Jump to content

Landslagsfotball


Rosicky07

Recommended Posts

"Some good news": Bendtner scoret igjen for Danmark, samt Fabianski står i polakkenes mål og Rosicky ble spart i kampen mot Kypros :o Og Thierry scoret nok en gang for Frankrike!

Så da ut som Eduardo hadde en glimrende assist for Kroatia. Men min stream er så dårlig at det er vrient å se om det er han...

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 308
  • Created
  • Last Reply

"Some good news": Bendtner scoret igjen for Danmark, samt Fabianski står i polakkenes mål og Rosicky ble spart i kampen mot Kypros ;) Og Thierry scoret nok en gang for Frankrike!

Så da ut som Eduardo hadde en glimrende assist for Kroatia. Men min stream er så dårlig at det er vrient å se om det er han...

Stemmer det! Kroatia ledet 2-0, men nå har England snudd til 2-2, etter tidenes billigste straffe, Defoe filmet og Fat Frank satte straffe, deretter en nydelig assist av Beckham til Crouch. Luka Modric virker forresten som en spennende spiller, men tror ikke vi trenger han allverdens.

 

Men om Kroatia vinner blir det ingen EM på England, ettersom Russland leder... (Og etter 69 minutter blir Dudu byttet ut :o )

 

Edit: 3-2 TIL KROATIA! Bye bye England! Eneste jeg synes synd på i England nå, er stakkars Gary Lewin på benken der. De fortjener dessverre ikke EM!... McClaren asså... :P

 

Kroatia presser nå, men ennå 10 minutter igjen...

Link to comment
Share on other sites

"Some good news": Bendtner scoret igjen for Danmark, samt Fabianski står i polakkenes mål og Rosicky ble spart i kampen mot Kypros ;) Og Thierry scoret nok en gang for Frankrike!

Så da ut som Eduardo hadde en glimrende assist for Kroatia. Men min stream er så dårlig at det er vrient å se om det er han...

Stemmer det! Kroatia ledet 2-0, men nå har England snudd til 2-2, etter tidenes billigste straffe, Defoe filmet og Fat Frank satte straffe, deretter en nydelig assist av Beckham til Crouch. Luka Modric virker forresten som en spennende spiller, men tror ikke vi trenger han allverdens.

 

Men om Kroatia vinner blir det ingen EM på England, ettersom Russland leder... (Og etter 69 minutter blir Dudu byttet ut :o )

 

Edit: 3-2 TIL KROATIA! Bye bye England! Eneste jeg synes synd på i England nå, er stakkars Gary Lewin på benken der. De fortjener dessverre ikke EM!... McClaren asså... :P

 

Kroatia presser nå, men ennå 10 minutter igjen...

Er da ikke bare McLaren som skal slaktes. Her har spillerne til England en enorm mulighet til å ta seg videre, mot et lag som allerede er gjennom gruppespillet, etter Israels seier over Russland. Likevel roter de det til med 0-2 før kvarteret er spilt. De trengte et billig straffespark for å få opp gutsen igjen, men Kroatia fortsetter å styre spillet. Så kommer England på en kontring hvor Beckham finner Crouch som fint kontrollerer ballen på brystet og plasserer ballen i mål. Da er plutselig England videre, men klarer å rote det til med å slippe inn enda et mål... Det Engelske landslaget er oppskrytt, spillerne er oppskrytt, og hvorfor er de det? Jo nettopp på grunn av at de har bedre spillere fra andre land på klubblaget som de kan samspille seg med!

Link to comment
Share on other sites

Enig at England er oppskrytt, spillerne er overbetalt og for en stjernestatus de ikke fortjener, men at det landet, med spillere som Gerrard, Lampard, Terry, Ferdinand, Rooney osv, selvom mange av dem er skadet, er det bare latterlig at England ikke kvalifiserer seg.

 

Østerrike, Sveits, Polen, Portugal, Italia, Frankrike, Hellas, Tyrkia, Tsjekkia, Tyskland, Spania, Sverige, Romania, Nederland, Kroatia og Russland, ikke England, er klare for fotball-EM 2008...

Link to comment
Share on other sites

Ufff! da var England ute av EM. Det er ikke det at jeg egentlig bryr meg så mye om det Engelske landslaget men nå kommer det til å bli et mas om spillerkvoter igjen. Masse pepper om at Arsenal med sin "utlendingspolitikk" er en hemsko for utvikling av Engelske spillere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sagt det før, og mener det fortsatt; Svennis fikk maks ut av England. I kveld fikk han, om enn ufrivillig på vennen McLarens bekostning, en liten revansj.

 

England får som fortjent, og et lag som ikke har annet enn Darren Bent å sette inn i jakten på utlikning, har ingenting i EM å gjøre.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har sagt det før, og mener det fortsatt; Svennis fikk maks ut av England. I kveld fikk han, om enn ufrivillig på vennen McLarens bekostning, en liten revansj.

 

England får som fortjent, og et lag som ikke har annet enn Darren Bent å sette inn i jakten på utlikning, har ingenting i EM å gjøre.

 

Akkurat mye det her jeg tenker på jeg og. SGE fikk de til to kvartfinaler og det er slettes ikke gale. Kun tilfeldigheter førte til at de ikke kom til semifinaler. Nå har de latt en engelskmann selv få prøve seg, se hvordan det gikk! Kanskje ikke SGE var så fantastisk inkometent likevel? Engeslkmennene har jo ikke noe realistisk forhold til hva de kan forvente av laget sitt. The Sun og andre tabloider er jo helt gale. Kan jo forvente litt avlaget men grave å styre med så mye utenomsportslige ting er for dumt. So what om treneren har skilt seg, han gjør en knalbra jobb for laget, er ikke det nok?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er forsåvidt enig i at engelske spillere er oppskrytt men jeg mener også at de er bra nok til å BURDE være med i et EM sluttspill. Det finnes mange gode spillere som har engelsk pass. Hvorfor de dummer seg ut vet jeg ikke da jeg ikke har sett så mange kamper fra dette gruppespillet men at de har fotballspillere med kvalitet til å nå et EM sluttspill og gjøre det OK der, det syntes ihvertfall jeg. De manglet også noen sentrale spillere idag men dette kunne de avgjort for lenge siden så det er ingen unnskyldning.

 

Og at SGE er (og var) en dyktig trener hersker det vel ingen tvil om. Engelsk tabloidpresse er full av tullinger........

Link to comment
Share on other sites

Kroatene fortjente plassen i EM. England har vært altfor dårlig, under denne manageren. De har med likheter med oss hatt et keeperspill fra helvete, som har resultert i tapte poeng.

Tenk, det norske landslaget kan sammenligne seg med det engelske. Merkelig tanke?

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt synd at vi ikke får oppleve England i et sluttspill. Ville mye mer ha sett England enn Russland i sluttspillet. Når det er sagt så vil jeg si at England får som fortjent.

 

Gud vet hva FA tenkte på når de ansatte McLaren. Totalt uforståelig at han fikk jobben. Nesten som forventet har laget variert noe voldsomt, samtidig som McLaren har foretatt noen snodige valg.

 

Synes Safe Hands oppsummerer mye:

 

England får som fortjent, og et lag som ikke har annet enn Darren Bent å sette inn i jakten på utlikning, har ingenting i EM å gjøre.

 

Ikke noe vondt om Bent, men gutten har jo slitt litt av hvert for selveste Tottenham.

Link to comment
Share on other sites

Så er VM trekningen over og Norge havnet i gruppe med Nederland,Skottland,Island og Makedonia.En ganske OK gruppe men det er en ting jeg lurer litt på.

Siden vi er et lag mindre i vår gruppe vil vi få også få mindre poeng og sloss om. Det dårligste toer laget går ut og da ville jeg tro dette går på hvem som har minst poeng og da vil jo gruppa vår lide som har færre poeng og kjempe om?? Noen som vet hvordan dette fungerer?

Link to comment
Share on other sites

Så er VM trekningen over og Norge havnet i gruppe med Nederland,Skottland,Island og Makedonia.En ganske OK gruppe men det er en ting jeg lurer litt på.

Siden vi er et lag mindre i vår gruppe vil vi få også få mindre poeng og sloss om. Det dårligste toer laget går ut og da ville jeg tro dette går på hvem som har minst poeng og da vil jo gruppa vår lide som har færre poeng og kjempe om?? Noen som vet hvordan dette fungerer?

Håper de da heller ser på statistikkene og tar med hvor mange poeng man har tatt av det som er mulig.

Altså, en prosentvis avgjørelse..

Link to comment
Share on other sites

Så er VM trekningen over og Norge havnet i gruppe med Nederland,Skottland,Island og Makedonia.En ganske OK gruppe men det er en ting jeg lurer litt på.

Siden vi er et lag mindre i vår gruppe vil vi få også få mindre poeng og sloss om. Det dårligste toer laget går ut og da ville jeg tro dette går på hvem som har minst poeng og da vil jo gruppa vår lide som har færre poeng og kjempe om?? Noen som vet hvordan dette fungerer?

 

 

Ja da tror jeg at jeg nettopp fant det ut, poengene mot det dårligste lage i pulja blir trukket ifra i de andre gruppene før poengsummen blir gjort opp før playoff...Og da betyr det ikke noe om vi er et lag mindre i gruppa :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Arsenalspillerne i landslagsaksjon nok en gang. Kan si at Barazite scora 2 mål for Nederland U19 på fredag, samt Hleb og co tapte for Ukraina. Alex Manninger sto for Østerrike mot Frankrike.

 

Lørdag 6. september

 

Wales 1-0 Aserbajdsjan... Aaron Ramsey var med i troppen, men ikke på benken for Wales. Kanskje får han sjansen til å debutere mot Russland på onsdag. (VM-kvalik gr.4)

 

Polen 1-1 Slovenia... Lukasz Fabianski sto i mål for Polen, og spilte dermed sin 10. kamp for polakkene. (VM-kvalik gr.3)

 

Ungarn 0-0 Danmark... Nicklas Bendtner spilte hele kampen for Danmark i Budapest, større bombe at han ikke scoret. (VM-kvalik gr.1)

 

Andorra 0-2 England... Theo Walcott startet og spilte hele kampen for England, for første gang! Og etter hva jeg har skjønt og lest, var han nokså på hugget fra sin høyrekant, og kom til flere gode innlegg, tatt i betraktning at England ikke akkurat storspilte. Capello har fremdeles noe å bevise! Gleder meg til Kroatia-England onsdag. (VM-kvalik gr.6)

 

Israel 2-2 Sveits... Johan Djourou er veldig fortjent inne i varmen igjen i Sveits, og spilte hele kampen for sveitserne. Ingen Senderos, derimot... Overtid-scoring av Israel ødela for DJ og co. (VM-kvalik gr.2)

 

Nederland 1-2 Australia... Robin van Persie spilte heldigvis ikke mer enn en omgang for Nederland, da han ble bytta ut i pausen for Kuyt. Nederland med utvisning i 1.omgang. (Privatlandskamp)

 

Østerrike 3-1 Frankrike... William Gallas spilte hele kampen for Frankrike og skal visstnok ha scora selvmål, men i ettertid ble det riktig nok creditert Mexes... Bacary Sagna ble bytta ut i 71.minutt for Youann Gourcuff. Samir Nasri spilte 78.minutter, før han ble byttet ut for Anelka. Gael Clichy på benken! Må være tidenes beste utespiller som etter så mange gode kamper på høyt nivå, ennå ikke har scoret mål eller spilt for landslaget! Ellers er dette en skandale, og største skandalen av alle er vel at Domenech fremdeles leder Frankrike. (VM-kvalik gr.7)

 

Spania 1-0 Bosnia... Cesc Fabregas spilte 66 minutter for Spania, og ble bytta ut for Alonso. (VM-kvalik gr.5)

 

Kapp Verde 1-2 Kamerun... Alex Song ble utvist etter to sene gule kort! Allikevel spilte han over 91 minutter for Kamerun, mot relativt ukjent motstand. Kamerun har vel nå også sikret seg videre spill i kvalifiseringen, ennå det gjenstår en kamp. (VM-kvalik gr.1 Afrika)

 

Mexico 3-0 Jamaica... Carlos Vela spilte 61 minutter for Mexico, som har startet med to seire så langt i kvalifiseringen. De leder gruppen foran Honduras, Jamaica og Canada. (VM-kvalik gr.2 Nord/Sentral Amerika og Karribien)

 

Søndag 7. september

 

Mosambik 1-1 Elfenbenskysten... Både Kolo Toure og Emmanuel Eboue ser ut til å ha spilt hele kampen for ivorianerne. Elfenbenskysten ser nå også ut til å ta seg videre i kvaliken, om de da ikke taper så alt for mye hjemme mot Madagascar i oktober. (VM-kvalik gr.7 Afrika)

Link to comment
Share on other sites

Flott oppdatering, Daniel! :P

 

Når det gjelder Norge er jeg skikkelig skuffet. For en gang skyld trodde jeg faktisk på seier, men selvfølgelig skuffer de nå også. Jeg må ærlig innrømme at jeg tvilte på Winsnes før kampen, men han storspilte og var vår beste, etterfulgt av en god Steffen Iversen og Tom Høgli. Dette betyr at Scottland MÅ beseires borte, noe som kan bli utrolig tøft, vinner vi ikke der, kommer vi neppe til VM. For noe godt resultat mot Nederland, har jeg aldeles liten tro på. Dagens skuffelse var uten tvil Tore Reginiussen, henger plassen hans i en tynn tråd? (Antakeligvis ikke, men man vet jo aldri med "storgeniet" Åge Hareide!).

Link to comment
Share on other sites

Utrolig svakt av Norge i dag. Island er ikke bedre enn at vi burde klart å dra i land tre poeng.

 

Winsnes var veldig positiv i dag, og Iversen. Høgli var også brukbar, ellers var det ikke så mange som skilte seg ut spesielt.

 

Jeg syns det er merkelig at Hareide ikke bruker Strømstad fra start, når både han og Helstad har gjort det såpass bra for klubblaget i det siste. Syns også det er utrolig merkelig at han kun gjør to bytter, og at Strømstad ikke får komme innpå. Gamsten var ikke spesielt bra når han kom inn.

 

Blir det ikke tre poeng mot Skottland i neste kamp tror jeg man kan se langt etter VM sluttspill, men jeg tror Norge rett og slett ikke er gode nok. Media er gode på å få frem forventninger - ny taktikk, nye spillere og spillere i form og å få det til å virke som om Norge er helt i verdenstoppen, men vi detter fort ned igjen på landjorda etter kampene.

Link to comment
Share on other sites

Frankrike presterte å tape 3-1 mot Østerrike tidligere i dag. Både Gallas, Sagna og Nasri spilte fra start.

 

Domenech hadde endelig skjønt at Mexes burde starte, men han gir fremdeles udugelige Govou tillitt fra start. Han scorte riktignok i dag, men det er nok bare "commentators curse" som har smittet over på supporterne. I tillegg ventet Dumme-nek helt til det var 10 minutter igjen med å bytte innpå Anelka. Toulalan fortsetter på midtbanen, og henviser dermed Flamini til benken og giganttalentet Hugo Lloris sitter på benken til fordel for Mandandandandanda-ett eller annet på keeperplass.

 

Håpløst!

 

Håper det franske fotballforbundet har fått en støkk, og sparker den idioten så langt bort fra landslaget, og helst fotball generelt. UT MED DUMME-NEK!!

Link to comment
Share on other sites

-Theo Walcott var fantastisk i dag. Han var mobil og konstant en trussel, sier Capello til Setanta Sports.

 

- Theo var i en annen klasse. De måtte bytte backer fordi han lekte med dem, sier kaptein John Terry.

 

Beklager, men jeg blir ikke overbegeistret av å lese at Theo har lekt med en back på Andorra. Andorra er en lilleputtstat med knapt nok innbyggere nok til å danne troppen mot England. Theo er en ekspert på å drite ut "halvgode" spillere, mens mot habile backer i Premier League kommer hans svakheter mye mer frem i lyset.

Link to comment
Share on other sites

-Theo Walcott var fantastisk i dag. Han var mobil og konstant en trussel, sier Capello til Setanta Sports.

 

- Theo var i en annen klasse. De måtte bytte backer fordi han lekte med dem, sier kaptein John Terry.

 

Beklager, men jeg blir ikke overbegeistret av å lese at Theo har lekt med en back på Andorra. Andorra er en lilleputtstat med knapt nok innbyggere nok til å danne troppen mot England. Theo er en ekspert på å drite ut "halvgode" spillere, mens mot habile backer i Premier League kommer hans svakheter mye mer frem i lyset.

 

Amen Hlemik'n

 

Walcott har mye å bevise i år. Jeg håper han klarer det, men tror det ikke. Desverre.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...