Jump to content

Landslagsfotball


Rosicky07

Recommended Posts

  • Replies 308
  • Created
  • Last Reply

Stakkars, stakkars Myhre... Uansett den beste keeperen vi har i Norge. Får tro han endelig får spille litt fotballkamper denne sesongen.

Link to comment
Share on other sites

og Sverige tapte 2-1, 2 mål av Healy..men de var heldige Nord Irland som slapp unna med skrekken, det hadde blitt et fint selvmål det der hvis Nord Iren hadde truffet mål i stedet for stanga :>

 

Og Nugent scorer i sin debut for England, meget bra!!

Link to comment
Share on other sites

Mauritius 0-3 Elfenbenskysten. Kaptein Kolo startet kampen. Manu Eboue spilte ikke, men var med i troppen, sliter vel enna med skade.(Vennskapskamp)

 

Sveits vant 2-0 mot Jamaica igår. Big Phil spilte hele kampen og DJ spilte hele 2.omgang.(Vennskapskamp)

 

Gilberto spilte 76 minutter når Brasil vant 4-0 mot Chile, i Sverige.(Vennskapskamp)

 

Hviterussland vant 2-1 borte mot Luxembourg. Alex Hleb spilte hele kampen.(EM-kvalik)

 

Litauen-Frankrike 0-1, Willy startet og spilte sin 53.kamp. Abou Diaby fikk sin debut for landslaget og kom inn i det 89.minutt. 1-0 til Frankrike og mål av A*elka(EM-Kvalik)

 

England U21 - Italia U21 3-3, Justin Hoyte kom inn i det 57.minutt.(Vennskapskamp)

 

Adebayor skal ha scoret to mål mot Sierra Leone, i sin trolig siste kamp for landslaget Togo, som vant 3-1 med ny trener.(Kvalik for Afrikamesterskapet)

 

Estland - Russland 0-2. Mart Poom startet og spilte hele kampen, ikke så veldig overraskende. (EM-kvalik)

 

Tsjekkia - Tyskland. Både Mad Jens og Little Mozart startet og spilte 90min. Kuranyi x2 og et av Baros gjør det 1-2 etter 76 minutter. Gult kort til Jens (Bombe? NEI!). Slutt!(EM-kvalik)

 

Nicklas Bendtner kom inn i det 73.minutt. Cesc var ubenyttet reserve. 2-1 til Spania.(EM-kvalik)

 

Djourou og Senderos spilte begge hele kampen i midtforsvaret da Sveits tapte 1-3 for Colombia.(Vennskapskamp)

 

(27.mars) Gilberto ble skadet og byttet ut i pausen da Brasil slo Ghana 1-0 uten noe spessielt "samba".(Vennskapskamp)

 

Rosicky spilte hele kampen da Tsjekkia vant 1-0 over Kypros.(EM-kvalik)

 

Poom startet for Estland, mot Israel, og spilte hele kampen, 4-0 til Israel, slutt.(EM-Kvalik)

 

Bendtner spilte hele kampen for Danmark og ble matchvinner borte mot Tyskland, Lehmann ikke på benken engang.(Vennskapskamp)

 

Freddie Ljungberg spilte også hele kampen da Sverige tapte 1-2 for Nord-Irland.(EM-kvalik)

 

Diaby startet Frankrikes oppgjør mot Østerrike og ble byttet ut i det 78.minutt. Gallas startet på benken og ble byttet inn i pausen. 1-0 til de blå.(Vennskapskamp)

 

Cesc Fabregas spilte ikke da Spania slo Island 1-0.(EM-kvalik)

 

Dette er vel den endelige kamplisten for Arsenalspillerne i landslagskamper, mars 2007, en god uke med fotball.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Er det opdal som skal stå for Malta og Ungarn ? :)

Link to comment
Share on other sites

Er det opdal som skal stå for Malta og Ungarn ? :)

Det stemmer,ifølge VG..

Håpet på Jarstein :blink:

Er vel naturlig at Opdal står siden han var inne når Myhre var skadet og sto bunnsolid. Etter det har han vært ca like god som Jarstein, kanskje litt bedre. Opdal har sluppet inn to tabbemål mot Vif og Rbk som Jarstein mot Tromsø og Lillestrøm. Da er det rett og rimelig at arverekken ikke forandres og at Opdal spiller. Større usikkerhet er det vel rundt andre plasser på laget og de er vel og mye viktigere i de to kommende kampene, så jeg skjønner ikke at Media tar helt av pga den "Keeperduellen". Kan jo nesten ikke se en sportsending utenat de maser om det, hvorfor maser de ikke på Solli, Brenne og B.H. Riise da? Er jo og ganske spennende hvem som skal spille bak Carew siden Solskjær er ute. Iversen er vel mest sannsynlig, men han er helt klart ikke i form. Kanskje Johnsen er i slag? Er jo en fin mann å ha på dødball. Helstad var jo god borte mot Tyrkia og jeg lurer på om Hareide faktisk velger han.

Noen som har noen indikasjoner? Sa at Iversen var favoritt på tv2 men jeg vet ikke om det gikk så dypt.

 

Sier litt om interessen for landslaget når det er flere som har kjøpt billett til Brann-LSK om en uke enn som har kjøpt til denne kjempeviktige kampen.

 

Edit: Ble Iversen ja, i et 4-3-3 system:

Opdal

Storbæk-Hagen-Hangeland-Riise

B.H.Riise-Andresen-Hæstad

Iversen-Carew-Gamst

 

Blir spennende å se Gamst høyere i banen mer likt det han spiller i Blackburn. Ellers er jo heller ikke lett å si hvordan denne formasjonsendringen spiller inn på laget. Skal vel gå greit iom at begge indreløperne er drillet i 4-3-3, for backene er det ikke stor forskjell og Andresen spiller jo anker som han har gjort en del i Brann. Blir jo en omstilling for Iversen men sånn jeg forstår visse artikler skal han ligge nær opp til Carew slik at han er i boks der han er best. Så skal Storbæk komme rundt og legge inn.

Link to comment
Share on other sites

Noen andre enn meg som er overrasket over at Norge som landslag faktisk kan spille fotball?

 

Bjørn Helge gjorde en meget god kamp mener jeg.

 

Ellers har den godeste Frank over meg her, et godt poeng. Norge var ikke så veldig gode, det var Malta som var elendige!

Link to comment
Share on other sites

England – Brasil 1-1: Gilberto var kaptein, spilte hele kampen og fikk seg en assist i siste minutt. Selvfølgelig ingen Arsenalspillere for England. (Privatlandskamp)

 

Wales – Tsjekkia 0-0: Rosicky spilte hele kampen for tsjekkerne. (EM-kvalik)

 

Aserbajdsjan – Polen 1-3: Fabianski på benken for Polen, til fordel for Artur Boruc. (EM-kvalik)

 

Tyskland – San Marino 6-0: Lehmann spilte hele kampen for Tyskland. (EM-kvalik)

 

Danmark – Sverige 0-3: Bendtner (viser glimt) startet på benken for Danmark, kom inn i det 47. minutt og var nest sist på det ene målet, som etter kampen ble annulert, trenger vel ikke å forklare denne skandalen. Ljungberg spilte hele kampen for Sverige. (EM-kvalik)

 

Latvia – Spania 0-2: Fabregas på benken og fikk ikke spille. :) (EM-kvalik)

 

Hviterussland – Bulgaria 0-2: Hleb spilte hele kampen, ikke overraskende, for hjemmelaget. (EM-kvalik)

 

Sveits – Argentina 1-1: Senderos spilte hele kampen og pådro seg et gult kort. Djourou var ikke med. (Privatlandskamp)

 

Frankrike – Ukraina 2-0: Gallas spilte hele kampen for Frankrike og fikk et gult kort, Diaby var ikke med. (EM-kvalik)

 

Elfenbenskysten – Madagaskar 5-0: Eboue spilte trolig, Toure var suspendert. (Afrika Cup-kvalik)

 

Sierra Leone – Togo 0-1: Adebayor spilte allikevel ikke, til tross at han var med i troppen. Da er det også trolig bekreftet: Ade spiller aldri for Togo igjen, om ha da ikke får bonusen og litt til. (Afrika Cup-kvalik)

 

Tyrkia – Brasil 0-0: Gilberto startet på benken for Brasil og kom ikke inn før det 81.minutt.

 

(6.juni)

 

Armenia - Polen 1-0: Fabianski ikke med for Polen.(EM-kvalik)

 

Frankrike - Georgia 1-0: Gallas spilte hele kampen for Frankrike. Diaby ikke med.(EM-kvalik)

 

Tyskland - Slovakia 2-1: Lehmann spilte hele kampen.(EM-kvalik)

 

Sverige - Island 5-0: Ljungberg spilte hele kampen for Sverige.(EM-kvalik)

 

Latvia - Danmark 0-2: Bendtner startet på topp for danskene og spilte hele kampen.(EM-kvalik)

 

Liechtenstein - Spania 0-2: Fabregas startet og pådro seg et gult kort etter 6 minutter, ble byttet ut i det 67.minutt.(EM-kvalik)

 

Bulgaria - Hviterussland 2-1: Hleb spilte hele kampen.(EM-kvalik)

 

England U21 - Slovakia U21 5-0: Hoyte spilte 71 minutter.

Link to comment
Share on other sites

Norske spillere er så forferdelig oppskrytte!! Spesielt Start-spillerne. Kristoffer Hæstad var jo "verdens beste ving". Da Wigan kjøpte han, var han så dårlig at de gav han tilbake før lånet var over! Og Marius Johnes i Köln. Manageren angret jo som bare det! Og hvorfor bruker Hareide nesten bare Start-spillere på midtbanen? Det er jo derfor Norge er så elendige. Spark Hareide!!

Link to comment
Share on other sites

Hæstad har vel aldri vært ving?

 

Og faktisk talt har både Strømdstad og Hæstad vært fryktelig gode for Norge, man kan heller stille spørsmålstegn ved Hareides disposisjon av Martin Andresen. Jeg synes ikke han har hatt EN god landskamp noen sinne. Hva med å prøve alternativt? Grindheim er god, Brenne kan bekle den sentrale midtbanen. Det er faktisk flust med gode sentrale midtbanespillere i Norge. Ta fra Andresen klippekortet sitt og slepp han heller inn på bridgelandslaget.

 

<_<

Link to comment
Share on other sites

Norske spillere er så forferdelig oppskrytte!! Spesielt Start-spillerne. Kristoffer Hæstad var jo "verdens beste ving". Da Wigan kjøpte han, var han så dårlig at de gav han tilbake før lånet var over! Og Marius Johnes i Köln. Manageren angret jo som bare det! Og hvorfor bruker Hareide nesten bare Start-spillere på midtbanen? Det er jo derfor Norge er så elendige. Spark Hareide!!

Hæstad har då vore blandt landslagets mest stabile og beste heilt sidan debuten. Er vel ikkje akkurat hans feil at Norge ikkje er så gode som me skulle ønske? Mot Malta var det 1 start spelar totalt på banen. Vil ikkje akkurat kalle det for "nesten bare Start spelarar på midtbanen" Kvifor skal Hareide sparkast? Er det hans feil at våre beste spelarar ikkje leverer? At Gamst'en er dårlig, og at Carew ikkje scorer? Det trur ikkje eg det er.

 

Er det ein eg derimot vil ha vekk er det Martin "klippekort" Andresen, eller Martin "støttepasning" Andresen, om du vil

Link to comment
Share on other sites

Torstein182s meninger om å sende KAPTEIN Martin Andresen ut av laget viser ser jo i dag å være helt håpløse, verken Hæstad eller Grindheim spiller bra, i motsetning til hva Andresen gjorde. Han var stor, og når resten av sentrallinjen med Hangeland og Carew i spissen også presterer veldig bra så blir Norge et veldig vanskelig lag å ta poeng fra. Må absolutt ta med offensive backer og en god B.H.Riise. Selvfølgelig skal også S.Iversen få kreditt for at høyresiden vår fungerer så bra som den gjør. Jeg tror Gamst vil ha godt av ferie og forberedelse til PL-spill og da kan vi kanskje utover høsten ha to knallgode offensive sider. Innen den tid har vel en av Strømstad, Grindheim, Solli, Hæstad eller andre aspiranter til venstreindreløperrolle kommet i toppform og. Sentrallinjen fungerer som sagt fantastisk, kanskje med et lite minus med avslutningene til Carew, det er nok liten sjanse for at han får 5-6sjanser mot lag som Hellas og Tyrkia.

 

Totalt sett er jeg kjempefornøyd med landslagets prestasjoner så langt i kvaliken og hvis verden hadde vært rettferdig hadde vi ledet gruppen. Uansett er jeg kjempeoptimistisk i forhold til EM-plass, det er absolutt ingen ulempe å være litt underdog. Og vær så snill aviser: Ikke skjønnmal landslaget foran de neste kampene slik dere nå bredt har kritisert de. Dere må da klare å vise litt mer nyanser i hvordan dere dekker laget. Kan ikke være enten rævva eller "Dette lukter det EM/VM av".

 

Edit: Så at starten ble litt feil, Hangeland og Carew var selvfølgelig enda bedre enn Andresen, ikke omvendt.

Link to comment
Share on other sites

No skreiv jo eg det innlegget FØR Ungarn kampen. Skal innrømme at Andresen var god i går, men fantastisk var han ikkje. Syns fortsatt at Norge bør finne ein som kan fylle den rolla bedre i kommande år, sidan Andresen ikkje akkurat er noko ung. Tettey på RBK er sikkert ikkje noko dumt alternativ. Rutine og leiareigenskapar er for all del viktig, men trur Norge har tilstrekkelig av det, også uten Andresen.

Link to comment
Share on other sites

No skreiv jo eg det innlegget FØR Ungarn kampen. Skal innrømme at Andresen var god i går, men fantastisk var han ikkje. Syns fortsatt at Norge bør finne ein som kan fylle den rolla bedre i kommande år, sidan Andresen ikkje akkurat er noko ung. Tettey på RBK er sikkert ikkje noko dumt alternativ. Rutine og leiareigenskapar er for all del viktig, men trur Norge har tilstrekkelig av det, også uten Andresen.

 

Flott at du ser framover men Andresen har flere gode år foran seg på fotballbanen. Og sentrallinjen i det norske laget trenger rutine, og det har vi nå og med Hagen, Andresen og Carew (Iversen og Solskjær). Er vel ingen andre en Andresen som skal spille anker tom EM, men det blir absolutt spenende å se hvordan Tettey håndterer den rollen på RBK utover sesongen, helt klart. Du kan ikke forsvare å skrive støttepasning- og klippekort-Andresen når en lett kan si hvilken fantastisk effekt han har på sine lagkamerater og også gjennom eget spill. Det er klart han har klippekort: Som Mjelde sier, du kødder ikke med kapteinen. Det er klart, han skal lede laget på banen når det går bra og når det går dårlig, både for hans egen del og for lagets del. Fordi virkelig gode kapteiner har så positiv effekt på egne medspillere at laget totalt sett er bedre selv om kapteinen selv er dårlig. En slik kaptein har vi dessverre ikke i Arsenal nå, Gilberto setter definitivt eksempel til etterfølgelse men jeg lurer på om han har den rette autoriteten til å virkelig skjelle ut lagkameratene sine når de ikke trøkker til som de skal.

Link to comment
Share on other sites

Greit nok at Andresen er ein viktig mann for Brann, og det kan fort vere noko i det du seier om at han får fram det maksimale i spelarane. Men dei kampane eg har sett av Brann i år, i tillegg til å ha snakka med fleire Brann fans, så har dei fortalt meg at Andresen har vore den svakaste på midtbanen til Brann i år. Trur at Mjelde hadde fått ein betre og tent Andresen, dersom han hadde satt han ut eit par kampar. Likevel, Andresen er viktig for Brann som du seier.

Poenget mitt er, at han ikkje er like fremtredane og viktig for landslaget som for Brann, og at dersom han ikkje leverer bør han settast ut av laget.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...