Jump to content

Ashley Cole


Marwood

Recommended Posts

Cole vil spille, men Wenger har ikke tatt han med til åpningskampen på Ashburton.

Det er nok pga det som har skjedd tidligere

 

Det som er grunnen til at Wenger ikke tok med Ashley var pga han trodde Cash kunne bli solgt før kampen og da hadde det vært en spiller manko mot Villa

 

“I’ve given him permission to move and at the moment we have not reached the deadline,” said Wenger at Friday’s pre-match press conference. “I could put him in the squad and then he could be sold tonight so I do not want to be confronted with that situation. As long as you don’t reach the deadline he has to be focused completely with us — to stay and readjust to the ambition of the Club.

 

http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...+the+Villa+game

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 870
  • Created
  • Last Reply

Det jeg er redd for er at vi ikke får solgt ham nå og at han går gratis til en annen klubb neste sommer da kontrakten hans går ut.

 

Cole har visst kontrakt til 2008, så han kan ikke gå gratis neste år.

 

Her er en link fra BBC om kontraktsigneringen: http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/t...nal/4690333.stm

Åja, trodde den gikk ut etter sesongen, for mente å ha lest det ett sted, men det stemmer jo det du komemr med og når jeg tenker på det, så tegnet han jo på ett år til på kontrakten forrige sommer om jeg ikke husker feil der og. Men takk for opplysningen.

Link to comment
Share on other sites

Sånn som situasjonen er blitt nå synes jeg den beste løsningen for Arsdenal er at vi bytter Cole mot Gallas + en slump pund. Vi er ok besatt på venstrebackplass uten Cole(Clichy,Hoyte og Flamini), det er etter min mening på midtstopperplass det kniper mest. Vi hadde i tillegg fått en spiller som VIL spille for klubben.

Link to comment
Share on other sites

Det som ble sakt i dag under kampen var at Wenger virker rimelig iriter på Cole.

 

Spørs om han er mere ønska i klubben Cola har nok allt gravet sin egen grav i Arsenal.

 

Det som ble sakt i dag under kampen var at Wenger virker rimelig iriter på Cole.

 

Spørs om han er mere ønska i klubben Cole har nok allt gravet sin egen grav i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Håper Mail on Sunday har rett, jeg! Jeg håper at Cole og Wenger blir enige, for Arsenal har verdens beste venstre-back.

Jeg så en pressekonferanse før kampen igår med Henry og han sa at det blir vanskelig å miste han som venn og spiller.....

 

Satser på at han blir :blink:

Link to comment
Share on other sites

Det som ble sakt i dag under kampen var at Wenger virker rimelig iriter på Cole.

 

Spørs om han er mere ønska i klubben Cola har nok allt gravet sin egen grav i Arsenal.

 

Det som ble sakt i dag under kampen var at Wenger virker rimelig iriter på Cole.

 

Spørs om han er mere ønska i klubben Cole har nok allt gravet sin egen grav i Arsenal.

Tror Korslundhino har rett . Quoting er visst en kunst :blink: ler meg skakk !

Link to comment
Share on other sites

Ja Cole går for 250 mill

 

http://www.nettavisen.no/sport/pl/arsenal/article715332.ece

 

Ja for håpe Wenger henter inn en go mittstopper vis dette viser seg å stemme.

 

I et intervju på Arsenal.com den 19.august sier Wenger dette:

 

on the Ashley Cole situation

"I will play him next week if I judge him fit enough to play. Everybody says Chelsea are interested in buying Ashley Cole but they have had three months now to buy him. Now we are at the beginning of a new season and if nothing happens I believe he will stay. It was down to some frustration at some stage but I don't think he is deeply unhappy to play the kind of football we play, or to play with his partners or under me."

Link to comment
Share on other sites

Ennå ser jeg ingenting som tyder på at Cole er gått.

Men denne linken til Newcastle er jo interessant.

 

http://www.clubcall.com/index.jsp?storyID=288044

 

Arsenal har tydeligvis ikke avslått noe bud heller

 

http://www.itv-football.co.uk/Story/0,1427...1429367,00.html

Link to comment
Share on other sites

Regner med at hva jeg sa for en måned sia blir virkelighet nå...

 

Cole går til Chelsea, og Arsenal får Gallas og £12-15mill. Det er Clowns og andre usikre kilder som hevder dette.. Men jeg tror nok at Chelsea selger Gallas siden de veit han vil bort, og har bare 1 år igjen av kontrakta si. Verdien på Gallas sies å være rougly £5mill - noe som tyder på at verdien på salget av Cole blir i området £19-21mill.

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at Cole vil bort har vel egentlig vært oppe i lyset i 1 år.. helt siden det famøse møtet med Chelski. Det Cole mener er vel at Arsenal har brukt han som ett agn for å få noe på chelsea, og "offra" cole for å få has på Chelsea. Jeg synes Cole er litt skinnhellig akkurat her, da det faktisk er han som han gått bak klubbens rygg og gjort noe slik. Hva mer kan strengt tatt Cole ønske, enn å spille for en klubb som bruker han NØYAKTIG som han vil.. Han vil væra en offensiv Full-Back.. og akkurat det ble han trent og satsa på som i Arsenal. Jeg mener nå at klubben skal få forran en enkelt spiller, og selvom Henry synes det er kjedelig at Cole blir solgt, så tror jeg at Arsenal tjener på det i lengden. Hvertfall hvis vi får Gallas i bytte, og £10-15millioner. Da har Arsenal virkelig gjort en bra deal.

 

De fleste av oss er vel igrunn lei alt maset rundt Cole nå, og også lei all survinga til Cole den siste perioden.

Link to comment
Share on other sites

Det som begynner å bli interessant nå er hvordan Cole ser på Chelski etterhvert.

Nå har dette dratt ut i lang tid og Cole må jo tenke sjøl på hvorfor en klubb som Chelski

gjør dette så vanskelig.

De bruker penger så det suser på andre spillere ,men Cole er de ytterst vanskelig med.

Det siste ryktet er jo også direkte latterlig,men burde si Cole mye:

 

http://www.thesun.co.uk/article/0,,2002390...6380745,00.html

 

Har Cole brent for mye broer eller har han en sjanse for å spille for vår klubb igjen?

Som det ser ut nå har jeg liten tro på at han går til Chelski lengre.Da hadde noe skjedd.

Et annet poeng er jo at Chelski kjøper han siste dag før overgangvinduet stenger

for å hindre Arsenal å bruke fersk kapital på nye spillere.

Den tanken er ikke utenkelig.

 

Men siste nederlandske kjøp kan også si at venstrebacken er på plass i Chelski.

Slakteren kan spille både midtstopper og venstreback.

 

Personlig tror jeg Chelski kjører et høyt spill nå for å unsettle Cole og Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

I tiden det var Real (og Spice Boy?) som lokket mest mener

jeg bestemt å huske at vår "venn" Cole temmelig entydig

proklamerte at han ville utenlands fordi han ikke kunne tenke

seg å spille mot Arsenal... Stemmer ikke det da? Og nå er

det våre nest nærmeste naboer han på død og liv vil spille for...

 

Jeg skulle likt å visst hva som har skjedd i mellomtiden, spesielt

ettersom han om dagen sier at han ikke har noen problemer med

verken spillergruppen eller fansen - kun ledelsen, som gjør at han

nå mer enn gjerne vil spille mot oss. Og helst for det laget som er

mest sannsynlig til å komme i veien for vår troféjakt.

Link to comment
Share on other sites

Tiden leger alle sår! Ja, jeg tror kanskje det blir sagaen med Cole. Denne saken begynner å bli ganske underlig. Chelsea har gjort feil, Cole og hans rådgivere har gjort feil og Arsenal har gjort feil. Alle parter.

 

Nå ser det ut som om Chelsea hopper av løpet og Arsene ønsker å komme i mål med saken. Overgangsvinduet lukker snart, og jeg tror ikke klubbene bli enige innen den tid.

 

Wenger spiller et høyt spill for galleriet. Han går ut og sier at han vil ha saken avklart. Han har til og med lagt inn bud på Cole sin erstatter.

 

Men, vi vet alle at Cole ikke har kritisert Wenger. Han har heller ikke kritisert sine egne medspillere eller fansen. Dette er faktisk de viktigste "medspillerne", og dermed kan han ha et liv i Arsenal fortsatt. Fansen er såret, - men med tiden kan også disse sårene leges. Forsoning innebærer ikke alltid å tilgi, men å leve med de vi ikke liker eller det vi har blitt utsatt for.

 

At Wenger vil hente Gallas, trenger ikke bety at han vil erstatte ham med Cole. Gallas ønsker som kjent aller mest å spille midtstopper. Så dette blir vel en forsterkning og utfordrer for både den ene og den andre.

 

Jeg tror og håper (!) Cole blir. Han er en fantastisk fotballspiller og en gutt som fremdeles kan vokse og bli større (både på den ene og den andre måten)!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har trodd og ment hele tiden at Cole blir. Det samme gjorde jeg med Henry. Kall meg gjerne naiv, men så lenge man ikke hører noe direkte fra personen selv så velger jeg å ikke høre på engelsk presse.

 

Ved å følge denne policy'en så slipper man unna en god del bekymringer i hverdagen og tro det eller ei så får man rett i 99 av 100 tilfeller.

 

At det foregår mye rart i denne saken er hevet over enhver tvil, men hvor mye av det vi leser er sant? Jeg har vanskelig for å tro at Chelsea faktisk har prøvd seg på ett direkte bytte mellom Gallas og Cole, så frekke er selv ikke Kenyon og Mourihno.

 

Som nevnt er det jeg frykter aller mest her at Chelsea blar opp det Arsenal krever på kvelden 31.8. Dette som nevnt ovenfor for å hindre Wenger i å bruke pengene før det er for sent.

 

Det blir meget spennende å se hvor mye som er sannt her, personlig tror og håper jeg som sagt Cole forblir Arsenal spiller. Og ja, jeg kan tilgi, kanskje ikke med engang, men tiden leger de aller fleste sår....

Link to comment
Share on other sites

Jeg har trodd og ment hele tiden at Cole blir. Det samme gjorde jeg med Henry. Kall meg gjerne naiv, men så lenge man ikke hører noe direkte fra personen selv så velger jeg å ikke høre på engelsk presse.

 

Ved å følge denne policy'en så slipper man unna en god del bekymringer i hverdagen og tro det eller ei så får man rett i 99 av 100 tilfeller.

 

At det foregår mye rart i denne saken er hevet over enhver tvil, men hvor mye av det vi leser er sant? Jeg har vanskelig for å tro at Chelsea faktisk har prøvd seg på ett direkte bytte mellom Gallas og Cole, så frekke er selv ikke Kenyon og Mourihno.

 

Som nevnt er det jeg frykter aller mest her at Chelsea blar opp det Arsenal krever på kvelden 31.8. Dette som nevnt ovenfor for å hindre Wenger i å bruke pengene før det er for sent.

 

Det blir meget spennende å se hvor mye som er sannt her, personlig tror og håper jeg som sagt Cole forblir Arsenal spiller. Og ja, jeg kan tilgi, kanskje ikke med engang, men tiden leger de aller fleste sår....

Vel, Cole holder jo enten kjeft, eller serverer en pressemelding gjennom

Stellar Group... Jeg antar at det også bare er brikker i et eller annet spill.

Jeg var også sikker på at Henry skulle bli, men han sa jo selv at han seriøst

hadde vurdert å dra til Barca i etterkant (selv om han ble), så muligheten

var større enn vi liker å tro og det er mer flaks enn mangel på offisielle

uttalelser at vi trodde rett om Henry... I Coles tilfelle må man vel kunne

regne Wengers to følgende utsagn som tilstrekkelig til å mistenke at han

forsvinner før september:

"Cole ønsker å forlate Arsenal"

"Jeg har gitt Cole tillatelse til å forlate Arsenal (om noen kommer med et godt nok bud)"

Det holder for meg at dette kommer fra Wenger og ikke Cole. Selv om jeg

er på kollisjonskurs med mange ønsker jeg at vi selger Cole, og jeg tror det.

Tar jeg feil skal jeg forholde meg til det fra 1. september... ;)

 

Gallasbudet kan godt være nok et stunt for å fortelle Ch€£$ki at Arsenal

ikke kutter noen priser, og beskjed om hva de mener Gallas er verdt om

de skulle forsøke å legge ham til tilbudet... Tror ikke Wenger trodde han

skulle få Gallas med det første(?) budet. Har forøvrig samme mistanke som

deg i at Kenyon ikke vil gi Wenger penger før det "er for sent"... Vår mann

kan som regel få betydelig mye mer ut av hvert pund enn Ch€£$ki :)

Link to comment
Share on other sites

Nå er jeg virkelig ute og spekulerer.

 

Ved å legge inn et bud på Gallas, viser Wenger med tydelighet at han vil ha en erstatter for Cole. Dette kan også kommenteres til Chelsea som et vilkår for i det hele tatt å la Cole gå.

 

Så om det skulle komme et bud den 31 (frekt!), så er det ikke dermed sagt at Wenger sier ok. Hadde jeg vært Wenger da, hadde jeg sagt nei! Og det kan godt være at Chelsea er blitt gjort oppmerksom på at de snart har hatt sin tid til å kjøpe ham på.

 

Hvorfor så mange er redd for at Chelsea skal legge inn bud på tampen av overgangsvinduet, skjønner jeg ikke. Wenger er ikke presset, og tar gode valg for klubben. Det er jeg sikker på.

 

Og jeg tror Wenger vil ha Cole i klubben. Både Wenger, spillerne og også mange fans! :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke Gallas blir hentet inn først og fremst for å fylle tomrommet etter Cole, hvis han skulle bli hentet Helge. Wenger henter eventuelt Gallas for å styrke midtforsvaret vårt. Og jeg tror nok også Gallas kommer til å kreve å få frem at han eventuelt kun skal spille venstreback i ytterste nødsituasjoner (altså alle andre alternativer er skadet eller suspenderte).

 

Når det er sagt, så har jeg ingen tro på at Gallas kommer til oss, uansett om Cole drar eller blir. Han kommer definitivt ikke denne sommeren hvis Cole blir. Og det er ikke fordi at Wenger da eventuelt ikke vil ha han lenger, men da kommer Chelsea garantert til å nekte å selge.

 

Gallas kommer først til neste sommer, hvis han kommer i det hele tatt.

Link to comment
Share on other sites

litt statestikk til dere:

 

With the end of the transfer window fast approaching, the summer’s most prolonged and complicated transfer story is set to finally come to a conclusion.

 

Ashley Cole’s desired move across London to Stamford Bridge has now apparently become linked to the future of another want-away defender William Gallas, with a swap-plus-cash deal now a possibility. And while the situation continues to develop with a frustrating lack of speed, it is easy to see why both players are so coveted.

 

Since making his Premiership debut for the Gunners back in May 2000, Cole has been a vital cog in Arsene Wenger’s squad. With the left-back in the team, Arsenal have won 64% of their top tier games, a figure which drops to 54% without Cole in the side.

 

Arsenal in Prem With Cole Without Cole

Games 156 74

Wins 100 40

Draws 36 20

Losses 20 14

Goals For 327 131

Average Goals For 2.10 1.77

Goals Against 149 65

Average Goals Against 0.96 0.88

Win % 64% 54%

Points per game 2.15 1.89

 

 

Interestingly, William Gallas' influence on Chelsea is very similar to that of Cole. With the Frenchman in the team, the Blues have also registered a 64% win rate in the Premiership which drops to 56% without the fleet-footed defender in the side.

 

Chelsea in Prem With Gallas Without Gallas

Games 159 32

Wins 102 18

Draws 31 11

Losses 26 3

Goals For 292 56

Average Goals For 1.84 1.75

Goals Against 121 22

Average Goals Against 0.76 0.69

Win % 64% 56%

Points per game 2.12 2.03

Link to comment
Share on other sites

http://www.people.co.uk/sport/football/tm_...-name_page.html

 

27 August 2006

EXCLUSIVE: COLE IN GUNNERS U-TURN

HE WANTS ANOTHER YEAR AT ARSENAL

By Scott Piecha

 

ASHLEY COLE has sensationally told Arsene Wenger that he is prepared to stay at Arsenal for another season. In a staggering new twist to a transfer tug-of-war between Arsenal and Chelsea that has dragged on all summer, defender Cole revealed he is ready to remain a Gunner for one more year. The news will send shock-waves through Stamford Bridge, where Chelsea's power-brokers, who have already offered £16.7m, are desperately trying to put together a financial package to get their man. With the transfer window closing at midnight on Thursday, boss Jose Mourinho still believes Cole is destined to be a Blue. Wenger, too, is resigned to Cole leaving, but their meeting last week came as a massive shock.

 

The People can exclusively reveal that Cole spoke about staying after Wenger had pulled him out of a first-team training session for a meeting about his future. The Frenchman wanted to speak to Cole about a possible move to Newcastle, which Cole turned down immediately. He then went on to tell Wenger he would play one more season before again looking for a move next summer. Cole's change of heart came as he feared his move to Stamford Bridge would not be completed in time as Wenger will let him go only if the deal includes Chelsea contract rebel William Gallas.

 

An Arsenal insider told the People: "Ashley made the offer because he doesn't see how the move will be completed in time. He thought he would be the one to end the transfer saga - for this year at least. But now he is worried about staying and being hated by the fans." Cole also has a book on hold in which he criticises Arsenal for the way he has been treated since the Chelsea tapping-up row.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...