har jeg aldri opplevdå være vitne til. Taktikken i forveien kan jo og diskuteres. Hvorfor bestemme seg så ekstremt tidlig om en så viktig spiller som Andresen kan spille? Hvorfor må en småskadet og lite uthvilt BHR(Hva er han uten løpskapasitet?Ikke mye, det blir litt som om Doffen skulle miste innsatsen i spillet sitt over natten.) spille framfor en skadefri(Har vært det lenge!) JGS som høyre indreløper? Hva med å ha en potensiell matchvinner som Huseklepp på benken som kan komme innpå og avgjøre som han har gjort gang etter gang for norges beste lag i høst? Riseth og Høili satt begge på benken. Skulle vi lede/ha uavgjort kunne Iversen og evt resten av angrepsrekken utmerket godt gjort en god jobb på dødballer defensivt. Samtidig sitter en allsidig JGS allerede på benken allerede. Når en tar ut en tropp må en tenke på at det er kunn 11som kan starte. At en da kan gi plass til en eller to rene matchvinner-typer isteden for å benkre opp grå mus etter grå mus synes jeg burde være ganske så enkelt å skjønne.

 

Det første byttet var bra, etter det var det bare trist.

Også de mest håpløse fakta fra kampen:

-I det 60. minutt scorer Tyrkia 2-1målet. Det tar 28minutter til Hareide klarer å få snudd seg rundt til å gjøre et skikkelig offensivt bytte. Om vi hadde skapt en del hadde det vært noe annet. Men vi skaper ekstremt lite og da må en bare prøve noe nytt.

-Steffen "Matchwinner når du ikke aner det og ekstremt god på hodet" Iversen tas av for Thorstein"God i BAKrom" Helstad. En spiss med sin styrke på hodet tas av for en spiss med sin styrke i bakrom. Hva forventer en seg av sjanser/åpninger de siste minuttene? At Tyrkia skal stå voldsomt høyt og gi oss mye bakrom som passer Helstad? Er det en mann jeg vil ha inni feltet på den siste dødballen ett minutt på overtid er det Steffen Iversen. Om han er sliten har lite å si i hodedueller. Ikke dumt å ta innpå Helstad, men ta ut Iversen er helt utrolig og jeg visste ikke om jeg skulle le eller grine da jeg så det.

- Byttene kommer altfor seint og de er altfor defensive. Hangeland og BHR kunne begge med fordel blitt tatt av ganske tidlig for Rush og Helstad. Kanskje også Riseth kunne gjort en jobb i feltet fremme.

- Men det fremste våpenet å sette innpå i en slik situasjon var ikke i troppen. Erik Huseklepp har gang etter gang i høst kommet inn og snudd og avgjort kamper på norges beste lag. Han har ekstrem ferdigheter som er mangelvare i den norske troppen.

-Under tre minutt i tillegg. Samme her. Skal man le eller grine? Det er vel under snittet for kamper der ingen av lagene drøyer. Tyrkia drøyet ekstremt mye hele den halvtimen de ledet. De tre minuttene som ble lagt til blir alle nullet ut av seks bytter som alle skal legges til 30sek for. Så mr. Merk mener det var INGENTING å legge til for i andre omgang? Hva med: gående bytter, keeper som fpr gult kort får å drøye, spiller som får gult kort for å drøye(Skulle hatt to)?

-Hadde vi skapt en del utover i 2omgang hadde det vært en litt annen diskusjon. Da måtte vi passet oss for å ikke bryte opp rytmen i angrepspillet med bytter. Men vi skapte nesten ingenting og da MÅ en jo bare prøve noe nytt. Hva skal vi forsvare? Målforskjellen er ubetydelig sålenge vi er bak de på innbrdes. Sånn sett er 1-2 og 1-50 akkurat det samme. Vi har altså ingenting å tape men satser likevel aldri virkelig slt fremover de siste minuttene. Helt på trynet.

 

Må avslutte med å si at Hareide foreløpig har gjort en grei jobb som landslagssjef. Men resultatene har dessverre ikke vært slik en kunne ønsket. Ingenting hadde gledet meg mer enn om vi på dramatisk vis klarer det likevel, det vil være fantastisk å endelig være med i et mesterskap igjen. Men jeg har ikke troen, Tyrkia fikser dette :angry:

Link to comment
Share on other sites

Toggen gav klar melding om at det var noe "SPURS'K" over Norge. Han har et poeng. Opdal=Robinson og de var ikke bare best uten ball, de var ikke minst best før kampen også.

 

Snipp, snapp osv.

 

Ja, sant !! Hvor mange spurs kamper opdal har sett vet ikke jeg, men han har tydeligvis "lært" av robinson !

Link to comment
Share on other sites

Heia Norge!!! :angry:

 

:angry: Nei, pokker for en drittkamp! Foran kampen sa Åge at Ullevaal var vår festning, og at vi ikke skulle la Tyrkia få trille ball slik de kan best. Var det noe vi gjorde i går, så var det å la dem få trille ball. De hadde ballen hele tiden, og vi gikk ikke opp og presset.

 

Slik vi fremsto i går, så fortjener vi ikke å komme til EM. Nuff said.

Link to comment
Share on other sites

Som vanlig fulgte jeg denne kampen med sporadiske blikk bort på skjermen. Som vanlig var Norge et utrolig dårlig lag satt sammen av meget begrensede fotballspillere som ikke eier de mest basale og grunnleggende ferdighetene. Så forresten at Tetty ble gjort til syndebukk. Kan jo skjønne det; av det jeg så var han den eneste som prøvde å slå et pass til medspiller og ikke bare banke ballen så langt som mulig. Han burde jo vite bedre en å trille ballen til en medspiller- mottaker aner jo ikke hvordan man skal ta i mot ett pass og hvertfall ikke at det går an å tenke ett trekk videre før man mottar ballen. Ender selvfølgelig med balltap og overkjørsel fra et middelmådig tyrkisk lag.

 

Nei, stor takk til Hareide fra meg. Vi slipper å dumme oss ut for hele verden i et sluttspill og vi slipper å ødelegge for en fotballfest andre nasjoner gleder seg til å følge. Norge har ingenting i et sluttspill å gjøre.

 

Til dere som kanskje kommer til å reagere på dette: Tenk litt på hvordan dere oppfatter lag som Bolton, Blackburn og Sheff U- sympatiske og velspillende???

Link to comment
Share on other sites

Noen som så Spania-Sverige i går? FY FA*N FOR EN KAMP!

Slik som Spania spilte i går fortjener de å vinne både EM og VM.

Kun Arsenal og Spania som kan trille ball slik. Det var så vidt avbrytelser som innkast og frispark hele kampen. KUN Spania som trillet ballen frem og tilbake rundt sjanseløse svensker. Det er ikke dristig å si at Spania kanskje hadde bortimot 95% ballbesittelse. Cesc gjorde også en god kamp.

Link to comment
Share on other sites

Noen som så Spania-Sverige i går? FY FA*N FOR EN KAMP!

Slik som Spania spilte i går fortjener de å vinne både EM og VM.

Kun Arsenal og Spania som kan trille ball slik. Det var så vidt avbrytelser som innkast og frispark hele kampen. KUN Spania som trillet ballen frem og tilbake rundt sjanseløse svensker. Det er ikke dristig å si at Spania kanskje hadde bortimot 95% ballbesittelse. Cesc gjorde også en god kamp.

 

Ja, jeg så den. Ble utrolig imponert over pasningspillet. De spiller veldig likt Arsenal, attraktiv pasningsfotball og ballen går så utrolig fort mellom spillerne. Men jeg tviler på om de vinner EM, de er alltid kjempegode i kvaliken men driter seg ut i mesterskapene. Et lag som f.eks Italia kan godt vinne EM. De spiller kynisk "dritt"-fotball og kaster seg i bakken før motspilleren er borti dem. Hater det laget.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Norge skal fortjene noe mesterskap må vi bygge et lag som kan spille sammen og veit hvordan lagkameratene dems spiller. Vi må bygge et lag som spiller fotball istedenfor et lag som tror de kan spille fotball og ikke tror de har vunnet kampen siden de leder når det allerede har vært spilt i tjue minutter. Hvis vi skal være med i noen kommende mesterskap må vi tenke framover og ikke bakover. Når Ronny J er på landslaget igjen må jeg få lov til å bli litt skeptisk.

 

Den dagen Hareide har forstått at vi ikke kommer videre fra kvalikken (hvis han forsatt er landslagssjef den dagen) Må han tenke framover, og dumpe alle de gamlingene og åpne øyene sine å ta ut de spillerne som kan spille fotball eller kommer til å spille ordtenlig fotball og ikke tror de er verdens mestere alt, spillere som forstår at de må kjempe til siste slutt for å vinne. Spillere som forsatt kan spille om to-tre år fra nå, spillere som kommer til å være mye bedre om to år enn det de er nå. Noen som forstår hvor jeg vill fram? :angry:

Link to comment
Share on other sites

Hvis Norge skal fortjene noe mesterskap må vi bygge et lag som kan spille sammen og veit hvordan lagkameratene dems spiller. Vi må bygge et lag som spiller fotball istedenfor et lag som tror de kan spille fotball og ikke tror de har vunnet kampen siden de leder når det allerede har vært spilt i tjue minutter. Hvis vi skal være med i noen kommende mesterskap må vi tenke framover og ikke bakover. Når Ronny J er på landslaget igjen må jeg få lov til å bli litt skeptisk.

 

Den dagen Hareide har forstått at vi ikke kommer videre fra kvalikken (hvis han forsatt er landslagssjef den dagen) Må han tenke framover, og dumpe alle de gamlingene og åpne øyene sine å ta ut de spillerne som kan spille fotball eller kommer til å spille ordtenlig fotball og ikke tror de er verdens mestere alt, spillere som forstår at de må kjempe til siste slutt for å vinne. Spillere som forsatt kan spille om to-tre år fra nå, spillere som kommer til å være mye bedre om to år enn det de er nå. Noen som forstår hvor jeg vill fram? :angry:

 

Skjønner hva du mener, men det jeg la merke til var at Tyrkerne hadde ekstreme tekniske ferdigheter i forhold til de norske spillerne. Emre lurte Hæstad trill rundt minst 10 ganger. Og det var ikke snakk om en overstegsfinte elns, han tok en vanlig vending og Hæstad var borte. Enten var spillerne alt for agressive eller alt for passive, det må da finnes en balanse der? Og Riise og Gamst kaller seg for utenlandsproffer? Riise har vært elendig hittil i år for LFC og Gamsten har vel ikke spilt en hel kamp til nå? Carew har vært ute i flere uker, men alle på laget tror at han skal gjøre alt. Hver gang ballen meies oppover mot han skal han visst vinne hodeduellen og jage sin egen ball hver gang.

 

Tror problemet ligger i det at dette mannskapet ikke er bedre enn dette. De fortjener rett og slett ikke å spille i EM. Tyrkia hadde vel såvidt jeg fikk med meg et par debutanter? Hvorfor tør ikke Hareide å satse på f.eks Skjelbred på midten da, i stedet for en Hæstad som har spilt lite i det siste og i tillegg rykket ned med Start. Storbæk er også et stort mysterie for meg. Han er en OK back, men jeg så ikke et eneste helhjertet løp fra han igår.

 

Nei, vi fortjener rett og slett ikke å være i EM 2008.....

Link to comment
Share on other sites

Noen som så Spania-Sverige i går? FY FA*N FOR EN KAMP!

Slik som Spania spilte i går fortjener de å vinne både EM og VM.

Kun Arsenal og Spania som kan trille ball slik. Det var så vidt avbrytelser som innkast og frispark hele kampen. KUN Spania som trillet ballen frem og tilbake rundt sjanseløse svensker. Det er ikke dristig å si at Spania kanskje hadde bortimot 95% ballbesittelse. Cesc gjorde også en god kamp.

 

Helt enig.

Tror dette laget kan trille ball med de fleste lagene i verden i slik form de er i om dagen. Sinnsykt mange gode og ballsikre spillere, og de har de giftige spissene på topp om de trenger goalgettere, i både David Villa, Torres, Raul og Tamudo.

 

Synes midtbanetreeren Cesc, Xavi og Albelda spilte fryktelig bra. I tillegg hjalp Silva og Iniesta til fra hver sin kant. Backene Sergio Ramos og Capdevila var også veldig gode til å komme på overlapper, som skapte farligheter. Sistnevnte som også var innblandet i alle målene: Han scoret selv det første, satte opp Iniesta på det andre, og skjøt skuddet som Isakson la ut i føttene til Sergio Ramos på det tredje.

 

Maktdemonstrasjon, rett og slett. Meget bra av spanjolene. Gleder meg til fortsettelsen, ettersom Spania lenge har vært mitt favorittlandslag.

Link to comment
Share on other sites

Norge er rævva og hadde ikke fortjent å være med til EM, selv om de skulle kvalifisere seg. Vi spiller elendig fotball, og har i tillegg kun RÆVVA SPILLERE!

 

Gidder nesten aldri å se på Norges kamper, med unntak av i går. Da overbeviste de meg nok en gang at dette er bare waste of time.

Link to comment
Share on other sites

Fytti katta noe så dårlig!

 

Denne gangen hadde Norge alle muligheter til å klare det. Men den gang ei. Og det er fullt fortjent at Tyrkia tar seg videre på bekostning av Norge. Tyrkia spilte fotball, men Norge gjorde noen spede og ynkelige forsøk. På hjemmebane!

 

I en så viktig kamp bør Norge klare mer. Det ble nesten ikke skapt noen sjanser, samtidig som spillerne nærmest løp rundt som hodeløse kyllinger på banen.

 

Før denne kampen hadde jeg mine tvil til Hareide som sjef. Nå er jeg mer overbevist om at andre bør slippe til.

 

Håpet er der, men om Norge faktisk har mye å bidra med i Sveits og Østerrike, er jeg i sterk tvil om.

 

Glad jeg har Arsenal!!

Link to comment
Share on other sites

Toggen gav klar melding om at det var noe "SPURS'K" over Norge. Han har et poeng. Opdal=Robinson og de var ikke bare best uten ball, de var ikke minst best før kampen også.

 

Kanskje det er derfor jeg er så likegyldig overfor landslagsfotball generelt, og det norske landslaget spesielt!? ;) Særlig dette med å være best før kampen, ihvertfall bedre enn man reelt sett er, er jo et typisk Tottenham-fenomen... og Norge og Tottenham er omtrent like tragikomiske. Den eneste klare forskjellen er at det norske landslaget ikke har noen nesten-signeringer....! :P

Link to comment
Share on other sites

En ting er sikkert, og det er at brødrene Riise må benkes på onsdag. De vart totalt udugelige på lørdag

Enig, men Lillebror Riise skal ikke klandres like mye som storebror. Ikke han sin feil at Hareide bruker ham når han ikke er 100% skadefri, for selvfølgelig har han selv lyst til å spille!

John Arne bør jammen få noen kamper fra tribunen, virker som om egoet hans og selvtilliten er altfor stor. Både i denne og de to foregående kampene bruker han aaaaltfor lang tid med ballen.

Link to comment
Share on other sites

Tettey var den desidert dårligste av alle sammen! Håper Riseth stepper inn for i kampen mot Malta. Selv om det antakeligvis blir en ganske menigsløs kamp, ettersom Tyrkia neppe roter det til for seg en gang til.

Hvis landslagsgutta går til kampen med den samme innstillingen, taper de garantert mot Malta også...

Link to comment
Share on other sites

Tettey var den desidert dårligste av alle sammen! Håper Riseth stepper inn for i kampen mot Malta. Selv om det antakeligvis blir en ganske menigsløs kamp, ettersom Tyrkia neppe roter det til for seg en gang til.

Hvis landslagsgutta går til kampen med den samme innstillingen, taper de garantert mot Malta også...

 

Skulle ikke forundre meg.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...