Jump to content

Fran Merida


Guest Re9es

Recommended Posts

  • Replies 160
  • Created
  • Last Reply

(Skrytevideo av Fran - første halvdel av videoen, spiller nummer åtte.)

 

Ettersom mye tyder på at denne Fran Merida kan være på vei til Arsenal i disse dager, har jeg dykket litt i diverse arkiver for å se hva som er å finne om ham.

 

Først var det Cesc. Så er det kanskje Fran Merida. Parallellene er faktisk slående.

 

Helt siden i fjor høst har Arsenal blitt koblet med et av de største talentene fra La Masia (Barcelonas fenomenale ungdomsakademi). Merida har vært en del av akademiet siden han var 11 år gammel, og til tross for sin unge alder har han lenge blitt sett på som en kommende stjerne. Fysisk sett ganske like Cesc, men en mer offensiv og dribleglad spillertype, stor teknikk og ballkontroll.

 

Imidlertid har han kommet på kant med Barcelona. Angivelig skal det være fordi han følte at han ikke ble satset nok på, og fordi han var misfornøyd med behandlingen han fikk. Allerede i august begynte han å utebli fra treninger, og det har en stund virket klart at han ikke ville bli i klubben.

 

I og med at spanske regler ikke tillater spillere å signere profesjonelle kontrakter før de er atten, har dette skapt et smutthull, og som med Cesc, er det dette Arsenal nå ønsker å utnytte ved å signere en pre-kontrakt med Merida, noe som kan gjøres så fort en spiller fyller 16.

 

Først etter Merida nylig fylte 16 dukket han opp igjen i Barcelona, etter å ha vært 'gjemt vekk' av agenten sin (samme agent som Cesc) de siste månedene for å forhindre at Barca skulle kunne hindre ham i å forlate klubben. Han skal ha trent med en mindre kjent klubb i mellomtiden. Nå som han er blitt 16 kan han gjøre hva han vil (signere for Arsenal), dermed er det ikke lenger noe Barcelona kan få gjort for å hindre overgangen.

 

Høres litt fishy ut, jeg liker det ikke. Men for all del, Merida er velkommen, dog med en bismak pga. Arsenals fremgangsmåte.

 

Artikkel fra El Pais.

Link to comment
Share on other sites

ENGELSK presse gir uttrykk for at det var nettopp Fran Merida som kom inn som innbytter etter 60 minutter i treningskampen mot Brighton. Om det er hold i dette eller ikke får vi nok ikke noe svar på med det første.

 

Utifra videoklippene som er satt sammen av Merida er det nok uten tvil en spiller med stort potensialle, det gjennstår bare nå å se om det er noe sannhet i ryktene som linker han til Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

VIrker som en meget lovende og spennede spiller. At vi snapper ham fra Barca gjør heller ikke meg noe. Hvis det er fakta som Arseblogger sier at han er klar allerede så er det nok et bevis på at Arsenal er veldig attraktiv for de største talente der ute. Liker strategien med å hente dem unge for en billig penge for å kunne forme dem selv i stedet for å bruke enorme summer på blaserte stjerner.

Link to comment
Share on other sites

CLUBCALL som kanskje ikke er av den aller mest pålitelige kilden har gått ut med informasjon om at Fran Merida har akseptert å signere for Arsenal når han fyller 16 år. Samtidig sies det at Arsenal i likhet med Carlos Vela kommer til å låne han ut til Celta Vigo.

 

Kilde : Arsenal - Whizkid set for La Liga loan?

Link to comment
Share on other sites

liker ikke denne gutten, spiller ikke godt nok! kjøp heller Marcherano!

SPENNENDE å høre hva du baserer ditt utsagn vedrørende "spiller ikke godt nok" på ? Har du selv sett spilleren i aksjon forutenom de videosnuttene som er satt sammen ? Samtidig så er det nok ikke snakk om å kjøpe Merida, men å hente han inn på samme måte som Cesc kom til klubben.

Link to comment
Share on other sites

Guest Gunnersforever

Ut ifra videoen om denne Merida så virker han som en veldig teknisk begavet gutt.. Kunne tenke meg han i klubben og tror at Cesc vill lære han opp godt..

 

Synes bare at det er positivt at unge talenter har fått øynene opp for arsenal. Merker stor forskjell fra 5 år siden da wenger bare spilt ungutter i slutten av kamper.. Den tid er over for lenge siden..

 

Merida er velkommen i hvert fall i mitt gunnershjerte :D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

HVA?! Jeg trodde som Kim at vi skulle møte Alkmaar..!! Men når jeg ser på fremsiden på gunners.no, så er den ikke der engang.. hva skjer??!

 

Tar jeg ikke mye feil spiller Arsenal XI også kamp idag :unsure:

 

Oki. Men det at han spiller for Arsenal XI, er ikke nødvendigvis en bekreftelse på at han er Arsenal spiller? Såvidt jeg er bekjent, kan man bruke spillere som ikke er tilknyttet klubben i slike kamper. Altså spillere på prøvespill osv

Link to comment
Share on other sites

Fran Merida, et ungt talent... Typisk Wenger kjøp... Men detta kjøpe kan faktisk bli et "Fabregas" kjøp... Har truen på Merida. Teknisk brilijant, har go fart, å e ein spelar Wenger har holdt øya me lenge... Håpe han får vist seg litt fra i løpe av dei neste årene...

Link to comment
Share on other sites

Virker som en veldig spennende unggutt. Scoret i kveld og det jeg har sett av han på disse skrytevideoene er jo kjempebra! Ikke noen problemer med teknikken han her gitt ;) Hadde vært utrolig artig om han klarer å utvikle seg på samme måte som Cesc :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...