Jump to content

Fran Merida


Guest Re9es

Recommended Posts

Andrew var George Grahams verk. En side ved denne historien forteller at Kevin Campbell var den som viste noe spesielt, og at Graham valgte å satse på han og la Andrew gå. En annen historie jeg har latt meg fortelle, muligens ondskapsfulle løgner, forteller at det ble et uforsonlig tillitsbrudd mellom Andrew og Arsenal etter noen tyverier som noen hadde begått i garderoben.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 160
  • Created
  • Last Reply

Akkurat dette er ikke så veldig relevant. Spørsmålet er om noen av de unge som har forlatt Arsenal kunna ha hatt suksess i Arsenal. Nå har ikke Merida forlatt oss enda men skulle han gjøre det så tror jeg det er en spiller som passer Arsenal på en særdeles god måte, og jeg tror han kan/kunne gjøre suksess i Arsenal.

 

Jeg var over og så Emirates cup i Aug 09. da imponerte han meg voldsomt.

 

BE

 

Nå så ikke jeg EC, men har også lagt merke til glimt av storhet. Har vært litt "av og på", men han er jo ung, og på sitt beste har han vist klasse.

 

Han har ikke reist ennå, nei, og håper han blir. Men at et talent reiser er ikke å unngå så mange vi har i klubben. Kan jo skjønne Merida viss han velger det. Fab, Denilson, Diaby, Ramsey, Nasri og Wilshere er alle unge og spiller i samme posisjon som Merida. At ønsket om førstelagsfotball blir for fristende er forståelig, men ønsker han er tålmodig og heller tar sjansen i Arsenal når den kommer. Wenger har jo sagt at han ønsker at han skal bli, men å holde alle "happy" er nok ikke mulig..

 

Youngguns melder at Atletico må betale en kompensasjon for Merida, og at denne vil bli satt av UEFA dersom klubbene ikke blir enige. £3m er nevnt. Mulig å få inn en buy-back-clause?

Link to comment
Share on other sites

Kanskje er det ikke sånn likevel.......??

 

LINK

Håper det stemmer. Men det er rart at det kun er en blogger som har fått med seg hva agenten har sagt, og dette rimer dårlig med Wengers uttalelser, og at det tidligere har kommet fram at Merida har takket ja til en kontraktsforlengelse med Arsenal. Det var visst bare signaturen som manglet, mao er de vel egentlig ferdigforhandlet?

 

Uansett jeg håper han blir, og inntill annet er bekreftet velger jeg å stole på at vi ser ham i arsenaldrakt også neste år.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Wenger uttalte også for litt siden at han ikke forventet at noen spillere skulle forlate klubben i januar, kanskje med unntak av Wilshere, men det var bare snakk om låneavtale. Fran Merida er fortsatt Arsenal-spiller og vi bør forholde oss til det inntil videre.

Det er ingen som sier at han forlater i januar. Når man har 6 mnd igjen av kontrakten kan man forhandle med hvilken som helst klubb og gå når kontrakten er respektert. Hvis han stikker så gjør han det i sommer.

 

BE

 

Edit: Jeg er også villig til å vedde på at Senderos forsvinner i januar

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg ser det så må vi enten låne han ut eller selge han med en eventuell tilbakekjøpsklausul. Han kjemper sammen med Aaron Ramsey og Jack Wilshere om å få mest mulig spilletid på a-laget. Alle de er kommet til et stadie der de trenger regelmessig spilletid på et høyt nivå for å ta steg(merk: store steg) videre. Ligacupen hjelper på, men etter det jeg erfarer så holder ikke den engelske reserveligaen et veldig høyt nivå, og jeg vil tro disse tre er blant de aller beste som spiller regelmessig der. For så unge spillere er det ikke bare positivt å være de beste. De trenger å ha noen å strekke seg etter.

 

Derfor vil jeg helst at Ramsey får den spilletiden han har i dag, i tillegg til den spilletiden Merida ville fått på a-laget. Det er bedre at han spiller 20 kamper enn at de spiller 10 hver. Jeg tror Ramsey vil spille mange kamper i år, men da kan vi sette opp dette med Wilshere/Merida i stedet.

 

Jeg er litt usikker på hva som er best av å spille fast i Championship og å trene fast med a-laget til Arsenal og spille reservelagskamper pluss et par innhopp i Premier League, men kamperfaring er viktig for å utvikle seg til en stjernespiller. Jeg vet at Burnley ønsker Wilshere på lån, og jeg vet at Merida kunne fått mer spilletid i bunnklubber i Premier League. Henri Lansbury og den ynsgte polakken gjør det jo skarpt i sine låneklubber.

 

Uansett så ser jeg på Fran som en kommende stjerne som kan bli en veldig stor spiller for oss, men han trenger kamptrening nå. Grunnen til at Wilshere ikke blir lånt ut er kanskje at Wenger og trenerapparatet har ting de vil ta tak i tidligst mulig. For vi alle vet at trenerapparatet vårt er av ypperste klasse når det gjelder å utvikle talenter.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper både Merida og Wilshere blir lånt ut i slutten av januar/starten av februar. Da er både Song og Cesc forhåpentligvis tilbake for fullt også.

 

Disse to tror jeg kommer til å få lite spilletid fremover på a-laget og vil ha mye bedre utbytte av å spille for et PL-lag(WHam, Burnley eller lignende).

 

Håper begge to utvikler seg til store stjerner for oss, talentet er uten tvil tilstede hos begge to.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Fran Merida signert 4års kontrakt med Atletico Madrid.

Kilde

http://www.insidefutbol.com/2010/04/17/atl...r-merida/20755/

Da får vi vente på offisiell bekreftelse.

Tenker det er bra for han, han var langt bak i rekken for plass. Og med eventuelt nye innkjøp ville veien til laget blitt enda lenger.

Så vi får se om det er noe mer enn rykter.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Personlig syntes jeg Lansbury er en bedre spiller og når han slår igjennom kommer vi ikke til å få alle disse ryktene om at han skal "hjem" til Barcelona, som mest sannsynligvis ville skjedd hvis Merida slo igjennom.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke Merida hadde slått igjennom i PL, men tror han kan få en god fremtid i den spanske ligaen. Ikke for det at den ligaen er noe vesentlig dårligere i nivå, men de har ikke samme intensivitet og tempoet i de fleste av spillets faser som PL.

 

Merida er en teknisk god spiller, med godt overblikk. Har ventet på det store gjennombruddet til Merida i et par år, for han hadde en høy stjerne (som Fabregas) i tidlig alder. Ikke lett å komme til nytt land, nytt språk, ny kultur, nytt spillesystem, så det er ikke bare å ta med seg et talent å prestere/imponere fra dag en.

Har visst seg frem i enkelte kamper han har fått sjansen, men jeg tror ikke at han ville tatt steget inn på Arsenal sitt lag.

Mye kan skje de neste to årene, og jeg håper han får en god karriere i spansk fotball. Han trenger regelmessig spilletid, og det hadde han neppe fått i Arsenal.

 

 

Lykke til Merida!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...