Jump to content

Ashley Cole


Marwood

Recommended Posts

Dette har blitt en merkelig sak etter hvert.

Har Cole satt inn et mottkrav og fått nei???

Er nokså enig med DR. Phil. Kommunikasjonen mellom

Arsenal og Cole er ikke bra nok.

Det som bekymrer meg mest her er om Arsenal har

dyktige nok folk til dette? Hvor mange flere spillere skal vi

miste på Bosmanregelen.

Fakta er at vi har mistet spillere som Wiltord og Edu uten

å få et rødt øre for de.

Vil det samme skje med Cole og Ljungberg? Klarer vi

å gi Henry en kontrakt i en relativ grei saksgang.

Ikke en flere måneder lang saksgang.

Her tror jeg Arsenal har mye å hente. Da slipper vi gjerne

frustrerte homegrown spillere som rett og slett vil ha det de fortjener.

 

At Cole har handlet dumt er alle enige om. Men jeg har stor

fortåelse for en spiller som er frustrert og ikke føler seg verdsatt.

Alle vet jo at en kan handle urasjonelt da.

Håper fortsatt på at dette kan løse seg. :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 870
  • Created
  • Last Reply
At styret virker å handle merkelig i lønnsforhandlinger, kan jeg til dels være enig i.

 

Og hvis situasjonen er slik at Cole oppfattet det slik at han skulle få 60.000 i uka, så kan man jo selvfølgelig forstå at han blir frustrert. Men måten Cole taklet dette på, er bortimot utilgivelig. Han gikk bak ryggen på klubben, og i ettertid er han ikke mann nok til å stå for det han har gjort.

 

Cole kunne gjort ting annerledes, og kommet ut av det med æren i behold. Han kunne lagt inn et motkrav, og sagt han ville ha 60000, ellers så ville han forlate klubben. Da kunne Arsenal enten valgt å gi han det, eller begynne å lytte på bud fra andre klubben. Hvis klubben hadde nektet å gi han den lønnen han ønsket, samt nektet å selge han, kunne han bitt tennene sammen, og dratt på free transfer om 2 år. Hadde han handlet på dette viset, ville ikke jeg hatt et ondt ord å si om han. Da hadde det vært styret som hadde sittet igjen som de store synderne.

 

Men Cole valgte den enkle løsningen. Og det er på bakgrunn av dette at han ikke får noe sympati fra meg.

 

Han klager over manglende støtte fra Wenger. Merkelig da, at Wenger kort tid etter at det ble kjent hva som hadde skjedd, la inn en bønn til styret om å heve lønnstaket i klubben, slik at det ville være enklere å beholde de beste spillerne. Men på det tidspunktet, var ikke kravet lenger 60.000, for da hadde jo selvfølgelig Cole fått vite hva han kunne tjene i Chelsea.

 

Ja, den gutten er sannelig full av kjærlighet til klubben gitt

11153[/snapback]

 

Cole's svar:

"If they offer me £100,000 or £200,000 a week now I would not accept it," Cole told the News of the World. "It is not about the money, it is about being treated right. The damage has been done.”

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Er blitt litt lei hele saken, nå er jo Juventus interresert, så kanskje sendt han over i bytte mot Buffon, med Clichy som erstatter? Vell, kanskje en dum tanke, mare lufter litt tanker rundt dene tirsdags morgenen på jobb :D

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Er veldig trøtt, så det ble litt skrivefeil her :D

 

 

 

 

 

Er blitt litt lei hele saken, nå er jo Juventus interresert, så kanskje sendt han over i bytte mot Buffon,  med Clichy som erstatter? Vell, kanskje en dum tanke, mare lufter litt tanker rundt dene tirsdags morgenen på jobb ;)

11166[/snapback]

Link to comment
Share on other sites

...lønn som han fortjener...????

 

Med £55.000 ville han blitt den 4. best betalte i Arsenal.

 

Bak Vieira.

Bak Campbell.

Bak Henry.

 

...., men foran spillere som Gilberto, Ljungberg, Lehmann, Lauren, Toure, Reyes, Bergkamp, Pires....

 

IKKE RART HAN BLE SUR!!

 

Skal skuta styres må en ha kontroll over utgiftene. Lønnstrukturen er en vesentlig del av dette. Innenfor Arsenals lønnstuktur har Cole fått et helt kurant tilbud med £55.000. Det er ikke riktig at han skal tjene like mye som f.eks. Thierry Henry.

 

Liverpool ønsker å lokke Steven Gerrard til å bli i Liverpool i evig tid. Det vil de gjøre ved å tilby han en ny kontrakt med £80.000 i uka. Det er mindre lønn enn hva Vieira allerede har i Arsenal. Det er altså ikke sånn at Arsenal underbetaler spillerene sine. På langt nær. Vår kaptein tjener mer enn hva Liverpool vil sikre fremtiden med hos sin kaptein. Liverpool er vistnok "best" i europa.

 

Cluet her er at Chelsea sin vanvittige omgang med penger gjør at de også blir brukt som ett pressmiddel av grådige agenter/spillere. Det er det eneste dette koker ned til. Cole er ikke den første som har utfordret Arsenals lønnsstuktur. Wiltord og Edu gjorde det samme (Kanu ble dumpet på grunn av manglende ferdigheter) og fikk samme melding. Sånn er det, take it or leave it. De tok konsekvensen av virkeligheten med litt mer stil enn "the homegrown superfan", men heller et par free transfere enn økonomisk kaos.

 

Disse menneskene som det vurderes kompetansen på har snart ferdigstillt ett stadion alle lo av. De har gjort det som tilsynelatende var umulig og fortsatt har vi et ganske oppegående lag å sende på banen. Nøkkelen til dette er stryktur, styring og lojalitet mot rammer og budsjetter. Uten å "selge seg på børs" (United) og uten et sugerør inn i den russiske statsborgers oljefond. Ingenting, selv ikke en furten vestreback får de gamle menn til å fravike veien fremover. Takk for det sier jeg. Jeg har langt mer tillit til de gamle menn enn hva jeg har Ashley Cole og hans "rådgivere". Klubben Arsenal har langt mer godt av holdningene til de gamle menn enn hva de har behov for Ashley Cole.

 

Ansvarlighet eller grådighet og naivitet (Leeds). Ashley Cole er en liten brikke, så liten at byggverket Arsenal står like stødig om den fjernes. Fjernes lønnstrukturen uten at det er inntekter som kan bære det, da skjelver hele kåken.

 

3x3 hurra for de gamle gnierne!!

Link to comment
Share on other sites

AMEN til dette Sir John!

 

Selv om Arsenal-ledelsen kanskje kunne ha vært mer smidige i de innledende forhandlinger med Cole (ja, kanskje den såkalte uoverenstemmelsen kun er en ren misforståelse? hva vet jeg?), så er Coles reaksjon i etterkant helt håpløs. Først når han blir sur og bryter reglene, deretter når han blir fornærmet på Arsenal i forbindelse med at han blir straffet. Man kan spørre seg selv om han er en profesjonell fotballspiller i et arbeidsmarked eller om han er en furten drittunge. At Arsenal sier at de ønsker å beholde Cole, og er villige til å sette strek er det Cole burde forholde seg til. Hvis han er sur fordi Arsenal tok saken til retten er han helt på jordet. For DER handlet Hill-Wood, Dein & Co helt riktig. Galskapen til Chelsea må stoppes så fort som mulig!

Link to comment
Share on other sites

Nå er det nå en gang slik at fotballønningene stadig går oppover, fra år til år. Derfor kan man knapt nok sammenligne en kontrakt signert år 2005 med en kontrakt signert år 2003. Lønningene drives oppover, og for hvert år som går vil spillerne ha mer lønn.

 

Forøvrig skjønner jeg ikke hvorfor du insisterer på at det var de £5,000 i seg selv Cole ble forbannet for - det har ikke slått deg at han oppfattet det slik at han skulle få én ting, og ble tilbudt noe annet. Dersom jeg skulle selge en CD for hundre kroner og jeg oppfattet det slik at jeg skulle få den summen, så hadde jeg blitt ganske irritert om kjøperen kom med 90,-. Ikke fordi den tieren hadde spilt noen stor rolle for meg, men pga. prinsippene.

 

Selvsagt er det viktig å holde lønningene i sjakk, men det var ikke her snakk om at Cole var i ferd med å sprenge lønnsstrukturen i klubben. Så langt derifra. Å si at han "utfordret lønnstrukturen" er direkte feil. Her hadde først og fremst Patrick Vieira trailblazet et spor i forkant da han signerte ny kontrakt for to år siden. Den gangen var det imidlertid ingen som syntes styret gjorde noe feil i å "sprenge lønnstrukturen" i klubben. Merkelig. Den gangen var det vel tvert i mot 3x3 hurra for at man klarte å beholde Vieira?

 

Forstå meg rett her; jeg er ikke direkte uenig i alt som sies, men jeg irriterer meg litt over denne voldsomme hyllesten av styret. Cole har på godt norsk dritet seg ut i denne saken, men det etter en klønete saksbehandling av styret i forkant.

 

Hvis man nå velger å beholde en misfornøyd Cole i laget for så å miste ham på Bosman om to år eller selge ham på salg neste sommer, fremfor å selge ham for £15-20m nå, så må jeg si jeg blir lite happy. Dessverre er det vel akkurat det som kommer til å skje - med mindre man må "krype til korset" og betale Cole enda mer penger [enn de £60,000]som et 'fredstilbud' senere når han er enda nærmere kontraktens utløp.

 

3x3 hurra, indeed.

Link to comment
Share on other sites

Er blitt litt lei hele saken, nå er jo Juventus interresert, så kanskje sendt han over i bytte mot Buffon,  med Clichy som erstatter? Vell, kanskje en dum tanke, mare lufter litt tanker rundt dene tirsdags morgenen på jobb :D

11166[/snapback]

 

Arsenal har visstnok avslått eit bud fra Juventus, på Ashley Cole.

Link to comment
Share on other sites

Nå er det nå en gang slik at fotballønningene stadig går oppover, fra år til år. Derfor kan man knapt nok sammenligne en kontrakt signert år 2005 med en kontrakt signert år 2003. Lønningene drives oppover, og for hvert år som går vil spillerne ha mer lønn.

 

Forøvrig skjønner jeg ikke hvorfor du insisterer på at det var de £5,000 i seg selv Cole ble forbannet for - det har ikke slått deg at han oppfattet det slik at han skulle få én ting, og ble tilbudt noe annet. Dersom jeg skulle selge en CD for hundre kroner og jeg oppfattet det slik at jeg skulle få den summen, så hadde jeg blitt ganske irritert om kjøperen kom med 90,-. Ikke fordi den tieren hadde spilt noen stor rolle for meg, men pga. prinsippene.

 

Selvsagt er det viktig å holde lønningene i sjakk, men det var ikke her snakk om at Cole var i ferd med å sprenge lønnsstrukturen i klubben. Så langt derifra. Å si at han "utfordret lønnstrukturen" er direkte feil. Her hadde først og fremst Patrick Vieira trailblazet et spor i forkant da han signerte ny kontrakt for to år siden. Den gangen var det imidlertid ingen som syntes styret gjorde noe feil i å "sprenge lønnstrukturen" i klubben. Merkelig. Den gangen var det vel tvert i mot 3x3 hurra for at man klarte å beholde Vieira?

 

Forstå meg rett her; jeg er ikke direkte uenig i alt som sies, men jeg irriterer meg litt over denne voldsomme hyllesten av styret. Cole har på godt norsk dritet seg ut i denne saken, men det etter en klønete saksbehandling av styret i forkant.

 

Hvis man nå velger å beholde en misfornøyd Cole i laget for så å miste ham på Bosman om to år eller selge ham på salg neste sommer, fremfor å selge ham for £15-20m nå, så må jeg si jeg blir lite happy. Dessverre er det vel akkurat det som kommer til å skje - med mindre man må "krype til korset" og betale Cole enda mer penger [enn de £60,000]som et 'fredstilbud' senere når han er enda nærmere kontraktens utløp.

 

3x3 hurra, indeed.

11176[/snapback]

 

Det er dette noen ikke klarer å se. Cole sier jo selv: Det er ikke pengene

det er snakk om , DET ER MÅTEN JEG ER BLITT BEHANDLET.

Det er her jeg mener Arsenal har driti seg ut.

 

At de har gjort en fantastisk jobb med det nye stadionet er uvesentlig.

Det er ikke det det er snakk om her. 3 x 3 hurra for det.

 

Smidigheten og kommunikasjonen ut til spillere virker ikke

bra nok. At Cole har driti seg ut kan vi gjenta til det kjedsommelige.

 

Syns det er rart at flere er så totalt blinde for at styret har vært klønete

i kontraktsforhandlingene med Cole i forkant.

Link to comment
Share on other sites

Syns det er rart at flere er så totalt blinde for at styret har vært klønete

i kontraktsforhandlingene med Cole i forkant.

11184[/snapback]

 

Det er da flere som har påpekt at Arsenal trolig har spilt sine kort på en mindre heldig måte overfor Cole. Men uansett hva de har gjort eller ikke gjort i denne saken; Coles reaksjoner kan på ingen måte rettferdiggjøres. Du kan aldri unnskylde egne feil med andres feil. Arsenal kan forsøke å rette opp igjen sine feil med å prøve å gjenoppta forhandlingene med Cole. Cole på sin side, må stå til rette for sine feil. Sånn er det..

Link to comment
Share on other sites

Tipper Cole er meir sur for at Arsenal meldte han inn for FA. Trur det hadde løst seg ganske greit, om ikkje Arsenal hadde stått på sine prinsipp her. Tipper dette er den verste behandlinga han har fått.

 

Det er godt mulig han blei "lova" 60 000, og ikkje fekk tilbud om meir enn 55 000. Det er sjølvsagt kritikkverdig. Vi veit likevel fint lite om dette, egentlig.

 

Det gjev han likevel INGEN rett til å bryte reglane.

Link to comment
Share on other sites

Selv om jeg synes det var galt av styret å rote i forkant, så er jeg helt på linje med alle som støtter anmeldelsen av Cole-saken.

 

Derimot burde det ikke komme som en overraskelse at Cole tok dette ille opp. For å trekke en parallell; dersom man hadde anmeldt noen i familien for nasking eller 'shop lifting', så ville det sannsynligvis lagt en demper på forholdet, i det minste en stund fremover. Vedkommende ville sannsynligvis følt at det var 'dårlig gjort' å blitt anmeldt og ikke forventet det av sine egne - til tross for et lite lovbrudd.

 

Når Cole i dette tilfellet imidlertid ikke vil akseptere straffen han har fått etter en fair høring og nekter å legge saken død, så kan jeg ikke skjønne at styret, som har vært så prinsippfaste til nå, plutselig går på akkord med seg selv og ønsker å ta Cole inn i varmen igjen. Ja, han er en glimrende spiller, men verken Arsenal eller Cole selv er tjent med at dette aldri roer seg.

 

Så lenge Cole nekter å føye seg, mener jeg Arsenal burde cashe inn mens de enda har gode muligheter til å få gode penger for ham. Det som nå skjer er at man riser Cole med den ene hånden og stryker ham med den andre..

Link to comment
Share on other sites

Eg meiner styret har vist kva dei meiner. Dette får vere nok. Dei bør vise at dei ikkje har noko i mot Cole, berre handlinga. Om Cole vil ta dette vidare, så får det vere opp til han - det er tydelig at han er ueinig i at han gjorde noko galt. La han få sjansen til å kjempe for det, uansett kor latterlig det er.

 

Trur ikkje dette treng bli spesielt øydeleggande for verken Cole eller klubben, det er berre eit spørsmål om å fokusere på det som treng fokuserast på når ein skal.

 

Fotballen er det viktigaste opp i dette, og Cole er et strålande tilskudd til fotballklubben Arsenal. Det syns eg han skal få vite, men samtidig få vite at han ikkje kan gjere som han vil. Ein bør i alle fall undersøke moglegheiten for at Cole vil bli. Dersom han virkelig vil bort, så la han gå. Det er liten vits i å holde en spelar i klubben mot si vilje.

Link to comment
Share on other sites

Å si at han "utfordret lønnstrukturen" er direkte feil. Her hadde først og fremst Patrick Vieira trailblazet et spor i forkant da han signerte ny kontrakt for to år siden. Den gangen var det imidlertid ingen som syntes styret gjorde noe feil i å "sprenge lønnstrukturen" i klubben. Merkelig. Den gangen var det vel tvert i mot 3x3 hurra for at man klarte å beholde Vieira?

11176[/snapback]

 

Jeg stoler på styret i Arsenal FC. Dersom de mente det var forsvarlig å tilby Vieira den kontrakten han nå har, stoler jeg på de. Dersom de mener at det er uforsvarlig for lønnsbudsjettet i Arsenal å tilby Ashley Cole en kontrakt på £60000 i uka, så støtter jeg de her også. Og at Vieira skal ha bedre betalt enn Ashley Cole mener jeg er ganske naturlig, rett og slett fordi Vieira er en viktigere spiller enn Cole, i tillegg til at han er kaptein.

 

Når styret mener at Cole forlanger for mye penger, som jo er det dette koker ned til, så må Cole ta konsekvensene av dette, enten ved å godta tilbudet fra Arsenal eller ved å finne seg en ny klubb. Eventuelt kan han bli i Arsenal i de resterende to årene av kontrakten med en "luselønn" på 300 000 kroner i uka. Nei, Cole, nå er alt opp til deg.

Link to comment
Share on other sites

Det er dette noen ikke klarer å se. Cole sier jo selv: Det er ikke pengene

det er snakk om , DET ER MÅTEN JEG ER BLITT BEHANDLET.

Det er her jeg mener Arsenal har driti seg ut.

11184[/snapback]

 

Nå kan det jo hende at Cole har sagt dette, for at han ikke skal virke som en pengegrisk drittunge. Kanskje det er hans måte å prøve å få fokuset bort fra det han har gjort, og prøve å få det til at det er stort sett styret som har gjort feil i denne saken, og at det var styret som drev han inn i møtet med Chelsea.

 

Det eneste jeg klarer å se i denne saken, er en mann som ikke klarer å stå for det han har gjort. Han har driti på draget, og prøver å ta sine årer fatt, og ro alt han klarer. Han prøver å fremstille seg selv som et offer i denne saken.

 

Nå mener jeg at ting har gått så langt, at det beste både for Cole og klubben, er et salg. Så kan vi heller bruke pengene på forsterkninger der vi behøver det mere. Vi har Clichy, og kanskje vil dette også åpne muligheten for at Garry kan ha en mulighet til å spille seg inn i troppen igjen. Eller eventuelt Sebastian Larsson, som har figurert en del som venstreback på reservelaget etter hva jeg har hørt.

 

Og hvis ryktene om at Arsenal har forlanget minimum £15 mill for han stemmer, så er jo ikke det så ille da

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal-now.com/?page=articles&...244285&title=An

 

Hentet fra: Arsenal-mania, og en fin vinkling på en supporters mening om denne Cole-saken. Finnes som sagt mange meninge i denne saken, men syntes artikkelen var godt skrevet og tok den med.

Håper det ikke gjør noe ;)

11203[/snapback]

 

 

Jeg må si meg 100% enig i alt artikkelforfatteren skriver.

Link to comment
Share on other sites

Guest espenstoele
http://www.arsenal-now.com/?page=articles&...244285&title=An

 

Hentet fra: Arsenal-mania, og en fin vinkling på en supporters mening om denne Cole-saken. Finnes som sagt mange meninge i denne saken, men syntes artikkelen var godt skrevet og tok den med.

Håper det ikke gjør noe ;)

11203[/snapback]

 

 

Jeg må si meg 100% enig i alt artikkelforfatteren skriver.

11220[/snapback]

 

Jepp, jeg også....godt skrevet.

Link to comment
Share on other sites

Guest Magnus
http://www.arsenal-now.com/?page=articles&...244285&title=An

 

Hentet fra: Arsenal-mania, og en fin vinkling på en supporters mening om denne Cole-saken. Finnes som sagt mange meninge i denne saken, men syntes artikkelen var godt skrevet og tok den med.

Håper det ikke gjør noe ;)

11203[/snapback]

 

 

Jeg må si meg 100% enig i alt artikkelforfatteren skriver.

11220[/snapback]

 

Jepp, jeg også....godt skrevet.

11222[/snapback]

Samme her. Cole har svikta klubben, fansen og styret. Sånne drittungar kan vi selge, samme kor gode dei er.

Link to comment
Share on other sites

At styret virker å handle merkelig i lønnsforhandlinger, kan jeg til dels være enig i.

 

Og hvis situasjonen er slik at Cole oppfattet det slik at han skulle få 60.000 i uka, så kan man jo selvfølgelig forstå at han blir frustrert. Men måten Cole taklet dette på, er bortimot utilgivelig. Han gikk bak ryggen på klubben, og i ettertid er han ikke mann nok til å stå for det han har gjort.

 

Cole kunne gjort ting annerledes, og kommet ut av det med æren i behold. Han kunne lagt inn et motkrav, og sagt han ville ha 60000, ellers så ville han forlate klubben. Da kunne Arsenal enten valgt å gi han det, eller begynne å lytte på bud fra andre klubben. Hvis klubben hadde nektet å gi han den lønnen han ønsket, samt nektet å selge han, kunne han bitt tennene sammen, og dratt på free transfer om 2 år. Hadde han handlet på dette viset, ville ikke jeg hatt et ondt ord å si om han. Da hadde det vært styret som hadde sittet igjen som de store synderne.

 

Men Cole valgte den enkle løsningen. Og det er på bakgrunn av dette at han ikke får noe sympati fra meg.

 

Han klager over manglende støtte fra Wenger. Merkelig da, at Wenger kort tid etter at det ble kjent hva som hadde skjedd, la inn en bønn til styret om å heve lønnstaket i klubben, slik at det ville være enklere å beholde de beste spillerne. Men på det tidspunktet, var ikke kravet lenger 60.000, for da hadde jo selvfølgelig Cole fått vite hva han kunne tjene i Chelsea.

 

Ja, den gutten er sannelig full av kjærlighet til klubben gitt

11153[/snapback]

 

Cole's svar:

"If they offer me £100,000 or £200,000 a week now I would not accept it," Cole told the News of the World. "It is not about the money, it is about being treated right. The damage has been done.”

11163[/snapback]

 

Nå skal det sies at journalisten (Bob Beasley)som står bak det såkalte "intervjuet" i News of the World vistnok er Chelsea supportert. På den andre siden; Ashley Cole har ikke kommet med noen pressemelding som avkrefter innholdet.

Link to comment
Share on other sites

Er skuffet over ledelsen som ennå ikke har kommet med noen offisiell uttalelse i saken. ;) Sjekker Arsenal.com flere ganger om dagen jeg nå.

Syns det forøvrig er litt ironisk at de denne uke har Champions League-uke, med bakgrunn i de ikke fult så gode resultatene og Ljungbergs uttalser om turneringen. Burde heller hatt FA Cup-uke med litt mere glitter og stas.

Link to comment
Share on other sites

Er skuffet over ledelsen som ennå ikke har kommet med noen offisiell uttalelse i saken.  ;) Sjekker Arsenal.com flere ganger om dagen jeg nå. Syns det forøvrig er litt ironisk at de denne uke har Champions League-uke, med bakgrunn i de ikke fult så gode resultatene og Ljungbergs uttalser om turneringen. Burde heller hatt FA Cup-uke med litt mere glitter og stas.

11237[/snapback]

 

Offisielt har vel Arsenal ledelsen sagt sitt allerede om hvor de står med tanke på Ashley Cole:

Official Club Statement - Ashley Cole

 

Jeg tviler på at det vil komme noen uttalelser fra ledelsen vedrørende artikkelen i News of the World. Ballen ligger nok hos Ashley Cole selv nå - og så lenge det ikke kommer noe nytt fra den siden kan det på mange måter tolkes som artikkelen virkelige er Cole sine ytringer.

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal-now.com/?page=articles&...244285&title=An

 

Hentet fra: Arsenal-mania, og en fin vinkling på en supporters mening om denne Cole-saken. Finnes som sagt mange meninge i denne saken, men syntes artikkelen var godt skrevet og tok den med.

Håper det ikke gjør noe ;)

11203[/snapback]

 

 

En helt grei artikkel, men jeg håper fremdeles Cole og Arsenal kommer til enighet.

Tiden har en god tendens til å lege sår.

Akkurat nå og nærmeste tid framover kommer hverken Cole til å bli solgt eller ny

kontrakt undertegnet.

Så får vi se hva som skjer her. Hadde jeg vært Cole nå hadde jeg holdt kjeft og

ikke prøvd å brenne alle broene her.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...