Jump to content

Hvem burde være Arsenals kaptein?


Evju

Hvem blir vår nye kaptein etter Henry?  

94 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 214
  • Created
  • Last Reply

Gallas var ikke fenomenal på banen sist sesong. Det som imidlertid kan sies om Gallas er at han er den spilleren som i fjor viste med all tydlighet at han hatet å tape kamper. Han stod igjen med et et kroppspråk som fortalte at han var inderlig forbannet, mens andre (deriblant Gilberto og Kolo) tuslet av banen småpratende med motspillere (nesten smilende). Det faktum tilsier at Gallas er et valg som kan piske guts inn i gutta. Hans kommentarer og meninger om ting og tang lagt ut i offentlighet kunne han imidlertid ha spart seg. Jeg forstår valget tross alt. Det forteller vel dessuten at Gilberto ikke kan regne med klippekort i laget fremover. Hadde Wenger sett på ham som bankers ville han nok fått jobben tror jeg. Diaby banker for alvor på døren?

Link to comment
Share on other sites

Gallas var ikke fenomenal på banen sist sesong. Det som imidlertid kan sies om Gallas er at han er den spilleren som i fjor viste med all tydlighet at han hatet å tape kamper. Han stod igjen med et et kroppspråk som fortalte at han var inderlig forbannet, mens andre (deriblant Gilberto og Kolo) tuslet av banen småpratende med motspillere (nesten smilende). Det faktum tilsier at Gallas er et valg som kan piske guts inn i gutta. Hans kommentarer og meninger om ting og tang lagt ut i offentlighet kunne han imidlertid ha spart seg. Jeg forstår valget tross alt. Det forteller vel dessuten at Gilberto ikke kan regne med klippekort i laget fremover. Hadde Wenger sett på ham som bankers ville han nok fått jobben tror jeg. Diaby banker for alvor på døren?

 

Jeg tror ikke Diaby kan ta Gilbertos rolle. Det kan derimot Diarra! ;)

Link to comment
Share on other sites

Gallas var ikke fenomenal på banen sist sesong. Det som imidlertid kan sies om Gallas er at han er den spilleren som i fjor viste med all tydlighet at han hatet å tape kamper. Han stod igjen med et et kroppspråk som fortalte at han var inderlig forbannet, mens andre (deriblant Gilberto og Kolo) tuslet av banen småpratende med motspillere (nesten smilende). Det faktum tilsier at Gallas er et valg som kan piske guts inn i gutta. Hans kommentarer og meninger om ting og tang lagt ut i offentlighet kunne han imidlertid ha spart seg. Jeg forstår valget tross alt. Det forteller vel dessuten at Gilberto ikke kan regne med klippekort i laget fremover. Hadde Wenger sett på ham som bankers ville han nok fått jobben tror jeg. Diaby banker for alvor på døren?

 

Jeg tror ikke Diaby kan ta Gilbertos rolle. Det kan derimot Diarra! ;)

Meget rart du skulle mene det, med tanke på at Diaby går uten på Diarra på alle områder...ja, defensivt også, ja.

 

Ellers er jeg enig i alt Sir John sier om Gallas som kaptein, likevel synes jeg synd i Gilberto som gjorde en fabelaktig jobb som kaptein i fjor og som på mange måter fortjente kapteinsbindet.

Link to comment
Share on other sites

Gallas var ikke fenomenal på banen sist sesong. Det som imidlertid kan sies om Gallas er at han er den spilleren som i fjor viste med all tydlighet at han hatet å tape kamper. Han stod igjen med et et kroppspråk som fortalte at han var inderlig forbannet, mens andre (deriblant Gilberto og Kolo) tuslet av banen småpratende med motspillere (nesten smilende). Det faktum tilsier at Gallas er et valg som kan piske guts inn i gutta. Hans kommentarer og meninger om ting og tang lagt ut i offentlighet kunne han imidlertid ha spart seg. Jeg forstår valget tross alt. Det forteller vel dessuten at Gilberto ikke kan regne med klippekort i laget fremover. Hadde Wenger sett på ham som bankers ville han nok fått jobben tror jeg. Diaby banker for alvor på døren?

 

Jeg tror ikke Diaby kan ta Gilbertos rolle. Det kan derimot Diarra! ;)

Meget rart du skulle mene det, med tanke på at Diaby går uten på Diarra på alle områder...ja, defensivt også, ja.

 

Ellers er jeg enig i alt Sir John sier om Gallas som kaptein, likevel synes jeg synd i Gilberto som gjorde en fabelaktig jobb som kaptein i fjor og som på mange måter fortjente kapteinsbindet.

 

Diaby må altså omskoleres! Har ikke noe imot det jeg :(

Link to comment
Share on other sites

Eg er i utgangspunktet kritisk til dette valet, men i all rettferd skal me gje mannen ein sjanse. Ein forsto vel kva veg det bar når han fekk kapteinsbindet i treningskampane, og Wenger til overmål uttalte at han ideellt sett ynskte ein midtstoppar som kaptein.

Dersom Wenger valgte han fordi han er den på laget med mest engasjement og vinnarvilje respekterer eg det, og i den forstand er det også eit logisk val.

 

No skal det seiast at Gallas-pipa fått ein heilt annan lyd dei siste vekene. Det er opplagt at Wenger og Gallas har hatt ein alvorsprat, og dei yngre spelarane vil nok sleppe å lese i avisene annakvar veke framover kor dårlege kapteinen meiner dei er.

 

Elles var ikkje dette nokon god dag for Philippe Senderos og Johan Djorou. Dei må belage seg på å bli reservar i overskueleg framtid. Wenger droppar ikkje kapteinen, og eg har svært vondt for å tru at Kolo Toure vert benka. Men det skal bli interessant å sjå kva som skjer dersom frispark-måla held fram med å renne inn bak Jens Lehmann.

Link to comment
Share on other sites

Guest kellex

Gallas var ikke fenomenal på banen sist sesong. Det som imidlertid kan sies om Gallas er at han er den spilleren som i fjor viste med all tydlighet at han hatet å tape kamper. Han stod igjen med et et kroppspråk som fortalte at han var inderlig forbannet, mens andre (deriblant Gilberto og Kolo) tuslet av banen småpratende med motspillere (nesten smilende). Det faktum tilsier at Gallas er et valg som kan piske guts inn i gutta. Hans kommentarer og meninger om ting og tang lagt ut i offentlighet kunne han imidlertid ha spart seg. Jeg forstår valget tross alt. Det forteller vel dessuten at Gilberto ikke kan regne med klippekort i laget fremover. Hadde Wenger sett på ham som bankers ville han nok fått jobben tror jeg. Diaby banker for alvor på døren?

 

 

Kunne ikke sagt det bedre selv. Jeg hadde håpet på Toure med Gallas rett bak. Så jeg er fornøyd, og tror at det kanskje er Gallas som er mannen til å gi det lille exstra som vi har manglet siden Vieira`s dager. Nå har isåfall Diaby, Denilson og Flameni all mulighet i august isåfall å prøve og ta plassen fra Gilberto. Hvis Diaby er klar som jeg tror han er, så vil det kanskje ikke bli så alt for mye spilletid på Gilberto fremover..

Link to comment
Share on other sites

Jøss, jaja.....

Trodde også Gilberto skulle bli kaptein....

 

Betyr dette at Gallas forsvinner neste sommer?? :P :)

Våre kapteiner har hatt for vane å gjøre det siste 2 årene..hehe.

 

Får vel håpe Gallas hever seg til sitt beste og viser han vil kjempe og være en god leder.

Link to comment
Share on other sites

Det er i grunn ingen problem med Gallas som kaptein, men syns det blir vondt for Gilberto dersom han blir oversett, etter den glitrande jobben han gjorde då Henry vart skada i fjor. Liker heller ikkje at Gallas kanskje får bindet av Wenger som eit "verkemiddel" for at han skal bli verande. Slik vel eg nemleg å tolke det.

 

 

Slik tolker jeg det også. Litt på samme måte som når Henry ble valgt til kaptein etter Vieira, noe som etter min mening var en dårlig avgjørelse. Gallas kan nok være et godt kapteinsemne, men han har bare vært ett år i klubben, og jeg synes at å omgå Gilberto på denne måten blir litt feil...

Link to comment
Share on other sites

Det her er merkelig... Er ikke DETTE en offentliggjøring av Gilberto som kaptein??

 

The captain last year was Gilberto and there is no reason to take it away from him

 

Her har det skjedd/skjer det noe i kulissene... Er Gilberto på vei bort? Har Gallas gitt Wenger et ultimatum? Hvorfor står ikke Wenger ved sine uttalelser?

Link to comment
Share on other sites

Nja, tror nok at dette bare er en litt annen måte å "organisere" laget/klubben på. Gallas har, faktisk, egenskapene som skal til for å lede laget på banen i den enorme vinnerviljen. Så skal jo også en kaptein være en leder utenfor banen, og det er der Wenger legger opp til Gilberto, Kolo og muligens Lehmann som tradisjonsbærere og rollemodeller utenfor banen i den nye rollen som "club captains".

Det eneste signalet jeg ser i dette er muligens at Gilberto ikke vil være like fast på laget i år.

Link to comment
Share on other sites

Nå skal man ikke overvurdere verdien av en kaptein. Sånn jeg ser det så er det ikke ofte klubber har kapteiner som faktisk gjør den store forskjellen.

 

Adams og Roy Keane er selvfølgelig kapteiner med stor K som har stor betydning for innsats og organisering etc. Vieira var vel en grei kaptein, mens Henry desverre ble en dårligere fotball spiller av å være kaptein. Det finnes mange dårlige kapteiner både i PL og TL for eksempel.

 

Gilberto gjorde jobben greit i fjor og vokste på ansvaret, men å gi Gilberto kapteinsbindet i år fordi han fortjener det etter å ha vært lenge i klubben er bare tull. Som nevnt av noen med debattanter over så trenger vi en fandenivolsk innstilling hos en kaptein. Derfor er valget av Gallas sannsynligvis det beste. Han er blandt de mer rutinerte spillerene å tørr definitivt å si ifra. Alt i alt tror jeg dette er ett klokt valg av Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Kan være et særdeles klokt valg av Wenger. Gallas er tydeligvis en vinner og det er ikke en ulempe med en midtstopper som kaptein.

Gallas er en tøffing som står frem med sine meninger og hater å tape.Greit med en fandenivoldsk pisker baki der...

Link to comment
Share on other sites

For å være helt ærlig tror jeg Gallas blir en mye bedre kaptein enn det både Henry og, ja faktisk, Vieira var. Med tanke på at Gallas er en spiller som er vant med å vinne (Chelsea. Frankrike) og er en skikkelig vinnertype, litt a la Adams sånn sett.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...