Jump to content

Ashley Cole


Marwood

Recommended Posts

Som de fleste sikkert har fått med seg de siste dagene, så sitter en av tabloidene i England med beviser for at et hemmelig møte har funnet sted mellom Ashley Cole, hans agent og Jose Mourinho og Peter Kenyon fra Chelsea. Dette har selvsagt foregått bak Arsenals rygg, og er selvsagt høyst ulovlig. Hva som faktisk har skjedd er foreløpig ikke klart, men for meg så synes det som om "noe" har skjedd. Dette er for meg dypt tragisk og skuffende, siden jeg mener Ashley Cole er en av spillerne som virkelig er Arsenal "in and out". Vi får i det lengste håpe at etterforskningen viser at møtet ikke har skjedd. Men hvis det motsatte skulle vise seg å være tilfelle - hva da?

 

Dette vil reise to spørsmål, for det første - hva slags straff bør Chelsea få for et slikt overtramp som dette egentlig er ovenfor Arsenal? Og for det andre; hva med Ashley Cole, som strengt tatt også har gått bak ryggen til Arsenal, Arsene Wenger, DD og oss supportere.

 

For å starte med det første - Chelsea. Mange har ønsket at klubben bør miste poeng for dette - noe som også er et av straffetiltakene som FA kan iverksette. Jeg synes ikke dette er rette måten å avgjøre ligaen, selv om FA har gjort sitt beste for å avgjøre ligaen tidligere (1990-91). Dette blir helt feil, og Wenger har også sagt at han ikke ønsker en slik straffereaksjon. En stor bot vil for Chelsea ikke ha noen virkning for alle vet hvem som betaler denne. Mitt forslag er (tvilsomt om FA hører på meg...) at klubben ikke bør få kjøpe nye spillere på minimum ett år. Dette er kanskje en straff som svir aller mest for Chelsea, samtidig som det ikke avgjør ligaen.

 

Hva angår Ashley Cole så vil jeg føle at han har gått bak vår rygg. I forrige uke gikk han vel også ut og dementerte at han ville bort fra klubben. Min mening er at Cole bør få bli i klubben videre hvis han er motivert og ønsker dette. Hvis det motsatte er tilfelle, så bør han selges så fort som mulig. Dog ikke til Chelsea.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 870
  • Created
  • Last Reply

Synd dette med AC som selvsagt benekter at dette har tatt sted. At klubber snakker med spillere uten å gå via klubb er ikke første gang. Tror kun Chelsea får en pengebot som er riktig.

AC håper jeg fortsetter i klubben. Jeg synes heller at Arsenal kan gi AC et klekkelig lønnspålegg for det fortjener han. Etter hva jeg har fortått vi l Chelsea triple lønnen hans. Da er han for 'dårlig' betalt i forhold til hva snittet er. Arsenal bør også verdsette spillere som har gått gradene og lønne de på likt som de innkjøpte.

Eller ser det tynt ut hvis AC forsvinner med de nye reglene om spillere som må ha vært i klubben siden 16-17 år. Vi har ikke mange av dem i vår 25 manns tropp.

Link to comment
Share on other sites

Synd dette med AC som selvsagt benekter at dette har tatt sted. At klubber snakker med spillere uten å gå via klubb er ikke første gang. Tror kun Chelsea får en pengebot som er riktig.

AC håper jeg fortsetter i klubben. Jeg synes heller at Arsenal kan gi AC et klekkelig lønnspålegg for det fortjener han. Etter hva jeg har fortått vi l Chelsea triple lønnen hans. Da er han for 'dårlig' betalt i forhold til hva snittet er. Arsenal bør også verdsette spillere som har gått gradene og lønne de på likt som de innkjøpte.

Eller ser det tynt ut hvis AC forsvinner med de nye reglene om spillere som må ha vært i klubben siden 16-17 år. Vi har ikke mange av dem i vår 25 manns tropp.

62[/snapback]

 

 

Jeg kjenner meg trygg på at Cole blir i klubben. Er det ikke slik at det alltid blir spekulasjoner rundt en spiller i forbindelse med kontraktsforhandlinger eller når klubben ikke gjør det så godt?

Link to comment
Share on other sites

Tror kun Chelsea får en pengebot som er riktig.

Disagree. Det er ikke uten grunn at dette blir sett på som en svært alvorlig sak av FA. Klubb/spiller blir forstyrret. Det er tross alt Arsenal som betaler Coles lønn.

 

AC håper jeg fortsetter i klubben. Jeg synes heller at Arsenal kan gi AC et klekkelig lønnspålegg for det fortjener han. Etter hva jeg har fortått vi l Chelsea triple lønnen hans. Da er han for 'dårlig' betalt i forhold til hva snittet er. Arsenal bør også verdsette spillere som har gått gradene og lønne de på likt som de innkjøpte.

Agree. Det er viktig for klubben å vise at også spillere som blir oppfostret av Arsenal blir satt pris på og blir belønnet etter en lønn som spilleren ville fått i en annen klubb.

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS

............. eller fortjener Cole den samme lønna som de best betalte spillerne i klubben?

 

Et eventuelt slikt scenario er langt i fra søt musikk i mine ører, men skal vi tro avisen "Times Online" rett så er det store problemer i kontraksforhandlingene mellom Cole og Arsenal. Ashley tror selv på en overgang til sommeren, og det mest realistiske stoppestedet skal visstnok være stormannsgale Chelsea. Cole er som dere sikkert forstår, siden Chelsea er innblandet, interessert i et bedre økonomisk tilbud enn det seneste tilbudet han ble framlagt av klubben.

 

Arsenal har tilbudt Ashley Cole en ukelønn på cirka 300 000 norske kroner, dette tilbudet er dog betraktelig mindre enn hva han forventet. Hovedpersonen krever en lønnsforhøyning alà de best betalte spillerne i klubben, Thierry Henry, Patrick Vieira og Sol Campbell. Svaret til klubben er negativt, noe som har fattet Chelseas interesse. Chelsea skal visstnok ha tilbudt det tredoblede, cirka 900 000 norske kroner. Storklubber som Real Madrid, Barcelona og Juventus skal også være interesserte i en av verdens beste venstrebacker.

 

En annen faktor som irriterer Cole, er det faktum at Arsenè Wenger ikke har spurt Cole om han planla møtet med Peter Kenyon, Josè Mourinho og agenten Pini Zahavi. Cole påstår at disse ryktene er usanne, men føler at Wengers manglende villighet til å diskutere ryktene, betyr at manageren tror at møtet har oppstått. Jeg vet ikke hvor troverdig "Times Online" er, men at det skal ha oppstått en konflikt mellom Arsenè Wenger og Ashley Cole på grunnlag av disse ørsmå beskyldningene, setter jeg store spørsmålstegn ved. Det er heller ikke lengre enn en knapp uke siden Wenger ordla seg i positive drag mot Cole, etter hans flotte scoring mot Aston Villa.

 

Det vil være en ekstrem surrealistisk opplevelse å se Ashley Cole i en annen drakt enn Arsenals røde og hvite. Arsenal er ikke akkurat kjent for å inneha flusst av engelskmenn, og Cole er den eneste lokale spilleren som har gått gradene, og til slutt etablert seg som et soleklart førstevalg på venstrebacken de senere årene. Han har ved flere anledninger bekreftet sitt sterke kjærlighetsforhold til klubben, noe jeg virkelig håper blir avgjørende under Coles evaluering om framtiden.

 

http://www.timesonline.co.uk/article/0,,277-1477567,00.html

 

(jeg er for øvrig tidligere kjent som "Håkon Opdal").

Link to comment
Share on other sites

Guest paalhost

Meget trist om Cole skulle forlate oss ja. Mener at han er verdens beste høyrebekk. Og om Tony Adams var Mr. Arsenal for meg før, så er det Cole som er det tilsvarende nå. En spiller som alltid gir 100%. At Cole skal ha 300 000 når andre toppspillere i klubben har 900 000 kr i lønn synes jeg virker litt merkelig. Han er jo en spiller som har vært i klubben siden han var 9 år. Og for det fortjener han å bli belønnet.

Link to comment
Share on other sites

En kan lure på hva som skjer. En etter en ser ut til å ville bort fra Arsenal, hvis en skal tro alt som står skrevet i pressen.Cole, Edu, Reyes ryktes det.

 

De siste årene har profilerte spillere som Anelka, Petit, Overmars og Wiltord "grini" seg bort fra Highbury.

 

-Og mon tro om Vieira sagen er over?

 

Jeg bare undres........... :D

Link to comment
Share on other sites

Guest AlexanderS
Vi har allerede en Alexander.

 

Flott da, nå har dere to.

 

Og mon tro om Vieira sagen er over?

 

Den sagaen gjennopptas hver eneste sommer - noe jeg nærmest kan garantere også vil skje den kommende sommeren, Gravesen eller ei.

Link to comment
Share on other sites

Hva skal man egentlig si om denne Cole saken som har fått meg til å undre på hva som skjer i Arsenal, og en viss annen klubb.

 

Cole er en spiller som er født og oppvokst i Arsenal sin drakt, og selve symbolet på hvilke spillere academyet til Arsenal kan utvikle av talent.

 

I de aller fleste klubbene (som jeg kommer på) er det ofte de offensive spillerene som gjerne får mest oppmerksomhet og mest lønn, noe man kan diskutere seg høl i huet om er fortjent eller ikke fortjent.

 

Dette er grunnen for at Cole langt ifra har den samme lønnen som Vieira, og bl.a Henry.

Sol er den forsvarspilleren som har en meget HØY lønn, men dette skyldes selvfølgelig på hvilken måte han ble hentet til Arsenal.......

 

Hva fortjener Cole??

For å være helt ærlig mener jeg at vi IKKE må la lønnskulturen fly til himmels selv om vi har spillere som krever mer, men en viss økning mener jeg klubben BURDE punge ut for å beholde verdens beste back. (etter min mening)

En spiller som har gått gradene i klubben, og som spiller over tid på en så fantastisk måte.....ja der må vi benytte sjansen til å sikre en langtidskontrakt.

 

Problemet nå er at en annen engelsk klubb har uendelige midler til å lokke til seg spillere med fantasi-lønn, noe som gjør meg fly forbanna

Chelsea har kjøpt spillere for X-antall millioner på 2 år, og nå skal de til sommeren PRØVE å hente verdens "kanskje" beste venstreback + en kvalitets-spiss i høy klasse (Adriano)

hva vil dette koste klubben? £ 45-55mill...?

Hvor er sjela til en klubb som henter hva dem vil på så kort tid?

Hva tenker spillere på når de går til Chelsea?? (tenker de på lønna, muligheten for å utvikle seg selv, eller at de nå går til en klubb som legger opp spillet etter dine kvaliteter...)

 

 

Kan vi klage på Cole som faktisk kan tjene dobbelt så mye som Arsenal klarer å tilby ved å gå til Chelsea?

For å være helt ærlig, så kan jeg faktisk forstå at noen begynner å tenke på dette når det er snakk om ca 19millioner norske kroner mer i lønn pr år, og tenk da om han skriver en 5-års kontrakt......MYE PENGER!!!

 

Hva med Cole som person, tenker han kun på pengene, eller er han 100%Arsenal i sitt hjerte og velger en GOD lønn..... (som gir han mer enn nok å leve for)

Jeg tror Cole kommer til å forbli Arsenal spiller i mange år fremover, siden han får et godt kontraktstilbud av klubben og at han ser at Chelsea ikke vil gi han den samme tryggheten når det gjelder spilletid......

Dette er bare hva jeg tror, men alt kan kanskje skje??

 

Nei, jeg stoler på at ledelsen fortsetter å styre klubben på en så økonomisk fornuftig måte videre, som det de har gjort i mange år frem til nå.

Min tillitt er 100% til disse folkene :D

 

Ashley Cole: Du kommer til å bli en av de aller største i historien om du følger hjertet de neste årene......... i lik posisjon som Mr Adams, og ikke en som har vært med på det russiske mafia laget som kun handler om money, money, money...

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke Cole fortjener lavere lønn enn den Sol Campbell har hatt uten sign-on bonus. Cole er en av verdens aller beste venstrebacker og fortjener lønn deretter.

 

På tross av at jeg ville ha blitt skikkelig skuffa hvis det hadde skjedd, er jeg er ikke helt avvisende til et salg av Cole hvis vi kunne fått en solid mengde rubler og Bridge i bytte. Uansett er venstrebacken en av de plassene vi er best forspent, og pengene vi hadde fått fra Cole kunne vi brukt til å kjøpe en ny midtstopper eller keeper.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig. Som jeg har sagt før.Jeg ser ingen grunn til at våre local lads skal ha dårligere lønn enn de som kommer til klubben.

Her bør Arsenal verdsette de som alltid har vært en 'gunner'.

Hvorfor skal egentlig de som har vært i klubben ha dårligere lønn enn de som blir kjøpt inn??

Nei, gi AC den lønna han fortjener.

Cole er rangert som verdens beste venstreback , belønningen bør bli deretter.

Det er ikke en middelmådighet vi snakker om her.

Cole er pure class. :huh:

Link to comment
Share on other sites

På den ene siden, føler jeg at Cole fortjener den lønnen han krever, men på den andre siden, er jeg enig med M&B i at han virkelig bør straffes for sin flørt med Chelsea. Selv om ingenting er bevist, så blir jeg bare mer og mer sikker på at det har foregått noe.

 

Men hvis noen av de siste rapportene stemmer, så vil det ikke hjelpe å tilby lønn på nivå med hva Chelsea skal ha gjort. For Cole er ikke interessert i å skrive under uansett, da han er rasende på styret, etter å ha akseptert et kontraktsforslag muntlig før jul, og da han var klar til å skrive under, så var plutselig tilbudet £5000 i uka lavere enn det han hadde blitt forespeilet. Med dette ble han rasende og skuffet over måten han ble behandlet på, noe som skal ha gjort at han ønsker å forlate klubben.

Link to comment
Share on other sites

Minner meg litt om hva Arsenal gjorde med Martin Keown for noen år siden. Da var det nok litt mindre enn 5000 pund, men allikevel hvis det er er riktig det Kim sier er det Arsenal som har driti på draget.

Om prisnivået på spillerne er alt for høyt har det lite med saken å gjøre. Cole bør lønnes i samsvar med hvordan prisnivået er i dag, ikke hvordan det gjerne burde ha vært.

At spillere er overbetalte er noe alle vet.

Link to comment
Share on other sites

På den ene siden, føler jeg at Cole fortjener den lønnen han krever, men på den andre siden, er jeg enig med M&B i at han virkelig bør straffes for sin flørt med Chelsea. Selv om ingenting er bevist, så blir jeg bare mer og mer sikker på at det har foregått noe.

 

Men hvis noen av de siste rapportene stemmer, så vil det ikke hjelpe å tilby lønn på nivå med hva Chelsea skal ha gjort. For Cole er ikke interessert i å skrive under uansett, da han er rasende på styret, etter å ha akseptert et kontraktsforslag muntlig før jul, og da han var klar til å skrive under, så var plutselig tilbudet £5000 i uka lavere enn det han hadde blitt forespeilet. Med dette ble han rasende og skuffet over måten han ble behandlet på, noe som skal ha gjort at han ønsker å forlate klubben.

335[/snapback]

 

Hvis det du skriver her er riktig Kim, så er jo det ille, men er det ureparerbart? For øvrig kan det virke som Arsenal er mer opptatt av å få Chelsea straffet enn å beholde Cole. I så fall er man på ville veier. Hvis Chelsea har gjort noe galt, noe mye tyder på, bør de straffes, selv om jeg mener poengstraff egentlig er litt 'off' (hvorfor hjelpe ManU mer enn de allerede har blitt? ;) ). Men viktigst er det vel at Arsenal har spillere som ønsker å blø for klubben på alle plasser, selv om de er overbetalte alle sammen... Og særlig de britiske spilleren burde man jo tviholde på med nebb og klør. Sett i lys av UEFAs siste utspill om at man må ha minst fire egenproduserte spillere, er Arsenals tilsynelatende systematiske politikk med å nesten bare satse utenlandsk merkelig, og fremstår som ikke så rent lite hasardiøs.

Link to comment
Share on other sites

Meget trist om Cole skulle forlate oss ja. Mener at han er verdens beste høyrebekk. Og om Tony Adams var Mr. Arsenal for meg før, så er det Cole som er det tilsvarende nå. En spiller som alltid gir 100%. At Cole skal ha 300 000 når andre toppspillere i klubben har 900 000 kr i lønn synes jeg virker litt merkelig. Han er jo en spiller som har vært i klubben siden han var 9 år. Og for det fortjener han å bli belønnet.

145[/snapback]

 

Øh, Cole e venstrebekk.?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Guest Ric_IMITOP.COM

Ashley cole Ble beskyldt for å ha brutt denne spilleregelen om og ikke kontakte eller snakke om contract med andre før klubben man spiller for gir signaler\lov om det.Altså, det var sant da. Cole ville til chelsea, men chelsea ville ikke ha ham. Det sier Ihvertfall Chelsea. Ashley har skuffet meg og fansen, og jeg er sikkert på at Cole forsvinner vis chelsea vil ha ham. Jeg tror cole vil det, men jeg vet vi har clichy i baklomma så det blir ingen problem, Clichy vil gjøre en bedre enn den jobben cole har gjort,dessuten har clichy uttalt at han vil kjempe om en plass uansett om han sitter på benken eller ikke. Det beviser bare hvor mye han er instilt på å lykkes hos Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Ashley cole Ble beskyldt for å ha brutt denne spilleregelen om og ikke kontakte eller snakke om contract med andre før klubben man spiller for gir signaler\lov om det.Altså, det var sant da. Cole ville til chelsea, men chelsea ville ikke ha ham. Det sier Ihvertfall Chelsea. Ashley har skuffet meg og fansen, og jeg er sikkert på at Cole forsvinner vis chelsea vil ha ham. Jeg tror cole vil det, men jeg vet vi har clichy i baklomma så det blir ingen problem, Clichy vil gjøre en bedre enn den jobben cole har gjort,dessuten har clichy uttalt at han vil kjempe om en plass uansett om han sitter på benken eller ikke. Det beviser bare hvor mye han er instilt på å lykkes hos Arsenal.

2961[/snapback]

Hvor har du dette fra, link ?

 

Edit: Fant linker selv:

- http://www.sportnetwork.net/main/s378/st68717.htm?fromrss=1

- http://football.guardian.co.uk/News_Story/....html?gusrc=rss

 

Nå er kilden The Sun så det tar jeg med en klype alt. Men HVIS det skulle være sant så blir jeg utrolig skuffet, i allefall hvis Cole selv ba agenten ordne et møte. Da kan vi selge ham til sommeren for 250 mill, og kjøpe inn en back-up til clichy for halvparten av pengene.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ric_IMITOP.COM

tror dette er sant kjellus

VI får se om noen timer, først da ser vi om dette er Rykter eller sannhet. Jeg tror cole møtte chelsea og Arsenal og fansen.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ric_IMITOP.COM
tror dette er sant kjellus

VI får se om noen timer, først da ser vi om dette er Rykter eller sannhet. Jeg tror cole møtte chelsea og Arsenal og fansen.

2997[/snapback]

 

Sorry skrive feil igjen, har ikke sovt siden forgårs. :blink: Jeg tror cole møtte chelsea og skuffet Arsenal og fansen. Nå er det skrevet riktig

Link to comment
Share on other sites

Det har nå pågått høringer. Det blir klart at det faktisk har vært kontakt mellom Cole og Chelsea. Det sentrale spørsmålet blir selvsagt da: Hvem har skylden?

 

Peter Kenyon prøver selvsagt å redde sitt eget og Chelseas skinn i denne saken. Derfor hevder de at det er Cole som har tatt initiativet til disse samtalene. For meg høres det mildt sagt merkelig ut, og jeg tror ikke et sekund på det. At Cole skal si til agenten sin: "Hør her, jeg vil spille for Chelsea. Ring Zahavi og avtal et møte", virker jo helt usannsynlig. Det er ikke på den måten det foregår.

 

At en klubb derimot tar kontakt ulovlig og prøver å poache spillere er ikke noe nytt. Mourinho har jo tidligere gitt uttrykk for at Ashley Cole er Englands beste forsvarsspiller, så beundringen har vært der lenge. Det er ingen hemmelighet at han har ønsket seg Cole til Chelsea.

 

Det Peter Kenyon nå gjør er en manøver for å skyve skyldsspørsmålet og fokuset vekk fra Chelsea og over på Ashley Cole. På den måten klarer han kanskje også å gjøre situasjonen enda mer betent og Cole "unsettled", for så å hente ham til Chelsea.

 

At Ashley Cole skal ha gjort noe galt her, skal jeg ha mer konkrete og objektive kilder på enn en uttalelse fra Chelsea-campen selv. Er det noen som har alt å vinne på å hevde at Ashley Cole var den som tok kontakt, så er det nettopp Chelsea.

 

Tenk litt på det før dere slakter Cole i denne saken.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ric_IMITOP.COM
Det har nå pågått høringer. Det blir klart at det faktisk har vært kontakt mellom Cole og Chelsea. Det sentrale spørsmålet blir selvsagt da: Hvem har skylden?

 

Peter Kenyon prøver selvsagt å redde sitt eget og Chelseas skinn i denne saken. Derfor hevder de at det er Cole som har tatt initiativet til disse samtalene. For meg høres det mildt sagt merkelig ut, og jeg tror ikke et sekund på det. At Cole skal si til agenten sin: "Hør her, jeg vil spille for Chelsea. Ring Zahavi og avtal et møte", virker jo helt usannsynlig. Det er ikke på den måten det foregår.

 

At en klubb derimot tar kontakt ulovlig og prøver å poache spillere er ikke noe nytt. Mourinho har jo tidligere gitt uttrykk for at Ashley Cole er Englands beste forsvarsspiller, så beundringen har vært der lenge. Det er ingen hemmelighet at han har ønsket seg Cole til Chelsea.

 

Det Peter Kenyon nå gjør er en manøver for å skyve skyldsspørsmålet og fokuset vekk fra Chelsea og over på Ashley Cole. På den måten klarer han kanskje også å gjøre situasjonen enda mer betent og  Cole "unsettled", for så å hente ham til Chelsea.

 

At Ashley Cole skal ha gjort noe galt her, skal jeg ha mer konkrete og objektive kilder på enn en uttalelse fra Chelsea-campen selv. Er det noen som har alt å vinne på å hevde at Ashley Cole var den som tok kontakt, så er det nettopp Chelsea.

 

Tenk litt på det før dere slakter Cole i denne saken.

3000[/snapback]

 

Syns de er bare dumme som sier det, de ødelegger sjansene for å få Cole til chelsea. Ingen vil spille for en klubb som snur ryggen til deg. Uansett så har Cole sviktet oss. Han skulle aldri ha møtt opp på det møte. Han burde ha vært klar over at han er Arsenal spiller.

Link to comment
Share on other sites

Hvem som tok initiativet til dette møtet, er egentlig uinteressant for meg. Hvis det stemmer at Cole har vært i et møte med Chelsea, uten at ledelsen har gitt han klarsignal (og mye tyder på det), så skal han selges til sommeren.

 

Å gå bak ryggen på klubben på denne måten, bare for å utvide sin egen lommebok, er et svik mot klubben som har gjort han til den spilleren han er. Det var Arsenal som fostret han opp, og ga han sjansen til å spille på høyt plan.

 

Selg han til sommeren, eller la han råtne på reservelaget i 2 sesonger.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ric_IMITOP.COM

For meg spiller det heller ingen rolle, faktum er at han har møtt chelsea for å diskutere en overgang er nok for at jeg skal se det som forræderi. Jeg frykter ikke for backplassen da vi har Clichy( kjempe kamp igjen av clichy!!!)i baklomma. Selg Cole til sommeren of utvid transfer kassa fra 500 til 750 millioner. 250 millioner for cole? Jeg tror det holder.

Link to comment
Share on other sites

Ifølge Mirror Sport har tydeligvis Cole bestemt seg for å gjøre som Sol Campbell. Nemmelig vente til kontrakten er utløpt, og stikke på free transfer.

 

Hvis ikke Cole signerer en ny kontrakt innen sesongstart neste sesong, så mener jeg vi kun har 2 alternativer. Enten å selge han til høystbydende, eller la han råtne på reservelaget resten av kontraktstiden. Spørs om det er så mange som er interessert i han etter 2 år med reservelagsfotball, og det spørs om ikke landslagskarrieren hans får en plutselig slutt.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...