Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply

Det er to måter Cesc kan havne i Barcelona på i sommer, eller neste sommer for den saks skyld:

 

1. Barcelona hoster opp det markedsverdien for en spiller av Cesc kaliber og kontraksituasjon er, og da snakker vi i området £50M.

2. Cesc tar rebellvarianten og fremprovoserer en avtale som resulterer i en redusert overgangssum.

 

Det virker ikke som noen av disse scenariene er gangbare, i alle fall i år. Barcelona kjører samme taktikk utenfor banen som de gjør på, de filmer i håp om å fremprovosere noe fordelaktig for dem. Cesc har i år, i motsetning til i fjor, avvist den tanken. For å holde fyr i bålet er de likevel mest tabloide i pressen begynt om å snakke om salg av David Villa som finansieringsmetode. En helt vanvittig tanke som selvsagt ikke kommer til å skje. David Villa er langt viktigere for Barcelona enn hva Cesc Fabregas vil være. De har tross alt Xavi.

 

På et eller annet tidspunkt vil Cesc ende opp i Barcelona. Det tror jeg alle er innforstått med, men jeg tror ikke det kommer til å skje før Xavi begynner å skrante litt. Først da blir Barcelona virkelig motivert til å anstrenge seg for Cesc.

Link to comment
Share on other sites

Guardiola kjenner verdiene av spillere og Cesc er er mindre enn € 40million. Barcelona vil tilby mindre og hvis de (Arsenal) ikke aksepterer, så han ikke kommer. Pep vet at klubben ikke er godt-off i form av penger. "

 

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_6998563,00.html

 

Er vel ikke noe bombe at Barcelona har lite penger, de spurte jo om lån i fjor også for å hente spillere.

 

De for ikke Cesc for små penger værfall

Haha jeg så det samme selv. Satte frokosten i halsen og fikk meg en god latter. Men det er jo gode nyheter. Wenger og styret vil nok NEPPE fire på kravene så lenge Cesc er fornøyd i Arsenal. En god start på dagen! :)

Link to comment
Share on other sites

Guardiola kjenner verdiene av spillere og Cesc er er mindre enn € 40million. Barcelona vil tilby mindre og hvis de (Arsenal) ikke aksepterer, så han ikke kommer. Pep vet at klubben ikke er godt-off i form av penger. "

 

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_6998563,00.html

 

Er vel ikke noe bombe at Barcelona har lite penger, de spurte jo om lån i fjor også for å hente spillere.

 

De for ikke Cesc for små penger værfall

http://www.dagbladet.no/2011/06/21/sport/fotball/cesc_fabregas/17002042/

Artikkelen i norske medier. Herregud, så latterlige de er! "Kjenner verdien av spillere"? Tydeligvis ikke. Vet ikke om jeg skal le eller gråte av han!

Link to comment
Share on other sites

Er vel ikke noe bombe at Barcelona har lite penger, de spurte jo om lån i fjor også for å hente spillere.

Har hørt at lønna i Spania betales en gang i året og at det var derfor de trengte låne penger, tviler på at det er noe stress for Barcelona å betale tilbake et "lite lån" på et par hundre millioner.. Desverre :)

Link to comment
Share on other sites

"Barcelona vil ikke betale mer enn £32M for Fabregas" Neivel, så dra til helvete.

 

Som sagt så tviler jeg sterkt på at han ender i Barcelona før om et par sesonger minst så lenge Barcelona holder på som de gjør nå.

 

Hvis de ikke vil betale mer enn £32 så kan de dra til helvete som du sier. Cesc er verdt nesten dobbelt så mye og med den økonomien klubben har så kan vi fint ruge på vår spanjol.

Link to comment
Share on other sites

Som sagt så tviler jeg sterkt på at han ender i Barcelona før om et par sesonger minst så lenge Barcelona holder på som de gjør nå.

 

Hvis de ikke vil betale mer enn £32 så kan de dra til helvete som du sier. Cesc er verdt nesten dobbelt så mye og med den økonomien klubben har så kan vi fint ruge på vår spanjol.

 

Jeg tviler også på at han ender i Barcelona i sommer, men jeg syns at alt dette er nonsens! Barca oppfører seg på en sånn urespektabel måte at det nesten er til å tro at de driver en heksejakt. Uansett, når Barca bruker mye penger på Sanchez eller hva han nå heter, så kan de bare glemme å hente Fabregas for 320 millioner kroner. Man skal ha i minnet sitt at Barca har en gjeld på 1,5-2 milliarder kroner. Husker ikke eksakt, men leste i fjord at dem hadde en gjeld som får alle lysene i Financial fair play til å blinke å styre i alle retninger.

 

EDIT: Tok en stor feil med å sei 1,5-2 mrd kroner :P

http://www.tv2.no/sport/fotball/-barcelona-har-fire-milliarder-i-gjeld-3212251.html

Link to comment
Share on other sites

Jeg tviler også på at han ender i Barcelona i sommer, men jeg syns at alt dette er nonsens! Barca oppfører seg på en sånn urespektabel måte at det nesten er til å tro at de driver en heksejakt. Uansett, når Barca bruker mye penger på Sanchez eller hva han nå heter, så kan de bare glemme å hente Fabregas for 320 millioner kroner. Man skal ha i minnet sitt at Barca har en gjeld på 1,5-2 milliarder kroner. Husker ikke eksakt, men leste i fjord at dem hadde en gjeld som får alle lysene i Financial fair play til å blinke å styre i alle retninger.

 

EDIT: Tok en stor feil med å sei 1,5-2 mrd kroner :P

http://www.tv2.no/sport/fotball/-barcelona-har-fire-milliarder-i-gjeld-3212251.html

 

I hvilken fjord leste du dette?

Link to comment
Share on other sites

Jeg tviler også på at han ender i Barcelona i sommer, men jeg syns at alt dette er nonsens! Barca oppfører seg på en sånn urespektabel måte at det nesten er til å tro at de driver en heksejakt. Uansett, når Barca bruker mye penger på Sanchez eller hva han nå heter, så kan de bare glemme å hente Fabregas for 320 millioner kroner. Man skal ha i minnet sitt at Barca har en gjeld på 1,5-2 milliarder kroner. Husker ikke eksakt, men leste i fjord at dem hadde en gjeld som får alle lysene i Financial fair play til å blinke å styre i alle retninger.

 

EDIT: Tok en stor feil med å sei 1,5-2 mrd kroner :P

http://www.tv2.no/sport/fotball/-barcelona-har-fire-milliarder-i-gjeld-3212251.html

 

De er nok finansielt rimelig godt stilt, dessverre :-|

 

The major concern is obviously the debt, which Javier Faus said was “the biggest in the club’s history.” We’ve not been given the full details yet, but the adjusted figure released by the club was gross debt of €552 million (net debt €442 million). However, we do know that this represents total liabilities and is thus misleadingly high, as it includes trade creditors, accruals and even provisions. In fact, Rosell and his cohorts should be ashamed of this needless scaremongering, which is not consistent with standard accounting practice – or, indeed, UEFA’s definition, which explicitly states, “net debt does not include trade or other payables.”

 

As an example of how absurd the total liabilities definition is, just look at how high other clubs’ gross debt would be using this measure: Real Madrid €683 million, Liverpool €578 million and Manchester United €1.1 billion. Even Arsenal, which is regarded as the template for financial sustainability, would have “debt” of €767 million (though it’s come down a lot since the last annual accounts). This places Barcelona’s €552 million firmly into context. To use an old adage, you have to compare apples with apples.

 

Under UK accounting practice, net debt includes bank overdrafts and loans, owner and/or related party loans and finance leases less cash and cash equivalents. Under this definition, Barcelona’s net debt in last year’s accounts was actually only €20 million, compared to Rosell’s total liabilities of €489 million.

 

The truth is that Barcelona’s real debt lies somewhere between the narrow UK accounting definition and the new board’s widest possible measure.

 

In fact, UEFA’s definition of net debt also includes the net balance owed on player transfers, which is probably the most reasonable approach to take, as this is an important part of Barcelona’s business model. Again, we have no way of knowing how much Barcelona owe to clubs for other players, though last year’s books included just under €90 million. This is why Laporta could truthfully claim last year that “the ultimate proof that Barca has a solid economic base is that we didn’t have to make any new debts when signing new players this summer”, as he was only referring to bank loans. However, this is not the whole story if money is still owed to other clubs on those transfers.

 

Whichever way you look at this, what is very clear is that net debt has increased by well over €100 million in a year, which is obviously not something to be proud of. The previous board gave two reasons for this significant increase: €65 million for outstanding taxes and €60 million for the transfers of Ibrahimovic, Villa and Chygrynskiy.

 

Since the accounts were closed, Barcelona have secured an additional €155 million loan from a group of banks led by La Caixa and Banco Santander, but this is unlikely to have greatly increased their total debt, as my guess is that this was largely used to pay off existing liabilities like the tax bill and some transfer payables. It would make sense for them to pay off short-term liabilities with longer-term debt. Often, when clubs have problems with debt, it’s not so much the magnitude that’s the issue, but the timing of the repayments. That’s why Arsenal’s long-term debt is not a concern, but Liverpool’s short-term debt is.

 

Even with this new credit, Barcelona’s bank loans are relatively low. Laporta’s AGM presentation gave a figure of €114 million, though for some reason this included a €57 million tax credit, so presumably the real bank loan was (coincidentally) €57 million. If the additional €155 million were to be added to that, the total bank loans would be €212 million. This is all speculative in the absence of a detailed balance sheet, but the point is that such a bank loan is eminently serviceable with annual revenue of over €400 million.

 

Resten kan du lese hos The Swiss Ramble, scroll ned på siden selvom artikkelen om Zlatan er veldig interesant...

Link to comment
Share on other sites

Det eneste som holder disse ryktene i live er folket, dvs. fansen, som leser om dem. Hvis ingen klikket seg inn på disse sakene, ville de fort dø ut.

 

Personlig holder jeg meg langt unna "negative" Arsenal-rykter både i norske og engelske nettaviser. Jeg har gjort det i lang tid. En prinsippsak. Jeg fryder meg over å være midt i målgruppen for "nyheten", men likevel ikke gi mitt "klikk". Eia fulgte flere mitt noble eksempel!

Link to comment
Share on other sites

Den katalanske "nasjonalismen" er vel også en viktig faktor som holder liv i ryktene rundt Cesc. Innbyggerne i Barcelona venter vel kun på at en av deres sønner skal vende tilbake slik Pique gjorde. Det er visstnok ganske ekstremt hvor sikre katalanerne er på at Cesc tilhører Barcelona.

Link to comment
Share on other sites

Flere medier som i dag melder at Arenal har avvist et bud på 27 millioner pund, latterlig lav sum rett og slett. Håper virkelig ikke Wenger lar seg presse i dennne saken.

 

 

 

http://www.guardian.co.uk/football/2011/jun/24/arsenal-barcelona-cesc-fabregas

 

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/arsenal/8595221/Arsenal-turn-down-27-million-bid-from-Barcelona-for-Cesc-Fabregas.html

Link to comment
Share on other sites

Flere medier som i dag melder at Arenal har avvist et bud på 27 millioner pund, latterlig lav sum rett og slett. Håper virkelig ikke Wenger lar seg presse i dennne saken.

 

 

 

http://www.guardian.co.uk/football/2011/jun/24/arsenal-barcelona-cesc-fabregas

 

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/arsenal/8595221/Arsenal-turn-down-27-million-bid-from-Barcelona-for-Cesc-Fabregas.html

27 millioner pund? :lol: Ser ut til at vi får beholde Cesc ihvertfall en sesong til ;)

Link to comment
Share on other sites

Cesc Fabregas er tydeligvis bare politikk for Barcelona! Hadde de virkelig verdsatt han som spiller så hadde første bud vært oppe i minst 40 mill pund.

 

Og det verste av alt er hvordan Fabregas selv ikke virker å se dette. Hadde de virkelig ønsket Cesc til klubben så hadde de ikke kjøpt inn 2 (stiger kanskje opp mot 3-4 hvis Sanchez og Rossi kommer. Dog virker Rossi dealen å være død) spisser i Zlatan Ibrahimovic (€40M + Eto'o) og David Villa (€40M).

 

At han selv ikke klarer å innse at han faktisk ikke er noe annet enn et trofé for Barcelona som muligens vil slite benken i et par sesonger hvis han går til drittklubben i sitt hjerte.

 

Det smarteste Fabregas kan gjøre er enten å "bløffe" at han er åpen for andre klubber (Milan, Real Madrid o.l.) for å presse opp prisen og presset fra Barcelona for å faktisk by det som skal til for å få tak på Cesc, men det har ikke blitt gjort og vil ikke bli gjort fra Fabregas sin side.

 

Et annet alternativ er å bli i Arsenal til kontrakten går ut og forlate klubben gratis etter 12 fantastiske år med tjeneste for klubben.

 

Jeg foretrekker den siste av disse scenarioene hvis jeg kunne valgt. Særlig også hvis man tenker på at spillere som Wilshere og Ramsey vil være henholdsvis 23 og 24 år gamle og det er ingenting som tilsier at disse ikke allerede da vil være bedre eller hvertfall i nærheten av like gode som Cesc.

 

Uansett er én ting sikkert. Og det er at Fabregas ikke forsvinner for et lusent bud på 27 millioner pund.

 

F*ck off Barcelona.

Link to comment
Share on other sites

Et annet alternativ er å bli i Arsenal til kontrakten går ut og forlate klubben gratis etter 12 fantastiske år med tjeneste for klubben.

 

Jeg foretrekker den siste av disse scenarioene hvis jeg kunne valgt. Særlig også hvis man tenker på at spillere som Wilshere og Ramsey vil være henholdsvis 23 og 24 år gamle og det er ingenting som tilsier at disse ikke allerede da vil være bedre eller hvertfall i nærheten av like gode som Cesc.

 

 

Dette er jeg helt enig StefanB. Om de ikke har tenkt til å legge mer en £30M på bordet for Cesc vil Arsenal ha mye større verdi i å beholde han ut kontrakten og heller slippe han gratis på det tidspunktet. For £30 får man ikke hentet inn i nærheten av kvaliteten til Cesc. Med dagens priser er jammen Denilson verdt £30M ;)

Link to comment
Share on other sites

Helt latterlig at en klubb som Barcelona kan styre som de gjør. Prøver å presse prisene på en spiller som helt klart er et av verdens største talenter samtidig som det er en spiller som per dags dato er fantastisk. Dealen med Zlatan er hinsides, den er latterlig. Når de da kommer og tilbyr oss lommerusk blir det latterlig!

 

Nei, Fabregas. Klubben din er Arsenal, Barcelona vil ikke ha deg som spiller, men som en gallionsfigur og som en seier der de kan si, se hva vi har produsert. Jeg håper du innser at det er Arsenal som har gjort deg til en fantastisk spiller, ikke Barcelona. Hadde du blitt i Barca, hadde du aldri fått de utviklingsmulighetene med fast førstelagsspill, og dermed ikke vært i nærheten av det nivået du er på i dag. Nei, bli i Arsenal, skriv lifetime kontrakt og drit i Katalonia og Barcelona! Sol kan du få i solarium, varme kan du få i badstu, det har vi ikke i England. Men kjærlighet, lojalitet og verdsettelse av viktige spillere har vi tonnevis med. Barca viser det motsatte, ved å prøve å hente igjen "the wonderkid of Barcelona" for 27 millioner pund!

Link to comment
Share on other sites

At han selv ikke klarer å innse at han faktisk ikke er noe annet enn et trofé for Barcelona som muligens vil slite benken i et par sesonger hvis han går til drittklubben i sitt hjerte.

Det er vel mulig at det er akkurat det han gjør

Link to comment
Share on other sites

Som sagt:

 

Det er to måter Cesc kan havne i Barcelona på i sommer, eller neste sommer for den saks skyld:

 

1. Barcelona hoster opp det markedsverdien for en spiller av Cesc kaliber og kontraksituasjon er, og da snakker vi i området £50M.

2. Cesc tar rebellvarianten og fremprovoserer en avtale som resulterer i en redusert overgangssum.

 

Det virker ikke som noen av disse scenariene er gangbare, i alle fall i år. Barcelona kjører samme taktikk utenfor banen som de gjør på, de filmer i håp om å fremprovosere noe fordelaktig for dem. Cesc har i år, i motsetning til i fjor, avvist den tanken. For å holde fyr i bålet er de likevel mest tabloide i pressen begynt om å snakke om salg av David Villa som finansieringsmetode. En helt vanvittig tanke som selvsagt ikke kommer til å skje. David Villa er langt viktigere for Barcelona enn hva Cesc Fabregas vil være. De har tross alt Xavi.

 

På et eller annet tidspunkt vil Cesc ende opp i Barcelona. Det tror jeg alle er innforstått med, men jeg tror ikke det kommer til å skje før Xavi begynner å skrante litt. Først da blir Barcelona virkelig motivert til å anstrenge seg for Cesc.

 

Det hele er bare en jævla lek for dem, og jeg håper for guds skyld at Kroenke/Gazidis/Wenger ikke leker med. Det setter presidens. Å stå imot og be Barca dra dir pepperen gror gjør det samme. De er egentlig ikke så interesserte, men de er på en måte programforpliketet fordi Cesc er den han er. Får håpe Cesc ikke er så blind at han ikke ser hva som egentlig foregår.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...