Jump to content

Ashley Cole


Marwood

Recommended Posts

Som sagt før; jeg liker ikke denne aggressive tonen overfor Cole. Vi må passe oss så vi ikke legger oss på yid-nivå. Betrakter heller Cole som en sinnsforvirret på villspor. Hvordan reagerer dere dersom Cole plutselig skulle ombestemme seg og angre all kalabaliken han har satt i gang? Vil han da bli tilgitt?

Som jeg, og flere Cole-kritikere her, har sagt tidligere i tråden:

Ikke noe problem om Cole kommer med en uforbeholden unnskyldning!

Problemet ligger vel i at vi ikke tror på at den kommer, og da har det

(kan bare snakke for meg selv her) gått for langt til at jeg ønsker å ha

ham i Arsenal lenger... Fryktelig trist, men sånn er det altså blitt.

 

Jeg vil bare igjen anføre at Cole ble DØMT av en ANNEN organisasjon enn Arsenal.

Arsenal har ikke gjort ham noe, men de rapporterte Chelsea for å ha ulovlig møte

med en Arsenal-spiller. At Cole også ble dømt var ikke Arsenals avgjørelse (vi kunne

jo bare bøtelagt ham internt - noe som sikkert hadde gitt samme effekt ettersom han

da ikke hadde underskrevet forlengelsen...). Cole sviktet Arsenal - ikke omvendt som

han forsøker å få oss til å tro. Snart også i bokform. En bok Arsenal har sagt at det

MÅ gjøres endringer i om han skal bli. Jeg har lite å utsette på Coles fotballspill, men

jeg liker ikke at klubben min skal assosieres med slik oppførsel, eller mangel på sådan.

 

Ble mye mas over her, men kort: Det er unnskyldning eller takk og farvel for min del.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 870
  • Created
  • Last Reply

Som jeg, og flere Cole-kritikere her, har sagt tidligere i tråden:

Ikke noe problem om Cole kommer med en uforbeholden unnskyldning!

Problemet ligger vel i at vi ikke tror på at den kommer, og da har det

(kan bare snakke for meg selv her) gått for langt til at jeg ønsker å ha

ham i Arsenal lenger... Fryktelig trist, men sånn er det altså blitt.

 

Jeg vil bare igjen anføre at Cole ble DØMT av en ANNEN organisasjon enn Arsenal.

Arsenal har ikke gjort ham noe, men de rapporterte Chelsea for å ha ulovlig møte

med en Arsenal-spiller. At Cole også ble dømt var ikke Arsenals avgjørelse (vi kunne

jo bare bøtelagt ham internt - noe som sikkert hadde gitt samme effekt ettersom han

da ikke hadde underskrevet forlengelsen...). Cole sviktet Arsenal - ikke omvendt som

han forsøker å få oss til å tro. Snart også i bokform. En bok Arsenal har sagt at det

MÅ gjøres endringer i om han skal bli. Jeg har lite å utsette på Coles fotballspill, men

jeg liker ikke at klubben min skal assosieres med slik oppførsel, eller mangel på sådan.

 

Ble mye mas over her, men kort: Det er unnskyldning eller takk og farvel for min del.

 

Helt enig i det du skriver her Didrik. Det er Cole som har gjort feil, ikke Arsenal (vel kanskje Arsenal har vært taktisk ukloke i måten de har handtert saken på et tidligere tidspunkt, men det er en annen skål), og derfor ligger egentlig hele byrden på Cole. Forståelig at mange vil kvitte seg med Cole, men jeg synes denne aggresjonen er under vår verdighet...

Link to comment
Share on other sites

Som jeg, og flere Cole-kritikere her, har sagt tidligere i tråden:

Ikke noe problem om Cole kommer med en uforbeholden unnskyldning!

Problemet ligger vel i at vi ikke tror på at den kommer, og da har det

(kan bare snakke for meg selv her) gått for langt til at jeg ønsker å ha

ham i Arsenal lenger... Fryktelig trist, men sånn er det altså blitt.

 

Jeg vil bare igjen anføre at Cole ble DØMT av en ANNEN organisasjon enn Arsenal.

Arsenal har ikke gjort ham noe, men de rapporterte Chelsea for å ha ulovlig møte

med en Arsenal-spiller. At Cole også ble dømt var ikke Arsenals avgjørelse (vi kunne

jo bare bøtelagt ham internt - noe som sikkert hadde gitt samme effekt ettersom han

da ikke hadde underskrevet forlengelsen...). Cole sviktet Arsenal - ikke omvendt som

han forsøker å få oss til å tro. Snart også i bokform. En bok Arsenal har sagt at det

MÅ gjøres endringer i om han skal bli. Jeg har lite å utsette på Coles fotballspill, men

jeg liker ikke at klubben min skal assosieres med slik oppførsel, eller mangel på sådan.

 

Ble mye mas over her, men kort: Det er unnskyldning eller takk og farvel for min del.

 

Helt enig i det du skriver her Didrik. Det er Cole som har gjort feil, ikke Arsenal (vel kanskje Arsenal har vært taktisk ukloke i måten de har handtert saken på et tidligere tidspunkt, men det er en annen skål), og derfor ligger egentlig hele byrden på Cole. Forståelig at mange vil kvitte seg med Cole, men jeg synes denne aggresjonen er under vår verdighet...

 

Og så kommer denne: http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/t...nal/5262580.stm

 

Cole sier han er klar for kamp i morgen og at han ikke har noe i mot manger eller fans. Årsaken til hans store misnøye ligger nok hos styret forstå det den som kan.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg, og flere Cole-kritikere her, har sagt tidligere i tråden:

Ikke noe problem om Cole kommer med en uforbeholden unnskyldning!

Problemet ligger vel i at vi ikke tror på at den kommer, og da har det

(kan bare snakke for meg selv her) gått for langt til at jeg ønsker å ha

ham i Arsenal lenger... Fryktelig trist, men sånn er det altså blitt.

 

Jeg vil bare igjen anføre at Cole ble DØMT av en ANNEN organisasjon enn Arsenal.

Arsenal har ikke gjort ham noe, men de rapporterte Chelsea for å ha ulovlig møte

med en Arsenal-spiller. At Cole også ble dømt var ikke Arsenals avgjørelse (vi kunne

jo bare bøtelagt ham internt - noe som sikkert hadde gitt samme effekt ettersom han

da ikke hadde underskrevet forlengelsen...). Cole sviktet Arsenal - ikke omvendt som

han forsøker å få oss til å tro. Snart også i bokform. En bok Arsenal har sagt at det

MÅ gjøres endringer i om han skal bli. Jeg har lite å utsette på Coles fotballspill, men

jeg liker ikke at klubben min skal assosieres med slik oppførsel, eller mangel på sådan.

 

Ble mye mas over her, men kort: Det er unnskyldning eller takk og farvel for min del.

 

Helt enig i det du skriver her Didrik. Det er Cole som har gjort feil, ikke Arsenal (vel kanskje Arsenal har vært taktisk ukloke i måten de har handtert saken på et tidligere tidspunkt, men det er en annen skål), og derfor ligger egentlig hele byrden på Cole. Forståelig at mange vil kvitte seg med Cole, men jeg synes denne aggresjonen er under vår verdighet...

 

Joda, jeg skjønner hva du sier her... Det skyldes nok at Cole kødder med det

vi alle føler så sterkt for; nemlig Arsenal. Og som det står nettet over på forum

og blogger: Ingen spillere er større enn klubben! Det hele er egentlig bare trist,

og jeg er enig med deg i at Cole har et problem - hvorvidt det er mentalt skal

jeg dog ikke spekulere i. Flere av oss har nok blitt dratt litt med av alle de nye

kallenavnene Cole har fått rundt på nettet i det siste. Men jeg tror som sagt at

om han bare hadde fått seg til å si unnskyld kunne alt vært unngått, men nå er

jeg stygt redd det er for sent. Husk - han har hatt temmelig god tid på seg, og

har heller valgt å skrive bok og angripe sin, og VÅR, klubb. Det er lov å bli sint,

men man kan jo vaske munnen sin, ja :)

Link to comment
Share on other sites

Joda, jeg skjønner hva du sier her... Det skyldes nok at Cole kødder med det

vi alle føler så sterkt for; nemlig Arsenal. Og som det står nettet over på forum

og blogger: Ingen spillere er større enn klubben! Det hele er egentlig bare trist,

og jeg er enig med deg i at Cole har et problem - hvorvidt det er mentalt skal

jeg dog ikke spekulere i. Flere av oss har nok blitt dratt litt med av alle de nye

kallenavnene Cole har fått rundt på nettet i det siste. Men jeg tror som sagt at

om han bare hadde fått seg til å si unnskyld kunne alt vært unngått, men nå er

jeg stygt redd det er for sent. Husk - han har hatt temmelig god tid på seg, og

har heller valgt å skrive bok og angripe sin, og VÅR, klubb. Det er lov å bli sint,

men man kan jo vaske munnen sin, ja :)

 

Joda, jeg skjønner folk blir sinte, men som du skriver, det er lov å vaske munnen sin og telle til ti. Og det er godt mulig at det er for sent, selv om de siste signalene kanskje kan tyde på noe annet...? Og ja, hele saken er egentlig bare trist, og jeg vet naturligvis ikke om Cole har mentale problemer, men jeg synes hans oppførsel i denne saken peker i de retninger. Om han ikke er mentalt forstyrret, så har han ihvertfall latt følelsene løpe løpsk uten å tenke seg om, og det på tross av at han har hatt god tid på seg som du skriver.

Link to comment
Share on other sites

Joda, jeg skjønner hva du sier her... Det skyldes nok at Cole kødder med det

vi alle føler så sterkt for; nemlig Arsenal. Og som det står nettet over på forum

og blogger: Ingen spillere er større enn klubben! Det hele er egentlig bare trist,

og jeg er enig med deg i at Cole har et problem - hvorvidt det er mentalt skal

jeg dog ikke spekulere i. Flere av oss har nok blitt dratt litt med av alle de nye

kallenavnene Cole har fått rundt på nettet i det siste. Men jeg tror som sagt at

om han bare hadde fått seg til å si unnskyld kunne alt vært unngått, men nå er

jeg stygt redd det er for sent. Husk - han har hatt temmelig god tid på seg, og

har heller valgt å skrive bok og angripe sin, og VÅR, klubb. Det er lov å bli sint,

men man kan jo vaske munnen sin, ja :)

 

Joda, jeg skjønner folk blir sinte, men som du skriver, det er lov å vaske munnen sin og telle til ti. Og det er godt mulig at det er for sent, selv om de siste signalene kanskje kan tyde på noe annet...? Og ja, hele saken er egentlig bare trist, og jeg vet naturligvis ikke om Cole har mentale problemer, men jeg synes hans oppførsel i denne saken peker i de retninger. Om han ikke er mentalt forstyrret, så har han ihvertfall latt følelsene løpe løpsk uten å tenke seg om, og det på tross av at han har hatt god tid på seg som du skriver.

 

Sinnet sitter løst i slike saker! Snakker kun for meg selv nå, men hele denne sagaen har pågått så lenge og Cole gjør fra sin side ingenting som det blir sagt her før å gjøre det hele noe enklere.

Når det kommer til hans uttalelser om at han er tilgjengelig for kampen mot Villa kan dette godt være enda en brikke i hans spill. Hvis han sier han er tilgjengelig, men allikevel blir utelatt, så kan dette tolkes som at det er en konflikt også fra Wengers side da Cole sier at han ikke har noe mot manager etc. Dette er kun spekulasjoner fra min side, men i denne saken kan man aldri vite.

Som dere sier så kunne det hele vært oppgjort, og kanskje Cole kunne vært i Chelsea, for lenge siden om han hadde tenkt seg om før han snakket med presse etc. OM han er mentalt forstyrret vet jeg nå ikke, men litt "kort" er han nok, samt at han har en agent som styrer ham som en marionettdukke.

Link to comment
Share on other sites

 

Og så kommer denne: http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/t...nal/5262580.stm

 

Cole sier han er klar for kamp i morgen og at han ikke har noe i mot manger eller fans. Årsaken til hans store misnøye ligger nok hos styret forstå det den som kan.

 

Dette er da ikke merkelig i det hele tatt. Hele saken går jo på at Cole føler seg dårlig behandlet av styret. Han mener han ble ofret for å ta Chelsea og jeg er tildels enig med ham. Jeg støtter fullt ut "ingen er større enn klubben", men jeg mener også at klubben ikke kan gå over lik for å få viljen sin. Hatet mot Cole er 99% medieskapt og de fleste hiver seg på hylekoret. De fleste her inne leser alt de finner og sluker det rått. Jeg har tidligere spurt om noen har linker til intervjuer med Cole hvor han kommer med de uttalelsene alle hevder de kjenner eller har lest. INGEN har kunnet komme med link eller direkte sitater så langt.

 

Språkbruken og kallenavnene er en annen ting og forteller mer om fullstendig mangel på respekt for Cole enn noe annet.

 

Denne tråden og Reyes tråden er full av linker til artikler som: Cole/Reyes klar innen utgangen av uken, solgt for.. osv. Når dere ser at ingen av disse har vært korrekte sålangt, hvorfor slukes da alle nye linker og artikler rått?? En annen kuriositet er dere som legger ut linker til private og uof.websider. Hvorfor tror dere at det som en eller annen supporter har skrevet ett sted er en form for sannhet??

 

Vis litt edrulighet iforhold til kilder og aviser. Kallenavn og hat på Tottenhamnivå er rett og slett latterlig.

Link to comment
Share on other sites

 

Og så kommer denne: http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/t...nal/5262580.stm

 

Cole sier han er klar for kamp i morgen og at han ikke har noe i mot manger eller fans. Årsaken til hans store misnøye ligger nok hos styret forstå det den som kan.

 

Dette er da ikke merkelig i det hele tatt. Hele saken går jo på at Cole føler seg dårlig behandlet av styret. Han mener han ble ofret for å ta Chelsea og jeg er tildels enig med ham. Jeg støtter fullt ut "ingen er større enn klubben", men jeg mener også at klubben ikke kan gå over lik for å få viljen sin. Hatet mot Cole er 99% medieskapt og de fleste hiver seg på hylekoret. De fleste her inne leser alt de finner og sluker det rått. Jeg har tidligere spurt om noen har linker til intervjuer med Cole hvor han kommer med de uttalelsene alle hevder de kjenner eller har lest. INGEN har kunnet komme med link eller direkte sitater så langt.

 

Språkbruken og kallenavnene er en annen ting og forteller mer om fullstendig mangel på respekt for Cole enn noe annet.

 

Denne tråden og Reyes tråden er full av linker til artikler som: Cole/Reyes klar innen utgangen av uken, solgt for.. osv. Når dere ser at ingen av disse har vært korrekte sålangt, hvorfor slukes da alle nye linker og artikler rått?? En annen kuriositet er dere som legger ut linker til private og uof.websider. Hvorfor tror dere at det som en eller annen supporter har skrevet ett sted er en form for sannhet??

 

Vis litt edrulighet iforhold til kilder og aviser. Kallenavn og hat på Tottenhamnivå er rett og slett latterlig.

 

Krass gitt! :)

Velger å stole på BBC som kilde i de fleste tilfeller for min del.

At klubben har gått over lik i denne saken for å få viljen sin er jeg helt uenig i. Cole har helt sikkert et bra forhold til de aller fleste innad, men sliter i forhold til styret som tok affære i etter det berømte møtet. Er det noen som som er villige til å gjøre hva som helst for å få viljen sin her så setter jeg ett pund på Cole.

Link to comment
Share on other sites

 

Og så kommer denne: http://news.bbc.co.uk/sport1/hi/football/t...nal/5262580.stm

 

Cole sier han er klar for kamp i morgen og at han ikke har noe i mot manger eller fans. Årsaken til hans store misnøye ligger nok hos styret forstå det den som kan.

 

Dette er da ikke merkelig i det hele tatt. Hele saken går jo på at Cole føler seg dårlig behandlet av styret. Han mener han ble ofret for å ta Chelsea og jeg er tildels enig med ham. Jeg støtter fullt ut "ingen er større enn klubben", men jeg mener også at klubben ikke kan gå over lik for å få viljen sin. Hatet mot Cole er 99% medieskapt og de fleste hiver seg på hylekoret. De fleste her inne leser alt de finner og sluker det rått. Jeg har tidligere spurt om noen har linker til intervjuer med Cole hvor han kommer med de uttalelsene alle hevder de kjenner eller har lest. INGEN har kunnet komme med link eller direkte sitater så langt.

 

Språkbruken og kallenavnene er en annen ting og forteller mer om fullstendig mangel på respekt for Cole enn noe annet.

 

Denne tråden og Reyes tråden er full av linker til artikler som: Cole/Reyes klar innen utgangen av uken, solgt for.. osv. Når dere ser at ingen av disse har vært korrekte sålangt, hvorfor slukes da alle nye linker og artikler rått?? En annen kuriositet er dere som legger ut linker til private og uof.websider. Hvorfor tror dere at det som en eller annen supporter har skrevet ett sted er en form for sannhet??

 

Vis litt edrulighet iforhold til kilder og aviser. Kallenavn og hat på Tottenhamnivå er rett og slett latterlig.

 

Jeg er enig i deg med at de fleste her har en tendens til å sluke alt. Det blir også feil å mobbe han og henge han ut som en quisling før vi en gang vet hva som egentlig skjedde og om han virkelig blir solgt. Men man må jo huske at det var Ashley som frivillig møtte chelsea på det hotellrommet, så han har jo egentlig bare seg selv å takke for følgene. Arsenal anmeldte chelsea, det at Ashley også ble straffet er ikke noe Arsenal kan gjøre med for hvis Chelsea skulle bli strraffet, måtte Ashley også bli det.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor Ashley vil dra til en av rivalklubbene våre. Jeg kunne skjønt hvis han ville til en italiensk eller spansk storklubb fordi han ville prøve noe nytt, men å dra til rivalklubben for så å bli et hatobjekt skjønner jeg ikke noe av. Det MÅ være noe annet en hotellroms-skandalen. Det har blitt sagt at han ikke likte den franske "splittelsen" som preget laget før. Hadde jeg vært Cole, hadde jeg vært stolt av å være den eneste engelskmannen som er god nok til å komme inn i førsteelleveren. Jeg kan skjønne med mer på reyes som ikke kan engelsk og sliter dermed å kommunisere med andre og komme seg til rette i England. Ashley har kone, blir regnet som grei kar (han er faktisk bestevenn med Ledley King!) og har kommet seg opp til førstelaget ved å kjempe seg gjennom gradene. Hvordan han kan være ulykkelig skjønner jeg bare ikke!

Link to comment
Share on other sites

Når vi er inne på kildekritikk... Det kan jo være greit å

bruke kilden, da og ikke BBC som også bare har brukt den :)

Nemlig: Stellar Group Marketing:

http://www.stellargroup.co.uk/news.php?newsid=1788

Så kan man jo kritisk eller ikke tenke på hvorfor han gir

en pressemelding til dem og ikke på Arsenal.com e.l....

 

Forøvrig er vel dette en forsiktig start på et makefriends med

fansen, men det er et godt stykke igjen for min del. Han kan

uansett ikke klage og bære seg over Styret i Arsenal (Les: Dein)

og ikke fortelle fansen hvorfor vi må lese dritt om vår klubb

i over ett år...

Link to comment
Share on other sites

Når vi er inne på kildekritikk... Det kan jo være greit å

bruke kilden, da og ikke BBC som også bare har brukt den ;)

Nemlig: Stellar Group Marketing:

http://www.stellargroup.co.uk/news.php?newsid=1788

Så kan man jo kritisk eller ikke tenke på hvorfor han gir

en pressemelding til dem og ikke på Arsenal.com e.l....

 

 

My bad. :) Reyes har jo vært "flink" og dementert rykter etc. på de offisielle sidene. En helt annen sak dog, men om Cole hadde valgt å gjøre det samme ville han antageligvis høstet mer respekt enn hva han gjør i dag.

Link to comment
Share on other sites

Reyes har jo vært "flink" og dementert rykter etc. på de offisielle sidene. En helt annen sak dog, men om Cole hadde valgt å gjøre det samme ville han antageligvis høstet mer respekt enn hva han gjør i dag.

 

det er så, men det spiller liten rolle hvor mange ganger man sier at man ikke skal dra, hvis man mener noe annet likevel. Det er jo nesten det verste av alt, for da fører man fansen bak lyset. Selv om det ikke er noe hyggelig når spillere ønsker seg vekk, så er det nesten det viktigste at de kaller en spade for en spade, og ikke snakker med to tunger. Og alt dreier seg om måten ting blir sagt på...

Link to comment
Share on other sites

Når vi er inne på kildekritikk... Det kan jo være greit å

bruke kilden, da og ikke BBC som også bare har brukt den ;)

Nemlig: Stellar Group Marketing:

http://www.stellargroup.co.uk/news.php?newsid=1788

Så kan man jo kritisk eller ikke tenke på hvorfor han gir

en pressemelding til dem og ikke på Arsenal.com e.l....

 

 

My bad. ;) Reyes har jo vært "flink" og dementert rykter etc. på de offisielle sidene. En helt annen sak dog, men om Cole hadde valgt å gjøre det samme ville han antageligvis høstet mer respekt enn hva han gjør i dag.

 

:) Ja, jeg mistenker dog at det er en del personer "rundt" Cole:

agenter, promotorer, etc, som vi heller skulle fått kloa i. Nå er det

lett å tenke at han ikke sier noe på Arsenal.com for å distansere seg

fra klubben han vil bort fra. Men, en like plausibel forklaring er nok at

"noen" har bedt ham om det for å skape blest om boka der "alt skal

komme for en dag" og øke salgstallene for den... Det er jo vanskelig

(for en som ikke kjenner irrgangene i styre og stell i Arsenal innenfra

om hvor stort problem det eventuelt er for Cole at han ikke tåler trynet

på Dein, men han kunne jo bedt Wenger være mellommann, f.eks?

Han har jo tydeligvis ikke noe hat overfor Wenger (selv om jeg personlig

mistenker at Wenger begynner å bli litt lei av det utenomsportslige nå).

Link to comment
Share on other sites

At Cole møtte representanter fra Chelsea er vel det eneste sikre i denne saken. Han har hevdet sin uskyld i hele perioden etterpå og hardnakket hevdet at han ikke visste at det skulle arte seg slik. Sant eller ikke sant- jeg vet ikke. Det som imidlertid er sikkert er at Wenger flere ganger har tatt kontakt med spillere under kontrakt og snakket med dem. Feks Baptista nevnte dette selv og Wenger har bekreftet at et slikt møte fant sted. Forskjellen ligger delvis i at Wenger hadde tatt kontakt med Sevilla i forkant, men hadde da fått beskjed om at spilleren ikke var tilsalgs.. Fran Merida, Flamini, Fabregas, Song, Dremel og Anelka har alle vært overganger som har blitt diskutert heftig grunnet litt uklare omstendigheter. Jeg kan helt ærlig ikke se så stor forskjell i disse sakene. Tror nok at det foregår ganske mye i kulissene som vi ikke kjenner til både hos oss og andre.

 

Det som skiller stort i denne saken er at Arsenal anmeldte Chelsea og da er regelverket er klart. De brøt dette og måtte straffes. Som en konsekvens måtte Cole også straffes siden han hadde deltatt i møte uansett hvordan det kom istand. Jeg hadde personlig, i en slik sak, følt meg ofret hvis jeg visste at min klubb hadde brukt samme type fremgangsmåte mot andre spillere. Helt i en gråsone, men kanskje innenfor det man kan akseptere før det blir en anmeldelse. Hadde Real Betis tatt kontakt med Baptista på samme måte tror jeg helvete hadde vært løs også der. Klubbenes rivaleri har nok spilt en viktig rolle i denne saken.

 

Selv om Cole har dummet seg ut, føler jeg at altfor mange av fansen glemmer opphavet til konflikten og støtter klubbledelsen ukritisk fordi "klubben er større en alle spillerene".

Mr Arsenal, TA6, hadde i sin tid en ganske så heftig flørt med ManU uten at det fikk i nærheten av den samme oppmerksomheten. Ikke ble han stemplet som en sviker eller judas hos fansen heller. Vi har havnet i klørne på media/nternett og jeg tror derfor at alle slike konflikter får en helt annet og kunstig dimensjon enn for noen år siden.

Link to comment
Share on other sites

Feks Baptista nevnte dette selv og Wenger har bekreftet at et slikt møte fant sted.

...

Det som skiller stort i denne saken er at Arsenal anmeldte Chelsea og da er regelverket er klart. De brøt dette og måtte straffes. Som en konsekvens måtte Cole også straffes siden han hadde deltatt i møte uansett hvordan det kom istand. Jeg hadde personlig, i en slik sak, følt meg ofret hvis jeg visste at min klubb hadde brukt samme type fremgangsmåte mot andre spillere. Helt i en gråsone, men kanskje innenfor det man kan akseptere før det blir en anmeldelse. Hadde Real Betis tatt kontakt med Baptista på samme måte tror jeg helvete hadde vært løs også der. Klubbenes rivaleri har nok spilt en viktig rolle i denne saken.

...

Vi har havnet i klørne på media/nternett og jeg tror derfor at alle slike konflikter får en helt annet og kunstig dimensjon enn for noen år siden.

(Har klippet litt ut av innlegget ditt RP7)

 

Det er sikkert mye "tvilsomt" som har foregått ved de fleste overganger

så tåpelig komplisert som regelverk har gjort det. Bosman var starten på

et lite H*lvete i forhold til hele prosessen, dessverre. Og det er kanskje like

ofte regelverket som noe annet som er problemet.

Men til det jeg har spart i Quote over her:

 

Baptista sa vel også eksplisitt at de ikke hadde snakket om noen overgang,

men om "fotball og sånt", at det ikke var noe planlagt møte, men at de

traff hverandre fordi de var på samme arrangement (glemt hva det var)

i Brasil på samme tid eller noe... Godt mulig at Wenger er litt flinkere til

å planlegge sånt, men det er ikke sammenlignbart da Wenger stilte uten Dein

og Baptista uten agent. Det var med andre ord det som kalles en samtale.

Og det er lov. Det var også minimalt med "bråk" omkring denne samtalen

i etterkant fra både spiller, agent, klubber og media...

 

Arsenal/Wenger/Deins metoder kan ikke sammenlignes med Colegate fordi

ingen av dem har vel noensinne blitt dømt for overgangssaker/samtaler?!

Det har Cole blitt, så det er altså i forhold til dømmende organ bevist

at Cole ikke fulgte spillereglene. Det nærmeste Wenger kommer er vel at

kompensjasjonsprisen for Cesc ble fastsatt av en domstol, men ingen

ulovligheter er blitt påvist. Det er ikke sammenlignbart i mine øyne.

 

Jer er forsåvidt enig med deg i at informasjonsflommen og tabloidene har

bidratt med mesteparten i sagaen, og der har vel Arsenal og Cole feilet

like mye ved å konsekvent holde kjeft / nekte for alt. Fansen vil vite,

og da er det helt naturlig at man tyr til de eneste som vil si noe som helst

om saken. Er det ikke? Jeg finner det litt besynderlig at Cole ett og et

halvt år etter seansen, og over ett år etter dommen sier at han håper vi

forstår? Hva da Cole? Du har beviselig løyet om din rolle i dette. Beviselig

nok til at du ble dømt for noe du nekter for å ha gjort. Og at sinnet retter

seg mot person og ikke klubb er fordi lojaliteten til supportere ligger til

klubben - lojaliteten til spillerne ligger i at de spiller for klubben og dermed

er lojale mot den. Det er fremdeles slik at Arsenal betaler Cole for hans

tjenester og kan kreve hans lojalitet. Cole kan derimot ikke kreve at hans

Arbeidsgiver ser gjennom fingrene med hans regelbrudd. Selv ikke om de

skulle ha brutt reglene selv kan han vel kreve det?! Jeg innrømmer gladelig

at jeg i dag ikke har noen "Arsenal"-følelser for Anelka ;)

Link to comment
Share on other sites

(Har klippet litt ut av innlegget ditt RP7)

 

Det er sikkert mye "tvilsomt" som har foregått ved de fleste overganger

så tåpelig komplisert som regelverk har gjort det. Bosman var starten på

et lite H*lvete i forhold til hele prosessen, dessverre. Og det er kanskje like

ofte regelverket som noe annet som er problemet.

Men til det jeg har spart i Quote over her:

 

Baptista sa vel også eksplisitt at de ikke hadde snakket om noen overgang,

men om "fotball og sånt", at det ikke var noe planlagt møte, men at de

traff hverandre fordi de var på samme arrangement (glemt hva det var)

i Brasil på samme tid eller noe... Godt mulig at Wenger er litt flinkere til

å planlegge sånt, men det er ikke sammenlignbart da Wenger stilte uten Dein

og Baptista uten agent. Det var med andre ord det som kalles en samtale.

Og det er lov. Det var også minimalt med "bråk" omkring denne samtalen

i etterkant fra både spiller, agent, klubber og media...

 

Arsenal/Wenger/Deins metoder kan ikke sammenlignes med Colegate fordi

ingen av dem har vel noensinne blitt dømt for overgangssaker/samtaler?!

Det har Cole blitt, så det er altså i forhold til dømmende organ bevist

at Cole ikke fulgte spillereglene. Det nærmeste Wenger kommer er vel at

kompensjasjonsprisen for Cesc ble fastsatt av en domstol, men ingen

ulovligheter er blitt påvist. Det er ikke sammenlignbart i mine øyne.

 

 

Har klippet litt jeg også for å diskutere det jeg mener er kjernen her:

 

Jeg har fortsatt følelsen av at Cole ble ofret for å straffe Chelsea. Sevilla sin president var nær ved å anmelde Arsenal, men gjorde det ikke. I de fleste slike saker kommer det ikke til noen anmeldelse, men fordi Chelsea hadde en tidligere sak hengende over seg var det nok fristende å prøve saken for en domstol. Utfallet kunne ha vært av Chelsea ble suspendert fra overgangsmarkedet en periode og da hadde gevinsten vært enorm for alle andre klubber i PL.

Som du sier har Wenger sagt at han og Baptista møttes tilfeldig. Tror du egentlig det? Mannen var hovedtarget i lang tid. Cole har hevdet at de bare snakket om klubbene og ikke diskuterte en overgang, tror du det? -Jeg tror ikke på noen av dem. Et tilfeldig møte i Brasil etter at man har gjort et fremstøt ovenfor klubbledelsen og et tilfeldig møte mellom spiller, agent, klubbdirektør og manager. Begge deler er suspekte spør du meg. Forskjellen slik jeg ser det er at det ene førte til en anmeldelse det andre ikke siden spilleren heller ville til RM.

 

Du nevner kompensasjonen for Cesc, men det er stadig uklart ang kompensasjonen for Flamini der det franske fotballforbundet hevder at dette var en ulovlig handel, mens FA og UEFA har godkjent den mot en fastsatt kompensasjon. Alt jeg prøver å si med dette er at det er en vanskelig gråsone der følelser nok spiller inn med tanke på godkjenning av tilnærmelser eller om man oppfatter det som brudd på regelverket.

Jeg syns hele regelverket er et forbannet tull så lenge spillerene har kontrakter og det er opp til klubbledelsen om man vil selge eller ikke. Trofasthet og klubbtilhørelse er ord som supportere elsker, men like ofte som andre arbeidstagere ønsker å skifte jobb vil også fotballspillere ønske det. Slik er det blitt og jeg tror bare vi har sett begynnelsen på en æra der alle vil utnytte systemet for å få mest mulig goder.

Link to comment
Share on other sites

Wenger snakker om Cole:

 

http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...+the+Villa+game

 

Cole har øyensynligen fått lov til å gå, Cole vil til Chelski, Chelski vil ha ham, Wenger mener det ikke er Arsenals krav som hindrer overgang...Hva f... er det da som hindrer salget?? Blir ikke så mye klokere, men greit med en klargjøring av at han har fått lov til "å gå".

 

En ting jeg har lurt litt på; Cole-dommen er nå ganske mange måneder gammel, og boka må jo være skrevet for mer enn et par uker siden. Cole spilte CL finalen for Arsenal uten problem. Hvorfor er det da plutselig i løpet av sommeren denne ideen om ikke å spille for Arsenal har kommet? Hvis jeg hadde vært SÅ forbannet som det Cole etter medienes mening er, burde han ikke da umiddelbart laget dette bråket, ikke nå rett før sesongen? Overgangsvinduet åpnet i Juni, og nå er det stengt snart. Sliter litt med å skjønne gangen i dette, men nå er ikke jeg en intelligent kapasitet som Cole eller en Mourinho heller da..

 

Hilsen Nilsen

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fortsatt følelsen av at Cole ble ofret for å straffe Chelsea.

...

Som du sier har Wenger sagt at han og Baptista møttes tilfeldig. Tror du egentlig det? Forskjellen slik jeg ser det er at det ene førte til en anmeldelse det andre ikke siden spilleren heller ville til RM.

...

Du nevner kompensasjonen for Cesc, men det er stadig uklart ang kompensasjonen for Flamini der det franske fotballforbundet hevder at dette var en ulovlig handel, mens FA og UEFA har godkjent den mot en fastsatt kompensasjon. Alt jeg prøver å si med dette er at det er en vanskelig gråsone der følelser nok spiller inn med tanke på godkjenning av tilnærmelser eller om man oppfatter det som brudd på regelverket.

Jeg syns hele regelverket er et forbannet tull så lenge spillerene har kontrakter og det er opp til klubbledelsen om man vil selge eller ikke.

...

Trofasthet og klubbtilhørelse er ord som supportere elsker, men like ofte som andre arbeidstagere ønsker å skifte jobb vil også fotballspillere ønske det. Slik er det blitt og jeg tror bare vi har sett begynnelsen på en æra der alle vil utnytte systemet for å få mest mulig goder.

Vi er nok ikke så uenige i de "faktiske forhold" (det lille vi vet).

Jeg er ikke uenig i at man kan si Cole ble "ofret", men jeg mener at Cole

la hodet på blokka selv. Han informerte ikke Arsenal, han løy om sin rolle

og han forventet likevel at Arsenal skulle droppe å foreta seg noe for å

forsvare ham. Arsenal først - Cole først... Jeg vet hva jeg velger.

 

Jeg mer enn antyder vel at jeg tror Wenger visste hva han gjorde i forrige

innlegg ;) Jeg sier ikke at det er riktig. Men det var for det første langt

mindre "sniking i buskene" og ingen nektet for fakta i ettertid. Klart man kan

se på det som at forskjellen var anmeldelse/ikke, men jeg mener forskjellen

var større enn som så, og ingen av de to (Baptista/Wenger) stilte med ekstra

representanter. For meg er det ene samtale og det andre møte: Grått og svart.

 

Overganger mellom europeiske lag ligger vel hos UEFA, og ikke hos det franske

fotballforbundet. Det er for meg som å si at om man blir frifunnet i tingretten,

men dømt i lagmannsretten så er man liksom ikke skyldig. Det er ikke sånn

det funker. Fransk fotballforbund kan franske regler - UEFA europeiske. MEN,

jeg er 100% enig med deg i at regelverket er en parodi!!! Det er også litt søkt

(av meg) å sammenligne klubb/spiller med arbeidsgiver/-taker ettersom de

opererer med fotballtype kontrakter. Men som du sier: "Trofasthet og klubb-

tilhørelse er ord som supportere elsker!" Og det forklarer nok det aller meste

av de harde ord på de siste sidene i denne tråden. Vi er supportere.

Jeg, og flere med meg, syns Cole har tatt lite hensyn til oss .

Link to comment
Share on other sites

For min egen del har jeg ingen problemer med å tilgi Cole.

At Cole ble med på det berømmelige møte med Chelski var dumt men

ikke glem bakgrunnen.Arsenal holdt ikke løftet de ga Cole om lønn og

her har begge parter driti på draget.

Skal Cole bli må boka legges på hylla og en beklagelse,men også

styret har en innrømmelse å gjøre.

Syns mange av uttalelsene mot Cole er direkte latterlige.

Cole er ennå en Gooner.

Link to comment
Share on other sites

Ja Reyes og Cole ser det ut til å blir i Arsenal ja.... Chelsea henter Khalid Boulahrouz fra Hamburg....

 

Boulahrouz kan benyttes både som venstreback og stopper....

 

Så da tenker jeg Chelsea har bestemt seg for å ikke by mer på Cole....

 

På en pressekonferanse fredag sa Wenger også at Real Madrid aldri har lagt inn noe bud på Jose Antonio Reyes...

 

Wenger mener Real Madrid gjør Reyes ustabil, og også spanjolen må se serieåpningen fra tribuneplass...

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=127062

 

http://www.nettavisen.no/sport/pl/chelsea/article714700.ece for håpe Wenger henter Gallas da.... :)

 

Ja hva skal Chelsea med alle disse stopperene da?

 

Bare Wenger som ikke skjønner han må hente en ny stopper vis vi skal klare å ta opp kampen om et liga gull.... :P

Link to comment
Share on other sites

Det jeg er redd for er at vi ikke får solgt ham nå og at han går gratis til en annen klubb neste sommer da kontrakten hans går ut.

 

Cole har visst kontrakt til 2008, så han kan ikke gå gratis neste år.

 

Her er en link fra BBC om kontraktsigneringen: http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/t...nal/4690333.stm

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...