Jump to content

Hvem burde være Arsenals kaptein?


Evju

Hvem blir vår nye kaptein etter Henry?  

94 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 214
  • Created
  • Last Reply

Gilberto er langt fra sikker på en plass i førsteelveren; han har sterk konkurranse fra Fabregas, Diaby og Denilson. Dette kan tale i hans disfavør, i tillegg er språket et lite problem.

 

Derfor kan det tale for Gallas. Fransktalende som Wenger, sikker plass på laget og han har poteniale til å heve seg selv på et høyere nivå. Det er også lettere å dirigere troppene fra midtstopperplassen.

tror Gallas kan bli en suksess som kaptein, både for laget og seg selv.

 

Gode poeng Oskar, men er vi villige til å gi kapteinsbindet til en som støtt og stadig går ut i media og klager på klubben? I tillegg har han vært i klubben i kun en sesong, og det er litt i minste laget for å bli kaptein i mine øyne. Det har vel også gått noen historier om at han ikke har vært så grei mot de yngre spillerne i klubben også.

 

Det som derimot taler for Gallas som kaptein er jo at han er den nest eldste spilleren i klubben, og har dermed rutinen på sin side. Jeg tipper også at erfaringer fra landslaget også vil trekke opp.

 

Apropos det at rutine bør være et argument for kapteinsbindet, så har man hørt lite om Lehmann i denne debatten. Lehmann har rutine i bøtter og spann, og er i tillegg en som ofte tar tak og dirigerer laget. Jeg mistenker at vår ga(m)le tysker kommer til å miste plassen sin i løpet av sesongen, siden han ikke har vært inne i bildet i denne debatten i det hele tatt.

 

Gilberto var jo visekaptein forrige sesong, og derfor blir det et tillitsbrudd overfor ham dersom noen andre får kapteinsbindet. Gilberto viste seg å være en meget god kaptein da han måtte steppe inn sesongen som gikk, og det syntes som om han også vokste med oppgaven som spiller.

 

Jeg stemmer fortsatt på Gilberto som kaptein.

Link to comment
Share on other sites

Må si jeg er skuffet over at Wenger i det hele tatt venter med å gi GS katpeinsbindet, det burde ikke være tvil om at han skal ha det. Så lenge GS er frisk og rask er han helt klart i første 11'ern, ettersom han er en av få (kanskje den eneste?) defensive midtbanespilleren vi har. Som nevnt tidligere i denne tråden så er det også det faktum at han var svært god som kaptein i fjor, og det er så absolutt ingen grunn til å tro at han blir noe dårligere denne sesongen.

 

WG er sikkert et godt alternativ, men han har slitt med skader (for håpe det ikke gjnetar seg) og han spiller nok neppe med hjerte utenpå drakten denne sesongen heller.

Link to comment
Share on other sites

Hvis Gallas blir kaptein, ja da er det tragisk...

Hiver meg på den, greit nok at han har rutinen og alderen til det, men har han respekt nok av fans og spillere til å bære det? jeg mener definitivt nei. En kaptein skal være en fighter en som ikke gir opp selv om motgangen er stor. Det var jo akkurat dette Henry manglet, og Gallas er helt lik etter min mening. En kan ikke gi kapteinsbindet til en spiller i håp om at han tar større ansvar da. Gilberto eller Toure som kaptein!

Link to comment
Share on other sites

Toure syns eg skal bli kaptein, mannen gir virkelig alt for klubben(det gjør Gilberto og), men Kolo har da aldreren litt meir på sinn side tvilar nemlig at Gilberto klarer og holde plassen på laget i fleire seosngar framover!

Link to comment
Share on other sites

Leser på de offisielle sidene at Wenger er klar for å gå for Gilberto som kaptein, med Kolo og Gallas som visekapteinmuligheter. Den riktige løsningen mener jeg. Gilberto var reservekaptein når TH var kaptein. Valg av en annen en Gilberto ville være en vond og unødvendig forbigåelse. Samtidig som det ville være håpløst å velge Gallas foran Toure, kanskje også ville det vært vanskelig å velge Kolo foran Gallas.

Gilberto er en rolig og sympatisk mann som vil være en god leder av laget og som er en rollefigur for resten av laget. Gilberto har alltid satt laget foran alt. Dette er et godt valg, som jeg håper blir løsningen.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner ikke hvorfor noen syns det er tragisk at Gallas kanskje blir kaptein. Gallas er av de mest rutinerte i troppen, og dermed også en av de viktigste. Tror ikke det er noe galt i å gi han kapteinsbindet.

 

ikke jeg heller :D

Link to comment
Share on other sites

Det er i grunn ingen problem med Gallas som kaptein, men syns det blir vondt for Gilberto dersom han blir oversett, etter den glitrande jobben han gjorde då Henry vart skada i fjor. Liker heller ikkje at Gallas kanskje får bindet av Wenger som eit "verkemiddel" for at han skal bli verande. Slik vel eg nemleg å tolke det.

Link to comment
Share on other sites

Det er i grunn ingen problem med Gallas som kaptein, men syns det blir vondt for Gilberto dersom han blir oversett, etter den glitrande jobben han gjorde då Henry vart skada i fjor. Liker heller ikkje at Gallas kanskje får bindet av Wenger som eit "verkemiddel" for at han skal bli verande. Slik vel eg nemleg å tolke det.

 

Ja, du har rett i at Gilberto gjorde en strålende jobb som kaptein i fjor, og på bakgrunn av det synes jeg at han burde bli kaptein. Jeg synes at Gallas er en sutrekopp, jeg er ikke sikker på at det hadde vært positivt med tanke på moralen at han ble kaptein, men Time will show ;)

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...+to+older+heads

 

Det er vell Gallas som ble den nye kapteinen i Arsenal, hvertfall ifølge Arsenal.com

Jeg blei litt overraska da jeg leste det, trodde det ble Gilberto, men tydligvis ikke, Wenger is the boss å han vell nesten aldri feil avgjørelser eller om han har noen i det hele tatt...Hvertfall Gallas is our new Captn ;)

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...+to+older+heads

 

Det er vell Gallas som ble den nye kapteinen i Arsenal, hvertfall ifølge Arsenal.com

Jeg blei litt overraska da jeg leste det, trodde det ble Gilberto, men tydligvis ikke, Wenger is the boss å han vell nesten aldri feil avgjørelser eller om han har noen i det hele tatt...Hvertfall Gallas is our new Captn ;)

 

Huff, jeg skulle akkurat poste det :( men oppdaterte en gang rett før jeg skulle trykke på knappen :D

 

Det stod på skysports i stad at Gilberto fikk bindet.. men tydeligvis er Gallas vår nye kaptein da!

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Aug 9 2007, 05:08 PM) 99585[/snapback]

http://www.arsenal.com/article.asp?thisNav...+to+older+heads

 

Det er vell Gallas som ble den nye kapteinen i Arsenal, hvertfall ifølge Arsenal.com

Jeg blei litt overraska da jeg leste det, trodde det ble Gilberto, men tydligvis ikke, Wenger is the boss å han vell nesten aldri feil avgjørelser eller om han har noen i det hele tatt...Hvertfall Gallas is our new Captn ;)

 

Huff, jeg skulle akkurat poste det :D men oppdaterte en gang rett før jeg skulle trykke på knappen :P

 

Det stod på skysports i stad at Gilberto fikk bindet.. men tydeligvis er Gallas vår nye kaptein da!

 

hehe, smart du :(

Link to comment
Share on other sites

:D-->

QUOTE(Stefan B @ Aug 9 2007, 05:12 PM) 99587[/snapback]
hehe, smart du ;)

 

Klarer å knyte mine egne skolisser for å si det sånn :P

 

hehe det klarer ikke jeg, men har heldigvis venner som kan gjøre det for meg litt smart jeg å :(

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Aug 9 2007, 05:12 PM) 99587[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

hehe, smart du :D

 

Klarer å knyte mine egne skolisser for å si det sånn B)

 

hehe det klarer ikke jeg, men har heldigvis venner som kan gjøre det for meg litt smart jeg å :P

 

Haha ja jeg har det jeg og ;) bra vi ikke går offtopic her da :(

Link to comment
Share on other sites

Synes det å velge Gallas som kaptein blir litt feil. Spillere som Kolo og Gilberto fortjener å bære kapteinsbindet mer enn Gallas. En sutreunge som kom til oss i fjor fra Chelsea er nå på under ett år blitt kaptein!?

Er det derfor William har vært så glad i media i det siste? For å sikre seg kapteinsbindet??

 

Personlig synes jeg Kolo burde blitt kaptein hvis det var så viktig for Wenger at en midtstopper måtte være det. Tror ikke Wenger har snøring når det gjelder å velge kapteiner.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...