Jump to content

Fran Merida


Guest Re9es

Recommended Posts

Iflg. Arseblogger har Merida signert for Atletico.

Hvis dette stemmer vil jeg si det er leit. Lykke til videre.

 

BE

 

http://www.skysports.com/story/0,19528,12875_5832133,00.html

 

tja... han var vel et ok talent, men hans innsats ville vel ikke på noe vis gitt han særlig mange kamper på a-laget. skjønner godt at han vil spille kamper, og da kan han vel ikke gjøre noe annet enn å forlate arsenal. langt frem til en fast plass, med spillere som song, denilson, cesc, rosicky, nasri, arshavin, ramsey, diaby som klare valg forran han, samt at mye har tydet på at wenger har større tro på jet og eastmond...

 

lykke til i spania

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 160
  • Created
  • Last Reply

Ikke alle kan lykkes fullt ut i Arsenal og det er vel forsåvidt greit at han velger å dra tilbake til Spania.

Men han er bare 19 år og alle kan ikke ha samme utviklingen som Fabregas. Kunne sikkert spilt seg inn på førstelaget etterhvert, men etter 3-4 år i klubben syns han vel det er på tide å reise hjem å prøve seg der.

Han har helt sikkert hatt god nytte av engelsk fotball og talentutviklingen i Arsenal og kommer sikkert til å dominere midtbanen på Atletico M. etterhvert.

Ser dette ikke er bekreftet på arsenal.com enda, men det kommer vel.

Har forstått det sånn at vi trolig beholder han til i sommer og det er vel ok.

Link to comment
Share on other sites

Dette var synd, jeg hadde virkelig et håp om at Merida kunne slått til og om han ikke var soleklar i førsteelleveren så kunne han vært en spiller som fikk endel innhopp og endel kamper fra start, men jeg skjønner at dette ikke er tilstrekkelig for noen spillere.

 

Hadde han vært god nok ville nok Wenger brukt han mer slik som han gjør med Ramsey nå.

Link to comment
Share on other sites

Syntes det er helt greit at han "drar hjem" da mitt syn er at vi bør ha så få spillere fra Spania og Portugal som mulig. Hvis han hadde slått til hadde det sikkert bare blitt ett uendelig gnål fra spanske klubber og medier alikevel. Det nytter ikke å kjøpe spillere fra den regionen der før det blir strengere regler for hvordan man kan oppføre seg ovenfor spillere i andre klubber under kontrakt.

Link to comment
Share on other sites

Syntes det er helt greit at han "drar hjem" da mitt syn er at vi bør ha så få spillere fra Spania og Portugal som mulig. Hvis han hadde slått til hadde det sikkert bare blitt ett uendelig gnål fra spanske klubber og medier alikevel. Det nytter ikke å kjøpe spillere fra den regionen der før det blir strengere regler for hvordan man kan oppføre seg ovenfor spillere i andre klubber under kontrakt.

 

Ja, virkelig. Det var en kjempetabbe og signe degosen (fra Spania og Protugal=degos????) Fabregas. At Wenger kunne gjøre noe så dumt <_< :P

Edit: Jeg hører på gnål fra hvem som helst, hur lenge som helst for en spiller som Fabregas. I tillegg bør ikke alt som står i britisk media være sant. Det stemmer nok at Barcelona maser om Fabregas som Hill-Wood kommenterte, men er det noen som syns det er så merkelig? Vi stjal et talent av de helt uavanlige fra dem, hadde de gjort det samme mot oss så hadde vi nok gnålet litt vi også.

Link to comment
Share on other sites

Så det nå. Det er jo litt synd, han virket jo veldig lovende før sesongen starter. Han er vel bare 19 år gammel ? Men Wenger og vi vet jo at spillere som : Ramsey og Diaby går foran han, og de to er jo bare 18 og 23 år gammel. Jeg mener at han burde bare bli utlånt, fordi han minner meg litt om Fabregas (det er ikke fordi han er spansk).

 

Ingen kommer til å bry seg så mye, men jeg tror han kommer til å blomstre i A.Madrid, og da kan det hende at Wenger angrer.

 

Men : Wenger knows..

Link to comment
Share on other sites

Ja, virkelig. Det var en kjempetabbe og signe degosen (fra Spania og Protugal=degos????) Fabregas. At Wenger kunne gjøre noe så dumt <_< :P

Edit: Jeg hører på gnål fra hvem som helst, hur lenge som helst for en spiller som Fabregas. I tillegg bør ikke alt som står i britisk media være sant. Det stemmer nok at Barcelona maser om Fabregas som Hill-Wood kommenterte, men er det noen som syns det er så merkelig? Vi stjal et talent av de helt uavanlige fra dem, hadde de gjort det samme mot oss så hadde vi nok gnålet litt vi også.

Ja, har jo allerede vært mye gnål her inne om Afobe og hans mulige overgang, og han er jo ikke av samme kaliber som Fabregas... Så vi hadde sikkert hatt like vanskelig for å godta det om det hadde vært vi som egentlig hadde "rett" på Fabregas.

 

Uansett er vel ikke dette ryktet bekreftet. Det er vel bare en avis som har sagt at Merida har gått?

Link to comment
Share on other sites

Ja, virkelig. Det var en kjempetabbe og signe degosen (fra Spania og Protugal=degos????) Fabregas. At Wenger kunne gjøre noe så dumt <_< :P

Edit: Jeg hører på gnål fra hvem som helst, hur lenge som helst for en spiller som Fabregas. I tillegg bør ikke alt som står i britisk media være sant. Det stemmer nok at Barcelona maser om Fabregas som Hill-Wood kommenterte, men er det noen som syns det er så merkelig? Vi stjal et talent av de helt uavanlige fra dem, hadde de gjort det samme mot oss så hadde vi nok gnålet litt vi også.

 

Degoser får bli dine ord. Det er ikke hudfarge eller rase jeg kritiserer, men den uanstendige oppførselen spanske klubber, spillere og medier har ovenfor stjerner som er under kontrakt med klubber i andre land. Det blir det generelt mye unødvendig støy av. Jeg har heller ikke noe i mot Afrikanske spillere, men det ødelegger rytmen i laget å ha for mange av de når de skal av gårde til Afrika-mesterskap annen hvert år.

 

Når det gjelder Fabregas så har vi ikke stjålet han, men vi tilbød han en kontrakt som han signerte. Spanske klubber er selvsagt velkomne til å gjøre det samme og hvis reglene deres ikke tillater de å signere unge spillere så får de gjøre noe med dem. Vi har gitt beskjed om at han ikke er til salgs, så da får de enten holde kjeft eller legge inn ett bud vi ikke kan si nei til. Så enkelt er det.

Link to comment
Share on other sites

Sorry Adams, det var nok litt utidig av meg. Jeg er en hardbarka antirasist og merker at det virkelig irriterer meg at noen vil utelukke noen fordi de tilfeldigvis kommer fra et sted.

 

Jeg skjønner argumentet mot afrikanske spillere grunnet ACN, hadde noen skrevet at de ikke ønsket svarte spillere derimot så skulle jeg kranglet i all evighet.

 

Jeg må si at jeg ikke helt skjønner din begrunnelse for å ikke ville ha spillere fra den iberiske halvøyen. For at det blir skriverier og spekulasjoner i media? De kan like gjerne være fabrikerte av britiske mediehus. Skal eventuelle skriverier i pressen bestemme om vi skal kjøpe spillere fra disse landene? jeg syns ikke det!

 

Ryktet om at Merida skal til AM syns jeg er veldig trist, gutten har et kjempepotensiale. Jeg syns ikke det kan brukes som et argument mot spillere fra disse landene, like lite som man kan bruke Bentlys oppførsel mot engelske spillere.

 

Ps, jeg beskylder ikke deg for å være rasist og hvis du tok det slik så ber jeg om unnskyldning.

Link to comment
Share on other sites

Sorry Adams, det var nok litt utidig av meg. Jeg er en hardbarka antirasist og merker at det virkelig irriterer meg at noen vil utelukke noen fordi de tilfeldigvis kommer fra et sted.

 

Jeg skjønner argumentet mot afrikanske spillere grunnet ACN, hadde noen skrevet at de ikke ønsket svarte spillere derimot så skulle jeg kranglet i all evighet.

 

Jeg må si at jeg ikke helt skjønner din begrunnelse for å ikke ville ha spillere fra den iberiske halvøyen. For at det blir skriverier og spekulasjoner i media? De kan like gjerne være fabrikerte av britiske mediehus. Skal eventuelle skriverier i pressen bestemme om vi skal kjøpe spillere fra disse landene? jeg syns ikke det!

 

Ryktet om at Merida skal til AM syns jeg er veldig trist, gutten har et kjempepotensiale. Jeg syns ikke det kan brukes som et argument mot spillere fra disse landene, like lite som man kan bruke Bentlys oppførsel mot engelske spillere.

 

Ps, jeg beskylder ikke deg for å være rasist og hvis du tok det slik så ber jeg om unnskyldning.

 

Det går bra. Nå har ikke jeg helt oversikten over hvordan de holder på nede i Spania da jeg ikke ser annet enn Arsenal og EPL/CL/VM/EM (Husregler <_< ). Men både presidenter, presidentkandidater, borgermestere, managere, trenere og en rekke spillere ser ut til å ha noe de skulle ha ment offentlig om hvor Fabregas hører hjemme hele tiden. Det er ikke primært engelske medier jeg irriterer meg over, men lokale spanske medier som er eid av klubbene der nede som brukes bevist for å påvirke spillere.

Link to comment
Share on other sites

You can't win them all. Merida er imidlertid en av unggutta som har vist at han har noe mer enn gjennomsnittet på lur. Nåløyet for en offensiv midtbanespiller i Arsenal er imidlertid knøttlite, for å si det mildt. Sånn sett er det vel mulig dette er en riktig besluttning av spilleren, tross alt. Han kommer til å få en meget god karriere, selv om han neppe blir en verdensstjerne a la Fabregas.

Link to comment
Share on other sites

Veldig synd hvis vi mister Merida, men han er jo nødt til å tenke på seg selv og sin fremtid. Han ser det vel som større sannsynlig at han skal klare å tilrive seg en plass i A.Madrid enn hos oss. Mange store talenter på midtbanen hos oss nå, og det blir nok ikke noe lettere fremover å få tilrevet seg en plass.

 

Han trenger å spille kamper, og hvis det ender med at han forsvinner så vil jeg forstå avgjørelsen, selv om jeg skulle sett at han fikk ny kontrakt og ble hos oss. Han har bøttevis med talent, og jeg er sikker på at han kommer til å bli en veldig god spiller i fremtiden. Kan vel hende han savner Spania også.

Link to comment
Share on other sites

Henger meg på at dette er trist. Alltid hatt troa på Fran og ser ikke bort ifra at han kunne kommet nærmere en startoppstilling ved litt mer erfaring (lån i PL??). Men som nevnt ser vell han, som oss, at det er noks mange i "køen" foran når det gjelder posisjoner Merida kan bekle...

Link to comment
Share on other sites

hvis vi skulle hatt plass til merida kunne vi ikke gidd rosicky ny kontrakt, merida vil veldig snart være god nok for og kjempe om plass på første laget men det står for mangen foran i køen..

hvis vi skulle satset på han måtte rosicky viket plass i mine øyne..

 

tror nok det blir en bra avgjørelse fra merida sinn side..

 

sikkert snart en av stjernene i la liga

Link to comment
Share on other sites

Er det så mange unge spillere som har forlatt Arsenal som har hatt suksess i andre klubber? Jeg kommer ikke på noen.

 

Om Merida nå forlater Arsenal syntes jeg det er helt greit. Han har i 09/10 sesongen ikke vist noe som tilsier at han har hatt progresjon i spillet sitt, og dette ser nok også Wenger. I tillegg gir dette plass i stallen for en spiller til i januar vinduet. Heller en "super" spiss enn et ungt talent som ikke utvikler seg nok til å kjempe om en midtbane plass i dagens Arsenal.

 

PS: Det er i tillegg flere unge spillere på gang som kjemper om en plass på midtbanen.

Link to comment
Share on other sites

Er det så mange unge spillere som har forlatt Arsenal som har hatt suksess i andre klubber? Jeg kommer ikke på noen.

 

Om Merida nå forlater Arsenal syntes jeg det er helt greit. Han har i 09/10 sesongen ikke vist noe som tilsier at han har hatt progresjon i spillet sitt, og dette ser nok også Wenger. I tillegg gir dette plass i stallen for en spiller til i januar vinduet. Heller en "super" spiss enn et ungt talent som ikke utvikler seg nok til å kjempe om en midtbane plass i dagens Arsenal.

 

PS: Det er i tillegg flere unge spillere på gang som kjemper om en plass på midtbanen.

Du har ganske rett i det du sier om at ikke mange unge spillere som har forlatt oss har gjort det bra etterpå, men kan jo nevne to:

Anelka: Selv om det tok sin tid har han vist at han er en svært god spiller

Andrew Cole: sier seg selv

Link to comment
Share on other sites

Er det så mange unge spillere som har forlatt Arsenal som har hatt suksess i andre klubber? Jeg kommer ikke på noen.

 

 

Akkurat dette er ikke så veldig relevant. Spørsmålet er om noen av de unge som har forlatt Arsenal kunna ha hatt suksess i Arsenal. Nå har ikke Merida forlatt oss enda men skulle han gjøre det så tror jeg det er en spiller som passer Arsenal på en særdeles god måte, og jeg tror han kan/kunne gjøre suksess i Arsenal.

 

Jeg var over og så Emirates cup i Aug 09. da imponerte han meg voldsomt.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Du har ganske rett i det du sier om at ikke mange unge spillere som har forlatt oss har gjort det bra etterpå, men kan jo nevne to:

Anelka: Selv om det tok sin tid har han vist at han er en svært god spiller

Andrew Cole: sier seg selv

 

Anelka har du helt rett i, men en klubbfølelse som en mygg. Han må jo ha verdensrekord i antall klubber han har spilt for.

 

Cashly Cole var allerede etablert på A-laget når han dro, så det blir litt anderledes i mine øyne.

 

BE: Joda, men i kamper som betyr noe så har han ikke vært noe enorm. Husk på at også Wilshere også var enorm i EC sommeren 09, og han har vel heller ikke vært så fabelaktig i de viktige kampene. Dog bedre enn Merida syntes jeg.

Link to comment
Share on other sites

Anelka har du helt rett i, men en klubbfølelse som en mygg. Han må jo ha verdensrekord i antall klubber han har spilt for.

 

Cashly Cole var allerede etablert på A-laget når han dro, så det blir litt anderledes i mine øyne.

 

BE: Joda, men i kamper som betyr noe så har han ikke vært noe enorm. Husk på at også Wilshere også var enorm i EC sommeren 09, og han har vel heller ikke vært så fabelaktig i de viktige kampene. Dog bedre enn Merida syntes jeg.

Andrew?

 

Det er vel litt drøyt å vente at han allerede skal være enorm i betydnigsfulle kamper. Han har da hatt gode innhopp, og for meg er alle Arsenal kamper betydnigsfulle :-)

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Andrew?

 

Det er vel litt drøyt å vente at han allerede skal være enorm i betydnigsfulle kamper. Han har da hatt gode innhopp, og for meg er alle Arsenal kamper betydnigsfulle :-)

 

BE

 

Ok. Ikke enorm, men betydningsfulle bidrag. Eller gjelder det ikke det samme ute på banen som for en keeper i dine øyne? ;)

Link to comment
Share on other sites

Ok. Ikke enorm, men betydningsfulle bidrag. Eller gjelder det ikke det samme ute på banen som for en keeper i dine øyne? ;)

Joda, det samme gjelder for de ute på banen som for keepere, men jeg synes han har hatt bra kamper, så jeg er ikke enig med deg, og det han viste i Emirates Cup imponerte meg voldsomt, såpass mye at jeg faktisk tror at han etterhvert kan være enorm i "betydningsfulle" kamper.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Anelka har du helt rett i, men en klubbfølelse som en mygg. Han må jo ha verdensrekord i antall klubber han har spilt for.

 

Cashly Cole var allerede etablert på A-laget når han dro, så det blir litt anderledes i mine øyne.

 

BE: Joda, men i kamper som betyr noe så har han ikke vært noe enorm. Husk på at også Wilshere også var enorm i EC sommeren 09, og han har vel heller ikke vært så fabelaktig i de viktige kampene. Dog bedre enn Merida syntes jeg.

Du vet vel at det er Andy Cole det er snakk om, og å si at han ikke har hatt en stor karriere etterpå hadde vært litt rart

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...