Jump to content

Ashley Cole


Marwood

Recommended Posts

25mill - 5 mill = 20 mill. Så på mange måter betalte vi 20 mill for Gallas? Føler kanskje at Che£$ea sitter igjen med det lengste strået her..

 

Jeg er tross alt glad for at sagaen endelig er over. Synd med Cole, som "joined the dark side", men jeg sitter med et tynt håp om at sesongen vil vise at det lengste strået faktisk endte opp i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 870
  • Created
  • Last Reply

Lengste og lengste strået.Cole var kun prissatt til 25 til Chelski.

Vi ble kvitt en spiller som ikke ville spille for oss og fikk en utrolig

bra midtstopper.Toure/Gallas blir enormt bra.

Eneste tapet for Wenger var £80 000 i lønn til Gallas

Link to comment
Share on other sites

Lengste og lengste strået.Cole var kun prissatt til 25 til Chelski.

Vi ble kvitt en spiller som ikke ville spille for oss og fikk en utrolig

bra midtstopper.Toure/Gallas blir enormt bra.

Eneste tapet for Wenger var £80 000 i lønn til Gallas

 

Hvis han fikk 80 store i uka så kan vel mellomlegget i forhold til hva vi ville gi Cole kompenseres med salget av Cygan i mange år :)

 

Uansett, kvitt en spiller som ikke ville være her og fått inn en annen klassespiller som er tilpasset og har bevist sin eksistens i PL, det skal ikke undervurderes og er nærmest "ubetalelig"

Link to comment
Share on other sites

Da ble vi endelig kvitt sutregutten Cahsley Cole. Selv om vi ikke fikk så mye penger som vi kunne håpe på, er jeg likevel strålende fornøyd. Vi fikk kvittet oss med en spiller som ikke ville spille for oss, og fikk litt lommepenger, samt 1 av europas absolutte beste stoppere, som også kan spille venstre back i nødstilfeller

Link to comment
Share on other sites

Eneste tapet for Wenger var £80 000 i lønn til Gallas

Vel, vi prissatte Gallas til £5mill og vi fikk altså dermed £10mill

for Cole - det samme som "angivelig" Davies er verdt... Du

kan kalle det hva du vil, men det der er tap av en god del

ansikt - ikke minst fordi i tillegg kommer den møkkete blekka

fra Cole ut om et par uker og, men også fordi vi supportere

har måttet lide oss gjennom dette i 18-20 måneder fordi vi

angivelig nektet å selge for mindre enn £25mill. For å si det

på en annen måte - Ch€£$ki vant den økonomiske dragkampen

som de ville, men vi ble kvitt Cole og fikk Gallas. Aldri siden

Abramovitch har de underbetalt for en spiller. Før nå.

 

Men, anyway: good riddance og velkommen Gallas!

Link to comment
Share on other sites

At Arsenal prissatte Gallas til £5m var vel like mye 'røverpris' som at Chelsea ville ha et rent bytte uten noe mellomlegg. Sannsynligvis var den reelle markedsverdien til Gallas det dobbelte.

Vi kan sikkert krangle om "riktige" priser til vi blir blå,

men jeg kommer aldri til å bli enig med noen som vil

påstå at vi ikke er økonomiske tapere i denne sagaen.

Jeg vil heller ha Gallas enn Cole, og om Wenger/Dein

mener vi har råd til dette så er det grei skuring for meg.

Men resten av verden vil mene at Ch€£$ki har gjort en

kjempedeal - for vår del vil de sikkert fokusere på at

vi endelig er kvitt urokråka Cole. Jeg vil gjerne se en

eneste ekstern referanse som hevder at Arsenal kom

økonomisk gunstig ut av dette, og uten å tape ansikt...

Vi er bortskjemt med Wenger på transfermarkedet, men

dette er laaaangt fra den beste avtalen Arsenal har gjort.

Hansken er kastet :)

Link to comment
Share on other sites

At Arsenal prissatte Gallas til £5m var vel like mye 'røverpris' som at Chelsea ville ha et rent bytte uten noe mellomlegg. Sannsynligvis var den reelle markedsverdien til Gallas det dobbelte.

Vi kan sikkert krangle om "riktige" priser til vi blir blå,

men jeg kommer aldri til å bli enig med noen som vil

påstå at vi ikke er økonomiske tapere i denne sagaen.

Jeg vil heller ha Gallas enn Cole, og om Wenger/Dein

mener vi har råd til dette så er det grei skuring for meg.

Men resten av verden vil mene at Ch€£$ki har gjort en

kjempedeal - for vår del vil de sikkert fokusere på at

vi endelig er kvitt urokråka Cole. Jeg vil gjerne se en

eneste ekstern referanse som hevder at Arsenal kom

økonomisk gunstig ut av dette, og uten å tape ansikt...

Vi er bortskjemt med Wenger på transfermarkedet, men

dette er laaaangt fra den beste avtalen Arsenal har gjort.

Hansken er kastet :)

 

Det kan så være at Wenger har gjort bedre handler før, men her det er ikke tvil om at Chelsea satt med de beste kortene:

 

- Både Cole og Gallas var utilfreds med situasjonen i klubbene sine, men forskjellen var der at Chelsea hadde fint råd til å beholde Gallas ett år på reservelaget.

 

-Arsenal trengte også definitivt en midtstopper, langt mer enn Chelsea trengte en venstreback.

 

Så denne avtalen vet jeg ikke helt hvem som har kommet best ut av. Det er klart, vi har latt Chelsea få kloa i verdens beste venstreback, men det hadde nok ikke kommet så mye godt ut av at Cole hadde blitt værende i Arsenal heller. Det beste for alle parter var at Cole kom seg bort fra Arsenal.

 

Jeg tror definitivt at Gallas vil være langt mer verdifull for Arsenal enn det Cole ville vært, altså har vi fått inn en mer verdifull spiller for laget i tillegg til £5m. Synes ikke det høres ut som en dårlig handel. Chelsea hadde oss i sjakk, men vi kom oss unna med minst remis (uavgjort) mener nå jeg.

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg til vi skal spille hjemme mot Chelsea..

Tror nok Cole får ganske stor pipekonsert mot seg då..da skal jeg ha meg en god latter.

 

Godt å bli kvitt han.

Men synes det var litt lite med bare 50 mill og gallas..

Hadde nok ventet meg litt over 100 mill og gallas.

 

Han har hjulpet Arsenal med sin sitt spill og det skal vi takke han får.

Synd han måtte være så utrolig dum i hodet, får han er jo verdens beste venstre-back...

Link to comment
Share on other sites

Trist dag. Mister en av de beste backene i verden og økonomisk blir vi nok ledd ut av alle andre. Kan ikke skjønne hvordan man endte med en så dårlig avtale. Gallas er god, men en spiller med 1 år igjen av kontrakten til den prisen, latterlig.

Ikke vanskelig å se hvem som var mest desperate etter å få gjort en avtale. Her har Chelsea betalt latterlige priser i 3 år og så klarer Arsenal å selge langt under markedspris.

 

Tror bare sterkere og sterkere at Arsenal har håndtert hele Cole saken så klønete fra starten av at de ikke har kunnet unngå å selge Cole for å unngå enda mer bråk. Arsenal er en forbilledlig klubb på de fleste områder, men jeg tror de har litt å lære når det gjelder å behandle personalsaker. Syns vi litt for ofte mister gode spillere som er misfornøyde med behandlingen de har fått.

Link to comment
Share on other sites

He-he, Chelskisupporterne er i villrede, mye blandede følelser :

 

http://www.chelseafc.no/carefree/viewtopic...er=asc&start=60

 

Stakk innom forumet deres for å se hvordan de godtet seg, men det var jo bare HELT feil. Den gjennomgående tonen er jo faktisk negativ.

 

Hva er det man sier : Ved et godt kompromiss er alle misfornøyd!

 

Dadadi-dadidau

 

Hilsen Nilsen

Link to comment
Share on other sites

He-he, Chelskisupporterne er i villrede, mye blandede følelser :

 

http://www.chelseafc.no/carefree/viewtopic...er=asc&start=60

 

Stakk innom forumet deres for å se hvordan de godtet seg, men det var jo bare HELT feil. Den gjennomgående tonen er jo faktisk negativ.

 

Hva er det man sier : Ved et godt kompromiss er alle misfornøyd!

 

Dadadi-dadidau

 

Hilsen Nilsen

 

Josè Moron er heller ikke blid!

 

http://www.teamtalk.com/football/story/0,1...1465134,00.html

Link to comment
Share on other sites

10 mill for Cole er alt for lite (Gallas var verdsatt til 5 mill). Synes 10 mill + Gallas hadde hvert mer fornuftig. Men så ble det den gang ikke. Er fornøyd med at Cole dro og at vi fikk Gallas. Cole er en fantastisk venstre back og spilte mange gode kamper for Arsenal. Håper Gallas kan spille like godt som det Cole gjorde, eller enda bedre. Selv om de ikke spiller på samme plass.

Synes det Cole gjorde mot Arsenal var litt rottent men nå som overgangsvinduet er stenge får vi håpe alle i Arsenal kan konsentrere seg om kamper og ikke alle ryktene som har hvert..

Link to comment
Share on other sites

Gallas er 3 år eldre enn Cole og hadde 1 år mindre igjen av kontrakten. Ser vi på kvaliteten vi har fått for Gallas mener jeg vi har gjort det bra. Mellomlegget er altfor lite, men det kunne fort kosta mer å kjøpe inn en erstatter av Gallas sin kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Godt vi ble kvitt Cole etter det har han gjort mot klubben, Gallas er en av de beste stopperene i værden, han vil holde i 5-6-7 år til vis ikke mer. Milan bydde på Gallas også 5 mill, vi trengte mer en stopper en en back, har nok av talenter som kan spille der, greit 5 mill i mellomlegg var lite. Men Gallas kan spille back også vis det er krise, men Cole hadde aldri klart seg bra som mittstopper, for meg så syns jeg dette var bra for Arsenal :)

Link to comment
Share on other sites

Litt trist å miste en av mine yndlingsspillere på Arsenal, selv etter det han har gjort det seneste året med masse krangler og slikt med styre i Arsenal. Godt vi enda har Clichy som en back-up. Han kan gjøre masse bra framover har jeg på følelsen ved å være med å bygge opp en ung spillerstall. Gallas er jo også en god erstattelse for Campbell som jeg gjerne skulle sett noen år til i Arsenal drakta.

 

Ettersom Ashley Cole nå har forlatt klubben, så skifter jeg account.

Link to comment
Share on other sites

Ettersom Ashley Cole nå har forlatt klubben, så skifter jeg account.

Jeg tror nok en melding til Internettansvarlig vil kunne hjelpe

til med å bytte nick etter de siste ukers hendelser... Dersom

ikke Nicket er Key-ID så du må få en ny?! Heldigvis har vi

fremdeles mange å velge mellom! Jeg har enda ikke falt ned

på hvem som blir min nye überhelt etter Dennis... Og det er

mest fordi det er en hel del kandidater :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår bare ikke hvorfor alle (nesten) ville at Cole skulle vekk.... tenk..... tenk alle de gode tingene han har gjort for Arsenal, men hvis han gjør en feil vil alle ha han vekk.

 

Kunne jeg valgt mellom Gallas og Cole ville jeg valgt Cole.

 

Lykke til, Ashley, bare deg, ikke laget ditt

Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår bare ikke hvorfor alle (nesten) ville at Cole skulle vekk.... tenk..... tenk alle de gode tingene han har gjort for Arsenal, men hvis han gjør en feil vil alle ha han vekk.

 

Kunne jeg valgt mellom Gallas og Cole ville jeg valgt Cole.

 

Lykke til, Ashley, bare deg, ikke laget ditt

 

Det er ikke én feil, og det er forskjell på feil...

Det er sikkert mange som syns Toska var en

skikkelig trivelig kompis også. Jeg kan bare

snakke for meg selv, men jeg er glad Cole er

Arsenalhistorie nå. Forklaringene (?) hans er

alt for dårlige til å forsvare en brøkdel av det

han har sagt. Og jeg gidder ikke lese boka hans

om det sto om livet! For meg har han kommet

dit han hører hjemme nå. For meg er han like

mye mannen til en WAG som fotballspiller for

øyeblikket.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...