Jump to content

Ashley Cole


Marwood

Recommended Posts

Guest Gunho

Denne saken er bare j###a trist :blink:

 

Om storyen til Ash er riktig, skjønner jeg godt at han vil bort.

Er Arsenal en kjipa klubb som prøver å utnytte seg av situasjonen?

 

Er det lettere for spillere som ikke har røtter i klubben å få bedre betingelser i kontrakene?

Er Cole lovet £60000 i uken, så skal han selvsagt bli tilbydt det også.

 

Cole er en av våre mest verdifulle spillere og en av verdens beste venstre backer. Om Arsenal mener at han skal tjene mindre enn feks Sol fordi han er fostret i klubben, er jeg uenig.

 

Hvordan var lønnen til Tony Adams og Martin Keown de siste årene sett i forhold til hva feks Sol tjener nå?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 870
  • Created
  • Last Reply

Jeg tror vi må være litt mer kritiske til de kildene som benyttes folkens. Alle vet at avisene i England lager "stories" av ingenting, og når den ene melder han drar, mens den andre at han drar så gjør de det kun for å selge flere aviser og samtidig holde "story'en" varm... Jeg blir gal av hele situasjonen, og rett og slett forbanna.. Nå er det på tide at vi bestemmer oss for å beholde Cole eller ikke... Jeg er faktisk villig til å godta at vi beholder Cole, og bruker ham når Clichy er skadet.. La han sitte på benken i to år, så skal vi se hva som skjer da...

 

Det er på høy tid at klubbene viser hvem som er sjef selv om det kommer til å koste litt penger... For Arsenal sin del er ikke det snakk om allverdens penger uansett..Misforstå meg rett, seff kunne vi brukt de pengene på en ny spiller, men lar vi Clichy få plassen og setter Cole på benken så viser vi i alle fall at Arsenal Football Club ikke lar seg diktere av agenter og enkeltspillere....

 

Viktig å presisere at dette er kun et scenario hvis Cole har sagt alle de idiotiske tingene, og ikke vil skrive ny kontrakt. Om han skriver ny kontrakt og angrer sine synder så er han tilgitt i min bok allerede... No worries Ashley, but piss on the club, and you are f****** out of here.

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig å vite hva man skal tro i denne saken nå. Cole er en Arsenalgutt og jeg skjønner ikke hvorfor dette skjer i det hele tatt. Skjønner godt at han er misfornøyd når han er underbetalt, men allikevel burde det være mulig å komme til en enighet, og unngå en sak hvor det blir masse styr angående hemmelige samtaler med Chelsea.

 

Jeg håper fortsatt at Cole blir, men jeg vet liksom ikke helt hva jeg skal tro lenger. Hvis Cole nå ønsker å reise fra klubben, så får han bare ha lykke til, han kommer til å gjøre det bra andre steder også. Men vi lever videre, og Clichy vil ta over plassen til Cole og gjøre en glimrende jobb, garantert.

 

Trist at en sak utvikler seg slik, men jeg håper alt blir ordnet opp og at Cole kan fortsette i Arsenal-drakten til neste sesong.

Link to comment
Share on other sites

Guest espenstoele

Joa, engelsk presse er ikke kjent for å være de mest kildekritiske. Håper i likhet med overnevnte at mesteparten av dette skal vise seg som oppdiktet pisspreik fra avisene (hvis så er tilfelle burde jo både AFC og Cole kjøre i gang store søksmål!)

 

Cole har en sjanse til å beholde min respekt og det er hvis han bøyer hodet, bekjenner sine synder og signer ny kontrakt.

Link to comment
Share on other sites

Guest Tony

Dette virker helt utrolig... Cole har driti på draget og nå føler han seg forfulgt av styret!

 

Det begynte vel såvidt jeg vet med at Arsenal hadde tilbudt Cole for lite penger... (tilbud på 55000 og kravpå 60000 tror jeg det var!?!) Deretter havnet Cole på det berømte Chelsea-møtet, og nå vil han altså vekk pga omstendighetene rundt saken.

 

Cole snakker om hvor mye han elsker klubben... Men man skulle tro at 55000 pund

(ca700 000 kroner) i uken var nok hvis han elsket klubben så høyt. Derfor anser jeg dette som hykler kommentarer, og jeg er skuffet... For han er jo en fantastisk fotballspiller. Og han er egenprodusert. Hele saken er veldig trist for alle parter... Håper i det lengst at Cole blir...

Men føler at dette har laget sår som vil gi et stort arr i fremtiden...

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes dette er litt for dumt av Cole. Han driter seg ut ved å flørte med Chelsea, også forventer han at ikke Arsenal skal gå til sak mot det. Nå vil han bort fordi Arsenal viser at de bryr seg. Tåpelig av Cole. uansett så tror jeg at Cole blir, og at han ordner opp i alle spekulasjonene, men visst han skulle finne på å dra så bør Clichy få sjansen og at vi henter en backup for han.

Men Cole vær så snill å bli i klubben, vi trenger deg.

Link to comment
Share on other sites

Guest Van Persie

Helt idiotisk av Cole. Han svikter klubben :blink:

Tror at Clichy kan erstatte ham til fulle, men da bør han bli bedre defensivt. Der er Cole meget bra. Offensivt er det få problemer med Clichy :huh:

Link to comment
Share on other sites

Guest Lobsta

Hvis Cole virkelig vil bort fra klubben, så vil det skje i løpet av relativt kort tid. Da vil også de relevante årsakene til det komme fram.

 

Inntil det eventuelt skjer, synes jeg folk bør vise litt mer moderasjon i forhold til dette. Å ta historier fra News of the world for god fisk, og på bakgrunn av dette angripe Cole og beskylde ham får å være en grådig idiot uten klubbfølelse faller på sin egen urimelighet.

 

Han er tross alt en av klubbens beste spillere, en local lad, og har hittill ikke vist annet enn dedikasjon der det virkelig teller - på banen!

 

Cole kommer til å bli værende, og det skal vi være VELDIG glade for.

Link to comment
Share on other sites

Guest Marius

Mye forskjellig som skrives, og mye som blir "sitert" fra Cole. Vanskelig å vite hva som er sant og hva som er oppspinn. Intervjuet i Guardian er positiv lesning, mens sitatene på Skys nettsider er tilsvarende trist lesning.

 

Er ikke like negativ til videre Cole spill som jeg kanskje kunne virke ut i fra det jeg skrev tidligere i tråden.

 

Tror Wenger kan bli løsningen her. Ta seg en prat med Cole, uten Barnett. Han har nok utvilsomt vært til stor skade for Cole her. Rett og slett forferdelig dårlig rådgivning fra Barnetts side. Hvilket er forståelig med tanke på at han er den aktøren som har mest å vinne på at Cole skifter klubb.

 

Jeg er enig i det Paddy skriver. Dette kan leges med tiden. (Gitt at ikke alle "sitatene" fra Cole er riktige) Jeg håper vi har han også neste sesong.

 

Partene var ikke langt fra hverandre i forhandlingene tidligere. En løsning bør kunne finnes dersom Cole selv ønsker videre Arsenalspill.

Link to comment
Share on other sites

Guest Ola Løvsletten

syns cole var glimrende i høst, men etter saken kom fram har han fallt.. han er nok verdens beste venstreback på sitt beste, og da trenger vi han selvfølgelig, men da må han faen meg begynne å tenke på spillet fotball og ikke penger.

 

dettt er virkelig en kjedelig sak for oss supportere..

Link to comment
Share on other sites

Før Cole bør komme slike uttalelser som han har gjort de siste dagene, bør han få det på det rene hva det møtet med Chelsea handlet om. Om det handlet om en overgang, som det mest sannsynlig gjorde, kan han ikke forvente å få noe støtte fra ledelsen når han prøver å gå bak ryggen på dem. Han får stå for sine egne valg og ta de konsekvenser som følger. Skikkelig drittunge fakter. :D

 

P.S. Hele denne saken mellom Cole og klubbben minner veldig om de tilstandene som oppsto før Beckham forlot Man. Utd til fordel for Real Madrid.

Link to comment
Share on other sites

Han får iallefall ikke noe sympati fra meg. Og det er det disse utsagnene er ment for (hvis han nå har sagt dette), nemmelig det å prøve å få sympati fra fansen, istedet for å innrømme at han har gjort en grov feil, og ta det som en mann.

 

Jeg blir mindre og mindre lysten på å beholde Cole, og kommer ikke til å felle en tåre, hvis dette skulle ende med at han blir solgt.

 

Hva faan er det han forventer da? At Arsenal bare skulle ha stått på sidelinjen og sett på at Chelsea brukte ulovlige virkemidler for å prøve å hente han? Skulle Arsenal stå på sidelinjene å se på at Cole brukte dette møtet for alt det var verdt i lønnsforhandlinger? Ikke faan.

 

Skjerp deg Cole, og ta det som en mann, mens du ennå har mulighet til å komme ut av denne saken med et snev av verdighet. Nå er det på tide å bevise at den kjærligheten til klubben som du har skrytt på deg.

Link to comment
Share on other sites

Hvor lite jeg enn liker Coles oppførsel i denne saken her, så kan jeg ikke la være å tro at det er et visst snev av sannhet i hans versjon av saken - og da tenker jeg på David Dein og forhandlingene som har pågått.

 

Veldig unødvendig å hale ut forhandlingene på den måten, og denne taktikken er noe vi har sett gå igjen og igjen. Vi så det med Wiltord, vi så det med Edu. Vi har også sett det med Sol Campbell og Patrick Vieira. Man holder og holder tilbake og drøyer i det lengste med å strekke seg for å møte spillerne på halvveien. Isolert sett en forståelig forhandlingstaktikk, men alt med måte.

 

I denne saken synes jeg man skulle gått med på å gi Ashley Cole de £60,000 han ville ha. Det var han tross alt verdt, og sammenlignet med andre spillere var ikke kravet urimelig på noen som helst måte.

 

Istedenfor tøyer David Dein denne gangen strikken litt for langt ved å holde igjen for lenge. Ashley Cole blir irritert og føler seg dårlig behandlet og synes ikke DD har verdsatt lojaliteten hans nok (han er tross alt en relativt lavt gasjert stjernespiller som lenge har tjent mindre penger enn han kunne og burde fått). Dermed får Jonathan Barnett overtalt en frustrert Cole til å undersøke mulighetene for om gresset er grønnere på andre siden - og resten er historie.

 

Så uavhengig av Ashley Cole - David Dein må i mine øyne ta sin del av kritikken her han også.

 

 

Ps! Helt til slutt. Angående den 'positive' artikkelen i The Guardian, så er jeg ganske sikker på at det intervjuet ble gjort før dommen kom.

Link to comment
Share on other sites

Ja, hvor sansynlig er det at deler av (må jo være flertallet det da) styret i Arsenal ikke vil ha Cole i klubben? Diver han ut fra klubben han elsker? Hvorfor har David Dein sviktet Cole? Det var jo nettopp David Dein som talte Cole's sak (£60.000 lønna) i styret. Styret sa £55.000. En lønn som nærmest fremstilles som småpenger, men som i virkeligheten plasserer Cole pent til blandt sine medspillere. Det er jo ett sted der £55.000 er småpenger. Ett sted som Ashley Cole selvfølgelig ikke har hatt noen form for kontakter med!! Not!! Nei, Ashley Cole har ingen sak som virker videre tillitsvekkende. Gutten er på syltynn is, og han har stillt seg selv i en posisjon der alternativene ikke er mange - og ingen av dem fører til rubel gryta. Han har i form av sin egen dumhet/naivitet (whatever) spillt ut alle sine kort. Hva angår Ashleys fremtid sitter nå Arsenal med all makt. Hvis Cole ikke vil spille for Arsenal så spiller han for en klubb som Arsenal velger. Ashley Cole sitter tilbake med forklaringer og beskyldninger, som ingen gidder å repetere i det uendlige. Selv ikke The Sun. Det eneste som er ett faktum er at de eneste som har vurdert saken fra alle sider sier GUILTY AS HELL, og så langt jeg kan se er det ikke ett kritisk ord mot Arsenal i saken. Den egentlige banditten blir imidlertid utpekt - Jonathan Barnett. Desverre er det det samme som Ashley Cole.

 

Så må dere huske på at The Sun (News of the World) fores med ensidig informasjon. Dein, Wenger, Hill-Wood og reten av bossene løper ikke rundt å forer pressen. Tenk om de kunne gjøre det? Hva hadde da stått å lese i avisen tro?

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som har trukket strikken langt i denne saken, så er det vel Cole selv med god hjelp av agenten hans. Cole har gått langt allerede, og jo lengre tid det går, jo vanskeligere blir det å få til en fornuftig løsning på saken.

 

La gå at forhandlingene brøt sammen. Gapet mellom Cole sitt ønske og Arsenal sitt tilbud var ikke all verden, og hadde kanskje latt seg løse. Poenget er at Cole har flørtet med en annen klubb på ulovlig vis og til de grader tatt med buksene nede.

Link to comment
Share on other sites

Guest espenstoele

Litt mer oppløftende nytt på SkySports idag. Lehmann sier at Cole er "happy at Arsenal".

 

Han sier bl a: "He has a very good relationship with the other players and he's really enjoying playing for Arsenal because we have a fantastic style of play which suits him. "

 

Høres bra ut....håper selvfølgelig mesteparten av det som har kommet ut til nå skal vise seg å være oppspinn..

Link to comment
Share on other sites

Er nokså uenig med flesteparten her jeg. Hadde Arsenal

gjort hjemmeoppgavene sine riktig i kontraktsforhandlinger,

hadde ikke dette skjedd.

Hvem hadde ikke blitt forbanna når du er blitt lovet noe og når

du skal skrive under kommer et dårligere tilbud på bordet?

Nei, her har Arsenal like så mye skyld som Cole.

Dette greiene med småpenger for Cole er idiotiske utsagn.

Cole befinner seg i en klubb hvor han må sammenligne seg

med sine medspillere. Om dette er mye penger for deg og meg har

lite med saken å gjøre.

Cole fortjener lønn i øvre sjikt i Arsenal.

Syns det er en uting at spillere som er Arsenal fra juniornivå

og som har kjempet seg opp, skal ha dårligere lønn enn

spillere kjøpt inn.

Link to comment
Share on other sites

Er nokså uenig med flesteparten her jeg. Hadde Arsenal

gjort hjemmeoppgavene sine riktig i kontraktsforhandlinger,

hadde ikke dette skjedd.

Hvem hadde ikke blitt forbanna når du er blitt lovet noe og når

du skal skrive under kommer et dårligere tilbud på bordet?

Nei, her har Arsenal like så mye skyld som Cole.

Dette greiene med småpenger for Cole er idiotiske utsagn.

Cole befinner seg i en klubb hvor han må sammenligne seg

med sine medspillere. Om dette er mye penger for deg og meg har

lite med saken å gjøre.

Cole fortjener lønn i øvre sjikt i Arsenal.

Syns det er en uting at spillere som er Arsenal fra juniornivå

og som har kjempet seg opp, skal ha dårligere lønn enn

spillere kjøpt inn.

11048[/snapback]

 

Jo, Arsenal har utvilsomt opptrådt klønete, og ja, Cole bør få lønnsøkning (det hadde han fått uansett. Selv £55000 i uka ville jo vært en fordobling, men det var tydeligvis ikke nok). Men selv om Arsenal-ledelsen har mye av skylda for at situasjonen har oppstått, så "rettferdiggjør" ikke det Coles adferd i etterkant. Hvis Cole VIRKELIG vil spille for Arsenal burde han ta sin straff som en mann (for han har jo gjort noe ulovlig), satt strek, og gått inn i konstruktive forhandlinger med klubben. Når han bruker avisene som klagemur gir det grunn til å stille store spørsmål ved Coles profesjonalitet og om han egentlig ønsker å fortsette i klubben. Det eneste han nå oppnår er jo å gjøre såret enda dypere, og gjøre det enda vanskeligere å komme frem til en avtale. Til slutt er det kanskje på sin plass å ta alt som står i avisene med en stor klype salt. Hva har Cole sagt og hva har han ikke sagt?

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er akkurat det.

Engelske medier elsker å fråtse i ting rundt Arsenal.

Som regel har de en feilprosent på 70-90% og da

blir det veldig dumt å ønske Cole vekk fra klubben for noe

han etter all sannsynlighet ikke har sagt.

 

At Cole er frustrert forstår jeg. At han har en elendig rådgiver

fremstår ennå tydeligere.

Hva som for meg virker reelt er at Cole savner støtte både

fra Wenger og styret.

Hadde Arsenal ordnet opp i dette rotet tidligere hadde vi

ikke hatt en frustrert venstreback i verdensklasse så

misfornøyd.

Link to comment
Share on other sites

FA tar saken videre

 

Ettersom Premier League ikke kunne forfølge saken mot agent Jonathan Barnett videre, var det opp til selve FA å eventuelt gjøre det. Og nå har de altså bestemt seg for å forfølge saken og undersøke nærmere.

 

Med andre ord ser det ikke bra ut for Barnett, spesielt med tanke på den relativt klare dommen Premier Leagues uavhengige panel felte over agentene innsats, og hvor de beklaget at de ikke hadde anledning til å straffe dem.

 

Jeg må si jeg lurer på hvordan Cole selv vil ta det dersom også Barnett blir straffet og i verste fall suspendert fra agentgjerningen sin.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...