Jump to content

Ashley Cole


Marwood

Recommended Posts

ble nevnt i går at Chelsea var i samtaler med en Brasilianer, venste back, Dada eller noe slikt, så da er vel cole ute av bildet.

 

Truls, rimelig sikker på å se cole i vinrødt neste sesong

8476[/snapback]

 

 

Det er korrekt! Han heter forøvrig Dede og er venstreback i Dortmund.

En veldig god spiller som sikkert vil blomstre i Chelski om han kommer dit.

Hvis det er sant så blir det nok også en Cole i Arsenaldrakt neste sesong! ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 870
  • Created
  • Last Reply

jeg tror jeg ler meg skakk ..... :D

 

fra Dagbladet:

 

(Dagbladet.no): Asier del Horno blir trolig Chelseas nye venstreback i sommer.

 

Ifølge Daily Mail har blåtrøyene fra London kommet til enighet med Atletic Bilboa om en overgangssum for 24-åringen: Drøyt 140 mill. kroner.

 

Den spanske landslagsspilleren skal konkurrere med Wayne Bridge om venstrebacken, en rolle stopper Williams Gallas motvillig har fylt i Bridges skadefravær i vår.

 

Tidligere har Chelsea vært koblet til Arsenals Ashley Cole, mens Real Madrid har snust på del Horno - som minner om Brasils Roberto Carlos i spillestil.

 

Ifølge den engelske avisa kan Cole nå ende opp i Real Madrid, som erstatter for nettopp Carlos i den spanske hovedstaden.

 

 

Jaja da er Cole på veg til (trommesolo) Real Madrid hahahahahahahahahahahahaha

 

Truls

Link to comment
Share on other sites

..og da er det bare 1 dag igjen til Cole-høringen.

 

Arsenal rejected agent's fee

 

Stemmer det at Cole-agent Jonathan Barnett krevde £150k i året for å forhandle frem en ny kontrakt for Cole, er det ikke rart Arsenal-styret satte foten ned og avbrøt kontraktsforhandlingene.

 

Ærlig talt så ville det heller ikke overrasket meg heller. Agenter er tydeligvis en skruppelløs rase.

 

Det skal bli spennende å se hva som kommer ut av høringen.

Link to comment
Share on other sites

Gamle, ærverdige Peter Hill-Wood har det med å snakke litt for mye i blant. Til tross for, eller kanskje nettopp fordi, han er en gentleman av den gamle skolen, er han ikke like flink med hemmelighetskremmeriene som f.eks Arsène Wenger.

 

I et intervju med Evening Standard avslører han følgende om kravene fra Ashley Cole:

 

"If you take someone like Ashley Cole, he has another two years to go. He wanted something like three times what we are paying him. We said we can't do that."

 

Dette har også blitt antydet i en rekke tabloider tidligere, men da trodde jeg det ærlig talt bare var oppspinn. Når Hill-Wood selv sier det samme, tror jeg derimot på det. En tredobling av Coles lønn skulle innebære krav opp mot £90-100k i uka.

 

At man begynner å se seg litt lei på Cole og agent Barnett skjønner jeg godt når jeg leser sånne tall.

Link to comment
Share on other sites

Hva er det som skjer? Hvorfor kan ikke Cole være fornøyd med 55 000£ i uka?

 

Jeg blir rett og slett likegyldig ifht spillere som ikke viser at de ønsker å spille for klubben. Da kan de bare gå, og jeg kjenner i allefall ikke sorg ved at de forlater klubben.

 

Clichy vil gjøre det bra på venstrebacken, det vet vi.

 

Det jeg forventer av Wenger ifht denne greia, er at han henter inn en engelsk spiller som blir fast i førstelagsoppstillingen. Vi må ha en engelsk stamme i laget, og SWP eller MO er to alternativer.

 

God tur og lykke til Cole, - gjør som du vil! Men la meg slippe å høre at du gjorde feil ved å forlate Arsenal.... (den har vi hørt før, og jeg skjønner ikke hvorfor disse guttene ikke snart lærer).

Link to comment
Share on other sites

Det er kanskje taktisk uklokt av Peter Hill-Wood å snakke om en pågående sak i media. På den annen side forstår jeg svært godt at han er frustrert over utviklingen innenfor fotballen. Grådige agenter og spillere er i ferd med å destabilisere fotballen fullstendig. At Cole er en viktig brikke for Arsenal er det ingen tvil om, og at han fortjener en lønnsøkning er det vel heller ikke særlig tvil om. Men det påståtte kravet er jo utenfor alle rimelige grenser! Jeg kjenner ikke alle detaljer her, men hvis det er rett som Cole hevder at Arsenal først lovte ham 60000 pund i uka, for så senere å presentere et tilbud som var 5000 lavere skjønner jeg at Cole ble skuffet og sint, og i så fall har Arsenal opptrådd uproft. Men han løser jo ikke noe problem ved å løpe til en rival bak klubbens rygg, og som hevn komme med et nytt krav som er betydelig høyere og helt urealistisk, medmindre Coles egentlige motiv er å skaffe seg et påskudd for å forlate Arsenal. Hvis det var hans ønske å fortsette i klubben burde han reagert annerledes, og hvis han blir SÅ 'fornærmet' på grunn av å få et tilbud som er noe lavere, må jeg si at det skal lite til (selv om vi snakker om 50000 kroner i uka)...

 

Det er greit å gi spillere som har prestert og som er viktige brikker for laget lønnsøkning, men Arsenal har ikke bruk for grådige spillere. Og dessverre er denne grådigheten for en stor del et resultat av agenter som jobber i kulissene, og som påvirker og villeder spillerne. Dette er det verste eksempelet på 'bukken passer havresekken', all den tid agentene tjener grovt på disse økte lønningene. Dette er et problem FA, UEFA og FIFA burde gjøre noe med. For det kan ikke fortsette på denne måten. Det vil ødelegge fotballen, og superkapitalister som RA vil suge til seg alle de beste spillerne, i en enda større grad enn i dag. Hva med et lønnstak?

Link to comment
Share on other sites

For meg virker det som Wenger er på Cole's side i denne saken.

Hvis det er £5000 Arsenal har redusert det tilbudet sitt med så

har Arsenal vært meget uproffe her.(en ny Keown sak?)

 

Hvordan Cole har handlet i ettertid tror jeg er et utslag av

skuffelse og frustrasjon at klubben ikke verdsetter han mer.

Det blir feil å diskutere grådige spillere og lønnsutvikling her.

Sånn er markedet og £60.000 er ikke urimelig ser en

hva markedet er.

Vi snakker her om en landslagsspiller og en av verdens beste på sin

plass.

 

Liverpool har jo tilbudt Gerrard £1.200.000 i uka. Horribelt,syns

jeg men klubben har også innsett verdien av at Gerrard fortsetter i klubben.

 

I denne saken har ikke Cole sine handlinger vært like rasjonelle

og fornuftige, men det kan en ikke si Arsenal heller har.

Jeg ønsker Cole videre i klubben, selv om det ser dystert ut nå.

Link to comment
Share on other sites

Den grådige agenten, Barnett har nok hatt mykje å seie for at Ashley ikkje har signert ny kontrakt. Men når alt kjem til alt så er det Ashley som bestem. Og han skuffar meg.

Det er ikkje verdas undergang om han forsvinn. Me har tross alt Clichy i bakhand. Men signerer Ashley under på ein ny kontrakt, som ikkje blir så altfor kostbar for Arsenal hadde ingenting vore bedre. Han er i mine auge verdens beste venstreback.

Men no når Peter Hill-Wood seier at Cole forventer ei tredobling av lønna, ser det dystert ut.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunnerman1111

Jeg mener at hvis du elsker klubben du spiller for, og er en ekte Arsenal-spiller, så krever du ikke 8-900.000 i uken, når du vet at klubben ikke vil gi mer enn 600.000. Då godtar du det tilbudet klubben kommer med.

Men viss det nå skulle ha seg sånn at Cole skulle for en eller annen grunn forlate Arsenal, så tror jeg ikke at han går til verken Real M eller Chelsea. Jeg tror han går til enten BArca, Milan eller Juventus i så fall, men la oss for all del ikke håpe det

______________

Gunning for glory

 

Øystein

Link to comment
Share on other sites

Mmaelan har helt rett. Vi snakker om et åpent marked, hvor den enkelte forvalter sitt "gods og gull" på beste måte. Det blir helt feil å si; Jeg mener at hvis du elsker klubben du spiller for, og er en ekte Arsenal-spiller, så krever du ikke 8-900.000 i uken, når du vet at klubben ikke vil gi mer enn 600.000. Då godtar du det tilbudet klubben kommer med.

 

Hvorfor skal egenproduserte stjernespillere ha mindre enn innkjøpte stjerner?

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skal egenproduserte stjernespillere ha mindre enn innkjøpte stjerner?

9265[/snapback]

 

Naturligvis er ikke Cole noe 'verre' enn andre spillere, men at en slik sak i det hele tatt dukker opp skyldes en generell grådighetskultur i fotballen. Fotballstjernene tjener alt for mye penger! Kanskje et lønnstak er et av mange mulige virkemidler for å gjøre noe med dette? At denne konkrete saken har utviklet seg slik den har gjort, skyldes nok vel så mye klønete handtering fra Arsenal sin side, slik saken er fremstilt i media. Det er ingen grunn til at Cole skulle tjene mindre enn de andre stjernene på laget.

Link to comment
Share on other sites

Guest Jazzmakrellen

Jeg ser gjerne at denne varme poteten blir lagt ned for en stund. Ærlig talt, kontrakten hans varer i 2 år til. For min del ser jeg gjerne at klubben strekker seg langt for å få beholde Cole også etter disse 2 årene. Men er de ikke i stand til det nå, så kan man vel vente et halv år eller noe, og se hvordan saken stiller seg da?

Link to comment
Share on other sites

At spillerne tjener for mye er en ting. Men når penga er der så er det noe vi må akseptere.

 

1. Jeg ser ingen grunn til at verdens beste back (min mening) ikke skal tjene det samme som feks Campbell. Som etter RYKTENE tjener £7-80000 i uka. Da er ikke Cole sitt så ille allikevel.

 

2. Har Hill-Wood virkelig sagt dette, eller er det rykter......

 

3. Jeg ser heller at vi bruker litt ekstra penger på den eneste engelskmannen som er homemade enn å kjøpe nye spillere.

 

4. Vi trenger kontinuitet, derfor er det viktig å beholde Cole.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er møkk lei av denne saken.

 

Jeg mener faktisk nå at det kanskje er bedre å selge han. Nå skal man ikke ta alt som står i media på alvor, men utifra det jeg har lest, så virker det som fokuset hans ligger mer på lønn enn fotball, og det liker jeg ikke i det hele tatt...Grådighet er det verste jeg vet

Link to comment
Share on other sites

Guest Jazzmakrellen
Grådighet er det verste jeg vet

9296[/snapback]

 

 

Da er jeg redd for at toppfotball ikke er noe for deg Kim, dessverre.

Tror det er svært få som ikke vil gjøre som Cole, og prøve å forhandle frem en best mulig avtale. Selger vi Cole, vil vi hente inn en ny spiller som vil gjøre akkurat det samme når hans kal forhandle frem en ny kontrakt.

 

Det jeg vil bebreide Cole for i denne saken har ingenting med forhandlingene å gjøre. Men hvis han bevisst møtte Chelsea, så begynner det å stinke av han.

Link to comment
Share on other sites

Problemet i denne saken, som i mange andre saker (Mikel bl.a.), ligger hos agentene. Agentene er for opptatt av å få et stort stykke av kaka, og det ødelegger forholdet mellom spiller og klubb. Tror nok det kommer mange, mange slike eksempler i tida framover, og med litt research kunne vi helt sikkert funnet en del i fortiden også.

 

Agenter fungerer ikke som annet enn en spile mellom klubben og spilleren. La oss kvitte oss med dem!

Link to comment
Share on other sites

Guest Viggo Viking
Problemet i denne saken, som i mange andre saker (Mikel bl.a.), ligger hos agentene. Agentene er for opptatt av å få et stort stykke av kaka, og det ødelegger forholdet mellom spiller og klubb. Tror nok det kommer mange, mange slike eksempler i tida framover, og med litt research kunne vi helt sikkert funnet en del i fortiden også.

 

Agenter fungerer ikke som annet enn en spile mellom klubben og spilleren. La oss kvitte oss med dem!

9302[/snapback]

 

Dersom du kan avsløre trylleformularet for å bli kvitt agentene, så tror jeg du blir populær hos mang en fotballleder.

Link to comment
Share on other sites

Guest Jon-Halvor

Sa han ikke bare at han hadde to år igjen av kontrakten og at han ville fullføre denne? Oversatt: "Jeg har på ingen måte tenkt å skrive en ny kontrakt". Cole er jeg bare lei av, bryr meg ikke om han drar eller ikke. Får vi en ok pris kan han bare stikke.

Link to comment
Share on other sites

Ein kan sjølvsagt tolke det slik.

Personlig trur eg man skal vere forsiktig med å "lese mellom linjene" i for stor grad. Kva som er meint er det kun han som veit. Eg drister meg ikkje til å verken kreve hovudet hans på eit fat, eller hylle han som en lojal spelar. Det vil tida vise.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er møkk lei av denne saken.

 

Jeg mener faktisk nå at det kanskje er bedre å selge han. Nå skal man ikke ta alt som står i media på alvor, men utifra det jeg har lest, så virker det som fokuset hans ligger mer på lønn enn fotball, og det liker jeg ikke i det hele tatt...Grådighet er det verste jeg vet

9296[/snapback]

 

Tror nok du vil få mange Arsenalspillere i framtiden du vil være drittlei av da. ;)

Markedet i dag er ikke som før.

Du finner få eller ingen Tony Adams typer som omtrent bare signerer

ny kontrakt(ref, Seamans bok).

Vil du selge alle Arsenals spillere som vil forhandle seg til en bedre kontrakt.

Da er jeg redd det ikke blir mange igjen.

Enten det eller så blir det en epoke med at ingen vil til Arsenal pga

at lønnsstrukturen i klubben er for lav i forhold til andre klubber.

Agenter,et overdrevent høyt lønnsnivå og ikke minst Bosmanregelen

er en del av fotballen idag.

Det er bare å godta den om du liker den eller ei. For slik er det

idag.

Link to comment
Share on other sites

At Cole har fått en litt fallen status hos fansen har kanskje ikke noe med hvor høy lønn han krever, men måten han sannsynligvis har gått fram på?

 

Jeg vet ikke om dere har vært innom arseblog i dag, men jeg anbefaler lesningen:

 

 

"Ashley Cole - we'll get the findings of the commission on June 1st but the facts are that one of our players went to meet the manager and chairman of our main title rivals to discuss a transfer. He did it just days before we played Manchester United in the league. They all got caught red handed.

 

I've written a lot about this and I believe Cole's agent to be the driving force behind it all. We hear stories about how Arsenal and Barnett had agreed a deal in principal only for Arsenal to suddenly subtract £5,000 from the initial offer. Rubbish. Cole's new contract would have more than doubled his £27,000 a week wages and last week Peter Hill-Wood confirmed that Cole wanted his current deal tripled. It's a nonsense to think Arsenal would act this way over a player who grew up an Arsenal fan, who is one of the only English players in the team, who is a product of the youth system and who is, on his day, probably the best left back in the world.

 

I believe Barnett thought about Chelsea, saw pound signs and was the one who set up the meeting. The commission will clarify that.

 

 

I've already expressed in previous posts my disdain for this restriction of trade defence that Cole and Barnett played. What is inescapable though is that Cole still went to the meeting. He was prepared, mid-season and just days before an important game, to go and meet another club. Not to talk about his pop star girlfriend or fast cars or the weather. There's only one reason he went to that meeting and it was to talk about a transfer and how much money Chelsea would pay him. Out of order and he's stained his reputation with a lot of Arsenal fans.

 

You have to ask - when does £60,000 a week, and that is what he was offered, become not enough to sign for the club you supposedly love? When you can get £100,000+ at Chelsea and your agent is thinking about the increase in his wages when you increase yours, I suppose. I think he has to sign a new deal this summer or we have to sell him. Based on some recent information I think he will sign a new deal, hopefully he'll have learned a valuable lesson and we can all move on. A final question that occurs is did Cole think his behaviour was nothing for people to get too stressed about based on what he's seen his captain do more than once? "

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...