Jump to content

Ashley Cole


Marwood

Recommended Posts

Slik ting er no, trur eg Cole blir. Neste sommar derimot reiser Cole til Madrid. Carlos har blitt for gammal og etter neste sesong legger han mest sannsynleg opp eller trapper ned. Ein av hovudgrunnane til at Cole vil vekk er, så vidt eg kan forstå, mangel på engelskmenn i klubben. I Madrid er både Woodgate og Beckham.

 

Føretrekker forresten at Cole går til Real for 10 enn Chelsea for 20. Å selge verdens beste venstreback til hovudrivalen er rett og slett idioti og det veit Wenger & co.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 870
  • Created
  • Last Reply

Det er ganske morsomt å lese at Chelsea mener Cole ble for dyr, når man ser på de summene de har brukt på andre spillere. De trodde nok at de skulle slippe billig unna, etter som Cole har ønsket seg bort.

 

All ære til Arsenal for at de har stått på kravene, når man vet at Chelsea har mer enn nok penger til å bla opp for denne spilleren.

 

Når det er sagt, så mener jeg fortsatt at Cole bør selges, hvis han ikke kommer med en offisiell beklagelse på arsenal.com. Tror dette kan bli en tung sesong for Cashley, med tanke på at han ikke er noe særlig populær blant fansen lengre

Link to comment
Share on other sites

Ingenting hadde gledet meg mere enn om Ashley Cole forlot klubben nå, det han har gjort er i mine øyne utilgivelig ovenfor klubben, supporterene og hans lagkamerater. Aller helst hadde jeg sett at Cole forlot øyriket og ikke gikk til en av våre argeste konkurrenter i Premier League, men nå spiller det egentlig ingen rolle. Jeg ønsker aldri å se Ashley Cole ikledd en Arsenal drakt igjen.

 

Det er selvsagt et nederlag å miste en av verdens desidert beste ventrebacker, fra han startet på utlån i Crystal Palace og spilte seg inn på Arsenal laget har han utviklet seg veldig. Men det har sikkert blitt nevnt utallige ganger tidligere, ingen spiller er større eller viktigere enn klubben i sin helhet. Vi har mistet gode spillere tidligere og har et stort potensiale i Gael Clichy og ikke minst et stort talent i Armand Traore. Flamini er også et alternativ.

 

Arsene Wenger siste uttalelser kan også tyde på at dersom Cole blir solgt, er det ikke umulig at Wenger kommer til å hente inn en ny venstreback (Kilde www.arsenal.com).

Har du glemt Clichy? Sorry hvis han er solgt eller lånt ut, jeg er litt utdatert for øyeblikket.

Har ikke glemt Gael Clichy, han står nevnt i tråden min sammens med Traore og Flamini som mulige løsninger/backup for Clichy.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke noe som heter at prisen er for høy for Chelsea. De er jo stinne av gryn. De vil og tror naturligvis de vil få han forholdsvis billig, men jeg syns ikke han skal selges for under £25 mill. Han har 2-3 år igjen av kontrakten og er verdt såpass.

Nå vet vi vel ikke hvor stort bud de har lagt inn, men Arsenal er tydeligvis ikke fornøyd.

 

Cole har jo skapt dette oppstyret selv og setter seg selv høyere enn klubben. Det er egoisme og utakknemlighet på høyt plan.

Kommer han med beklagelse og sier han vil spille videre for Arsenal, syns jeg kanskje han bør få sjansen, men han kommer aldri til å være noen populær spiller hos fansen igjen.

 

Jeg bryr meg ikke det døyt om han blir "fryst" ut eller får spille videre i Arsenal.

Prestasjonene hans vil også bli dårligere hvis han ikke har fokus på spillet sitt og dermed kan bli utelatt i troppen.

 

Derimot så tror jeg Chelsea kommer til å tilby det Arsenal vil ha. Dette er bare taktikk fra deres side for å få han billigst mulig, som om det har noe å si for dem...

Alternativet kunne jo vært byttehandel + penger....enten med Gallas eller SWP (ja, for Cole er verdt med enn de to), men det er jo vanskelig å få alle parter fornøyd...spesielt i en sånn deal.

Link to comment
Share on other sites

Eller kanskje konflikten mellom Cole og Arsenal ikke er så stor som media og enkelte supportere hevder å vite. Virker ikke som han er direkte uønsket i klubben..

Kanskje det nok en gang er storm i et vannglass..

Cole er å blir en av verdens beste venstrebacker. Ingen tvil om det.

Link to comment
Share on other sites

Vil heller la han råtne på tribunen (hvis han skulle være så misfornøyd at han nekter å spille for Arsenal i det hele tatt) enn å selge han for under markedspris til Chelsea (av alle). De får enten gi oss £25m, som de ga for Essien, Drogba, SWP, eller så kan de bare glemme det. Wenger bør ikke la seg presse på det, det handler også om prinsipper! Selv om Cole vil bort og Chelsea vil ha han, er det Arsenal som bestemmer!

Link to comment
Share on other sites

Vil heller la han råtne på tribunen (hvis han skulle være så misfornøyd at han nekter å spille for Arsenal i det hele tatt) enn å selge han for under markedspris til Chelsea (av alle). De får enten gi oss £25m, som de ga for Essien, Drogba, SWP, eller så kan de bare glemme det. Wenger bør ikke la seg presse på det, det handler også om prinsipper! Selv om Cole vil bort og Chelsea vil ha han, er det Arsenal som bestemmer!

 

Wenger og Arsenal bør holde seg knallhard her ja! Chelsea har selv lagt lista når det gjelder overgangssummer...

Link to comment
Share on other sites

Må le av Chelski! Her har de kjøpt huagevis av "middels" gode eller ikke fullt så kjente spillere for drøssevis av penger og når de først skal kjøpe en av verdens beste i sin posisjon så er prisen for høy!!! Det blir rett og slett for dumt. Har de plutselig begynt å spare penger?! :(

Link to comment
Share on other sites

Klassisk splitt og hersk-taktikk fra Chelskis side. Først vifter de med en tilstrekkelig tykk seddelbunke under Ashleys nese, bak Arsenals rygg. Deretter, når konflikten mellom klubb og spiller har vokst seg stor nok, ikler de seg sin skinnhellige drakt og bedyrer at de denne gangen skal føre forhandlinger etter boka. Piss meg i øret. "Skaden" har selvfølgelig allerede skjedd, Ashley er unsettled, og Mourinhos patetiske uttalelse om at Chelsea nå skal spille med åpne kort er ikke verdt et rødt øre.

Nei, stå på krava Wenger og Dein, og sett Ashley på tribunen. Etter et par kamper med Bridge på venstrebacken kommer nok Chelski tilbake med litt flere av sine "surt opptjente kroner". Og hvis ikke; da får Ash' tid til å tenke over hvor han kommer fra, og kanskje han da "tar en Gerrard" og snur i døra.

Link to comment
Share on other sites

Jeg velger å tro at Che£$kis vrangvilje til å hoste opp for Cole

ene og alene skyldes vissheten om at Wenger kan kjøpe et helt

lag for £25mill, så de vil ikke gi ham det :D

 

Dog har nok Wenger Styrets absolutte tillit og tilgang på £25mill

til transfers om han vil ha det. Når man ser på Arsenals spillere

i 16-23-årsalderen kan man ikke annet enn tro at vi vil være best

i verden om 4-5-år... Kan man vel? :(

Link to comment
Share on other sites

Ja, og nå spørs det hva alle Cole-haterne på forumet sier :( :D :P

... men jeg har ikke tatt helt av enda. Vi må nok følge med på hva som blir oppfølgeren av dette etterhvert.

 

Nå er det vel ikke noe feil at de som ønsker Cole vekk (inklusive meg), må svare for at dette ikke gikk orden ved første forsøk. Jeg er glad at Arsenal ikke selger Cole for billigsalg, for det vil gi gale signaler for fremtiden.

Det skal ikke lønne seg å opptre som en idiot (unnskyld utrykket), for så å bli hjulpet ut til sin nye klubb for en lav sum.

Arsenal lar spilleren gå for den prisen man er verdt, og en av topp 3 backer i verden i sin beste alder er verdt MYE.

 

Det er kun en taper i denne saken, og det er Cole.

 

Jeg håper Real åpner sjekkheftet å punger ut det han er verdt (i kvalitet, og ikke i lojalitet) så får Chelsea stå der å angre at de ikke kunne gi noen ekstra millioner for en slik spiller når de gjør det med nesten alle andre, og når de selv er en av partene i denne konflikten/såpe-operaen.

 

Om ingen kommer ut med det Arsenal krever i sum, så vil han iallefall gi oss flere alternativer og god bredde i back-posisjonen. (om han vil gi alt i de kampene han får muligheten)

Neste sesong er det sikkert flere klubber som er villige til å gi det han er verdt med kun 1 sesong igjen av kontrakten, om han ikke blir helbredet og forstår at han har MYE å takke klubben for, og at han har det MEGET godt i Arsenal.

 

Tiden vil vise, men slik situasjonen er nå så håper jeg at han forsvinner. Synd, men lojalitet og det å sette klubben/arbeidsgiveren foran seg selv er viktig for at spillergruppen skal prestere i fremtiden.

Slik oppførsel kan smitte over på andre, og øke konfliktene i klubben om andre også prøver seg.

Link to comment
Share on other sites

Garry blir nok aldri Arsenal-materiale. Grunnen til at Arsenal har beholdt han i alle desse åra er nok at dei vil hjelpa han til å komma seg videre i karrieren. Tipper at Garry speler reservelagsfotball i år og neste år går han til ein klubb i Championship.

Link to comment
Share on other sites

Samme hva som skjer med cole og reyes så synes jeg nok en gang vi har fått ødelagt sommeren med

spekkulasjoner og uro blandt våre egne spillere!

helt siden anelka forlot oss så har sommeren vært en stor plage.

Wenger har vært flink å erstatte di spillerene som har forsvunnet,men forsvinner cole og reyes i år uten at noen kommer inn så ser jeg arsenal som en stor taper på overgangsmarkedet ,noe vi tildels var ifjor også.

Link to comment
Share on other sites

Samme hva som skjer med cole og reyes så synes jeg nok en gang vi har fått ødelagt sommeren med

spekkulasjoner og uro blandt våre egne spillere!

helt siden anelka forlot oss så har sommeren vært en stor plage.

Wenger har vært flink å erstatte di spillerene som har forsvunnet,men forsvinner cole og reyes i år uten at noen kommer inn så ser jeg arsenal som en stor taper på overgangsmarkedet ,noe vi tildels var ifjor også.

 

Dette skjer nok til ein viss grad i alle klubbar, men du har rett i at i Arsenal har ein gjort det til litt av ein spesialitet. Og det går på humøret laus. Det er diverre vorte slik at ein kontrakt ikkje lengre vert sett på som bindande (med unntak av Arsene Wenger, som er ein mann av ære, og framleis har til gode å bryte ein kontrakt). Spelarar kjem og går stort sett som dei vil, og i det heile tatt er "maktbalansen" gått i deira favør etter Bosman-dommen. Eg er langt ifrå sikker på om dette er til beste for fotballen.

 

Eg skulle ynskje at dersom Cole/Reyes absolutt vil vekk, burde dei gjeve klar beskjed om dette like etter sesongslutt, også offentleg. Det gjev i det minste ryddigare forhold, og ein ville forhåpentleg fått ein raskare avgang. Sånn som det er blitt no er tida knapp med transfer-deadline 31/8 og frist for påmelding til CL dagen etter. Me kan fort ende opp med att Reyes/Cole vert selt no, medan me må vente til Januar for

å handle forsterkingar. Eg kan tenkje meg at Wenger er rimeleg frustrert og forbanna over stoda.

 

Når det gjeld Cole så har han tydelegvis framleis sine støttespelarar, og det er greit nok. Eg må sei at eg finn lojaliteten, og evna til på sjå gjennom fingrane med det meste, imponerande.

Dersom det er slik at Cole framleis ser for seg ei framtid i Arsenal burde han for ei gongs skuld åpne kjeften, og gje oss alle klar beskjed om det NO. I staden får me ikkje noko anna enn ein øyredøyvande tausheit, der han ikkje legg to pinnar i kors for å rette på det inntrykket som er skapt. Eg ser her bort i frå då han fall for freistinga til å promotere den nye boka si, der han fann det for godt å gå rett i strupen på sin arbeidsgjevar.

 

Mitt inntrykk er at han er ein person som synest veldig synd på seg sjølv, fordi han (kanskje med rette) er blitt dårleg handsama av klubben. Faktisk i så stor grad at han har latt alle andre hensyn fare. Og det er jo dumt, for alt han har oppnådd er å legge seg ut med 98% av alle Arsenal-supportarar.

Det nærmar seg vel no 2 år sidan "Colegate" starta, og nok får no være nok. For å setje det på spissen, kan det være freistande å betale for å få slutt på denne farsen. Skal det være ei kronerulling, nokon?

 

Dette vart mykje negativt om Cole, men han skal ha ros for ein ting. Det at han forlenga kontrakta med eit år i fjor sommar. Han fekk sikkert betre betalt, men det viktigaste er at Arsenal er i ein betre forhandlingsposisjon overfor Chelsea, enn dei elles ville ha vore.

 

EDIT. I fylgje dagens The Guardian vart Arsenal's offisielle lagfoto teke i går. Ashley Cole var ikkje til stades, det var derimot Jose Reyes. Så får ein tolke det som ein vil.

Link to comment
Share on other sites

Det beste for alle parter ville vært at Chelsea ikke lenger ville ha Cole. Og at ingen andre klubber heller ville ha ham.

Da kunne man presset Cole til å bite i seg dritten, og be om unnskyldning, og skrive ny livskontrakt.

 

Ja, han er mer eller mindre hatet av de fleste Arsenalsupportere, men se på Newcastle, er mange der som har lagt seg ut med fansen, men presterer de på banen så blir de tilgitt. Hvorfor skulle ikke vi kunne dgjøre det samme?

 

Når det er sagt, så tror jeg vi må ta Coles uteblivelse fra lag-fotograferingen i går sender sterke signaler om at han nok aldri drar på seg vår vakre trøye igjen.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...