Jump to content

Fran Merida


Guest Re9es

Recommended Posts

Syns det er virkelig synd hvis Merida drar! Han har imponert meg hver gang jeg har sett han spille. Han minner meg egentlig ganske mye om vår kaptein. Sjansen er vell utrolig liten for at vi har Merida neste år, men jeg lever i håpet! ;)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 160
  • Created
  • Last Reply

Utrolig leit at Merida drar, men det er nok noe jeg egentlig ventet meg. Han kunne nok blitt en god spiller i Arsenal, men ved å dra til Spania vil han ha større sjanse til å bli det i løpet av de neste årene. Selv om Merida kan spillere mange posisjoner, er det den sentrale midtbaneposisjonen som passer han best. Den posisjonen er den som er vanskeligst å spille seg fast på i Arsenal. Ikke nok med at det er mange talenter i den posisjonen og vi har mange unge spillere som spiller fast der, det er også den viktigste offensive brikken i spillet vårt siden vi spiller så mye gjennom midten.

 

Det er bare å øsnke Merida lykke til videre. Han kommer nok til å bli en god spiller med årene...

Link to comment
Share on other sites

mkay, han er jo 20 år da. Men tror han holder det nivået. Han er jo veldig lik Fabregas og Denilson med tanke på hurtighet og styrke. Men synes han er bedre enn Denilson. Skal ikke så mye til.. Haaater denilson. I de to kampene jeg så Fran merida spilte han bra og putta i begge kampene. Så ikke flere kamper med han, han fikk vel heller ikke spiller så veldig mange fler..

Link to comment
Share on other sites

Atletico Madrid have confirmed the signing of Arsenal starlet Fran Merida on a free transfer, after the player could not agree terms with the English side.

http://www.goal.com/en-gb/news/2557/news/2...da-from-arsenal

 

Synd at vi mister et slikt stort talent. Hadde virkelig tro på denne gutten, men fikk ikke sett så mye til han. Skjønner godt at han drar, siden Wenger ikke ga han nok spilletid.

Forhåpentligvis blir har verdens beste spiller, og kommer tilbake til Arsenal på "free transfer" om 5år. :)

Link to comment
Share on other sites

Personlig gjør dette meg ingenting. Man kan se at han har potensiale, men jeg tror rett og slett at han ikke henger helt med i svingene når det er som verst i PL. Han har heller aldri imponert meg noe spesielt, en helt OK spiller som har god teknikk og et godt skudd, men han er for treig spør du meg. Det blir også helt feil og sammenligne denne karen med Francesc Fabregas - for DET er rett og slett klasseforskjell.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner ikke hvorfor folk mener han ikke er rask nok. Det er det samme som å si at Fabregas, Denilson, Bendtner, Wilshere etc.etc.etc ikke er raske nok. Han er faktisk helt på linje med de fleste andre spillere i Arsenal - med unntak av de som utmerker seg spesielt på fart.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat denne, av etterhvert mange lekkasjer fra Wengers "ungdomsgenerasjon", gråter jeg ikke over.

 

Merida er allerede 20 år og har ikke vist noe som helst eksepsjonelt. Fabregas var på en helt annen planet som 20-åring. Jeg mener at både Wilshere og Ramsey som er yngre er allerede bedre enn Merida.

 

Lykke uansett til.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat denne, av etterhvert mange lekkasjer fra Wengers "ungdomsgenerasjon", gråter jeg ikke over.

 

Merida er allerede 20 år og har ikke vist noe som helst eksepsjonelt. Fabregas var på en helt annen planet som 20-åring. Jeg mener at både Wilshere og Ramsey som er yngre er allerede bedre enn Merida.

 

Lykke uansett til.

 

Greit nok at han ikke er like god som Ramsey og Wilshere, men han er alt for god til og ikke kunne spille på fast basis på et høyt nivå. Gi han 4 år i Atletico, så henter vi han tilbake :P

Link to comment
Share on other sites

Greit nok at han ikke er like god som Ramsey og Wilshere, men han er alt for god til og ikke kunne spille på fast basis på et høyt nivå. Gi han 4 år i Atletico, så henter vi han tilbake :P

 

Joda, det er jo selvsagt alltid mulig, og det skjer vel fra tid til annen at en spiller blir ordentlig god først et stykke ut i 20-årene. Poenget mitt var bare at fra Meridas opptredener for Arsenal å dømme, var det lite som gav grunn til å være veldig lei seg for å miste ham.

 

Det er sikkert noen som så masse bra fra han, men selv store Merida-tilhengere må kunne innrømme at andre midtbanespillere som vi har fostret under Wenger (spesielt Fabregas og Vieira) var på et mye høyere nivå enn Merida da de var på alder med han.

 

For å sette det på spissen: Vi kunne holdt på spillere som Francis Jeffers og Aliadiere i 5 år til og håpet på det beste B) Når jeg tenker meg om så var Wenger faktisk omtrent rekordtålmodig med Aliadiere hehe

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

kan ikke finne at Merida har spilt kamper for At MAdrid siden han gikk dit i fjor sommer! Stemmer dette? litt artig å se om det er noen av de som drar fra oss får noe suksess. er vel bare Reyes i Madrid som gjør det nogenlunde....

I følge Wiki spilte han 27 kamper forrige sesong. 17 liga, 5 cup og 5 EL. Scoret 3 mål og hadde 3 assist.

Link to comment
Share on other sites

kan ikke finne at Merida har spilt kamper for At MAdrid siden han gikk dit i fjor sommer! Stemmer dette? litt artig å se om det er noen av de som drar fra oss får noe suksess. er vel bare Reyes i Madrid som gjør det nogenlunde....

Ja det er vel sånn at det ikke er mange, kanskje ingen, som har satt fart på karrieren. Stort sett går det dårlig.

Reyes er nogenlunde, som du skriver, Henry er vel også der, tatt alder i betraktning. Sebastian Larsson gjør det egentlig ganske bra.

Link to comment
Share on other sites

Ja det er vel sånn at det ikke er mange, kanskje ingen, som har satt fart på karrieren. Stort sett går det dårlig.

Reyes er nogenlunde, som du skriver, Henry er vel også der, tatt alder i betraktning. Sebastian Larsson gjør det egentlig ganske bra.

Muamba og Upson har også gjort det greit, om si ser på det slik blir statistikken god for oss; Alle som har spilt fast for oss og har vært nøkkelspillere har slitt etter de har forlatt klubben(Cashley eneste unntak jeg kommer på akkurat nå)

Link to comment
Share on other sites

Muamba og Upson har også gjort det greit, om si ser på det slik blir statistikken god for oss; Alle som har spilt fast for oss og har vært nøkkelspillere har slitt etter de har forlatt klubben(Cashley eneste unntak jeg kommer på akkurat nå)

 

Synes dette viser at Wenger har en teft for når han ikke kan få mer ut av spillere og at han har en veldig god evne til å få det meste ut av spillerne sine.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...