Jump to content

Landslagsfotball


Rosicky07

Recommended Posts

Torstein182s meninger om å sende KAPTEIN Martin Andresen ut av laget viser ser jo i dag å være helt håpløse, verken Hæstad eller Grindheim spiller bra, i motsetning til hva Andresen gjorde. Han var stor, og når resten av sentrallinjen med Hangeland og Carew i spissen også presterer veldig bra så blir Norge et veldig vanskelig lag å ta poeng fra. Må absolutt ta med offensive backer og en god B.H.Riise. Selvfølgelig skal også S.Iversen få kreditt for at høyresiden vår fungerer så bra som den gjør. Jeg tror Gamst vil ha godt av ferie og forberedelse til PL-spill og da kan vi kanskje utover høsten ha to knallgode offensive sider. Innen den tid har vel en av Strømstad, Grindheim, Solli, Hæstad eller andre aspiranter til venstreindreløperrolle kommet i toppform og. Sentrallinjen fungerer som sagt fantastisk, kanskje med et lite minus med avslutningene til Carew, det er nok liten sjanse for at han får 5-6sjanser mot lag som Hellas og Tyrkia.

 

Totalt sett er jeg kjempefornøyd med landslagets prestasjoner så langt i kvaliken og hvis verden hadde vært rettferdig hadde vi ledet gruppen. Uansett er jeg kjempeoptimistisk i forhold til EM-plass, det er absolutt ingen ulempe å være litt underdog. Og vær så snill aviser: Ikke skjønnmal landslaget foran de neste kampene slik dere nå bredt har kritisert de. Dere må da klare å vise litt mer nyanser i hvordan dere dekker laget. Kan ikke være enten rævva eller "Dette lukter det EM/VM av".

 

Edit: Så at starten ble litt feil, Hangeland og Carew var selvfølgelig enda bedre enn Andresen, ikke omvendt.

 

hæstad er god fult på høyde med martin

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 308
  • Created
  • Last Reply

Torstein182s meninger om å sende KAPTEIN Martin Andresen ut av laget viser ser jo i dag å være helt håpløse, verken Hæstad eller Grindheim spiller bra, i motsetning til hva Andresen gjorde. Han var stor, og når resten av sentrallinjen med Hangeland og Carew i spissen også presterer veldig bra så blir Norge et veldig vanskelig lag å ta poeng fra. Må absolutt ta med offensive backer og en god B.H.Riise. Selvfølgelig skal også S.Iversen få kreditt for at høyresiden vår fungerer så bra som den gjør. Jeg tror Gamst vil ha godt av ferie og forberedelse til PL-spill og da kan vi kanskje utover høsten ha to knallgode offensive sider. Innen den tid har vel en av Strømstad, Grindheim, Solli, Hæstad eller andre aspiranter til venstreindreløperrolle kommet i toppform og. Sentrallinjen fungerer som sagt fantastisk, kanskje med et lite minus med avslutningene til Carew, det er nok liten sjanse for at han får 5-6sjanser mot lag som Hellas og Tyrkia.

 

Totalt sett er jeg kjempefornøyd med landslagets prestasjoner så langt i kvaliken og hvis verden hadde vært rettferdig hadde vi ledet gruppen. Uansett er jeg kjempeoptimistisk i forhold til EM-plass, det er absolutt ingen ulempe å være litt underdog. Og vær så snill aviser: Ikke skjønnmal landslaget foran de neste kampene slik dere nå bredt har kritisert de. Dere må da klare å vise litt mer nyanser i hvordan dere dekker laget. Kan ikke være enten rævva eller "Dette lukter det EM/VM av".

 

Edit: Så at starten ble litt feil, Hangeland og Carew var selvfølgelig enda bedre enn Andresen, ikke omvendt.

 

hæstad er god fult på høyde med martin

Og Hæstad har fortsatt alderen på sin side. Etter oppholdet i Wigan, mener jeg Kristofer er blitt en mye bedre spiller både taktisk og teknisk. I tillegg mener jeg at Hareides omrokkering til 4-3-3 passer Hæstad veldig bra, med tanke på at han da spiller i et noenlunde likt system på landslaget som han gjør i Start.

 

Virker som om vi endelig har litt marginer på vår side, og et EM-sluttspill kan fort bli et faktum. Blir spennende å se hvem som går videre fra gruppespillet, og om Hareide klarer å bygge videre på de to seirene mot Malta og Ungarn å gjøre at vi tar steget videre.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Da er det på'n igjen... ;)

________________________________________________________________________

 

12.oktober:

 

Togo - Mali 0-2: Kanoute hjalp Arsenal med å ikke la Adebayor spille i ”Africacupen”. Usikker på hvor lenge Ade spilte her. (ACN-kvalik)

 

Monetenegro U21 - England U21 0-3: Theo Walcott spilte 63 minutter, og fikk seg en assist da England U21 slo Monetenegro fredag. (U21 EM-kvalik)

 

13.oktober:

 

Hviterussland - Luxembourg 0-1: Alex Hleb spilte hele kampen for Hviterussland, ikke uventet. Synd for ham å være så god, samtidig som landslaget suger! ;) (EM-kvalik)

 

Færøyene - Frankrike 0-6: Sagna eneste av våre fem (inkl. Diaby og Flamini som var med i troppen) som spilte hele kampen, Gallas på benken og Diarra kom inn i det 73. minutt. Henry scoret og har nå like mange landslagsmål som Platini!

Frankrike bør gå videre, men trenger hjelp. Håper så inderlig de gjør det, det er jo Arsenals andre nasjonalitet, med alle eks spillerne, pluss 5-6 stk fra dagens stall og seff for Arsene Wengers del :) De har hvertfall best målforskjell nå! (EM-kvalik)

 

Romania - Nederland 1-0: Robin van Persie var suspendert, og spilte derfor ikke. (EM-kvalik)

 

Danmark - Spania 1-3: Nicklas Bendtner kom inn i pausen for danskene og satte stort preg på kampen. Cesc Fabregas spilte 78 minutter for Spania og hadde skudd i stanga. Danmark skulle hatt straffe, etter at "Cescyboy" handset. Bendtner hadde også to store sjanser og pådro seg et gult kort. (EM-kvalik)

 

Kroatia - Israel 1-0: Eduardo scoret! 13 mål på 18 kamper! Han fikk også et gult kort før pause. (EM-kvalik)

 

Polen - Kasakhstan 3-1: Lukasz Fabianski på benken for Polen. (EM-kvalik)

 

Sveits - Østerrike: 3-1: Phillipe Senderos spilte 1.omgang og Johan Djourou spilte hele kampen, hva betyr det Arsene? ;) (Privatlandskamp)

 

Irland - Tyskland 0-0: Jens Lehmann spilte hele kampen og pådro seg et gult kort. Robbie Keane fikk aldri hull på byllen her nei. (EM-kvalik)

 

14.oktober:

 

Colombia - Brasil 0-0: Gilberto Silva spilte hele kampen for Brasil. 0-0, og drittkjedelig kamp sier de, med to av verdens mest offensive landslag. (VM-kvalik)

 

16.oktober:

 

Kroatia - Slovakia 3-0: Usikker på hvor lenge Eduardo da Silva spilte, men han spilte hvertfall og kom bare nesten på scoringslisten. (Privatlandskamp)

 

Irland U21 - England U21 0-3: Theo Walcott scoret et annulert mål, og spilte hele kampen for Englands ungdommer. (U21 EM-kvalik)

 

17.oktober:

 

Polen - Ungarn 0-1: Fabianski sto 90 minutter i mål for Polen, men slapp dessverre inn et mål. (Privatlandskamp)

 

Finland - Spania 0-0: Cesc Fabregas kom inn i det 74. minutt. Svakt resultat av spanjolene! (Privatlandskamp)

 

Danmark - Latvia 3-1: Nicklas Bendtner spilte hele kampen for Danmark :) . (EM-kvalik)

 

Nederland - Slovenia 2-0: Robin van Persie startet for Nederland, men ble skadet og byttet ut etter en time spilt :rolleyes: . (EM-kvalik)

 

Østerrike - Elfenbenskysten 3-2: Kolo Toure spilte 1.omgang og Manu Eboue spilte 75 minutter, da Elfenbenskysten tapte 3-2 for Østerrike, der Diver Drogba scoret begge målene. (Privatlandskamp)

 

Sveits - USA 0-1: Phillipe Senderos spilte ikke og Johan Djourou spilte bare de 17 første minuttene fant jeg ut, da Sveits tapte for amerikanerne. (Privatlandskamp)

 

Tyskland - Tsjekkia 0-3: Jens Lehmann ikke med for Tyskland, Tomas Rosicky er skadet. Sterkt resultat av Tsjekkia, mot et da reservepreget Tyskland, som allerede er klare for EM. (EM-kvalik)

 

Frankrike - Litauen 2-0 William Gallas spilte hele kampen, Bacary Sagna på benken og Diarra byttet ut etter 70 minutter for franskmennene. Det så dårlig ut for dem, men Thierry Henry presterte å score to mål på to minutter, og er nå Frankrikes toppscorer gjennom tidene, med 44 mål. Samtidig som han nå trolig sender Frankrike til EM!!! Ettersom Skottland tapte tidligere i dag :P (EM-kvalik)

 

Israel - Hviterussland 2-1: Alex Hleb startet hvertfall for Hviterusserne og tror faktisk han ble byttet ut, av en eller annen grunn... (Privatlandskamp)

 

 

Brasil - Ecuador: Gilberto Silva... (VM-kvalik)

Link to comment
Share on other sites

Da er det på'n igjen... ;)

_____________________________________

 

12.oktober:

 

Togo – Mali 0-2: Kanoute hjalp Arsenal med å ikke la Adebayor spille i ”Africacupen”. Usikker på hvor lenge Ade spilte her. (ACN-kvalik)

 

13.oktober:

 

Hviterussland – Luxembourg 0-1: Alex Hleb spilte hele kampen for Hviterussland, ikke uventet. (EM-kvalik)

 

Færøyene – Frankrike 0-6: Sagna eneste av våre fem (inkl. Diaby og Flamini som var med i troppen) som spilte hele kampen, Gallas på benken og Diarra kom inn i det 73. minutt. Henry scoret og har nå like mange landslagsmål som Platini!

Frankrike bør gå videre, men trenger hjelp. Håper så inderlig de gjør det, det er jo Arsenals andre nasjonalitet, med alle eks spillerne, pluss 5-6 stk fra dagens stall og seff for Arsene Wengers del :P De har hvertfall best målforskjell nå! (EM-kvalik)

 

Romania – Nederland 1-0: Robin van Persie er skadet, og spilte derfor ikke. (EM-kvalik)

 

Danmark – Spania 1-3: Nicklas Bendtner kom inn i pausen for danskene og satte stort preg på kampen. Cesc Fabregas spilte 78 minutter for Spania. Danmark skulle hatt straffe, etter at "Cescyboy" handset. Bendtner hadde også to store sjanser og pådro seg et gult kort. (EM-kvalik)

 

Kroatia – Israel 1-0: Eduardo scoret! 13 mål på 18 kamper! Han fikk også et gult kort før pause. (EM-kvalik)

 

Polen – Kasakhstan 3-1: Lukasz Fabianski på benken for Polen. (EM-kvalik)

 

Sveits – Østerrike: 3-1: Usikker på om Phillipe Senderos og Johan Djourou spilte. (Privatlandskamp)

 

Irland – Tyskland 0-0: Jens Lehmann spilte hele kampen og pådro seg et gult kort. (EM-kvalik)

 

Stor fotball av Frankrike. Greit at det er minimalt med motstand i Færøyene, men allikevel. Benzema og ben Arfa virket som to kommende stjerner. Anbefaler Wenger å ta en titt på dem. Spesielt sistnevnte. Ellers virket Bacary frisk, og Diarra klarte seg bra.

 

Begge våre spillere hadde stolpetreff i Danmark - Spania. Cesc dro av en spiller, før han skjøt, men rett på Sørensen, som slår opp i luften slik at ballen dabber på oppsiden av tverligger og ut.

Nicklas satte virkelig preg på kampen med sitt innhopp, og Danmark tok kommandoen etter at han kom inn. Hadde en stor sjanse på heading, og et skudd han fikk utrolig bra treff på som gikk knallhardt i stanga.

 

Hyggelig med nok et Dudu-mål for landslaget. Han banker inn på mål etter egen vilje, denne spilleren! Håper han kan få til det samme hos oss.

 

Haha.. Jensemann på bærtur. Løper ut på en ball som kommer mot målet, og må sklitakle en spiller. Ballen går til innkast, og Jens springer og tar ballen med hendene, og tar den med seg for å få tid til å komme tilbake til målet før Irland tok kastet og kunne avslutte på åpent mål. Gult kort. Selg.

 

Forøvrig meget bra jobba med disse oppdateringene! Stå på, Daniel!

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ønkser vi egentlig så mange Arsenal spillere til EM!? Klart det er litt morsommere å se en kamp mellom 2 mindre interessante lag hvis det er Arsenal spillere med, men for min del hadde det vært bet om flest mulig Arsenal spillere fikk fri om sommeren og hvile. Det er ikke få ganger Arsenal har slitt i sesonger etter EM og VM sluttspill, og da spesilet i starten av sesongen. Har ikke orket å lete frem noen stastistikk på dette, men synes da helt klart jeg har Wenger's klaging på EM VM friskt i minne etter sluttspill.

 

Dette blir jo litt utenfor temaet og nok en gang ikke støttet opp med statistikk, men jeg må si jeg er usikker på Wengers's håndtering av spillere etter mesterskap og hvor lang tid de bruker på å komem i form igjen. Gilberto i år, men ikke minst Henry etc tidligere år.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor ønkser vi egentlig så mange Arsenal spillere til EM!? Klart det er litt morsommere å se en kamp mellom 2 mindre interessante lag hvis det er Arsenal spillere med, men for min del hadde det vært bet om flest mulig Arsenal spillere fikk fri om sommeren og hvile. Det er ikke få ganger Arsenal har slitt i sesonger etter EM og VM sluttspill, og da spesilet i starten av sesongen. Har ikke orket å lete frem noen stastistikk på dette, men synes da helt klart jeg har Wenger's klaging på EM VM friskt i minne etter sluttspill.

 

Dette blir jo litt utenfor temaet og nok en gang ikke støttet opp med statistikk, men jeg må si jeg er usikker på Wengers's håndtering av spillere etter mesterskap og hvor lang tid de bruker på å komem i form igjen. Gilberto i år, men ikke minst Henry etc tidligere år.

Helt klart et poeng her. Det beste for Arsenal hadde nok vært om våre spillere hadde sett EM fra sofaen.Det sliter fysisk men også mentalt...... Men for oss er det jo morsomere :( Det står alltid igjen noen nye verdenstjerner etter et EM også...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Fant ingen topic som var nærmere norges landslag enn denne.

Når et lag IKKE vinner dueller, og heller IKKE legger press på ballfører og motstander. Når det i tillegg har målvaketr som koster laget viktige poeng, og slipper inn mål som burde vært reddet, da har Norge ingenting å gjøre jverken i VM eller EM. Utrolig skuffende kamp i kveld mot Tyrkia. Men det er typisk når man får forventninger, da driter de seg helt ut. Å se landslaget spille har for meg blitt "waste of time", for de knekker bestandig når det gjelder. Kvoten er nådd for min del. Hareide ut og Sollied inn.

Link to comment
Share on other sites

Fant ingen topic som var nærmere norges landslag enn denne.

Når et lag IKKE vinner dueller, og heller IKKE legger press på ballfører og motstander. Når det i tillegg har målvaketr som koster laget viktige poeng, og slipper inn mål som burde vært reddet, da har Norge ingenting å gjøre jverken i VM eller EM. Utrolig skuffende kamp i kveld mot Tyrkia. Men det er typisk når man får forventninger, da driter de seg helt ut. Å se landslaget spille har for meg blitt "waste of time", for de knekker bestandig når det gjelder. Kvoten er nådd for min del. Hareide ut og Sollied inn.

 

Veldig enig! Syns også det var fryktelig irriterende å se at de siste to byttene kommer etter 82 minutter eller noe sånt. Hva i all verden skal de spillerne som kommer inn da klare å gjøre? Og makan til tannlaust spill og mye pasningsfeil skal man lete lenge etter. Det var jo heller ingen plan i noenting etter at Tyrkia utlignet til 1-1. Virket som om man ikke hadde trent på et sånt scenario.

 

Og det har blitt så standard. Hver gang vi ligger an i en god posisjon så sier spillerne at nå skal vi ut og knuse dem og gi alt, vi skal vinne denne kampen etc etc. Det ble gjort igjen, men nok en gang så ender opp med en puslete kamp. Midtbanen var jo blandt annet helt på trynet i dag. Hangeland og Hagen stod frem som de beste i dag.

Link to comment
Share on other sites

Da kan det sies at Rosicky og Bendtner scoret for Tsjekkia og Danmark, og Lehmann holdt nullen for tyskerne, samtidig som de fleste Goonerne startet og spilte hele kampen. Var vel bare Hleb, av en eller annen grunn, som ikke spilte i kvaliken i kveld, van Persie er vel ennå skadet og Fabianski på benken for Polen.

Theo spilte hele kampen for England U21 i går, Gallas og Diarra spilte hele kampen og Flamini (!) kom inn i det 81.minutt, viser vel at han er i god form for tiden. Også Elfenbenskysten spilte i dag, uten at jeg vet om Kolo eller Manu spilte...

Link to comment
Share on other sites

...Gallas og Diarra spilte hele kampen og Flamini (!) kom inn i det 81.minutt, viser vel at han er i god form for tiden...

Veldig hyggelig for Mathieu sin del at han også får spille på landslaget nå, også så fortjent etter å ha spilt som en skikkelig fighter på midtbanen vår. Nå mangler vel bare Clichy av våre unge franskmenn på landslaget?

Link to comment
Share on other sites

Unnskyld ordbruken men jeg er så jævlig forbanna. Finnes det ikke en brukbar keeper i det landet her eller?. Opdal og Myhre sender Norge egenhendig på hue og ræva ut av EM. Norge spiller også en grusomt dårlig kamp men med keepere som ser ut som klovner kommer vi ihvertfall ingensted....For en trist kveld. Syntes også Hareide stiller med et merkelig mannskap uten at jeg orker å gå inn på det nå :angry: :angry:

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...