Jump to content

Hvem burde være Arsenals kaptein?


Evju

Hvem blir vår nye kaptein etter Henry?  

94 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 214
  • Created
  • Last Reply

Toure som kaptein.. PGA han atoritet på banen. Han styrer forsvaret veldig bra. Og jeg tror han er klar for større oppgaver. Jeg tror Gilberto kommer til å sitte mer på benken neste sesong. Og jeg tror Denilson/Diaby kommer tilå spille mer.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Toure som kaptein.. PGA han atoritet på banen. Han styrer forsvaret veldig bra. Og jeg tror han er klar for større oppgaver. Jeg tror Gilberto kommer til å sitte mer på benken neste sesong. Og jeg tror Denilson/Diaby kommer tilå spille mer.

 

 

Enig, men tror nok Gilberto blir kaptein desverre og lite tid på benken. Synes det blir dumt å ha en kaptein som er kjent som usynelig på banen, bruker så og si aldri kjeften og har en stygg tendens til å rote bort ballen og bremse mulighet for counter attack. Han er gunner uten tvil men ikke en kaptein for fremtiden i mine øyner. For meg er det Toure som burde bli kaptein! 100 % innsats, og de som ser på arsenal vet at han er en av de som faktisk prøvde å ta tak når arsenal sovnet på banen i sesongen som var. Vi vil trenge en kaptein som kan gjøre det bra og være stabil i en full sesong, for tro meg det vil vi trenge!

Link to comment
Share on other sites

Det er viktig med en kaptein som har mye spilletid. Kapteinen bør heller ikke spille i en av lagdelene som er i hver sin ende på banen. Det vil si ikke i angrep eller på keeperplass. Og heller ikke på sidebackene. Det ideelle er vel på den sentrale midtbanen. Dette gir mulighet for kapteinen ofte å være i kontakt med alle spillerne. Gunstig kan det også være med en sentral forsvarsspiller.

Men det viktigste prinsipp må være personlige egenskaper.

Tror både Gilberto og Toure ville kle denne rollen godt. Mulighet er også Rosicky som har erfaring fra landslaget, men er litt usikker på språkferdigheter.

Link to comment
Share on other sites

Det må bli Gilberto, med Toure som visekaptein. Fabregas er ikke moden nok til å være kaptein for Arsenal enda, ta f.eks. Carling Cup-finalen.

 

Gilberto er en utmerket kaptein, godt likt av både medspillere, motspillere og dommere. Rolig, fattet, ærlig spiller. I tillegg vokste han voldsomt på det siste sesong.

 

Toure blir visekaptein rett og slett på grunn av sitt voldsomme engasjement.

Link to comment
Share on other sites

Enkelt og greit Gilberto. Han har rette holdningen og temperament og gjør en fantastisk jobb for laget og de unge, dessuten så er han mye bedre plassert på banen en f. eks. Rosicky( som vanligvis spiller ving).

Link to comment
Share on other sites

Vi kan i alle fall ikke ha en kaptein som teller på knappene, så Cesc er utelukket. Dessuten er han litt for heit i huet og han har ansvar så det holder for en guttunge allerede.

 

Det beste kapteinsemnet som sådann i klubben kan meget vel være Gallas, men han har litt liten fartstid ennå pluss at tilhørigheten til klubben er litt usikker.

 

Gilberto har gjort en utmerket jobb som kaptein. Ingen grunn til at han ikke skal fortsette med det.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Toure som kaptein.. PGA han atoritet på banen. Han styrer forsvaret veldig bra. Og jeg tror han er klar for større oppgaver. Jeg tror Gilberto kommer til å sitte mer på benken neste sesong. Og jeg tror Denilson/Diaby kommer tilå spille mer.

 

 

Enig, men tror nok Gilberto blir kaptein desverre og lite tid på benken. Synes det blir dumt å ha en kaptein som er kjent som usynelig på banen, bruker så og si aldri kjeften og har en stygg tendens til å rote bort ballen og bremse mulighet for counter attack. Han er gunner uten tvil men ikke en kaptein for fremtiden i mine øyner. For meg er det Toure som burde bli kaptein! 100 % innsats, og de som ser på arsenal vet at han er en av de som faktisk prøvde å ta tak når arsenal sovnet på banen i sesongen som var. Vi vil trenge en kaptein som kan gjøre det bra og være stabil i en full sesong, for tro meg det vil vi trenge!

 

 

Ps: De som kjenner arsenal godt vet at det er en som tar seg av de nye som kommer til klubben, og det er Toure. Flere innen klubben har sagt han er som en "storebror" som tar seg av de uerfarne. Tror det vil være en slik person vi vil trenge som kaptein nå. Sier ikke at Gilberto ikke gjør noe lignende men han blir for..sjenert eller tilbaketrukken er vel ordene jeg leter etter. En annen grunn til at jeg vil ha Toure som kaptein er at hvis Gilberto blir det så vil det kanskje ikke bli så mye spilletid på Diaby som jeg føler er en spiller som virkelig kan bli viktig for oss neste sesong. Fabregas vil nok spille det meste av kamper og gilberto som kaptein vil nok holde han på banen i 90 min i de fleste kamper. Vil ikke se Diaby så mye på vingen da han er en sentral midtbane spiller.

Link to comment
Share on other sites

 

Sier ikke at Gilberto ikke gjør noe lignende men han blir for..sjenert eller tilbaketrukken er vel ordene jeg leter etter.

 

Hmm rart å si det. Det var definitivt ikke mitt inntrykk av Gilberto som kaptein.

Hverken i Arsenal eller Brasil. Ser definitivt ikke Gilberto som sjenert el tilbakeholden.

Rart at han også er valgt som kaptein på Brasil og da..... :(

Link to comment
Share on other sites

Jeg går for Toure. Gilberto er vel 30 og blir ikke så veldig lenge. Hadde han vært yngre hadde han vært et soleklart valg, men det er kjett å bytte kaptein nok en gang om 2-3 sesonger! Kolo er i sin beste alder, og kommer til å være i Arsenal en stund fremover. At han spiller i "enden" av banen gjør ingenting. For det første er han til tider "midtstopperspiss" og for det andre var vel ikke Tony Adams noen dårlig kaptein?

 

Kolo kaptein, Gilberto visekaptein. Etter det kommer Cesc.

Link to comment
Share on other sites

Gilberto har vært visekaptein den sesongen som har gått, og derfor blir det et tillitsbrudd overfor ham dersom noen andre får kapteinsbindet. Gilberto viste seg å være en meget god kaptein da han måtte steppe inn sesongen som gikk, og det syntes som om han også vokste med oppgaven som spiller.

 

Gilberto for captain!

Link to comment
Share on other sites

Gilberto som kaptein. Tror det er altfor tidlig å gi Cesc kapteinsbindet, og at det kunne gitt en negativ virkning på utviklingen hans så tidlig i karrieren.

Selvfølgelig ser jeg likevel et kapteinsemne i Cesc også, men tror det vil være lurt å vente noen år.

Ellers håper jeg på Toure som visekaptein eller Freddie hvis han holder seg skadefri. I tillegg har vi Lehmann som kan steppe inn som kaptein hvis det trengs. Gallas og Rosicky har ikke vært lenge nok i klubben til å ta på seg kapteinsbindet. Det er iallefall min mening.

Link to comment
Share on other sites

Tror også at Gilberto bør fortsette som kaptein, men Freddie som visekaptein. Han er jo kaptein på landslaget for Sverige og klarer han som før nævnt å holde seg skadefri, vil han klare jobben fremragende. Var vel kaptein i en enkelt kamp i siste sesong om jeg husker rett?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...