Jump to content

Landslagsfotball


Rosicky07

Recommended Posts

Back in landslags-business :D Av egen interresse fortsetter jeg å skrive om Arsenalspillerne, får å drepe ventetiden til neste Arsenalkamp ;) Og ber selvfølgelig igjen om at ingen av spillerne våre blir skadet...

 

Flere kan ha fått med seg at det tok bare fire minutter for Amaury Bischoff å score for Portugal U21, hvor de vant 3-1 over Sveits. Kieran Gibbs debuterte også han, for England U21, og spilte siste halvtime. 2-3 tap for Ecuador. Debut ble det også for Jack Wilshere! Han spilte hele kampen ved siden av kaptein Henri Lansbury, når England U19 tok i mot Spania U19 og Fran Merida, som spilte 1.omgang for spanjolene. Spania vant 3-0.

 

I går var også Gilberto og Baptista tilbake på Ashburton. Fantastisk å se førstnevnte igjen! Sistnevnte heller diskutabel. Brasil 2-0 Italia, på Arsenal og Brasils hjemmebane. Fantastisk stemning er vel noe nytt for oss Arsenalfans på hjemmebane, men det var ingen tvil om at det var det i går...

________________________________________________________________________________

 

Dagens kamper: (alle er treningskamper/vennskapskamper)

 

Slutt:

 

Wales 0-1 Polen... Lukasz Fabianski spilte 1.omgang for Polen! Artur Boruc kom inn i 2. Flott at polakken vår fikk mer spilletid i dag enn som oftest tidligere. Også Aaron Ramsey kom inn i 2.omgang for Wales.

 

Tyrkia 1-1 Elfenbenskysten... Kolo Toure og Emmanuel Eboue spilte begge hele kampen, mens Drogba scoret i siste minutt for ivorianerne.

 

Romania 1-2 Kroatia... Eduardo kom inn i 61.minutt, og hadde assist til Kranjcar :P Men gleder meg mer til å se hans ordentlige comeback!

 

Hellas 1-1 Danmark... Nicklas Bendtner spilte 79 minutter for Danmark.

 

Sveits 1-1 Bulgaria... Philippe Senderos spilte hele kampen. Johan Djourou kom inn i 2.omgang.

 

Tunisia 1-1 Nederland... Robin van Persie ble byttet ut til pause, inn kom målscorer Huntelaar.

 

Frankrike 0-2 Argentina... William Gallas og Bacary Sagna spilte hele kampen for Frankrike. Samir Nasri på benken. Gallas fikk gult kort etter 38 minutter.

 

Kamerun 3-1 Guinea... Alex Song med i troppen...

 

Burkina Faso 1-1 Togo... Emmanuel Adebayor med i troppen...

______________________________________________________________________________

 

Må si at folk var elendige til å oppdatere i dag! Vet ikke hvorfor, men... Fikk hvertfall infoen jeg trengte til slutt!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • Replies 308
  • Created
  • Last Reply
  • 2 months later...

@ Daniel: Du kommer vel med landslagsoppdateringer..? :P

Nei, har tatt ferie! B)

 

Hehe, kan vel ta en kort en :P

 

Disse spillerne spiller 1 kamp denne uka: Ramsey spilte bra for Wales mot Aserbadjan 90 min (1 gult kort), Walcott 45 min - fikk ikke akkurat skryt, Fabregas spiller på tirsdag, Arshavin onsdag, Bendtner spilte 84 min - vant 1-0 over Sverige, Sagna spilte for Frankrike igår og skal ha vært nærme mål, ingen Diaby...

 

Spillere med 2 kamper: Robin van Persie 90 min i dag mot Island - Norge på onsdag, Toure/Eboue møter Guinea i morgen - Kamerun på lørdag, mens Song og Kamerun møter Marokko i morgen. Togo og Ade møter Marokko den 20. (eneste "Gooner" som spiller så sent) og spilte mot Gabon i dag, tapte 3-0 og Ade pådro seg gult kort. Polen tapte 1-0 for Sør-Afrika i treningskamp, Goal.com tippet Fabianski i startoppstillingen, mer vet jeg ikke. Møter Irak borte på onsdag! Vela spiller vel i natt, mot El Salvador. Møter Trinidad på onsdag.

Link to comment
Share on other sites

van Persie fortsetter med stolpetreffene sine :P. Det hadde fort vært en kandidat til beste mål i kvalifiseringen hvis skuddet hadde gått inn. Ellers var han nærme på et skudd med høyre samt at han nesten fikk assist da Robben skøyt i stangen. Mange pene angrep fra Nederland. Uten Hangeland tror jeg vi får kjørt oss. Jeg frykter det blir en flau oppvisning i anti-fotball fra Norges side på onsdag :P

 

=> http://www.101greatgoals.com/videodisplay/2680738/

Link to comment
Share on other sites

van Persie fortsetter med stolpetreffene sine :P. Det hadde fort vært en kandidat til beste mål i kvalifiseringen hvis skuddet hadde gått inn. Ellers var han nærme på et skudd med høyre samt at han nesten fikk assist da Robben skøyt i stangen. Mange pene angrep fra Nederland. Uten Hangeland tror jeg vi får kjørt oss. Jeg frykter det blir en flau oppvisning i anti-fotball fra Norges side på onsdag :P

 

=> http://www.101greatgoals.com/videodisplay/2680738/

Er Hangeland ute mot Nederland?!

Link to comment
Share on other sites

van Persie fortsetter med stolpetreffene sine :P . Det hadde fort vært en kandidat til beste mål i kvalifiseringen hvis skuddet hadde gått inn. Ellers var han nærme på et skudd med høyre samt at han nesten fikk assist da Robben skøyt i stangen. Mange pene angrep fra Nederland. Uten Hangeland tror jeg vi får kjørt oss. Jeg frykter det blir en flau oppvisning i anti-fotball fra Norges side på onsdag :P

 

=> http://www.101greatgoals.com/videodisplay/2680738/

Er Hangeland ute mot Nederland?!

Hangeland har to gule kort derfor må han stå over Nederland kampen.

Link to comment
Share on other sites

van Persie fortsetter med stolpetreffene sine :P. Det hadde fort vært en kandidat til beste mål i kvalifiseringen hvis skuddet hadde gått inn. Ellers var han nærme på et skudd med høyre samt at han nesten fikk assist da Robben skøyt i stangen. Mange pene angrep fra Nederland. Uten Hangeland tror jeg vi får kjørt oss. Jeg frykter det blir en flau oppvisning i anti-fotball fra Norges side på onsdag :P

 

=> http://www.101greatgoals.com/videodisplay/2680738/

Er Hangeland ute mot Nederland?!

Ja, han fikk jo gult kort! Og det var av det billige slaget! Helvete de kan bli styggt på onsdag. Godt jeg sitter på fly og ikke får sett han!

Link to comment
Share on other sites

Gibbs med en assist og 2 mål da U21 laget til England vant 7 - 0 mot Azerbadjan. Unggutten ble kåret til MOTM!

 

Kan leggje til at Gibbs var innom venstre back, venstre kant og sentral midtbane i denne kampen.

Trass svak motstand, tek eg det som nok eit teikn på noko som har ant meg i lang tid. Gibbs luktar fugl.

Link to comment
Share on other sites

Selv Robin van Persie ler av latterlige Drillo som mener Nederland har scoret for lite mål. Nederland har 14 mål til nå, vi har to. Er allerede gått lei preiket til Olsen, han er waaay over the top.

Helt enig. Like flaut som bitre SAF, da han mente vi fikk alt for mye uavgjorte kamper i 49-unbeaten rekken vår. Dessuten spiller Nederland glitrende fotball. Selv om resultatet er viktig, vil jeg heller se en kamp man vinner 2 - 0 etter strålende spill og en del sjansesløsing enn 3 - 0 etter kjip fotball og max effektivitet. Nederland har fortsatt mer å gå på, og det gjør dem bare enda farligere. Det norske spillet er derimot flaut å se på!

Link to comment
Share on other sites

Jeg mener Norge burde begynne med en 4-2-3-1 formasjon, hvor Gamsten både kan bekle en kantrolle og en offensiv sentral midtbanerolle.

Bråten kan både spille midtstpiss, kant og offensiv sentral.

 

Tror selv dette kunne fungert bra med tanke på hvilke spillere Drillo har i troppen: Bare synd Hangeland ikke kan spille mot Nederland...

 

Knudsen

Høiland-Reginiussen-Hangeland-J A Riise

Tettey/Hauger-Grindheim/Winsnes

Skjelbred/Riise-Huseklepp/Bråten-Gamst

Carew

 

Må nevne at jeg som oftest alltid ender opp med å bli skuffet når jeg ser landslaget, minus kampen mot Tyskland...

Får håpe Drillo klarer å få orden på dette, og at vi får en bra kamp mot Nederland. Tviler dog sterkt med tanke på Drillos fotballtankegang... Dessverre er det det beste vi kan spille med de spillerne som fins på det norske landslaget pr dags dato...

Link to comment
Share on other sites

Selv Robin van Persie ler av latterlige Drillo som mener Nederland har scoret for lite mål. Nederland har 14 mål til nå, vi har to. Er allerede gått lei preiket til Olsen, han er waaay over the top.

Helt enig. Like flaut som bitre SAF, da han mente vi fikk alt for mye uavgjorte kamper i 49-unbeaten rekken vår. Dessuten spiller Nederland glitrende fotball. Selv om resultatet er viktig, vil jeg heller se en kamp man vinner 2 - 0 etter strålende spill og en del sjansesløsing enn 3 - 0 etter kjip fotball og max effektivitet. Nederland har fortsatt mer å gå på, og det gjør dem bare enda farligere. Det norske spillet er derimot flaut å se på!

 

Og nå står han å babler om at Nederland bruker for mange trekk i angrepene sine og dermed skaper de lite sjanser! Hvordan går det ann? Er Olsen helt SYK i hodet?

 

Nesten som jeg håper at Robin van Persie scorer fire mål og at Nederland vinner 12-0.

Link to comment
Share on other sites

det norske landslaget er kriminelt dårlig. hvordan er det mulig å sette sammen et slik svakt lag? nesten så jeg tror at egil roger olsen er åreforkalket. når spillere som pedersen, hauger og bh rise må spille, ja da ser man at det er mangel på gode norske spillere. eller at drillo rett og slett ikke evner å ta ut de beste. rett og slett skammelig dårlig...

Link to comment
Share on other sites

At ikke trenere forstår at det ikke nytter å markere på den måten på dødball imot, er helt uforståelig. Forsvarere må starte på egen strek for så å løpe utover. Da er det langt enklere å vinne ballen enn om man må løpe bakover for så å heade utover igjen...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

hva er det som feiler j a riise? sier han hadde en kjempekamp... tufs! en delvis ok kamp, det er det han har å slå i bordet med. ett skudd som skifter totalt retning. hadde antagelig ikke blitt farlig engang, og så tror/forlanger han at alle journalister skal skrive det som passer han?! stakkars gutt. ikke rart det går i mot. han ble jo ikke norges beckham! LOL

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...